Jos painan 80 kg ja olen 32 vuotias nainen, niin paljonko kaloreita kulutan vuorokaudessa? Kävelen joka päivä 45 min ja muuten teen vain kotihommia eli ei sen enempää liikuntaa. Lapsia kyllä nostelen ;) Olen yrittänyt syödä vain 1500 kaloria vuorokaudessa, mutta paino ei tipahda juurikaan. Outoa. Mistään sairaudesta en kärsi ja esim. kilpirauhasarvot ovat kunnossa. Enkä ole väsynyt tai masentunut.
Paljonko kulutan (kcal)?
7
1365
Vastaukset
- OmShantiShivaShakti
Perusaineenvaihtosi kuluttaa (370 (21.7 * rasvaton painokilo)) kcal päivässä. Siihen päälle tulee sitten kaikki mitä teet päivän mittaan. Seuraavasta taulukosta näkyy kuinka paljon 80kg henkilö kuluttaa tekemättä mitään jos rasvaprosentti on...
50%: 1238 kcal
40%: 1412 kcal
30%: 1585 kcal
20%: 1759 kcal
10%: 1932 kcal
Itse suosittelisin syömään tarkalleen tuon perusaineenvaihdunnan verran. Ei enempää eikä vähempää. Niin saadaan pelkällä syömisellä 20% kalorivaje, minkä tarkoittaa noin kiloa kuukaudessa. Kaikki liikunta mitä tuohon lisää, laihduttaa tietysti nopeammin. Kävelemällä joka päivä vajaa tunti saattaa lähteä toinen kilo kuukaudessa.
Muista pitää ruokapäiväkirjaa. http://fitday.com on mainio ilmainen vaihtoehto, jos englanninkieli on hallussa. Yleisin syy siihen ettei paino tipu, on se että kaikkea ei muista kirjata ylös ja määrät kirjataan liian vähäsiksi. (Toinen syy on että ryypätään liikaa ja sen jälkeen ei varmasti muista mitä on syönyt saatika juonut ;)
Jos mikään muu ei toimi, vähennä 100 kcal joka viikon jälkeen kun kehitystä ei ole tapahtunut. Jossain vaiheessa painosi alkaa takuuvarmasti tippua. Niillä kaloreilla sitten mennään kunnes lopputulos on saavutettu. Sen jälkeen kannattaaa taas alkaa syömään peruskulutuksen mukaan, rasvattoman painokilon mukaan.- Hennuska_
En tiedä rasvaprosenttiani... pitäisi jossain kai mittauttaa. Ihmettelen miten saan ruokavalioon tarpeeksi ravintoaineita (esim. kalkkia) jos syön vielä vähemmän. Ja kun tarvitsen paljon kuituja että maha toimii. Välillä olen kyllä syönyt tri tolosen laihdutuskuitukapseleita. Täysjyväruisleivässäkin näyttää olevan niin paljon kaloreita!
Liikuntaa ei ole mahdollista harrastaa enemmän, sillä minulla on puolivuotias vauva (en imetä). Tuo 45 min päivässä on vaunulenkki jonka teen. Jatkuvasti on hirmuinen nälkä ja luulisi että laihtuu. Makeita en syö normaalistikaan. Kilot tulivat raskaudesta ja kotiruuasta (mitä kiskoin mm. noutopöydästä). Ehkä nämä kilot olisi pitänyt laihduttaa imettämällä, mutta se ei valitettavasti onnistunut.
Pidän omaa ruokapäiväkirjaa ja yritän kirjata tarkasti kaiken ylös, myös esim. kahviin laitetun maidon. Eilen sain pihisteltyä 1200 kaloriin. Jospa se tästä. - OmShantiShivaShakti
Hennuska_ kirjoitti:
En tiedä rasvaprosenttiani... pitäisi jossain kai mittauttaa. Ihmettelen miten saan ruokavalioon tarpeeksi ravintoaineita (esim. kalkkia) jos syön vielä vähemmän. Ja kun tarvitsen paljon kuituja että maha toimii. Välillä olen kyllä syönyt tri tolosen laihdutuskuitukapseleita. Täysjyväruisleivässäkin näyttää olevan niin paljon kaloreita!
Liikuntaa ei ole mahdollista harrastaa enemmän, sillä minulla on puolivuotias vauva (en imetä). Tuo 45 min päivässä on vaunulenkki jonka teen. Jatkuvasti on hirmuinen nälkä ja luulisi että laihtuu. Makeita en syö normaalistikaan. Kilot tulivat raskaudesta ja kotiruuasta (mitä kiskoin mm. noutopöydästä). Ehkä nämä kilot olisi pitänyt laihduttaa imettämällä, mutta se ei valitettavasti onnistunut.
Pidän omaa ruokapäiväkirjaa ja yritän kirjata tarkasti kaiken ylös, myös esim. kahviin laitetun maidon. Eilen sain pihisteltyä 1200 kaloriin. Jospa se tästä.Itse ottaisin nälkäkuurilla tupla-annoksen monivitamiinipillereitä (Prisman Rainbow on halpa ja hyvä). Maidon ystävä voi juoda Valion Profeeliä, kun siinä on runsaasti kalkkia ja kuitua (15g / litra), eikä juurikan hiilaria tai rasvaa. Atrian Kevyt Kalkkunanakki on sekin oivaa naposteltavaa.
Nälkä lähtee proteiinilla kun se pitää verensokerin tasaisena. Itse söisin 50% proteiinia ja loput omantunnon mukaan. Esim hiilaria 25% ja rasvaa 25%. Kokeile vaikka syödä pahimpaan nälkään kimpale juustoa ja kannu maitoa päälle, mutta EI leipää.
Jos mahdollista älä syö kahvin kanssa mitään hiilaria, vaan ainoastaan proteiinia ja rasvaa. Näin verensokeri ei nouse kahvin pumppaamana ylös ja sieltä alas. Vihreä tee taitaa olla lempeämpi, ja pitää nälkää paremmin kuin kahvi. Itse joisin 10 mukillista vihreää teetä aterioiden välillä.
Jos kahvia on pakko juoda vieroitusoireiden vuoksi, suosittelen maitomukia, johon lorauttaa jonkin verran kahvia että väri muuttuu hieman. - Hennuska_
OmShantiShivaShakti kirjoitti:
Itse ottaisin nälkäkuurilla tupla-annoksen monivitamiinipillereitä (Prisman Rainbow on halpa ja hyvä). Maidon ystävä voi juoda Valion Profeeliä, kun siinä on runsaasti kalkkia ja kuitua (15g / litra), eikä juurikan hiilaria tai rasvaa. Atrian Kevyt Kalkkunanakki on sekin oivaa naposteltavaa.
Nälkä lähtee proteiinilla kun se pitää verensokerin tasaisena. Itse söisin 50% proteiinia ja loput omantunnon mukaan. Esim hiilaria 25% ja rasvaa 25%. Kokeile vaikka syödä pahimpaan nälkään kimpale juustoa ja kannu maitoa päälle, mutta EI leipää.
Jos mahdollista älä syö kahvin kanssa mitään hiilaria, vaan ainoastaan proteiinia ja rasvaa. Näin verensokeri ei nouse kahvin pumppaamana ylös ja sieltä alas. Vihreä tee taitaa olla lempeämpi, ja pitää nälkää paremmin kuin kahvi. Itse joisin 10 mukillista vihreää teetä aterioiden välillä.
Jos kahvia on pakko juoda vieroitusoireiden vuoksi, suosittelen maitomukia, johon lorauttaa jonkin verran kahvia että väri muuttuu hieman.On minulla kyllä multivitaa, mutta synteettisiä vitamiineja on paljon haukuttu. Eli niistä ei imeydy niin hyvin kuin ruuasta eikä ole niin terveellistä. Mutta kaipa ne paremman puutteessa.
Ilman kahvia en pärjää. Olen kokeillut tuhat kertaa, usko pois ;)
- Lemuli
Liikunta ei yksin laihduta, eikä syömättä oleminenkaan. Mutta yhdessä terveysliikunta ja hyvä ruokavalio tekee ihmeitä kokemuksella.
Liian moni kuvittelee että bussille tai kauppaan kävely, lasten nostelu tai kotiaskareet olisi luettavissa liikunnaksi. Sen aktiivisuuden päälle ei paljoa tarvitse sohvalla teeveetä katsoa jotta päivän kulutus onkin yhtäkkiä hyvin matala. Rauhallista kävelyäkin joutuu tekemään tuntitolkulla yhtä puolen tunnin rasitussykkeellä vedettyä lenkkiä kohden. Lenkillä nostan hymyn niiden kohdalla jotka juoksurattailla tulevat vastaan.
Et mainitse pituuttasi missään, mutta painosi on varsin korkeahko ja siitä alaspäin tuleminen on taatusti raskas projekti, mutta onnistuessaan palkitsee loppuelämäksesi.- Hennuska_
No vaikka sitä painoa on noinkin paljon, niin normaalipainoni on 73 kg (ja se on tavoitteena) ja olen yli 180 cm pitkä. Olen jo laihduttanut muutaman kilon ja nyt siis 80:ssä. Ihmettelen vain kun paino tippuu tosiaan niin nihkeästi. Aiemmin söin paljon enemmän (ennen raskautta) eli jopa 2000-2300 kaloria päivässä ja paino pysyi tuossa 73:ssa. Enkä silloinkaan liikkunut kuin sen tunnin päivässä.
En voi juosta polvivaivan vuoksi. Vaunulenkkejäkin tekisi enemmän ja pidempiä, mutta vauvan nukkuessa päiväunia on pakko hoitaa monta kotiaskaretta. Nyt vauva jää ulos nukkumaan lenkin päätteeksi ja sillä aikaa hoitelen pyykkejä ja ruuanlaittoa, siivoan kotia jne. Iltaisin saan hetken itselleni kun mies tulee kotiin niin silloin on pakko mennä suihkuun eli vapaat on vähissä :) - OmShantiShivaShakti
Hennuska_ kirjoitti:
No vaikka sitä painoa on noinkin paljon, niin normaalipainoni on 73 kg (ja se on tavoitteena) ja olen yli 180 cm pitkä. Olen jo laihduttanut muutaman kilon ja nyt siis 80:ssä. Ihmettelen vain kun paino tippuu tosiaan niin nihkeästi. Aiemmin söin paljon enemmän (ennen raskautta) eli jopa 2000-2300 kaloria päivässä ja paino pysyi tuossa 73:ssa. Enkä silloinkaan liikkunut kuin sen tunnin päivässä.
En voi juosta polvivaivan vuoksi. Vaunulenkkejäkin tekisi enemmän ja pidempiä, mutta vauvan nukkuessa päiväunia on pakko hoitaa monta kotiaskaretta. Nyt vauva jää ulos nukkumaan lenkin päätteeksi ja sillä aikaa hoitelen pyykkejä ja ruuanlaittoa, siivoan kotia jne. Iltaisin saan hetken itselleni kun mies tulee kotiin niin silloin on pakko mennä suihkuun eli vapaat on vähissä :)Jos paino tippuu nihkeästi, niin tiputa joka viikko 100 kcal päivittäisestä annoksesta pois niin vauhti kiihtyy 100 grammaa per viikko. Jos ei auta, niin tiputa jälleen 100 kcal jokaisella seuraavalla viikolla, kunnes tahti on sopiva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202313Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2361739Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3071267- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53925- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53825J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh34666