Luomien poisto

Katjjaa-

Minulla on kasvoissa ja kaulassa luomia, kasvoissa 2 tai 3 jotka haluan pois ja kaulassa ainakin 2. Myös käsissä on luomia jotka haluaisin pois. Olen 15-vuotias, ja mietinkin, että minkähän ikäisenä voi poistattaa luomia? Ja mitähän se maksaa ja missä niitä poistetaan? Pitääkö luomia jotenkin testata ennen poistamista? Haluan luomet pois koska ne ovat ulkonevia ja häiritseviä.

Kiitos jos joku osaa vastata =)

4

2269

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mole---

Luomia voidaan poistaa missä vaan. Yleensä lääkärit haluaa nähdä luomen ensin ja sitten varataan toimenpideaika.

Kaulalta luomet saa pois melko helposti, kasvot ovat herkkä alue, joten kyllä lääkärin konsultaatio on siinä tapauksessa ehdoton.

Kannatta keskustella myös huolellisesti siitä minkälainen arpi jää. Monet pettyvät siihen, että rumana koetun luomen sijalle jääkin paljon rumempi arpi. Arven kohta ei välttämättä rusketukaan jne... Kasvoilta poistaminen kannattaa todella miettiä huolella.

Luomia ja niiden näköisiä syyliä tms. on erilaisia, poistaminen ja tulos riippuu siitä. Eli siinäkin lääkäri vain tietää.

Kaulalta ulkonevat luomet olisi ihan kiva poistaa, niihin jää kiinni aina jotain. Itse poistin vasta aikuisena yhden sellaisen ja olisi pitänyt tehdä paljon aikaisemmin.

Luomi voikin olla joskus ihosyöpä, joten jos lääkäri edes epäilee, lähetetään poistettu luomi patologille tutkittavaksi.

Terveysasemalla voidaan tietysti poistaa luomia, mutta itse kävin yksityislääkärillä, koska luomi oli muuttunut ja revennyt, joten halusin hoitoon heti. Luulen myös että yksityislääkäri (kirurgi) osaa ommella tikit paremmin, jolloin jää vähemmän jälkeä. Yhden luomen poisto maksoi yksityisellä n. 200 euroa (Kela-korvauksen jälkeen) Helsingissä.

Kasvojen operaatioon voi olla että tarvitset plastiikkakirurgin... ehkä joku tietää, jolla on kasvoista poistettu. Mulla vain kaulasta.

• pad tutkitaan

Itse olen töissä sairaalassa, ja meillä on luomipoliklinikka, jossa opiskelijat poistavat luomia ja kirurgi osallistuu tähän toimenpiteeseen. Multa on tuolla tavalla poistettu luomi selästä lapaluun päältä ja niskasta. Lisäksi rinnoista poistettiin luomen näköiset verukot, joita itse luulin luomiksi.
        Kasvojen alueelta todella luomet poistaa plastiikkakirurgi.
        Jos on yhtään taipumusta ihon repeilyyn leikkausten/haavojen yhteydessä tai keloidimuodostukseen, voi poistetun luomen kohdalle tulla paljon isompi ja rumempi alue, joka erottuu ihosta kiusallisesti. Näin on työkaverillani, jolta poistettiin luomi rinnasta dekolte-alueelta. Jäljellä on yli 1 cm pituinen arpialue, joka ei rusketu.

Silmäluomen päältä on kerran yksityisellä lääkäriasemalla poistettu ns. syyläluomi, joka oli aivan ihon värinen, mutta reilusti koholla ihosta, ikään kuin kapealla kaulalla kiinni silmäuomessa. Ensin puudutettiin jollakin nesteellä ja sen jälkeen vain naps ja laastari päälle. Näillä on kuulemma tapana uusiutua, tai tulla johonkin toiseen paikkaan. Yksi on nyt silmän ulkonurkassa, mutta ei niin häiritsevä kuin tuo edellinen, joten onkoon nyt vielä siellä.

• 8+18=26

sellainen pitkä luomi, siis varrellinen. Olin silloin n. 35-v. Lääkäri puudutti ja teki pienen viillon ja laittoi yhden tikin. Arpi on pieni eikä häiritse kun on olkavarren sisäpuolella, siksi poistatin kun hankautui aina kun liikutti kättä vartalon lähellä. Lääkäri sanoi että aina lähetetään tutkittavaksi ja tieto tulee kotiin joka tapauksessa, oli siinä syöpää tms tai ei. Käsittääkseni mitä nuorempana luomet poistaa sitä paremmin ne paranee, vai olenko ihan väärässä? Joku varmaan tietää vastauksen. Tarkoitan siis arpien muodostumista

• 6ty

mutta osaan järi luomee isompi arpi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3141
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe