hyvä vesijuoksuvyö

Solja

Olen ostamassa vesijuoksuvyötä ja olen lukenut mainoksia netistä, että Vesijuoksuvyö ARENA olisi tosi pehmeä ja mukavan tuntuinen vyö. Onko kenelläkään kommentteja parhaista vöistä ja esim. tästä arenasta?

10

4964

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • os..

      Kaikki vesijuoksuvyöt tekevät kellumisen kiikkeräksi. Ilman vyötä olo on mukavamman tuntuista.

    • Puhtaus hyvä

      Kun sitten menet vesijuoksemaan, niin pesethän meikit pois naamalta ja huuhdot hiuksesi vedellä samalla kun käyt suihkussa ennen altaaaseen menemistä.

      Vesijuoksijoilla on paha tapa tulla altaaseen peseytymättöminä kuivin hiuksin. Siinä sitten viereisellä radalla hengitellään veden pinnalla kaiken maailman tököttien hajuja ja siivotaan hiuksia pois naamalta.

      Mitä vesijuoksuvyöhön tulee niin vesijuoksulle on oma palstansa, kysy sieltä.

    • Neiti Rausku

      Netistä löytyy myös vertailuja. Itse en pidä "pehmeyttä" mitenkään ratkaisevana ominaisuutena, kun valitaan vyötä. Itse arvostan sitä, että vyö pitää oikeassa asennossa ja kelluttaa oikealla tavalla. Turun uimahalleissa on käytössä Aquajogger -vyöt ja ne ovat ainakin olleet täysin kelvollisia. Itse olen hankkimassa myös omaa vyötä, ja taidan kallistua kotimaisen vaihtoehdon kannalle.

      Muistaakseni Kuningaskuluttaja -ohjelma teki joskus vertailun vesijuoksuvöistä ja Aquajoggerkin pärjäsi hyvin. Valmistajat tietysti mainostavat omansa olevan paras. Harmittavaa on, ettei vöitä voi kokeilla kaupassa.

      Tässä ketjussa joku mainitsi että ilman vyötä on mukavinta kellua. Kyllähän ilman vyötäkin voi kellua, kun tekniikka on hallussa eikä pelkää uppoamista. Mutta energia menee silloin pinnalla pysymiseen eikä niinkään itse juoksemiseen. Myös oikeita ja tehokkaita liikeratoja ei pysty tarkkailemaan ilman vyötä juostessa, vaan tulee huiskitua miten sattuu eli homma on puoliksi uimista/räpiköimistä.

      • os..

        >>Kyllähän ilman vyötäkin voi kellua, kun tekniikka on hallussa eikä pelkää uppoamista. Mutta energia menee silloin pinnalla pysymiseen eikä niinkään itse juoksemiseen. Myös oikeita ja tehokkaita liikeratoja ei pysty tarkkailemaan ilman vyötä juostessa, vaan tulee huiskitua miten sattuu eli homma on puoliksi uimista/räpiköimistä.

        Et ymmärrä kellumisen fysikkaa ollenkaan. Kelluminen ilman vyötä tapahtuu fysiikan lakien mukaan. Se ei vaadi paljon voimaa, eikä tarvitse räpiköidä uppoamisen pelossa. Kun siinä on täysi vapaus, voi tehdä aivan mitä liikkeitä tahansa. Mikä sitä estäisi?
        Niinkuin jo sanoin, vyön avulla kelluminen on kiikkerää kun painopiste on väärin. Lisäksi vyö puristaa epämiellyttävästi.
        Ilman vyötä kelluminen on hyvin miellyttävää ja sitä voi tehdä nauttiakseen miellyttävästä tunteesta. Sitä voi tehdä myös tanssin tahtiin, jos musiikki on oikeaa lajia.


      • Neiti Rausku
        os.. kirjoitti:

        >>Kyllähän ilman vyötäkin voi kellua, kun tekniikka on hallussa eikä pelkää uppoamista. Mutta energia menee silloin pinnalla pysymiseen eikä niinkään itse juoksemiseen. Myös oikeita ja tehokkaita liikeratoja ei pysty tarkkailemaan ilman vyötä juostessa, vaan tulee huiskitua miten sattuu eli homma on puoliksi uimista/räpiköimistä.

        Et ymmärrä kellumisen fysikkaa ollenkaan. Kelluminen ilman vyötä tapahtuu fysiikan lakien mukaan. Se ei vaadi paljon voimaa, eikä tarvitse räpiköidä uppoamisen pelossa. Kun siinä on täysi vapaus, voi tehdä aivan mitä liikkeitä tahansa. Mikä sitä estäisi?
        Niinkuin jo sanoin, vyön avulla kelluminen on kiikkerää kun painopiste on väärin. Lisäksi vyö puristaa epämiellyttävästi.
        Ilman vyötä kelluminen on hyvin miellyttävää ja sitä voi tehdä nauttiakseen miellyttävästä tunteesta. Sitä voi tehdä myös tanssin tahtiin, jos musiikki on oikeaa lajia.

        ""Et ymmärrä kellumisen fysikkaa ollenkaan""

        Fysiikan lait tulee ihan riittävästi ymmärrettyä ja teoriat testattua kun on itse pitkään jo harrastanut vesiliikuntaa kaikissa muodoissaan. Kelluminen vyön kanssa sekin noudattaa fysiikan lakeja, eikä todellakaan kumoa niitä. :D Kokemus opettaa ja jokainen löytää omat itselle sopivat tapansa liikkua. Tässä ketjussa kyseltiin vöistä, eikä suinkaan sitä, mikä on oikea ja sallittu tapa vesijuoksussa. Mitään kiikkeryyttä en ole KOSKAAN havainnut vyön kanssa juostessa, vaan juokseminen on erittäin miellyttävää ja vyö toimii ja kelluttaa mainiosti eikä purista.

        Näin ollen, jos sinä et koe vesijuoksua vyön kanssa miellyttävänä, on siihen erinäisiä syitä.
        Nostepiste on ehkä sinulla ollut väärin sen vuoksi, että sinulla on itsellesi sopimaton tai luokattoman huono vyö tai pidät sitä väärin eli näin äkkipäätä pähkäillen esim. liian alhaalla, jolloin asento todella muuttuu kiikkeräksi. Siinä perskohtainen ongelmasi, joka ei ihan oikeasti ole universaali. Mahakkaan on ainakin vaikea löytää oikeaa kohtaa kropassaan, jolloin kellunta-asento olisi oikea. Mahakkaiden olen nähnyt asettelevan vyön mahan alle eli ehdottomasti liika alhaalle, jolloin vyö on suorastaan vaarallinen. Vyö pitää asetella vartalon kapeimmalle kohdalle rinnan ja lantion väliin ja asento vedessä muodostuu täsmälleen oikeaksi kun vyö on napakasti paikallaan. Isoille ihmisille onkin olemassa erikoisvöitä, joita voi tilata netistä.

        Nostepiste sijaitsee tavallisesti kehon keskellä hieman painopistettä ylempänä. Ohessa tietoa vesijuoksusta ja vyöasioista kiinnostuneille. Sinulle OS on ehdottomasti hyödyllistä käydä noilla sivuilla, joita lukiessa ymmärrys fysiikan laeista senkun kasvaa.

        http://www.vesiliikunta.com/index.php?page=131


      • os..
        Neiti Rausku kirjoitti:

        ""Et ymmärrä kellumisen fysikkaa ollenkaan""

        Fysiikan lait tulee ihan riittävästi ymmärrettyä ja teoriat testattua kun on itse pitkään jo harrastanut vesiliikuntaa kaikissa muodoissaan. Kelluminen vyön kanssa sekin noudattaa fysiikan lakeja, eikä todellakaan kumoa niitä. :D Kokemus opettaa ja jokainen löytää omat itselle sopivat tapansa liikkua. Tässä ketjussa kyseltiin vöistä, eikä suinkaan sitä, mikä on oikea ja sallittu tapa vesijuoksussa. Mitään kiikkeryyttä en ole KOSKAAN havainnut vyön kanssa juostessa, vaan juokseminen on erittäin miellyttävää ja vyö toimii ja kelluttaa mainiosti eikä purista.

        Näin ollen, jos sinä et koe vesijuoksua vyön kanssa miellyttävänä, on siihen erinäisiä syitä.
        Nostepiste on ehkä sinulla ollut väärin sen vuoksi, että sinulla on itsellesi sopimaton tai luokattoman huono vyö tai pidät sitä väärin eli näin äkkipäätä pähkäillen esim. liian alhaalla, jolloin asento todella muuttuu kiikkeräksi. Siinä perskohtainen ongelmasi, joka ei ihan oikeasti ole universaali. Mahakkaan on ainakin vaikea löytää oikeaa kohtaa kropassaan, jolloin kellunta-asento olisi oikea. Mahakkaiden olen nähnyt asettelevan vyön mahan alle eli ehdottomasti liika alhaalle, jolloin vyö on suorastaan vaarallinen. Vyö pitää asetella vartalon kapeimmalle kohdalle rinnan ja lantion väliin ja asento vedessä muodostuu täsmälleen oikeaksi kun vyö on napakasti paikallaan. Isoille ihmisille onkin olemassa erikoisvöitä, joita voi tilata netistä.

        Nostepiste sijaitsee tavallisesti kehon keskellä hieman painopistettä ylempänä. Ohessa tietoa vesijuoksusta ja vyöasioista kiinnostuneille. Sinulle OS on ehdottomasti hyödyllistä käydä noilla sivuilla, joita lukiessa ymmärrys fysiikan laeista senkun kasvaa.

        http://www.vesiliikunta.com/index.php?page=131

        Minulla on ollut tapana tehdä vesivoimistelua jo noin 20 vuotta. Se oli vain mukavaa temppuilua vedessä.
        Muita vöitä ei silloin ollut kuin veneiden pelastusliivit.
        Olen kokeillut pari kertaa vöitä hallissa, mutta pidän niitä turhina ja hankalina kapineina. Ilman vyötä se on aina ollut parasta. Tiedän kyllä, että melkein kaikki ihmiset pitävät vedessä uppoamista pelottavana.
        Se pelko kyllä häviää harjoituksen myötä ja sen jälkeen voi olla vedessä yhtä mukavasti kuin maallakin.
        Tarjoan vain parasta kokemusta kaikille.


      • Neiti Rausku
        os.. kirjoitti:

        Minulla on ollut tapana tehdä vesivoimistelua jo noin 20 vuotta. Se oli vain mukavaa temppuilua vedessä.
        Muita vöitä ei silloin ollut kuin veneiden pelastusliivit.
        Olen kokeillut pari kertaa vöitä hallissa, mutta pidän niitä turhina ja hankalina kapineina. Ilman vyötä se on aina ollut parasta. Tiedän kyllä, että melkein kaikki ihmiset pitävät vedessä uppoamista pelottavana.
        Se pelko kyllä häviää harjoituksen myötä ja sen jälkeen voi olla vedessä yhtä mukavasti kuin maallakin.
        Tarjoan vain parasta kokemusta kaikille.

        Se mikä on paras vaihtoehto sinulle, ei ole sitä ilmeisestikään niille tuhansille, jotka vyötä pitävät. Fasistiset pakkokasvatusmenetelmät eivät enää ole kovin kannatettavia metodeja kuntoilun edistämisessä, toisin kuin ajateltiin vielä kansakoulun liikuntatunneilla. Liikkumisen halu tapettiinkin tehokkaasti valtaosalta suomalaisista, mitä olen noilta liikuntapalstoilta lukenut ja itsekin kokenut.

        "(...) ja sen jälkeen voi (...) Miksi ihmeessä vasta jonkun jälkeen?

        Näistä ajatuksiasi voi verrata siihen, että koska hyppyrimäkeä ei voi laskea muuta kuin sellainen, joka ei pelkää korkeita paikkoja on hiihtäminenkin kaikissa muodoissaan (ja varsinkin liikkumisen ilo) kiellettävä, jos ei ensiksi voita korkean paikan kammoaan. Moiset asenteet ovat syvältä ja asettaa turhia kynnyksiä eri ihmisryhmille - kun kynnyksiä liikkumiseen pitäisi päin vastoin madaltaa. Kaikki eivät tykkää olla veden alla ja jotkut saavat upottavia lihaskramppeja jotka pakottavat sukellukseen. Myös luonnonvesissä on paljon turvallisempaa juosta pitkiä matkoja, kylmässä vedessä tulee kramppeja jotka voisivatkin olla kohtalokkaita ilman vyötä, vaikka olisi hyvä uimari.

        Ilman vyötähän pystyy juoksemaan sellainenkin kellä vyö on hankittuna, sillä eihän vyön hankkiminen vie mahdollisuutta kokeilla juosta ilman vyötä, jos niin tuntuu mukavalta.


      • os..
        Neiti Rausku kirjoitti:

        Se mikä on paras vaihtoehto sinulle, ei ole sitä ilmeisestikään niille tuhansille, jotka vyötä pitävät. Fasistiset pakkokasvatusmenetelmät eivät enää ole kovin kannatettavia metodeja kuntoilun edistämisessä, toisin kuin ajateltiin vielä kansakoulun liikuntatunneilla. Liikkumisen halu tapettiinkin tehokkaasti valtaosalta suomalaisista, mitä olen noilta liikuntapalstoilta lukenut ja itsekin kokenut.

        "(...) ja sen jälkeen voi (...) Miksi ihmeessä vasta jonkun jälkeen?

        Näistä ajatuksiasi voi verrata siihen, että koska hyppyrimäkeä ei voi laskea muuta kuin sellainen, joka ei pelkää korkeita paikkoja on hiihtäminenkin kaikissa muodoissaan (ja varsinkin liikkumisen ilo) kiellettävä, jos ei ensiksi voita korkean paikan kammoaan. Moiset asenteet ovat syvältä ja asettaa turhia kynnyksiä eri ihmisryhmille - kun kynnyksiä liikkumiseen pitäisi päin vastoin madaltaa. Kaikki eivät tykkää olla veden alla ja jotkut saavat upottavia lihaskramppeja jotka pakottavat sukellukseen. Myös luonnonvesissä on paljon turvallisempaa juosta pitkiä matkoja, kylmässä vedessä tulee kramppeja jotka voisivatkin olla kohtalokkaita ilman vyötä, vaikka olisi hyvä uimari.

        Ilman vyötähän pystyy juoksemaan sellainenkin kellä vyö on hankittuna, sillä eihän vyön hankkiminen vie mahdollisuutta kokeilla juosta ilman vyötä, jos niin tuntuu mukavalta.

        Vesivoimistelu on ollut aina hyvin miellyttävää ja ilman vyötä olen tehnyt sen aina. Tämä selvitti, että vesi on ihmisille luonnollinen elementti, ja vedessä voi yhtä hyvin kuin maallakin. Ei siinä mitään fasistista ole, jos meneekin veteen ilman vyötä.


      • KML1
        os.. kirjoitti:

        Vesivoimistelu on ollut aina hyvin miellyttävää ja ilman vyötä olen tehnyt sen aina. Tämä selvitti, että vesi on ihmisille luonnollinen elementti, ja vedessä voi yhtä hyvin kuin maallakin. Ei siinä mitään fasistista ole, jos meneekin veteen ilman vyötä.

        Oletpas kovin negatiivinen ja agressiivinen liikunnan harrastaja! Toivoisin, ettet pilaisi asenteellasi muilta liikkumisen iloa!


    • vbcb

      Arena tekee uimavarusteita. Vesijuoksijoille soppi hyvin vyö, jossa on tukevat räjähdepanokset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe