Ja vielä kysymys

Miten tehdä siinä tapauksessa jos haet johonkin tehtävään ja sua ei oo kutsuttu haastatteluun ja tulee valintapäätös jossa sanotaan.. tuo ja tuo ihminen on valittu töihin hakupapereiden ja haastattelun perusteella.. Tuohan ei ole pätevä silloin tuo perustelu.. jos kaikkia ihmisiä ei ole kutsuttu haastatteluun.. Eikö pitäs perustella.. miksi osa on kutsuttu haastatteluun ja osa ei.. Kyllä mun mielestä valinta peruste pitäs olla joku muu.. jos on saman koulutustaustan omaavista ihmisistä kysymys.. oletteko saamaa vai eri mielt

8

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siksi.

      miksi osa on kutsuttu haastatteluun ja osa ei..

      -Ei kaikkia kutsuta koskaan haastatteluun. Jos hakijoita on paljon niin hakemusten perusteella valitaan kiinnostavimmat ja parhaimmalta vaikuttavat ehdokkaat. Hakupaperien perusteella joku valitaan haastateltavaksi ja töihin ja hakupaperien perusteella jotain ei oteta edes haastatteluun. Hyväksy se.

    • avux

      työnantaja tekee valinnan ja päättää perusteet. ei hakija.eikä työnantajalla ole mitään
      velvollisuutta perustella valintaansa. eivät yleensä edes ilmoita mitään valinnasta,
      aina vain harvinaisempaa. hakijoita voi olla satoja, kova homma käydä jo paperit lävitse.

      mitä tehdä...ei mitään, jatka työnhakua. työelämässä ei tunneta reilua peliä.

      • sanot työelämässä ei tunneta reilua peliä.. Miksi? Millä sitten kustannetaan sairauksien aiheuttamat hoitomenot jos ei työllä.. Millä kustannat elantosi sitten.. Aviossa olevalla ihmisellä.. jolla toinen puoliso on sairastunut vakavasti.. Katsotaanko työmarkkinatuen tarveharkinta osiossa puolison hoitomaksut laitoksessa tai katsotaan muusta elämisestä aiheutuvat kulut.. Olen tällä palstalla monta kertaa pyytänyt esimerkiksi kansalaispalkkaa ihan vain sen vuoksi.. että voisi elää ja maksaa ruokansa.. olla ihminen.. Nuokin työnantajat voi sairastua.. jonain päivänä he itse voivat olla siinä tilanteessa että raajat ei liiku.. saavat aivoverenvuotoja liian kiire tahtisesta työelämästä.. työelämästä joissa hekin joutuu olemaan koneita.. Minä tiedän myös sen mitä tänne olen kirjoittanut.. Yksi puhuu oudosta kirjoittelusta.. täällä netissä on monia muitakin jotka suoltaa tekstiä vaikka kuinka paljon.. Oliskohan niin ettei oo muuta tekemistä kun kirjoittaa nettiin ja saada aikaansa kulutetuksi jollakin tavoin.. Mitä ovat erilaiset keskustelupalstat, mitä varten ne sitten on tehty.. jos ei sitä varten että tänne kirjoitetaan.. Täällä puhutaan työelämästä ja työnhausta.. Jos annan oikeaa kritiikkiä ja oikeaa asiaa.. niin heti ollaan kirjoittamassa mulle jotain vastaan.. Minkä vuoksi? Moniko teistä täällä kirjoittajista on itse työelämässä.. moniko teistä on kokenut konkurssin.. moniko on ilman omaa syytään joutunut työttömäksi.. Moneltako on viety työpaikka ihan muiden ihmisten tekojen vuoksi.. Minä kysyn vain.. Ei ihmisen tarvi hyväksyä mitään tilannetta.. jos toinen vaihtoehto on nälkä kuolema.. Ei tarvitse hyväksyä.. en minä ainakaan hyväksy.. En hyväksy myöskään sitä että täällä olevat kirjoittajat kritisoivat kirjoituksia.. Ja vielä tekonimillä ilman rekisteröitymistä.. Puhutaan oudosta kirjoittelusta kuten tuossa joku joka on vain hänen omaa tekstiään.. Hänen mielestä outoa.. tuo ihminen voi itsekkin olla hyvin outo.. En minäkään häntä tunne ollenkaan.. kuka lie tyyppi jostain ulkoavaruudesta.. Onko edes suomalainen?


      • ja ihmisiin tutustumisiin vois käyttää aikaa.. Ei ihminen ole paperi.. eikä vain pelkkä nimi paperissa.. Ihminen on ihminen.. Eikä ih minen ole myöskään kone.. Koneet on koneita.. mutta ihminen ei ole kone.. siinä on ero..

        Työnantajalla on velvollisuus perustella valintansa.. Jotta hakija tietää miksi ei oo valittu.. Ja mikä siinä on syynä..

        Kerrot että hyväksy tilanne.. mun ei oo mikään pakko hyväksyä aikuisena ihmisenä mitään tilannetta.. Hyväksy sinä itsesi kortistoon.. Ja katso kun sulle sanotaan.. että ei sitten enää leipää.. Jos joka kerta pokkuroit.. voi käydä pian huonosti.. Ei kuule.. se on kaukana minusta.. Minä oon vuosien aikana taistellut itselleni työtä.. sain työpaikan.. sitten toisten ihmisten pelaamisilla se vietiin minulta.. työ jota minä tykkäsin tehdä.. kysymättä minulta ennakkoon yhtään mitään.. Haluanko jatkaa vai en.. Tuli vain kylmästi kirje postissa.. että hei.. nyt sulla ei sitä ja sitä hommaa ole.. Se ei oo rehellistä peliä.. tuommoinen..

        Jos mulla olis mies terve.. minä perustaisin oman yrityksen.. Minä tekisin sen mistä minä pikku tyttönä jo haaveilin.. omasta yrityksestä.. jossa minä olen yrityksen johtaja.. Ei oo mun vika mieheni sairastuminen.. ei ole.. kysykää vaikka isä jumalalta sitä asiaa..


      • avux
        pirre-tyttö kirjoitti:

        sanot työelämässä ei tunneta reilua peliä.. Miksi? Millä sitten kustannetaan sairauksien aiheuttamat hoitomenot jos ei työllä.. Millä kustannat elantosi sitten.. Aviossa olevalla ihmisellä.. jolla toinen puoliso on sairastunut vakavasti.. Katsotaanko työmarkkinatuen tarveharkinta osiossa puolison hoitomaksut laitoksessa tai katsotaan muusta elämisestä aiheutuvat kulut.. Olen tällä palstalla monta kertaa pyytänyt esimerkiksi kansalaispalkkaa ihan vain sen vuoksi.. että voisi elää ja maksaa ruokansa.. olla ihminen.. Nuokin työnantajat voi sairastua.. jonain päivänä he itse voivat olla siinä tilanteessa että raajat ei liiku.. saavat aivoverenvuotoja liian kiire tahtisesta työelämästä.. työelämästä joissa hekin joutuu olemaan koneita.. Minä tiedän myös sen mitä tänne olen kirjoittanut.. Yksi puhuu oudosta kirjoittelusta.. täällä netissä on monia muitakin jotka suoltaa tekstiä vaikka kuinka paljon.. Oliskohan niin ettei oo muuta tekemistä kun kirjoittaa nettiin ja saada aikaansa kulutetuksi jollakin tavoin.. Mitä ovat erilaiset keskustelupalstat, mitä varten ne sitten on tehty.. jos ei sitä varten että tänne kirjoitetaan.. Täällä puhutaan työelämästä ja työnhausta.. Jos annan oikeaa kritiikkiä ja oikeaa asiaa.. niin heti ollaan kirjoittamassa mulle jotain vastaan.. Minkä vuoksi? Moniko teistä täällä kirjoittajista on itse työelämässä.. moniko teistä on kokenut konkurssin.. moniko on ilman omaa syytään joutunut työttömäksi.. Moneltako on viety työpaikka ihan muiden ihmisten tekojen vuoksi.. Minä kysyn vain.. Ei ihmisen tarvi hyväksyä mitään tilannetta.. jos toinen vaihtoehto on nälkä kuolema.. Ei tarvitse hyväksyä.. en minä ainakaan hyväksy.. En hyväksy myöskään sitä että täällä olevat kirjoittajat kritisoivat kirjoituksia.. Ja vielä tekonimillä ilman rekisteröitymistä.. Puhutaan oudosta kirjoittelusta kuten tuossa joku joka on vain hänen omaa tekstiään.. Hänen mielestä outoa.. tuo ihminen voi itsekkin olla hyvin outo.. En minäkään häntä tunne ollenkaan.. kuka lie tyyppi jostain ulkoavaruudesta.. Onko edes suomalainen?

        jos et hyväksy kritisoimista tai nimimerkkejä, se ei ketään
        haitttaa.
        netissä tosiaan tapaa kaikenlaista mielenkiintoista. mikäs siinä.

        minä olen itseasiassa vietnamilaistaustainen mustaihoinen käsilläparantaja, jonka käly on yhdysvaltojen
        presidentin serkku. toimin suomessa vain salaisen vallan agenttina sivutoimisesti, mutta
        osaan kyllä paikata lattioita ja voisin palkata sinut atk-opettajaksi naapurille, joka
        ei pidä romanialisista kerjäläisistä, vaikka sen serkku on kuulemma joskus nähnyt sellaisen
        kuopion torilla. työpaikka sijaitsee oulusta vain neljäsataa
        kilometriä ja siihen hakeudutaan työvoimatoimiston kautta ilman eri kutsua.

        vois sopia sinulle, milloin voit aloittaa ?


      • avux kirjoitti:

        jos et hyväksy kritisoimista tai nimimerkkejä, se ei ketään
        haitttaa.
        netissä tosiaan tapaa kaikenlaista mielenkiintoista. mikäs siinä.

        minä olen itseasiassa vietnamilaistaustainen mustaihoinen käsilläparantaja, jonka käly on yhdysvaltojen
        presidentin serkku. toimin suomessa vain salaisen vallan agenttina sivutoimisesti, mutta
        osaan kyllä paikata lattioita ja voisin palkata sinut atk-opettajaksi naapurille, joka
        ei pidä romanialisista kerjäläisistä, vaikka sen serkku on kuulemma joskus nähnyt sellaisen
        kuopion torilla. työpaikka sijaitsee oulusta vain neljäsataa
        kilometriä ja siihen hakeudutaan työvoimatoimiston kautta ilman eri kutsua.

        vois sopia sinulle, milloin voit aloittaa ?

        laita ensin nuo maahanmuuttajat Suomen kielen kurssille... Opeta heidät puhumaan ja kirjoittamaan Suomen kieltä.. lukutaito Suomen kielellä on heidän myös hyvä hallita.. jotta osaavat l ukea painettua tekstiä suomeksi..

        Perustetaan kurssi, jonne tulee yksi opettaja opettamaan suomen kieltä, puhumista, luku ja kirjoitustaitoa.. sitten mä voin vetää yhden osan atk:ta heille.. kertoisitko kuka tuossa tapauksessa toimii työnantajana? Onko se joku maahanmuuttovirasto vai joku muu taho?


      • avux
        pirre-tyttö kirjoitti:

        laita ensin nuo maahanmuuttajat Suomen kielen kurssille... Opeta heidät puhumaan ja kirjoittamaan Suomen kieltä.. lukutaito Suomen kielellä on heidän myös hyvä hallita.. jotta osaavat l ukea painettua tekstiä suomeksi..

        Perustetaan kurssi, jonne tulee yksi opettaja opettamaan suomen kieltä, puhumista, luku ja kirjoitustaitoa.. sitten mä voin vetää yhden osan atk:ta heille.. kertoisitko kuka tuossa tapauksessa toimii työnantajana? Onko se joku maahanmuuttovirasto vai joku muu taho?

        ihan varmasti maahanmuuttovirasto, kysy joltain naapurila varmuuden vuoksi.:)


    • kirjoittelua

      vastasin tuossa aikaisemmin koska luulin että olet nuori ihminen, joka ei vielä ymmärrä.
      pakonomaiselta nettikirjoittelulta vaikuttaa se, millaisia määriä kirjoituksia ole tehnyt.
      satoja...

      jos haet töitä, ei kannata vuodattaa koko ajatusmaailmaansa nettikirjoituksiin.
      kirjoita vaikka päiväkirjaa, pura siihen ylimääräiset ajatukset.
      jos sama nimimerkki joka kirjoittaa agressiivia ajatuksia työnantajistaja, purkaa sydäntään, samalla kyselee
      töitä, niin ei ihan viisasta.

      tässä se asia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      74
      1443
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1247
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      117
      1197
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1136
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      994
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      78
      783
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      742
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      735
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe