Mitä host-vanhemmille joululahjaksi?

aivojumi

Mitä te olette hankkineet host-vanhemmillenne joululahjaksi?

Pää on ihan tyhjä, ja omien vanhempienkin lahjojen ostaminen on vaikeaa... Lapsille nyt on helppo ostaa, kun heillä on toivelistansa, mutta noi vanhemmat, argh. Pari idioottivarmaa lahjaideaa tietty on, kuten esimerkiksi hyvä punaviini, mutta kun haluaisin jotan erityisempää hankkia, kun ovat minullekin niin kivoja olleet koko puoli vuotta, ja joutuvat vielä toisen puolivuotta meitsiä katselemaan :D

13

999

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex au pair

ei kannata ostaa host vanhemmille. lapsille vain se on tarpeeksi!

• aupparii

No huoh. Kyllä minä ainakin mun superihanille host-vanhemmille ostan lahjan, tietenkin.
        Itse painiskelen saman ongelman kanssa, aluksi ajattelin ostaa leffaliput mutta luovuin siitä ideasta. Näillä on iso viinikaappi ihan täynnä, että viinipullokaan ei ole vaihtoehto. Oon miettinyt jotain dvd:tä, teatteri/konserttilippuja, herkkukoria, jne mutta mikään ei tunnu sopivalta. Ja oon vielä sellanen lahjanostaja, että mun mielestä sen lahjan pitää olla just täydellinen enkä tyydy sen vähempään. On tää vaikeeta :-D

• jjjjjjj
        aupparii kirjoitti:

No huoh. Kyllä minä ainakin mun superihanille host-vanhemmille ostan lahjan, tietenkin.
        Itse painiskelen saman ongelman kanssa, aluksi ajattelin ostaa leffaliput mutta luovuin siitä ideasta. Näillä on iso viinikaappi ihan täynnä, että viinipullokaan ei ole vaihtoehto. Oon miettinyt jotain dvd:tä, teatteri/konserttilippuja, herkkukoria, jne mutta mikään ei tunnu sopivalta. Ja oon vielä sellanen lahjanostaja, että mun mielestä sen lahjan pitää olla just täydellinen enkä tyydy sen vähempään. On tää vaikeeta :-D

Mä aion tehdä niin , että ne saa kortin missä lukee ilmaista lastenhoitoa yksi lauantai-ilta, ja mahdollisesti lahjakortti jonnekkin ravintolaan tai sitten viiniä ym. Kun ne niin harvoin missään yhdessä käy!

• ap

Kyllä minä haluan ostaa vanhemmille lahjan, ovat niin loistavia olleet. Lisäksi tiedän saavani heiltä melko kalliin joululahjan, ja jo pelkästään senkin takia haluan muistaa heitä jotenkin.

Pirun vaikeaa vaan keksiä mitään sopivaa :D Lastenhoitolahjakortti ei tule kyseeseen, kun olen muutenkin "aina" käytettävissä, ja lisäksi lapset ovat isällään joka toisen viikonlopun.

Viini- ja skumppalaseja tiedän heidän tarvitsevan lisää, varsinkin kun minäkin olen kai 3 niitä hajottanut täälläoloaikanani :D, mutta olisi kiva, jos ne olisivat joko samaa sarjaa noiden vanhojen kanssa (...mutta en tiedä mistä noi on hankittu) tai kokonainen uusi setti laseja (mihin mulla ei ole varaa).

Omista valokuvista teetettyä kalenteriakin olen miettinyt, mutta totesin sitten, että vaikka olenkin paljon kuvia ottanut täälläoloaikanani, ei niissä ole tarpeeksi kalenteriainesta omaavia.

• auppari 3x

Halvin ja helpoin lahja (ja varmasti tervetullutkin lahja!) on tietenkin lapsenvahti"lahjakortti" eli lupaat vahtia muksuja ylimääräisen illan, päivän tai viikonlopun.

Itse olen antanut ihanan perheen vanhemmille "hemmottelu/yllätysviikonlopun" lahjaksi. Vaati aika paljon vaivaa, mutta oli sen arvosta. Ja ei toisaalta taas syönyt minun vähistä rahoista ihan hirveetä summaa pois. Homma meni näin:

He saivat etukäteen valita sopivan viikonlopun, jotta olin varma että molemmille vanhemmille sopii...En kuitenkaan kertonut tarkkaan mitä tuleman piti, tiedustelin vain olisivatko he mieluummin kotosalla kahden kesken vai haluaisivatko lähteä illanviettoon muualle (toivoivat koti-iltaa). Tein loppuviikolla lauantain ja sunnuntain ruoat valmiiksi, jotta äidin ei tarvinnut ryhtyä niitä viikonloppuna ähräämään. Tein perjantaina myös ylläriksi kunnon suursiivouksen viikonlopun alkajaisiksi ja hoidin kauppareissun ja pyykit. Oli ihana nähdä host-äipän hämmästynyt ilme kun tuli perjantaina pitkän päivän päätteeksi kotiin ja illan/viikonlopun hommat olikin jo tehty:). Lähdin itse illanviettoon ja saivat viettää perheenkeskistä aikaa lasten kanssa kun ei ollut enää muuta hommaa hoidettavana. Lauantaina heräsin aikaisin lasten kanssa, leivoin sämpylöitä ja laitoin tavallista juhlavamman aamupalan valmiiksi vanhemmille. Sitten otin lapset päiväksi puistoon ja kavereiden luo, hoidin heidän ruokailut, kylvyt ja laitoin nukkumaan. Vanhemmat saivat viettää päivän keskenään ja olivat lähteneet kaupungille kiertelemään ja lounaalle tuttavien kanssa. Olin jemmannut hyvää viiniä, iltapalanaposteltavia, kukkia jne. vanhemmille ja laitoin ne kauniisti esille takkatulen ääreen. Toivotin ihanaa kehdenkeskistä iltaa ja lähdin yöksi pois ;-). Aamulla vielä nousin lasten kanssa, lähdin puistoon ja hoidin lounaan (helppoa ku oli valmiiksi tehty...) Oli kyllä vanhemmat tosi ilosen näkösiä sunnuntaina ;-) ja niin olin minnäkin tyytyväinen ku lahja otettiin niin ilolla vastaan:)!

Sitten toisella aupair-kerralla tein perheelle valokuva-albumin muistoksi kun vuosi heillä sattui päättymään juuri joulua ennen. Perhe oli aika epäkäytännöllinen, kamerakin oli aina hukassa tai akku oli loppu, joten heillä ei ollut juuri lainkaan omasta takaa kuvia lapsista pieninä. Olivat tosi onnellisia kun saivat nätin albumin täynnä perhekuvia ja iloisia otoksia lapsista. Tämä lahja tietty edellyttää, että antaja itse tykkää kuvata ja ehkä myös osaa jonkun verran :).

Sitten muita mieleen tulevia ideoita voisi olla jokin perhepeli, siis lautapeli tms. mitä koko poppoo voisi yhdessä pelata. Tyyliin alias, afrikan tähti tms. jos jotain vastaavia sieltä päin maailmaa löytyisi.
      Entä jokin lahjakortti teatteriin, elokuviin, johonkin näyttelyyn tms.? (tietenkin lupaat toimia illan lapsenvahtina, että pääsevät sinen)

• Kateellinen :)

Mahtava tyyppi olet! Tulisitko meillekin auppariksi? Ihanaa, etta sinunlaisia ihmisia on au pair-markkinoilla.

• Lehtolainen
        Kateellinen :) kirjoitti:

Mahtava tyyppi olet! Tulisitko meillekin auppariksi? Ihanaa, etta sinunlaisia ihmisia on au pair-markkinoilla.

Oletko kenties vailla au pairia? itse olen laittanut monelle sivustoille ilmoituksia että etsin Host-perhettä joten jos tarvit au pairia niin laita yhteystiedot niin otan yhteyttä

• Aupparix

sama ongelma... mitä ihmettä antaa joululahjaksi! Olen au pairina Australiassa ja mulla on aivan ihana perhe! Mutta ne on tosi rikkaita ja niillä näkyy olevan jo ihan kaikkea niin en yhtään keksi mitä antaa kun kaikkea niillä on! Kumminkin haluaisin jotain antaa, ja en ole ottanut paljon kuvia tai valokuvaalbumi olisi hyvä lahja idea... ja olen ''aina käytettävissä'' niin tuollainen lahjakortti ideakaan ei oikein sovi...

• eksul

Täällä ihan sama ongelma, perheellä on kaikkea ja rahaa valtavasti. En keksi sopivaa lahjaa perheelle, eikä kerkee oikeen suomesta pyytää vanhempia postittamaan mitään suomalaista ja kaiken lisäksi perhe menee itse suomeen jouluksi. :/

• ex au pair
        eksul kirjoitti:

Täällä ihan sama ongelma, perheellä on kaikkea ja rahaa valtavasti. En keksi sopivaa lahjaa perheelle, eikä kerkee oikeen suomesta pyytää vanhempia postittamaan mitään suomalaista ja kaiken lisäksi perhe menee itse suomeen jouluksi. :/

En ymmärrä miksi varakkaalle perheelle jolla on jo kaikkea pitää keksiä pakolla jotain ostettavaa. Minä ainakin aikoinani ostin vain lapsille.

• huoh-
        ex au pair kirjoitti:

En ymmärrä miksi varakkaalle perheelle jolla on jo kaikkea pitää keksiä pakolla jotain ostettavaa. Minä ainakin aikoinani ostin vain lapsille.

No kuule ehkä siksi, että se on kohteliasta!

• aupairinaollut

Minun mielestä vanhemmille ei mitään spesiaalia tai kallista tarvitse alkaa hankkimaan. Ajatus on tärkeintä. Jos omaat kädentaitoja voit tehdä heille jotain itse. Silloin he saavat ainakin jotain mikä on todellakin SINULTA. Mutta ihan yksinkertaisesti, jokin vapaa vkl vanhemmille tai ilta. Elikkäs tarjout vahtimaan lapsia ilmaiseksi. Tai hoidat ehkä viikonlopun ajan kaikki kotiaskareet niin että vanhemmat saavat viettää "laatuaikaa" lasten kanssa. Monillla vanhemmilla jää tosi vähän aikaa töiltä olla lasten kanssa. Viikonloput täyttää kotiaskareet kun se on normaalisti aupairin vapaa-aikaa...

• Auppari90

Tässä samojen kysymysten äärellä minäkin; ostaako lahja koko perheelle (nyt jouluksi, vai suomesta joulun jälkeen) pelkästään lapsille, ja mitä ostais..
      Suomesta tiedän mitä ostaisin, mutta kun tiedän että perhe antaa minulle lahjan jo ennen kuin lähden käymään Suomessa, niin tuntuu hölmöltä jos minulla ei ole heille sitten mitään..
      Ihan niinku ei ois muuten jo ressiä noiden joululahjojen kanssa! :D
      Ja suklaakonvehtirasiaa en viitsi ostaa, koska sellaisen he ainakin minulle kotiin laittavat mukaan.
      5 päivää aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      18
      2582
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      208
      1919
    3. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      59
      1619
    4. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      102
      1531
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      49
      1446
    6. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      199
      1296
    7. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1226
    8. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1115
    9. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1025
    10. Rääkyvä nainen

Varokaa perintö metsiään varjelevaa puolialastonta Etelän naista,häätää huutaen autoilijoita ja marjastajia pois yleisil
      Kuhmo
      13
      897
    Aihe