Peruskotivakuutus

otanko?

Mitä sellainen korvaa?

27

1584

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KORVAA:::!!!

.

sen mitä PerusKotiVakuutuksen *EHDOISSA* sanotaan sen korvaavan

.

• ap.

hakuprosessi. Ajattelin miesten tietävän nämä suoraan selkärangasta tongittuna.

Onko yhtiöiden hinnoissa ja k.perusteissa eroja?

• Oopust
        ap. kirjoitti:

hakuprosessi. Ajattelin miesten tietävän nämä suoraan selkärangasta tongittuna.

Onko yhtiöiden hinnoissa ja k.perusteissa eroja?

sillähän ne hoitaa asian niin, ettei asiakkaalla ole minkäänlaisia mahdollisuuksia oikeasti vertailla eri yhtiöiden vakuutuksia keskenään muutoin, kuin hinnan perusteella.

Kotivakuutuksen tarpeesta kyssäri lista, vastaa itsellesi vaan, ei tarvi täällä alkaa setvimään:

1. Onko minulla vanha sähkökäyttöinen konekanta?
        -tällöin leviämisen mahdollisuus on suurempi, jotkut vakuutukset maksavat esim. pyykkikoneen moottorin tai pakastimen kompressorin
        2. Onko minulla uusinta elektroniikkaa?
        - aivan uusimmissa vehkeissä tuppaa olemaa lapsenvikoja ja maanantaikappaleita enemmän kuin päivitysversioissa
        3. Onko minulla lapsia?
        - lapset tunnetusti hajoittavat asioita. Tietysti voi tehdä saman kuin tuttuni, joka, kun lapset tulivat vanhemmiksi, irtisanoi kauhukakaravakuutuksen, ja selitti lapsille, että kaikki, mitä rikotte, tulee korkojen kanssa maksettavaksi teille itsellenne täysi-ikäisenä
        4. Käytänkö runsaasti alkoholia?
        - eli onko mahdollista, että töppää kännissä kotona ja rikkoo jotain tai polttaa talon.

Ja sitä rataa, itse osaat varmasti ajatella sinun tarpeitasi ja riskitekijöitäsi. Ja kun olet sen tehnyt, kysy, ovatko riskit sellaisia, että tarvitsen kotivakuutuksen? Jos arvioit riskit ja mahdolliset vahingot pieniksi, mieti, kannattaako maksaa kotivakuutusta, jossa kuitenkin on omavastuu, vai maksaa siitä pesukoneen moottorirempasta se omavastuun ylittäväkin osa omasta pussista ja säästää vakuutusmaksuissa.

Minulla on vakuutukset mietitty itse arvioidun tarpeen mukaisesti, ensin karistin päästäni sen "jos kuitenkin sattuu jotain" ja ajattelin rationaalisesti. Esimerkiksi, koska ajotapani on se, mikä on, en ole pitänyt kaskoa autossa enää moniin, moniin vuosiin. Ja koska oma riskikartoitukseni näytti mitä näytti, kotivakuutuskin on ollut jo kauan vain historiaa.

Mutta jos jotain tapahtuu, maksan sen omasta pussistani...

• ap.
        Oopust kirjoitti:

sillähän ne hoitaa asian niin, ettei asiakkaalla ole minkäänlaisia mahdollisuuksia oikeasti vertailla eri yhtiöiden vakuutuksia keskenään muutoin, kuin hinnan perusteella.

Kotivakuutuksen tarpeesta kyssäri lista, vastaa itsellesi vaan, ei tarvi täällä alkaa setvimään:

1. Onko minulla vanha sähkökäyttöinen konekanta?
        -tällöin leviämisen mahdollisuus on suurempi, jotkut vakuutukset maksavat esim. pyykkikoneen moottorin tai pakastimen kompressorin
        2. Onko minulla uusinta elektroniikkaa?
        - aivan uusimmissa vehkeissä tuppaa olemaa lapsenvikoja ja maanantaikappaleita enemmän kuin päivitysversioissa
        3. Onko minulla lapsia?
        - lapset tunnetusti hajoittavat asioita. Tietysti voi tehdä saman kuin tuttuni, joka, kun lapset tulivat vanhemmiksi, irtisanoi kauhukakaravakuutuksen, ja selitti lapsille, että kaikki, mitä rikotte, tulee korkojen kanssa maksettavaksi teille itsellenne täysi-ikäisenä
        4. Käytänkö runsaasti alkoholia?
        - eli onko mahdollista, että töppää kännissä kotona ja rikkoo jotain tai polttaa talon.

Ja sitä rataa, itse osaat varmasti ajatella sinun tarpeitasi ja riskitekijöitäsi. Ja kun olet sen tehnyt, kysy, ovatko riskit sellaisia, että tarvitsen kotivakuutuksen? Jos arvioit riskit ja mahdolliset vahingot pieniksi, mieti, kannattaako maksaa kotivakuutusta, jossa kuitenkin on omavastuu, vai maksaa siitä pesukoneen moottorirempasta se omavastuun ylittäväkin osa omasta pussista ja säästää vakuutusmaksuissa.

Minulla on vakuutukset mietitty itse arvioidun tarpeen mukaisesti, ensin karistin päästäni sen "jos kuitenkin sattuu jotain" ja ajattelin rationaalisesti. Esimerkiksi, koska ajotapani on se, mikä on, en ole pitänyt kaskoa autossa enää moniin, moniin vuosiin. Ja koska oma riskikartoitukseni näytti mitä näytti, kotivakuutuskin on ollut jo kauan vain historiaa.

Mutta jos jotain tapahtuu, maksan sen omasta pussistani...

vakuutusta ottaessa arvioida oman irtaimiston arvo ja miten senkään pystyy heittämään muuten, kuin summamutikassa?

• Oopust
        ap. kirjoitti:

vakuutusta ottaessa arvioida oman irtaimiston arvo ja miten senkään pystyy heittämään muuten, kuin summamutikassa?

ja mikä todellisuudessa on irtaimiston arvo? Ostohetken, tuhoutumishetken vai kirpparihinta?

Yleensä se menee johonkin yleistasoon tavallisissa kodeissa, mutta jos on jotain arvokasta. tauluja, muuta taidetta, vaikka flyygeli, ja tietenkin ne pinnat kodissa, silloin on eri hintakin vakuutuksella.

Tuosta alemmasta kommentista kopsattu:
        "Kuitenkin tähän mennessä olen kyllä maksanut vakuutuksesta, mutta mitään ei ole korvannut, nää kaksi asiaa nyt on ne mitä on tähän mennessä tapahtunut, toisaalta, en uskalla ottaa poiskaan jos kuitenkin jotain tapahtuu, sitten ei ainkaan saa mitään korvauksia jos ei oo minkäänlaista vakuutusta."

Siihenhän se vakuutustoiminta perustuu, pelkoon. Siksi lähdin itse kartoittamaan. Tulipaloistakin pidetään kova meteli, mutta hei, kuinka paljon Suomessa oikeasti tapahtuu asuntopaloja? Kuinka paljon omakotitaloja tai mökkejä palaa? Ja tärkeää, miksi palaa? Eli onko itse mahdollista pienentää jo lähes olematonta riskiä?

• ap.
        Oopust kirjoitti:

ja mikä todellisuudessa on irtaimiston arvo? Ostohetken, tuhoutumishetken vai kirpparihinta?

Yleensä se menee johonkin yleistasoon tavallisissa kodeissa, mutta jos on jotain arvokasta. tauluja, muuta taidetta, vaikka flyygeli, ja tietenkin ne pinnat kodissa, silloin on eri hintakin vakuutuksella.

Tuosta alemmasta kommentista kopsattu:
        "Kuitenkin tähän mennessä olen kyllä maksanut vakuutuksesta, mutta mitään ei ole korvannut, nää kaksi asiaa nyt on ne mitä on tähän mennessä tapahtunut, toisaalta, en uskalla ottaa poiskaan jos kuitenkin jotain tapahtuu, sitten ei ainkaan saa mitään korvauksia jos ei oo minkäänlaista vakuutusta."

Siihenhän se vakuutustoiminta perustuu, pelkoon. Siksi lähdin itse kartoittamaan. Tulipaloistakin pidetään kova meteli, mutta hei, kuinka paljon Suomessa oikeasti tapahtuu asuntopaloja? Kuinka paljon omakotitaloja tai mökkejä palaa? Ja tärkeää, miksi palaa? Eli onko itse mahdollista pienentää jo lähes olematonta riskiä?

vaatteiden arvoksi keskimäärin laskea? Osaatko antaa osviittaa?

• Oopust
        ap. kirjoitti:

vaatteiden arvoksi keskimäärin laskea? Osaatko antaa osviittaa?

Onko sinulla arvovaatteita? Kymppitonnin turkkeja? Jos ei ole, ei voi laskea mitään. Sehän on jo selviö. Kai nyt itsekin osaat laskea, mitä kaapeistasi ja vitriineistäsi löytyy.
        Siis se isän pytty niistä Uhtuankulman kansakoulun kolmasluokkalaisten juoksukilpailuista vuodelta -59, olkoonkin hopeaa, ei ole minkään arvoinen.

Ja mikäli sinulla ei ole jotain erinomaista vakuutettavaa, on irtaimistosi arvo kaikkineen 200 000 euroa siinä vakuutuksessa, vaikka todellinen arvo jää alle sadan. Se johtuu siitä, että se summa heitetään virkailijan puolesta muka puolihuolimattomasti ja se menee läpi, koska asiakas ei ole laskenut todellista arvoa, mutta tietää, ettei se nyt ainakaan ihan se 200 ole, joten tulee hyvät rahat, jos kämppä palaa...

• Fr.Fionatar

On ollut sellainen aina. Entisessä asunnossani naapurirapun asunnossa tuli tulipalo ja savu meni toiseen naapuriin ja kaikki kodin tekstiilit oli pilalla, sohvat, sängyt, vaatteet.... kaikki, heillä ei ollut vakuutusta eli he maksoi itse kaiken uudet tavarat. Toisella oli vakuutus korvasi. Vakuutus korvaa myös tälläiset tapaukset ja ensimajoituksen vaikka hotellissa sitten.
      Kannattaa tutustua eri yhtiöihin ja tarkkaan lue ehdot mitä niissä sanotaan.
      Se menee maksukin porrastetusti omaisuuden mukaan, kerran mulla oli 500 litran akvaario mä vakuutin senkin jos menee rikki (vesivahinko), maksoin pikkasen erikseen siitä.

• ap.

laitteita, jotka poistavat savun haju asunnosta..? Saivatko he rahat uusiin vaatteisiin ja kodin irtaimistoon?

• HAJUNKIN:::!!!
        ap. kirjoitti:

laitteita, jotka poistavat savun haju asunnosta..? Saivatko he rahat uusiin vaatteisiin ja kodin irtaimistoon?

.

ihan kovasti kokonaan :)

.

• Fr.Fionatar
        ap. kirjoitti:

Kun palomiehet teki savunpoiston mutta se savu oli imeytynyt ja savukaasut kaikkiin tekstiileihin, mennyttä oli kaikki, näin sitten sen jätelavan sinne vaan kaatopaikalle.

He eivät saaneet mistään hyvitystä olivat työttömiä vielä, eivät saaneet kuulemma sosiaaliatukeakaan juuri mitään.

• ap.
        Fr.Fionatar kirjoitti:

Kun palomiehet teki savunpoiston mutta se savu oli imeytynyt ja savukaasut kaikkiin tekstiileihin, mennyttä oli kaikki, näin sitten sen jätelavan sinne vaan kaatopaikalle.

He eivät saaneet mistään hyvitystä olivat työttömiä vielä, eivät saaneet kuulemma sosiaaliatukeakaan juuri mitään.

jolla oli vakuutus? Menikö koko irtaimisto lavalle pelkän savuvahingon vuoksi ja he saivat irtaimiston vakuutussummaa vastaavan määrän tuohta käteen?

• Fr.Fionatar
        ap. kirjoitti:

jolla oli vakuutus? Menikö koko irtaimisto lavalle pelkän savuvahingon vuoksi ja he saivat irtaimiston vakuutussummaa vastaavan määrän tuohta käteen?

Se jolla oli vakuutus saivat aika pian korvauksen ja alkuperäisen summan vaikka esim.sohva oli vanha ihan kysyin heiltä.
        Ja asuivat hotellissa vähän aikaa kun asuntoon tehtiin remontti ymmärsin että vakuutus maksoi taloyhtiölle sen remontin ja se tehtiin aika pian, kun taas he joilla ei ollut vakuutusta asuivat sukulaisilla aika pitkään.

• ap.
        Fr.Fionatar kirjoitti:

Se jolla oli vakuutus saivat aika pian korvauksen ja alkuperäisen summan vaikka esim.sohva oli vanha ihan kysyin heiltä.
        Ja asuivat hotellissa vähän aikaa kun asuntoon tehtiin remontti ymmärsin että vakuutus maksoi taloyhtiölle sen remontin ja se tehtiin aika pian, kun taas he joilla ei ollut vakuutusta asuivat sukulaisilla aika pitkään.

ei ole varmuutta siitä, että vakuutusyhtiö korvaa hotelliyöpymisen, niin siitähän kertyy iso lasku itselle maksettavaksi. Saako vakuutusyhtiöltä maksusitoumuksen vai miten?

• Fr.Fionatar

Ettei kaupunki joudu maksamaan majoitusta itse vaan vakuutusyhtiö, sen vuoksi se kuuluu korvattaviin.

• Oopust
        ap. kirjoitti:

ei ole varmuutta siitä, että vakuutusyhtiö korvaa hotelliyöpymisen, niin siitähän kertyy iso lasku itselle maksettavaksi. Saako vakuutusyhtiöltä maksusitoumuksen vai miten?

asia on sinulle noin vaikea, että pitää jo ennakoida kaikki, niin mene hyvä ihminen vakuutusyhtiöösi ja sano, että haluat vakuutuksen, mikä ottaa KAIKEN huomioon, maksoi mitä maksoi.

Vakuutusta tarvitaan jo oman mielenrauhan vuoksi, mutta ei sekään vainoharhaisuuteen auta. Relaa vähän ja hanki perusvakuutus ja unohda sen jälkeen koko juttu.

• ap.
        Oopust kirjoitti:

asia on sinulle noin vaikea, että pitää jo ennakoida kaikki, niin mene hyvä ihminen vakuutusyhtiöösi ja sano, että haluat vakuutuksen, mikä ottaa KAIKEN huomioon, maksoi mitä maksoi.

Vakuutusta tarvitaan jo oman mielenrauhan vuoksi, mutta ei sekään vainoharhaisuuteen auta. Relaa vähän ja hanki perusvakuutus ja unohda sen jälkeen koko juttu.

että mikään vakuutus ei korvaa omia hampaita. Kerran kävi vakuutusmyyjä kauppaamassa ja kysyin, onko sellaista vakuutusta, mihin sisältyy hampaiden kunnostus, niin ei kuulemma ole.
        Toinen asia on luonnonmullistukset, minkä aiheuttamia tuhoja ei korvata.

Onkohan noilla jokin salainen yhteys.. hampailla ja luonnonmullistuksilla?

• Fr.Fionatar
        ap. kirjoitti:

että mikään vakuutus ei korvaa omia hampaita. Kerran kävi vakuutusmyyjä kauppaamassa ja kysyin, onko sellaista vakuutusta, mihin sisältyy hampaiden kunnostus, niin ei kuulemma ole.

Sikainfluenssan hoidon useimmat vakuutukset korvaa, jos sairastuu lomamatkoilla ja lomamatka voi olla vaikka kotimaanmatka.
        Ja se kuuluu myös sairauskorvattaviin.
        http://www.fennia.fi/Kotitalousasiakkaat/VahinkoJaKorvauspalvelut/SikainfluenssaJaVakuutukset.htm

• Oopust
        ap. kirjoitti:

ajattelinkin mennä kysymään, onko vakuutusta hiusten harmaantumisen varalle tai siihen, että ikää tulee lisää.

Mutta jos kerran leegojakaan ei korvata, normaalin kulumisen takia, jätän väliin senkin...

• ap.
        Oopust kirjoitti:

ajattelinkin mennä kysymään, onko vakuutusta hiusten harmaantumisen varalle tai siihen, että ikää tulee lisää.

Mutta jos kerran leegojakaan ei korvata, normaalin kulumisen takia, jätän väliin senkin...

että hampaiston kunto heijastuu ihmisen yleisterveyteen. Mikä tekee muista elimellisistä sairauksista korvattavampia?

• maksun ottavat kyllä

Kissa raapi tapetit pilalle, ei korvaa. Pyykinpesukone meni rikki, 150 e vahingot on omavastuulla siitä ylöspäin korvaa, mulla olikin niin pieni vika, että selvisin 50 eurolla kun korjaaja kävi ja huomasi, koneessa ei vikaa, mutta poistoletku tukossa... Kuitenkin tähän mennessä olen kyllä maksanut vakuutuksesta, mutta mitään ei ole korvannut, nää kaksi asiaa nyt on ne mitä on tähän mennessä tapahtunut, toisaalta, en uskalla ottaa poiskaan jos kuitenkin jotain tapahtuu, sitten ei ainkaan saa mitään korvauksia jos ei oo minkäänlaista vakuutusta.

• kundi.kundinen

kerrostalokämpissä tai rivareissa sellainen taitaa olla, jos nyt ei pakollinen, niin ainakin melkein pakollinen.
      eikä ne nyt kai nii paljoo maksa etteikö jaksa maksaa?

• mme varmistaa

maksaa 50e, korvaa irtaimiston, vaatteet, perämoottorit, varastossa olevan polkupyörän, pakastimet, uunit. Omavastuu on 150e.

Tuo ei ilmeisesti korvaa tulipaloa??

• KORVATAANKO::??

.

KOMMUNISTISEN KANSANNOUSUN aiheuttamat menetykset (valtiolle män perintöpotkukelkka kun komissaarit tuli hakemaan)

.

• dayum

Eikö olisi helpompi vain katsella eri vakuutusyhtiöiden vakuutuksia?

Kitupiikki-kotivakuutus taitaa korvata suunnilleen "vain" jonkun palo- ja ehkä luonnonvahingot, kattavampi sitten kattavammin, ilkivallat ja murrot, vesivahingot jne. jopa vaikkapa silmälasien hajoamiseen saakka. Kunhan muistaa omavastuun.

• Marjelie

Vakuutus korvaa omaisuusvahinkoja matkan alkamisesta 45 vrk

Laajaturva korvaa asuinrakennuksen täydestä arvosta, itaimiston, kiinteän omaisuuden, henkilö- ja omaisuusvahingon ja oikeusturvan.

Olen joskus kuullut että silmälasitkin on korvattu jos ne on säkenyt esim. naapurin lapsi.
      Omavastuu tietenkin vähennetään korvauksesta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4362
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1823
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1543
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1317
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1083
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      929
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      925
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      847
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe