Toissa vuonna olimme maailman vähiten korruptoitunut kansa.
Viime vuonna viideksi vähiten.
Tänä vuonna singahdimme pykälällä kohti korruption kärkeä.
Jopa Ruotsi on vähemmän korruptoitunut mitä Suomi.
Kuinka tämän häpeän kestää? ;-)
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/11/998505
Mikäli Veltto Virtasen väite "Joka neljäs kansanedustaja on psykopaatti." pitää paikkansa, olemme pian korruptoitunein kansa.
http://www.studio55.fi/artikkeli/997854/
Suomi korruptoituu
31
233
Vastaukset 31
Se, mistä ei puhuta, sitä ei ole...
käydä katsomassa, onko Hossi Tuntskansa ja köytensä kanssa hylännyt karhunkuoppansa, ennenkuin SuPo soittaa ovikelloa.
laajempaa käsitettä "persoonallisuushäiriö", tai "rajatila". Persoonallisuushäiriöitä on 10% väestöstä, joten ei ole niin kovin kummallinen juttu, että poliittisessa vallantavoittelussa näitä on keskimääräistä enemmän.
Koulussa opiskelijajärjestöissä arvioisin, että luku oli lähempänä 50%. Vastuutehtävät ja sitä kautta tuleva sosiaalinen ihailu kiehtovat näitä ihmisiä.
"Halveksutaan, että käytät psykologiaa, vaikka yrität helpottaa muiden oloa. Psykopaatti käyttää psykologiaa väärin, kääntää lauseet sanojaa vastaan ja muuttaa sanomisia, Virtanen kertoo."
Tässä Virtanen ottaa esiin asian, mikä on tällä palstallakin arkipäivää.runontaja kirjoitti:
tuo Virtasen lausahdus pitää paikkansa.
monella palstalla 25% kirjoittajista on narsisteja? Tuokin on ihan mahdollista. Mitä itse olen näillä palstoilla pyörinyt, niin suurimmat prosentit narsisteja on jollain narsistienuhrientuki-palstalla ja joillain lasten ongelmia koskevilla palstoilla on järkyttävän paljon narsistisia vanhempia kirjoittamassa, eikä noilla palstoilla olekaan mahdollista kirjoittaa mitään asiallista, koska kaikki kirjoitukset, jotka eivät ole perseennuolentaa noita mainittuja ryhmiä kohtaan, koetaan hyökkääyvyydeksi ja uhaksi, minkä seurauksena savustetaan hysteeriseen tyyliin ulos palstalta.
Tällä palstalla väittäisin, että on 4-5 henkilöä tullut ryhmän edustajia vastaan.mikä on helpottamista. "Sun miehes on selkeesti narsisti" voidaan helposti tulkita tueksi ja avunannoksi - tai sit ihan vaan kyökkifreudilaisuudeksi. Virtasen lausahdus on siis tokaisu, joka itsessään ei tarkoita mitään ja antaa perustelut mille hyvänsä. Samaa logiikkaa psykoanalyysi on käyttänyt ikuisuuden eli ei mitään uutta.
Mielen häiriöt ovat jonkun kuppikunnan luomia käsityksiä ihmisten käytöksestä. Siinä viisaat miehet arpovat keskenään normaalin ja epänormaalin - ja papakaijat toistavat perässä. Joka ei tosin paljon eroa monesta muustakaan tieteestä. Silti harva ei-fyysikko luulee olevansa fyysikko, mut psykologisointi - sen hanskaa jokainen.
Mä taas olen itseoppinut gynekologi. Nyt voit soveltaa Virtasta muhun.dazu kirjoitti:
monella palstalla 25% kirjoittajista on narsisteja? Tuokin on ihan mahdollista. Mitä itse olen näillä palstoilla pyörinyt, niin suurimmat prosentit narsisteja on jollain narsistienuhrientuki-palstalla ja joillain lasten ongelmia koskevilla palstoilla on järkyttävän paljon narsistisia vanhempia kirjoittamassa, eikä noilla palstoilla olekaan mahdollista kirjoittaa mitään asiallista, koska kaikki kirjoitukset, jotka eivät ole perseennuolentaa noita mainittuja ryhmiä kohtaan, koetaan hyökkääyvyydeksi ja uhaksi, minkä seurauksena savustetaan hysteeriseen tyyliin ulos palstalta.
Tällä palstalla väittäisin, että on 4-5 henkilöä tullut ryhmän edustajia vastaan....
dazu kirjoitti:
Tällä palstalla väittäisin, että on 4-5 henkilöä tullut ryhmän edustajia vastaan.jokaiselta palstalta yleensä löytyy ainakin yksi persoonallishäiriön omaava henkilö.
Monasti hän myös osaa manipuloida heikon itsetunnonm omaavia kirjoittajia näkemään maailmaa oman vääristynän kautta. Saaden heistä uskollisia tukijoita harhaiselle maailmankuvalleen.ttuplai kirjoitti:
mikä on helpottamista. "Sun miehes on selkeesti narsisti" voidaan helposti tulkita tueksi ja avunannoksi - tai sit ihan vaan kyökkifreudilaisuudeksi. Virtasen lausahdus on siis tokaisu, joka itsessään ei tarkoita mitään ja antaa perustelut mille hyvänsä. Samaa logiikkaa psykoanalyysi on käyttänyt ikuisuuden eli ei mitään uutta.
Mielen häiriöt ovat jonkun kuppikunnan luomia käsityksiä ihmisten käytöksestä. Siinä viisaat miehet arpovat keskenään normaalin ja epänormaalin - ja papakaijat toistavat perässä. Joka ei tosin paljon eroa monesta muustakaan tieteestä. Silti harva ei-fyysikko luulee olevansa fyysikko, mut psykologisointi - sen hanskaa jokainen.
Mä taas olen itseoppinut gynekologi. Nyt voit soveltaa Virtasta muhun.olennainen osa sitä, mitä koitin lainata, vaan se toiminnan idea siitä, että psykologia käännetään käyttäjäänsä vastaan ja motiivit sen käytöstä vääristellään. Yleensä käytettävät toimintatavat ovat jokseenkin patologisia, koska samat menettelytavat ovat käytössä kaikilla lajin edustajilla.
Kyse ei siis ole niinkään mielipiteellisestä ja järjenkäytöllä syntyvästä reagoinnista, vaan sisäänrakennetusta automaattisesta tavasta reagoida.
Autettaessa, eli terapiassa narsisti koittaa kääntää terapeutin pyrkimykset pahoiksi ja hän itsevarmasti ja syyllistävään, autoritääriseen tyyliin pyrkii osoittamaan, kuinka häntä on esim. loukattu asioissa, joissa ei todellisuudessa mitään loukkaavaa ole.
Minusta tehokkainta onkin pyrkiä suututtamaan narsisti, koska se tuo todellisen luonteen pintaan, eli käännetään puukkoa haavassa mahdollisuuksien mukaan. Mikäli narsistia ei onnistu satuttamaan henkisesti, hän pyörittelee ja manipuloi, miten tahtoo. Pahinta myrkkyä narsistin avuille on rehellisyys ja suorapuheisuus ja tilanteen avoin kuvaileminen. Silloin nähdään hyökkäävyyttä ja narsisti tulee jopa riippuvaiseksi tällaisesta suhteesta.
Mielenhäiriöillä on selkeät rajat.dazu kirjoitti:
olennainen osa sitä, mitä koitin lainata, vaan se toiminnan idea siitä, että psykologia käännetään käyttäjäänsä vastaan ja motiivit sen käytöstä vääristellään. Yleensä käytettävät toimintatavat ovat jokseenkin patologisia, koska samat menettelytavat ovat käytössä kaikilla lajin edustajilla.
Kyse ei siis ole niinkään mielipiteellisestä ja järjenkäytöllä syntyvästä reagoinnista, vaan sisäänrakennetusta automaattisesta tavasta reagoida.
Autettaessa, eli terapiassa narsisti koittaa kääntää terapeutin pyrkimykset pahoiksi ja hän itsevarmasti ja syyllistävään, autoritääriseen tyyliin pyrkii osoittamaan, kuinka häntä on esim. loukattu asioissa, joissa ei todellisuudessa mitään loukkaavaa ole.
Minusta tehokkainta onkin pyrkiä suututtamaan narsisti, koska se tuo todellisen luonteen pintaan, eli käännetään puukkoa haavassa mahdollisuuksien mukaan. Mikäli narsistia ei onnistu satuttamaan henkisesti, hän pyörittelee ja manipuloi, miten tahtoo. Pahinta myrkkyä narsistin avuille on rehellisyys ja suorapuheisuus ja tilanteen avoin kuvaileminen. Silloin nähdään hyökkäävyyttä ja narsisti tulee jopa riippuvaiseksi tällaisesta suhteesta.
Mielenhäiriöillä on selkeät rajat.eduskunnassa on nippu epänormaaleja on niinku autettu - ketä? Kansaa, eduskuntaa...
Mut entäs jos kyse onkin epärehellisyydestä ja ei-avoimuudesta - kritiikki on siis merkki persoonan häiriöstä, koska järjestelmässä ei ole vikaa. Minusta on hyvinkin tervettä reagoida, jopa hyökkäävästi ko. tilanteessa.
Selkeet rajat - mistä sä ton vedit? Voidaanhan Mensan testillä vetää esim. raja vähä-älyiselle, mut ainoaa selkeä asiassa on se raja.ttuplai kirjoitti:
eduskunnassa on nippu epänormaaleja on niinku autettu - ketä? Kansaa, eduskuntaa...
Mut entäs jos kyse onkin epärehellisyydestä ja ei-avoimuudesta - kritiikki on siis merkki persoonan häiriöstä, koska järjestelmässä ei ole vikaa. Minusta on hyvinkin tervettä reagoida, jopa hyökkäävästi ko. tilanteessa.
Selkeet rajat - mistä sä ton vedit? Voidaanhan Mensan testillä vetää esim. raja vähä-älyiselle, mut ainoaa selkeä asiassa on se raja."Eli sanomalla et eduskunnassa on nippu epänormaaleja on niinku autettu - ketä?"
Jaha, jäit sitten kiinni tähän. Ei mun mielestä tuo auttaminen liittynyt millään tapaa Velton, tai mun lauseessani jonkun sanomiseen luonnehäiriöiseksi. Siinä hän vaan kuvasi, että kun luonnehäiriöinen on terapiassa, niin hän ei pysty normaaliin kommunikointiin, vaan on jatkuvasti hyökkäävä ja pyrkii kääntämään terapeutin sanoman aina pahantahtoiseksi ja motkottamaan siitä.
"Minusta on hyvinkin tervettä reagoida, jopa hyökkäävästi ko. tilanteessa."
En ihan täysin ymmärrä, mitä tarkoitat, mutta ilmeisesti sitä, että jos vaikka sinua joku sanoisi luonnehäiriöiseksi(mitä et mielestäni ole), niin sinulla olisi syytä kritisoida tätä väitettä...
Mä olen esittänyt hieman samaa kantaa, kun olen väittänyt, että narsistienuhrientuki-palstan kävijöistä moni on narsisti. Narsistiksi haukkuminen ajaa myös erinomaisesti narsistin tarpeita, koska sillä väitteellä voidaan syyllistää toista erinomaisesti ja perustella oma narsistinen reagointi johtuvan toisen käytöksestä, eli saadaan projektiivisen identifikaation yleisoikeuttava teoria.
"Selkeet rajat - mistä sä ton vedit? Voidaanhan Mensan testillä vetää esim. raja vähä-älyiselle, mut ainoaa selkeä asiassa on se raja."
Kyllä mun mielestä persoonallisuudella on selvät rajat, jos verrataan vaikka tuohon mensan testiin. Toki on äärettömästi välimuotoja ja liikkumavaraa on luonteissa loputtomasti. Esim. rajatilasta voi olla mahdoton sanoa, onko se epävakaa, narsistinen, vai psykopaattinen. Rajatila on kuitenkin aika helppo erottaa muista. Vois sanoa, että luonneclusterien rajat on selvät, mutta clusterien sisällä on enemmän liikkuvuutta ja se muistuttaa ehlä lähemmin tota mensan juttua.runontaja kirjoitti:
jokaiselta palstalta yleensä löytyy ainakin yksi persoonallishäiriön omaava henkilö.
Monasti hän myös osaa manipuloida heikon itsetunnonm omaavia kirjoittajia näkemään maailmaa oman vääristynän kautta. Saaden heistä uskollisia tukijoita harhaiselle maailmankuvalleen.tuossa yhdellä palstalla tuli seurattua tilannetta ja käsitykseni sen perusteella oli, että psykopaatti ei ole mitenkään karismaattinen, tai erityisen kyvykäs pyörittelemään ihmisiä. Toki yritys oli kova, mutta jos seura on vaikeammin huijattavaa, niin hän on aika hampaaton tällaisella palstalla.
Tosin, kun ekoja kertoja tänne tulin lueskelemaan, niin täällä oli aika paljon narsistisempi meininki, kuin mitä nykyään on. Jos joku narsisti saa mahdollisuuden tehdä omasta pelleilystään totta ja saa riittävästi "ihailijoita", hän pystyy varsin menestyksekkäästikin kontrolloimaan yhtä palstaa.
Tältä palstalta mieleen jäi muutama sellainen kirjoittaja, jolla oli varsin sadistinen maailmankäsitys ja joiden kanssa ei saanut olla eri mieltä, koska muuten paikalle tuli tuli kourallinen muita nikkejä suorittamaan kurinpalautuksen. Mä en kuitenkaan heitä niin hyvin tunne, kosken täällä silloin juurikaan pyörinyt.dazu kirjoitti:
"Eli sanomalla et eduskunnassa on nippu epänormaaleja on niinku autettu - ketä?"
Jaha, jäit sitten kiinni tähän. Ei mun mielestä tuo auttaminen liittynyt millään tapaa Velton, tai mun lauseessani jonkun sanomiseen luonnehäiriöiseksi. Siinä hän vaan kuvasi, että kun luonnehäiriöinen on terapiassa, niin hän ei pysty normaaliin kommunikointiin, vaan on jatkuvasti hyökkäävä ja pyrkii kääntämään terapeutin sanoman aina pahantahtoiseksi ja motkottamaan siitä.
"Minusta on hyvinkin tervettä reagoida, jopa hyökkäävästi ko. tilanteessa."
En ihan täysin ymmärrä, mitä tarkoitat, mutta ilmeisesti sitä, että jos vaikka sinua joku sanoisi luonnehäiriöiseksi(mitä et mielestäni ole), niin sinulla olisi syytä kritisoida tätä väitettä...
Mä olen esittänyt hieman samaa kantaa, kun olen väittänyt, että narsistienuhrientuki-palstan kävijöistä moni on narsisti. Narsistiksi haukkuminen ajaa myös erinomaisesti narsistin tarpeita, koska sillä väitteellä voidaan syyllistää toista erinomaisesti ja perustella oma narsistinen reagointi johtuvan toisen käytöksestä, eli saadaan projektiivisen identifikaation yleisoikeuttava teoria.
"Selkeet rajat - mistä sä ton vedit? Voidaanhan Mensan testillä vetää esim. raja vähä-älyiselle, mut ainoaa selkeä asiassa on se raja."
Kyllä mun mielestä persoonallisuudella on selvät rajat, jos verrataan vaikka tuohon mensan testiin. Toki on äärettömästi välimuotoja ja liikkumavaraa on luonteissa loputtomasti. Esim. rajatilasta voi olla mahdoton sanoa, onko se epävakaa, narsistinen, vai psykopaattinen. Rajatila on kuitenkin aika helppo erottaa muista. Vois sanoa, että luonneclusterien rajat on selvät, mutta clusterien sisällä on enemmän liikkuvuutta ja se muistuttaa ehlä lähemmin tota mensan juttua.- mitä sillä tarkoittaakaan. Myös Stasi yritti paljastaa valtion viholliset - ja siitä harva tykkäsi. Eli paljastusvastaiset ovatkin psykopaatteja - hienoa. Kiitti muuten et mä en ole luonnehäiriöinen - mul on nyt paljon kepeempi olo.
Psykologia on ihan hyvä jos haetaan kelakorvauksia, erityisopetusta tai syitä rikolliseen käyttäytymiseen (esim. vapautus vastuusta). Muuten kyse on leimaamisesta - ja leimoja tämä yksilökeskeinen yhteiskunta rakastaa. Ennen olimme Saatanasta - nyt persoonallisuushäiriöisiä. Sama paska - uudet kuoret.
Nim. säästäkää meidät altruisteilta.
- kirpela
olisi realistinen lista sisältäen edes kaikki länsimaat. Sen jälkeen voisi miettiä, mikä mättää.
- kirpela
dazu kirjoitti:
ongelmat "lisäävät" korruptiota. Tuskin todellista korruption kasvua on ollut.
lause, ja niin moniuloitteinen :D
dazu kirjoitti:
ongelmat "lisäävät" korruptiota. Tuskin todellista korruption kasvua on ollut.
"hyväveli" systeemi ja sitä monesti ei lasketa korruptioksi.
Mekin saatiin ilmainen liitos kunnalliseen vesisysteemiin, koska hallintoneuvostossa istuu yksi kunnanvaltuutettu.
Muuten se olisi maksanut 15 000 mk
- Zakuskat
pelastaa Suomen poliittisesta kaaoksesta. Yksikään tuntemani, täältä lähtöisin oleva, poliitikko ei ole itsensä tähden taivaan tuikkivilla tähdillä, vaan empatian ja sovittelun mestarintöitä realisminsa kädestä.
Kuulun itse siihen samaan ihmisryhmään, jossa sympatia ei tarkoita kadulla mitään. - scale
Ei toi paskempi sijoitus ole. Yleistyksen paikka, me Suomalaiset olemme vaan kovia ruoskimaan itseämme ja meidän pitää aina olla mallioppilas.
Siksi toiseen pitäähän sitä opetella eurooppalaisille tavoille.
Lööppien mukaan kuulemma rokotusjonoon kuolee ihmisiä :)kuolee ihmisiä.
Ainahan se on ikävää, että lehdet mässäilee myyntilukuhuiput tähtäimessä.
Mikäli asialliset nettisivut tehtäisiin, ei lehdetkään pääsisi hirvittävästi mässäilemään asialla.
- kundi.kundinen
suomalaisille sopii paremmin olla siellä keskivaiheilla. parhaana paistattelu on kuulemma jotenkin vaikeaa eikä sovi meidän luonteellemme.
tuosta psykopaatti- jutusta. johtavaan asemaan valikoituu niitä, jotka sitä haluavat. ja myöskin niitä, jotka ovat siihen sopivia. se, mikä suomessa on niin perin suomalaista, on se, että ne, jotka olisivat sopivia taitojensa puolesta, eivät ole välttämättä halukkaita. tai ajatellaan, ettei jaksa vaivautua, hoitakoon joku joka haluaa. joten pahin tilanne on silloin, jos paikat täytetään pelkästään halukkailla. imho.
ja korruptiosta, en usko, että maan tavat vuodessa muuttuisivat. tai ahneus ihmisistä poistuisi tai lisääntyisi merkittävästi. ellei sitten virkavalta lyö laimin tehtäviään ja siitä intoutuneina rikollisuus valtaisi maata. tosin jos pari yksittäistä tapausta pudotti puolenkymmentä sijaa, niin aika vähän sitä kaiketi on tai erot ovat kärjessä melko pienet.
täytyy toivoa, että ensi vuonna ei tulisi mitään julki, niin ainakin numerot korjaantuisivat. suomi olisi taas kärjessä tekemättä käytännössä asian eteen mitään. ja maailma pelastuisi tai olisi ainakin lähempänä pelastumista. ja me suomalaiset voitais olla taas vaivautuneita ja kiusaantuneita, kun oltais maailman parhaita. ...luottamuksellisesti kertoa että Suomi on kuin punaposkinen, mehukkaan näköinen omena.... vain pari pienenpientä reikää kuoressa.... mutta on sisältä täynnä matoja..
- kundi.kundinen
pitäis vissiin ajatella asia niin, notta mikäs tässä matona mönkiessä.. kun omppua on kuitenkin vielä ympärillä? vai silleen, et kandeis lähteä tavoittelemaan uutta omppua?
että Suomi on seuraavan 20 vuotta vähiten korruptoitunut maa.
niinkuin ennen olivat. Mut, meistä on alkanut tulla kansainvälisiä ja avarakatseisia roistoja.
terveisin.
Metsäpirtin miesei ole vielä tuota vaalirahasotkua, eikä tuppeen sahattuja lankkuja.
Miten ne tuppeensahatut voi olla kalliimpoia mitä kanttisahattu, missä enemmän työvaiheita kuin tuppeensahatut?
Tuppeensahatuthan tehdään siten, että ajetaan sirkkelin läpi ja lamkku, mikä siitä jää, on valmis.
Kanttisahattu lankku vastaavasti ajetaan jokaisesta kulmasta.
Eli kun lankku tippuu on leikatti leikataan seuraavaksi molemmat laidat.
Yhden työvaiheen siasta kolme työvaihetta.
No, elämä on ja virkkelit soi.
"Naispuolisilla kansanedustajilla esiintyy harvemmin voimakkaita psykopaatin piirteitä, sillä heiltä löytyy Virtasen mukaan myös vastuuntuntoa."
Mutta mitä tulee Suomen korruptoitumiseen, niin olen asiasta eri mieltä. - Täällä on iän päivät ollut se mentaliteetti, että raha ratkaisee ja sinne poliitikot kumartavat, josta heille on ollut etua. - Ainakin perinteisesti miesvoittoisissa ympyröissä... - Voiteluhan oli idänkaupan elinehto ja kaikki tietävät, että liike-elämä, erityisesti rakennusliikkeet yhtä hyvin kuin ammattiyhdistykset tekevät tiivistä yhteistyötä sekä poliitikkojen kanssa että keskenään, ja muutenkin kuin vain yhteisen edun nimissä. - Nykyään vaan on muotia tehdä paljastuksia ja tunnustuksia ja muistelmia jne. - Mistä muuten iltapäivälehdet saisivat lööppejä, kuin näistä luurangoista, joita löytyy milloin kenenkin kaapista ? - Eli asiasta puhutaan nyt vain enemmän ja itse asiassa tämä taitaa olla huomattavasti avoimempaa ja siistimpää aikaa kuin vielä 20 vuotta stten Suomessa...jos Kekkosta eimiellyttänyt lehden teksti, vaihtui päätoimittaja nopeasti.
Ainakin niin puhuttiin ja huhuttiin aikoinaan.
Mnielestäni ei ole väliä kumpaa sukupuolta edsutaja on, raha lopulta puhuu, ei mikään muu.
Kun ihminen valitaan eduskuntaan, alkaa tulla kutsuja kaikenmaailman kissanristiäisiin.
Ovet avataan, ruokaoissa ei tarvitse jonnottaa ja ruoka on aina ensilaatuista.
Siinä monasti katoaa ajatuksista ne periaatteet, mikä vuoksi eduskuntaan pyrki.
Kun sitten tippuu pois kansanedustajan pallilta, loppuu myös kutsut, ovenavaukset.
Ruokalassa jonottaa muiden jonottajien kanssa ja ihmettelee "Vuosi sitten ruoka täällä oli parasta mitä olen elämäni aikana syönyt ja nyt ruoka on lähes syömäkelvotonta."
Tietysti, jos on kunnallispolitiikassa tulee kutsuja paikallisiin tapahtumiin.
- asqw
joka pyrkii laittamaan eduskuntaa ruotuun.
Ben Z. (KOK) uhosi laittavansa eduskunnan puheenjohtajan palkkatason alemmaksi heti, kun Riitta Uosukainen lopettaa jobinsa.
Sen jälkeen sitten ei mitään ole tapahtunut.
Saas nähdä, saako Sauli mitään aikaiseksi. Huomioiden, ettei hän kansanedustajana tai ministerinä saanut aikaan sen ihmeellisempiä.
- VUOSIIN:::!!!!
.
ennen ei vain raportoitu raskaista KEPU! -rikoksista
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei3281080Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.3941066- 102905
- 82817
- 78772
- 82736
- 37666
- 50665
- 45661
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui39660