Miksi aina isot vaatteet

ei-lihava

ovat telttoja? Ihan kuin kaikki isoa vaatetta tarvitsevat naiset olisivat lihavia. Minulla on raskas työ ja lihasmassaa on kertynyt selkään ja käsiin, mistään ei löydy sopivia pusseroita. Haluaisin hyvännäköisen istuvan puseron esim. juhliin, mutta ainoa vaihtoehto on valtava teltta joka lepattaa kävellessä

9

1202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Itselle on kertynyt pituutta reilusti 170 cm. Kaikissa "isojen tyttöjen vaatteissa" on muotolaskokset tehty niin, että vyötärö on melkein kainalossa, eli naisille, joiden pituus on max 165 cm. Toinen vaihtoehto on sitten nuo teltat, joissa ei ole mitään muotoa. Pitää varmaan ruveta taas ompelemaan. Viimeksi ompelin itselleni äitiysvaatteet, siinä oli ongelmana myös pituus, kun ei valmiina ollut tarpeeksi pitkälahkeisia äitiyshousuja.

• niin...

Ongelmia on minullakin! Kun olen pitkä 178 cm ja hartioita on liikaakin, mutta lantio on normaali, sopivia vaatteita ei tahdo löytyä. Yritin aluksi etsiä Lorellan isojen tyttöjen mallistosta, mutta ne olivat kaikki tyypillisiä telttoja. Kun valitsin puseron tai mekon rinnanympäryksen ja hartiamitan perusteella, lantiolle olisi mahtunut toinen kokoiseni. Olen nyt siirtynyt "tavallisten" myymälöiden asiakkaaksi. Mm. Haloselta olen löytänyt paremmin vartalolleni istuvia vaatteita ja jopa halvemmalla kuin ne Lorellan teltat. Postimyynnissä olen käyttänyt Ellosta koska siellä on runsaasti isojakin kokoja jotka eivät aina ole telttamallia. Kanta-asiakkaana saa välillä suuriakin alennuksia. Tällä hetkellä käytössäni on linjakas ja minullekin sopiva Elloksen villakangas (tai jotakin sinnepäin) takki.

• ....
        niin... kirjoitti:

Ongelmia on minullakin! Kun olen pitkä 178 cm ja hartioita on liikaakin, mutta lantio on normaali, sopivia vaatteita ei tahdo löytyä. Yritin aluksi etsiä Lorellan isojen tyttöjen mallistosta, mutta ne olivat kaikki tyypillisiä telttoja. Kun valitsin puseron tai mekon rinnanympäryksen ja hartiamitan perusteella, lantiolle olisi mahtunut toinen kokoiseni. Olen nyt siirtynyt "tavallisten" myymälöiden asiakkaaksi. Mm. Haloselta olen löytänyt paremmin vartalolleni istuvia vaatteita ja jopa halvemmalla kuin ne Lorellan teltat. Postimyynnissä olen käyttänyt Ellosta koska siellä on runsaasti isojakin kokoja jotka eivät aina ole telttamallia. Kanta-asiakkaana saa välillä suuriakin alennuksia. Tällä hetkellä käytössäni on linjakas ja minullekin sopiva Elloksen villakangas (tai jotakin sinnepäin) takki.

Itse ostin tänä syksynä persoonallisen villakangastakin Haloselta, koko 46, kiva tyköistuva, takaa hieman pidempi kuin edestä. Ja kun mulla on vyötärö, niin tuo takki päällä sen huomaakin.

• niin...
        .... kirjoitti:

Itse ostin tänä syksynä persoonallisen villakangastakin Haloselta, koko 46, kiva tyköistuva, takaa hieman pidempi kuin edestä. Ja kun mulla on vyötärö, niin tuo takki päällä sen huomaakin.

Eihän numeroa 46 oleva takki ole vielä iso! Tuo Ellokselta ostamani takki on numeroa 52 ja on tiukasti istuva Aiempi Tallinnasta ostamani väljälinjainen takki on numeroa 58. Tätä kokoluokkaa olevia hyvännäköisiä vaatteita onkin jo hankalampi löytää.

• ...
        niin... kirjoitti:

Eihän numeroa 46 oleva takki ole vielä iso! Tuo Ellokselta ostamani takki on numeroa 52 ja on tiukasti istuva Aiempi Tallinnasta ostamani väljälinjainen takki on numeroa 58. Tätä kokoluokkaa olevia hyvännäköisiä vaatteita onkin jo hankalampi löytää.

Riippuu siitä mitä kokoa yleensä käyttää. Yleensä en mahdu 46-kokoiseen takkiin.

• 46 voi olla iso
        niin... kirjoitti:

Tallinnassa vaatteiden kokonumerot ihan eri kuin Suomessa.
        Käytän täällä 46-48 kokoisia vaatteita, mutta Tallinnasta ostamani nahkatakin koko oli 52 tai 54.

Enkä mielestäni ole pieni ollessani kokoa 46/48 tai 50.

Kokoa 32 tai 34 käyttävä on pieni.

• MeNainen

hauikset on kuin miehillä joten puseroita on tosi vaikea löytää, monesti olen joutunut purkamaan hihansuun kiristykset pois ja tekemään hihasta suoran kun rypyttämisten ja kuminauhojen jälkeen hihaan mahtuu nippanappa ranne. Paitapuseroita on turha haaveilla, ainakaan istuvia kun selän leveyden mukaan ostaa niin vyötäröllä on sitten tavaraa äitiysmekon verran

• Se Hentomies

Hei myyn pieneksi jääneet osin jopa uudet vaatteet

Koot 3XL -6XL
        D48 D51 D52 D54 D56
        housuja D70 -72
        ostettu ja teetetty
        Big men best friend
        Mr Big
        ja teetettyjä Taylormen
        Suomen pukutehtaan takkeja

valittavaa on runsaasti

2 viikkoa 27.8.2010 alkaen
        Kama keidas pasila
        Asemapäällikönkatu 3
        2 tasanne
        http://kamakeidas.fi/

0451367100 tied iltasin

• väärä palsta
        Se Hentomies kirjoitti:

Hei myyn pieneksi jääneet osin jopa uudet vaatteet

Koot 3XL -6XL
        D48 D51 D52 D54 D56
        housuja D70 -72
        ostettu ja teetetty
        Big men best friend
        Mr Big
        ja teetettyjä Taylormen
        Suomen pukutehtaan takkeja

valittavaa on runsaasti

2 viikkoa 27.8.2010 alkaen
        Kama keidas pasila
        Asemapäällikönkatu 3
        2 tasanne
        http://kamakeidas.fi/

0451367100 tied iltasin

Tässä ketjussa on kaivattu naisten vaatteita! Miesten vaatteet eivät istu naiselle senkään vertaa.

Eikös myynti-ilmoitukset kuulu aivan muualle kuin keskustelupalstalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8580
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2449
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      27
      2251
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      37
      1995
    5. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1768
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1737
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1390
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1147
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      6
      1033
    10. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1015
    Aihe