Myydään paskaa!

yute

Minua henkilökohtaisesti vituttaa se kun asiakkaille myydään täyttä paskaa. Monesti on tullut mieleen kertoa että jättäisi ostamatta meidän tuotteen ja valitsisi kilpailijan paremman tuotteen. Ihmiset nyt vaan on nykyisin niin saatanan tyhmiä etteivät osaa järjellä ajatella ja ovat naurettavan helposti puhuttavissa ympäri.

73

8087

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...sinä...

      Kerropa meille mikä on se paikka missä työskentelet, niin lupaamme sen jälkeen ettemme tule teille asioimaan vaan menemme kilpailijalle?

    • hajupertti

      Onneksi se ei höyryä linjoja pitkin...

    • halpaako?

      en tiedä tuotteesta, mutta valitettavasti hinta on nykyisin suurimmaksi osaksi ratkaiseva tekijä,
      sillä kisaillaan kuka saa HALVIMMALLA. Laadulla ja kestävyydellä ei ole niin suurta merkitystäkään.

      vanha sanonta "köyhän ei pitäis koskaan ostaa halpaa" pitää edelleen paikkansa.

      • tt

        huonoa myyrä hankkisin itellein paremmat tuotteet


    • äfödiskäfödis

      Ja tuollaisella asenteella olet ilmeisesti palvelualalla. Onkohan valintatilanteessa ollut muita hakijoita kuin ko. henkilö.Oletko kuullut "rehellisyys maan perii"- sanonnasta koskaan. Ole vastedes rehellinen asiakkaalle äläkä ylennä itseäsi. Antoisia työpäiviä ja joulumieltä.

      • Jeesmies :)

        Ymmärrän hyvin ketjun aloittajan tuntemukset. Aikoinaan olin samankaltaisessa tilanteessa.

        Pitäisikö asiakkaalle sitten "rehellisyyden" nimissä kertoa touus ja hankkia itselle kenkää?

        Jos täällä avautuu, kunse kerran on mahdollista ilman, että menee lama-aikana työpaikka alta, niin ei se henkilön käytöksestä asiakkaita kohtaan mitään kerro.


    • TeuvoT

      Mä ainakin ostan halvan siks että kun, se menee rikki
      nii on varaa taas ostaa uus :D
      Vähemmällä valuutalla enemmän ostostapahtumia :D

      • asd33

        Et oo ajatellu että ostamalla laatua voitais kaikki vähentää tätä turhan tavaran kuormaa tältä pallolta? Himat, kaatopaikat, kierrätyskeskukset jne tulvii tavaraa eikä loppua näy...


      • *****
        asd33 kirjoitti:

        Et oo ajatellu että ostamalla laatua voitais kaikki vähentää tätä turhan tavaran kuormaa tältä pallolta? Himat, kaatopaikat, kierrätyskeskukset jne tulvii tavaraa eikä loppua näy...

        huono ja tyhmä ostaja olet. Miten minulla kestää halvatkin tuotteet pidempään kuin monet kalliit ? esim. housut ostin markka-aikana 129 mk kestivät viisi vuotta kunnes vetoketju vain meni, muuten käyttäisin vieläkin, ostin kalliimmat housut, jotka ensimmäisen pesun jälkeen näyttivät jo huonoilta, maksoivat huomattavasti enemmän.


      • Asiakkaan vaiva
        ***** kirjoitti:

        huono ja tyhmä ostaja olet. Miten minulla kestää halvatkin tuotteet pidempään kuin monet kalliit ? esim. housut ostin markka-aikana 129 mk kestivät viisi vuotta kunnes vetoketju vain meni, muuten käyttäisin vieläkin, ostin kalliimmat housut, jotka ensimmäisen pesun jälkeen näyttivät jo huonoilta, maksoivat huomattavasti enemmän.

        *****lle

        1. Oletko ajatellut, että veisit ne suosikkihoususi ompelijalle vetoketjun vaihtoon, niin saisit niille uuden elämän!

        2. Kaikissa kulutushyödykkeissä on kuluttajasuojan mukainen kuuden kuukauden takuu! Tuotteen on kestettävä normaalia käyttöä, jos ei, niin kuitin kanssa liikkeeseen asiallisesti neuvottelemaan. Toivottavasti olit noudattanut hoito-ohjetta...
        Ongelmatilanteissa kuluttajaneuvoja opastaa.

        Oma kokemus:
        Olin ostanut loppukesällä sandaalit alennusmyynnistä. Kengät ehtivät olla vain "koekäytössä", ennen kuin säilöin ne seuraavaa kautta varten.

        Seuraavana keväänä kaivoin sanlaadit taas esiin, mutta jalkineista oli kaikki remmit irronneet liimauksistaan. Siis, niillä ei oltu kävelty montaa metriä, jonka myös pystyi havaitsemaan pohjista (ei kulumista). Reklamoin välittömästi myyjäliikkeeseen.

        Ostotapahtumasta oli kulunut yli puoli vuotta, mutta tämä tapaus oli niin selvä valmistusvirhe, joten sain rahat takaisin, koska vastaavaa tuotetta ei ollut antaa tilalle. Myöskään tässä tapauksessa ei tullut kysymykseen minkäänlainen hinnanalennus, koska tuote oli täysin käyttökelvoton.

        Muuten!
        Ei kannata uskoa kauppojen kylttejä alennusmyyntiaikaan: "Alennettuja tuotteita ei vaihdeta".
        Pitäisi olla: Alennettuja VIRHEETTÖMIÄ tuotteita ei vaihdeta.

        Vaikka tuote maksaisi kymmenen senttiä, sen pitää olla käytettävissä ominaisuuksien muuttumatta, kohtuullisen ajan (väh. 6 kk) siihen tarkoitukseen mihin se on valmistettu. Virheestä on ilmoitettava kohtuullisen ajan kuluessa sen havaitsemisesta.

        Asiakkaalla on oikeus myös vaatia KAIKKI asian selvittelyn johdosta syntyneet kulut myyjäliikkeeltä, esim. mahdolliset puhelin-, matka-, ym. kulut.


      • Köyhis

        Et ole sitten kuullut sanontaa, että 'köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa' ?


      • laatutavaraa....

        käyttötarve on vähäistä tai tilapäistä niin usein se halpakin riittää. Esim. sähkötyökalut kotikäyttöön. Mutta itse olen kyllä oppinut ostamaan laatutavaraa kovemmalla hinnalla mikäli haluan sen kestävän pitempään eikä ole varaa uusia jatkuvasti. Takavuosina innostuin ostamaan semmoisen halvan kiinanskootterin. Toimi hyvin silloin kun toimi, eli sen ensimmäisen kesän. Pari kesää menikin sitten pikkuvikojen korjaamiseen ja oli osan kesästä ajokelvoton. Uskalsin silti ostaa uuden markkinoille tullee isomman skootterin (mp rekisteröity). Ei toiminut missään vaiheessa kunnolla. Ei kulkenut läheskään luvattua nopeutta ja maahantuojan palvelu ja takuuhuolto olematon joten pyörä jäi seisomaan muutaman sadan kilometrin jälkeen. Vuosi sitten päätin hankkia Italialaisen uuden laatuskootterin joka maksoi 5,000 euroa.Toiminut kuin unelma ja kesällä ajoin kaksi kertaa enemmän kilometrejä kuin niillää kahdella kiinalaisella 4 kesänä. Ja nekin jouduin antamaan ilmaiseksi pois. Oppirahat niistä kahdesta oli liki 3,000 euroa ja saman verran kertyi kilometrejä. Aika kalliit ajot halvalla pyörällä.


      • DFF

        onko mitään järkee kun jos vaan ostaa hyvän ni se ei hajoo


    • Räpätäti

      Se on Gigantti, siellähän myydään pelkkää paskaa ja pelkällä polkuhinnalla....tyhmät juoksee tarjousten perässä. En ymmärrä miten joku aasi voi ostaa esim koti teatterin vuoden takuulla ? Mieheni oli käynyt katsomassa koti teatteria ja mentiin yhdessä giganttiin, en suostunut kauppoihin koska takuuta luvattiin vuosi...menin Veikon koneeseen josta sain 100 e enemmän maksavat helvesti paremman näköisemmät 7 vuoden takuulla ! Ja monen monta tarinaa on tästä kyseisestä kaupasta, tappalin aikoinani puoli vuotta kaupan kanssa puoli vuotta vanhasta puhelimesta jossa takuu voimassa ja korjaus olisi kuulunut heille, mutta he eivät olleet yhteisty kykyisiä...en enää jaksanut, mutta en myöskään osta siitä kaupasta enää koskaan mitään enkä suosittele sitä kenellekkään !

      • Veikkoooo

        Joo, ihmiset juoksee kieli vyön alla halvan perässä!
        Kunnon tavaraa ei tahdo saada enää mistään.


      • köyhä

        Eihän kaupat voi mitään valmistajien antamille takuille! Missään kotiteatterissa ei ole 7 vuoden valmistajan antamaa takuuta, että luepas ne takuuehdot uudelleen.
        Ja samat tuotteethan ne on Veikolla ja Gigantissa yms liikkeissä, hinnat vaan on erit. Onhan tietty niitä halpismerkkejä, joilla houkutellaan ihmiset liikkeeseen. Itse esim. etsin sänkyä ja kävin SuomiSoffalla kun mainostivat edullista jenkkisänkyä. Siellä sitten myyjä sanoi, että "älä tätä ota, ei ole pussijousitettu yms. ja tilaus kestää 3 kk", joten en sitten ottanut vaan otin paremman ja maksoin enemmän.
        Että ihan itsestäsi on kiinni ostatko halpaa paskaa vai kuunteletko myyjää ja otat paremman. Tai siis yleensä myyjän tehtävä on kertoa mikä on laadukkaampi ja asiakas päättää minkä ottaa.


      • wevf

        maaginen sana.. helvetisti paremman näköset.. eli hinnalla ei väliä kunhan istuu sisustukseen.. jos näyttää paremmalta niin ostat... on siinä kas ostoperiaatteet..


      • räpätäti
        köyhä kirjoitti:

        Eihän kaupat voi mitään valmistajien antamille takuille! Missään kotiteatterissa ei ole 7 vuoden valmistajan antamaa takuuta, että luepas ne takuuehdot uudelleen.
        Ja samat tuotteethan ne on Veikolla ja Gigantissa yms liikkeissä, hinnat vaan on erit. Onhan tietty niitä halpismerkkejä, joilla houkutellaan ihmiset liikkeeseen. Itse esim. etsin sänkyä ja kävin SuomiSoffalla kun mainostivat edullista jenkkisänkyä. Siellä sitten myyjä sanoi, että "älä tätä ota, ei ole pussijousitettu yms. ja tilaus kestää 3 kk", joten en sitten ottanut vaan otin paremman ja maksoin enemmän.
        Että ihan itsestäsi on kiinni ostatko halpaa paskaa vai kuunteletko myyjää ja otat paremman. Tai siis yleensä myyjän tehtävä on kertoa mikä on laadukkaampi ja asiakas päättää minkä ottaa.

        Kyllä se ostettava tuote on istuttava sisustukseen ja olen valmis maksamaan hyvännäköisesti tavarasta hiukan enemmän jos se miellyttää silmääni, mutta tässä tapauksessa maksoin ennen kaikkea takuun vuoksi enemmän. Ja kyllä sain takuuta 7 vuotta, usko tai älä se on mulle ihan sama.


      • ...
        köyhä kirjoitti:

        Eihän kaupat voi mitään valmistajien antamille takuille! Missään kotiteatterissa ei ole 7 vuoden valmistajan antamaa takuuta, että luepas ne takuuehdot uudelleen.
        Ja samat tuotteethan ne on Veikolla ja Gigantissa yms liikkeissä, hinnat vaan on erit. Onhan tietty niitä halpismerkkejä, joilla houkutellaan ihmiset liikkeeseen. Itse esim. etsin sänkyä ja kävin SuomiSoffalla kun mainostivat edullista jenkkisänkyä. Siellä sitten myyjä sanoi, että "älä tätä ota, ei ole pussijousitettu yms. ja tilaus kestää 3 kk", joten en sitten ottanut vaan otin paremman ja maksoin enemmän.
        Että ihan itsestäsi on kiinni ostatko halpaa paskaa vai kuunteletko myyjää ja otat paremman. Tai siis yleensä myyjän tehtävä on kertoa mikä on laadukkaampi ja asiakas päättää minkä ottaa.

        Totta helvetissä kauppa voi myymälleen tuotteelle myöntää vaikka sadan vuoden takuun. Valmistaja ei tietenkään korvaa hajonnutta tuotetta kaupalle myöntämänsä takuuajan jälkeen, mutta kuka kieltää kauppaa itse korvaamasta sitä tuotetta asiakkaalle?

        Sillä, onko tuotteella vuoden vai kahden takuu, ei taas ole kuluttajan kannalta yhtään mitään merkitystä, sillä valmistaja kuitenkin lain mukaan vastaa valmistusvirheistä sen ajan, minkä tuotteen on kohtuullista odottaa kestävän, oli takuu mikä tahansa.


      • räpätäti
        ... kirjoitti:

        Totta helvetissä kauppa voi myymälleen tuotteelle myöntää vaikka sadan vuoden takuun. Valmistaja ei tietenkään korvaa hajonnutta tuotetta kaupalle myöntämänsä takuuajan jälkeen, mutta kuka kieltää kauppaa itse korvaamasta sitä tuotetta asiakkaalle?

        Sillä, onko tuotteella vuoden vai kahden takuu, ei taas ole kuluttajan kannalta yhtään mitään merkitystä, sillä valmistaja kuitenkin lain mukaan vastaa valmistusvirheistä sen ajan, minkä tuotteen on kohtuullista odottaa kestävän, oli takuu mikä tahansa.

        Mitä väliä sillä on kuka sen tuoteen korjaa jos menee rikki ennen takuu ajan umpeutumista?
        Kukas sen gigantin kotiteatterin olis korjannut jos menee rikki 2 vuoden päästä, ei minua kiinnosta kuka korjaa jos takuu on 7 vuotta niin se on 7 vuotta. Jos asia on niin sovittu siitä pidetään kiinni.


      • myyntikikka.
        köyhä kirjoitti:

        Eihän kaupat voi mitään valmistajien antamille takuille! Missään kotiteatterissa ei ole 7 vuoden valmistajan antamaa takuuta, että luepas ne takuuehdot uudelleen.
        Ja samat tuotteethan ne on Veikolla ja Gigantissa yms liikkeissä, hinnat vaan on erit. Onhan tietty niitä halpismerkkejä, joilla houkutellaan ihmiset liikkeeseen. Itse esim. etsin sänkyä ja kävin SuomiSoffalla kun mainostivat edullista jenkkisänkyä. Siellä sitten myyjä sanoi, että "älä tätä ota, ei ole pussijousitettu yms. ja tilaus kestää 3 kk", joten en sitten ottanut vaan otin paremman ja maksoin enemmän.
        Että ihan itsestäsi on kiinni ostatko halpaa paskaa vai kuunteletko myyjää ja otat paremman. Tai siis yleensä myyjän tehtävä on kertoa mikä on laadukkaampi ja asiakas päättää minkä ottaa.

        Sillä halvalla sänkymainoksella juuri vedetään asiakkaat sisään ja sitten myydään kalliimpi kuin asiakas edes alunperin aikoi ostaa.
        Itse ostin tavallisen liesituulettimen. Asuntomme oli myynnissä kun vanha hajosi, joten ajattelin ostaa halvimman(toimiva peli piti kuitenkin keittiöön saada). Sehän olikin hankalaa kun myyjä tuputti koko ajan jotain kalliimpaa. Kysyin sitten, että eikö sitä halvempaa mallia ole? En saanut siihenkään oikein vastausta, joten ilmoitin meneväni naapuriliikkeeseen. Tässä vaiheessa varastosta löytyi "viimeinen" kappale...


      • minäkin..
        wevf kirjoitti:

        maaginen sana.. helvetisti paremman näköset.. eli hinnalla ei väliä kunhan istuu sisustukseen.. jos näyttää paremmalta niin ostat... on siinä kas ostoperiaatteet..

        ostan kalliimpaa jos se miellyttää enemmän.
        T: 20000e saunaremppaan juuri laittanut


      • beec

        Joka ketjuun sattuu asiakaslpalveluun soveltumattomia, jotka saavat ärtyneenä ja rikkinäinen tuote kourassa raivonpartaalle vallankin, jos homma ei etene... Onko vika kuitenkaan koko ketjussa? Esim. itselläni on ko liikkeestä todella hyvät kokemukset! Ison ketjun juju (ja ne hieman helvammat hinnat) on siinä, että pystyvät ostamaan kerralla enemmän ja osa tarjoustuotteista myydään jopa tappiolla "sisäänheitto" mielessä. Kyllä minä kävelen sinne, missä juuri se tuote, merkki ja malli, jota etsin, irtoaa edullisimmin (olipa se sitten Gigantti tai Veikon kone).

        Itse aloitukseen voisin kommentoida, että enemmän kuin mikään omassa asiakaspalvelutyössäni (enkä muuten ole Gigantin leivissä, en edes saman alan hommissa ;D) ärsyttää se, että esimieheni pitää meidän tuotteita "ikuisina, parhaina ja edullisimpana" eikä mitkään kilpailevien firmojen tuotteet voi päihittää meidän "edullista laatua". Joo, hyviä ovat, tiedetään, mutta mielestäni asiakkaita ei pitäisi kalastella muita haukkumalla.


      • ...
        räpätäti kirjoitti:

        Mitä väliä sillä on kuka sen tuoteen korjaa jos menee rikki ennen takuu ajan umpeutumista?
        Kukas sen gigantin kotiteatterin olis korjannut jos menee rikki 2 vuoden päästä, ei minua kiinnosta kuka korjaa jos takuu on 7 vuotta niin se on 7 vuotta. Jos asia on niin sovittu siitä pidetään kiinni.

        Onko joku väittänyt että sillä olisi väliä kuka tuotteen korjaa ennen takuuajan umpeutumista? Ei mun mielestä. 7 vuoden takuulla todellakin on merkitystä (ei välttämättä kunnollisen kotiteatteripaketin kohdalla, mutta jos puhutaan näistä mitä kodinkoneliikkeet myy niin sitten).


      • Timpurit
        minäkin.. kirjoitti:

        ostan kalliimpaa jos se miellyttää enemmän.
        T: 20000e saunaremppaan juuri laittanut

        Onpa sulla halpa saunaremontti ollut? Laitoitko Ikean kalusteet? Vai kierrätyskeskuksesta?

        Kunnon saunaremonttiin menee ainakin 50000€.


      • assss
        Timpurit kirjoitti:

        Onpa sulla halpa saunaremontti ollut? Laitoitko Ikean kalusteet? Vai kierrätyskeskuksesta?

        Kunnon saunaremonttiin menee ainakin 50000€.

        suomalaisten timpurien veloituksella ja varsinkin remonttimateriaalille tulee kamalat hinnat ns. kotiinkannettuna.


      • huh huh
        köyhä kirjoitti:

        Eihän kaupat voi mitään valmistajien antamille takuille! Missään kotiteatterissa ei ole 7 vuoden valmistajan antamaa takuuta, että luepas ne takuuehdot uudelleen.
        Ja samat tuotteethan ne on Veikolla ja Gigantissa yms liikkeissä, hinnat vaan on erit. Onhan tietty niitä halpismerkkejä, joilla houkutellaan ihmiset liikkeeseen. Itse esim. etsin sänkyä ja kävin SuomiSoffalla kun mainostivat edullista jenkkisänkyä. Siellä sitten myyjä sanoi, että "älä tätä ota, ei ole pussijousitettu yms. ja tilaus kestää 3 kk", joten en sitten ottanut vaan otin paremman ja maksoin enemmän.
        Että ihan itsestäsi on kiinni ostatko halpaa paskaa vai kuunteletko myyjää ja otat paremman. Tai siis yleensä myyjän tehtävä on kertoa mikä on laadukkaampi ja asiakas päättää minkä ottaa.

        Ilkeät älypää täällä vielä kehua kun menit suomisoffassa niitten retkuun.Koitappa ymmärtää että se on sen liikkeen myyntistradegia ja todellakin hyvien myyntitapojen vastainen,mulle yrittivät samaa mutta ei onnistunut vaan menin eri liikkeeseen ja ostin heti mukaan


      • köyhä28

        köyhät kikantissa käy....ja niitähän piisaa=) mä ainakin käyn, paras palvelu ja kattava palautusoikeus.......ite kilpailutin kodinkonepaketin useissa eri liikkeissä, ja parhaan tarjouksen ja palvelun sain kalevan gigantista......


    • elämä on paskaa..

      Minulle on vaikea myydä yhtään mitään. Kauppareissulla joku nuori siloposki pysäytti ja yritti myydä halvempaa sähköä. Hintoja kysymättä totesin ettei kiinnosta ja jatkoin matkaa. Kierrän aina nuo kulkukauppiaat kaukaa enkä ala edes keskustelemaan niiden kanssa.

      • jatka vaan samaa...

        rataa, niin hyvin menee. Ei juuri kannata kuunnella tarjouksia, niissä voi vielä käydä niin, että säästää rahaa ja sitten ne voi joutua asiattomien käsiin...

        Tosiasiassa eukko myy halpaa sähköä joka päivä ja kertoo mitä ihmeellisempiä juttuja, mitä on päivän aikana sattunut, kuinka joku välttämättä haluu maksaa sähköstään paljon enempi. Mä itte aikanaan kauppasin halpaa autoveroa, siis ihan oikeesti ja laillisesti, niin siinäkin piti vääntää rautalangasta, et miten se oikeen menee, vaikka oli Suomen halvin mersu kaupan, aika moni jätti ostamatta, halus välttämättä kantaa rahansa kalliimpaan paikkaan. Joskus tuntuu, et aate on monelleki tärkee ostoksissa, oon yrittäny nyt puhuu kolleegoita ostaa kimppaa erästä tuotetta, no mä san sitä nytkin kyllä ittelle halvalla, mut saisin vieläki halvemmalla kimpassa, jos saatas rahdit jaettua. Mulle tulee nytkin säästöö 2000€ verrattuna kavereiden ostoksiin, mut kaverit haluu heittää nuokin rahat kankkulan kaivoo, kun ei viitti kuunnella tarjouksia. Jukoliste, ainaski mulle on 2000€ iso raha ja jos mää säästän sen vaan yhdellä puhelinsoitolla taikka netíssä klikkaamalla.

        No tosta sähköstä vielä, sen kanssa on ihan periaate, et jos taskulaskin näyttää vaa himppaki säästöö, nii sieltä lafkasta ostetaa sähköö, nytki tulee muksuille Roope-setä lehti tämmösellä loppurutistuksen vedätyksen erotuksella. Mulla on hyvä mieli, et pennut saa lukemista iha ilmaseksi. Tokiha mä voisin tilata sen muutenki, mut tällee se on parempi, ku sen toiset maksaa. Just nyt pennut katsoo jotai taivaskanavaa, joka on kans vedätetty jonku kyljessä. Heheeee


    • tuomo1968

      Kyllä monesti asiakkaasi tietävät ostoksille tullessaan, minkä hintaisia ja laatuisia tuotteita ovat tulossa ostamaan. Kaikkia tuotteita ei ole tarkoitettu kaikenlaiseen käyttöön, mutta asiakkaillennekin tulee sitten käsitys tuotteista vähitellen. Oma mielipide tuotteesta voi olla liian kriittinen ja silloin pitää antaa asiakkaan päättää ostaako vai ei. Jos asiakas päättää tehdä kaupat, se on hänen oma asiansa älä siis turhaan murehdi. Jokainen yritys päättää lisäksi sen, millaisilla tuotteilla se palvelee asiakkaitaan. Olen itse joutunut joskus jättämään tietyt kaupat ostoslenkkini varrelta pois huomattuani niiden olevan huonoja. Ihmisten tyhmyys on suhteellinen käsite ja et voi vaikka haluaisitkin olla asiakkaillesi avuksi, koko maailman pelastaja. Näitä asioita jokainen myyjä joutuu joskus miettimään. Iloista ja rehellistä joulumieltä sinulle ja vitutus on merkki siitä ettet ole paatunut huijari, joten sinulla tulee olemaan jatkossakin asiakkaita.

      • Mistäpä sen ostajana aina tiedät onko se kalliskaan tuote yhtään parempi kuin se kaikkein halvin? Kauppiaan ammattitaitoon kuuluu maksimituoton tuova hinnoittelu...
        Monet laitteet tehdään samoista osista ja lätkäistään kauppiaan haluama tarra päälle. Monille laitteille, esimerkiksi jääkaapin termostaateille, ei ole kuin yksi valmistaja ja se härskisti käyttää asemaansa hyväkseen. Ensiksi korkeana hintana ja toiseksi kelvottomana kestoikänä. Jos merkki sallitaan, niin Danfoss on juuri tällainen.
        Sama (lähes?) kaikissa muissakin tuotteissa.
        Kiinalainen elektroniikka, tanskalainen ja italialainen tekniikka ovat pitkän kokemukseni mukaan olleet poikkeuksetta täyttä roskaa, samoin lähes kaikki tekstiilit valmistusmaasta riippumatta. Muualta saattaa löytyä kunnollistakin kun hyvä tuuri käy. Hinnalla on liian harvoin yhteyttä laatuun.


      • HärmänJätkä

        Noinhan se on. Jos sinua vaivaa kauppanne tavaroiden laatu, niin kannattaisi ehkä pyrkiä siirtymään kilpailijalle, jolla on parempaa laatua. Vaikka kk-palkka vähän laskisikin, niin oma fiiliksesi olisi työaamuisin varmaan paljon parempi. Omalla mielialallakin on hintansa.
        Kyllä minulle on niin käynyt, että myyjä on enemmän tai vähemmän suoraan sanonut, että jostain muualta saisit paremman, halvemman tai sinulle paremmin sopivan tuotteen. Ne myyjät ovat jääneet mieleen ja siellä käyn mielelläni, jos tarvitsen jotain muuta tuotetta. Samaten, jos kyseinen henkilö joskus on muualla töissä, niin tiedän, että jos hän kehuu tuotetta hyväksi, niin siihen voi aika hyvin luottaa, koska on aijemmin kertonut rehellisesti myytävästä tuotteesta. No, tällaista rehellisyyttä ei pakosta pohjanmaan ulkopuolella ole ihan niin paljoa..


    • RagazzaMuretto

      SIISTI ENSIN KIELENKÄYTTÖ!
      Jos nyt ylipäänsä olet töissä?.....tuo teksti antoi kyllä sellaisen kuvan, että olet työtön...tai joutumassa työttömäksi.
      Jos olet töissä, niin olet väärällä alalla. Siivousfirmoissa halutaan myös miespuolisia. Olen varma, että harva nainen kirjoittaisi näin.
      Nuo..v..aa- sanat ovat oppimattomien kieltä, tuskin olet käynyt peruskoulua enempää!

      • Barmaster

        kun ei ole työvuorossa, niin silloin saa kiroilla ja päristä niin paljon ku haluaa. Ja jos työvuorossa haluaa kirota, nii sitten mennään pois asiakkaiden silmistä pärisemään muualle ja sen jälkeen jaksaa taas hymyillä. Että kyllä ne korkeastikoulutetutkin kiroilevat. Sama se on ulkonäössäkin; töissä siistin näköinen, mutta kyllä kuljen vapaa-ajalla vaikka ämpäri päässä jos niin haluan.


      • Myydänpä

        et älä kuule ala mulle esittää ketä mitä saa myydä. Mää saan ja mää kiroilen asiakkaillekin niin saatanantakin paljo et joskus ne vidun asiakkaat on suut ihan peräreikänä et mitä nyt!


      • trhdj
        Myydänpä kirjoitti:

        et älä kuule ala mulle esittää ketä mitä saa myydä. Mää saan ja mää kiroilen asiakkaillekin niin saatanantakin paljo et joskus ne vidun asiakkaat on suut ihan peräreikänä et mitä nyt!

        Joo, myyppäs vaan sä niitä ''tuotteitas'' ''asiakkailles''. Taidat olla työtön juoppo joka makaa vaan sohvan pohjalla.


      • uusi tyyli..

        ei v-sanat ole todellakaan oppimattomien kieltä. ne on hyvää kieltä. mua alkaa tympästä täällä suomi24:ssäkin kaikki pilkunviilaajat ja ylisivistyneet imbesillit. vittu. ja perkele.


    • nuppikauppa

      Puhut asiakkaat ympäri eli valehtelet heille ja sitten syytät heitä tyhmiksi. Sinuna minä vaihtaisin työpaikkaa, pyrkisin sinne, jossa tuotteita voi oikeasti suositella asiakkaille. Sinussa on paljon hyvää, koska pohdit tilannetta asiakkaan kannalta. Luultavasti suurin osa myyjistä vähät välittää, vaikka asiakas saa ala-arvoisen tuotteen.

      Siis vaihda työtä ja voit paremmin!

      • myyjä parka

        On sääli, että monia yrityksiä perustetaan ihan hyvin vuoksi keksitään huono ja halpa tuote tai palvelu, jota ei kukaan tarvi ja sitten vaan joku myyjä myymään valheellisilla perusteilla ( myyntipuhe vuorosanat ovat päälliköt määränneet) sellaista tuotetta jota kukaan ei tarvi. Ihminen tekee kolmas osan sellaista työtä joka on omaa rehellistä moraalia vastaan. Pakko myydä tietty määrä asikkaille sitä paskaa muuten tulee kenkää. Niin VAIHDA TYÖPAIKKAA. Kuinka helppo neuvo niin vaihda vaan ;) Missä on normaalia työpaikkoja tarjolla kun nyt on LAMA PATTI tilanne.


    • Navetan piika

      Aika ikävä tyyli kirjoittaa ja arvostella omaa pesää. Menehän hieman itseesi. Olisiko työpaikan vaihto tuohon mainitsemaasi tuotepaikkaan asiallista, eli navettaan lehmien hoitoon?

      • BBMac

        Ketjun aloittaja voisi pohtia myyjän ja myyntiliikkeen vastuuta sekä omaa ammattitaitoa! Myyjän ensisijainen tehtävä on palvella asiakasta ja palvelua on mielestäni selkeästi se, että kerrotaan ostajalle myös tuotteen elinkaaresta, piste!


      • kokeillut

        Luuletko, että navetta on joku riehumispaikka. Tiedätkö, että siellä ollaan elävien eläinten kanssa tekemisissä, eikä sekään homma pelaa, jos siellä kovin suureen ääneen kiroilee ja purkaa agressioitaan.


      • kaikenlaista...

        Itse olen ollut parissakin myyntiliikkeessä töissä ja kummassakaan en ollut viikkoa pidempää, kun ei huvittanut myydä asiakkaille turhaa tavaraa. Tietty kyse ole puhelinmyynnistä, että siinä jopa häiritään ihmisiä ilman, että haluavat tulla häirityksi. Eri asia jos liikkeeseen tulevat itse ja haluavat sen omasta mielestä turhan tuotteen omistaa, niin olkaa hyvä vain, kyllä sitten myyn.


      • leenaliinatiina

        navetassakin tehty työ on hyvin arvokasta.


    • Ansku-O

      Tuosta ainakin tiedän, että amerikkalainen firma myy 3000 euron hintaista teollisuuspölynimuria jota saa e-baystä 250 euroon. 100% shit.

    • sportiasepponen

      Monet osaavat ajatella, ja he yleensä eivät tule edes liikkeeseenne kyselemään tyhmiä. Mitäpä tuossa on erikoista, kyllähän myyjän on omia tuotteitaan yritettävä myydä, olivat ne millaista skebeliä hyvänsä. Jos ihmiset ovat niin tyhmiä että ostavat, niin ole iloinen.

    • Amanda48

      Yleensä eettisesti on jo väärin valmistaa huonoa tuotetta ,käyttää vähiä luonnonvaroja sellaisiin tuotteisiin .Eduskunnan pitäis valvoa yhdessä euroopan unionin kanssa ettei kansalle saa tuoda alaarvoisia tuotteita .Eikä rahastaa esim tietokoneilla ja aina uusilla tuotteilla jotka eivät sovi vanhojen kans yhteen .Turhaa tuhlausta tuollainen .Eipä näitä tekniikan asioita tavallinen ihminen osaa arvioida ,jos ei kaikkia jaksa ja ehdi jostakin selvitellä ,lukea aina ajankohtaisia lehtiä ja testauksia joka tuotteesta .

      • tarkkasilmäinen

        Kannattaa katsoa miten se tuote on tehty, esim tekstiileissä jos on tuplasaumaus niin todennököisesti kestää kauemmin kuin 1saumainen. ja onko mitä komponentteja käytetty elektroniikka laitteissa tänä päivänä tuotteet alimitoiteaan esim huonoilla komponenteilla esim alitehoisilla kondensaattoreilla huonoilla jäähdytysratkaisuilla= ylikuumentuminen ym... kerralla kun tekis hyvän niin se kestää 40v eikä ikinä tartte vaihtaa. tuolla on roskikset pullollaan hyvää tavaraa senkun vaan hakee pois, enkä ymmärrä näitä taulutelevisioita kun vanhalla kuvaputki tv:eellä näkee yhtä hyvin ja paremminkin. turhaa kulutusta ei ihme jos on ympäristöongelmia.

        ihmiset on tänäpäivänä niin tyhmiä että ne ostaa jo yhden myyntipuheen perusteella mitä vaan. itse en osta juuri mitään mitä en oikeasti tarvitse vaikka rahaa olisikin ylimääräistä... ei se elämä siitä paremmaksi muutu mitä sä omistat vaan mitä sulla on sydämessä, toisilla se on musta.


      • Kuulijana ollut
        tarkkasilmäinen kirjoitti:

        Kannattaa katsoa miten se tuote on tehty, esim tekstiileissä jos on tuplasaumaus niin todennököisesti kestää kauemmin kuin 1saumainen. ja onko mitä komponentteja käytetty elektroniikka laitteissa tänä päivänä tuotteet alimitoiteaan esim huonoilla komponenteilla esim alitehoisilla kondensaattoreilla huonoilla jäähdytysratkaisuilla= ylikuumentuminen ym... kerralla kun tekis hyvän niin se kestää 40v eikä ikinä tartte vaihtaa. tuolla on roskikset pullollaan hyvää tavaraa senkun vaan hakee pois, enkä ymmärrä näitä taulutelevisioita kun vanhalla kuvaputki tv:eellä näkee yhtä hyvin ja paremminkin. turhaa kulutusta ei ihme jos on ympäristöongelmia.

        ihmiset on tänäpäivänä niin tyhmiä että ne ostaa jo yhden myyntipuheen perusteella mitä vaan. itse en osta juuri mitään mitä en oikeasti tarvitse vaikka rahaa olisikin ylimääräistä... ei se elämä siitä paremmaksi muutu mitä sä omistat vaan mitä sulla on sydämessä, toisilla se on musta.

        Kaverini osti viimeistä mallia olevan mersun, lähti sillä lappiin kun auto hajosikin matkalla.
        Korpitaipaleelle ei ollut menijöitä ja kännykällä ei kenttää. Pakkanen paukkui ja mersu ei käynnisty, hyvät neuvot olivat siis tarpeen.
        Poromies pelasti jäätymiseltä, otti kelkkaan ja kuljetti kylille, auto jäi korpeen, josta se myöhemmin hinattiin huoltoon. Kaveri mietti vanhaa lorua mersusta " Tähän sammui johtotähti, kävelemään jätkä lähti"!
        Kaveri myi mersunsa ja osti niillä rahoilla kuusi tuliterää ladaa. Kertoi että vituttaa paljon vähemmän jos lada menee rikki, menen vain kotoa hakeen uuden. Kyllä kuusi ladaa kestää sen minkä yksi mersukin.
        Mitä tästä opimme?
        Emme yhtään mitään!


    • hyhyi

      ja mua ihmetyttää ihmiset, jotka ei osaa muuta kuin kirjoilla (aloittaja!)

      • insinöörikyrpä

        Vittu vittu saatana perkele helvetin kyrvän imijä persereikä.... Ja oon muuten insinööri....


    • Asiakaspalvelija

      Ehkä olet provisiopalkkainen (osa-?), joten ongelmasi on todellinen ja vaikeasti ratkaistavissa.
      Mietin, miten itse toimisin tilanteessasi - tällainen kirkasotsainen totuuden torvi kun olen.

      Ehkä pitäisi laatia sellaiset omat toimintaohjeet/myyntipuheet, jotka omatunto sallisi, ja jotka eivät varsinaisesti kuitenkaan olisi työnantajan vahingoksi ja loppupeleissä omaksi vahingoksesi. Mieti myös perustelut näihin argumentteihisi siltä varalta, että joskus joutuisit niistä tilille työnantajasi edessä. Esim. kuten näissä jossain saamissasi vastauksissakin oli mainittu asiakkaan uskollisuus MYYJÄÄ kohtaan juuri tämän rehellisyyden vuoksi.

      Kaupanhieromistilanteessa HYVÄ MYYJÄ ihan ensimmäiseksi onkii tietoonsa ASIAKKAAN TOIVEET JA TARPEET eli mitä ominaisuuksia kiinnostuksen kohteena olevalta tuotteelta/tuotteilta halutaan, ja vastaa sitten niihin tyhjentävästi. Älä koskaan hairahdu suoltamaan mitään loputonta myyntijargonia, sitä vastoin tarkkaile asiakastasi, että hän ymmärtää mistä puhutaan, ja tarpeen mukaan vielä esität lisäkysymyksiä.

      Asiakas valitsee mitä haluaa kuulla, punnitsee vaihtoehdot ja tekee lopullisen (osto)päätöksen itsenäisesti. Jos olet tehnyt työsi hyvin, asiakas lähtee tyytyväisenä tuote kainalossaan/ilman tuotetta ja palaa myöhemmin uudelleen.

      Mikäli olet ollut työntekijänä hyvä myös työnantajasi mielestä, niin varmaan saat hyvän työtodistuksen, joten uutta työtä hakemaan.

      Onnea työnhakuun sekä tsemppiä työhösi, on se sitten tulevaisuudessa mitä tahansa! :)

    • myyntimies myös

      Olet tehnyt erehdyksen kun olet alunperin sinne töihin mennyt.
      Joten, vaihda paikkaa vaikka sinne kilpailijalle ja jätä moinen mesta

    • yute

      En ole asiakaspalvelussa tai provisio palkalla. Kauppojen yksittäiset summat pyörivät miljoonissa euroissa niin voitte siitä jotain päätellä myös ostajista. Mielestäni laatu on kilpailun takia huonontunut niin paljon että tahtoisin myös ostajan puolelta asiantuntemusta että osaisivat pyytää laadukkaampia osia tavaran mukana.
      Vaikeaa kirjoittaa noin yleisesti asiasta ettei se meni ammattisanaston puolelle ja paljastaisi paskan myyjää.

      • yute

        Mieleen on tullut perustaa yritys joka informoi ja neuvoo ostajaa saamaan laadukkaanpaa vastiketta miljoonillensa.
        tyhmä idea???


      • Yrittäjäainesta
        yute kirjoitti:

        Mieleen on tullut perustaa yritys joka informoi ja neuvoo ostajaa saamaan laadukkaanpaa vastiketta miljoonillensa.
        tyhmä idea???

        Ei ollenkaan, ei ollenkaan!

        Vähän samaa olen pyöritellyt mielessäni minäkin, mutta en ole kehitellyt konseptia sen pidemmälle. Mielessäni kuitenkin on ollut, että palvelu olisi täydellinen Aasta Ööhön -paketti.

        Lisäksi asiakkaana kokemukseni on, että myyjät harvoin osaavat suhtautua/toimia oikein saadessaan reklamaation asiakkaalta. Yksi syy on, että he eivät tiedä myyjän/kaupan velvollisuuksia ja vielä vähemmän kuluttajan oikeuksia, mutta suurin ongelma lienee asenne.
        Uskallan tätä kritisoida, koska itse toimin aivan toisin vastaavassa tilanteessa...

        Mikäli ihan vakavasti suunnittelet kaikenkattavan ASIAKASPALVELU-yrityksen (info, neuvonta, valitukset, palautteet jne.) perustamista, täältä löytyy toinen rohkea ja idearikas hengenheimolainen tarttumaan puikkoihin!

        Ks. aiemmin kirjoittamani:
        Kuluttajan oikeudet/velvollisuudet kirj. Asiakkaan vaiva
        Ymmärrän ketutuksesi kirj. Asiakaspalvelija


    • en itse osta mitään koska tuo on totta.Nykyään myydään paskaa enkä jaksa valittaa ja viedä niitä romuja takaisin. Ihmettelen miten tyhmät vaan ostaa. Niitä tyhmiä todella riittää.Suomalaiset ovat äärettömän tyhmiä ihmisiä.
      Itse ostan vain ruokaa ja bensaa ja välttämättömimmän. En todellakaan jaksa ostaa enä jaksa juosta ton idioottilauman kanssa ympäri ostoksilla.
      Eli nautin elämästä...

    • Joulupukki -------

      Ensinäkin, osta japanilaista jos elegtroniikkaa haluat, osta japanilaista jos hapaa ajoa autolla haluat, osta suomalaista jos kalusteita tai tekstiilejä tai puhelimen haluat, osta myös italialaista kenkien suhteen, osta kodinkoneet saksasta, osta sähkö työkalut ruotsista tai saksasta, tee päätös.
      Halpaa
      Kallista
      Kestävää
      Heikkoa
      Valitse rauhassa
      -50 50
      Ja tee päätös
      Näin se menee
      Mutta sinä päätät pääsi menoksi.
      Terveisin: Joulupukki.

    • MeTsien MiEhet

      Minullekin myyty on huonoja laatuisia välineitä: 1967 vai oliko se 1697 ostin kirkonkylän kauppaLopolta Potkukelkan eli Potkurin, liukas kuin mikä. Mutta kuinka ollakaan nyt alkaa jo penkki lahota, ei kestä enää eukkuva kyytiin. Toine jalaskin on kulunut aika ohkaiseksi. Onko tämä nyt laitaa, ei korvaa kotivakuutus eikä silloin ollut huolenpitosopimuksia myynnissä. Kauppiaski kuoli jo parikymmentä vuotta takaperin. Mikä nyt neuoksi?

      • James Potkukelkaton

        Menet kunnanvirastoon, vai mikä turvatoimisto se nykyään on ja kysäiset lainaan rollaattoria itsellesi ja eukollesi. Käy ympäri vuoden ja on ilmainen. Sillä lykitte eukkosi kanssa haudan partaalle, pitemmälle ei kannata mennä. Palauttaakaan ei tarvitse, ei niiden lainausviraston kirjanpito toimi ollenkaan.


      • Pitoaympärivuoden
        James Potkukelkaton kirjoitti:

        Menet kunnanvirastoon, vai mikä turvatoimisto se nykyään on ja kysäiset lainaan rollaattoria itsellesi ja eukollesi. Käy ympäri vuoden ja on ilmainen. Sillä lykitte eukkosi kanssa haudan partaalle, pitemmälle ei kannata mennä. Palauttaakaan ei tarvitse, ei niiden lainausviraston kirjanpito toimi ollenkaan.

        Vaadi rollaattoriisi talvi ja kesärenkaat. Talvirenkaat ehdottomasti nastoitetut, ei kitarenkaat. Kesärenkaissa pitää urasyvyyttä olla vähintään 0,5 mm


    • ex myyjä

      Älä myy asikaallesi sitä p..kaa, vaan käännä asiakaasi mielenkiinto parempaan ja kalliimpan tuoteesen - järjestä vaik maksuaikaa tarvitaesa. Sillai molemile tulee paree mieli. On ihan omaa saamatomuutasi / amatitaidotomuutasi jos myyt sen pa..an tuoteen etkä parempaa. Ja kun myyt sen pareman ja kalliiman niin saat myös pareman provikan iteles pareman mielen lisäksi.

      • Konkarimyyjä

        ...on vaan niin yksinkertaisia että ostavat ja antavat myyjän myydä kaikkea turhaa. Itse en osaa myydä huonoa tai jonka tiedän olevan turha asiakkaalle. On myynnistä runsaasti kokemuksia - halpatangoista on silti mukava ostaa vitosen kuteita, kun silloin saa useammin uutta - ei niiden käyttökertojen tarvitsekaan olla montaa ja vaate menee käytön jälkeen mukavasti vielä kiertoonkin! Jos myyminen ajoittain kututtaa, turha sitä muiden on mennä neuvomaan esim. alanvaihtoa, menkääpä itse kokeilemaan millaista se työ on...välillä, onneksi aika harvoin, asiakas on niin tööt että tekisikin mieli heittää hanskat naulaan tai pitää ainakin purkaa vapaa-ajalla...kun me aikuiset vaan ollaan niin tyhmiä ja epäkohteliaita. Jaksamista vain kaikille myyjille - vaikka myisittekin roinaa - itse en esimerkiksi koskaan ole töykeä lehtimyyjille, sillä hehän yrittävät ansaita leipäänsä ja ovat tosi kohteliaita minulle!


    • EeroJorpakko

      No joo. Valmiskauppa.fi. Ensin ihan hirveä kiire, kun ei vastata puhelimeen. Sitten sähköpostilla sanotaan että "joo, ehkä sun on parempi ostaa muualta".

      Pyysin 20 tuotteen verkkokauppaa alalta jolla toimin.

      Itse yrittäjänä rupesin kummastelemaan mistä tässä on kyse, ja tarkistin firman luottotiedot:

      http://img267.imageshack.us/img267/888/valmiskauppa.gif

      Näyttää että firma pysyy pystyssä tällä hetkellä sillä, että jättää osan / kaikki viranomaisvelvoitteet hoitamatta. 100 K vaihdolla maksetaan 97K palkkoja ja jäädään 50K velkaa yhteiskunnalle. Ei ihme ettei kiinnosta.

      En suosittele kenellekään!

      • Yrittäjä2

        Mitäs tää Eeva nyt kuuluu tähän juttuun tää valmiskakauppa? Anna kaikkien kukkien kukkia vaan, kyllä yhteiskunta aikanaan hoitaa velvoitteensa.


      • Tietoa!

        Asiallisille yrityksille on aina tilaa!

        Mutta kaikenlaisilla liikeideoilla niitä kyllä perustetaankin!
        Myydään Sakkovakuutuksia - josta toiminnasta tosin viranomaiset ovat jo kiinnostuneet.

        Yrityksen perustaminen jos mikä on helppoa! Jos on jo esim. osakeyhtiö, sen kuin vain pienellä lisämaksulla rekisteröi ”aputoiminimen” ja saa sille .fi-päätteisen domainin, jonne perustaa nettiyrityksen.

        Nuo hakemasi luottotiedot yrityksestä on kaiketi maksullinen palvelu.
        Tietoja on myös saatavissa maksuttomasti, mutta kuluttajalta vaaditaan viitseliäisyyttä selvittää vielä tuntemattoman verkkokaupan/-palvelun oikeellisuus.

        Ensin on parasta etsiä yritystä Inoa.fi tms. lähteestä, että saataisiin Y-tunnus sen muun tiedon lisäksi. Sillä sitten on helppo hakea rekisteröityä tietoa osoitteessa Ytj.fi > YTJ-tietopalvelu – Yrityshaku (Patentti- ja rekisterihallituksen ylläpitämä).
        Ja vielä se täydentävä, joskin aikaa vievin tietokanava: Googlettaminen ao. keskustelupalstoille!

        Juuri bongasin Netti-Kalevan sivuilta mainosbannerin:
        ”Suojaa avaimesi ilmaisella Sulkuturvan avaimenperällä” (http://www.sulkuturva.fi/)
        En tiedä voisiko palvelulle olla kysyntää, mutta ollakseen TURVA-ALAN-yritys toimintatapansa on kyseenalainen:

        Asiakkaalta vaaditaan muiden yhteystietojen lisäksi HENKILÖTUNNUSTA SALAAMATTOMASSA YHTEYDESSÄ!

        Tästä yrityksestä on ollut keskustelua myös täällä Suomi24.fi:ssä...


    • Ice Pask

      kettuuttaa sama asia..ei enää saa laatuvaatetta ( etsinyt takkia ) markettitavara myöskin erikoisliikkeissä. oikeesti ei saa enää kuin kiinalaista paskaa..

    • Busines kuppe.

      Et sovi palvelualalle. Raha ratkaisee aina. Pisnes is pisnes. Lainaus elokuvasta Rööperi.

    • hölmö..

      ihmettelen hiukan tätä palautettä tälle alottajalle. näinä päivinähän meininki tietenkin on sitä että pitää olla hyvä myyntimies. niinkuin diilin jethro. mitenhän siinä kävis jos sanos että tää tuote on ihan paska.. tai kai sun pitäs ottaa sellanen jope ruonansuu linja: "tämä on hyvä, tosi hyvä (ihan paska, paska)".

      sananlaskunkin mukaan ei pidä purra sitä kättä joka sut ruokkii.. vai miten se meni..

      niin, itse kun olen ostoksilla niin en yleensä kuuntele pahemmin myyjän puheita koska tietenkin ne on myyntipuhetta, itsestään selvää. yleensä otan etukäteen selvää tavaroista joita ostan. TM-lehti esim. on sitä varten.

    • Anonyymi

      googlasin tän just kun vituttaa nyt kun menin kiireissäni ostamaan jonkun kiinapaska koneen. ja nyt v...ituttaa! miksi kuluttajille myydään tätä paskaa? luuleeko kauppias että en tuo sitä paskaa takaisin?

    • Anonyymi

      Nykyään niin paskalaatuista tavaraa kaupat pullollaan että ei yksinkertaisesti pysty mitään ostamaan. Vaatteet kestää sen pari käyttökertaa niin ei kannata. Nykyään käytän armeija-ylijäämää vaatteissa koska ne on oikeasti ainoita laadukkaita ja kestäviä vaatteita.

      Joissakin tuotteissa on onneksi vielä laatutuotteitakin saatavilla mutta huonompaan suuntaan mennään koko ajan kun ulkoistetaan kaikki valmistaminen Kiinaan. Lopulta hukumme Kiinan paskatavaraan jolla ei kukaan tee yhtään mitään.

    • Anonyymi

      olis tarjolla edullista pakaa koneeseen

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      256
      2432
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      73
      1836
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      334
      1559
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1085
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      86
      978
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      800
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      216
      773
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe