Lääkärintodistus

???

Mä oon kahdesti hakenu au pairiksi Scanaupairsin kautta ja hakemuksen mukaan on pitäny laittaa se englanninkielinen lääkärintodistus. Ihmettelin vähän kun siihen merkittiin rinnanympärys. Tietääkö kukaan mitä ihmettä ne sillä tiedolla tekee? Ihan sama mulle vaikka rinnanympärys todistuksessa lukeekin, mutta on aika hassua se musta on...

11

2489

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Samaa oon ihmetelly! Ihme kun eivat suoraa kysy etta mika on kuppikoko! Ma en yleensakaan tajua miks tarvitaan joku laakarintodistus. Sen ymmarraan etta ois todistus ettei oo mitaan varsinaisia vaivoja ja sairauksia, mutta multa esim. tarkastettiin hampaat ja selkaranka. No jaa, en tia olinko se ma vaan etta se vaikutti oudolta vai oliko se tosiaankin outoo.

• Riina

..siihen lääkärintodistukseen muuten merkitään? Siis ton rinnanympäryken lisäks? Paino, näkö vai mitä? On muuten tosi outo juttu. Kuitenkin ollaan menossa ulkomaille eikä rintaliivejä ostamaan :S :D

• ...

muistaakseni ne viela tarkistaa tosiaan naon, hampaat, selkarangan, pituuden, painon, verenpaineen. Mulla varsinkin oli noloo kun oli nuori mieslaakari... Huh, kylla vahan havetti...

• Riina
        ... kirjoitti:

muistaakseni ne viela tarkistaa tosiaan naon, hampaat, selkarangan, pituuden, painon, verenpaineen. Mulla varsinkin oli noloo kun oli nuori mieslaakari... Huh, kylla vahan havetti...

minkä ihmeen takia hampaat?! en kyllä muutenkaan käsitä koko lääkärintarkastuksen ideaa.. siis tietty on hyvä tarkistaa että kaik on ok ja perhe saa tiedon et jos on joku sairaus, mutta mitä nyt edes painolla ja pituudella on väliä.

• Mies
        Riina kirjoitti:

minkä ihmeen takia hampaat?! en kyllä muutenkaan käsitä koko lääkärintarkastuksen ideaa.. siis tietty on hyvä tarkistaa että kaik on ok ja perhe saa tiedon et jos on joku sairaus, mutta mitä nyt edes painolla ja pituudella on väliä.

No mieti nyt perheen miehen kannalta. Onhan se kamala jos nuorella aupair-tytöllä onkin huonot hampaat ja suu maistuu pahalle kun sitä suutelee. Ja tottakai miehet haluavat tietää perheeseen tulevan aupair-tytön rinnanympäryksen etukäteen, sillä tytön vaihtamisessa on iso vaiva jos se ensimmäinen osoittautuukin liian pienitissiseksi.

• ...
        Riina kirjoitti:

todellakaan mita virkaa on hampaiden tutkimisella, tai millaan muillakaan jutuilla mita he tutkivat, minulle kun ei kerrottu MIKSI he niin tekevat. Olisi itsekin kiva tietaa!!

• Riina-Zeraphina
        ... kirjoitti:

todellakaan mita virkaa on hampaiden tutkimisella, tai millaan muillakaan jutuilla mita he tutkivat, minulle kun ei kerrottu MIKSI he niin tekevat. Olisi itsekin kiva tietaa!!

Eli siis...olin itekkin samanlaisessa lääkärintarkastuksessa, mutta multa sitä rinnan ympärystä ei otettu sillain rintojen ympäriltä, vaan lähinnä tosta rintojen alta, leveimmästä kohtaa niinkun kylkiluita.
        Ymmärsiköhän kukaan, eli rintojen alta, mutta ei missään nimessä otettu rintojen kohdalta!!!
        Sitten lääkäri katsoo mikä sun yleinen kunto on, ootko normaali, laiha, vai "pyöreä", ja miltä ulospäin näytät, terveeltä, kalvakalta, vai miltä. Sitten he katsoivat jalat, että onko lättäjalkasuutta tai muuta sellaista, ja kysyessäni, et miksi moinen, niin se on kuulemma lähinnä sitä varten, kun osa nuorista lähtee tekemään kesän ajaks ranskaan ja muuaale omenan poimintaa, ja viinirypäleiden poimintaa...niin sielä on oltava kunnossa olevat jalat, jotka myös toimivat, eikä joudu liian kovalle rasitukselle, kuten ilmeisesti lättäjalat.

Ja sitten se tärkein, eli hampaat.
        Siintä lääkäri pystyy suorilta "lukemaan" ihmisen kokonais voinnin, eli samalla tavalla, kun kielen kunnosta pystytään määrittelemään sairaudet. Sillon kun hampaat on kunnossa, eikä lahot, tai pahempia värivikoja/kulumisvikoja, niin siintä todella pystyy lukemaan ihmisen yleiskunnon!! Johan se mainoksessakin sanotaan jotenkin näin: "Terve suu on pääasia", ja totta on. Itselläni alko hirvee lääkärikierre kaikennäkösiin vatsavaivoihin, ja turvotukseen, eikä mistää löytänyt apua. Kärsin todella pahoista ongelmista, ja näiden äsken mainitsimieni lisäksi vielä pahoista ihottuma länteistä ihollani, mutta...kaskummaa kun menin hammaslääkäriin, avasin suuni, ja hampilääkäri kerto samalla sekunnilla kärsiväni hiivasyndroomasta. Sen kuulemma näkee samantien kieleltä, ja suun limakalvoilta nämä ammatti-ihmiset, joten kyllä ne hampaat on vaan tärkeet tarkastaa!!!
        Ja tietenkin selkäranka tutkitaan, niinhän ainakin meille tehtiin jo ala-asteelta lähtien!! Siinä selvitetään, onko selkärangassa liikaa kaartumista suuntaan, tai toiseen (en muista enään sen sairauden nimeä, muistaaksei joku skolioosi???...anteeks jos muistan ihan päin persusta)...tällä pystytään siis selvittämään, onko ihminen kuinka vankkaa laatua ruumilliseen työhön, joten kyllä niillä kaikilla on ihan merkityksensä...ja muistan vielä, että mulla otettiin pissanäytteestä nopee huumeseula, ja verensokeri josta selviää, onko esim diabetestä.
        Että tällästä...

Riina-Zeraphina

• Takku
        Mies kirjoitti:

No mieti nyt perheen miehen kannalta. Onhan se kamala jos nuorella aupair-tytöllä onkin huonot hampaat ja suu maistuu pahalle kun sitä suutelee. Ja tottakai miehet haluavat tietää perheeseen tulevan aupair-tytön rinnanympäryksen etukäteen, sillä tytön vaihtamisessa on iso vaiva jos se ensimmäinen osoittautuukin liian pienitissiseksi.

Ymmärrän tuon ensimmäisen selityksesi, mutta
        minulta rinnanympärys mitattiin rintojen alta,
        rintalastan päältä. Perheenisällä ei siis
        ollut minkäänlaista kuvaa itse rintojeni koosta.
        Miten selität tämän?

• Anonyymi
        Mies kirjoitti:

Ei se mene perheen isää varten... Vaan omasta kokemuksesta voin sanoa että se on niitä mieslääkäreitä varten että pääsevät lähentelemään 18 vuotiaita tyttöjä ja heidän rintojaan. Kun itse ilmoitin keski-ikäiselle mieslääkärilleni että olin kotona mitannut rinnanympäryksen ja ilmoitin mitan ja ettei hänen tarvinnut enää uudelleen mitata, hänen koko naamansa venähti kuin olisin vienyt ainoan ilon häneltä elämästä. Hetken mietinnän jälkeen hän sitten sanoi että oli vielä yksi testi mikä pitää tehdä, ja käski minun ottaa paidan pois, maata pöydälle ja hän alkoi tiivisti käytellä stetoskooppia koko rinnanalueellani. Kysyin jälkeenpäin kavereilta oliko tämä osa heidänkin tutkimusta ja kuten arvasin ei ollut... Ja se voitonriemuinen ilme mikä lääkärillä oli kun sai minut siihen pöydälle oli todella lannistava...

• Minä

Lähetin itse Scanaupairsille hakemukseni pari viikkoa sitten lääkärintodistus mukaanlukien. Lääkärissä käydessä sain itse kertoa pituuteni ja painoni, lääkäri olisi varmasti mitannut ne itse, jos olisi epäillyt minun valehtelevan. Ainut mikä mitattiin oli verenpaine ja näkö tarkastettiin.

Ei minulla ollut mitään selkärangan tarkastuksia tai jalkojen tiirailuja. Taitaa olla aika paljon lääkäristä kiinni mitä he tarkastavat.

• Anonyymi

vastaanottava perhe halua seivittää etukäteen au pairin perheyhteensopivuuden. Dynamiikka ja kemia siis. Au pair on myös lasten tärkeä innostava roolimalli. Ei siis vain osteta ja myydä vain sitä au pair -työpanosta. Tilanteita on suuntaan ja toiseen. Perhe jonka elämän keskiössä on runsas syöminen ja paksut tirisevät pihvit on onnessaan jos au pair on hyvän ruuan ja paksujen t-luupihvien ystävä. Sillojn suuri rinnanympärys on hyvä indikaattori hyvästä au pairista. Arvot ja elämänfilosofiat mätsäävät. Kun kysyntä ja tarjonta kohtaavat ideaalisesti toisensa ja hinta/laatusuhde on paikallansa niin homma poikii onnea runsain mitoin, Kaikki voittavat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2656
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2282
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2160
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1772
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      290
      1454
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    Aihe