Suurituloinen tienaa siis 3917 e/kk. Aiemmin syksyllä Jutta Urpilainen kertoi, että alle 3000 euroa kuukaudessa tienaavat ovat pienituloisia. Keskituloisia ovat siis 3000-3916 e/kk tienaavat. Nyt kun on nämä termit saatu haltuun, poliittinen keskustelu on paljon helpompaa.
http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Vanhasen rikkaat tienaavat yli 47 000 vuodessa/1135251137522
Suurituloinen tienaa 47000 vuodessa
12
883
Vastaukset
- niin onnellinen
Hyvä havainto!
Tarkennetaan vähän - lomarahat ovat myös ansiotuloa.
Jos puhumme liksasta,
- on suurituloinen, kun palkkatuloa ansaitsee alkaen 3.760,- /kk
- keskituloinen, jos kk-liksa on 3.000,- - 3.759
- köyhä, jos kk-tulot on alle 1.200,- - liian isot kengätkö?
AUH! Mun vuositulot ylittäää ton sun summan 1500 eukolla, joten apuva, miksi mä siis kutsun itteeni?!?
Nyt iski kauhee paniikki... *tana tätä maan tapaa luokitella jokaikinen iikka jollain h*levetin nimityksellä!!- öyöyöyö
Sä oot öky, eks tiedä? Ö-K-Y Sellanen, että muilta menee leuat sijoiltaan.
- torneero
öyöyöyö kirjoitti:
Sä oot öky, eks tiedä? Ö-K-Y Sellanen, että muilta menee leuat sijoiltaan.
Valehtelija se on, ja iso sellanen. Ei kukaan yli 40 000€ vuositulonen kirjottele tällasella rupupalstalla. Täällä mölytään vaan me tyttömät ja noi meidän hulttiopenikat joita me ei saada kouluun kiveelläkään.
- pro-pukki
torneero kirjoitti:
Valehtelija se on, ja iso sellanen. Ei kukaan yli 40 000€ vuositulonen kirjottele tällasella rupupalstalla. Täällä mölytään vaan me tyttömät ja noi meidän hulttiopenikat joita me ei saada kouluun kiveelläkään.
Tyttömät?
Ei kiveelläkään?
Oot tainnu vähä maistella? - torneero
pro-pukki kirjoitti:
Tyttömät?
Ei kiveelläkään?
Oot tainnu vähä maistella?No okei...ihan vähä vaan. Et kerro eukolle! Mut ihatosi tää on vähän tällanen...luuserien katuoja koko palsta... Maailma haisee niin pahalle....rahalle tarkotam
Vuosituloista kun nappaa pois lomarahat, jää kuukausipalkaksi 3730€. Nämä ovat siis Vanhasen määritelmän mukaan suurituloisia, eli 10% työllisistä. Urpilaisen mukaan pienituloiset tienaavat alle 3000€/kk, joita on noin 65% työllisistä. Niinpä Suomen keskiluokka on eriarvoisuuden kasvun johdosta pienentynyt 25% työllisistä. Kun otetaan huomioon, että työvoiman ulkopuolella on 2,5 miljoonaa ihmistä (lapset, vanhukset, työttömät, sairaat), niin keskiluokkaa on enää joka kahdeksas ihminen. ;-)
- raatajainen
Herraisä... Että joku ajattelee alle 3000€/kk olevan "pienituloinen"?!!
Tota en tienny ja oon kyllä tositosi äimänä jos se ämmä on joskus hourinu jotain tollasta! Niin no, samahan se hourii mitä hourii kun ei se ole mikään sinnemäki joka vois tehdäkin asialle jotain... Olis kiva olla edes pienitulonen. Tosi kiva. Taidankin pyytää joulubonuksen sijaan palkankorotuksen! : D
- ...
2011 eduskuntavaalien vaalikoneen mukaan suurituloset tienaavat yli 7.000 €/kk joten määritelmä olisi tällöin.
- alle 3000 euroa kuukaudessa tienaavat ovat pienituloisia
- 3000 - 7000 euroa kuukaudessa tienaavat ovat keskituloisia
- yli 7000 euroa kuukaudessa tienaavat ovat suurituloisiaHesarissa oli vasta tilasto, että suurituloisin 10% ansaitsee yli 5000€. Noita yli 7000€:n ihmisiä on ehkä pari prosenttia jos sitäkäään. Minusta tuntuu, että jokainen politikko ja toimittaja määrittelee rajat ideologiansa mukaan, mutta jättävät sen ylensä mainitsematta, ettei kukaan äänestäjä pahottaisi mieltään. On vaan niin ylevää olla köyhän puolella rikkaita vastaan. Vähän kuin Robin Hood...
- JAA.
JAA.
- pah.
Koittaisivat päättää.
Mä tienaan n. 3300e kuussa ja aika persaukinen olen, joten olen täysin samaa mieltä pienituloisen määritelmästä. Tonnin enemmän jos tienaisin, niin ei tarttis miettiä rahankäyttöä, siis jos tonni enemmän jäis käteen, eli bruttona aika paljon enemmän. Mut en hitossa mä sittenkään itseäni suurituloisena pitäis, niinku tuo Vanhasen höpötys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi254799- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483165- 542677
- 2072655
- 522625
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322420- 1532350
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1091565