Tiimalasivartalo

neiti kevät

Mikä on milelipiteenne näistä nykyisin niin harvinaisista tiimalasivartaloista? Puhtaimmillaanhan tämän kaltainen vartalo siis täyttää mitat, jossa rinnan- ja lantionympärys on suunnilleen sama ja vyötärönympärys enemmän kuin 20cm lantiota kapeampi (esim. 100-70-100).

Jos silmäänne miellyttää naisen tiimalasin mallinen vartalo, onko sama minkäkokoisena tuo tiimalasi tulee? Aikoinaan on kai tavoiteltu noita 90-60-90 mittoja, mutta lienevät melko harvinaiset nykyään.. Tiimalasista kuitenkin puhutaan, vaikka mitat olisi esim. 110-80-110.

Onko siis nykyihmiset jo vieraantuneet tästä vartalonmallista vai onko se edelleen kaunis?

234

21633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä !

      Sanoisin, että tuollainen tiimalasivartalo on ehkäpä ihanteeni vaikka tiedän kyllä, että monia miehiä se ei viehätä alkuunkaan. Esim. mitat 110-80-110 kuulostaa kyllä aivan upealta.

    • w56sb

      En nyt tiedä, onko kyseinen vartalomalli kovin harvinainen. Ehkä nykymuoti ei tuo vartalon muodokkuutta niin hyvin ilmi, kun on kaikkia löysiä tunikoita ja lantiofarkkuja.Geeneistähän tuo on kiinni ja hyvät geenit tuppaavat säilymään. Onhan tutkittu, että tiimalasimalliset naiset saavat fiksuimmat ja terveimmät lapset ja ovat itsekin fiksuja ja terveitä. Valitettavasti en linkkiä nyt laittanut, mutta tutkimuksesta löytyy artikkeli esim. MTV3:n Helmi-sivuilta.

      Omat mittani ovat 108-78-110, eli lienen tyylipuhdas tiimalasi, tosin en hoikka sellainen. Geenithän tosiaan määrää, miten se läski asettuu, eli ei minusta tasapaksua tulisi, vaikka lihoisin tai laihtuisin.

      • neiti kevät

      • sivusta..
        neiti kevät kirjoitti:

        niin, nuo tutkimukset osoittavat, että n. 8 %:lla naisista on nykyään tiimalasivartalo. Yleisin vartalomalli nykyisin on tuollainen suorakulmion muotoinen, jossa lantio ja rinnat ovat suunnilleen saman kokoiset ja vyötärö vain hiukan kapeampi.

        Otoskoko tutkimuksessa oli 6000 naista.

        http://www.independent.co.uk/news/uk/this-britain/the-shape-of-things-to-wear-scientists-identify-how-womens-figures-have-change...

        Ei mulla muuta mut miten lantio ja rinnat voi olla saman kokoiset? Kuulostaa vähän oudolta.. ;D


      • w56sb
        neiti kevät kirjoitti:

        niin, nuo tutkimukset osoittavat, että n. 8 %:lla naisista on nykyään tiimalasivartalo. Yleisin vartalomalli nykyisin on tuollainen suorakulmion muotoinen, jossa lantio ja rinnat ovat suunnilleen saman kokoiset ja vyötärö vain hiukan kapeampi.

        Otoskoko tutkimuksessa oli 6000 naista.

        http://www.independent.co.uk/news/uk/this-britain/the-shape-of-things-to-wear-scientists-identify-how-womens-figures-have-change...

        Linkki ei toiminut, mutta kuulostaapa yllättävältä tuo prosentti. Onpas outoa, mielestäni naiset näyttävät muodokkaammilta! :)


      • korjasimpavain
        neiti kevät kirjoitti:

        niin, nuo tutkimukset osoittavat, että n. 8 %:lla naisista on nykyään tiimalasivartalo. Yleisin vartalomalli nykyisin on tuollainen suorakulmion muotoinen, jossa lantio ja rinnat ovat suunnilleen saman kokoiset ja vyötärö vain hiukan kapeampi.

        Otoskoko tutkimuksessa oli 6000 naista.

        http://www.independent.co.uk/news/uk/this-britain/the-shape-of-things-to-wear-scientists-identify-how-womens-figures-have-change...

        http://www.independent.co.uk/news/uk/this-britain/the-shape-of-things-to-wear-scientists-identify-how-womens-figures-have-change...


      • korjasimpavain

      • selitys:
        sivusta.. kirjoitti:

        Ei mulla muuta mut miten lantio ja rinnat voi olla saman kokoiset? Kuulostaa vähän oudolta.. ;D

        Itselläni rinnanympärys 92, vyötärö 71 ja lantio 91. Kuppikoko on tosiaan 75F, se selittänee miksi rinnanympärys on suurempi kuin lantion? Rinnanympärys tulee mitata rinnan "ulkonevimmasta" kohtasta. :)


      • w56sb
        sivusta.. kirjoitti:

        Ei mulla muuta mut miten lantio ja rinnat voi olla saman kokoiset? Kuulostaa vähän oudolta.. ;D

        No.. Ne nyt vaan on :) Rinnat ja perse ovat melko isot.


      • tisstittäää
        selitys: kirjoitti:

        Itselläni rinnanympärys 92, vyötärö 71 ja lantio 91. Kuppikoko on tosiaan 75F, se selittänee miksi rinnanympärys on suurempi kuin lantion? Rinnanympärys tulee mitata rinnan "ulkonevimmasta" kohtasta. :)

        Mulla on rinnanympärys 89cm ja kuppikoko 75a. Miten sulla voi olla vaan 3cm isompi ympärys jos kuppikoko f ?


      • tavistissi
        tisstittäää kirjoitti:

        Mulla on rinnanympärys 89cm ja kuppikoko 75a. Miten sulla voi olla vaan 3cm isompi ympärys jos kuppikoko f ?

        mulla c 75 ja mun rinnan ympärys on 75 cm...olen tosi tosi hoikka.Millainen tikku tuo nainen joka väittää omaavansa f-kupin rinnat voi olla...??Erotuksestahan se lasketaan ja mietin koska olen itsekin pienikokoinen ja 75 on pienimpiä ympärysmittoja..aika kynä täytyy olla vartalon et siihen laitetaan f kupin rinnat ja saadaan yhteensä toi 75 cm ympäryyttä..??!!


      • EI-tiimalasi 93-64-9
        tavistissi kirjoitti:

        mulla c 75 ja mun rinnan ympärys on 75 cm...olen tosi tosi hoikka.Millainen tikku tuo nainen joka väittää omaavansa f-kupin rinnat voi olla...??Erotuksestahan se lasketaan ja mietin koska olen itsekin pienikokoinen ja 75 on pienimpiä ympärysmittoja..aika kynä täytyy olla vartalon et siihen laitetaan f kupin rinnat ja saadaan yhteensä toi 75 cm ympäryyttä..??!!

        mun vyötäro on 63 ja oon aika tasapaksu vaikka noi rinnat ja pylly onki isommat...ja pieniperseinen ja kapealanteinen olen...??ihan kummia mittoja...oonko mäkin nyt joi tiimalasi,,buahaha!!!


      • ainoamanda1
        tisstittäää kirjoitti:

        Mulla on rinnanympärys 89cm ja kuppikoko 75a. Miten sulla voi olla vaan 3cm isompi ympärys jos kuppikoko f ?

        Käväisepä oikeassa alusvaateliikkeessä ja pyydä tätiä mittaamaan sinulle paras koko. Yleensä naiset valitsevat liian ison ympäryksen ja liian pienen kupin. Esim. sinun 75a voisi olla 70b ja paljon parempi päällä! Itse sitä ei välttämättä tajua, itsekin sovittelin niin miljoonia liivejä, ennen kuin löysin parhaan koon. Ja tottakai kokoon liittyy rintakehän ympärys suhteessa rintojen kokoon, aina ei siis ole niin yksiselitteistä. Mutta monilla isokokoisillakin naisilla voi olla ympärys 70-75 kun kuppi on sitten vastaavasti isompi.
        Pieni hyväntahtoinen vinkki vain :)


      • N027

        Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa tiimalasivartalotyypin "harvinaisuudesta". Jos oikeasti tähän luokkaan pääsee kun vyötärö on rinnan- ja lantionympärystä vain 20 cm kapeampi, kävelee näitä vastaan päivittäin varmasti kymmenittäin. Jos erotus kasvatetaan 30 cm, silloin tyyppi alkaa tulla jo harvinaisemmaksi ja väite alkaa ainakin omiin korviini kuulostaa uskottavammalta. Itse olen mitoiltani 95-69-99 ja omasta mielestäni en mitenkään erityisen tiimalasin mallinen: vyötäröä erottuu kyllä muusta vartalosta mutta ei mitenkään huomiota herättävästi. Tämänmallisia ihmisiä löytyy lähipiiristä useita kappaleita ja näkyy muuallakin ulkona. Hiedän tarkkoja mittoja en tietenkään tiedä, mutta hyvin samankokoisilta ja -mallisilta näyttävät.


      • pienitiimalasi
        N027 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa tiimalasivartalotyypin "harvinaisuudesta". Jos oikeasti tähän luokkaan pääsee kun vyötärö on rinnan- ja lantionympärystä vain 20 cm kapeampi, kävelee näitä vastaan päivittäin varmasti kymmenittäin. Jos erotus kasvatetaan 30 cm, silloin tyyppi alkaa tulla jo harvinaisemmaksi ja väite alkaa ainakin omiin korviini kuulostaa uskottavammalta. Itse olen mitoiltani 95-69-99 ja omasta mielestäni en mitenkään erityisen tiimalasin mallinen: vyötäröä erottuu kyllä muusta vartalosta mutta ei mitenkään huomiota herättävästi. Tämänmallisia ihmisiä löytyy lähipiiristä useita kappaleita ja näkyy muuallakin ulkona. Hiedän tarkkoja mittoja en tietenkään tiedä, mutta hyvin samankokoisilta ja -mallisilta näyttävät.

        Huh, en jaksanut koko ketjua lukea läpi, mutta Mulla on tasan 30cm tuo erotus mitat 88-59-89, enkä koe olevani vielä mikään kunnollinen tiimalasi noilla mitoilla. Jos vyötäröltä ottaisi viisi senttiä pois, niin ehkä sitten :).


      • Alusvaatekauppias
        tavistissi kirjoitti:

        mulla c 75 ja mun rinnan ympärys on 75 cm...olen tosi tosi hoikka.Millainen tikku tuo nainen joka väittää omaavansa f-kupin rinnat voi olla...??Erotuksestahan se lasketaan ja mietin koska olen itsekin pienikokoinen ja 75 on pienimpiä ympärysmittoja..aika kynä täytyy olla vartalon et siihen laitetaan f kupin rinnat ja saadaan yhteensä toi 75 cm ympäryyttä..??!!

        "mulla c 75 ja mun rinnan ympärys on 75 cm.."

        Siis tä. Outo on vartalonmuoto sinulla, tai sitten käytät tyttönen aivan väärän kokoisia liivejä. Tuo 75 tuossa rintaliivin koossa, tarkoittaa ympärysmittaasi rintojen alapuolelta. C kirjain viittaa siihen että tuolla ympärysmitalla (siis liiviesi) rinnanympäryksesi (leveimmästä kohdasta, josta se kuuluu mitata) olisi 91-93cm.
        Niin että joko mittailet aivan mitä sattuu, tai käytät totaalisen väärän kokoisia liivejä. Mars ammattilaisen kanssa sovittamaan oikean kokoiset rintsikat, huomaat eron!


      • rullamaakari
        tavistissi kirjoitti:

        mulla c 75 ja mun rinnan ympärys on 75 cm...olen tosi tosi hoikka.Millainen tikku tuo nainen joka väittää omaavansa f-kupin rinnat voi olla...??Erotuksestahan se lasketaan ja mietin koska olen itsekin pienikokoinen ja 75 on pienimpiä ympärysmittoja..aika kynä täytyy olla vartalon et siihen laitetaan f kupin rinnat ja saadaan yhteensä toi 75 cm ympäryyttä..??!!

        Mulla taas koko on 70 G, ja rinnanympärys ehkä 98. Harvoin mistään Suomen kaupasta saa sopiviar intsikoita, ne pitää tilata Englannista. Yleensä kukaan ei usko että kuppikoko voi olla G, koska näytän ihan normaalilta, 40 kokoiselta tai M-kokoiselta naiselta.


      • ihanpallovaan
        tisstittäää kirjoitti:

        Mulla on rinnanympärys 89cm ja kuppikoko 75a. Miten sulla voi olla vaan 3cm isompi ympärys jos kuppikoko f ?

        helppo vastaus! Sulla on iso rintakehä mutta pienet tissit. Edellisellä vastaajalla toisinpäin. Itselläni vähän sama juttu; rinnanympärys 92 kuppi 75D

        Omat mitat siis 92/73/97. Olenko nyt siis päärynä?!? Sitä olisi vaikea uskoa, palloa minä ennemmin muistutan. :D


      • Tuhkelo
        tavistissi kirjoitti:

        mulla c 75 ja mun rinnan ympärys on 75 cm...olen tosi tosi hoikka.Millainen tikku tuo nainen joka väittää omaavansa f-kupin rinnat voi olla...??Erotuksestahan se lasketaan ja mietin koska olen itsekin pienikokoinen ja 75 on pienimpiä ympärysmittoja..aika kynä täytyy olla vartalon et siihen laitetaan f kupin rinnat ja saadaan yhteensä toi 75 cm ympäryyttä..??!!

        Itse olen kokoa 38, mutta kuppikoko 65F... ja voin kertoa että on aika veemäistä löytää oikeankokoisia rintsikoita !!!!


      • 70C for real
        selitys: kirjoitti:

        Itselläni rinnanympärys 92, vyötärö 71 ja lantio 91. Kuppikoko on tosiaan 75F, se selittänee miksi rinnanympärys on suurempi kuin lantion? Rinnanympärys tulee mitata rinnan "ulkonevimmasta" kohtasta. :)

        Hah 75 F? Itselläni sattuu olemaan suurinpiirtein samoissa mitoissa ja ei F-kirjainta tää povi nähnytkään :D Ihan kannattaa ehkä ottaa asiasta selvää jos kirjoittaa bullshittiä :D Tai sit säälin sua todella paljon koska kuljet TODELLA liian isoissa liiveissä ja varmaan myös kuvittelet itsestäsi hieman liikaa

        Silti toivon ettet tosissas tuota kirjoittanut..


      • Virhe-erhe
        tavistissi kirjoitti:

        mulla c 75 ja mun rinnan ympärys on 75 cm...olen tosi tosi hoikka.Millainen tikku tuo nainen joka väittää omaavansa f-kupin rinnat voi olla...??Erotuksestahan se lasketaan ja mietin koska olen itsekin pienikokoinen ja 75 on pienimpiä ympärysmittoja..aika kynä täytyy olla vartalon et siihen laitetaan f kupin rinnat ja saadaan yhteensä toi 75 cm ympäryyttä..??!!

        Rinnanympäryksesi ei voi olla 75cm, jos kuppikokosi on 75C. Tuo 75-osa tarkoittaa, että mitta rintojen ALTA on 75cm. Jos 75C on oikea kokosi, olisi rinnanympäryksesi oltava noin 92cm.


      • Seinäruusu
        tavistissi kirjoitti:

        mulla c 75 ja mun rinnan ympärys on 75 cm...olen tosi tosi hoikka.Millainen tikku tuo nainen joka väittää omaavansa f-kupin rinnat voi olla...??Erotuksestahan se lasketaan ja mietin koska olen itsekin pienikokoinen ja 75 on pienimpiä ympärysmittoja..aika kynä täytyy olla vartalon et siihen laitetaan f kupin rinnat ja saadaan yhteensä toi 75 cm ympäryyttä..??!!

        Minulla mitat about 92-67-92 ja kuppikoko 70F. Mä sanoisin olevani jo todella muodokas hoikaksi ihmiseksi, koska pituuttakin on kuitenkin melkein 180. Kropanmalleja on erilaisia, toiset kapeampia, toiset leveämpiä.


      • et
        EI-tiimalasi 93-64-9 kirjoitti:

        mun vyötäro on 63 ja oon aika tasapaksu vaikka noi rinnat ja pylly onki isommat...ja pieniperseinen ja kapealanteinen olen...??ihan kummia mittoja...oonko mäkin nyt joi tiimalasi,,buahaha!!!

        Et


      • omöavuyglvs
        selitys: kirjoitti:

        Itselläni rinnanympärys 92, vyötärö 71 ja lantio 91. Kuppikoko on tosiaan 75F, se selittänee miksi rinnanympärys on suurempi kuin lantion? Rinnanympärys tulee mitata rinnan "ulkonevimmasta" kohtasta. :)

        Okei, siis rinnanympärys mitataan rinnan ALTA ei mistään ulkonevimmasta kohdasta....ja rinnanympärys on harvoin sama kuin lantion.


    • Darkspell

      Tiimalasivartalohan on paras mahdollinen vartalo mitä voi olla, juuri semmoinen mimmoinen vartalo naisella pitääkin olla. Pitäisi olla enemmänkin täällä Suomessa noita vartaloita! Älyä ollenkaan miksei monia miehiä viehätä ollenkaan tuollainen nimenomaan naisellinen muodokas vartalo!? Noh toisaalta, riittääpä mulle siinä vaiheessa varmaan vielä paremmin noita naisia.

      • Ei viehätä???

        Vai ei viehätä??
        Itselläni vyötärön ja lantion erotus lähempänä 30 cm, vaikka olen vain n. 160 cm, ja kyllä on miehiä viehäätänyt :)
        Vyötärön ja lantion suhdehan kertoo miehelle naisen hedelmällisyydestä, joten tämä malli viehättää ja vetoaa tiedostamattomalla tavalla.

        Joku uintiharrastaja saattaa olla tottunut Y-mallisiin naisiin, muuten kapea lantio ei aikuista miestä kiinnosta.


    • madame x

      Kas kummaa, mietin samaa bussipysäkillä pakasessa stepatessani. Olin lukenut kirjaa, jossa naista kuvailtiin pieneksi ja pyöreäksi. Sehän ei varmaan tarkoita lihapullan mallista, vaan lyhyehköä tiimalasin mallista, jolla on pehmeät kaaret. Ihmettelin, että muutama vuosikymmen sitten sellainen oli ihanne, nyt pitää olla pitkä ja tasapaksu (tai -ohut). Ihmettelin sitäkin, että nuoruudessani parisenkymmentä vuotta sitten tytöt olivat muodokkaampia, nykyään nuoret naiset ovat pitempiä ja hoikempia tai sitten todella lihavia. Tosin varmaan välimuotojakin on, mutta ainahan ääripäät kiinnittävät huomiota.

      Itse olen tiimalasihko: 98-65-94. Vyötärö näyttää kapealta, kun sen molemmilla puolilla levenee. Pitää vain olla tarkka, ettei peitä vyötäröä löysillä vaatteilla, sillä silloin näyttää melkoisen tuhdilta. Eli vaatteissa taitaa tosiaan olla osaksi selitys "kadonneille" uumille.

      • Se on kapea!

        Sun vyötärösi ei vain näytä kapealta, vaan myös on sitä.
        Nam!


    • ......

      Ihan kauhee tollanen tiimalasi. Tasainen pötkylä on paras tai mielluiten sillee että vyötärönympärys on lantionympärystä suurempi.
      No daa. Kysy lisää itsestäänselvyyksiä, kuten "Pitäisikö veden olla märkää vai kuivaa" tai "Mikä on mielipiteenne siitä että kannibalismi ei ole yleisesti hyväksyttyä meidän kulttuurissamme?"

    • Essie Thessie

      No,miehet varmaan hurraavat monimuotoisuudelle, mutta itse arvostan klassista naiskauneutta.Daisy Lowe on brittimalli,joka on mm. Mangon kuvastossa esillä,ja minusta malliksi hyväkuntoinen ja muodokas.Kaipaan aina muotikuviin enemmän anglosaksisen malli-ihanteen muodokkaampia mannekiineja.
      Selaan muotilehtiä ja ihanteeni on muodokas mallityyppi, senza la donna..Itsekin vähän sellainen.En ole tiimalasi mutta yritän korostaa Y-tyyppistä kroppaani tasapainottamalla ala-ja yläosia vaatteissani.

      • Oops I did it again

        Joo, tiimalasi DL ei ole (etkä toki väittänytkään), mutta hänen tyyppistään tiimalasihkoa vartaloa rakentaa ei rinnaympärys vaan luonnollisesti komeat hartiat - vähän atleettinen perusrakenne.


    • yhyhgtrm-s

      on pistänyt ihmiset vihamaan sitä.


      Ite olen ihan Veenuskurvi muja, en voi edes mennä ulos pikkasen tyylikkäämpä ku kaikki hyökkävät kimppuuni. Ylensä tahalleen laitan tosi peittäviä vaatteita koska miehet muuten iskevät ja naiset vihaavat mua ja murhavat silmillään.



      Vittu koko maailma voi räjähtää ku mikään ei ole enään pyhää. Jumala siunatkoon näitä fiksuja kuten me

      • 88-61-89

        Sama vaiva mullakin. Omistan kurvikkaan mutta hoikan tiimalasivartalon, mutta jos pukeudun vartaloa imarrellen (ei tarvitse paljastaa mitään!), saan liikaa huomiota. Kateelliset naiset osaavat olla todella ilkeitä, ja se on suurin syy miksi yritän tasoittaa vyötärön kurveja vaatteilla. Yksi pönäkän vartalon omaava alta kulmien arvioiva kaveripiiriin kuuluva nainen yrittää usein lähteä "tyttöjen kanssa baariin" ilman että mua pyydetään mukaan, onneksi yleensä joku paremman itsetunnon omaava soittaa mullekin. Miehet usein laittavat baarissa käden vyötärölle, enkä pidä lääppimisestä. Olisi vain joskus kiva laittautua nätiksi ihan itseään varten ilman että joutuisi huomion ristituleen. Varmaan kyllä vielä ikävämpää kohtelua saa isorintaiset naiset. Hei ei me voida tälle minkään! Elintavoilla voi vaikuttaa ulkonäköön, mutta kyllä ne geenit vaikuttavat paljon. Toiset on laihoja, toiset pyöreämpiä, toiset pitkiä toiset karvaisia. Antakaa ihmisten olla rauhassa. Kateus ei tee kauniimmaksi.


      • 94-65-94 ja 160 cm
        88-61-89 kirjoitti:

        Sama vaiva mullakin. Omistan kurvikkaan mutta hoikan tiimalasivartalon, mutta jos pukeudun vartaloa imarrellen (ei tarvitse paljastaa mitään!), saan liikaa huomiota. Kateelliset naiset osaavat olla todella ilkeitä, ja se on suurin syy miksi yritän tasoittaa vyötärön kurveja vaatteilla. Yksi pönäkän vartalon omaava alta kulmien arvioiva kaveripiiriin kuuluva nainen yrittää usein lähteä "tyttöjen kanssa baariin" ilman että mua pyydetään mukaan, onneksi yleensä joku paremman itsetunnon omaava soittaa mullekin. Miehet usein laittavat baarissa käden vyötärölle, enkä pidä lääppimisestä. Olisi vain joskus kiva laittautua nätiksi ihan itseään varten ilman että joutuisi huomion ristituleen. Varmaan kyllä vielä ikävämpää kohtelua saa isorintaiset naiset. Hei ei me voida tälle minkään! Elintavoilla voi vaikuttaa ulkonäköön, mutta kyllä ne geenit vaikuttavat paljon. Toiset on laihoja, toiset pyöreämpiä, toiset pitkiä toiset karvaisia. Antakaa ihmisten olla rauhassa. Kateus ei tee kauniimmaksi.

        hehheh.
        en tiedä kanssa että mistä niitä korppikotkia ilmestyy kuin sieniä sateella: naisilla myrkyllisen näköisiä katseita, supatusta: varmaan silikonirinnat yms..
        minä olen joskus aikoinani yrittänyt laihduttaa, koska tunsin itseni läskiksi tämän nykyisen kauneusihanteen vallitessa. noh, laihdutus tehosi käsiin, jalkoihin ja vyotäröön, mutta peppu ja rinnat eivät kadonneet mihinkään, ei edes puolta senttiä. niinpä päätin että kun niistä ei pääse eroon, ne täytyy hyväksyä.
        nykyään pukeudun niinkuin itse haluan, korppikotkat saavat supista ja heittää ilkeitä katseita niin paljon kuin haluavat, olen pikkuhiljaa alkanut ymmärtää, että se on kateutta :)
        ole rohkeasti oma itsesi ja pukeudu itseäsi varten! niin on hyvä olla :)


      • Tämmöistä_tänään
        94-65-94 ja 160 cm kirjoitti:

        hehheh.
        en tiedä kanssa että mistä niitä korppikotkia ilmestyy kuin sieniä sateella: naisilla myrkyllisen näköisiä katseita, supatusta: varmaan silikonirinnat yms..
        minä olen joskus aikoinani yrittänyt laihduttaa, koska tunsin itseni läskiksi tämän nykyisen kauneusihanteen vallitessa. noh, laihdutus tehosi käsiin, jalkoihin ja vyotäröön, mutta peppu ja rinnat eivät kadonneet mihinkään, ei edes puolta senttiä. niinpä päätin että kun niistä ei pääse eroon, ne täytyy hyväksyä.
        nykyään pukeudun niinkuin itse haluan, korppikotkat saavat supista ja heittää ilkeitä katseita niin paljon kuin haluavat, olen pikkuhiljaa alkanut ymmärtää, että se on kateutta :)
        ole rohkeasti oma itsesi ja pukeudu itseäsi varten! niin on hyvä olla :)

        Pitää hyväksyä itsensä sellaisena kuin on. Jos ihmiset katsovat erikoisesti, ei siitä tarvitse välittää. Veikkaampa että ei-tiimalaseilla kynnys hankkia silikonit on pienempi kuin tiimalasivartaloisella. En nyt väitä näin, mutta voisi ainakin kuvitella.

        Miksi tiimalasilla ei olisi oikeutta pukeutua parhaimmillensa ja itselle imartelevaan tyyliin, mutta muilla vartalotyypeillä olisi? Varsinkin, kun se on jo itsessään jonkin sortin lottovoitto, että sopivat vaatteet löytää.

        *******

        Muuten, miksi kuvitellaan, että tiimalasi tarkoittaisi heti suuria rintoja? Itselläni rinnat ovat vain C-kuppia.


      • vartalostanne ;)
        Tämmöistä_tänään kirjoitti:

        Pitää hyväksyä itsensä sellaisena kuin on. Jos ihmiset katsovat erikoisesti, ei siitä tarvitse välittää. Veikkaampa että ei-tiimalaseilla kynnys hankkia silikonit on pienempi kuin tiimalasivartaloisella. En nyt väitä näin, mutta voisi ainakin kuvitella.

        Miksi tiimalasilla ei olisi oikeutta pukeutua parhaimmillensa ja itselle imartelevaan tyyliin, mutta muilla vartalotyypeillä olisi? Varsinkin, kun se on jo itsessään jonkin sortin lottovoitto, että sopivat vaatteet löytää.

        *******

        Muuten, miksi kuvitellaan, että tiimalasi tarkoittaisi heti suuria rintoja? Itselläni rinnat ovat vain C-kuppia.

        se vaatteiden löytäminen tuottaa totta tosiaan tuskaa! nykyään kun kaikki on tarkoitettu pikkupepuille ja pikkutisseille kauneusihanteen vuoksi. kun tiimalasi vartaloinen laittaa nykymuodin mukaisen lörppöpaidan päälle, tuloksena on ihan laatikon näköinen läski kun etuvarustus nostaa paitaa niin että vatsa näyttää suurikokoiselta :O mutta onneksi tähänkin löytyy apu: joko kaunis vyö vyötärölle joka osoittaa ettei ole läskiä, tai pienentää paitaa vyötärön kohdalta.
        farkkujakin on vaikea löytää, ainakin minulla, jalat on kuin tikut mutta takapuoli suuri ja pyöreä kuin mikä, yrittää siinä sitten löytää sopivia farkkuja, niitä kun vetää jalkaan niin jaloista sopivat, mutta vetoketju ei mahdu kiinni pepun takia. ja sitten kun on takamuksesta sopiva, niin sääristä housut repsottaa kuin jotkin haaremihousut :D kaikille tiimalaseille neuvoksi: kun löydätte sopivat farkut, ostakaa kerralla kaksi, koska koskaan ei voi tietää, että koska löytyy seuraavat jotka sopivat ;)

        jos vaikka tulevaisuudessa muoti keksisi myös meille muodokkaille ihanat vaatteet, joita ei tarvitsisi etsiä kissojen ja koirien kera? :D

        "Muuten, miksi kuvitellaan, että tiimalasi tarkoittaisi heti suuria rintoja? Itselläni rinnat ovat vain C-kuppia."

        kaipa se johtuu siitä, että ne näyttävät isoilta kun niitä vertaa vyötäröön ;) tällainen käsitys ainakin minulla on. itselläni on H-kuppi, mutta vyötärö on tosiaan tuo 65.. kaikenlaisia kommentteja joutuu kuulemaan, enemmän ja vähemmän imartelevia. esim. "sieltä se tulee kun tissit tulevat ensimmäisenä ovesta sisään"
        ja "varo vain ettet kaadu kun sinulla on niin paljon täytettä puskureissa", vaikka mitään silikoneja en omista. se on niin inhottavaa kun jotkin haukkuvat silikonitissiksi.
        kun ei sille vaan itse mitään voi että luonto on tälläisen minusta tehnyt, sillä on kai jokin tarkoitus :D
        olen sitä mieltä, että oli vartalo minkälainen tahansa, siinä täytyy pystyä tuntemaan itsensä hyväksi,
        jotta olisi mukava olla. minä metsästän aina niitä tilanteita, kun vaatekaupasta/rintaliivikaupasta löytyy istuva, hyvä vaatekappale, joka vielä näyttääkin hyvältä ja sopii taatusti päälle, ne on mukavia hetkiä :)


    • Petriiiiiiiiii

      Olen pitänyt ihan pikku pojasta asti muodokkaasta vartalosta.

      En katso, onko se rintakehä justiin lantion levyinen, mutta lantion tulisi olla huomattavasti leveämpi kuin vyötärön. En osaa mitään ympärysmittoja sanoa.

      Koosta sen verran, että kyllä kokoa saa olla, eikä vatsamakkaratkaan haittaa.

      Onneksi tällaisen vaimon löysinkin sitten ihan sattumalta.

      • Tiimalasi täälläkin

        Enpäs tiennyt että tiimalasivartalo on noin harvinainen! No ihmekös en ikinä löydä kunnolla istuvia vaatteita. Olen itse siis tiimalasi vartaloltani. Olen nuori ja oikeastaan hiukan kärsin tästä, koska muoti ei oikein pue minua. Minulla on todella suuret rinnat (DD tai E) mutta kuitenkaan en ole mitenkään lihava. Minulla on lantio ja rinnanympärys noin parikymmentä senttiä isommat kuin vyötärö. Rinnat ovat lantiotakin isommat. Ihan perintönä olen nämä saanut. Ja sekään ei helpota yhtään vaatteiden ostamista. Baariin mentäessä, miehet yleensä pitävät minua bimbona (kun sattuu olemaan vaalea tukkakin) ja tykkäävät kovin kommentoida rintojani ja käyvät jopa niihin käsiksi. Että tällaista sitten...Olen aina toivonut että olisin ns. laatikkomalli. Elämä olisi todella paljon helpompaa niin.


      • Mukavamiesss
        Tiimalasi täälläkin kirjoitti:

        Enpäs tiennyt että tiimalasivartalo on noin harvinainen! No ihmekös en ikinä löydä kunnolla istuvia vaatteita. Olen itse siis tiimalasi vartaloltani. Olen nuori ja oikeastaan hiukan kärsin tästä, koska muoti ei oikein pue minua. Minulla on todella suuret rinnat (DD tai E) mutta kuitenkaan en ole mitenkään lihava. Minulla on lantio ja rinnanympärys noin parikymmentä senttiä isommat kuin vyötärö. Rinnat ovat lantiotakin isommat. Ihan perintönä olen nämä saanut. Ja sekään ei helpota yhtään vaatteiden ostamista. Baariin mentäessä, miehet yleensä pitävät minua bimbona (kun sattuu olemaan vaalea tukkakin) ja tykkäävät kovin kommentoida rintojani ja käyvät jopa niihin käsiksi. Että tällaista sitten...Olen aina toivonut että olisin ns. laatikkomalli. Elämä olisi todella paljon helpompaa niin.

        Treffeille sinunlaisesi kanssa pitäisi päästä kun tuntuu, että fiksut ja naiselliset naiset ovat niin harvassa. =)


      • Nobody's business
        Mukavamiesss kirjoitti:

        Treffeille sinunlaisesi kanssa pitäisi päästä kun tuntuu, että fiksut ja naiselliset naiset ovat niin harvassa. =)

        Fiksuushan tuosta tekstistä ihan tihkui. :) Siinä kakkossilmäparissa.


    • dfghh

      minä olen ihan hoikka ja mun mitat ovat nämä. Vyötärö 79 ja lantio 110.

      Ihmiset ovat vieraantuneita tästä vartalomallista ja heitä ylensä kutsutaan läskeiksi vaikka ei olisi grammakaan läskiä. Minusta se on kamalan epäreilua.

      Tiimalasivartalo on kurvikas vartalo, ihmiset eivät millään haluaa ymmärtää sitä että kurvikas ja läski eivät liity tosiaan.

      Ennen vanhaa ku oli tiimalasi kurvikas vartalo, tiedettiin että nainen on kaunis ja pitää huolta ittensä. Meikkaa ja syö tervellisesti. Nykyään jos meikkaat ja olet eroottisen kurvikas, sinua kutsutaan pelleksi. En tiedä minkätakia mut mä en voi mitään jos on leveä lantio. Toisaalta ei voi olla rauhassa ku monet yrittävät iskeä ja saa aina kuulla persestä kaikkee rivoa.



      Mä rakastan vartaloani todella paljon ja mieheni kanssa. Kuulemma yli 50% miehistä unelmoivat semmosesta vartalosta. Ylensä alusvaate malleilla ja pornotähdillä on kurvikkaita vartaloja.

      • ....

        104-66-112 olen itse, kun äsken oikein tätä keskustelua varten piti mitata! Ihan tyytyväinen olen kroppaani, kroppani on kai vähän erilainen kun useailla naisilla nykyään.. Joskus olen tuskaillut senttieni kanssa, mutta nyt aikuisemmalla iällä olen oppinut pitämään kurveistani. : )


      • lasitiima---
        .... kirjoitti:

        104-66-112 olen itse, kun äsken oikein tätä keskustelua varten piti mitata! Ihan tyytyväinen olen kroppaani, kroppani on kai vähän erilainen kun useailla naisilla nykyään.. Joskus olen tuskaillut senttieni kanssa, mutta nyt aikuisemmalla iällä olen oppinut pitämään kurveistani. : )

        Tiimalasi ilmoittautuu jonon jatkoksi ;)

        Itse olen myös kiitollinen vartalostani, ainoa miinus on, että välillä hankala löytää sopivia vaatteita...?

        Jos sopimaton vaate päällä (esim. peittää vyötärön) niin tosi helposti näyttää lihavalta !

        Onko vinkkejä tähän ongelmaan ?


      • teetä ompelijalla
        lasitiima--- kirjoitti:

        Tiimalasi ilmoittautuu jonon jatkoksi ;)

        Itse olen myös kiitollinen vartalostani, ainoa miinus on, että välillä hankala löytää sopivia vaatteita...?

        Jos sopimaton vaate päällä (esim. peittää vyötärön) niin tosi helposti näyttää lihavalta !

        Onko vinkkejä tähän ongelmaan ?

        Ja täällä myös yksi tiimalasi. Istuvan paitapuseron löytäminen valmiina on aivan mahdottomuus, sellaisia ei vain ole. Olen ompelijalla pari teettänyt kun joskus tarvitsee paitapuseroakin, mutta turkasen kalliiksi tulee. Ja housut... ne housut jotka sopii lantiosta, on vyötäröltä järkyttävän isot eikä edes vyö auta. Stretch-materiaali tai matalavyötärö-housut on ainoat vaihtoehdot. Juhlahousut on sitten pitänyt teettää taas ompelijalla.


      • jossmu
        lasitiima--- kirjoitti:

        Tiimalasi ilmoittautuu jonon jatkoksi ;)

        Itse olen myös kiitollinen vartalostani, ainoa miinus on, että välillä hankala löytää sopivia vaatteita...?

        Jos sopimaton vaate päällä (esim. peittää vyötärön) niin tosi helposti näyttää lihavalta !

        Onko vinkkejä tähän ongelmaan ?

        kannattaa käyttää mahavöitä :) niillä voi ainakin korostaa kapeeta lantiota


      • X-tyttö
        lasitiima--- kirjoitti:

        Tiimalasi ilmoittautuu jonon jatkoksi ;)

        Itse olen myös kiitollinen vartalostani, ainoa miinus on, että välillä hankala löytää sopivia vaatteita...?

        Jos sopimaton vaate päällä (esim. peittää vyötärön) niin tosi helposti näyttää lihavalta !

        Onko vinkkejä tähän ongelmaan ?

        Mulla ei pienikokoisena ole tuota ongelmaa, mutta paidat jäävät hölmösti pussille varsinkin selän kohdalle ja vatsa näyttää sivusta paksulta ja tiukemman paidan alareuna rullaa kävellessä helposti lantiolta ylös vyötärölle :D Ovat kai suunniteltu pökkelöille...


      • Yks vaan

        No minäkin olen rintava ja takapuolekas nainen, ja normaalipainoinenkin vielä.

        Mutta hei haloo, ihmettelen nyt kyllä tarinaasi vähän. Mitähän ne sinun muotosi ovat jos ne eivät ole läskiä? Aivan varmasti sinun vartalossasi on läskiä eli rasvaa enemmän kun "ei grammaakaan". Vartalossasi on enemmän rasvaa kun "ei grammaakaan" vaikka olisit laiha. Rinnat ovat esimerkiksi lähes pelkästään rasvakudosta, vaikka osittain tietenkin maitorauhasta.

        Epävarmuuttakaan en ymmärrä jos et kerran ylipainoinen ole. Joo joo, olen minäkin kuullut joltain itkukännit vetäneeltä pötkylänmalliselta laudalta olevani läski kun minulla on tissit mutta wou shot, eipä voisi vähempää kiinnostaa. Ehkä isi maksaa sille silarit niin sitten ei tarvitse olla niin perseestä.


      • hyviä vaatteita??
        X-tyttö kirjoitti:

        Mulla ei pienikokoisena ole tuota ongelmaa, mutta paidat jäävät hölmösti pussille varsinkin selän kohdalle ja vatsa näyttää sivusta paksulta ja tiukemman paidan alareuna rullaa kävellessä helposti lantiolta ylös vyötärölle :D Ovat kai suunniteltu pökkelöille...

        niin ja paita nousee napaan saakka kun tissit vievät enemmän kangasta mitä joku muodinluoja on suunnitellut :D kyllä tiimalasin kauppareissut on hankalia!!


      • 1950-luku
        hyviä vaatteita?? kirjoitti:

        niin ja paita nousee napaan saakka kun tissit vievät enemmän kangasta mitä joku muodinluoja on suunnitellut :D kyllä tiimalasin kauppareissut on hankalia!!

        tuon ajan vaatteille on vartalomme täydellinen, joten kirpputoreille, sukulaisten kaapeille tai kangaskauppojen kaavaostoksille.
        Todella naisellinen tyyli, googettakaa. Nautitaan ihanista ja herkullisista vartaloistamme.


      • Suomennos?

        -- Ennen vanhaa ku oli tiimalasi kurvikas vartalo, tiedettiin että nainen on kaunis ja pitää huolta ittensä. Meikkaa ja syö tervellisesti. --

        ?


    • minkä muotoinen?

      En ole koskaan saanut selvää minkä "mallinen" vartaloni on, joten kysynkin, että onko minulla tiimalasivartalo, jos rinnanympärykseni on 80, lantion ympärys 86 ja vyötärö 60 ??? Olen siis hoikka ja siro, enkä pidä itseäni mitenkään muodokkaana, mutta onko tämä kuitenkin tiimalasia??? Olen myös hyvin lyhyt... 155cm :(

      • klasd

        noista mitoista vaikuttaisi että olet ns. "päärynä", A-tyyppi, eli lantiosi on levein kohta vartalostasi. Tiimalasi, X-tyyppi, on sellainen jossa rintojen ja lantion ympärysmitta on sama tai ainakaan ei yli 5cm heittoa.

        Lisäksi on ns. väärinpäin oleva kolmio, V-tyyppi, jossa hartioiden/rintojen ympärysmitta on suurin. O-tyyppi, omenavartalo, on sellainen että keskivartalolle on kerääntynyt eniten massaa ja "palikka", H-tyyppi, on sellainen jossa jokainen mitta on lähes sama eli ei erottuvaa vyötäröä.

        Tässä kuvassa vasemmalta oikealle: A, V, X, O, H
        http://www.amoriini.com/Sivusto/Haaopas/haapuvut/kuvat/vartalotyypit.jpg


      • &&&<3
        klasd kirjoitti:

        noista mitoista vaikuttaisi että olet ns. "päärynä", A-tyyppi, eli lantiosi on levein kohta vartalostasi. Tiimalasi, X-tyyppi, on sellainen jossa rintojen ja lantion ympärysmitta on sama tai ainakaan ei yli 5cm heittoa.

        Lisäksi on ns. väärinpäin oleva kolmio, V-tyyppi, jossa hartioiden/rintojen ympärysmitta on suurin. O-tyyppi, omenavartalo, on sellainen että keskivartalolle on kerääntynyt eniten massaa ja "palikka", H-tyyppi, on sellainen jossa jokainen mitta on lähes sama eli ei erottuvaa vyötäröä.

        Tässä kuvassa vasemmalta oikealle: A, V, X, O, H
        http://www.amoriini.com/Sivusto/Haaopas/haapuvut/kuvat/vartalotyypit.jpg

        Mitat on 98-76-100... Olen 170 cm pitkä ja pehmeähkö vyötäröltä, mutta muuten melko lihaksikaskin.
        Olenko tiimalasi vai joku muu? Viehättääkö miehiä yleensäkin vain pienikokoinen ja laiha, siro nainen? Mites me jotka ollaan pitempiä eikä niin siroja? Viehättääkö silmää jos muuten pitää ittestään huolta, ei vaan ole siro?


      • .............
        &&&<3 kirjoitti:

        Mitat on 98-76-100... Olen 170 cm pitkä ja pehmeähkö vyötäröltä, mutta muuten melko lihaksikaskin.
        Olenko tiimalasi vai joku muu? Viehättääkö miehiä yleensäkin vain pienikokoinen ja laiha, siro nainen? Mites me jotka ollaan pitempiä eikä niin siroja? Viehättääkö silmää jos muuten pitää ittestään huolta, ei vaan ole siro?

        http://www.reaalipukeutuja.net/vartalo.html

        Tossa linkissä on muuten vartalontyypeistä.

        Rinta - vyötärö = 22 cm. Tuon linkin mukaan tiimalasivyötärössä erotuksen pitäisi olla vähintään 22,9 cm.

        Rinnan ja lantion tulisi olla suurinpiirtein samaa kokoa. Mutta rinta voi olla max 2,5 cm suurempi kuin lantio. Sulla RY on 2 cm pienempi kuin LY. Et myöskään käy lusikkatyyppiin, koska lantiosi ei ole niin paljon suurempi kuin rinnanympäryksesi. Tämän mukaan olisit siis miltei tiimalasi jos lantiosi ja vyötärösi hieman kaventuisi. Tiimalasilusikka.

        Sitten jos katsotaan toisella tyylillä eli että 20 sentin ero on tarpeeksi ja 5 senttiä saa olla eroa rinta-lantiolla. Niin sitten tiimalasi.

        Toisaalta sitten taas ihannoitu vartalomalli on se kuuluisa 60-90-60 eli rinta/lantio samaa kokoa ja vyötärö 30 senttiä kapeampi.


      • glassfigure
        ............. kirjoitti:

        http://www.reaalipukeutuja.net/vartalo.html

        Tossa linkissä on muuten vartalontyypeistä.

        Rinta - vyötärö = 22 cm. Tuon linkin mukaan tiimalasivyötärössä erotuksen pitäisi olla vähintään 22,9 cm.

        Rinnan ja lantion tulisi olla suurinpiirtein samaa kokoa. Mutta rinta voi olla max 2,5 cm suurempi kuin lantio. Sulla RY on 2 cm pienempi kuin LY. Et myöskään käy lusikkatyyppiin, koska lantiosi ei ole niin paljon suurempi kuin rinnanympäryksesi. Tämän mukaan olisit siis miltei tiimalasi jos lantiosi ja vyötärösi hieman kaventuisi. Tiimalasilusikka.

        Sitten jos katsotaan toisella tyylillä eli että 20 sentin ero on tarpeeksi ja 5 senttiä saa olla eroa rinta-lantiolla. Niin sitten tiimalasi.

        Toisaalta sitten taas ihannoitu vartalomalli on se kuuluisa 60-90-60 eli rinta/lantio samaa kokoa ja vyötärö 30 senttiä kapeampi.

        minä olen aina mielestäni ollut todellinen tiimalasi.. vyötärö 64, lantio 83, rinnanympärys 83.. ja huomiota saa kyllä hyvin.,


      • Palatkaa_todellisuut
        ............. kirjoitti:

        http://www.reaalipukeutuja.net/vartalo.html

        Tossa linkissä on muuten vartalontyypeistä.

        Rinta - vyötärö = 22 cm. Tuon linkin mukaan tiimalasivyötärössä erotuksen pitäisi olla vähintään 22,9 cm.

        Rinnan ja lantion tulisi olla suurinpiirtein samaa kokoa. Mutta rinta voi olla max 2,5 cm suurempi kuin lantio. Sulla RY on 2 cm pienempi kuin LY. Et myöskään käy lusikkatyyppiin, koska lantiosi ei ole niin paljon suurempi kuin rinnanympäryksesi. Tämän mukaan olisit siis miltei tiimalasi jos lantiosi ja vyötärösi hieman kaventuisi. Tiimalasilusikka.

        Sitten jos katsotaan toisella tyylillä eli että 20 sentin ero on tarpeeksi ja 5 senttiä saa olla eroa rinta-lantiolla. Niin sitten tiimalasi.

        Toisaalta sitten taas ihannoitu vartalomalli on se kuuluisa 60-90-60 eli rinta/lantio samaa kokoa ja vyötärö 30 senttiä kapeampi.

        Vartalotyyppien lajitteluissa on kyse vartalotyypin mallista, ei senteistä. Toki sentit vaikuttavat, eli jos on ihan älyttömiä heittoja, niin silloin kyseessä on tuskin esim. tiimalasi. Mutta jos vartalonmalli on oikea, ei 0,0001cm heitoilla ole väliä, eikä pilkunviilaamiseen ole tarvetta. Pilkunviilaaminen on turhaa egonpönkitystä.

        Vartalontyypin saa helposti selville pohtimalla, mitkä vaatteet käyvät parhaiten.

        Itselläni mitat ovat tällähetkellä 104 - 81 - 107, ja olen vartalotyypiltäni tiimalasi. Babydoll -topit ja monet fleece -hupparit eivät imartele, housuja on todella vaikea jostain syystä löytää. Housuissa ongelma on se, että kun ne käyvät lantiosta, jää vatsaan tai selkään liikaa tilaa. Usein parhaiten käyvät lantiomalliset samettihousut tai strecth -farkut. Paidoissa parhaiten sopivat vyötäröltä istuvat paidat tai sellaiset joissa on V-pääntie taikka esim. vyötäröä korostava vyö.


      • minä23232323
        Palatkaa_todellisuut kirjoitti:

        Vartalotyyppien lajitteluissa on kyse vartalotyypin mallista, ei senteistä. Toki sentit vaikuttavat, eli jos on ihan älyttömiä heittoja, niin silloin kyseessä on tuskin esim. tiimalasi. Mutta jos vartalonmalli on oikea, ei 0,0001cm heitoilla ole väliä, eikä pilkunviilaamiseen ole tarvetta. Pilkunviilaaminen on turhaa egonpönkitystä.

        Vartalontyypin saa helposti selville pohtimalla, mitkä vaatteet käyvät parhaiten.

        Itselläni mitat ovat tällähetkellä 104 - 81 - 107, ja olen vartalotyypiltäni tiimalasi. Babydoll -topit ja monet fleece -hupparit eivät imartele, housuja on todella vaikea jostain syystä löytää. Housuissa ongelma on se, että kun ne käyvät lantiosta, jää vatsaan tai selkään liikaa tilaa. Usein parhaiten käyvät lantiomalliset samettihousut tai strecth -farkut. Paidoissa parhaiten sopivat vyötäröltä istuvat paidat tai sellaiset joissa on V-pääntie taikka esim. vyötäröä korostava vyö.

        omat mitat on 100-78-100. Mitäs tästä oikein tulee?


      • järkeä
        glassfigure kirjoitti:

        minä olen aina mielestäni ollut todellinen tiimalasi.. vyötärö 64, lantio 83, rinnanympärys 83.. ja huomiota saa kyllä hyvin.,

        mul on noi mitat 83-64-83 ja oon tällänen suora lauta 12 v :DD eli ei paljo mitää muotoja !


      • 90-60-90
        ............. kirjoitti:

        http://www.reaalipukeutuja.net/vartalo.html

        Tossa linkissä on muuten vartalontyypeistä.

        Rinta - vyötärö = 22 cm. Tuon linkin mukaan tiimalasivyötärössä erotuksen pitäisi olla vähintään 22,9 cm.

        Rinnan ja lantion tulisi olla suurinpiirtein samaa kokoa. Mutta rinta voi olla max 2,5 cm suurempi kuin lantio. Sulla RY on 2 cm pienempi kuin LY. Et myöskään käy lusikkatyyppiin, koska lantiosi ei ole niin paljon suurempi kuin rinnanympäryksesi. Tämän mukaan olisit siis miltei tiimalasi jos lantiosi ja vyötärösi hieman kaventuisi. Tiimalasilusikka.

        Sitten jos katsotaan toisella tyylillä eli että 20 sentin ero on tarpeeksi ja 5 senttiä saa olla eroa rinta-lantiolla. Niin sitten tiimalasi.

        Toisaalta sitten taas ihannoitu vartalomalli on se kuuluisa 60-90-60 eli rinta/lantio samaa kokoa ja vyötärö 30 senttiä kapeampi.

        Noin päin!!


    • girlie89

      Mun mitat ylhäältä alaspäin 92-72-96 ja vatsalihakset näkyy: keskiviiva sivuilla kuopat eli ei mitään sikspäkkiä

      Hyvä?? Ainii ja iho on perussuomalaista tummempi. Ei mikää musta kyllä. Kesäauringossa hohtaa kullansävyisenä. Pituus 161 com, paino 53 kg.

      Mitä miehet mieltä??

      • ********

        Olen sua pidempi ja painavempi mutta sulla on mun entiset mitat. Mulla ei silloin ollut keskiviivoja, nyt mitoiltani isompana ne löytyy.


      • erawrtaw

        suht paljon senttejä vyötäröllä vrt rintoihin... Ainakin, että olisit kunnolla tiimalasi.
        Turhan lyhyt likka mun makuun enkä välitä muuta kuin perussuomalaisen näköisistä.


      • -----
        erawrtaw kirjoitti:

        suht paljon senttejä vyötäröllä vrt rintoihin... Ainakin, että olisit kunnolla tiimalasi.
        Turhan lyhyt likka mun makuun enkä välitä muuta kuin perussuomalaisen näköisistä.

        Onko perussuomalaisen näköiset Timo Soinin näköisiä?


      • kata..
        erawrtaw kirjoitti:

        suht paljon senttejä vyötäröllä vrt rintoihin... Ainakin, että olisit kunnolla tiimalasi.
        Turhan lyhyt likka mun makuun enkä välitä muuta kuin perussuomalaisen näköisistä.

        Pyh. Et taida hahmottaa tuota vyötärömittaa kunnolla. Mun mitat on 85-67-93 ja olen ainakin pieni tiimalasi :)


      • tiimalasi #2
        kata.. kirjoitti:

        Pyh. Et taida hahmottaa tuota vyötärömittaa kunnolla. Mun mitat on 85-67-93 ja olen ainakin pieni tiimalasi :)

        On siinä, että nykyään (en kyllä ymmärrä miksi) ihannoidaan tikun ohuita anorektisia naisia. Jos miettii naisihannetta muutamien vuosikymmenie takaa, naiset olivat toki lyhyempiä, mutta myös terveempia ja kauniimpia, tyyliin Marilyn Monroe. Hänellä oli hieman lihaa luiden ympärillä, hän oli normaalikokoinen nainen, ei mikään tikku tyyliin Teri Hatcher tai Victoria Becham. Rinnat ja peppuhan ovat oikeastaan lähinnä rasvaa, rinnat ainakin ja sanoohan sen jo järkikin että jos painoindeksi keikkuu normaalin alapuolella, ei naisella voi olla muotoja.

        itselläni on myös melkein tiimalasi vartalo, mutta minun painoindeksini onkin normaali. Olen kuitenkin hoikka, mutten laiha ja muotoja löytyy, niin vyötärö, lantio kuin rinnatkin.


      • Ihmiset_ovat_erilais
        kata.. kirjoitti:

        Pyh. Et taida hahmottaa tuota vyötärömittaa kunnolla. Mun mitat on 85-67-93 ja olen ainakin pieni tiimalasi :)

        että olet tiimalasi, mutta tiimalasissa erotus ylä- ja alavartalon välillä ei käsittääkseni ole noin suuri. Ja tuo 22,5cm erotus pitäisi olla molemmissa. Sen sijaan ylävartalosi on vain 18cm suurempi verrattuna vyötäröösi, kun taas alavartalossasi erotus on 26cm. Aika iso heitto tuo 8cm.


      • kata..
        Ihmiset_ovat_erilais kirjoitti:

        että olet tiimalasi, mutta tiimalasissa erotus ylä- ja alavartalon välillä ei käsittääkseni ole noin suuri. Ja tuo 22,5cm erotus pitäisi olla molemmissa. Sen sijaan ylävartalosi on vain 18cm suurempi verrattuna vyötäröösi, kun taas alavartalossasi erotus on 26cm. Aika iso heitto tuo 8cm.

        Jep, ehkä enemmän päärynävartalo jos noita mittoja katsoo. Olkapäät on kuitenkin sopivan leveät (luuston syytä, silti ihan sirot) eli näytän enemmän tiimalasilta.


      • eteratgaedg
        kata.. kirjoitti:

        Jep, ehkä enemmän päärynävartalo jos noita mittoja katsoo. Olkapäät on kuitenkin sopivan leveät (luuston syytä, silti ihan sirot) eli näytän enemmän tiimalasilta.

        ihan sisäistää koko tiimalasi-käsitettä..? Ei siinä tarkoiteta OLKAPÄIDEN LEVEYTTÄ, vaan rintojen ja lantioiden suhdetta vyötäröön. Jos alettaisiin olkapäitä mittailla, tässä maassa olisi paljonkin tiimalaseja...
        Kuten tuossa joku kirjoittikin, lantiosi ovat melko paljon mittavammat kuin rintasi - eli siinä tipahtaa pohja tiimalasilta: niiden pitäisi olla suurinpiirtein samat mitoiltaan.


      • kasoisolio
        kata.. kirjoitti:

        Pyh. Et taida hahmottaa tuota vyötärömittaa kunnolla. Mun mitat on 85-67-93 ja olen ainakin pieni tiimalasi :)

        Just samat mitat!


      • */*/***



        93-71-96

        Eikö tää oo jo ihan selvä tiimalasi?


      • hahahahhaaaaa
        */*/*** kirjoitti:



        93-71-96

        Eikö tää oo jo ihan selvä tiimalasi?

        päärynä


      • oooooo-vartalo
        ----- kirjoitti:

        Onko perussuomalaisen näköiset Timo Soinin näköisiä?

        Sillä vasta vyötäröä onkin!!


      • höpö höpö
        hahahahhaaaaa kirjoitti:

        päärynä

        ei pari senttiä vielä päärynöitä. tuohan menee jo mittauksen piikkiinkin. mutta voi käydä ammattiompelijalla mitoilla, siellä selviää.


      • Anonyymi

        kahviautomaatistani löytyy juuri nyt chili-suklaa tummapaahto, tuli kuvauksesta mieleen 😀. Aromi on miellyttävä ja väri miellyttää silmää 😉


    • ...................

      En miesten ihanteista tiedä, mutta itse ainakin pidän tiimalasivartalosta ja sen vuoksi pyrinkin pitämään painoni juuri tässä lukemassa eli en halua edes laihtua ettei lähde lantio ja rinnat. 92-64-92 on siis omat mitat. 60 vyötärönkin olen suosiolla hyljännyt, koska menisi liian luisevaksi muu kroppa. Lähelle sitä pääsee kuitenkin samoilla keinoilla kuin ennen vanhaakin eli kunnon korsetilla, jota voi kiristää. Niin halutessaan siis.

      Ja onhan vyötärö-lantiosuhde 0,7 vieläkin koettu seksikkääksi. 60-90:llähän tuo menisi jo alikin eli kertooko siitäkin, että 90-60-90:t nykyään harvinaisempia? Tiedä häntä.

      • ---

        ...mitat ei noiden antamienne mittojen puolesta ole "aidot tiimalasimitat" (hohhoijaa), vaan rinta 93, vyötärö 68, lantio 98. Mutta muodoltani olen ihan selkeä tiimalasi, en todellakaan päärynä tai muukaan. Olen aika lihaksikas kuitenkin, joten kun on pyöreä peppu ja lantio, tiukat vatsalihakset ja sopivasti leveät hartiat niin näytämpä silti tiimalasilta.. Eli ihan niinkun joku sanoikin, vartalon oma muoto ratkaisee eikä mittanauha..


      • eteratgaedg
        --- kirjoitti:

        ...mitat ei noiden antamienne mittojen puolesta ole "aidot tiimalasimitat" (hohhoijaa), vaan rinta 93, vyötärö 68, lantio 98. Mutta muodoltani olen ihan selkeä tiimalasi, en todellakaan päärynä tai muukaan. Olen aika lihaksikas kuitenkin, joten kun on pyöreä peppu ja lantio, tiukat vatsalihakset ja sopivasti leveät hartiat niin näytämpä silti tiimalasilta.. Eli ihan niinkun joku sanoikin, vartalon oma muoto ratkaisee eikä mittanauha..

        kinaamista siihen nähden, että tiimalasivartaloisen mittasuhteista on kuta kuinkin selkeät lukemat...
        Mitä hittoa hartioilla on tekemistä asian kanssa, ei aukene minulle. Kyse on VARTALON MUODOSTA, ei luustosta.


      • ,,,
        eteratgaedg kirjoitti:

        kinaamista siihen nähden, että tiimalasivartaloisen mittasuhteista on kuta kuinkin selkeät lukemat...
        Mitä hittoa hartioilla on tekemistä asian kanssa, ei aukene minulle. Kyse on VARTALON MUODOSTA, ei luustosta.

        ...hartioiden, vyötärön ja lantion suhde loppupeleissä. Kuka helvetti mittaa jonkun tissit todetakseen että ooh, sillä on tiimalasisuhde kropassaan, kyllä sen näkee ilman mittaakin..


      • eteratgaedg
        ,,, kirjoitti:

        ...hartioiden, vyötärön ja lantion suhde loppupeleissä. Kuka helvetti mittaa jonkun tissit todetakseen että ooh, sillä on tiimalasisuhde kropassaan, kyllä sen näkee ilman mittaakin..

        toisin sanoen mielestäsi rinnoilla ei ole juurikaan merkitystä..? Miksei sitten hartioiden ympärystä mitata?
        Siksi, että sehän on suht vakio naisen muihin mittasuhteisiin verrattuan, kun taas rintojen koko vaihtelee ruumiin rakenteesta huolimatta. Laitetaan sitten saman tien kädetkin vaikka "vaakaan", niin saadaan hartioihin lisää tiimalasivaikutelmaa!


    • ***

      Omat mittani ovat 87-68-90 (pituus 157 cm, paino 51 kg). Olenko siis tasapaksun ja tiimalasin välimuoto? Eli siis pehmeä suorako? Tiimalasi tuskin olen, ellen saisi vyötäröstäni pois muutamaa senttiä. Se onkin ainoa paikka, missä olisi vielä ylimääräistä löysää.

    • adasdasdad

      On hyvin harvinaista nähdä tai omistaa tiimalasivartalo. Yhtä harvinaista on hoikka, mutta sellainen, että on myös naisellista pyöreyttä takapuolessa ja rinnoissa. Suurimmalla osalla sekä miehistä että naisista on vain erilainen vartalo. Kaikki ääripäät, se ettei huolehdi itsestään vaan antaa lössähtää aivan taikinaksi, se ettei syö tarpeeksi tai syö väärin ja kuihtuu luurangoksi sekä liian treenattu ylitrimmi ja jätkänkovuinen vartalo ovat minusta epäeroottisia. Oikeastaan eroottisin ja kaunein on minusta naiselliset muodot omistava nainen, jolla saa olla vähän ylimääräistäkin. Kyllä, en pidä sixpack-vatsaisista naisista. myös vain lihasta täynnä oleva takamus ei sytytä. Pitää olla pehmeää ja pyöreää. Toinen kaunistus on uhkempi tiimalasi. Kolmas se muodokas gaselli. Tärkeintä kuitenkin, miten vartalonsa kantaa. Älkää ihailko luurankoja. Sairaudet erikseen.

      • zazaj

        ...on ihan yks hailee mitkä ne mitat on jostain tisujen ja pyllyn ympäriltä, jos mimmi näyttää tiimalasimaiselta kropaltaan mikä on varmasti mun yksi ihanne vartalotyypeistä niin thumbs up! Aivan sama onko joku hiton "aito" tiimalasi.. ei sitä kukaan mittaa kuitenkaan... Eli se kirjottaja joka sano jotain että turha mitata ja näkee paljaalla silmällä ni ihan oikeessa.. ja kyllä hartiatkin vaikuttaa siihen kropan malliin, ihan sama mitä joku rintojaan mittaileva ääliö täällä urputtaa.. :D Ei väliä onko aito tiimalasi niinku joku marilyn, kunhan on selkeästi erottuva vyötärö ja sitä suuremmat, sopusuhtaiset rinnat ja lantio..


    • 009009
      • .,.,..,.,.,.,.,.,.,.

        http://www.iltalehti.fi/kauneus/2009091510250174_ka.shtml

        Tähän kiinnitin erityisesti huomiota: "Lantio ei ole vuosien varrella suurentunut vyötärön tavoin. Tämä johtuu estrogeenitasoista, sillä se määrittelee, mihin kohtaan vartalosta rasva varastoituu. Jos hormonitaso on epätasapainossa, rasva kertyy vyötärölle.".

        Onko naisista tulossa miehekkäämpiä?


      • ninnnika
        .,.,..,.,.,.,.,.,.,. kirjoitti:

        http://www.iltalehti.fi/kauneus/2009091510250174_ka.shtml

        Tähän kiinnitin erityisesti huomiota: "Lantio ei ole vuosien varrella suurentunut vyötärön tavoin. Tämä johtuu estrogeenitasoista, sillä se määrittelee, mihin kohtaan vartalosta rasva varastoituu. Jos hormonitaso on epätasapainossa, rasva kertyy vyötärölle.".

        Onko naisista tulossa miehekkäämpiä?

        Kyllä oikeasti tiimalasilla on myös hartioita.Vartalon täytyy olla kokonaisvaltaisesti balanssissa.
        Esimerkkinä aidoista aidoin tiimalasi Raquel Welch:

        http://img.listal.com/image/823568/500full-raquel-welch.jpg


      • Tämmöstä_vain
        ninnnika kirjoitti:

        Kyllä oikeasti tiimalasilla on myös hartioita.Vartalon täytyy olla kokonaisvaltaisesti balanssissa.
        Esimerkkinä aidoista aidoin tiimalasi Raquel Welch:

        http://img.listal.com/image/823568/500full-raquel-welch.jpg

        Tiimalasi on kokonaisuus. Ei se sisällä pelkkiä rintoja ja lantion. Tiimalasi on X-mallinen vartaloltaan, jolloin hartiat ja lanteet tulevat käytännössä samoille kohdin.

        Itse olen mittani mitannut kädet kiinni. Ja ennen mittausta olen aina saanut kuulla, että olen kuin mummoni - eli tiimalasi. Ja kyllä sen itsekin näen.

        Eihän tiimalasi voisi olla balanssissa, mikäli hartiat veisivät ylävartalosta vielä lisää tilaa! Hui.


      • Solakka!
        Tämmöstä_vain kirjoitti:

        Tiimalasi on kokonaisuus. Ei se sisällä pelkkiä rintoja ja lantion. Tiimalasi on X-mallinen vartaloltaan, jolloin hartiat ja lanteet tulevat käytännössä samoille kohdin.

        Itse olen mittani mitannut kädet kiinni. Ja ennen mittausta olen aina saanut kuulla, että olen kuin mummoni - eli tiimalasi. Ja kyllä sen itsekin näen.

        Eihän tiimalasi voisi olla balanssissa, mikäli hartiat veisivät ylävartalosta vielä lisää tilaa! Hui.

        Minä jo ihmettelinkin, että miten se voi olla mahdollista, ettei hartiat oteta huomioon ollenkaan. Minunkin mielestä hartiatkin kuuluu tiimalasivartaloon.

        Juuri äsken katsoin omaa vartaloani peilistä ja täytyy sanoa, että jonkinlainen tiimalasivartalo minullakin on, vaikkakin rinnat ovat somat, mutta hartiat ja lantio on balansissa ja vyötäröni n. 25cm kapeampi.

        Kyllä silmä lepää vaikka itse kehunkin, sillä minä olen jo 40 nainen ja pyrin pitämään (suunnilleen)vartaloni sellaisenaan kuin se nyt on.

        Niin ja iso kokoinen en ole. ;))


      • hupssssss
        ninnnika kirjoitti:

        Kyllä oikeasti tiimalasilla on myös hartioita.Vartalon täytyy olla kokonaisvaltaisesti balanssissa.
        Esimerkkinä aidoista aidoin tiimalasi Raquel Welch:

        http://img.listal.com/image/823568/500full-raquel-welch.jpg

        upean näköinen nainen. hih, sen toinen tissi ei ole
        mahtunut bikineihin.


      • vyötärön salaisuus
        .,.,..,.,.,.,.,.,.,. kirjoitti:

        http://www.iltalehti.fi/kauneus/2009091510250174_ka.shtml

        Tähän kiinnitin erityisesti huomiota: "Lantio ei ole vuosien varrella suurentunut vyötärön tavoin. Tämä johtuu estrogeenitasoista, sillä se määrittelee, mihin kohtaan vartalosta rasva varastoituu. Jos hormonitaso on epätasapainossa, rasva kertyy vyötärölle.".

        Onko naisista tulossa miehekkäämpiä?

        eikös ennen käytettey korsetteja? ainakin noilla
        kuvan naisilla on varmasti korsetit ja ovat varmasti sellaista käyttämällä
        kaventaneet vyötäröään. Marilyn ainakin käytti,
        vähintäänkin housu liivejä. Sen näkee kuvistakin.


    • luuserimiehet

      Naisen vartalo muuttuu koska naiselta vaaditaan enemmän. Yksinhuoltajanaisilla mm stressihormonien vuoksi vyötärökohta yleensä ei ole enää kapea vaan tulee tasapaksu vartalo. Eli naisen vartalon muuttuminen on miesten syytä. Miehet eivät enää kykene elättämään naisia. Naiset on ajettu töihin ja samalla he saavat tehdä ne arkiaskareet joita esivanhemmatkin tekivät eli hoitavat lapset ja kodin. Se on syy miksi kapoinen vyötärö on harvinainen. Ehkä näillä tiimalasinaisilla on rikkaat miehet ja he voivat elää vähemmän stressaavaa elämää kun mies pitää huolta leivästä. Miehistä ei vaan ole enää siihen mihin entisaikaan kun he olivat perheen elättäjiä. Nykyisin he ovat elätettäviä ja naiset maksavat siitä vartalomallillaan. Ja tämä ei ole omaa keksintöni vaan tutkittu juttu. Itse olen huomannut asian ihan käytännössä. Jäätyäni yksinhuoltajaksi vähäisten yöunien ja taloudellisten huolien, ajanpuutteen jne aikaansaama stressi on muokannut vartaloani pois perinteisestä naisellisuudesta.

      • Jätkä 24

        Stressihän vähentää myös ruokahaluakin. Ettet vaan ole vähentänyt syömistäsi? Niin joo ja en väitä ettetkö nyt puhuisi totta, mutta esitin äsken vain oman pohdintani.


      • loistava havainto

        mutta ei kait kaikki ole miesten syytä koska, aikoinaan,naiset halusivat pois kotoa töihin ja itsenäisiksi .
        70-luvulla oli ns. naisasialiikeen kulta-aikaa oli "muotia" olla töissä , siihen vaikuti tietenkin teollisuuden nousu.
        No mutta olen itse huomanut sen että stressi on lihottava tila ja se kertyy juurikin vyötärölle.
        Kun elämä miehistyy niin se vaikutta ulkomuotoon....
        Olen vaihtanut elämäntyyliäni(astangajooga on hyvä) ja vyötäröni makkara häviää...syy-yhteys on löytynyt.
        Olin joskus 95-64-98 (20v. 94-56-95) ja nyt 98-79-100..muodot pysyy mutta tuossa sisäisesti, pienessä vyötärössä on ulkoinenreppu .... yäkk!! tosin hormooneillakin on vaikutuksensa, sekin on yksi tylsäasia,sillä olen viisikymppinen.
        Naisellinen liikunta kunniaan, ei nyrkkeilyä kiitos


    • MustelmaRIA

      90-60-90, ihan oikeasti, ainakin pizzan vedettyäni. Vyötärö menee oikeasti varmaan sitten liian pieneksi, kun mahassa ei ole pizzaa... Voiko naisen vyötärö olla liian kapea? Joskus olen mitannut 57 cm... Elän muuten aika stressaavaa elämää, enkä ole huomannut muutoksia, jotka eivät johtuisi ihan rehellisesti mässäilystä, mutta näin voin siis todellakin sanoa vain omalla kohdallani, enkä ala yleistämään.

      Joo, ja muutamien selkäranikamieni kohdalla on aina mustelmia, kun ne ovat niin ulkonevat, ja tuolien selkänojat ovat kovia. Ei kovin nättiä... Onko kenelläkään muulla kapeavyötäröisellä ja normaalipainoisella vastaavaa ongelmaa? Painoindeksini on 19,7. Minussa ei kyllä varmaankaan ola kovin paljoa rasvaa, se mitattiinkin joskus... Itsekin kyllä näen, että se on muualla kuin selässä tai vatsassa. Olen tiimalasi, koska minulla on timalasin luusto. Kovat lonkkaluut ovat lantiollakin se uloin osa. Ja nyt sain itseni kuulostamaan ihan luurangolta... :D

      • Tykkääkö kukaan?

        Mun mitat: rinta 93cm, vyötärö 77cm ja lantio 108cm. Olen koko ikäni hävennyt tuota vyötärön ja lantion välistä suhdetta sekä rintojen pienuutta suhteessa lantioon. Vähän vähemmän näkyvämpi saisi olla tämä vyötärön ja lantion välinen suhde. Peffa näyttää todella isolta jos käytän vartaloa myötäileviä vaatteita, kuten mekkoa.


      • Löytöretkeilijä 20
        Tykkääkö kukaan? kirjoitti:

        Mun mitat: rinta 93cm, vyötärö 77cm ja lantio 108cm. Olen koko ikäni hävennyt tuota vyötärön ja lantion välistä suhdetta sekä rintojen pienuutta suhteessa lantioon. Vähän vähemmän näkyvämpi saisi olla tämä vyötärön ja lantion välinen suhde. Peffa näyttää todella isolta jos käytän vartaloa myötäileviä vaatteita, kuten mekkoa.

        Olen mies. Voin sanoa sulle, että vaikutat kerrassaan upealta naiselta. Kapea vyötärö, leveä lantio ja rinnanympärys, mahtavaa! En tiedä miten voit hävetä tuollaista. Iso takapuoli naisella näyttää vaan niin kertakaikkisen houkuttelevalta. Toivin, että tulevaisuudessa omalla naisellani on leveä lantio ja paksut reidet :)


      • Optinen harha

        -- Olen tiimalasi, koska minulla on timalasin luusto. Kovat lonkkaluut ovat lantiollakin se uloin osa. ---

        Totta puhut. Olen nähnyt tytön vajoavan laihdutusvimmassaan luurankoanoreksiaan. Hän ei suostunut elämään "niin isona", että 10 senttiä pidemmän naisen farkut eivät mahtuneet hänen ylleen. Lonkkaluita vain ei voi laihduttaa pois.

        Usein liiallisesti laihduttaneet naisen vyötärö näyttää kasvavan. Se on optinen harha, joka syntyy siitä, että lantion ja vyötärön suhde pienenee. Ja pettyneenä nainen ei suostu pureskelemaan enää hammastikkujakaan.

        Tarinan tyttö oli normaalipainon alalukemissa ennen laihduttamistaan.


    • Nelikutonen

      Meikäläisen mitat: 94-71-94, enemmän tyyliä "luustoltaan" tiimalasi tai X, eli takapuoli melko litteä ja rinnat pienehköt, mutta lantion kaaressa on kurvia. Nuorempana en osannut pukeutua muotoja paljastaviin vaatteisiin ja näytin tosi isolta telttamaisissa paidoissa ja takeissa. Housujen löytäminen on välillä työn takana, samoin hameiden (olen tiimalasille tyypillisesti lyhyt). Hameista parhailta näyttävät lyhyet tulppaaninmalliset hameet.

      • jouskarinna

        Olen kanssa hämmästynyt miten harvinainen tiimalasivartalo muka on :O
        Itsellä 107-70-100 ja pituutta löytyy sellainen 168cm. Ja vaikka lihoisin/laihtuisin ei minusta tasaista pötkylää tulisi, saan siis olla kiitollinen geeneille :) Mutta tosiaan, meni kauan aikaa kunnes tajusin olla kiitollinen muodoista.


      • Bellana
        jouskarinna kirjoitti:

        Olen kanssa hämmästynyt miten harvinainen tiimalasivartalo muka on :O
        Itsellä 107-70-100 ja pituutta löytyy sellainen 168cm. Ja vaikka lihoisin/laihtuisin ei minusta tasaista pötkylää tulisi, saan siis olla kiitollinen geeneille :) Mutta tosiaan, meni kauan aikaa kunnes tajusin olla kiitollinen muodoista.

        Mulla 95-66-88, 162 cm ja n. 52 kg, voi olla enemmänkin kun on lihaksikas vartalo luonnostaan.


      • jone_94
        Bellana kirjoitti:

        Mulla 95-66-88, 162 cm ja n. 52 kg, voi olla enemmänkin kun on lihaksikas vartalo luonnostaan.

        Mietin tässä ku oon miespuolinen ja miula on tiimalasivartalo :O iha selvä sellanen ku näytän kuvaa et kaikki sano oot iha tiimalasi :D yks tyyppi tais sanoo et siula on enemmä naishormooneja :D


      • nlijil
        Bellana kirjoitti:

        Mulla 95-66-88, 162 cm ja n. 52 kg, voi olla enemmänkin kun on lihaksikas vartalo luonnostaan.

        Eipä tuo oikein taida tiimalasivartalo olla, vaan mieluumminkin yläpainotteinen kolmio. Varmasti hyvännäköinen silti.

        Omat mitat 83-64-91, ja ihan hyvältä näytän, vaikka melkoinen tasapaksu pökkelö olenkin :)


    • on poissa

      se vaatii naiselta hyvän itsekurin ja sitä on niin harvalla nykyisin. Kun sellaisen näkee on ihan lääpällään mutta nykyinen muoti on olla tasapaksu tai sitten vaan muuten reppu roikkuu vyötäröllä. Osa tarvii sen pelastusrenkaan siitä läskistä jatkuvasti mukana.


      Totuus on että miesten mielestä tiimalasi on ainut oikea ja naiset haistattaa pitkät paskat. Naisen ulkonäköä kun ei saisi arvostella miehisesti. Pitää tyytyä että koska kaikki muutkin on niitä berliinin makkaroita niin kyllähän sunkin on pakko tykätä....

      Joten väitän miehistä se on unelma ja naiset eivät sen unelman näköisiä halua olla.

      • :)

        omat mittani ovat 104-82-102 ja olen 166 cm. pyöreä olen ja liikakiloja on, mutta muodot erottuu oikein hyvin (en siis näytä läskiltä). kyllä tämäkin positiivsta huomiota on herättänyt :) vai mitä mieltä miehet tällaisesta kropasta on?


      • epäwarma
        :) kirjoitti:

        omat mittani ovat 104-82-102 ja olen 166 cm. pyöreä olen ja liikakiloja on, mutta muodot erottuu oikein hyvin (en siis näytä läskiltä). kyllä tämäkin positiivsta huomiota on herättänyt :) vai mitä mieltä miehet tällaisesta kropasta on?

        Rinnanympärystä itselläni on 83, vyötärö 57, lantio 78 ja olen 155 cm. Hartiani ovat aika pienehköt ja olen muutenkin pienikokoinen, mutta muodot erottuvat kyllä selvästi; olenko minäkin siis tämä tiimalasivartaloinen?


      • tiimalasi-päärynä
        epäwarma kirjoitti:

        Rinnanympärystä itselläni on 83, vyötärö 57, lantio 78 ja olen 155 cm. Hartiani ovat aika pienehköt ja olen muutenkin pienikokoinen, mutta muodot erottuvat kyllä selvästi; olenko minäkin siis tämä tiimalasivartaloinen?

        Teillä kahdella on molemmilla liian vähän toi lantio-vyötärö-suhteen erotus, about keskivertoluokkaa? Kai nyt kaikilla naisilla ylipäätään muodot erottuu, se ei tee kuitenkaan tiimalasiksi? Jos ei ole lauta, niin ei se tiimalasiksi kuitenkaan tee?

        "Pehmeä suorahan" on yleinen.

        20cm erotus ei ole edes vielä kapea vyötärö, näin olen käsittänyt?

        Ensimmäistä teistä (nimimerkki ":)" ) veikkaisin pehmeäksi suoraksi, "epäwarmaa" lieväksi käänteiseksi kolmioksi.


      • Gildanen
        :) kirjoitti:

        omat mittani ovat 104-82-102 ja olen 166 cm. pyöreä olen ja liikakiloja on, mutta muodot erottuu oikein hyvin (en siis näytä läskiltä). kyllä tämäkin positiivsta huomiota on herättänyt :) vai mitä mieltä miehet tällaisesta kropasta on?

        Kerrankin joku on melkein samanmallinen kuin minä. Minun mittani ovat 106-82-104 ja olen 169 cm.

        Curve appeal -sivuilla ei ole yhtään naista, joilla olisi nämä suhteet, kaikilla on aina lantio suhteessa leveämpi ja rinnanympärys kapeampi. Rintaliiviikokoni on keskimäärin 80E.


    • Mittani ovat 89-66-94. Olen 163 cm pitkä. Rintsikkakoko on 70C.

      • riittäis mulle

        tiukan(ei pullan) c-d kuppisen tyllerön


    • minne sitä kuulutaan

      Minulla on sekä hartiaa että lantiota, ja olen normaalipainoinen. Mittani ovat 91-67-98 (90-65-96 silloin, kun jaksan reippailla enemmän..) ja 75B, ja mietin että ollaanko tässä nyt sitten päärynää vai sinnepäin-tiimalasia? :D Meidän suvun naisilta kyllä reistäkin löytyy..

      Mietin, että kuinka paljon miehet tykkää "runsaista" reisistä? Enkä tarkoita tässä sellaisia järkyttävän suuria norsunjalkoja, vaan ihan perusnaisen pyöreitä ja pehmeitä, mutta oikeassa valossa ehkä hieman lihaksikkaitakin reisiä.

    • nanaaa92

      Omat mittani on 110-66-110 ja olen ihan totaalisen tiimalasi. :) Mielestäni se on kaunista, enkä osaa ihannoista langanlaihoja taikka muodottomia ihmisiä.

      • hakkitheman

      • -punky-n

        Minnekäs se sun terve itsetunto katosi kun täytyy toisen mallisia ihmisiä kuitenkin mollata?


      • Jätkä 25
        -punky-n kirjoitti:

        Minnekäs se sun terve itsetunto katosi kun täytyy toisen mallisia ihmisiä kuitenkin mollata?

        1. Kyllähän toisaalta tosi monet muodottomat ja langanlaihatkin haukkuu muodokkaitakin ylipainoisiksi, kateissaan ja mitä kun näitäkin palstoja lukee, niin saanut selville, että jopa saanut aggressiivisia päällekäymisiäkin jopa näiltä. Että toisaalta vähän tasoitusta toisaalta kanssa tilanteeseen :)

        2. Alipainoisuus ole kyllä naiselle myöskään kovin terveellistä!


      • buii
        Jätkä 25 kirjoitti:

        1. Kyllähän toisaalta tosi monet muodottomat ja langanlaihatkin haukkuu muodokkaitakin ylipainoisiksi, kateissaan ja mitä kun näitäkin palstoja lukee, niin saanut selville, että jopa saanut aggressiivisia päällekäymisiäkin jopa näiltä. Että toisaalta vähän tasoitusta toisaalta kanssa tilanteeseen :)

        2. Alipainoisuus ole kyllä naiselle myöskään kovin terveellistä!

        Eli kun hoikkavartaloinen ja pienirintainen kommentoi kurvikasta vartaloa vähemmän positiivisesti, on syynä kateus. Kun taas kurvikas kommentoi negatiivisesti hoikkaa vartaloa onkin se asiallista kritiikkiä.Just.


      • -punky-n
        buii kirjoitti:

        Eli kun hoikkavartaloinen ja pienirintainen kommentoi kurvikasta vartaloa vähemmän positiivisesti, on syynä kateus. Kun taas kurvikas kommentoi negatiivisesti hoikkaa vartaloa onkin se asiallista kritiikkiä.Just.

        Minä en muuten ole langanlaiha enkä omasta mielestäni edes hoikka vaan sellainen normaali, "pehmeä" (mutten kuitenkaan löysä) nainen. Minulla ei vain satu olemaan isoja tissejä ja isoa takamusta vaikka vyötärö ja lanteet erottuvatkin hyvin eli en koe olevani tiimalasi-mallia vaan sellainen sopusuhtainen, että mikään vartalossani ei ole ns. "liioitellun" näköistä. Pienikokoinen olen.

        Hämmästyttää itseänikin vähän tuon Jätkä 25:n kommentti ja olen samaa mieltä buiin kanssa. Mielestäni näillä "kurvikkailla" naisilla ei ole yhtään enempää oikeutta arvostella toisten ulkonäköä ja huudella tervettä itsetuntoaan muka rakentavana kritiikkinä kun me vähemmän kurvikkaatkaan ei saada ilman sitä kateus-leimaa. Kai sitä nyt voi pitää jotain rumana ilman että on kateellinen siitä?


      • Jätkä 25
        -punky-n kirjoitti:

        Minä en muuten ole langanlaiha enkä omasta mielestäni edes hoikka vaan sellainen normaali, "pehmeä" (mutten kuitenkaan löysä) nainen. Minulla ei vain satu olemaan isoja tissejä ja isoa takamusta vaikka vyötärö ja lanteet erottuvatkin hyvin eli en koe olevani tiimalasi-mallia vaan sellainen sopusuhtainen, että mikään vartalossani ei ole ns. "liioitellun" näköistä. Pienikokoinen olen.

        Hämmästyttää itseänikin vähän tuon Jätkä 25:n kommentti ja olen samaa mieltä buiin kanssa. Mielestäni näillä "kurvikkailla" naisilla ei ole yhtään enempää oikeutta arvostella toisten ulkonäköä ja huudella tervettä itsetuntoaan muka rakentavana kritiikkinä kun me vähemmän kurvikkaatkaan ei saada ilman sitä kateus-leimaa. Kai sitä nyt voi pitää jotain rumana ilman että on kateellinen siitä?

        No ei lopulta kyllä olekkaan yhtälailla oikeus haukkua, joo. Vielä tuosta kun hoikemmat haukkuu kurvikkaita, niin hyvin useasti kyllä löytynyt syyhyn kateus! :D Kun toisaalta niinkin monet miehet ihailee kyseistä vartalomallia ja kerta niin aggressiivisen törkeästi tullaan foorumeilla haukkumaan ja käymään jopa päällekkin baareissa, ynnä muissa julkisissa paikoissa xD

        Jotain voimakkaita tunteita se kumminkin silti tuntuu herättävän niin monissa ihmisissä :D Monissa miehissä suurta ihailua, kun uutislööpit niin täyttyy joskus sellaistenkin naisten kuvista ja toisissa naisissa taas jotain niin voimakasta että alkaa heti kunnon aggressiot nousemaan, niin kuin tuossa äsken juuri mainitsin x)


      • -punky-n
        Jätkä 25 kirjoitti:

        No ei lopulta kyllä olekkaan yhtälailla oikeus haukkua, joo. Vielä tuosta kun hoikemmat haukkuu kurvikkaita, niin hyvin useasti kyllä löytynyt syyhyn kateus! :D Kun toisaalta niinkin monet miehet ihailee kyseistä vartalomallia ja kerta niin aggressiivisen törkeästi tullaan foorumeilla haukkumaan ja käymään jopa päällekkin baareissa, ynnä muissa julkisissa paikoissa xD

        Jotain voimakkaita tunteita se kumminkin silti tuntuu herättävän niin monissa ihmisissä :D Monissa miehissä suurta ihailua, kun uutislööpit niin täyttyy joskus sellaistenkin naisten kuvista ja toisissa naisissa taas jotain niin voimakasta että alkaa heti kunnon aggressiot nousemaan, niin kuin tuossa äsken juuri mainitsin x)

        No eipä mussa kurvikkaat naiset herätä sen ihmeemmin kateutta kuin haluja ruveta toisen päälle käymään (?) sen takia. Omasta mielestäni olen ihan sopusuhtainen ja ns. "pikkuinen" (160/55 tai ehkä selkeämmän kuvan välittämiseksi 93-70-92) ja kaikki edelliseni sekä nykyiseni ovat olleet hulluina vartalooni kun sattuivat tykkäämään meistä pienemmistä naisista :). Huomaatko muuten että kun esim. minä ilmaisen tyytyväisyyttä omaa vartaloani kohtaan ja kerron etten niin ihmeemmin välitä rehevämmästä vartalomallista aivan kuten nanaaa92 teki mutta päinvastaisilla sanoilla niin alat heti väläytellä kateus leimaa? Minä olen tyytyväinen itseeni näin vaikkeivat kaikki maailman vartalotyypit olisikaan mieleeni. Onko joku kurvikas nainen sitten kateellinen esim. omppuvartaloisille naisille jos he sanovat etteivät pidä tästä vartalomallista?

        Se on vain typerää ajatella että kaikki miehet haluaa tätä ja tota kun näin ei kuitenkaan ole. Kaikille vartalotyypeille on varmasti ottajansa vaikka tuota kurvikasta mediassa niin mainostetaankin.


      • Jätkä 25
        -punky-n kirjoitti:

        No eipä mussa kurvikkaat naiset herätä sen ihmeemmin kateutta kuin haluja ruveta toisen päälle käymään (?) sen takia. Omasta mielestäni olen ihan sopusuhtainen ja ns. "pikkuinen" (160/55 tai ehkä selkeämmän kuvan välittämiseksi 93-70-92) ja kaikki edelliseni sekä nykyiseni ovat olleet hulluina vartalooni kun sattuivat tykkäämään meistä pienemmistä naisista :). Huomaatko muuten että kun esim. minä ilmaisen tyytyväisyyttä omaa vartaloani kohtaan ja kerron etten niin ihmeemmin välitä rehevämmästä vartalomallista aivan kuten nanaaa92 teki mutta päinvastaisilla sanoilla niin alat heti väläytellä kateus leimaa? Minä olen tyytyväinen itseeni näin vaikkeivat kaikki maailman vartalotyypit olisikaan mieleeni. Onko joku kurvikas nainen sitten kateellinen esim. omppuvartaloisille naisille jos he sanovat etteivät pidä tästä vartalomallista?

        Se on vain typerää ajatella että kaikki miehet haluaa tätä ja tota kun näin ei kuitenkaan ole. Kaikille vartalotyypeille on varmasti ottajansa vaikka tuota kurvikasta mediassa niin mainostetaankin.

        "Huomaatko muuten että kun esim. minä ilmaisen tyytyväisyyttä omaa vartaloani kohtaan ja kerron etten niin ihmeemmin välitä rehevämmästä vartalomallista aivan kuten nanaaa92 teki mutta päinvastaisilla sanoilla niin alat heti väläytellä kateus leimaa? Minä olen tyytyväinen itseeni näin vaikkeivat kaikki maailman vartalotyypit olisikaan mieleeni. Onko joku kurvikas nainen sitten kateellinen esim. omppuvartaloisille naisille jos he sanovat etteivät pidä tästä vartalomallista?"

        No en nyt toki väittänyt ettäkö kaikkien naisten kohdalla se olisi kateudesta kyse ja hyvin voin uskoa ettet sinä varsinkaan olisi, mutta kun hyvin usein kanssa löytyy paljon näitä joilla se suuri haukkuminen on siitä kiinni, niin sen takia se on niin aika paljon helppoa yhdistää siihen :) Vähän samallailla verrattavissa siihen kun eräs amisaikainen kaverini(naispuolinen) dissaili isoja rintoja, että ne ovat vain tiellä ja roikkuvat sitten vanhemmassa iässä ja sellaisten ihailijat on ihan koomisia uunoja, mut kas kummaa! kun sitten myöhemmin eräänä päivänä kun sille oli kasvanut C-kuppi ja taisi vielä kasvaa sitäkin pidemmälle, niin johan se yhtäkkiä alkoikin sitten olemaan ihan onnessaankin niistä :D


      • Pullea_muodot
        buii kirjoitti:

        Eli kun hoikkavartaloinen ja pienirintainen kommentoi kurvikasta vartaloa vähemmän positiivisesti, on syynä kateus. Kun taas kurvikas kommentoi negatiivisesti hoikkaa vartaloa onkin se asiallista kritiikkiä.Just.

        kirjoittaja muka haukkui vähemmän muodokkaita ihmisiä? Sanoi vain, ettei pidä nykyisistä kauneusihanteista, joiden mukaan naisten tulisi olla niin langanlaihoja, ettei edes muotoja ole?

        Te kaksi, jotka koitte tuon kirjoittajan negatiivisena, taisitte liioitella kommenttia (vahingossa) mielessänne?

        Vaikka miehet ym. tällä palstalla hehkuttavat tiimalaseja ym., todellisuudessa kun tiimalasi kävelee ulkona, ei välttämättä saa yhdeltäkään mieheltä huomiota ja naisilta taas vihaisia katseita. Monet tiimalasit eivät ole kai tarpeeksi hoikkia tjn.

        Itse olen melko pyöreä 21v. tiimalasi (hiukan ylimääräistä on, mutta en nyt kuitenkaan ihan hirveän lihava). Ärsyttää, kun kaupasta ei löydy sopivia vaatteita, vaan on ostettava aina sellaisia, jossa jää esim. vatsaan ylimääräistä tilaa, että mahtuisivat lantiosta. Sitten kun muodot "tasoittuu" liian isojen tai pitkähköjen vaatteiden alla, niin näyttää entistä pyöreämmältä. Joten kauppaan ei edes tee mieli mennä.

        Sitten taas kun pistää jonkun imartelevan paidan päälle, niin näyttää ihan siltä, kuin olisi valmis iskemään jonkun, vaikka ei haluaisi. Itse olen kihloissa, joten en halua todellakaan tällaista signaalia antaa - en myöskään appivanhemmilleni.

        Joten en ymmärrä kun hoikat ihmiset kitisevät muodottomuudestaan ja ottavat nokkiinsa jos joku muodokas sanoo, että ei pidä nykyajan kauneusihanteista.

        Toki olen itse kiitollinen muodoistani enkä halua niiden häviävän, mutta joskus harmittaa, kun pukeutuminen niiden mukaisesti on hiukan vaikeaa.


    • Xxe

      Omat mittani on 90-70-92, enkä tykkää. Mielelläni olisiin vähän suorempi.

    • Alaikäinen

      Omat mittani ovat n. 110 - 75 - 110 eli mulla on tämä "ihanne" tiimalasikroppa. Vaikeeta tässä on se, että olen itse vielä lukiossa ja muiden tyttöjen ympärykset ovat sitä tasasuoraa pötköä koossa xs ja s, kun itse taas käytän ihan perus m kokoa.
      Olen ehdottomasti sitä mieltä, että nykyajan muoti-ihanteet ovat vaikuttaneet omaan minäkuvaani todella paljon ja päivittäin käy mielessä, että jos vaan olisin kokoa 34- 36 niin kuin kaikki muut tytöt, niin sopisin joukkoon. Itse käytän kokoa 38-44 ihan kaupasta riippuen. En kuitenkaan ole sitä mieltä, että olisin lihava ja yläasteen jälkeen ei ole kukaan poika/mies minua lihavaksi kutsunut. Mulla ei kuitenkaan ole rasvaa kauheasti, koska multa löytyy lihasta aika paljon ja rasvaprosentti on normaali.
      Meidän koulussa on yksi 180cm pitkä tyttö, jolla on anoreksia. Sille normaalikoko olisi jotain ällän luokkaa, mutta tyttöparka on riuduttanut itsensä kokoon xs ja näyttää todella luiselta, mutta koska lantiota löytyy, niin ei siltikään näytä samalta kuin hoikat tasapaksukroppaiset tytöt.

      Olen samaa mieltä joidenkin aikaisempien kommentoijien kanssa, että on välillä tosi ikävää, kun lähtee kaupungille kurveja korostavissa vaatteissa ja saa vähän liikaa katseita ja hiippareita alkaa kerääntyä ympärille....Varsinkin kun olen itse vielä alaikäinen, näen tämän asian lähinnä hyvin ahdistavana. Kroppani vuoksi näytän paljon ikäistäni vanhemmalta ja usein miehet tulee iskemään luullessaan mua parikymppiseksi. Todellisuudessahan olen vielä muutamaa kuukautta vaille 18.

      On se vaan niin, että nykyajan "nuorena" voin sanoa, että tää hoikkuuden ihannointi on meille nuorille todella vaikeaa. Lähes jokainen tyttö on todella huolissaan painostaan ja jos käyttää kokoa m, se on jo liian suuri koko. En ole todellakaan eri kroppatyyppejä vastaan, koska eihän kukaan siihen voi vaikuttaa, mutta mun mielestä aikuisten ihmisten pitäisi ymmärtää, että nuorille ei missään tapauksessa saisi näyttää vain sitä langanlaihaa mallia ja sanoa, että tämä on terve. Myöskin useat "terveen" kokoiset naiset, joita meille esitetään, ovat usein alipainoisia. Me juuri tarkasteltiin matikan kaavakurssilla taulukkoa, jossa oli nykyajan _missien_ painot ja ympärykset mitattu. Misseistä ei kukaan ollut normaalipainoinen, vaan kaikki olivat alipainoisia ja tämä huolestutti opettajaamme.

      Naisten ei missään tapauksessa pitäisi riuduttaa itseään yhteen muottiin sopivaksi, sillä kaikille kyllä riittää miehiä. Kaverillani, jolla on erittäin korostunut päärynäkroppa (käyttää housukokoa 44 ja paitaa 34/36) riittää miesihailijoita ja lievästi omenakroppainen kaverini on myös miesten mieleen. Toisaalta useat hoikat tytöt jäävät miehiltä huomiotta. En kuitenkaan sano, että hoikat tytöt eivät miehiä kiinnostaisi, mutta olen huomannut, että hoikilla kavereillani on vähemmän ihailijoita kuin normaalikokoisilla kavereillani. Mutta miehiä löytyy erilaisia! Miksi naisten siis pitäisi laihduttaa kokoon 36, kun kurvejakin arvostetaan?

      • figurina23

        Mulla oli ihan samat mitat nuorempana ku sulla :) Olin jo yläasteella "naisen mallinen", joten erotuin kyllä niitten perus teinikroppaisten joukosta aika ikävästi. Ja vaatteita oli vaikeaa löytää, kun nuorten puolella olevat vaatteet oli tehty niille tasapaksuille pötköille ja naisten osaston vaatteet ei silloiseen tyyliin aina sopineet. Ja aina vähän vanhemmat, jotkut reippaasti yli 20v. miehet tuli iskemään, ujona teininä ne oli aika kiusallisia tilanteita.

        Olen niin pitkä ja kun tissitkin löytyy, niin alle 44 koon vaatteet on liian lyhyitä olin sitten miten hoikassa kunnossa tahansa. Tottakai voisin näännyttää itseni nälkäkurjeksi, mutta mieluummin olen terve ja pehmeän naisellinen.

        Ole ylpeä naisellisista kurveistasi, ne ovat katoava luonnonvara nykyään :)


    • ghjlkö

      "Miksi naisten siis pitäisi laihduttaa kokoon 36, kun kurvejakin arvostetaan? "

      Kun kaikillle ne kilot ei tule peppuun. Itse olen hoikkana tasapaksu, pyöreämpänä nimenomaan pyöreä eli kaikki kertyy mahaan (ja rintoihin). Parempi tasapaksu kuin omena, vai?

    • mahtaisinko olla

      Heippa!
      Voisinko olla tiimalasi kun mitat: 94-74-93 ja olen vasta 16-vuotias. Minulla ei kuitenkaan ole suuret rinnat niinkuin tiimalaseilla yleisimmin on? En ole kovinkaan pitkä ja kilpaurheilen.

    • Tiimalasi!

      Muistakaa tämä!

      100 = hartian ( ei tarkoita rinnan ympäri, vartalon pitää olla balanssissa)
      70 = vyötärön kapein osa tai sitten kohde navasta 2cm ylöspäin
      100 = Lantio

      • Hourglass65

        Kyllä tiimalasilla nimenomaan on rinnanympärys ja lantioympärys samaa kokoa, ei hartioiden ympärys. Jos hartioidenympärys on sama kuin lantion, on kyseessä melko varmasti päärynä.

        Minun hartianympärykseni on noin 10 cm isompi kuin lantion- ja rinnanympärys, jotka ovat samat. En todellakaan olisi balanssissa, jos hartioista ottaisi tuon 10 cm pois.


    • ruma-ämmä

      Mä oon 112-90-110, hyiiiiiiiiiiiii vittu :D

    • jahh

      Olen 85-67-88 . Raivostuttavaa, pitäisin mittojani täydellisinä jos vyötärö olisi 60cm! Nyt olen vain kapea pötkö.

    • xcvbnddf

      Sen verran sanon, että nuo mitat eivät kerro 90% miehistä yhtään mitään, joten kuvaa kehiin jos kiinnostaa tietää vastauksia.

    • tieteilijä ässä

      Tiimalasi tuli aikoinaan myös siitä, että käytettiin korsetteja ja kun vyötäröä kiristetään nuoresta saakka, sille alueelle ei tule rasvaa niin paljon, kun taas vapaampana oleville alueille (pakarat, lantio, sekä rinnat) tulee se rasva, mikä naisen vartalolla pitääkin olla. Nykyinen muoti suosii vapaampaa kroppaa, naisilla on siksi myös isommat vatsat, jotka jos minulta kysytään, on kamalan näköisiä! Hoikillakin naisilla usein roikkuu vatsan alueella jotakin ylimääräistä ja liikunnan puute kammottaa!

    • paistaa se päivä...

      nyt tiedän, että minussakin on jotain (ulkoisesti) kaunista! Halleluja! Vyötärö-lantio -suhteeni on 0,66 -repikää siitä te kaikki siloposkiset, pitkäsääriset, hyväryhtiset ja kauniskasvoiset ämmät!

      (Tietoisku: terveellä naisella rasva kertyy tiimalasin muotoon ja epäterve taas on enemmän omenan tai pötkön muotoinen. Tiedetään myös, että kova rasva kertyy naisilla rumentavan miestyyppisesti ja pehmeä rasva taas sinne minne pitääkin. Omenalihavuus myös ennustaa diabetesta.)

      • zdfgdf

        Siis 0,66 mitä? :D Jos on senttejä niin olet varmaan aika omituisen muotoinen ja jos millejä niin voi jösses...


      • paistaa se päivä...
        zdfgdf kirjoitti:

        Siis 0,66 mitä? :D Jos on senttejä niin olet varmaan aika omituisen muotoinen ja jos millejä niin voi jösses...

        Höhlä, se 0,66 on suhdeluku. Ihanteellinen vyötärö-lantio -suhde on 0,7 tai pienempi. Sen voi laskea itse tai käyttää jotakin niistä tuhansista laskureista, joita netti on pullollaan -esim. tätä:

        http://ffp.uku.fi/clinic/hip.htm

        Syötin laskuriin siis vyötärönympärykseni (66 cm) sekä lantionympärykseni (100 cm). Siitä sain suhdeluvun 0,66. Lisäksi laskuri kysyi pituutta (160 cm) sekä painoa (53 kg), joista laskuri sai tulokseksi painoindeksin 20,7.

        Tämä laskuri ei kysy rinnanympärystä (tai hartioiden ympäryskö se nyt oli?). Kyseessä on paremminkin terveyslaskuri kuin seksikkyysmittari.


      • Yep Yep

        Ei tuollaisia asioita kannata kadehtia (kuten tiimalasivartaloisuus).

        Eikä kaikki muutkaan ihmiset ole aina niin kauniita kuin omasta mielestään, ei ulkoisesti eikä sisäisesti.


    • Zimo2,5
    • _taskuvenus_

      Olen 155cm pitkä. Rinnanympärys 80cm, vyötärö 60cm ja lantio 90cm. Vyötärö-lantiosuhteenkin kävin mittailemassa ja se oli 0,67. Arvatkaa vain, onko vaikea löytää vaatteita, kun on lapsen mittainen naisen muodoissa! :D Alusvaatteet on tilattava ulkomailta, kun kuppikoko on 60DD. Kaiken tämän lisäksi jalan kokoni on 33. Muuten olisin kyllä ihan tyytyväinen vartalooni tällaisenaan, mutta olisihan se kiva löytää sopivia vaatteitakin joskus :D

      • Evan -84

        Mä olen 156cm pitkä. Rinnanympärys 86cm ja rinnan alta 64cm.
        Vyötärö 58cm ja lantio 88cm. Lyhyessä varressa noi mitat ei vaan musta näytä niin tiimalasilta, vaikka aika lähellä kai ovatkin.

        Mutta siis aloin vastaamaan tähän koska Käytän 70C-kupin rintsikoita...ja en oikeastaan yhtään tiedä onko se mun oikea koko. Mistä sen voi laskea?


      • tyyttönen
        Evan -84 kirjoitti:

        Mä olen 156cm pitkä. Rinnanympärys 86cm ja rinnan alta 64cm.
        Vyötärö 58cm ja lantio 88cm. Lyhyessä varressa noi mitat ei vaan musta näytä niin tiimalasilta, vaikka aika lähellä kai ovatkin.

        Mutta siis aloin vastaamaan tähän koska Käytän 70C-kupin rintsikoita...ja en oikeastaan yhtään tiedä onko se mun oikea koko. Mistä sen voi laskea?

        70C on aivan väärä koko sinulle. Jos mitta rintojen alta on 64cm tulisi rintaliivien ympäryksen olla 60 ja kuppikoko vähintään EU koossa H, eli 60H. Kokeilemalla tuo selviää, mutta joudut kyllä tilaamaan liivit netistä, Suomesta en ole löytänyt edes omaa todellista kokoani 60G, joten käytän kokoa 65F :)

        Itse olen kanssa tiimalasivartaloinen mitoilla 92-61-95. Hartiat ovat suunnilleen yhtä leveät kuin lantio. Vaatteita on harmillisen vaikea löytää, aina joutuu kaventamaan vyötäröltä :/


    • IjeppisI
    • harikko
    • Sini777kello

      Omat mittani ovat 94-65-101. Pituus 171cm ja paino n.55kg. Jos sen sijaan hartiatkin pitää mitata, niin silloin mitat 116-65-100. Teille nuoremmille voisin sanoa, ettei vaatekokoja kannata tuijottaa. Minullakin on vaatekappaleita kokovälillä xxs-xxl. Muutenkin tämä vaatteiden ja kroppien kokovillitys tuli muotiin vasta 1990-luvun lopulla. Sitä ennen ei mietitty kokoja sen pahemmin, koska keskivartalolihavia NUOREMPIA ihmisiä ei montaakaan ollut. Omilla luokillanikaan koulussa ei ollut lihavia ihmisiä. Ei edes sinne päin. Varsinkaan kenelläkään ei ollut pehmeää vyötäröä. Niillä harvoilla joilla oli rasvaa, se oli kovempaa, ei hötömäistä kuten tänä päivänä. Silloin ihmiset olivat "tavallisia" : melkein kaikki olivat perustimmejä ilman ponnistuksia. Kysykää äideiltänne!

    • i <3 my Choo

      minulle sanotaan että olen tiimalasi vartalo mutta omasta mielestäni olen ehkä enemmän päärynää,mittani ovat 95-75-95

      • kiinteä peppu

        Minulla melkein samat mitat 99 76 99 saan paljon huomionosoituksia varatalsotani jok a on hyvin treenattukin.


    • illuusiotahan tämä

      Tiimalasi on nykyään hieman kaukana, kun peba on saanut lisää pyöreyttä. Nykyisellään mennään siis lukemissa

      87-64-93 - joskin koska nämä mitat ovat kovin lyhyessä ihmisessä, jolla on litteä vatsa, C-kupin rinnat ja sitä myötä jyrkät kurvit, syntyy illuusio tiimalasista.

    • Näpetsi

      Mulla 96-70-96...

      Olen 20-vuotias ja aina ollut hoikka, mutta halunnut olla laihempi ja ihaillut mallimaista laihuutta. Vaikea on ollut hyväksyä oma pyöreä peppu ja kurvit. Ollessani pienirintaisempi näytin laihemmalta. Pitäisi silti olla tyytyväinen sillä pepun muodosta on saanut kehuja ja rinnat nyt tietenkin on mitä monet ilmeisesti haluaisi.

      Syömishäiriö taustalla on vaikeaa hyväksyä oma kurvikas vartalo, vaikka en iso olekkaan.

      Niin ja niitä oikeenlaisia farkkuja ei vaan löydy.

      Nykyajan hiilaripitoinen ruoka tekee ihmisistä tasapaksuja. Leipä kun ikävä kyllä kuuluu liian monen ihmisen päivittäiseen ruokavalioon.

      • Näpetsi

        Tarkoitin että sitä leipää syödään ns. nälkäänsä.


    • tesko

      Hauska aihe. Miehenä simääni viehättää tiimalasivartalo etenkin, jos kohteella on A kuppit. Se tarkoittaa myös, että ylävartalo on selvästi lantiota kapeampi. Pienet rinnat ovat niin söpöt ja uhkaamattomat. Leveän lantion jatkeeksi mielin lihaksikkaat reidet ja pohkeet. Vaikuttaako hassulta? Yhtälö tarkoitta samalla, että paroiden koko saattaa haitata tiettyjä rakasteluasentoja.

      • hirvee pökkelö

        nykyään suositaan hirveesti tiimalasivartaloa. en ymmärrä että miksi sitten tiimalasivartalon omaava nainen valittaa että miehet ei muka tykkää koska nehän tykkää kurvikkaista naisista nimen omaan. pitää olla isot tissit ja leveä perse ja kapea vyötärö. sitten kaikki vouhottaa että laihuutta ihannoidaan. siis wtf? pitäs olla langan laiha mut sit kurvikkaat naiset kelpaa. ihmiset haukkuu laihoja naisia ja sit moni selittää et laihuutta ihannoidaan. en oikein osaa pukea ajatuksiani sanoiksi mutta yritän jotenkin selittää asian.

        itse olen tasapaksu pökkelö jolla on leveähköt hartiat ja pyöreät olkapäät, mutta kasvot on kauniit ja miehiä olen kyllä saanut aina baareissa. vyötärö 83 cm ja lantio 95 cm. mulla centtejä tulee pepun pyöreydestä, mut lantio on tosi kapea. ja vyötärö, se on ihan hirveä etenkin kun olen synnyttänyt 4,5 kuukautta sitten ja en ole vielä uskaltanut vatsiksia tehdä :( olen erittäin tyytymätön ollut vartalooni yläasteelta lähtien ja se tuntuu tosi pahalta ku haukutaan laihaksi (pieni pylly ja erittäin laihat jalat) ni miks ihmiset väittää sit et laihuus on ihanne kun kuitenki haukutaan laihoja ihmisiä. luuviuluiksi yms. joten vittuun tuo sanonta et "laihuutta ihannoidaan". nykyään on ihanne enemmänkin kurvikkaat naiset joilla kapea vyötärö ja leveä perse. sellasen vartalon mäkin haluisin mut ei näillä geeneillä. sit jotkut vielä väittää et tavallisen näkönen nainen kelpaa. ja vitut. pitää olla edelleenkin se kapea vyötärö ja läskiä lantiolla. mä oon vitun katkera ämmä ku en oo sellasta vartaloa saanut mut mä sentään myönnän katkeruuteni. en siis voi vaan tajuta tätä et "laihat rulettaa" , mut sit niitä haukutaan. ja etenki jos on iso mahan seutu ni voi jessus perkele. mä oon laiha ja lihava samaan aikaan. ku kertyiski kaikki läski alavartaloon mutta ku ei... kaikki läski menee käsiin ja mahaan. meniski perseeseen ja jalkoihin ni olisin onnellisempi. mutta kaikkia ei voi saada. mulla on 1 kolmesta. kauniit kasvot, mutta ei ole tissejä eikä persettä... ja nyt ku on vielä kersakin ni miehet tuskin enää ilostuu ja huoliikaan edes mua enää...


    • tiimalasimekko
      • onfonhfoinhf

        Onpa helevetin ruma mekko. Meinaa tulla kouristuksia kun tuota katsoo.

        Tiimalasivartalo on vartalomalleista seksikkäin ja harvinaisin. Se on edelleen se tavoitelluin vaihtoehto. Eikä sen tosiaan tarvitse olla iso ollakseen seksikäs kunhan ne mittasuhteet ovat oikein. Ihan pienillä rinnoilla ja pepulla ei tiimalasia saa aikaiseksi, mutta ei tarvitse olla jättihinkitkään.


      • Tyylitohtori

        Kaunis mekko pituuden, kuosin ja värin puolesta. Hiha-aukot typerät. Minusta puku ei sovi superkurvikkaalle Kimille, se on kuin tårta på tårta. Sama, jos silkkisen pikkumustan lumoa yrittäisi lisätä samettitereillä. Vähemmän on enemmän -sääntö pätee myös pukeutumisessa, eli eipä ylisuoriteta pukeutumista.

        Ultralaihan Victorian olemukseen luomus antaa linjakkuutta, putkilovartalo ja optisen harha luomat hillityt kurvit tuovat mieleen "klassinen kauneus" sanaparin.

        Molemmat näistä naisista ovat upeita, Kim siis vartalonsa puolesta, Victoria kasvojensa. Kaikkein parhaiten tuo mekko kenties pukisi Hugh Grantin exää - en muista nimeä - tai olisi pukenut prinsessa Dianaa - siis melko putkimaista, hoikkaa vartaloa.


      • näin...

        Kimillä upea, Victorialla hirveä.


      • excuseme
        Tyylitohtori kirjoitti:

        Kaunis mekko pituuden, kuosin ja värin puolesta. Hiha-aukot typerät. Minusta puku ei sovi superkurvikkaalle Kimille, se on kuin tårta på tårta. Sama, jos silkkisen pikkumustan lumoa yrittäisi lisätä samettitereillä. Vähemmän on enemmän -sääntö pätee myös pukeutumisessa, eli eipä ylisuoriteta pukeutumista.

        Ultralaihan Victorian olemukseen luomus antaa linjakkuutta, putkilovartalo ja optisen harha luomat hillityt kurvit tuovat mieleen "klassinen kauneus" sanaparin.

        Molemmat näistä naisista ovat upeita, Kim siis vartalonsa puolesta, Victoria kasvojensa. Kaikkein parhaiten tuo mekko kenties pukisi Hugh Grantin exää - en muista nimeä - tai olisi pukenut prinsessa Dianaa - siis melko putkimaista, hoikkaa vartaloa.

        Siis mitä hienoa kukaan voi nähdä tuossa Victoriassa, sehän on nälkään nääntynyt, ja luutkin törröttää naamasta? Voisi lihottaa noin 10kg.


    • heheha

      olenko tuo ns.tiimalasi? mitat: 79-56-78 ja olen 150cm pitkä :D vai onko liian vähän muotoja?

    • jhoirtjrrikregeg

      Hmm... Askarruttaa, mulle sanotaan että oon tiimalasi, mittailin äsken niin mitat oli 83-70-83. Ei mee sen "20cm ero pitää olla" mukaan, mut mikäs muukaan oisin kuin tiimalasi? Pituutta 162cm, 16v teini pömppövatsalla XD

      Vaatteiden etsintä tuskaa. Aamen.
      Puinpa kerran ylle kaverin äidin vanhan 80-luvun korkeavyötäröisen, melko pitkän hameen ja tungin paitapuseron helman sisään. Näytti aika hyvältä O.o Oli aika yllätys. Mutta ku saamari nykyajan vaatteet on niin vaikeita. Niissä pitkissä ja kapeissa paidoissa mitä nykyään kaupasta saa nuorille näytän ylipainoiselta ---> syy miksi pidän telttapaitoja.

    • onnekasteini

      Mun mitat on 97-72-97 ja pituutta huimat 163cm :D läskii ei oo kyl yhtää lantiol..
      Ja jätkät tykkää ;) ikää oli se 15.v taitaa kulkee suvussa ku äitil on vieläki ja oli upee tiimalasivartalo :)

      • Mummeli x 6

        Samat mitat ja paino 60 kiloo ilman pömppövatsaa. Ja ikää se huimat 49 vuotta.


    • kaffelonkat

      87-62-90 ja olen jo 50v.! Eikooki aika hyvä ;)))

    • Middleaged W

      Nuorempana mitat olivat noin 96-71-96. Nyt 20 vuotta myöhemmin olen lihonut ja mitat ovat 106-82-103. Valitettavasti vyötärö on lihonut suhteessa eniten. Kai se on sitä stressiä sitten.

    • mies miettimässä

      Kyllä peppu kuuluu olla isompi kuin rinnanympärys

      olisiko unelma mitat jotain 9 /7 /1?

      rinnan ympärys reilusti alle metrin ja lantionympärys selkeästi yli metrin ja vyötärö mahdollisimman hoikka.
      pituutta 165-180

      mutta kun pituus kasvaa ni mitat laajenee tietenkin jotta kurvikkuus säilyy
      Pitkän naisen on hankalampi olla kurvikas kuin lyhyen

      Pituus häivyttää kehon kurvikkuutta
      jos pituus on 175 ni lantio on hyvä olla 11 cm, rinnanympärys selkeästi pienempi ja vyötärö mahdollisimman pieni

      • Tiimalasivartaloko

        Jee, mulla on 100-73-100. (Pituutta 168) :)


    • noyhyyyyyyyyyyyyyyyy

      yyh, rintojen alta 72, vyötärö 69, lantio 95 :s ja kuppikoko 70F..
      oon todella epäsopusuhtanen...

    • sophiaah

      Mulla rinnat 85, vyötärö 59 ja lantio 87. Oon lyhyt ja pitkäselkäinen.

    • Vähempi läski riittä

      Tiimalasivartalo tarkoittaa useimmiten sitä, että naisella on läski takapuoli ja läskit tissit. Varsinkin mitä lyhyempi nainen on. Aika harvalla noissa mitoissa on oikeasti joka suuntaan pyöreä ja kiinteä peppu sekä terhakkaat tissit ja litteä masu.

    • onko minua huijattu?

      Mitä ihmettä? Täällä käy moni nainen kertomassa omistavansa sellaisen vartalon. Missä niitä tiimalasivartaloita muka on? Ei täälläpäin ainakaan... Eiköhän ne ole monen miehen unelma - minun myös.

    • eevi123

      Eksyinpä tätä keskustelua lukemaan ja innostuin mittailemaan itseäni... Olen 166 senttiä pitkä, mitat on 110-87-115. Kaverit ja miesystävä sanoo tiimalasivartaloiseksi, ja taidan sellainen sitten periaatteessa ollakin. Luojan kiitos siitä, sillä olen melko pyöreässä kunnossa, ja on sentään vyötärö pysynyt selkeästi kapeana. Millainen vartalo sitä voisikaan olla jos saisi laihdutettua :P Painoindeksi huitelee 25-26 välillä...

    • Miksi juuri minä

      Itse omistan tiimalasivartalon. Toisin sanoen vyötäröstä ylöspäin kuin mikäkin huippumalli ja alaspäin läskienkeli. Ne jotka haaveilevat tiimalasivartalosta, heittäkää toiveenne pois! Kärsin paljon siitä että minua on haukuttu 'läskiperseeksi'. Lyhyet jalkani vain edesauttavat vaikutelmaa.
      Ja auta armias, kun menen etsimään farkkuja. Olen juuri siinä iässä, että lastenpuolelta koot loppuvat kaksi kokoa ennen kesken ja naistenpuolelta saatan löytää sopivat mummovaatteet. Jäljellä on siis nuortenosasto, mistä löydän trendikkäät ja muodinmukaiset farkut. Ilo kääntyy surunaamaksi, kun kokeilen niitä. Slim-koko menee, mutta on liian kapea vyötäröstä. Kaikki muut koot ovat sopivia vyötäröstä mutta näyttävät lököhousuilta päälläni. Tämän takia olen aina toivonut olevani samanlainen tikku kuin muut tai omistavani edes hieman kapeamman vyötärön.
      Pahinta on se, että edes jatkuvat uintitreenit eivät pysty mitään vartalonmuodolleni.

    • 11+17

      Omat mitat 98-84-107 ja luokittelisin itseni päärynäksi :D Hartiat on kuitenki yhtä leveet ku lantio tai ehkä jopa leveemmät, eli tää voi _vähä_ luoda illuusiota tiimalasista.

    • maryannnn

      93-68-93, 166cm ja C-kokoa on rinnat. Vasta parin viimeisen vuoden aikana olen oppinut olemaan ylpeä vartalostani. Muutama vuosi sitten en kokenut oloani mitenkään mukavaksi, vaikka en paljastavasti ole koskaan pukeutunutkaan. Tuntui että ihailua sai lähinnä kropan takia, tosin tuolloin kärsin muutenkin todella huonosta itsetunnosta, joten tuntui että "kaikki" tuijottavat.

      Nykyään siis pidän kropastani, enkä muuttaisi sitä mihinkään. Olkaa naiset ylpeitä muodoistanne. :)

    • Sirorakenteinen..

      Tuo oli uutta tietoa minulle, että stressihormoni leventää vyötäröä. Minulla ei sitten taida olla stressiä, eikä kyllä ihan oikeasti olekaan. Mitat ovat 92-65-88, elikkä ei ihan tiimalasivartalo, mutta saan paljon kehuja vartalomallistani, nuorempana vyötärömitta oli 57 cm ja paino 46 kg. Onneksi kilot ovat jakaantuneet sopivasti joka paikkaan kun pituuteni on 165 cm ja paino 56 kg. Työkaveri juuri yksi päivä kysyi minulta vaihdanko vartaloni hänen kanssaan, saan kuulemma kaikki hänen kesälomapäivät jos vaihdan hihi..
      Pidän kyllä itse myös vartalostani, rakastan kotelomekkoja, ja onneksi ne näyttävät hyvältä päälläni.
      Jotkut niistä joudun kylläkin kaventamaan vyötäröltä, ovat tehty suoremmalle vartalolle.
      Minusta on erittäin helppo löytää vaatteita, liiankin helppoa, kaikki sopii päälleni mitä laitan, ja sitten innostun ostamaan, johtuneeko sitten siitä, että rinnat ovat pienemmät suhteessa lantioon, koska löydän hyvin istuvia yläosia jopa helpommin kuin alaosia.

    • halloooooo

      oon 15vuotias ja mulla on just vyötärölantiosuhde 0,735.. oon 166cm/71kg, ja tunnen itseni todella lihavaksi. lähinnä mahan, reisien ja pepun takia..
      olenko vain kurvikas vai oikeasti lihava? käsittääkseni mulla on kuitenkin tiimalasivartalo, ja voiko olla tiimalasivartaloa ilman mahaa?

      • LISÄYS

        LISÄÄN VIELÄ ei tuo kaikki paino siis tule rasvasta, viime lääkärikäynnillä lääkäri totesi kokeillessaan mun selkää että sulla tuntuu olevan paljon lihaksia jokapuolella.. xd


      • minä vain

        Itse olen 17-vuotias, vyötärö-lantio-suhde 0.67 ja olen 165cm ja n. 72kg. Pidän itseäni hyvinkin tiimalasivartalona, joten kuvauksen perusteella pidän sinuakin halloooooo kurvikkaana lihavan sijasta. Itselläni on ollut myös nuorempana itsetunto-ongelmia lähinnä reisien vuoksi, mutta sitten opin ajattelemaan että jossei ole reisiä niin ei voi olla kunnon persettäkään! :)

        Ja vielä kaikille rintaville naisille, kuppikokoni on 75F ja löydän hyvin rintaliivejä Change-liikkeestä ;) Niitä löytyy ainakin Helsingistä, Tampereelta ja Lahdesta. Omasta kaupungistani lakkasin etsimästä oikeankokoisia rintsikoita jo kauan sitten... Onhan täällä yksi liike, mistä hinnat ovat 100e luokkaa/kappale. Changessä hintataso on matalampi ja jatkuvien alennusten vuoksi rintaliivejä saa 30 - 40 eurolla! Suosittelen kaikille! :)


    • Hihhihihiiiiii

      Minun mittani: 86-64-90, en tiedä olenko tyylipuhdas tiimalasi??
      Pituus: 182cm, paino 59 kiloa.

      • hoikkis13

        Kas, minulla aika samat mitat, 86-63-90, pituus 174, 55kg.


    • ketään ei kiinnosta

      Hei bimbot, hankkikaa elämä.

    • joopajoo

      onko mulla sitten tiimalasivartalo kun mitat 102-78-101 ?
      kuppikoko myös tuon 75F :o

    • tinttaraa

      Kaikkeen sitä lähteekin. 104-86-111, vaatekoko 40-42-44, kuppikoko 80 D (survon) tai E (ok) tai F (voi &"#%¤#) - ja pirun vaikea löytää paitoja, jotka istuvat näiden ryntäiden kanssa. Joko loppuu helma ksken tai etumus putoaa suoraan rinnoilta alas, vatsan kohdalle (ei enää litteä) jää tyhjää tilaa > näyttää taas lihavammalta.

      Farkkuja en enää yritäkään etsiä. Tiimalasin on helpointa olla hameihminen :P

      • nnnn

        tinttaraa, onko rinnanympäryksesi 104 cm? Ainakin muut ovat ilmoittaneet ympäryksensä nimenomaan ylhäältä alaspäin eli ensin rinnanympärys, sitten vyötärö ja viimeiseksi lantio. Mun rintsikkakoko on 80E ja rinnanympärys 106 cm. Yleensä kyllä löydän sopivia paitoja, enkä pidä ryntäitäni miteenkään ylisuurina.

        Jos taas rinnanympäryksesi on 111 cm, niin eipä taida riittää 80F:kään.


    • tinttaraa

      Mittasin uudestaan tänä aamuna. ylhäältä alas 105 -85-111. (Liivit vaihtui ja tällä kertaa ilman kesämekkoa).
      Olen surkea käymään vaatekaupoilla ja asun pikkukaupungin "maalla" jossa valikoimaakaan ei ole paljoa eikä ihan lähellä eli siksi paitaongelma. Onneksi täällä ei tarvitse olla kovin tyylikäs :)

    • isotiima

      Olen aika iso täällä verrattuna muihin... 115-88-116...
      Jos laihdutan, pysyykö noi suhteet samana? Tietoa?

      • nnnn

        isotiima, tiedät tuon itse parhaiten. Mihin läskisi ovat kerääntyneet? Mitkä olivat suhteesi, kun olit hoikempi? Toisaalta, ei ole varmuutta, että entiset suhteet täysin palautuvat, varsinkin, jos hoikista ajoistasi on kulunut jo vuosia.


      • pienempitiima
        nnnn kirjoitti:

        isotiima, tiedät tuon itse parhaiten. Mihin läskisi ovat kerääntyneet? Mitkä olivat suhteesi, kun olit hoikempi? Toisaalta, ei ole varmuutta, että entiset suhteet täysin palautuvat, varsinkin, jos hoikista ajoistasi on kulunut jo vuosia.

        No ei ne suhteet varmaan mihinkään katoa, nnn.
        Itse laihdutin kyseisistä mitoista 95-78-95. Suhde on pysynyt siis melko samana.Olet "isotiima" varmaan housukokoa 42/44?


      • pienempitiima
        pienempitiima kirjoitti:

        No ei ne suhteet varmaan mihinkään katoa, nnn.
        Itse laihdutin kyseisistä mitoista 95-78-95. Suhde on pysynyt siis melko samana.Olet "isotiima" varmaan housukokoa 42/44?

        sori, siis vy 68.


    • nnnn

      http://www.oia.fi/page/5/

      Ei taida mennä isotiimalle housukoko 42/44. Vyötärö mahtuu kokoon 46 ja lantiota varten pitäisi olla koko 48.

      Omat mittani ovat 106-82-104 ja housuista kyllä menee 42. Tuntuu kuitenkin, etteivät nykyiset vaatteet noudata tuota yleistä mittataulukkoa, vaan ne on tehty paljon tasapaksummille. Ainakin mulla jää usein tyhjää selkäpuolelle vyötäröön, jos housut ovat lantiosta ja reisistä sopivat. Mun on tosi vaikea löytää housuja, varsinkin kun matalantioiset housut eivät istu mulle lainkaan.

      • tyytö 14v

        Mulla on 96/60/95

        Eli oon siis tiimalasi

        Ilmankos vaatteiden ostaminen on nii vaikeeta :D

        Mut oon vaan 156 pitkä ja painan 54


      • tyytö14
        tyytö 14v kirjoitti:

        Mulla on 96/60/95

        Eli oon siis tiimalasi

        Ilmankos vaatteiden ostaminen on nii vaikeeta :D

        Mut oon vaan 156 pitkä ja painan 54

        Vaatteet ei sovi myöskään siks kun tissit in f kuppia :(


      • analytix
        tyytö14 kirjoitti:

        Vaatteet ei sovi myöskään siks kun tissit in f kuppia :(

        Sulle ehkä :( mutta pojille :)

        Tiimalasi on paras vartalomalleista ja harvinaisin. Paras sekä siksi, että se on kaunein, mutta myös siksi että se on terveyden kannalta optimi. Kaikki kehossa oleva rasva ei suinkaan ole pahasta, mutta se on jakautumisesta kiinni. Omenalihavuus on kaikkein pahinta.

        Vartalon koko ja läskin määrä vaikuttaa tietenkin siihen miten viehättävänä kukin vartaloa pitää. Lihavampi nainen ei välttämättä pärjää laihemmalle kauneuskilpailussa, vaikka omistaisikin tiimalasivartalon, mutta lihava tiimalasi voittaa yhtä lihavat ei-tiimalasit.


    • pienehkötiima

      Mä oon ilmeisesti myös 'pikkutiima' tai pienehkö, kun oon 95-72-95. Käsittääkseni missien ihannemitta oli ainakin ennen just pikkutiima 90-60-90. Mä luulet et mun kroppa muotoutuu juuri tuohon, kun oon laihtunut 10kg lisää.

    • mitat samat

      Jännä huomata myös selatessa tätä ketjua, että naisilla joiden pituus 155-180cm, kaikilla lähes samat mitat silti. Mut kyllä 180cm pitkä 95-65-95 näyttää vaikutelmaltaan paljon hoikemmalta, kuin 155cm 95-65-95, et silleen.

      • minä

        Tiimalasivartalo on kaunein


    • Dancemama 67

      Olen ikionnellinen 44-vuotias nainen. Mitat 103-77-98. Urheilen 5 tuntia viikossa ja korostan aina puseroilla hoikkaa vyötäröäni :). Rakastan reenattuja reisiäni ja käsivarsiani. Vartalossani ei ole kuin yksi vika polven alapuolella kammottava suonikohju ja joskus olis kiva laittaa polvimittainen hame. Yleensä käytän sopivan kokoisia lantiofarkkuja eli farkut ei saa olla liian alhaalla. Nauttikaa tiimalasinaiset se on vartalotyypeistä kaunein, ehdottomasti !

      • Terkuin 89-61-90

        Hoikka vyötärö? Sinähän olet vain kolmen sentin päästä vaarallisen vyötärölihavuuden määritelmästä.


      • Huoh...,
        Terkuin 89-61-90 kirjoitti:

        Hoikka vyötärö? Sinähän olet vain kolmen sentin päästä vaarallisen vyötärölihavuuden määritelmästä.

        Voi että te jaksatte ja olette varmasti molemmat vielä naisia!!!!!


      • ed.
        Huoh..., kirjoitti:

        Voi että te jaksatte ja olette varmasti molemmat vielä naisia!!!!!

        Rehellisesti sanottuna en haluaisi nähdä miestä, jolla on minun mittani...


      • Dancemama 67
        Terkuin 89-61-90 kirjoitti:

        Hoikka vyötärö? Sinähän olet vain kolmen sentin päästä vaarallisen vyötärölihavuuden määritelmästä.

        Niinhän tuo vaarallinen vyötärölihavuus on määritelty 80 cm:iin aiemmin tämä raja oli 90 cm naisilla, mutta hoikkaa vyötäröäni on aina ihasteltu. Kehuja olen saanut niiltä 10-15 vuotta nuoremmilta siis tältä valitettavan nykymallin omaavilta jossa liha tursuaa farkkujen yli. En tiedä enkä edes arvaa paljonko heidän vyötäröympärys on nyt tai mitä se on sitten kun he ovat samanikäisiä kuin minä. Kieltämättä ihmettelin tuota 80 cm rajaa aikoinaan, koska enpä kovin montaa ikäistäni naista ole tavannut tällä vyötärömitalla. Kaikki järjestään paksumpia, mutta tarkkana toki saan olla eikä tuudittautua tähän. Ikääntyminen kasvattaa väistämättä vyötäröseutua hormonien alkaessa hiipuun. Liikunta on kuitenkin muokannut vartaloni kauniiksi ja jos näkisit minut et uskoisi näitä mittoja vaan luulisit niiden olevan vähemmän:). Kiitos sinulle kuitenkin kommentistasi


      • 3+3
        Dancemama 67 kirjoitti:

        Niinhän tuo vaarallinen vyötärölihavuus on määritelty 80 cm:iin aiemmin tämä raja oli 90 cm naisilla, mutta hoikkaa vyötäröäni on aina ihasteltu. Kehuja olen saanut niiltä 10-15 vuotta nuoremmilta siis tältä valitettavan nykymallin omaavilta jossa liha tursuaa farkkujen yli. En tiedä enkä edes arvaa paljonko heidän vyötäröympärys on nyt tai mitä se on sitten kun he ovat samanikäisiä kuin minä. Kieltämättä ihmettelin tuota 80 cm rajaa aikoinaan, koska enpä kovin montaa ikäistäni naista ole tavannut tällä vyötärömitalla. Kaikki järjestään paksumpia, mutta tarkkana toki saan olla eikä tuudittautua tähän. Ikääntyminen kasvattaa väistämättä vyötäröseutua hormonien alkaessa hiipuun. Liikunta on kuitenkin muokannut vartaloni kauniiksi ja jos näkisit minut et uskoisi näitä mittoja vaan luulisit niiden olevan vähemmän:). Kiitos sinulle kuitenkin kommentistasi

        Onko naisilla kategorisesti tosiaan raja 80 cm? Tuntuu todella suurelta,. Naiset kuitenkin aika tyypillisesti käyttävät vaikkapa nyt 75 cm rintsikoita ja tunnetusti sen vyötärön olisi tarkoitus olla selvästi pienempi kuin rintakehän. Toki tässä oli puhe lihavuudesta, mutta kuitenkin.


    • 892

      Minulla mitat menee V= 66 L=87 R=83

    • Mulle Joo kiitos!

      Onhan hoikka tiimalasi tosi ihana. Ehkä jopa niin, että rinnat olisivat hieman suuremmat kuin lantio? Taitaa olla tämän päivän ihanne tosin. Itse olen 85-62-93 eli selkeä päärynä ja ottaisin mielelläni isommat rinnat normaalin c-kuppini (c-70 tai d-65) sijaan. Lantio on edestä saman kokoinen kuin rintakehä, mutta sivulta katsottuna eron kyllä huomaa :D. Olen 170cm ja 57kg, eli aika tavalliset mitat. Yritän olla tyytyväinen tähän hyvinkin naiselliseen hoikkaan olemukseen, joskin se on välillä hankalaa, etenkin juuri vaateostosten aikaan. Itse en voi tunikoita käyttää(paitsi raskaana), sillä näytän niissä julmetun isolta! Sama ongelma kuin tiimalasivartaloilla, uskoisin. Suosin joustavaa materiaalia ja farkkuja sillä jos en korosta muotoani yhtään, näytän, ööööh, erittäin pyöreältä :) Tosin esimerkiksi trikoomekossa ilman peittävää villatakkia tms. näytän myös erittäin tyrkyltä.

      Ennen inhosin peppuani. Toisinaan nykyäänkin hävettää kun monet nuoremmatkin kuolaa ja naisetkin välillä tuijottaa. Tiedän kyllä, että se on oikea miesmagneetti ihan normi vaatteissakin, ei ole epäselvää se vaikka suurinosa katseista onneksi jää rekisteröimättä kun se on tosiaan TAKApuoli. Pikkuhiljaa yritän pepun hyväksyä ja itseni sellaisena kuin olen, omien tyttölasteni vuoksi vähintäänkin... heillä nimittäin näyttää olevan samat muodokkaat reidet ja isohko takamus, pojalla taas on pieni takamus ja pitkät sirot jalat jo nyt :D! Olen oikeasti ihan tavallinen, en kummajainen :)!

      Olkaa naiset ylpeitä itsestänne! Kaikki vartalot ovat ihania, vaikka ei X-vartaloa olisi saanutkaan lahjana! Muistakaa, että kaunis luonne ja itsetunto näkyy koko olemuksessanne ja saa teidät loistamaan.

    • tygubkhknu

      Mun mitat 90-58-90. En ole tyytyväinen, koska näyttää oudolta.

      • tygubkhknu

        Niin ja pituutta 170cm


    • tereshe

      Minun mittani; 94-68-98

      Pituutta 176 ja painoa 67 kg.

      Mittojeni mukaan vartaloni pitäisi olla siis kutakuinkin tiimalasi, mutta peiliin katsoessani en näe muuta kuin järkyttävän suuren lantioni.

    • werthji

      Omat mitat 66-88-66, pituus 165cm ja paino 57kg, mutta en kyllä tiimalasia missään nää :D

      • werthji

        hahahah :D väärinpäin siis 88-66-88


    • vcxvcxvcx

      Tiimalasin alaosa on tärkein. Rinnaympäryksen ei tarvitse olla yhtä leveä kuin lantio, vaan lantion ja vyötärön ero melkeimpä mahdollisimman suuri.

    • justwonderin

      Oonpas pitkään miettinyt, että mikä vartalomalli mulla oikein on? Mitat tällä hetkellä 109-76-102. Peilistä kun kattoo niin hartiat menee lantion kanssa suoraa linjaa. Silti tunnen itseni täysin päärynämalliseksi.

      Tällä hetkellä laihdutus meneillään, kun päässyt lihomaan. Silloin muistaakseni mun mitat oli 104-72-97.

      Kovin vaikea löytää hyvin istuvia vaatteita. Joko ei sovi reidet tai pyöree peppu sisään tai sitten vyötärö on niin iso että meinaa housut melkeen tippuu päältä. Vaikiaa tää elämä :D

      • justwonderin

        Nii juu ja alotin mitat alhaalta päin :D Pituutta on 170 cm


    • piiiiiip

      82-59-87, 181cm, 53kg.

    • znhjfksjnvkj

      87-64-87. onko tiimalasi?

    • kelpaako?

      88 - 65 - 98

      Pienet rinnatt ja iso takapuoli... :D
      Pituutta 173cm, joku hyvä voi yrittää veikata painoa!

      • ojeog

        Varmaan joku 68kg? Aika tasapaksulta tuo kyllä kuulostaa, rinnat saisi ehdottomasti olla isommat.


      • '',,,...

        Mulla on ollut melko samat mitat joskus, pituutta tosin vähemmän. Ei ihan tiimalasi siis vaan enemmänkin päärynä, mutta vyötärö/lantio-suhde aika ihanteellinen, ja kyllä miehet tykkäsi. ;)

        Painoksi veikkaisin vähän vähemmän kuin edellinen, olisko 65 kg? Riippuu tietty ootko enemmän tai vähemmän lihaksikas.


      • kelpaako?
        '',,,... kirjoitti:

        Mulla on ollut melko samat mitat joskus, pituutta tosin vähemmän. Ei ihan tiimalasi siis vaan enemmänkin päärynä, mutta vyötärö/lantio-suhde aika ihanteellinen, ja kyllä miehet tykkäsi. ;)

        Painoksi veikkaisin vähän vähemmän kuin edellinen, olisko 65 kg? Riippuu tietty ootko enemmän tai vähemmän lihaksikas.

        Ohhoh teidän veikkauksia... Oikeasti painoa on 61kg.
        Lihaksia löytyy lähinnä alakropasta, kädet ja hartiat ovat sirot. Kaipa se siis enempi tuohon päärynän puolelle menee.
        Luojan kiitos Push-up -rintsikoille! Niillä saan tuon rintavarustuksen tasapainoon takaliston kanssa ja silloin aika herkku omastakin mielestäni. :))
        Pitäisköhän ottaa silikoonit?


    • Neiti X

      Minä olen mitoiltani 80-65-96. 169cm/54kg. Rinnanalusmitta 67cm. Mittojen perusteella päärynä, mutta hartiani ovat leveät joten näytän vaatetuksesta riippuen joko tiimalasilta tai kärkikolmiolta. Hartiani ovat hassun leveät suhteessa rinnan/selänympärykseen. Näyttävät t-paidoissa melkein kuin pallonivel-nuken hartioilta! Toisaalta pidän pienestä rintakehästäni, se korostaa lantion leveyttä ja luo kurvikkuutta. Vyötärö-lantio suhteeni on 0,68 eli "ihanteellinen".
      Reiteni ovat normaalit tai ohuehkot (ympärys 53cm). Lantiofarkuissa vyötärö (lantio oikeastaan koska sehän jää lantiolle!) on usein liian kireä vaikka reidet mahtuisi hyvin. Korkeavyötäröisissä farkuissa taas jää vyötärölle tyhjää.

      Mielestäni hartiat ovat oleellinen osa vartalon muotoa määritettäessa. Ne vaikuttavat paljon siihen mikä osa vartalosta korostuu. Leveäharteinen voi näyttää tiimalasilta vaikka olisi pieni rinnanympärys, kuten minulla.

      Olen ihan tyytyväinen vartalooni. Jos jotain muuttaisin niin hartiat pienemmiksi, saisivat olla vaikka lantiota kapeammat, päärynä-malli on ihanteeni.

    • hohhjj

      hmmm itselläni mitat ovat 87/64/94, mutta enpä sitten tiedä lasketaanko tuota vielä tiimalasiksi...

      • 8+20

        Ei ole tiimalasi kun rintojen ja lantion ero on noinkin suuri. Ennemminkin isorintainen päärynä, joka on kyllä ihan kaunis vartalomalli sekin.


      • Tiimalasi?

        Rintojen ympärys 96cm vyötärö 75 ja lantio on 94cm. Olen siis tiimalasi? Liivien koko on D75


    • dippadai

      Itselläni on vyötärö 60, lantio noin 95 ja rinnaympärys 100. Kapeaa vyötäröäni on aina ihasteltu, osiltaan sen muotoutumiseen on varmasti vaikuttanut hameiden käyttö. Olen aina käyttänyt vyötäröltä kapeita hameita. Tyttäreni käyttää matala vyötäröisiä pillifarkkuja ja löysiä yläosia, hänen vartalonsa on muotoutunut eri tavalla. Uskonkin, että tämä nykyajan muoti muokkaa naisten vartaloita, samalla tavalla, kuin esim. 50-luvun muoti muokkasi vyötäröitä kapeammiksi. Takapuoli minulla sen sijaan on aika muodokas, jos olisin käyttänyt tiukkoja farkkuja se olisi varmasti pienempi, mutta eipä tuo minua haittaa. Suosittelen kaikille kapeamman vyötärön haluaville korsetin tai tiukkavyötäröisten vaatteiden suosimistä, niin ei pääse maha pömpöttämään. :)

    • querrilla

      Voi tiimalasi ja päärynä ja A ja Y ja käännetty kolmio ja mitä vielä...on se kauheaa tämä naisen elämä. On oltava juuri tietynlainen, tai oikeastaan ei ole sitten yhtään mitään...päänsisällöllä ei ilmeisesti ole mitään merkitystä...ympärillä on pelkkiä kateellisia, rumia ihmisiä, jotka tekevät täydellisen ihmisen elämän suorastaan helvetiksi. Sellainen asia, että ihmisillä saattaa, jopa miehillä, olla ihan omat mielipiteensä siitä mikä on kaunista ja mikä ei, tai mihin kiinnittää huomiota ja mihin ei. Ja vielä kaiken sen päälle, tulee se, että toki siihen ulkoiseen olemukseen se huomio ensin kiinnittyy, mutta ihastuksen ja rakkauden voikin sitten sytyttää ihan joku muu piirre.

      Ja miksi olla kateellinen kenellekään, miksi on niin vaikeaa hyväksyä se, että maailmassa on erinäköisiä ja kokoisia ja muotoisia ihmisiä. kaunis ihminen voi olla oikein mukava ihminen ja ruma ihminen voi olla todella luonteeltaan epämiellyttävä. Ja kuka sen kauneuden ja rumuuden sitten lopultakin määrittelee? Media? Yhteiskunta? Takaako hyvä ulkonäkö onnellisen elämän? Jos olisi pakko valita joko päänsisältö tai ulkonäkö, kuinka moni valitsisi ulkonäön? Valitettavasti nyky-yhteiskunnassa varmasti aika moni. Että vaikka pää olisi tyhjää täynnä, onhan se elämän tarkoitus olla baarissa tavoiteltu, ihaltu ja kadehdittu. Jossakin vaiheessa valitettavasti jokainen kohtaa sen tosiasian, että ikuista nuoruutta ei ole vielä keksitty. Hyvät geenit ovat lahja, siinä missä taiteellisuus, älykkyys yms. Tottakai niistä saa olla tyytyväinen ja ylpeä, mutta ei se ole elämän tarkoitus...se on jokin ihan muu. Tai toki, alle ja hieman ylikin 20 se saa olla, totuus on, että kauniina se aika on miellyttävämpää kuin vähemmän kauniina. Mutta silti voi käydä niin, että ne vähemmän kauniit, saavat kumppanikseen loistavan miehen ja ne kauniit, sen komean narsistisen miehen, joka ottaa tehtäväkseen viedä sen kauniin tytön itsetunnon, ja tehdäkin sen kunnolla. Joten, ei kauneus takaa onnea, eikä menestystä, se minkä se takaa on huomio, mutta kuinka kauan sekään jaksaa kiinnostaa ja antaa kiksejä?

      Minä olen elänyt jo sen elämänkaaren että tiedän mistä puhun. Minä sain lahjaksi hyvät geenit, sellaiset että vielä näin yli 40-vuotiaanakin näyttää paljon, paljon nuoremmalta. Ainoa minkä geenistö unohti lahjoittaa, oli pituus...joten ei tarvinnut mallin tai missin uraa miettiä :) Ei 153 sentillä :) Muuten mitat ovat edelleen (siihenhän tämä ketju perustui) ne 81-64-81 ja painoa 45kg. paljon olen huomiota saanut ja paljon saan sitä edelleen. Vaikka en edes hankkinut koskaan silikoneja vaan tyydyin siihen mitä geenistö antoi. Sellaisena olen elämäni elänyt, pienenä ja kauniina, mutta nyt kyllä ehdottomasti arvostan huomattavasti enemmän sitä päänsisältöä kuin ulkonäköä. Jos pitäisi luopua jommasta kummasta (tai ennenpitkäähän ulkoisesta luovun, koska lopulta ikä saa kyllä minutkin kiinni), mutta silti luopuisin mielummin ulkonäöstä kuin älystä. Ja mielestäni kaikkien naisten tulisi kunnioittaa toisiaan sellaisena kuin he ovat, toisiaan ja itseään, eikä käydä jonkinlaista käsittämätöntä taistelua toisiaan vastaan.

    • Mittataulokko

      Hyvin rintava nainen on sellainen, jolla lantion ympärys on noin 8cm kapeampi kuin rinnan ympärys.
      Rintavalla naisella lantion on noin 4cm kapeampi kuin rinnan ympärys.
      Kapelanteiselle on rinnan- ja lantionmitta sama
      Normaali lantionmitta on noin 4cm isompi kuin rinnan ymärys.
      Lanteikkaalla naisella lantionmitta on n. 8cm isompi kuin rinnan ympärys.
      Erittäin lanteikkaalla lantionympärys on n. 12c isompi kuin rinnan ympärys.

      Suurin osa väestöstä osuu kohtaan normaali lantioinen tai lanteikas. Kapealanteisia, eli tätä täällä tavoiteltua ry=ly on erittäin harvinainen. Tiimalasivartaloinen lasketaan kapealanteiseksi, mutta sellainen voi olla vain, jos vyötärön ympärys on ainakin 10 cm kapeampi kuin ns. normaalissa mittataulukossa. Eli 90-70-90 ei ole tiimalasivartaloinen.

    • heheheghg

      Mulla: 83-60-83

      • 14+12

        Minkä pituinen ja painoinen olet, entä mikä on rintaliiviesi koko? Vaikutat aika tasapaksulta pötköltä noilla mitoilla ja tulee mieleen lähinnä anorektikko. Normaalilla hoikalla naisella harvemmin on noin kapea perseen ympärys.


    • iwhbrnerifergog

      Mulla mitat 87-67-97, ja mulla on mielestäni tiimalasivartalo :)

    • laskuriinmitat
      • tuntilasi

        Mulle tuli tuntilasi
        Your body type is: Hourglass
        Lucky you! You have the Hourglass body type that most women strive for. Typical characteristics of an Hourglass Body Shape are:
        Your bust and hips are well balanced
        you have a beautifully defined waist
        Your have gently rounded shoulders that align nicely with your hips
        Your waist is obvious and gracefully curves out to your hips
        You most likely have a rounded bottom and beautiful side as well as front profile
        Your upper body is proportionate in length to your legs which are shapely
        From top to bottom, you are a picture of harmony and balance


    • Exberddi

      Mitä lie feminististä naistenlehtihöttöä tämä, että tiimalasivartalon määrittäisi hartioiden leveys. Kysehän on nimenomaan siitä miten keho varastoi rasvaa eli onko omenalihava vai kertyykö rasva painotetusti ylä- tai alavartaloon vai tasapainoisesti sekä ylös että alas jolloin on kyseessä tiimalasivartalo. Hartioissa ei paljon rasvaa ole.

      Tiimalasivartalossa rinnanympärys ja lantionympärys ovat samat ( /- 1-2 cm) ja vyötärö on minimissään sen kymmenen tuumaa eli 22,5 cm kapeampi kuin lantio. Oikein isojen naisten kohdalla se vyötärön ja lantion erotus on toki suurempi.

      • Anonyymi

        Hartioissa voi hyvinkin olla rasvaa esim. jos käy rasvaimussa, se rasva kertyy jonnekin ja olen nähnyt, miten tutullani se kaikki rasva kertyy ylävartaloon ja nimenomaan hartioihin ja olkapäivin.

        Myös moni keski-ikäinen joka on ollut ns. päärynä, kerryttää rasvaa mahaansa ja keskivartaloonsa ja saa omenavatsan.

        Tiimalaseja on aika vähän, johtunee monesta syystä. Itse tykkään hoikista sääristä, joissa on se kuuluisa rako reisien välissä, pienestä pyöreästä pepusta ja isohkoista rinnoista, ei haittaa vaikkei lantio olisikaan kovin leveä kunhan on siro ruumiinrakenne


    • ohimennen_mitattu

      Piti oikein kaivaa mittanauha ja 96-66-96 oli mitat (165 cm). Onhan tuo suhde ollut yleensä jotain tuonnepäin, mutta että meni tasan.

    • mielipiteeni

      Tiimalasi on edelleen paras. Se viittaa mm. naisen hedelmällisyyteeen, terveyteen ja pitkään ikään.
      Lienee myös ainoa vartalomalli joka ei aiheuta naiselle itsetunto-ongelmia. Minun makuuni 90-60-90 on maksimimitat, mieluummin n. 85-55-85

    • Anonyymi

      mulla on 94-62-96 :D

    • Anonyymi

      Tämän tilaston mukaan enemmistöllä suomalaisista naisista on tiimalasivartalo.

      Mikä on tiimalasin vastakohta? Tynnyrivartalo? Okei, mulla on tynnyri. :DDDD

    • Anonyymi

      Piti oikein mitata tää. Tulos oli 90-70-92. Kattelin noita vyötärön ympäryksiä tuolla ylempänä ni miten hitossa vois omasta saada 10 senttiä muka pois. Ei oo mahdollista ainakaa mulle sit mitenkään.

    • Anonyymi

      Nojaa, itsellä rinnat 105, vyötärö 85 ja lantio 107 - ihan sama silti, olen tyytyväinen ja nautin vartalostani, kuten tekee miehenikin!

    • On upea ja kyllä sellaisen naisen huolisin, jolla 110-70/80- 110/125 , löytyisiköhän vihdoin? Pitkät hiukset plussaa, nätti ja suudelmahuulet, 155-175cm Pirkanmaan suunnalta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1945
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1423
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe