Voiko työnantaja edellyttää, että työntekijä maksaa työmatkansa hotelli- ja muut kulut omalla henkilökohtaisella luottokortillaan.
Luottokortin käyttö
2
1040
Vastaukset
- oma kortti
mikäli et halua kortillasi maksaa niin työnantaja on velvollinen antamaan sinulle matka ennakkoa. Itse olen ollut yhdessä firmassa missä firman luottokortti ja pelkästään työkuluja varten ja laskut suoraan työnantajalle. Yhdessä kansainvälisessä firmassa olin 8 vuotta. Käytin omaa ja firman myöntämää korttia työkuluihin. Koska firmakortin laskut olivat henkilökohtaisia niin sai käyttää korttia myös omiin ostoksiin. Firma maksoi ainoastaan laskusta sen osuuden mistä matkalaskuja ja kuitteja esitti. Tehokas tapa estää väärinkäyttöä ja puuttuvien kuittien etsimistä. Ilman kuittia kun ei saannut firmalta rahaa. Viimeisessä kahdessa työpaikassa olen käyttänyt vain omaa korttia. Nykyisesä kyllä tarjottiin firmakorttia mutta vähäisen tarpeen takia en ottanut vastaan. Pari kertaa olen tosin pyytänyt matkaennakkoa.
- tsädämm
Tilaa hotellit ja lentoliput matkatoimistosta. Ehkä teidän firmalla on sopimus jonkin matkatoimiston kanssa? Jos ei ole sopimusta, niin kysy esimieheltäsi, mistä toimistosta voit tilata. Pyydä matkatoimistoa lähettämään sinulle liput ja hotellivoucher ja pyydä lasku työnantajalle. Tulee vähän kalliimmaksi kun matkatoimisto veloittaa yleensä pari kymppiä välistä, mutta säästyy sinun työaikaa kun ei tarvitse surffailla lentoyhtiöitten ja hotellien sivuilla, eikä tarvitse käyttää omia rahoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857515- 965424
- 2624683
- 484582
- 643312
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512372
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214