Paljonko pianonviritys maksaa?

Täytys saada akan vanha piano ristiäisiin vireeseen. Ei oo hajuakaan mitä se maksaa, mut on varmaan melko arvokasta puuhaa?

26

6581

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+16
    • tiedot

PIANO- JA FLYYGELIKORJAAMO O. HAUTAMÄKI KY

Osoite: JOKIKYLÄNTIE 601
      62500 EVIJÄRVI
      Puh: 03 4589447

Y-tunnus: 0730634-4

Toimialat: Pianonviritystä ja pianonkorjausta

• ja tuolle ylemmällekin, täytyy huomen soittaa ja kysästä.

• tulisi

ostaa käytettynä joku keybord.

• mä olin varautunut, että se olis ollu paljon kalliimpaakin...

• miesvm_1967
        relaxed_eyes kirjoitti:

mä olin varautunut, että se olis ollu paljon kalliimpaakin...

Fiddu, puolet halvempaa kuin mun auton starttimoottorin vaihto (en pystynyt tekemään ite, automaattilaatikko, startti imusarjan alla automaattilaatikon yläpuolella, ei päässyt käsiksi alta eikä päältä ellei olis purkanu puolta moottoritilaa joten antauduin suosiolla :0 )

• miesvm_1967
        miesvm_1967 kirjoitti:

Fiddu, puolet halvempaa kuin mun auton starttimoottorin vaihto (en pystynyt tekemään ite, automaattilaatikko, startti imusarjan alla automaattilaatikon yläpuolella, ei päässyt käsiksi alta eikä päältä ellei olis purkanu puolta moottoritilaa joten antauduin suosiolla :0 )

Tai siis, olisin ehkä viikossa saanut sen ite kondikseen, korjaamolla meni vaan pari tuntia kun saavat auton nosturille ja pääsee alakautta kunnolla kiinni siihen. Enkä nähnyt kuin yhden kiinnityspultin eli kunnon valoja ja asennuspeiliä olis tarvinnu.. pääsin kuitenkin 100% helpommalla kun raotin kukkaroa.. nyyh!

• kirpela

ketullansa on...

Isompi murhe sulla on saada joku pätevä näin pian, eikös ristiäiset oo joskus tammikuulla?

• joskus maalis-huhtikuulla....toivottavasti vasta sillo.

• kirpela
        relaxed_eyes kirjoitti:

joskus maalis-huhtikuulla....toivottavasti vasta sillo.

jostain syystä olin aatellu la:n olevan joulukuussa. No,kysele kumminkin jo, kunnollisille on jonot useemman kk.

• jaa...

Mitäs onko palstan Michikoxx ( vai miten se sen nimimerkki mahdollisesti kirjoitettiin...en muista, koska on jäänyt mieleeni ainoastaan epämiellyttävistä ja sorsivista kannanotoistaan...) mahdollisesti sun naisesi? Ei muuta, mutta esimerkiksi em. kyseinenhän on joskus palstalla kertonut harrastavansa pianon soittoa...Se palstanne buddy-loven ilmeinen kamuilija siis, sitä tarkoitan...

Mahtaa sun naisellas ( kuka sitten olisikaan!) kuitenkin olla melkoinen sietokyky, kun julki-akatteluasi kestää! Mulla käy sun naistasi pakostikin sääliksi... Et ole akateemisesta taustasta, eikö niin? Rahnukkaako sulla kuitenkin piisaa, tai sellaista tavoittelet ja materiaaliser asiat ovat sulle tärkeitä? Röyh, röyh?

Kuule mun lapsuudenhimani pianon viritys maksoi vuonna jetsuli, eli noin kymppivuotta sitten, about alta satasen (markoissa). Tänä päivänä en tiedä pianon viritysten hinnoista. Pianonvirittäjät jokatapauksessa ovat kunnoitettavia käsityöläisiä ja monet samalla usein myös muusikoita. Liian vähän ottanevat liksaa. Käsityöläiset muuten eivät liikoja tienaa: otan esimerkiksi vaikkapa suutarit, jotka jaksavat putsata kusipäisimpienkin norsujen monot...

Arvioisin ja veikkaisin, että pianonvirityksen hinta tänä päivänä saattaisi olla minimissään noin viiskyt- max. noin about vähän yli sata euroa, mutta arvioni saattaa mennnä tyystin metsäänkin. En ole asiantuntija.

Oliko todellinen tarkoituksesi aloituksellesi taas jankuttaa itsestäsi epäkiinnostavia juttuja, joista luulet laajan lukijakunnan olevan kiinnostuneita? Kuule mua lukijaa ainakaan ei paskakaan kiinnosta esimerkiksi se, että onko sulla yks vai kymmenen kakaraa ja että onko sulla tulossa ristiäiset (vaiko ei), mistä AINOASTA syystä luultavasti laadit tuonkin lamaavan kyllästyttävän keskustelun aloituksesi. Omahyväisyydelläs (kuka sitten lienetkin: onneksi emme tunne!) ei näemmä ole mitään rajaa?!

Naisparkasi puolesta tosiaankin tunnen kiusaantunutta myötähäpeää.:( Miksi naisesi pitää kestää epämiellyttävää julkista akattelua? Mahdatte olla melkoista sortin seurakuntaa, sekä sinä että "akkana" mainostamasi, että jälkikasvusi...

• ...

• ....
        relaxed_eyes kirjoitti:

...

miksi tosiaan sanot naisestasi "akka"? Ei kuulosta kauhean kivalta.

• .... kirjoitti:

enemmänkin otettu. Meilläpäin on vain tälläne tapa.

• Relaxin akka.
        .... kirjoitti:

kunnia kun sanotaan akaksi.

• Relaxin akka. kirjoitti:

kunnia kun sanotaan akaksi.

sinä sittenkin kommentoit tuota :)

• ...
        relaxed_eyes kirjoitti:

...

• relaxin akka
        relaxed_eyes kirjoitti:

panemaa nyt heti!

• Marja76
    • metsäporowaara

Niettäni, kyllon kovvaa.

• Pianonvirittäjä.

Viritä itse, ei se vaikeaa ole.

Osta äänirauta (alle 10€), laitat a1:sen lähdön 440-441 Hz, vedät siitä oktaavit soimaan, sitten terssit soimaan, sitten kvintit soimaan jne. Tulee vireeseen vähän kuin itsekseen.

Nykyvirittäjät, jotka satasella virittää pianon, laittaa joka sävelen mittarilla kohdilleen ja se tarkoittaa vaan, että piano ei soi läheskään niin hyvin, kuin se voisi soida. Eipä sitä tosin maallikko kuule eroa, joten kotipianon voi huoletta virittää myös mittarin avulla.

• viiden pennin suutar

Ei sen aloitus olekaan vaikeaa .

Osta se äänirauta ja viritysavain

Viritä siis itse ensin ja yritä saada kaikki saman nuotin vierekkäiset kielet soimaan samaa säveltä.

Kun kuulet WOW WOW WOw WOw Wow Wow wow wow wo wo.....
        soinnin , niin tilaa pianonvirittäjä hoitamaan loput.

Niin helppoa se on

• moeyeful1

Tottakai pitää laittaa "oktaavit soimaan" ja muutkin intervallit "soimaan".. mutta tasavireistä et takuulla saa ilman perehdytystä ja treeniä virittämiseen.
        Voin alan ammattilaisena kertoa, että mittarilla virittäminen ei kerro noista "Wow-wow-wow"-osasävelhuojunnoista yhtikäs mitään ja koko pianon virittäminen perustuukin juuri niiden osasävelhuojuntafrekvenssien laskemiseen.
        Ensin määritetään viritystaso ääniraudasta otetun a1:n kautta ja laitetaan a soimaan samaa ääntä oktaavia alempaa. Sitten tehdään jako alueelle f-f1 niin että terssi-,kvartti-, ja kvinttihuojunnat kiihtyvät tasaisesti ylöspäin mentäessä ja laskevat tasaisesti alaspäin mentäessä. Suuret terssit jätetään hieman suppeiksi ja lähtöterssi huojuu n.6,9 kertaa sekunnissa. Siitä sitten eteenpäin- kvartit jätetään hieman laajoiksi ja kvintit hieman suppeiksi. Äärimmäisen vaikeaa opetella itse ja omalla kohdallani olisi ollut varmaan mahdotontakin ilman alan koulutusta.

• Oktaavit:.!1#%++
        moeyeful1 kirjoitti:

Tottakai pitää laittaa "oktaavit soimaan" ja muutkin intervallit "soimaan".. mutta tasavireistä et takuulla saa ilman perehdytystä ja treeniä virittämiseen.
        Voin alan ammattilaisena kertoa, että mittarilla virittäminen ei kerro noista "Wow-wow-wow"-osasävelhuojunnoista yhtikäs mitään ja koko pianon virittäminen perustuukin juuri niiden osasävelhuojuntafrekvenssien laskemiseen.
        Ensin määritetään viritystaso ääniraudasta otetun a1:n kautta ja laitetaan a soimaan samaa ääntä oktaavia alempaa. Sitten tehdään jako alueelle f-f1 niin että terssi-,kvartti-, ja kvinttihuojunnat kiihtyvät tasaisesti ylöspäin mentäessä ja laskevat tasaisesti alaspäin mentäessä. Suuret terssit jätetään hieman suppeiksi ja lähtöterssi huojuu n.6,9 kertaa sekunnissa. Siitä sitten eteenpäin- kvartit jätetään hieman laajoiksi ja kvintit hieman suppeiksi. Äärimmäisen vaikeaa opetella itse ja omalla kohdallani olisi ollut varmaan mahdotontakin ilman alan koulutusta.

.

https://www.youtube.com/watch?v=7IjgZGhHrYY

har!11

.

• määmy

Hitsi, mietinki mitä o jääny tilaamati. Pitääki kilauttaa virittäjälle.

Kiitrti Relax

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      393
      2020
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      1849
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      242
      1367
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      77
      999
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      52
      961
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      928
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      33
      765
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      759
    9. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      714
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      63
      713
    Aihe