mp3 musiikkia olohuoneessa?

miitenkiitti

Mitä vaihtoehtoja on kuunnella MP3 musiikkia olohuoneessa? Mulla on biisejä tietsikalla, ulkoisella kovalevyllä ja mp3 soittimella (ei iPod). Tietsikka on makuuhuoneessa, mutta olkkarissa on kyllä viritinvahvistin, cd-soitin ja kajarit.

Nyt oon kopioinu mp3-biisejä ensin koneelle, ja sieltä polttanu cd:lle, ja soittanu noita cd:tä. Jotenkin vaan ei jaksais poltella noita cd:tä kun samat biisit on valmiiksi jo mahdollisesti kolmessa eri paikassa. CD:ltä tietyn kansion/mp3 biisin löytäminen cd-soittimella välillä myös työlästä.

Mitä muita tapoja ois ?

Saako jotenkin kytkettyä mp3-soittimen tai usb-kovalevyn viritinvahvistimeen/cd-soittimeen? Ongelma kai, että mp3-soittimesta loppuu heti patterit.

Ihanne ois kun ois kaukosäätimellä käytettävissä koko kodin mp3-kirjasto olkkarista ilman että pitää laittaa koko laitteisto uusiks.

9

472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hifisti69

      Vedä tietokoneen äänikortilta johto olohuoneen vahvistimeen.

      Tai sitten hankit soittimellesi ja vahvistimellesi sopivan telakan.

      • kyssäri...

        varmaan kuuluu että mikä piuha mihin väliin, niin piuha tietsikan/soittimen kuuloke- tai linjalähtöliittimestä vahvistimen linja- tai aux-tuloon. Yleensä tähän taitanee käydä piuha jossa on ministereoplugi toisessa päässä ja RCA:t toisessa, näitä löytyy lähes joka kaupasta muutamalla eurolla.


      • Hifisti69
        kyssäri... kirjoitti:

        varmaan kuuluu että mikä piuha mihin väliin, niin piuha tietsikan/soittimen kuuloke- tai linjalähtöliittimestä vahvistimen linja- tai aux-tuloon. Yleensä tähän taitanee käydä piuha jossa on ministereoplugi toisessa päässä ja RCA:t toisessa, näitä löytyy lähes joka kaupasta muutamalla eurolla.

        Jos se viritinvahvistin oli monikanavamallia, siinä mitä todennäköisimmin on optinen äänen sisääntulo. Jos tietokoneen äänikortilta löytyy optinen ulosmeno, optinen piuha on hyvä ratkaisu. Tällöin tietokoneen analoginen ääniulostulo jää muuhun (esim. kuuloke-) käyttöön.


      • kdljsadkjaskl
        Hifisti69 kirjoitti:

        Jos se viritinvahvistin oli monikanavamallia, siinä mitä todennäköisimmin on optinen äänen sisääntulo. Jos tietokoneen äänikortilta löytyy optinen ulosmeno, optinen piuha on hyvä ratkaisu. Tällöin tietokoneen analoginen ääniulostulo jää muuhun (esim. kuuloke-) käyttöön.

        Onko teillä kaikilla sitten tietokone olohuoneessa ja koko ajan päällä? Mitäs jos se on makuuhuoneessa, ja ei koko ajan päällä. Kun työpäivän jälkeen rojahdan väsyneenä olohuoneen sohvalle, niin haluaisin kaukosäätimellä laittaa musiikkia päälle mp3 kokoelmastani. Ja sitten vähän ajan päästä jopa vaihtaa artistia/kappaletta. Onko tämä mitenkään mahdollista?

        En halua kävellä ensin makkariin, laittaa tietokoneen päälle, odottaa windowsin latautumista, käynnistää jonkun soitto-ohjelman, odottaa ohjelman lataamista, etsiä sieltä hiirellä kappaleita ja kansioita, laittaa kappale soimaan, kävellä takaisin olkkariin jne.


      • Nichya
        kdljsadkjaskl kirjoitti:

        Onko teillä kaikilla sitten tietokone olohuoneessa ja koko ajan päällä? Mitäs jos se on makuuhuoneessa, ja ei koko ajan päällä. Kun työpäivän jälkeen rojahdan väsyneenä olohuoneen sohvalle, niin haluaisin kaukosäätimellä laittaa musiikkia päälle mp3 kokoelmastani. Ja sitten vähän ajan päästä jopa vaihtaa artistia/kappaletta. Onko tämä mitenkään mahdollista?

        En halua kävellä ensin makkariin, laittaa tietokoneen päälle, odottaa windowsin latautumista, käynnistää jonkun soitto-ohjelman, odottaa ohjelman lataamista, etsiä sieltä hiirellä kappaleita ja kansioita, laittaa kappale soimaan, kävellä takaisin olkkariin jne.

        olohuoneessa, mutta en kuuntele sen kautta musiikkia tai katso elokuvia. Multimedian toistohommat hoitaa TV:seen ja vahvistimeen liitetty WD TV HD multimediatoistin.

        http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=35863


    • 1stMacFinn
      • Mitään lankaa enää :

      • Fanboy tai jotain

        Ja airport torppaa vain yhteen kohteeseen audiota. Not good.


    • madiatoistin

      Tarvitset mediatoistimen joka osaa soittaa ääntä ja videota ulkoiselta USB-kovalevyltä tai muistitikulta

      Itse hankin Western Digitalin Mediatoistimen koska se on halvin ulkoista USB-kovalevyä ja muistitikkua tukeva laite joka tukee FLAC-äänitiedostoja jollaiseksi olen ripannut koko CD-kokoelmani. Tuettuna on tietenkin myös mp3, AAC, vma ja paljon muuta

      Tuo antaa myös 1080p-tasoista kuvaa HDMI-liitäntään joten voit katsoa suoraan kovalevyltä tai muistitikulta myös HDTV-tasoisia H.264 videotiedostoja.

      91€ hinta voi olla hieman liikaa pelkkään mp3-kuunteluun mutta ominaisuuksiinsa nähden tuo on todella halpa ja näppärän kokoinen laite. Ainoa huono puoli on siinä että käyttö onnistuu vain silloin kun TV on päällä koska itse laitteessa ei ole näyttöä

      http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=35863

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      59
      2020
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe