Terve.
Vakituinen työsuhde ja toistaiseksi voimassaoleva lomautus päällä. Irtisanominen tuli lomautuksen aikana eli mitä rahoja olen oikeutettu saamaan? Irtisanomisajan palkka ja kertyneet kesälomarahat? Olen liitossa ja työpaikalla noudatetaan työehtosopimusta. Olen työehtosopimuksen mukaan oikeutettu 1kk irtisanomisajan palkkaan koska olen ollut yli vuoden töissä.
Irtisanominen lomautuksen aikana?
2
2114
Vastaukset
- kuuklaus
Jos työnantaja irtisanoo lomautetun työntekijän työsopimuksen päättymään lomautuksen aikana, työntekijällä on oikeus saada irtisanomisajan palkkansa. Työnantaja saa vähentää irtisanomisajan palkasta 14 päivän palkan, jos työntekijä on lomautettu lain tai sopimuksen mukaista yli 14 päivän lomautusilmoitusaikaa käyttäen. Tästä voidaan sopia poikkeavasti valtakunnallisilla työehtosopimuksilla.
Säännöksen kiertämiseksi tehty lomautuksen keinotekoinen katkaiseminen ei ole hyväksyttävää. Esimerkiksi vuosiloma ei katkaise yhdenjaksoista lomautusta.
Työnantaja ei voi vaatia lomautettua työntekijää palaamaan töihin irtisanomisajaksi.
http://www.tyosuojelu.fi/fi/lomauttaminen- Helppiä...
mitään käteen jos esim irtisanomisaika on 14vrk ja siitä vähennetään lomautusilmoitusajan (14vrk)pituinen palkka?
Jos lomautusilmoitusaika on ollut 1kk, niin siitä maksetaan puolet. Entäs ne sisällä olevat kesälomapäivät??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 20713247
Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.
Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m122108Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?
Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes931159- 1141085
- 221050
Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa
Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?37981Huomioon ottaminen
Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin30842Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit
Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t80668Sinkkusiskoni pliis kertokaa
Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex80653- 63623