Autotalli -miesten viimeinen linnake.

Tuo miesten Mekka, Medina, Hebron ja Jerusalem. Tuo pyhä paikka olla omin ajatustensa kanssa ja jonne naisilla ei ole mitään asiaa.

Pääsisköhän sitä jo asiaan... Olen joskus ollut sitä mieltä, että yhdessä tekeminen on täysin naisten hömpötyksiä ja täysin yliarvostettua. Koska olin sitä mieltä, että kaksi yksilöä yksin tekee tehokkaammin, kuin kaksi yksilöä yhdessä. Olen kuitenkin jo tässä viimeisen vuoden aikana kääntänyt pikkuhiljaa takkiani, mut viimeistään tänään se kääntyi kokonaan.

Koko yhdessä tekemisen tehokkuus konkretisoitui tänäiltana kun rakas avokkini tuli siivoamaan autotallia mun kans. Olin jo yksin siinä kerennyt tuhertaa tunnin-kaks, enkä oikeastaan mitään ollut saanut aikaan, mutta sitten kun avokki tuli paikalle ja tarttui harjanvarteen, ryhtyen lakaisemaan lattiaa, niin johan yhtäkkiä alkoki tapahtua. Itsekin sain siinä melkoisen virtapiikin. Ja puhumattakaan siitä, että se oli todella mielekästä puuhaa tehdä yhdessä.

Ja on se tietty sisälläkin kiva yhdessä siivota, siis ennemmin kuin yksin siivota. Se asia ei ole mulle vain niin konkretisoitunut, kuten kävi tänään. Sanotaan näin, että tiedänpähän nyt ainakin sen, että miten mukavaa se naisesta on kun mies osallistuu kotitöihin ja miksi se vituttaa ja masentaa jos mies ei osallistu.

Sori miehet, ja olkaa hyvä naiset.

35

241

Vastaukset 35

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oopust

ollenkaan, mitä olet mennyt tekemään?

Juuri tuollaisilla puheilla vaarannetaan maailmanrauha.

Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että jos vaimo vähän auttaa, on se paljon mukavampaa, mutta on äärimmäisen vaarallista tehdä siitä mitään hätiköityjä johtopäätöksiä...

Tuosta jos sana leviää, on kohta kaikki naiset lukemassa tätäkin ketjua ja kuinka meidän miesten sitten käy...

• ...ei kai miehillä enää ole muuta tietä kuin ylöspäin?

• Oopust
        relaxed_eyes kirjoitti:

...ei kai miehillä enää ole muuta tietä kuin ylöspäin?

ja lohkareinen...

• 7+16

huomio on oli kerrassaan positiivinen. Oikeastaan mä oon ihan sanaton. Voi kumpa muutkin miehet ymmärtäisi, edes tuolla tavalla tekemisen kautta...

• Itse siivoamalla ja auttamalla vai sillai, että nainen tulee miestä auttamaan?

• 17+16
        relaxed_eyes kirjoitti:

Itse siivoamalla ja auttamalla vai sillai, että nainen tulee miestä auttamaan?

että sinä tajusit tekemisen kautta? Kun vaimo teki sinulle sen mitä toivoo sinun tekevän hänelle, ymmärsit miksi hän haluaa apua kotitöihin?

• 17+16 kirjoitti:

että sinä tajusit tekemisen kautta? Kun vaimo teki sinulle sen mitä toivoo sinun tekevän hänelle, ymmärsit miksi hän haluaa apua kotitöihin?

Tarkensin vain. Takkavertaus sopii tähänkin. Ensin kun lämmität takkaa, niin sen jälkeen takka alkaa lämmittää sua.

• Nathalihia

mut annoitko sää sen avokkis tosiaan riehua autotallissa? Eiks se ole raskaana?

• Ei se nyt mikään invalidi ole. Itte halus ja pieni liikunta tekee vaan hyvää. Jaksaa sitten ponnistaa.

• Nathalihia
        relaxed_eyes kirjoitti:

Ei se nyt mikään invalidi ole. Itte halus ja pieni liikunta tekee vaan hyvää. Jaksaa sitten ponnistaa.

miten raskasta liikkuminen on viimeisillään raskaana kun keuhkot toimii puoliteholla ja sydän pumppaa valmiiksi jo kahdelle? Kyllä max liikunta olis rauhallinen kävely.

• Nathalihia kirjoitti:

miten raskasta liikkuminen on viimeisillään raskaana kun keuhkot toimii puoliteholla ja sydän pumppaa valmiiksi jo kahdelle? Kyllä max liikunta olis rauhallinen kävely.

Huuda akalle.

• Nathalihia
        relaxed_eyes kirjoitti:

Huuda akalle.

Vastuu se on isälläkin yhtä suuri kuin äidillä.

• Nathalihia kirjoitti:

ja sinä tiedät tasan tarkkaan minkälainen raskausaika meillä on ollut?

• huhuhuhua
        Nathalihia kirjoitti:

kun ämmät on niin tyhmiä, että miehen pitää sille sanoo kaikki.

• Nathalihia
        relaxed_eyes kirjoitti:

ja sinä tiedät tasan tarkkaan minkälainen raskausaika meillä on ollut?

vaikuttaa tähän? Siis vaikka se olis ollut millainen tahansa?

• Nathalihia kirjoitti:

vaikuttaa tähän? Siis vaikka se olis ollut millainen tahansa?

Ja lukita yhteen huoneeseen?

Oleksä niin idiootti, että et tajua, että normaaleilla ihmisillä on oma tahto ja järki?

• Nathalihia
        relaxed_eyes kirjoitti:

Ja lukita yhteen huoneeseen?

Oleksä niin idiootti, että et tajua, että normaaleilla ihmisillä on oma tahto ja järki?

ihmettelenkin naisesi arvostelukykyä.

Hän ei kuitenkaan ole paikalla nyt.

Tehkää vaan miten parhaaksi näette, kommenttini oli alunperin tarkoitettu hyväntahtoiseksi muistutukseksi sinulle siitä, että raskaus loppuvaiheessa on jo itsessään jatkuva fyysinen voimanponnistus. Ilmeisesti sinä et tätä joku usko tai ymmärrä. Ja sillehän minä taas en voi mitään.

• Oopust
        Nathalihia kirjoitti:

ihmettelenkin naisesi arvostelukykyä.

Hän ei kuitenkaan ole paikalla nyt.

Tehkää vaan miten parhaaksi näette, kommenttini oli alunperin tarkoitettu hyväntahtoiseksi muistutukseksi sinulle siitä, että raskaus loppuvaiheessa on jo itsessään jatkuva fyysinen voimanponnistus. Ilmeisesti sinä et tätä joku usko tai ymmärrä. Ja sillehän minä taas en voi mitään.

helppo vetää johtopäätös, jopa näin miehenä, että sinä joko et ole koskaan synnyttänyt saati ollut raskaana tai vaihtoehtoisesti olet tavanomaista hauraampi fyysinen kokonaisuus...

Normaaliraskauden lopussa voi vielä pusertaa aika tiukasti, jos ei ole mitään ongelmia siis ollut.
        Ja se synnytyshän sitten käynnistetään suursiivouksella ja hillittömällä sänkyrytyytyksellä...

• Nathalhia
        Oopust kirjoitti:

helppo vetää johtopäätös, jopa näin miehenä, että sinä joko et ole koskaan synnyttänyt saati ollut raskaana tai vaihtoehtoisesti olet tavanomaista hauraampi fyysinen kokonaisuus...

Normaaliraskauden lopussa voi vielä pusertaa aika tiukasti, jos ei ole mitään ongelmia siis ollut.
        Ja se synnytyshän sitten käynnistetään suursiivouksella ja hillittömällä sänkyrytyytyksellä...

3 lasta saaneena ja kaikki synnyttäneenä taidan todella tietää asiasta vähän enemmän kuin joku mies. Tiedän senkin, että hullu siivoaminen loppuraskaudessa sai napanuoran kiertymään keskimmäisen lapseni kaulan ympärille, ja henkensä vaaraan synnytyksessä. Mies ei voi koskaan tietää miltä tuntuu kun hengitys on pinnallista, sydän hakkaa, alapäähän pistelee kuin sukkapuikolla lyötäisiin, närästää ja nivelet särkevät jatkuvasti. Miltä tuntuu kun mikään vaate ei sovi päälle, kiristää, painaa tai ahdistaa ja silti te vaaditte viimeisillään raskaana olevaan tekemään kaiken ja enemmänkin, mitä itse pystytte ikinä tekemään.

Säälittävä kommentti mieheltä. Asiaa tuntematon, julma ja törkeä. Oksettaa.

• Nathalhia kirjoitti:

3 lasta saaneena ja kaikki synnyttäneenä taidan todella tietää asiasta vähän enemmän kuin joku mies. Tiedän senkin, että hullu siivoaminen loppuraskaudessa sai napanuoran kiertymään keskimmäisen lapseni kaulan ympärille, ja henkensä vaaraan synnytyksessä. Mies ei voi koskaan tietää miltä tuntuu kun hengitys on pinnallista, sydän hakkaa, alapäähän pistelee kuin sukkapuikolla lyötäisiin, närästää ja nivelet särkevät jatkuvasti. Miltä tuntuu kun mikään vaate ei sovi päälle, kiristää, painaa tai ahdistaa ja silti te vaaditte viimeisillään raskaana olevaan tekemään kaiken ja enemmänkin, mitä itse pystytte ikinä tekemään.

sellaista joka tämän syntymättömän lapsen vaarantaisi. Joten jos sinä oot hulluna haravoinu ja tehny kropallas kiertoliikettä loppuraskaudessa, niin se ei todellakaan tarkoita sitä, että mun nainen niin tekis.

Ei tartte ihmetellä mun tai mun akan arvostelukykyä, meillä on kaikki hyvin, eikä kersakaan ole kuolemanvaarassa(niinkuin Eräillä).

• Nathalhia
        relaxed_eyes kirjoitti:

sellaista joka tämän syntymättömän lapsen vaarantaisi. Joten jos sinä oot hulluna haravoinu ja tehny kropallas kiertoliikettä loppuraskaudessa, niin se ei todellakaan tarkoita sitä, että mun nainen niin tekis.

Ei tartte ihmetellä mun tai mun akan arvostelukykyä, meillä on kaikki hyvin, eikä kersakaan ole kuolemanvaarassa(niinkuin Eräillä).

sulla on niin viisas nainen joka erottaa että lakaisu ja harvointi on ihan samanlaista kiertoliikettä.

Voisit todellakin ajatella vähän niinkinpäin, että hormonit ja pesänrakennusvietti vie naista joskus enemmän kuin terve järki loppuraskaudessa. Muistamaton kanaemo kuvaa varmasti viimeisillään olevaa naista aika tehokkaasti. Sun tehtävä on olla se suojelija. Mutta harva nykymieshän siihen tosiaankaan pystyy, vastuu on helppo sälyttää vain toisen osapuolen harteille.

• Oopust
        Nathalhia kirjoitti:

Pitääkö tuosta vetää se johtopäätös, että jos napanuora on kaulan ympäri, johtuu se kovasta "riehumisesta"?
        Höpö höpö, ensinnäkin niin pitkä napanuora ei ole kovinkaan yleistä. Toisekseen se muksu vatkaa siellä aivan riittävästi itsekin, se kun ei pidä siivousvapaita vaan treenaa melkein ulostuloon asti.

Tuntemuksia ei mies voikaan tietää kuin kuulopuheilta ja yleensä mies pyrkii pitämään huolen, että naisen elämä on kevyempää. Jos todellakin olet muksuja tehnyt ja noilla kokemuksilla, niin älä yleistä, vaikka sinun miehesi olisi ollut kusipää.

Mutta pysyn kannassani, koska tiedät noinkin vähän, et ole koskaan synnyttänyt.

Säälittävä kommentti sinulta (mies tai nainen). Asiaa tuntematon, provo. Voin silti hyvin...

• 18+14
        relaxed_eyes kirjoitti:

seuranneena, munkin mielestä Oopustin kommentti oli aika ala-arvoinen ja asiantuntematon. Ymmärrän keskusteluun osallistuvan naisen hädän oman lapsensa puolesta, vaikkakin tuollainen on harvinaista.

Vinkkinä, että ei naisen tekemisiin liikaa kannata puuttua, mutta joskus huolenpito tuntuu hyvälle...

• Nathalhia kirjoitti:

sulla on niin viisas nainen joka erottaa että lakaisu ja harvointi on ihan samanlaista kiertoliikettä.

Voisit todellakin ajatella vähän niinkinpäin, että hormonit ja pesänrakennusvietti vie naista joskus enemmän kuin terve järki loppuraskaudessa. Muistamaton kanaemo kuvaa varmasti viimeisillään olevaa naista aika tehokkaasti. Sun tehtävä on olla se suojelija. Mutta harva nykymieshän siihen tosiaankaan pystyy, vastuu on helppo sälyttää vain toisen osapuolen harteille.

metriä leviällä harijalla roskia kasalle, niin on se vähä eri asia kuin lakaisu? Eikö ookki? Onko? Häh?

• 1+9
        Oopust kirjoitti:

Pitääkö tuosta vetää se johtopäätös, että jos napanuora on kaulan ympäri, johtuu se kovasta "riehumisesta"?
        Höpö höpö, ensinnäkin niin pitkä napanuora ei ole kovinkaan yleistä. Toisekseen se muksu vatkaa siellä aivan riittävästi itsekin, se kun ei pidä siivousvapaita vaan treenaa melkein ulostuloon asti.

Tuntemuksia ei mies voikaan tietää kuin kuulopuheilta ja yleensä mies pyrkii pitämään huolen, että naisen elämä on kevyempää. Jos todellakin olet muksuja tehnyt ja noilla kokemuksilla, niin älä yleistä, vaikka sinun miehesi olisi ollut kusipää.

Mutta pysyn kannassani, koska tiedät noinkin vähän, et ole koskaan synnyttänyt.

Säälittävä kommentti sinulta (mies tai nainen). Asiaa tuntematon, provo. Voin silti hyvin...

pitäisiköhän sinun tutustua vähän tarkemmin mm. kiertoliikkeen vaikutuksesta napanuoraan?

• Oopust
        1+9 kirjoitti:

pitäisiköhän sinun tutustua vähän tarkemmin mm. kiertoliikkeen vaikutuksesta napanuoraan?

kloppi enää, muksuja on ja loppuun asti olen ollut mukana, myöskin sektiossa. Yhden olen ottanut ulos, kun kätilö oli ensin auttanut pään ja toisen olkapään, siis työni oli enää olematon, mutta kuitenkin.

On tutustuttu yhteen sun toiseenkin seikkaan, eikä vähiten siksi, että parikymmentä vuotta tuli oltua kokolailla lähellä alaa, sivullisena silti. Ei se, että on mies, tarkoita sitä, ettei tiedä asioista. Vaikka ei itse olisikaan synnyttänyt, ei se tarkoita, ettei olisi voinut asioita tutkia ja niin ollen myös jotain niistä tietää.

Se on aivan turha tulla lesoamaan sillä, miltä raskaana olevasta naisesta tuntuu ja sillä perustella, ettei mies voi tietää mitään.

Eikä tässä muusta ollut kyse kuin turhanaikaisesta vauhkoilemisesta ja syyllistämisestä, johon todellisuudessa puutuin, koska en usko, että kukaan, joka on kokenut sen napanuorajutun, olisi sulattanut jos joku vain olisi tullut sanomaan, että mitäs veuhdoit sen haravasi kanssa.

Siis, ehkä jonkun toisen kannattaisi tutustua vähän tarkemmin napanuoran syvimpään olemukseen.

• Keräilijä-metsästäjä

"tarpeellista" avokkisi heitti pois? Olisi sääli, jos se hieno 80-luvun videonauhuri joutui kadotukseen. Sitä olisi saattanut vielä joskus tarvita.

• =D

• MNais

miten tää oivallus vaikuttaa jatkossa sun suhtautumiseen "yhdessä tekemisestä". Siis ok, jos todella sisäistit asian, mutta entä jos homma toimiikin vain noinpäin? Vaimoke auttaa sua, mut autatko sä häntä yhtä tarmolla ja samalla tavalla, että hän saa siitä itse virtapiikin (joka mun mielestä kuvasti myös osaltaan sitä voimaa mitä rakkaaltasi saat elämääsi)?

• sama on toiminut n. puolitoista vuotta toisinpäin, toki vaihtelevalla menestyksellä työ-, yms kiireiden vuoksi.

• monte34

kannattaa iloita nyt varovaisesti, nääs jossain vaiheessa alat tarvitsemaan jotain työkalua tai jotain muuta juttua joka sulla autotallissa oli niin se saattaa olla kaatopaikalla jos et ollut silmä tarkkana kokoajan

• en kai mä nyt sitä työkalauihin käsiksi päästä. Hyvä huomio kuitenkin, kyllä siinä tarkkana pitää olla.

• monte34
        relaxed_eyes kirjoitti:

en kai mä nyt sitä työkalauihin käsiksi päästä. Hyvä huomio kuitenkin, kyllä siinä tarkkana pitää olla.

uusien siivoojien kanssa sai olla varovainen, saattoi mennä työkaluja roskikseen koska ne nyt sattui vaan lojumaan lattialla.

poranterät ja sun muut pienet jutut

• uk-ko

miten yksinkertainen asia tuokin on - ja miten kauan meiltä menee sen oppimiseen...

• rusalkaa

Kaikkein hedelmällisintä onkin juuri eri alan ihmisten yhdessä tekeminen, vaikkapa sitten naisen ja miehen. Pelkästään erilainen ajattelutapa tuottaa uusia ratkaisuja, joita ei välttämättä olis yksin tullut keksineeksi. Puhumattakaan siitä, että yhdessä tekeminen on hauskaa.

Kahdestaan saa enemmän aikaiseksi kuin erikseen yhteen laskettuna. Tää on vaikea ymmärtää joittenkin, mutta vuorovaikutus ja yhteistyö tuottaa lisäarvoa.

Olisi todella hyvä, että mies tajuaa tämän...vihdoin ja viimein.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      179
      1376
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      85
      1263
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      102
      1013
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      849
    5. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      40
      743
    6. Haluatko, että kierrän sinut kauempaa

Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.
      Ikävä
      83
      626
    7. Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni

mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä
      Ikävä
      30
      556
    8. Leski ja Volvomies

Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..
      Kuhmo
      7
      556
    9. Mikä on vahvuutesi palstalla?

Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr
      Sinkut
      111
      520
    10. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      44
      512
    Aihe