Onko naisen älykkyys miehen mielestä tärkeä asia?

Peula

Tietenkin miehet ovat yksilöitä, mutta kerro mitä mieltä itse olet, onko se tärkeää vai ei. Millaista älykkyyttä naisessa arvostat?

29

1202

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Arvostan kykyä ja pyrkimystä loogiseen ja rationaaliseen ajatteluun. Kaikenlainen taikauskoisuus ja tunteisiin perustuva päätöksenteko vakavissakin asioissa ovat jotain ihan muuta kuin ihannenaiseni piirteitä.

    • Tärkein ominaisuus naisessa. Ja nyt mä en puhu sitten mistään "maalaisjärjestä" tai "tunneälystä" tms. yleensä tyhmien ihmisten käyttämästä perustelusta vaan ihan oikeasta älystä, myöskään kirjaäly ei kuulu siihen kategoriaan sillä kuka tahansa voi oppia asioita jos vain jaksaa lukea jonkun kirjan monta kertaa läpi. Tarkoitan tällä siis korkeastikoulutettuja jotka hallitsevat yhden asian hyvin ja olettavat nyt olevansa maailman älykkäimpiä ihmisiä.
      Naisen pitää olla kykenevä omiin ajatuksiin eikä mikään mediahuora joka juoksee lampaana ympäriinsä sen mukaan mitä jossain lehdessä on sanottu. Itsenäinen ja kriittinen ajattelu on tärkeintä. Pidän myös itsekritiikin omaamista älykkäiden ihmisten ominaisuutena, todella harvinainen ominaisuus yleensä ihan miehillä kuin naisillakin.
      Tärkeintä on se, että kykenee pohtimaan asioita pidemmälle ja monelta kantilta eikä omaksua suoraan kaikkea sulle sanottua absoluuttisena faktana, eli nämä ihmiset jotka pureksimatta nielevät kaiken mitä heille sanotaan median kautta.

      En myöskään kestä ihmisiä jotka uskoo mielikuvitusolentoihin vaan se kertoo mulle suoraan tän ihmisen olevan älyllisesti jotenkin vajaavainen, yleensä psykopaatit sanoo näkevänsä/kuulevansa/uskovansa johonkin sellaiseen mitä kukaan ei oikeasti pysty näkemään tai tuntemaan.
      Poliittisesti aktiiviset ihmiset ei myöskään oikein aukea mulle, en ymmärrä tälläisiä ihmisiä. Äärinationalistit on myös uskomatonta porukkaa joiden käytös aiheuttaa lähinnä myötähäpeän tunteen. Tunteidensa perässä juoksevat ihmiset on kaikista kummallisimpia, eli ihmiset jotka perustelee käytöstään "no se vain tuntui oikealle", näitä on enemmän naisten kuin miesten keskuudessa, mutta kai miehissäkin on tälläisiä yksilöitä.

      Mutta tosiaan nää on vain mun mielipiteitä eikä tästä kannata sitä koko hernepussia vetää kerralla nenään ettei tarvii heti uudestaan lähteä kauppaan.

      • .............

        Tuskin kukaan ihminen on noin yksiselitteinen kuin kuvailit....


      • megara125
        ............. kirjoitti:

        Tuskin kukaan ihminen on noin yksiselitteinen kuin kuvailit....

        Olen hyvin samanlainen kuin edellisessä kuvailussa, mutten koe itseäni millään tavalla yksiselitteiseksi...


    • ---

      Naisen älykkyys on itselleni ehkä kaikkein tärkein yksittäinen ominaisuus. Älykkyyttä on tosin olemassa monenlaista, ja sitä on vaikea määritellä yksiselitteisesti. Oma määritelmäni on huomattavasti laajempi kuin vaikkapa kummankaan aikaisemman vastaajan.

      Sellainen puhtaan matemaattislooginen päättelykyky on melko yhdentekevä ominaisuus minulle: itselläni on sitä ihan kiitettävästi, eikä se mielestäni vaikuta ihmisten välisiin kanssakäymisiin juurikaan. Yleismaailmallisen rationallinen suhtautuminen ympäristöön, tai ainakin pyrkimys siihen, on jo paljon merkittävämpi asia. Uskonnollisuus ei oikeastaan haittaa minua, kunhan se on itse ajateltua asiaa sellaisen valmiista pureskellun tilalle, ja kuhan nainen ei tuomitse minua helvettiin epämääräisen ateismini vuoksi.

      Kielellinen ja sosiaalinen älykkyys ovat myös tärkeitä asioita. Näihin kuuluu huumorintajua, kykyä ilmaista itseään ja kykyä ymmärtää muita.

      Keskeistä on se, että tahtoisin pystyä puhumaan kumppanini kanssa mistä tahansa niin, että molemmat kykenevät antamaan oman osuutensa keskustelulle.

    • mies kommentoi

      Arvostan erityisesti eräänlaista käytännön älykkyyttä ja sitkeyttä jota oli edesmenneissä tädeissäni.

      Yleensä naisen älykkyys ilmenee ensimmäisen viidentoista minuutin aikana, jos sitä ei ole niin olen erittäin korrekti ja kohtelias vaikka nainen olisi tyhmä kuin saapas.

      • kuvottaa

        ku olet fiksu! Saispa sut! Kyllä sun kanssa elämä olisi onnellista. Oikeasti, kyllä tuollaisen asenteen vaistoaa, että oot haistelemassa toisen kykyjä. Pystyisin pätemään älykkyydellä, mutta tekisin sen sinun kiusaksi.


      • ghlkgl
        kuvottaa kirjoitti:

        ku olet fiksu! Saispa sut! Kyllä sun kanssa elämä olisi onnellista. Oikeasti, kyllä tuollaisen asenteen vaistoaa, että oot haistelemassa toisen kykyjä. Pystyisin pätemään älykkyydellä, mutta tekisin sen sinun kiusaksi.

        Mikä tuossa nyt tökkäsi? Kyllähän naisetkin on haistelemassa miesten kykyjä, naiset vain verhoavat sen poliittisesti korrekteihin sanontoihin. IHan normaaliahan se on, että sellaisia kykyjä, joita itse odottaa, haistellaan.


      • megara125
        ghlkgl kirjoitti:

        Mikä tuossa nyt tökkäsi? Kyllähän naisetkin on haistelemassa miesten kykyjä, naiset vain verhoavat sen poliittisesti korrekteihin sanontoihin. IHan normaaliahan se on, että sellaisia kykyjä, joita itse odottaa, haistellaan.

        "Yleensä naisen älykkyys ilmenee ensimmäisen viidentoista minuutin aikana."


        Haha!


      • Älypää..
        megara125 kirjoitti:

        "Yleensä naisen älykkyys ilmenee ensimmäisen viidentoista minuutin aikana."


        Haha!

        No mikäs siinä on niin ihmeellistä. Kyllä munkin mielestä ihmisestä melko pian näkee onko älyä vai ei. En ymmärrä miksi siitä pitää suuttua. Ei tietysti mitään syvällistä analyysiä voi tehdä, mutta kyllä sitä aika helposti saa tietyn vaikutelman (joka voi tietty myös osoittautua vääräksi myöhemmin).


      • megara125
        Älypää.. kirjoitti:

        No mikäs siinä on niin ihmeellistä. Kyllä munkin mielestä ihmisestä melko pian näkee onko älyä vai ei. En ymmärrä miksi siitä pitää suuttua. Ei tietysti mitään syvällistä analyysiä voi tehdä, mutta kyllä sitä aika helposti saa tietyn vaikutelman (joka voi tietty myös osoittautua vääräksi myöhemmin).

        Et tainnut ymmärtää viestiäni. Viittasin sinun sanoillasi edellisen kirjoittajan valittamiseen.


    • Fiksu? mies

      Sydämensivistystä nyt vähintään ja kykyä itsenäiseen ajattelun. Mitään kirjaviisautta tai korkeakoulututkinto läpystyksiä en tarvitse koska usein se ei kerro kuin tietyn tyyppisestä kyvystä oppia lukemaansa ulkoa. Se nyt ei ole kovin kummoinen kyky.

      Pitää osata olla kriittinen asioiden suhteen olematta negatiivinen. Osaa arvioida asioita itsenäisesti.
      Osa naisista vain kuvittelee myös olevansa älykkäämpiä kuin todellisuudessa ovat. Liittyy yleensä juuri korkeaan koulutukseen.

      Eräs nainen tulee tosin mieleen joka on kyllä lempeä jne. tunneälyinen mutta aikamoinen "riepu" koska ei yksinkertaisesti löydy ajatuksia ja päättäväisyyttä hänestä. Sinällään ei hänen tyyppinen "duunari" haittaisi koska tuo koulutus ei takaa mitään mutta noin yleisesti voisi omata vähän muitakin ajatuksia kuin että jokin yksittäinen asia on "liian syvälinen hänelle josta en tajua mitään".

      Tulee olla kiinnostunut jollakin tavalla edes joistakin asioista ja osata käydä niitä läpi ajatusten ei pelkkien "musta tuntuu nyt tältä" kautta.

      Se sana mitä minä käyttäisin on fiksuus.
      Fiksuja naisia vaan oikeasti on harvassa koska yleensä heistä paljastuu että heillä on se toinen typerä puoli jota ei yksinkertaisesti jaksa. Siis ei varattuja fiksuja naisia on vaikea löytää joka varmaan kertoo lopulta vastauksesi tuohon kysymykseesi. He ovat kovin haluttuja.

    • Oki

      Varovaisuutta, täsmällisyyttä, huomaavaisuutta, avointamieltä ja kiltteyttä mutta toisaalta myös tietyn laista itsepäisyyttä. Itsepäisyydellä tarkoitan kykyä sanoa vastaan kun tuntuu siltä ja ennen kaikkea omien mielipiteiden julki tuomista.

      • intelligenzo

        Älykkäällä naisella on oma käsityksensä, mutta hän pystyy myös ymmärtämään toista. Ilman että hänen tarvitsee kysyä miksi kahvinsuodatin on jäänyt keittimeen tai peli-ilta kavereiden kanssa on venynyt.

        Älykäs nainen ymmärtää valitsemansa miehen miehenä, kuten hänen valitsemansa älykäs mies hänet naisena.


    • huom huom

      mutta viisastelu on eri asia, muistakaa!

      • eimtnparempaa

        Älykkään naisen tunnistaa hyvästä huumorintajusta!


      • minä voin
        eimtnparempaa kirjoitti:

        Älykkään naisen tunnistaa hyvästä huumorintajusta!

        sanoa olevani fiksu monessa asiassa. Miehet ovat yleensä tyhmempiä kuin minä ja siihen suhteet ovat kaatuneetkin. Älykkäitä miehiä on vaikea löytää. Kaikki ovat pintaliitäjiä tai kirjasta oppineita. Syvällistä ajattelijaa, jolla on kuitenkin terve järki/todellisuudentaju ja logiikka päässä, ei tahdo löytyä. Naiset ovat silti yhtä tyhmiä nykyään. Tyhmentääkö media niin paljon ihmisiä ja vie heiltä oman ajattelukyvyn kokonaan?


      • FrozenCorpse
        minä voin kirjoitti:

        sanoa olevani fiksu monessa asiassa. Miehet ovat yleensä tyhmempiä kuin minä ja siihen suhteet ovat kaatuneetkin. Älykkäitä miehiä on vaikea löytää. Kaikki ovat pintaliitäjiä tai kirjasta oppineita. Syvällistä ajattelijaa, jolla on kuitenkin terve järki/todellisuudentaju ja logiikka päässä, ei tahdo löytyä. Naiset ovat silti yhtä tyhmiä nykyään. Tyhmentääkö media niin paljon ihmisiä ja vie heiltä oman ajattelukyvyn kokonaan?

        Näky tuo media vievän naisia 10-0. Millaiset ihmiset seuraavat BB:tä tai Salattuja Elämiä?
        Ihmisten älykkyys laskee elintason mukaan. Mitä automaattisempaa elämä, sitä vähemmän tarvitaan aivoja. Sitten tehdään tyhmiä juttuja, kun ympäriltä viedään kaikki järkiperäinen.


      • On nähty
        FrozenCorpse kirjoitti:

        Näky tuo media vievän naisia 10-0. Millaiset ihmiset seuraavat BB:tä tai Salattuja Elämiä?
        Ihmisten älykkyys laskee elintason mukaan. Mitä automaattisempaa elämä, sitä vähemmän tarvitaan aivoja. Sitten tehdään tyhmiä juttuja, kun ympäriltä viedään kaikki järkiperäinen.

        Olen ainakin mediakriittinen.

        Valitettavasti olen kuulemma "liian fiksu" naisille. Ei ole sitä tarvittavaa intohimoa ja luolamiesmäisyyttä.

        Naiset eivät pidä syvällisyydestä elleivät ole 30 vuotiaita ja itse kirjan oppineita tärkeilijöitä.


      • FrozenCorpse
        On nähty kirjoitti:

        Olen ainakin mediakriittinen.

        Valitettavasti olen kuulemma "liian fiksu" naisille. Ei ole sitä tarvittavaa intohimoa ja luolamiesmäisyyttä.

        Naiset eivät pidä syvällisyydestä elleivät ole 30 vuotiaita ja itse kirjan oppineita tärkeilijöitä.

        Minä en ainakaan halua mitään suurpiirteistä nuijaa, joka ei osaa ajatella valmiita kuvia syvemmälle tai jaksa yrittääkään.


      • sdfsdf
        On nähty kirjoitti:

        Olen ainakin mediakriittinen.

        Valitettavasti olen kuulemma "liian fiksu" naisille. Ei ole sitä tarvittavaa intohimoa ja luolamiesmäisyyttä.

        Naiset eivät pidä syvällisyydestä elleivät ole 30 vuotiaita ja itse kirjan oppineita tärkeilijöitä.

        "Naiset eivät pidä syvällisyydestä elleivät ole 30 vuotiaita ja itse kirjan oppineita tärkeilijöitä."

        Et kyllä vaikuta syvälliseltä vaan pinnalliselta penskalta.


    • ei tärkeä

      No, mut jos mies ottaa älykkään naisen niin mistä hän saa sitten sen kotitalouskoneen?

      • kaupasta

        Kaupassa niitä nykyään myydään.


      • höhkö
        kaupasta kirjoitti:

        Kaupassa niitä nykyään myydään.

        Ai, moni mies ei taida tietää sitä?


    • m38---

      On se tärkeää, varsinkin kielellinen ja sosiaalinen älykkyys

    • Arvottaja

      Kun on itse kiinnostunut kaikesta inhimillisestä ja epäinhimillisestä, niin aika puuduttavaa olisi elää älyllisesti flegmaattisen ihmisen kanssa. Kyllä naisen täytyy ymmärtää erilaisia asioita ja kiinnostua maailmasta. Ei tarvita mitään kirjaviisautta tai korkeakouluopintoja, mutta pitäisi jotain tajuta filosofiasta, kirjallisuudesta, kuvataiteesta, arkkitehtuurista, modernista fysiikasta, tähtitieteestä, historiasta, psykologiasta, uskonnoista, kulinarismista, viineistä, kulttuureista, maista ja kansoista jne. Yleensä ikävä kyllä tulee tunne, että naiset kuuntelee tarinoita ja ideoita oikeasti kiinnostumatta muusta kuin äänen soinnista ja silmäpelistä.

    • Anonyymi

      Älykkyys ei ole mikään välttämättömyys. Tärkeämpää on, että nainen on mukava ja ystävällinen. Lisäksi tyhmät naiset on tosi seksikkäitä.

    • Anonyymi

      Tärkeintä naisessa on miehen kannalta naisen suolistossa asumisen autuus. Mikään ei ole ihanampaa, kuin ryömiä sisään kauniin naisen peräaukosta sisälle syvälle suolistoon. Piehtaroida siellä ihanassa ulosteessa ja syödä sitä. Samaten saa nauttia ihanista tuoksuista, kun naisen suolisto tuottaa suolikaasuja. Tämän ihanampaa asiaa ei ole olemassa. Rakastan naisten suolistoja ja niiden sisältöä sekä tuotoksia!!!

    • Anonyymi

      Tyhmät naiset on parempia sängyssä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4709
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1031
    Aihe