Voiko työnantaja edellyttää, että työntekijä maksaa työmatkansa hotelli- ja muut kulut omalla henkilökohtaisella luottokortillaan.
Luottokortin käyttö
2
1015
Vastaukset
- oma kortti
mikäli et halua kortillasi maksaa niin työnantaja on velvollinen antamaan sinulle matka ennakkoa. Itse olen ollut yhdessä firmassa missä firman luottokortti ja pelkästään työkuluja varten ja laskut suoraan työnantajalle. Yhdessä kansainvälisessä firmassa olin 8 vuotta. Käytin omaa ja firman myöntämää korttia työkuluihin. Koska firmakortin laskut olivat henkilökohtaisia niin sai käyttää korttia myös omiin ostoksiin. Firma maksoi ainoastaan laskusta sen osuuden mistä matkalaskuja ja kuitteja esitti. Tehokas tapa estää väärinkäyttöä ja puuttuvien kuittien etsimistä. Ilman kuittia kun ei saannut firmalta rahaa. Viimeisessä kahdessa työpaikassa olen käyttänyt vain omaa korttia. Nykyisesä kyllä tarjottiin firmakorttia mutta vähäisen tarpeen takia en ottanut vastaan. Pari kertaa olen tosin pyytänyt matkaennakkoa.
- tsädämm
Tilaa hotellit ja lentoliput matkatoimistosta. Ehkä teidän firmalla on sopimus jonkin matkatoimiston kanssa? Jos ei ole sopimusta, niin kysy esimieheltäsi, mistä toimistosta voit tilata. Pyydä matkatoimistoa lähettämään sinulle liput ja hotellivoucher ja pyydä lasku työnantajalle. Tulee vähän kalliimmaksi kun matkatoimisto veloittaa yleensä pari kymppiä välistä, mutta säästyy sinun työaikaa kun ei tarvitse surffailla lentoyhtiöitten ja hotellien sivuilla, eikä tarvitse käyttää omia rahoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236798Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka231011- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713