Pystytkö myöntämään muilla, että olet yksinäinen ja kärsit siitä? Mä en kehtaa kertoa sitä kenellekään vaan annan muiden ymmärtää, että olen tyytyväinen sosiaaliseen elämääni vaikka vietänkin paljon aikaa yksin kotona. Jotkuthan viihtyy niin. Ajattelen että muut pitää mua jotenkin epäonnistuneena jos ne saa tietää, että olen yksin vasten tahtoani... Toisaalta mut varmaan kutsuttaisiin helpommin mukaan yhteisiin juttuihin, jos muut tajuaisi että kaipaan seuraa, mutta häpeä on liian voimakas jotta voisin kertoa yksinäisyydestäni.
Häpeätkö yksinäisyyttäsi?
171
12135
Vastaukset
ja vastaus on, että häpeän, vaikka ei kai pitäisi.
Töissä työkaverit puhuu kuinka he ovat tehneet kavereiden tai ystäviensä kanssa sitä ja tätä. Tai kuinka he lähtee esim. kesäisin kavereiden kanssa festareille tai jonnekkin matkoille. Tai kuinka he järjestävät jotakin bileitä tai pikkujouluja.
Viime vuonna ennen joulua työkaveri kysyi, että lähentäkö mä mitenpaljon joulukortteja? Vastasin siihen jotakin ympäripyöreää. Totuus kun taisi olla 0.
Jos joskus ees olis niin iso itsetunto etten häpeäisi yksinäisyyttä, niin olispa hyvä.
Tulee myös mieleen, että joku lukijoista omaa varmaan paljonkin kavereita, mutta kokee silti olevansa yksin, hyljätty? Se on kai taas eri tarinaa sitten?- westend
Nyt pois turhasta häpeäntunteesta.
Olen ehkä omituinen, mutta tällä viikolla joulun alla täräytin etten lähetä yhtään joulukortteja kun ei ole ketään kelle lähettää.
Niille joille lähetin ennen ovat jo kaikki kuolleet, olen itse eläkeikää lähestyvä.
Mitä festareihin tulee löysin vahuudenhöperyyden vimman eli hevimusiikin.
Kiva järkyttää adekvaatteja työkavereita ja tuttuja täräyttämällä , että meikä ei lähdekään minnekään Prin jazz-festareille kattomaan kun Suomen kerma juhlii omissa rockki festareissaan. Eihän Porissa ole vuosikausiin ollut kunnon jazzia.
Vaan meikä suuntas Sonisphere festareille kattomaan Metallicaa.Kiva katsoa kun itsetyytyväisten suut loksahtaa auki kun ilmoittaa tyynesti, että parempi yksin koluta hevifeatareita kun roikkua joillakin tylsillä festareilla tylsien ihmisten kanssa.
Oleko taantunut murrosikäiseksi jälleen?
No olen kovasti yksinäinen ja en ole kuitenkaan kellekään mitään velkaa ja ei tartte selitellä sen koommin tekemisiään.
Tietävät, että olen tarkoituksella senverran erikoinen, että ovat jättäneet mut rauhaan turhinen kyselyineen. - power metal
westend kirjoitti:
Olen ehkä omituinen, mutta tällä viikolla joulun alla täräytin etten lähetä yhtään joulukortteja kun ei ole ketään kelle lähettää.
Niille joille lähetin ennen ovat jo kaikki kuolleet, olen itse eläkeikää lähestyvä.
Kiva järkyttää adekvaatteja työkavereita ja tuttuja täräyttämällä , että meikä ei lähdekään minnekään Prin jazz-festareille kattomaan kun Suomen kerma juhlii omissa rockki festareissaan. Eihän Porissa ole vuosikausiin ollut kunnon jazzia.
Vaan meikä suuntas Sonisphere festareille kattomaan Metallicaa.Kiva katsoa kun itsetyytyväisten suut loksahtaa auki kun ilmoittaa tyynesti, että parempi yksin koluta hevifeatareita kun roikkua joillakin tylsillä festareilla tylsien ihmisten kanssa.
No olen kovasti yksinäinen ja en ole kuitenkaan kellekään mitään velkaa ja ei tartte selitellä sen koommin tekemisiään.
Tietävät, että olen tarkoituksella senverran erikoinen, että ovat jättäneet mut rauhaan turhinen kyselyineen.Itsekin eläkeikäinen ja alkanut kierrellä festareilla ja klubeissa hevibändejä kuuntelemassa, on siellä muitakin saman ikäisiä. Eka kerralla oli vähän outoa mennä yksin mutta nyt ei haittaa joskin välillä olen saanut ystävän mukaani. Mutta jos ei ole ketään niin itse vaan ulos ja harrastamaan, ei kukaan tule kotoa pyytämään ja aika kuluu itsesäälissä. Käyn myös itse syömässä silloin tällöin ja ei yhtään harmita.
- botuliina
laita tänä vuonna kortteja, viestejä kaikille hölmön lailla. sinusta se kiinni on. ollaan niin sosiaalisia..yksinäisyys on usein valinta. ei viitsitä nähdä vaivaa...ehkä menee rahaakin...ollaan pihejä...ei hymyillä...ei osata jutella..kaikki tuntuvat niin tyhmiltä...oma asenne on esteenä. hymyile,ole avoin, toivottele hyvää joulua...jatkoa...mitä vain.. yllättäen huomaat..en ole yksin...
- äo
westend kirjoitti:
Tietävät, että olen tarkoituksella senverran erikoinen, että ovat jättäneet mut rauhaan turhinen kyselyineen.joskus yksinään oleminen on ruhtinaallista.joskus musertavaa.jos heikko tuttavapiiri,turvaverkko,keneltä pyytää hädässä apua,kinkkinen juttu,ja eihän ihminen ole koskaan täysin tyytyväinen elämäänsä,ja olemiseen..
- tuulihuminoi
Mieluummin yksin, kuin huonon kaverin kanssa!
- yksi yksinäinen
botuliina kirjoitti:
laita tänä vuonna kortteja, viestejä kaikille hölmön lailla. sinusta se kiinni on. ollaan niin sosiaalisia..yksinäisyys on usein valinta. ei viitsitä nähdä vaivaa...ehkä menee rahaakin...ollaan pihejä...ei hymyillä...ei osata jutella..kaikki tuntuvat niin tyhmiltä...oma asenne on esteenä. hymyile,ole avoin, toivottele hyvää joulua...jatkoa...mitä vain.. yllättäen huomaat..en ole yksin...
Tuota olen kokeillut MONET kerrat. Laitellut viestejä, soitellut, ehdotellut tekemistä... Mutta kun vielä pitkien aikojen jälkeen huomaa, että yhteyden pito on edelleen aika yksipuoleista, ei sitä jaksa. Huomaa, että aina saa olla yksin, ellei todellakin itse hakeudu lähes väkisin ihmisten ilmoille. Olisi mukavampaa toivotella joulua, hymyillä ja olla avoin, jos niitä tulisi myös toisten aloitteesta. Monilla vaan on kaveripiirit ns. täynnä, eipä siihen oikein väliin voi tunkea.
Itse olen tuntenut itseni yksinäisemmäksi kuin koskaan aiemmin. Kavereita minulla on ja ystäviäkin. Läheisimmät asuvat eri kaupungeissa tai ovat perheellisiä. Ei ole helppoa jatkuvastu yrittää solmia uusia ystävyyssuhteita...
Toivon, ettei kenenkään tarvitsisi tuntea oloaan yksinäiseksi. Joulun aika on pahinta yksinäiselle ja sinkulle ja erityisesti yksinäiselle sinkulle. - yksinyksi
tuulihuminoi kirjoitti:
Mieluummin yksin, kuin huonon kaverin kanssa!
Minä otin ja muutin maalle. YKSIN. En häpeile ollenkaan. Viihdyn täällä mainiosti metsiä kierrellen koirani kanssa. Yksinäisyydessä on se mainio puoli, että kun riitaa tulee, on loppujen lopuksi yhtä mieltä itsensä kanssa. Lapsni ovat maailmalla, mieheni jätin jo muutama vuosi sitten sen renttuilun takia. Nyt mulla on kaikki oikein hyvin ja nautin elämästäni.
- terq
botuliina kirjoitti:
Voi pyhä yksinkertaisuus!
- tt
terq kirjoitti:
Voi pyhä yksinkertaisuus!
ootte nii rumia, huonoja ja todennäkösesti ilkeitäki risuja lahjaks jouluna
- F.U.
tt kirjoitti:
joo, toihan ei ollut ilkeää sulta?? jessus mikä pässi......
- reino14
yksinyksi kirjoitti:
Minä otin ja muutin maalle. YKSIN. En häpeile ollenkaan. Viihdyn täällä mainiosti metsiä kierrellen koirani kanssa. Yksinäisyydessä on se mainio puoli, että kun riitaa tulee, on loppujen lopuksi yhtä mieltä itsensä kanssa. Lapsni ovat maailmalla, mieheni jätin jo muutama vuosi sitten sen renttuilun takia. Nyt mulla on kaikki oikein hyvin ja nautin elämästäni.
Yksin olo ei tarkoita yksinäisyyttä.Nähtävästi nautit yksinolosta, mutta käytä se okein.Jos haluat ystävystyä vanhojen tuttaviesi kanssa niin mieti mistä asioista he puhuvat.Kuuntutele ,syvennä hänen ajatuksiaa, löydä posiviista niistä ja sanose äneen.Ehkä olette elinikäisiä ystäviä.Käytännön psykologi.
- Syksyn lapsi
westend kirjoitti:
Tietävät, että olen tarkoituksella senverran erikoinen, että ovat jättäneet mut rauhaan turhinen kyselyineen.Oltuani kolme vuotta naimisissa alkoholistin kanssa, osaisin arvostaa yksinäisyyttä.
Minäkin jo lähes kuusikymppinen ja lempibändini on Rammstein. - v..un ruma
yksi yksinäinen kirjoitti:
Tuota olen kokeillut MONET kerrat. Laitellut viestejä, soitellut, ehdotellut tekemistä... Mutta kun vielä pitkien aikojen jälkeen huomaa, että yhteyden pito on edelleen aika yksipuoleista, ei sitä jaksa. Huomaa, että aina saa olla yksin, ellei todellakin itse hakeudu lähes väkisin ihmisten ilmoille. Olisi mukavampaa toivotella joulua, hymyillä ja olla avoin, jos niitä tulisi myös toisten aloitteesta. Monilla vaan on kaveripiirit ns. täynnä, eipä siihen oikein väliin voi tunkea.
Itse olen tuntenut itseni yksinäisemmäksi kuin koskaan aiemmin. Kavereita minulla on ja ystäviäkin. Läheisimmät asuvat eri kaupungeissa tai ovat perheellisiä. Ei ole helppoa jatkuvastu yrittää solmia uusia ystävyyssuhteita...
Toivon, ettei kenenkään tarvitsisi tuntea oloaan yksinäiseksi. Joulun aika on pahinta yksinäiselle ja sinkulle ja erityisesti yksinäiselle sinkulle.tosiaan kun on vielä yksin elelevä mies ,ja kaverit on perheellisiä ja kaukana ,niin eipä sieltä koskaan tuu mullepäin kylään tai soittelekaan usein.Kyllä sitä minä olen joka yrittää sitten käydä lomilla kyläkierroksella.Ja kun ei oikein huvitä paareihinkaan mennä yksin tms oikein mihinkään ja jos yrität likkakaveria löytää heh,ne tuntuu olevan kaikki aina varattuja,tai ainakin viimest 10 vuotaa on sit menny huonolla tuurilla nuo yritykset.
- Yksin+kirjat
westend kirjoitti:
Tietävät, että olen tarkoituksella senverran erikoinen, että ovat jättäneet mut rauhaan turhinen kyselyineen.Luulen tavoittaneeni ajatusmaailmasi ja ilahduin lukemastani. Olet ainakin kasvanut irti normitetusta maailmastamme ja arvostan tätä ominaisuutta. Saada olla sitä mitä on ja kokea mielen vahvuutta siis sellaista itsensä hyväksyvää tunnetta. Se on mielestäni todellista vapautta, näin olen kokenut. Vapauden myötä syntyy myös peruskunnioitus kanssaihmisiä kohtaan.
Olen samaa mieltä miksi tuntea häpeää, että aika-ajoin kokee itsensä yksinäiseksi, onhan se hyvin
luonnollinen tunne ihmiselle. Yksinäisyys jatkuvana olotilana, uskoisin olevan oman valinnan seuraus, ja jos se tuottaa ongelmaa voi sille useinkin tehdä jotakin. Puhun nyt yleisellä tasolla, yksinäisyyden syitä voi olla monia muitakin. Voihan tällä kaamoksellakin olla osuutta. - yksinyksi
reino14 kirjoitti:
Yksin olo ei tarkoita yksinäisyyttä.Nähtävästi nautit yksinolosta, mutta käytä se okein.Jos haluat ystävystyä vanhojen tuttaviesi kanssa niin mieti mistä asioista he puhuvat.Kuuntutele ,syvennä hänen ajatuksiaa, löydä posiviista niistä ja sanose äneen.Ehkä olette elinikäisiä ystäviä.Käytännön psykologi.
Hei vaan reino 14!
Kyllä, viihdyn yksin. Kun käyn vieraisilla ja olen vaikkapa yön poissa kotoa, kaipan jo omaan rauhaani.
Minulla on elinikäisiä ystäviä muutama, joihin puhelimitse pidän yhteyttä. Välillä on kovakin ikävä ystävän luo, mutta matkat ovat pitkät ystävän luo. Joskus olen miettinyt uutta suhdetta johonkin mieheen, mutta eipä taida tulla enää vastaan miestä, joka minut huolisi tai jonka minä hyväksyisin.
En nirsoile, mutta 36 vuoden avioliitto miehen kanssa, jota rakastin, joka petti, joi ja valehteli, sai minut valitsemaan yksinäisyyden. Mistäs minä löytäisin sen miehen, joka olisi kuin ex- mieheni silloin joskus kun rakastuttiin ja kaikki oli vielä hyvin? Joten yksin on ihan hyvä. - tt
äo kirjoitti:
joskus yksinään oleminen on ruhtinaallista.joskus musertavaa.jos heikko tuttavapiiri,turvaverkko,keneltä pyytää hädässä apua,kinkkinen juttu,ja eihän ihminen ole koskaan täysin tyytyväinen elämäänsä,ja olemiseen..
- vai niin
tt kirjoitti:
voi pyhä yksinkertaisuus niin sanotusti!!! Mitäpä jos aikuistuisit hieman kun kerran osaat kuitenkin jo kirjoittaakin...
Hyvät joulumielet sullekin vaan! - Hätävarakaveri
power metal kirjoitti:
Itsekin eläkeikäinen ja alkanut kierrellä festareilla ja klubeissa hevibändejä kuuntelemassa, on siellä muitakin saman ikäisiä. Eka kerralla oli vähän outoa mennä yksin mutta nyt ei haittaa joskin välillä olen saanut ystävän mukaani. Mutta jos ei ole ketään niin itse vaan ulos ja harrastamaan, ei kukaan tule kotoa pyytämään ja aika kuluu itsesäälissä. Käyn myös itse syömässä silloin tällöin ja ei yhtään harmita.
Hyvä kommentti, power metal! Minä käyn myös festareilla ja keikoilla yksin. Mieluiten kuuntelen hyviä bändejä yksin kuin jonkun satunnaisen tuttavan seurassa.
Mukavia keikkoja sinullle myös tulevalle vuodelle!
- Nature75
Yksinäisyyden suorastaan paistaa minusta, mutta sen kärsimyksen myöntäminen on pahasti hakusessa.
- HÄPEÄN FEMINISMIÄ
Feminismin takia tämä maa on mennyt yhä sairaammaksi.
Avioliitoista päätyy noin 50% ja avoliitoista noin 90%. Yhden ihmisen yksinäisiä talouksia on pian 50% talouksistamme.
Näille koko kulttuurimme tuhoajille "sofi oksasisille" pitäisikin vaatia kiireen vilkkaan esim yleistä naissiviilipalvelusta tasa-arvoisesti miesten kansalaivelvollisuuden tapaan -että edes jossain oppisivat hieman nöyryyttä. - hjhsjfjaj
HÄPEÄN FEMINISMIÄ kirjoitti:
Avioliitoista päätyy noin 50% ja avoliitoista noin 90%. Yhden ihmisen yksinäisiä talouksia on pian 50% talouksistamme.
Näille koko kulttuurimme tuhoajille "sofi oksasisille" pitäisikin vaatia kiireen vilkkaan esim yleistä naissiviilipalvelusta tasa-arvoisesti miesten kansalaivelvollisuuden tapaan -että edes jossain oppisivat hieman nöyryyttä.Juontaja käytti S.Oksasesta aika osuvaa nimeä,"predator" ,tukkakin on ihan samanlainen ,se on tämä yksi
päähahmo Arnold Swarzeneggerin elokuvasta. - Fanitan Sofia!
Näille koko kulttuurimme tuhoajille "sofi oksasisille" pitäisikin vaatia kiireen vilkkaan esim yleistä naissiviilipalvelusta tasa-arvoisesti miesten kansalaivelvollisuuden tapaan -että edes jossain oppisivat hieman nöyryyttä.On aivan hyvä, ja oikein, että naiset hakevat sen eron avio ja avoliitoista, joissa heitä alistetaan kerta kaikkiaan.
Tulkoon ukot toimeen omassa mainiossa seurassaan, koskapa ruokkojaan eivät maksa, vaan ne maksaa suomen valtio. Se se vasta hävettävää on. Ja niin naurettavan pieni summa kun se on.
Kyllä se Sofi vaan niin monessa kohtaa puhuu ihan asiaa. - yksinäiset lapset
Fanitan Sofia! kirjoitti:
On aivan hyvä, ja oikein, että naiset hakevat sen eron avio ja avoliitoista, joissa heitä alistetaan kerta kaikkiaan.
Tulkoon ukot toimeen omassa mainiossa seurassaan, koskapa ruokkojaan eivät maksa, vaan ne maksaa suomen valtio. Se se vasta hävettävää on. Ja niin naurettavan pieni summa kun se on.
Kyllä se Sofi vaan niin monessa kohtaa puhuu ihan asiaa.Olen huomannut tämän päivän nuorista naisista että eron haku on johtunut monesti siitä syystä,että naiselle on tärkeämpiä kaverit kuin omat lapset ja mies.Jos ei tarpeeksi saa juosta iltoja kavereitten kans ,on miehessä vika ja erotaan.Vähät välittävät lapsista jotka haluaisi äidin olevan kotona illat heidän kanssa. Näitä tapauksia on molemmin puolin,sitten ihmetellään miksi lapset voi huonosti.Niin kauan kun lapset ovat pieniä,olisi kohtuus että lapset ovat etusijalla elämässä.
- vain länsimaissa
yksinäiset lapset kirjoitti:
Olen huomannut tämän päivän nuorista naisista että eron haku on johtunut monesti siitä syystä,että naiselle on tärkeämpiä kaverit kuin omat lapset ja mies.Jos ei tarpeeksi saa juosta iltoja kavereitten kans ,on miehessä vika ja erotaan.Vähät välittävät lapsista jotka haluaisi äidin olevan kotona illat heidän kanssa. Näitä tapauksia on molemmin puolin,sitten ihmetellään miksi lapset voi huonosti.Niin kauan kun lapset ovat pieniä,olisi kohtuus että lapset ovat etusijalla elämässä.
Onneksi vain osa länsimaista kulttuuria on näin sairasta että lapsetkin vasta toisella sijalla ja MINÄ olen tärkein, luojan kiitos miljardeja ihmisiä ajattelee toisin, mutta, meissä rappio kulttuureissa on se vika että meidän itse keskeisin kulttuuri on se ainoa ja oikea kulttuuri tasa-arvoinen, meidän tasa-arvo on vääristynyt minä arvoon, kaukana tasa-arvosta!
- asdfgh3412
vain länsimaissa kirjoitti:
Onneksi vain osa länsimaista kulttuuria on näin sairasta että lapsetkin vasta toisella sijalla ja MINÄ olen tärkein, luojan kiitos miljardeja ihmisiä ajattelee toisin, mutta, meissä rappio kulttuureissa on se vika että meidän itse keskeisin kulttuuri on se ainoa ja oikea kulttuuri tasa-arvoinen, meidän tasa-arvo on vääristynyt minä arvoon, kaukana tasa-arvosta!
hyvin kirjoitettu... Ja tasa-arvo taas on eri asia kuin ihmisten erilaisuus. Typerykset ajattelevat tasa-arvon tarkoittavan, että miehet ovat naisia ja toisin päin. Näiden arvojen sotkeminen (kuten minä-kulttuurikin) kaivaa maata perheen alta, joka taas on yhteiskunnan perusta.
- ei yksin
yksinäiset lapset kirjoitti:
Olen huomannut tämän päivän nuorista naisista että eron haku on johtunut monesti siitä syystä,että naiselle on tärkeämpiä kaverit kuin omat lapset ja mies.Jos ei tarpeeksi saa juosta iltoja kavereitten kans ,on miehessä vika ja erotaan.Vähät välittävät lapsista jotka haluaisi äidin olevan kotona illat heidän kanssa. Näitä tapauksia on molemmin puolin,sitten ihmetellään miksi lapset voi huonosti.Niin kauan kun lapset ovat pieniä,olisi kohtuus että lapset ovat etusijalla elämässä.
Oletko mielestäsi varmasti oikeassa, että ero johtuu juuri siitä että naiselle on ne kaverit tärkeämpiä kuin oma miesja lapset. Mä uskallan olla kanssasi eri mieltä. Kaverit ja ystävät ovat varmasti myös nuorelle naiselle tärkeitä, mutta uskallan väittää, että nuori mies on se joka viettää enemmän aikaa kavereiden kuin perheensä kanssa. Siinä päästäänkin siihen kierteeseen, mistä tässä alun perin puhuttiin, yksinäisyyteen. Nyt meitä nelikymppisiä, joskus olimme nuoria äitejä, löytyy ketkä kokevat olevansa yksinäisiä kun mies edelleen rällää baareissa kavereidensa tai muka kavereidensa kanssa ja lapset joiden takia nuorena olimme kotona ja asetimme heidät etusijalle, ovat omien kavereidensa kanssa viettämässä iltaa. Lapsia en tahdo tässä asiassa syyllistää,silläheidän onnuorena oikeasti nautittava elämästä jotta vanhana jaksavat olla yksin. Outs! Tulipahieman katkeran sävyisesti. Katkeruuteni kohdistuu vain ja ainoastaan mieheeni, joka edelleen on omasta mielestäänniin nuori. MInulle hän aina on puolustellut menojaan sillä, että on niin nuori unohtaen, että olen häntä nuorempi. Yksinäisyyttä on siis monen laista. Joskus kieltämättä tunnen itseni yksinäiseksi, toisinaan nautin yksin olosta. Aloittaessani tämän kirjoittamisen minua harmitti olla yksin kotona,mutta nyt oikeastaan nautin siitä. Yksinäisyydessä on se hyvä puoli, ettäon kuitenkin kaikkein parhaassa seurassa itsensä kanssa.
- suurperheet
ei yksin kirjoitti:
Oletko mielestäsi varmasti oikeassa, että ero johtuu juuri siitä että naiselle on ne kaverit tärkeämpiä kuin oma miesja lapset. Mä uskallan olla kanssasi eri mieltä. Kaverit ja ystävät ovat varmasti myös nuorelle naiselle tärkeitä, mutta uskallan väittää, että nuori mies on se joka viettää enemmän aikaa kavereiden kuin perheensä kanssa. Siinä päästäänkin siihen kierteeseen, mistä tässä alun perin puhuttiin, yksinäisyyteen. Nyt meitä nelikymppisiä, joskus olimme nuoria äitejä, löytyy ketkä kokevat olevansa yksinäisiä kun mies edelleen rällää baareissa kavereidensa tai muka kavereidensa kanssa ja lapset joiden takia nuorena olimme kotona ja asetimme heidät etusijalle, ovat omien kavereidensa kanssa viettämässä iltaa. Lapsia en tahdo tässä asiassa syyllistää,silläheidän onnuorena oikeasti nautittava elämästä jotta vanhana jaksavat olla yksin. Outs! Tulipahieman katkeran sävyisesti. Katkeruuteni kohdistuu vain ja ainoastaan mieheeni, joka edelleen on omasta mielestäänniin nuori. MInulle hän aina on puolustellut menojaan sillä, että on niin nuori unohtaen, että olen häntä nuorempi. Yksinäisyyttä on siis monen laista. Joskus kieltämättä tunnen itseni yksinäiseksi, toisinaan nautin yksin olosta. Aloittaessani tämän kirjoittamisen minua harmitti olla yksin kotona,mutta nyt oikeastaan nautin siitä. Yksinäisyydessä on se hyvä puoli, ettäon kuitenkin kaikkein parhaassa seurassa itsensä kanssa.
Miten meidän kulttuurissa ylipäätään enää voi oppia sosiaalisuutta ja perhekeskeisyyttä kun ei ole enää edes perheitä, meillä kun yksinhuoltaja hoitaa lapsen, sitä nimitetään perheeksi, miten oppia sosiaalisuutta ku ei ole edes sisaruksia keiden kanssa jakaa asiat, ennen suomessakin oli isät, äidit, isoisät, isoäidit lapset jne samoillatiloilla jne, ei tarvinnu vanhainkoteja, päiväkoteja eikä psyyken lääkkeitä, oli iso perhe turvaverkkona jne.
nyky ihmisistä tulee väkisinkin itsekkäitä, on vain lapsi ja yksinhuoltaja äiti, tosin joku pano aina poikkeaa kun äiti tulee baarista kotiin! siinä sitä turvallisuutta, miten nuoret voivatedes osata arvostaa turvallisuutta ja sosiaalisuutta kun eivät ole sitä edes kokemaan! - AlexF
Oikeassa olet - ns tasa-arvo vääristänyt ja tehnyt sairaaksi tämän yhteiskunnan. Opetusministerikin ehdottaa, että lapsille ei saisi opettaa mies ja nainen - vaan henkilö!
- Olen onnellinen
Näille koko kulttuurimme tuhoajille "sofi oksasisille" pitäisikin vaatia kiireen vilkkaan esim yleistä naissiviilipalvelusta tasa-arvoisesti miesten kansalaivelvollisuuden tapaan -että edes jossain oppisivat hieman nöyryyttä.Mieti vähän! Ennen naiset ovat kantaneet kaiken sosiaalisen taakan yksin. Nyt kun on vihdoin päästy siihen, että naisetkin tunnustetaan ihmisiksi eikä pelkiksi käyttötavaroiksi, ja heitäkin kuunnellaan, alkavat miehet valittaa siitä: sitä samaa -mitä nyt ehkä jotkut kärryiltä pudonneet miehet- ovat naiset joutuneet kärsimään vuosisatoja. Tai pahempaakin; eivät ole ääneen edes ennen saaneet sanoa, miltä tuntuu.
Valittämisen sijasta, tartu asioihin ja korjaa molempien osalta mitä korjattavissa on. Silloin elämä muuttuu tasa-arvoisemmaksi, se 0n feministien ja ajattelevien naisten pyrkimys.
Hitlerillä ja muilla -yleensä miehisillä johtajilla- on sellaisia päämääriä ja näyttöä teoistaan, kuin mistä sinä valitat. - kiesus!
AlexF kirjoitti:
Oikeassa olet - ns tasa-arvo vääristänyt ja tehnyt sairaaksi tämän yhteiskunnan. Opetusministerikin ehdottaa, että lapsille ei saisi opettaa mies ja nainen - vaan henkilö!
Ja kuitenkin ihan tieteellisestikin todistettu miehen ja naisen fyysinen ja psykofyysinen erilaisuus!
Eli opetus ministeri ei halua hyväksyä erilaisuuttaedes miehen ja naisen välillä!?
Menee vain vessaan ja katsoo jalkoväliinsä ja sen jälkeen miehensä(jos sellainen HENKILÖ on)
koulussa varmaan jatkossa opetetaan että lapsi syntyy kun henkilö yhtyy henkilöön, o joo, onhan kaikki mahdollista,varsinkin jos eduskuntaan ja ministeriksipääsee, siksi kansa ei saakaan päättää meidän lume demokratiassa, vaisi tulla hyviä päätöksiä pian! - meni jo
Olen onnellinen kirjoitti:
Mieti vähän! Ennen naiset ovat kantaneet kaiken sosiaalisen taakan yksin. Nyt kun on vihdoin päästy siihen, että naisetkin tunnustetaan ihmisiksi eikä pelkiksi käyttötavaroiksi, ja heitäkin kuunnellaan, alkavat miehet valittaa siitä: sitä samaa -mitä nyt ehkä jotkut kärryiltä pudonneet miehet- ovat naiset joutuneet kärsimään vuosisatoja. Tai pahempaakin; eivät ole ääneen edes ennen saaneet sanoa, miltä tuntuu.
Valittämisen sijasta, tartu asioihin ja korjaa molempien osalta mitä korjattavissa on. Silloin elämä muuttuu tasa-arvoisemmaksi, se 0n feministien ja ajattelevien naisten pyrkimys.
Hitlerillä ja muilla -yleensä miehisillä johtajilla- on sellaisia päämääriä ja näyttöä teoistaan, kuin mistä sinä valitat.Jostain syystä tuntuu, että naiset nykyään haluavat olla johtajia asiassa kun asiassa. Jos mies ei suostu siihen, silloin naiset nostavat sellaisen metelin, että arimmilta menee lirit pöksyyn.
- !!RAADOLLISTA!!
Tuota NS,tasaarvoa ja sinkkuus ihannointia voisi nimittää myös sosiaaliseksi laiskuudeksi
1. ei tarvitse ottaa vastuuta muista
2. ei velvollisuuksia muita kohtaan
3. eintarvitse huomioida muita
eli menään sieltä mistä aita on matalin
MIN' MINÄ MINÄ
ajattelu on mennyt hyvin perille, sitähän meidänkin maassamme hoettiin 80-90 luvun murroskaudessa että vain MINÄ olen minulle itselleni tärkein, joten mitäs tässä valitellaan, eletään itsekkäästi ym, mutta jostain syystä vain ihmiset voivat henkisesti paremmin missä perheet suurempia ja ihmiset auttavaisia ja sosiaalisia, muuta puutetta kyllä on, mutta ilmeisesti kun ihmisillä on kaikkea yltä kyllin, voi muuttua itsekkääksi kun ei ole mihinkään enää tarvetta, kuitenkin monilla elämä on tylsää vaikka kaiken pitäisi olla hyvin, katto, ruokaa, sosiaaliturva, ei sotaa jne, ihminen jotenkin rappeutuu henkisesti kun on yltäkylläisyyttä, sen on historiakin osoittanut, pienet katastrofit yhdistävät ihmisiä ja tuovat sosiaalisuutta, zunamit, sodat jne, kornia mutta totta! - 4+13
suurperheet kirjoitti:
Miten meidän kulttuurissa ylipäätään enää voi oppia sosiaalisuutta ja perhekeskeisyyttä kun ei ole enää edes perheitä, meillä kun yksinhuoltaja hoitaa lapsen, sitä nimitetään perheeksi, miten oppia sosiaalisuutta ku ei ole edes sisaruksia keiden kanssa jakaa asiat, ennen suomessakin oli isät, äidit, isoisät, isoäidit lapset jne samoillatiloilla jne, ei tarvinnu vanhainkoteja, päiväkoteja eikä psyyken lääkkeitä, oli iso perhe turvaverkkona jne.
nyky ihmisistä tulee väkisinkin itsekkäitä, on vain lapsi ja yksinhuoltaja äiti, tosin joku pano aina poikkeaa kun äiti tulee baarista kotiin! siinä sitä turvallisuutta, miten nuoret voivatedes osata arvostaa turvallisuutta ja sosiaalisuutta kun eivät ole sitä edes kokemaan!kiva että sulla joku poikkeaa kun tulet baarista kotiin.
minä häpeän yksinäisyyttäni sen verran, etten milloinkaan aio sitä julkisesti mainostaa. Tai jos avaudun siitä joskus, niin kyllä tilanne on sitten aivan erityislaatuinen ja kuuntelijan pitää olla joku todella empaattinen ja luotettava yksilö. Siis lähinnä joku pappi. Tai oma rakas, jos sellainen olisi.
Joskus on minullakin käynyt mielessä, että jos kertoisin avoimesti yksinäisyydestäni ihmisille, niin silloin voisi helpommin avautua tilaisuuksia päästä mukaan yhteisiin juttuihin... mutta toisaalta, en halua että minulle tarjotaan mitään pelkästä säälistä, vaan ainoa asia mitä haluan, on tulla ihan oikeasti hyväksytyksi. Niinpä olen katsonut parhaaksi, että jatkan tällä nykyisellä salailulinjalla.- Häpeän
ihan hirveästi. Annan ihmisten aina ymmärtää, että minulla on kavereita, jne., vaikka oikeasti ei olekaan. Kuolisin häpeästä, jos joku saisi tietää!
- yksinnnnn
Perustetaan omituisten otusten kerho?
- kartsa
yksinnnnn kirjoitti:
Mie olisin eka jäsen ja jäsenmaksu 0 ekua.
- Nature75
yksinnnnn kirjoitti:
Suvaitsen ilmoittaa itseni heti mukaan.
- yksin.
koska en koe yksinäisyyttäni mitenkään taakaksi. Mulla oikeus olla myös yksin.
- Erakko64
Olen palvelualalla ja päivittäin lukuisien ihmisten kanssa tekemisissä. Sosiaalisuuteni päättyy kun työpäiväni päättyy. En yksinkertaisesti jaksa enää turista ja jaaritella asioista, vaan nautin hiljaisuudesta ja hyvällä omallatunnolla. Ainoat vieraat joita meillä käy ovat tyttäreni kaverit jotka tuovat ihanan vastapainon aikuisten narinoihin, jotka valitettavasti vielä korostuvat näin joulun aikaan. Minulla on kyllä ystäviä jotka ovat jääneet aikojen alusta kulkemaan "rinnalleni", mutta elämä on ajanut meidät kuitenkin kauaksi toisistamme matkallisesti, joten sosiaalisuus heihin on puhelimen ja mesen varassa. Olen onnellinen näistä ystävistäni, mutta samalla onnellinen syntyneistä välimatkoista koska en yksinkertaisesti jaksaisi hoitaa lähisuhteita, koen ne suorastaan rasitteeksi. Ehkä olen erakkoluonne, tiedä häntä, mutta pidän elämästäni juuri tällaisena kuin se on.
- mnavna
Todellakin häpeän.
Synttäreitä en "jaksa" viettää ja käyn vaan "kavereiden" kanssa leffassa ja syömässä. ts. käyn leffassa ja syömässä yksin.
Uutena vuotena en mene minnekkään kun "kaikki kaverit on baareissa juomassa" (ite en tuota harrasta)
Viikonloppusin "tein jotain tärkeetä yksin" tai kävin kavereiden kanssa kahvilla tai leffassa ts olin kotona.
Muita pakollisia juhlia ei taidakkaan olla, Joulusta tai juhannuksesta ei tarvitse valehdella, ne menee yleensä vanhempien tai siskon luona.
Mitään juhlia (tupareita, synttäreitä) ei voi edes kuvitellakkaan järestävänsä kun sinne ei tulisi kun semituttuja, jos niitäkään.- aiajtelkaa aivoilla
Kun tarkkaan ajattelee, kulttuurimme on todella sairas, kaikki haluavatelää yksin ja sosiaalisuus ja läheisyyskin haetaan vain baareista hermomyrkkyä alkoholia käyttäen, todella kipeetä, sitten meidän ihana alkoholi sinkku kulttuuri muuten rouskii mailmassa väkilukuun nähden eniten psyyke ja masennus lääkkeitä, MIKSI??? MEILLÄHÄN ON NIIN KIVAA JA TURVALLISTA!!??? mutta ilmeisesti noi masennus lääkkeet vaan maistuu niin kliffalle!!
Ps, itse olen paljon ulkomailla kun en viihdy baareissa, esim kaakkois aasiasta sat mainiota ja sosiaalista seuraa lun et juo, ja jos juot, saat seuraa jonka olet ansainnut, eli tyttöjä jotka vat rahan perässä, jeps!! - Mitenkähän se
aiajtelkaa aivoilla kirjoitti:
Kun tarkkaan ajattelee, kulttuurimme on todella sairas, kaikki haluavatelää yksin ja sosiaalisuus ja läheisyyskin haetaan vain baareista hermomyrkkyä alkoholia käyttäen, todella kipeetä, sitten meidän ihana alkoholi sinkku kulttuuri muuten rouskii mailmassa väkilukuun nähden eniten psyyke ja masennus lääkkeitä, MIKSI??? MEILLÄHÄN ON NIIN KIVAA JA TURVALLISTA!!??? mutta ilmeisesti noi masennus lääkkeet vaan maistuu niin kliffalle!!
Ps, itse olen paljon ulkomailla kun en viihdy baareissa, esim kaakkois aasiasta sat mainiota ja sosiaalista seuraa lun et juo, ja jos juot, saat seuraa jonka olet ansainnut, eli tyttöjä jotka vat rahan perässä, jeps!!YKSINÄISYYS määritellään, jos eo ole työssä, eikä avioliitossa ?
- autoilu
- viihdelaitteet
- shoppailu
- ylimm. rahan käyttö
- matkailu
(lisäksi yllämainittujen ajattelu - seksi)
- gwtf_
Ennen häpesin, mutta kukapa nuorena haluiskaan kuuluttaa kaikille ettei omista yhtään kaveria. Tai ei mulla vieläkään oo ikää ku 17. Sillon keksin vaikka mitä selityksiä sille miksen vietä synttäreitä ja vähän värittelin mun lomien/viikonloppujen tapahtumia...
Nyt ei edes oo paljoo ihmisiä joille tarvis peitellä tätä yksinäisyyttä, paitsi sukulaiset ja niille yritän pitää jonkinlaisia kulisseja pystyssä. Muuten voin olla ihan avoimesti yksinäinen.- jejejeje90
Valehtelen kaikille opiskelija "kavereille" aina omista menoistani.
Kerroin kuinka minulla on semmoinen ja tämmöinen kaveri ja kuinka käyn siellä ja täällä.... Osaan valehdella aika hyvin, sillä minun pokerinaama pysyy aina peruslukemilla. Vain silloin kun luokkakaverit kysyivät minua facebookkiin ilme vähän värähti, eihän minulla ole fb:ssä kuin pari kaveria, olis koko huijaus mennyt pöntöstä alas, jos olisin sanonut heille omistaani mokoman profiilin. Häpeähän tämä on, ja kuka nyt haluaisi myöntää olevansa yksinäinen?? - ,.-,-.
jejejeje90 kirjoitti:
Valehtelen kaikille opiskelija "kavereille" aina omista menoistani.
Kerroin kuinka minulla on semmoinen ja tämmöinen kaveri ja kuinka käyn siellä ja täällä.... Osaan valehdella aika hyvin, sillä minun pokerinaama pysyy aina peruslukemilla. Vain silloin kun luokkakaverit kysyivät minua facebookkiin ilme vähän värähti, eihän minulla ole fb:ssä kuin pari kaveria, olis koko huijaus mennyt pöntöstä alas, jos olisin sanonut heille omistaani mokoman profiilin. Häpeähän tämä on, ja kuka nyt haluaisi myöntää olevansa yksinäinen??Mäkään en kehtaa kertoa facebookin käytöstä oikein kenellekään. On niin noloa, kun "kavereiden" määrän voi laskea yhden käden sormilla ja ne kaikki on ulkomaalaisia. Seinällä on vain muutama kommentti ja kuvatkin on mitä on...
- polkku
,.-,-. kirjoitti:
Mäkään en kehtaa kertoa facebookin käytöstä oikein kenellekään. On niin noloa, kun "kavereiden" määrän voi laskea yhden käden sormilla ja ne kaikki on ulkomaalaisia. Seinällä on vain muutama kommentti ja kuvatkin on mitä on...
No alkuun tuli Facebookin liityttyä erään harrastussivuston kautta. "kavereita" on lähemmäs sata, mutta ei niistä kait ketään ole sellaisia ihan oikeita kavereita. Ensinnä on sukulaiset, kuten äiti ja sisko. Sitten kaukaisemmat sukulaiset, joiden kanssa ei ole tekemisissä, työkaverit, entiset työkaverit, opiskelukaverit, koulukaverit, nettitutut, foorumitutut, Facebook pelien kautta tulleet tutut jne.
Suurin osa näistä tutuista on sellaisia, joita en ole livenä tavannut ollenkaan tai vuosiin. Kuitenkin on hyvä seurata mitä kukin on tehnyt ja huomata, että sellaista Anssi Kela elämäähän ne muutkin viettävät. Ei ole tullut nobelisteja, julkkiksia, tai muutenkaan mitenkään järisyttävän ihmeellisiä ihmisiä. Meistä tuli lääkäreitä, muurareita yms. ja osa jäänyt sinne kaivokseen. Jotenkin tuntuu, että enemmän nuo korkeasti koulutetut välttelevät facebookia tai meitä huonommin menestyneitä, tai sitten heillä vaan ei ole aikaa, kun se ura on kaikki kaikessa.
Tietysti jokaiselta löytyy tuttavapiiristä joku paremmin menestynyt, mutta toisaalta en ole kateellinen siitä menestyksestä. Ei se ole minulta pois, enkä olisi edes itse sillä alalla menestynyt tai halunnut edes menestyä. Toiset matkustavat ympäri maailmaa, mutta sekään ei minua kiinnosta, kun kotimaassakin riittää paljon mielenkiintoista tutkittavaa ja mukavia ihmisiä. Ongelma vain on minä. Se seuraa maailmalle, joten en minä sen sosiaalisempi ole brasiliassa tai thaimaassa. Eli kyllä koen että se oma yksinäisyys johtuu enemmänkin siitä, että minua ei kiinnosta kaikki tämä nykypäivän touhotus maailmanmatkoineen, extremekokemuksineen tai viikonlopunviettoineen.
Tietysti olisi kiva joskus jakaa kokemuksiaan samanhenkisen kanssa, mutta 34-vuotiaana olen jo rakentanut sen oman maailmani niin, että se on hankala antaa omista rajoista periksi ja hyväksyä uusia rajoja. Eli en ole kovin sopeutuvainen yhteisöön.
En koe enää tarpeelliseksi valehdella, menemisistäni tai ostamisistani. Jos vain oleilen kotona viikonlopun ilman mitään suurempaa tapahtumaa tai en osta viimeisintä huutoa olevia härveleitä, niin se on oma valintani. Miksi minun tarvitsi kilpailla kokemuksilla, jotka voidaan mitata rahalla. Varsinkin, kun suurin osa näistä maailmanmatkaajista kuitenkin käyttävät sen aikansa thaimaassa, brysselissä, lontoossa tai missä ikinä käyvätkin samalla tavalla kuin suomessa, eli kapakoissa istuen. Harvalta näistä reissaajista kuulee juttuja kulttuuritarjonnasta, paikallisten elämästä tai luonnosta. Tarinoita kyllä siitä, kuinka paljon isompi, parempi ja parempaa musiikkia tarjosi se ja se paikka.
Samaten viihde-elektroniikka, kuinka paljon parempi kuva on 42" HD tv:ssä kuin 28 tuumaisessa putkitöllössä. Kuitenkin sen verran vähän tulee tv ohjelmia katsottua, että se on aivan sama. Tällä hetkellä ei edes ole telkkaria, vaan joitakin ohjelmia tulee katsottua areenalta tai maikkarin nettipalvelusta. Laatu on huonoa, mutta saan niistä sen tarpeellisen informaation. Ei edes näistä tule katsottua kuin 1% mahdollisesti hyvistä katsottavista. Voisihan se avara luonto esimerkiksi olla mukavaa katseltavaa 42" HD laatuisena, mutta 10-0 sen hakkaa kuitenkin kun menee ulos ja katselee tikkoja tai talitinttejä lintulaudalla.
Eli kyllä siihen ns yksinäisyyteen tottuu, kun ei hae suuria kokemuksia. minulle riittää monesti sen yksinäisyyden poistoon netti ja sitten tarvittaessa juuri elokuvateatteri, kirjasto tms paikka jossa on jonkin verran ihmisiä. Voin näissä lähestyä ihmisiä ja luoda sen veran kontaktia, kuin tarvitsen, mutta ei kuitenkaan tarvitse esittää enempää, kuin itse haluan.
Tänä päivänä kun ei oikein ole selkeästi asioita, mitkä on oikein ja mitkä väärin. Esimerkiksi maasturini pilaa luonnon, vaikka se on tarpeellinen päästäkseni töihin tai siirtyäkseni hieman enemmän korpeen. Sitä ei huomioida, että itse kasvatan osan ruokaani ja lämmitän taloni puilla. Kämppäni lämpö lisäksi on 16-18, eli en myöskään siinä tuhlaa energiaa. En myöskään lentele maailmalla. Maasturini perusteella olen silti paha tuhlari.
Turha sitä on hävetä yksinäisyyttään, miksi minun tarvitsi kilpailla toisten kanssa kaverien, matkojen, seksisuhteiden tai minkään muunkaan asian määrällä.
- Yleinen vuodattaja
En jaksa esittää onnistunutta, koska olen epäonnistunut. En kuuluta yksinäisyyttäni, se huomataan silti. Ja se näkyykin, kun tavallisesti liikun yksin kaikkialla. Olen niin omituinen ja siksikin yksinäinen.
- Kyyneleet...
Häpeän yksinäisyyttäni todella,enkä ole siitä kertonut kenellekään.Oikeastaan ei ole montaa jolle voisin edes kertoa .
Häpeän sitä,että kun tutustun johonkin,niin rupean "roikkumaan" siinä ihmisessä,yleensä se on mies ja sitten homma loppuu siihen,kun ripustaudun liikaa.
Tiedän asian ,etten voi ketään väkisin pitää,mutta kaipaan sitä läheisyyttä ja rakkautta niin paljon.
Olen elämässä kokenut paljon väkivaltaa,niin jo lapsena kuin sitten avioliitossakin ja se teki minusta aran.
Ne asiat jäi käsittelemättä ja nyt olen todella yksin ,kun pelkään mennä mihinkään missä tapaisin ihmisiä.
Tunnen ,että se on oma vikani,mutta en osaa tehdä asialle mitään. Kyyneleet... kirjoitti:
Häpeän yksinäisyyttäni todella,enkä ole siitä kertonut kenellekään.Oikeastaan ei ole montaa jolle voisin edes kertoa .
Häpeän sitä,että kun tutustun johonkin,niin rupean "roikkumaan" siinä ihmisessä,yleensä se on mies ja sitten homma loppuu siihen,kun ripustaudun liikaa.
Tiedän asian ,etten voi ketään väkisin pitää,mutta kaipaan sitä läheisyyttä ja rakkautta niin paljon.
Olen elämässä kokenut paljon väkivaltaa,niin jo lapsena kuin sitten avioliitossakin ja se teki minusta aran.
Ne asiat jäi käsittelemättä ja nyt olen todella yksin ,kun pelkään mennä mihinkään missä tapaisin ihmisiä.
Tunnen ,että se on oma vikani,mutta en osaa tehdä asialle mitään.Minulla asiat ovat lähes samalla lailla kuin kirjoitit, paitsi että olen mies ja ripustaudun yleensä naispuolisiin. Avioliitossa en myöskään ole tosin ollut.
Sen olen kyllä oppinut, ettei itseään voi pakottaa menemään paikkoihin missä tapaisi muita ihmisiä. Täytyy löytää joku itseään kiinnostava asia, ja ruveta sen kautta tutustumaan uusiin ihmisiin.
Mutta tsemiä ja jaksamista pimeyteen!- yksikkö
Minäkin jostain kumman syystä laitoin ittelleni facebook- sivut, vaikkei ole juurikaan kavereita. Ja nyt sieltä ei pääse pois, edes kulumalla.
OLen luulotellut itselleni, etten häpeä yksinäisyyttäni, sillä ihan oikeasti ei tietenkään tarvitsisikaan hävetä, mutta häpeän kuitenkin. Jospa vaan kaikki me yksinäiset lopetettais häpeily, niin ehkä huomattais että ihan lähellä on muitakin yksinäisiä. Ehkä työpaikalla joku toinenkin värittää kertomuksiaan viikonlopuista ja bileistä?
- Syrjäytynyt..
yläaste ikäisenä häpesin mutta nyt 19 vuotiaana en enää häpeä.
Yksinäisyydestä/masennuksesta johtuvaa työttömyyttä/opiskelemattomuutta häpeän kyl jonkin verran.
Ja hankala sitä yksinäisyyttä on ees hävetä nykyään, kun en tapaa ikinä ihmisiä... - n7
Pystyn myöntämään yksinäisyyteni uusille tuttaville, mutta sukulaisille ja etenkään kouluaikaisille kavereille en. Osallistun aktiivisesti parin yhdistyksen toimintaan, joten mun on helppo piilottaa yksinäisyyteni muilta, kun tyhjät päivät kalenterissa on harvinaisia ja facebookiinkin riittää aina uusia kuvia näytille. Eihän sitä tarvitse kertoa, että jään kaikissa bileissä ja muissa lopulta seinäruusuksi, kun asioista voi kertoa valikoivasti vain ne parhaat palat...
- WireInTheBloodFan
sellaisiin tilanteisiin joissa joutuisi häpeään yksinäisyyttä, mutta uskoisin että jos sellainen tilanne tulisi - esim jompi kumpi niistä kahdesta ystävästäni kysyisi asiaa, oisi aika vaikeaa. Mitä siihen sanoisi, en tiedä...
- aina yksin
Häpeän. Minulla ei ole yhtään ystävää, ei edes yhtään kaveria. Olen aina yksin, puhelimessani on vain perheenjäsenteni ja sukulaisten numerot ja näistäkin vain äitini ja siskoni kanssa soittelen. Viimeksi on kaveri ollut ala-asteella yli 10 vuotta sitten. Yläasteella oli muutama, jonka kanssa juttelin silloin tällöin koulussa, mutta ainoastaan pari kertaa olin koulun jälkeen ulkona yhden koulukaverin kanssa ja tämäkin oli heti seiskan alussa. Hirveän yksinäistä siis on ollut jo pitkään ja kyllä sen varmaan minusta huomaa. Aina olen yksin, koskaan en liiku missään muiden kanssa.
Jos joku nyt sattuu joskus kysymään jotain niin vastaan jotain ympäripyöreää, esim. jos kysyy vaikka, että missä olin juhannuksena niin sanon, että kavereiden kanssa mökillä..niinpä niin, minkä ihmeen kaverien, kun ei mulla ole yhtään kaveria. Mutta se häpeä myöntää olevansa yksinäinen on niin suuri. Itsetuntoni on hyvin huono ja en kestä myöntää muille tätä omaa tilannetta. Ikinä en siis tätä yksinäisyyttä mitenkään kuuluta tai sitä miten huono elämäntilanteeni on. Sitä vaan yrittää olla normaali, ettei kukaan saisi tätä tietää. No eivätpä ihmiset juuri mitään minusta tiedäkään, mutta jos joku nyt jotain kyselee niin pidän jonkinlaista peitetarinaa yllä. Mihinkää Facebookiin en kyllä voisi edes liittyä, kun eihän olisi ketään, jonka lisäisi kaveriksi.- Eräs1
There are only friends who haven`t met....Eli lyhyesti tutustutaan!
Saat lisätä minut naamakirja-kaveriksesi,jos päätät liittyä:)
T:Eräs joka aamulla heräs(tosin vastentahtoisesti:P) - !!!
Oletko ajatellut että laittaisit tänne ystävä haku palstalle ilmoituksen että haluat ystäviä ,aluksi vain ihan kirjoittelun merkeissä.Käytkö missään baareissa tai tilaisuuksissa.Nekin piristää ja siellä voi rohkeasti vaihtaa muutaman sanan jokun ihmisen kanssa.On paljon paikkoja missä käy ihmisiä.Joskus saa tuttavia mitä ihmeellisimmissä paikoista,kun vaan aloittaa keskustelun jonkun kanssa joka vaikuttaa yksinäiseltä.Ei kuitenkaan saa olla liian tungetteleva. Yritä liikkua ihmisten seurassa niin paljon kuin mahdollista ,älä eristäydy kotiin yksinäisyyteen.
- howoldareu
Sano päivää ja hei ja ala jutella niitä näitä..
mullakin oli viimeksi kavereita ala-asteella 1, 2 luokilla.
Voi paska.
Nyt mä juttelen lähinnä pulsuille, vaikka 20 olenkin, mutta arvaas mitä.
Olen onnellinen sairaalla tavalla!
En tiedä, mutta luotan että kaikki käy lopulta hyvin.
Ei sinun tarvitse hävetä itseäsi.
Ihmiset haluaa ihmisten kanssa olla.
Ei ihmiset ole pahoja ellei kyse ole vallasta, rahasta tai seksistä. - Työttömyys
jota on paljon, alkaa heti vaikuttaa. Parempi olisi keskittyä johonkin, ja tehdä sekin rauhallisin mielin.
- yksineläjät
Mitä yksinäisyyttä häpeämään. Monet ovat yksin vapaaehtoisesti ja nauttivat yksinolosta ja vapaudesta liikkua ja mennä. Monet naiset ehkä miehetkin eivät erottuaan halua enää uudelleen naimisiin kun heillä on parempi olla yksin. Mitä kauemmin ovat yksin sitä luonnollisempaa heille yksinolo on. Näistä voidaan ajatella että he eivät saa kumppania, he itse sanovat että joskus yksin ei ole hyvä olla mutta tämä on heidän valintansa ja he eivät haluakaan kumppania. Parempi niin kuin epäkiitollisessa suhteessa toisen vaatimuksia kuunnellen. Ei siinä ole mitään hävettävää.
- 86
Kyllä todellakin häpeän, enkä sitä myönnä kenellekään. Kukapa sitä kehtaisi sanoa, koska tulee tunne, että on niin omituinen ja tylsää seuraa ettei kukaan viihdy mun kanssa.
- FrozenCorpse
Minä olen yksinäinen. Olen elämänkokemusten kautta kasvanut erakoksi ja harvoin olen seurankipeä.
Miksi hävetä sitä, ettei ole montaa ihmistä ympärillä? - bojangg
kavereita on ihan liian kanssa,oikein nautin kun saan olla yksikseni,jopa puhelin on pidettävä pois päältä kun tulee kutsuja sinne sun tänne,eikä millään riitä innostus seurusteluun....
- 7+9
Siinäpä syy miksi kirjoittelet tänne :)
Sama juttu näillä muillakin ilkkujilla: eihän niillä oikeaa elämää oo sen enempää kuin muillakaan yksinäisillä kun tänne ennättävät tulla riehumaan =D
- anonym
Miksi luulet että sua kutsutaan helpommin yhteisjuttuihin, jos ihmiset tietää että olet yksinäinen? Eihän sua sen takia kutsutaan, vaan sen takia että olet kiva ihminen. Kukaan ei halua joukkoonsa tylsiä ihmisiä. Jos olet yksinäinen, mieti, onko omassa asenteessasi jotain vikaa? Miksi olet yksin? Oletko itse ajanut pois ihmisiä, vai onko sun ympärillä vääriä ihmisiä? Se on aika paljon susta itestä kiinni. Että tsemppiä vaan!
- h
Kaikki ei sentään onneksi ajattele asioista niin, että teen vain sitä mikä tuntuu MINUSTA itsestäni mukavalta ja mikä hyödyttää juuri MINUA... Jotkut yrittää asettua toistenkin asemaan ja ottaa huomioon myös ne joilla menee vähän huonommin. Kukaan ei voi yksin alkaa kaikkien yksinäisten kaveriksi, mutta jokainen voi sentään yrittää ilahduttaa lähipiirinsä yksinäisiä mm. kutsumalla niitä mukaan johonkin.
- stitch-
En ymmärrä viestisi ideaa. Useimmilla täysi-ikäisillä on kuitenkin jo valmiiksi niin paljon kavereita ja muita menoja, ettei ne ole innokkaasti muodostamassa uusia ystävyyssuhteita jokaisen kivalta vaikuttavan vastaantulijan kanssa. Maailma on täynnä kivoja ihmisiä, eikä kenellekään riitä aika satojen ystävyyssuhteiden hoitamiseen. Kutsuja vaille jääminen ei siis todellakaan tarkoita sitä, että olisi muiden mielestä tylsä! Jotkut karsastaa yksinäisiä, koska pelkää niiden jäävän roikkumaan tai ajattelee että yksin jääneessä täytyy olla jotain vikaa, mutta moni tahtoo ilahduttaa mukavan tuntuista yksinäistä esim. kutsumalla sen mukaan johonkin, mihin ei välttämättä muuten kutsua tulisi.
Moni yksinäinen on muuten tälläkin palstalla kertonut, ettei oikein kehtaa pyytää työ- tai harrastuskavereita mihinkään kahville, kun ne on muutenkin niin kiireisiä. Ainakin niiden olisi varmaan helpompi lähestyä muita, jos ne tietäisi että se toinenkin kaipaa elämäänsä uusia ystäviä.
- The_Evil_Of_Silence
Traumaattisten muistojen vuoksi aloin eristää ihmisiä, koska pelkään että luottamuksia taas petettäisiin uudestaan. Annoin koko ajan anteeksi ja lisämahdollisuuksia epätoivotuille ihmisille, mutta mikään ei auttanut ollenkaan. Siksi olen aika erakkomainen ihminen, melko epäsosiaalinen. Minulla on tällä hetkellä muutamia nettiystäviä sekä kaksi oikeaa ystävää kasvotusten (plus sähköpostitse ja tekstarit), vaikka he ovat 10 vuotta nuorempia (ylä-astelaisia, johtuen siitä että tytöt ovat äidin edellisestä avoliitosta, ex-avomiehen tyttäret, siksi suhteemme ovat sisaruksellisia). Minkäs sille asialle mahtaa, eikö minulla ole ystäviä ollenkaan vai ei. Olen tottunut olemaan erakkona. Eihän yksinäisyys ole mikään helppo asia. Mutta hyvä puoli on se että jos tahtoo olla jonkun ystävinään, täytyy varautua siihen miten käyttäydytään. Jos joillakin ihmisillä on samanlaisia mielenkiintoisia asioita (kuten animet, videopelit), sosiaalisuudet voi vielä kasvaa enemmän ja paremmaksi.
- yksinäinen 20v
Monet on yksinäisiä, siitä ei vain pidetä kovaa ääntä. Yksin elävä ihminenkin voi olla täysin tyytyväinen elämäänsä. Ei sitä pitäisi hävetä. Itseään varten sitä tässä eletään, on turha yritää olla samanlainen kuin muut jos ei ole. Kun on avoin, löytää kyllä samanlaisia ihmisiä ympäriltään.
Erittäin harvat on oikeasti näitä "täydellisen elämän omistajia", vaikka monesti ulkoapäin näyttää siltä.
Tsemppiä! - westend
yksinäinen 20v kirjoitti:
Monet on yksinäisiä, siitä ei vain pidetä kovaa ääntä. Yksin elävä ihminenkin voi olla täysin tyytyväinen elämäänsä. Ei sitä pitäisi hävetä. Itseään varten sitä tässä eletään, on turha yritää olla samanlainen kuin muut jos ei ole. Kun on avoin, löytää kyllä samanlaisia ihmisiä ympäriltään.
Erittäin harvat on oikeasti näitä "täydellisen elämän omistajia", vaikka monesti ulkoapäin näyttää siltä.
Tsemppiä!Toiset viihtyy yksinään ja toiset yksinäisyydestä kovasti kärsii. Mutta ennenkaikkea mistä ihmeestä meille suomalaisille on iskostettu häpeäntunne ihan jokaisesta asiasta mistä ihminen poikkeaa valtavirrasta.
Olen oikea syrjäytyneen ihmisen prototyyppi. Olen päälle 60vuotias, eronnut, asun vuokralla, ei ole parisuhdetta ja ystävät ovat kaikonneet, koska multa puuttuu täysin snob valjue, siis musta ei saa mitään hyötyä.
Kaikenlisäksi olen pahasti velkaantunut ja maksan velkojani pois.
Hyviä harrastuksia on mulla ja koetan löytää elämästä pieniä iloja.Ei auta yhtään ruikuttaminen jos ei saa ystäviä niin ei saa.
Olen kielitaitoinen, kulturelli ja loistava ruuantekijä, luonto on mulle läheistä samoin kuin eläimet. Kaikenlainen musiikki on mulle rakasta ja kuuntelen laidasta laitaan.
Sellaista asiaa ei tunnuta yhtään häpeävän, että sysitään valtavirrasta poikkeavat ihmiset syerjään , siis syrjäytetään oikein urakalla.
Sitä ei hävetä, että viedään ihmisiltä työ, toimeentulo ja kohtuullisen elämän eväät.
Kaunnisti puhutaan etenkin näin jouluna ihmisten yksinäisyydestä, mutta ei kukaan tee tikkua ristiin, että pitäis yhteyttä yksinäiseen ystävään tai sukulaiseen.
Johan siinä oma julkisuuskuva rumentuu jos vaikka omat hienot ystävät tai työkaverit tai mitä niitä nyt sidosryhmiä onkaan näkee, että hienon yhteisön jäsen seurustelee sellaisen ihmisen kanssa joka ei sovi joukkoon.
Koetan olla tyytyväinen elämään ja jos ei seura kelpaa niin ei tupata.
Loppujen lopuksi YKSINÄISYYS EI OLE OLLENKAAN ihmisen häpeä - The_Evil_Of_Silence
westend kirjoitti:
Toiset viihtyy yksinään ja toiset yksinäisyydestä kovasti kärsii. Mutta ennenkaikkea mistä ihmeestä meille suomalaisille on iskostettu häpeäntunne ihan jokaisesta asiasta mistä ihminen poikkeaa valtavirrasta.
Olen oikea syrjäytyneen ihmisen prototyyppi. Olen päälle 60vuotias, eronnut, asun vuokralla, ei ole parisuhdetta ja ystävät ovat kaikonneet, koska multa puuttuu täysin snob valjue, siis musta ei saa mitään hyötyä.
Kaikenlisäksi olen pahasti velkaantunut ja maksan velkojani pois.
Hyviä harrastuksia on mulla ja koetan löytää elämästä pieniä iloja.Ei auta yhtään ruikuttaminen jos ei saa ystäviä niin ei saa.
Olen kielitaitoinen, kulturelli ja loistava ruuantekijä, luonto on mulle läheistä samoin kuin eläimet. Kaikenlainen musiikki on mulle rakasta ja kuuntelen laidasta laitaan.
Sellaista asiaa ei tunnuta yhtään häpeävän, että sysitään valtavirrasta poikkeavat ihmiset syerjään , siis syrjäytetään oikein urakalla.
Sitä ei hävetä, että viedään ihmisiltä työ, toimeentulo ja kohtuullisen elämän eväät.
Kaunnisti puhutaan etenkin näin jouluna ihmisten yksinäisyydestä, mutta ei kukaan tee tikkua ristiin, että pitäis yhteyttä yksinäiseen ystävään tai sukulaiseen.
Johan siinä oma julkisuuskuva rumentuu jos vaikka omat hienot ystävät tai työkaverit tai mitä niitä nyt sidosryhmiä onkaan näkee, että hienon yhteisön jäsen seurustelee sellaisen ihmisen kanssa joka ei sovi joukkoon.
Koetan olla tyytyväinen elämään ja jos ei seura kelpaa niin ei tupata.
Loppujen lopuksi YKSINÄISYYS EI OLE OLLENKAAN ihmisen häpeähttp://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8684717/41426653
Mieti tätä viestiäni koulukiusaamisesta. Kumpi olisi ollut pienempi paha? Kostot vai jonkun aloittelemia ongelmia? Nämä asiat ovat hyvin ristiriitaisia, että sen vuoksi elämät ovat erittäin puolueettomia, puhumattakaan ihmisioikeus-liittyviä töissä olevia ihmisiä (mm. poliisit, tuomarit, lakimiehet ym.)
- friend
esim. irc-galleriassa on omia yhteisöjä yksinäisille. jospa sieltä saisitte uusia ystäviä:) kannattaa hankkia yksi tai useampi harrastus, siellä helposti ystävystyy.
- tonttu toljander
Moikka. Ei yksinäisyyttä kannata hävetä. Varmasti jokainen tuntee aika ajoin itsensä yksinäiseksi. Yrittäkää siitä huolimatta nauttia elämästä ja hakeutukaa sosiaaliseen kanssakäymiseen. Rohkeasti vain uusien harrastusten pariin ja avointa mieltä. Suupielet ylöspäin ja positiivista asennetta.
Tsemppiä kaikille. - väsynyt lapsi
Häpeän ja paljon. Inhottavaa ajatella näin, mutta ihanaa, kun en ole yksin yksinäinen, vaan meitä on muitakin. Olen vielä nuori ku mikä, mutta riittävän syrjäytynyt pelatakseni venäläistä rulettia yksin päivästä toiseen. Perjantai-illat ovat pahimpia. Sitä lueskelee punkkupullo kourassa ja tippa linssissä Facebookista, kuinka hauskaa kukakin aikoo tänään pitää ja tietää, että yksin ryypätessä menee tämäkin ilta, kun ei ole ketään, kuka suostuisi meikäläisen kanssa ulos lähtemään. Tai jos suostuisi, niin se tapahtuisi säälistä jonkun puolituntemattoman puolesta ja siihen ei ylpeys taivu. Allekirjoittaneella ei ole edes työ- tai koulutuspaikkaa, jossa päivänsä viettäisi, joten ainoa syy mennä ulos on se, jos leipä tai vessapaperi sattuu loppumaan. Tai viina.
- omn
Minä olen samassa tilanteessa,en muista edes milloin olen puhunut kenenkään kanssa paitsi kerran viikossa kaupan myyjälle "kiitos.Olin yrittäjänä ja lopetin firman jo 8v sitten ja samalla lopetin tupakoinnin ja ravintola illat ja kaverit katosivat sen siliän tien,tv ja tämä tietokone on nyt sitten ne "ystävät"olleet tuon 8v.En siis enää pystykään kohtaamaan ihmisiä sen tiedän,ja näin kävi vaikka ennen olin n.s".kova ukko" piireissä.
- adsfasdf
Tiedän tunteen siitä kun seuraa sivusta kun "muilla on kivaa ja kavereita ja ne juhlii jossain ja on onnellisia", ja itse istuu kotona tissuttelemassa ja pelaamassa tylsäksikäyneitä verkkopelejä tms.
Itse olen yrittänyt vähentää alkoholinkäyttöä viime aikoina, joskus kun ottaa kohtuudella niin se on hauskaa, mutta kun ryyppää joka ilta niin sitten ei enää oikein koskaan nuku kunnolla normaalia unta ja aamusta alkaen on ajatukset synkkiä eikä mitään jaksa tehdä eikä mikään kiinnosta yms.
Juomisen vähentämistä/lopettamista kannattaa harkita tai ainakin kokeilla millainen se olo on kun on muutaman päivän raittiina.
Joku paikka missä viettää päivänsä olis kyllä hyvä, jos oot työttömänä niin mee vaikka ajankulukses jonnekin työkkärin huuhaakurssille, on sielä ainakin muita ihmisiä joiden kanssa voi hieman yrittää sosiaalistua...
- Santeri777
Sinkkuna olen ja haluan elää, yksineläminen maistuu.
Vaikeaa olisi tottua siihen että joku olisi koko ajan lähellä, sosiaalista elämää saa maistaa niin paljon kuin haluaa. Hyviä puolia on että saa itse päättää milloin haluaa olla sosiaalinen ja milloin haluaa nautti elämästä yksinään omien tekemisten kanssa, koskien tietysti vapaa-aikaa.
Jotkut on luonteeltaan erittäin sosiaalisia ja heille yksineläminen on nähtävästi tuskaa.
Itse tosiaan kuulun siihen porukkaan jonka on ajoittain pakko saada olla pois muiden seurasta, ladata itselleen mieluisalla tavalla pattereita.
Erittäin pitkän parisuhteen jälkeen löysin tälläisen elämäntavan enkä kovin heppoisin perusteisin toiseksi vaihda. Jokainenhan omat valintansa tekee, mieluisensa. - Karporaattori
Ei, en häpeän yksinäisyyttäni. Pitkään en edes ole kärsinyt yksinäisyydestä, koska olen voinut hukuttaa sen opiskelukursseihin eli tapaamalla muita opiskelijoita yliopiston kursseilla sekä viettämällä kesät meidän perheen mökillä. Vasta viime aikoina olen todella alkanut kärsiä yksinäisyydestä, kun opiskelujen viimeinen vaihe eli gradu enää jäljellä. Niin ja on minulla kyllä muutamia harrastuksiakin eli siellä tapaan ihmisiä ja olen myös alkanut pitää yhteyttä niihin ihmisiin mitä pidän hyvinä ystävinä ja jotka myös ovat osoittautuneet sellaisiksi
Mutta mikä sitten on ongelmani ja pitäisikö minun käydä opiskelijabileissä? Ensinnäkin, ongelmani on se, etten halua erityisemmin päteä, vaan pikemminkin olla ihmisten seurassa ja nauttia heidän seurastaan. Nautin siis ihmissuhteista, mutta sellainen oman itsensä esilletuominen, kilpailu siitä kuka on paras, kuka tietää mehevimmät juorut ja miten hyvin kukin on menestynyt elämässään jne. jutustelu, johon paljon törmää sosiaalisissa tilanteissa ei oikein nappaa.
Voi olla että kaikki tätä lukevat ihmiset eivät ymmärrä mitä tarkoitan, kun puhun, etten tykkää ns. pätemisen sosiaalisuudesta. Ei se mitään. Ette te ole tyhmiä jos ette tätä ymmärrä. Ne ihmiset jotka kuitenkin ymmärtävät tämän eli pystyvät samaistumaan kirjoitukseeni, miksi sitä saattaa olla joskus yksinäinen seurassakin. Tähän liittyy myös se, etten välttämättä nauti opiskelijabileissä juoksemisesta, koen jo ohittaaneeni bileputkivaiheen elämässäni jos minulla nyt sellaista on koskaan ollutkaan. Sitäpaitsi oppiaineeseeni (filosofia) kuuluva opiskelijapoppoo on sen verran pientä ja heterogeenistä ettei meillä ole oikein yhteisiä tapahtumia muutenkaan.
Nautin siis ihmisten seurasta, haluan kokea läheisyyden ja yhteenkuuluvuuden tunteita heidän kanssaan ja niin edespäin, mutta en pidä itseni mainostamisesta enkä myöskään oikein pysty yleensä keskimäärin sietämään ihmisiä, jotka yrittää osoittaa olevansa jotain, joskaan en tosin koskaan sitä heille suoraan sano, koska ei ole minun asiani puuttua siihen millainen joku on tai ei ole, koska se on mielestäni jokaisen itse tajuttava. Koska kuitenkin, ainakin oman kokemukseni mukaan, useimmilla ihmisillä on tarve tulla kuulluksi ja nähdyksi jollain tavalla, niin sitä jää helposti yksinäiseksi, koska ei pysty olemaan samanlainen.
Toki olen melko varma siitä, että täällä Suomessakin on varmasti samankaltaisia ihmisiä kuin minä ja he varmasti kamppailevat samankaltaisten ajatusten ja tunteiden kanssa ja sitten varmasti epäröivät yhtälailla tuoda itseään esille jne. Mutta siis mitäkö siis nyt yritän sitten oikein sanoa? Ehkä on pohjimmiltaan kyse siitä, että jos ns. materiaalisen menestyksen ja pätemisen kulttuuri ei kiinnosta, voi olla joskus vaikeaa löytää itsensä kaltaista seuraa, varsinkin jos muut samankaltaiset ihmiset kamppailevat samanlaisten yksinäisyyteen ja epävarmuuteen liittyvien ongelmien kanssa, vaikka ei todellisuudessa olisi mitään syytä tällaiseen. Yksinäisyyden tunteeni siis liittyvät usein pitkälti erilaiseen arvomaailmaan ja tapaan olla sekä ajatella, ei niinkään siihen, että tarkoituksellisesti haluaisin tai pyrkisin olemaan yksin. Tämä on kai se mitä haluan tällä kirjoituksellani pohjimmiltani sanoa - Solidus
Olen 33-vuotias mies ja ollut yksin lähes koko elämäni. Synnyin perheeseen, jossa äiti oli masentunut ja täysin yksinäinen ja isälläkin kavereina vain omat veljet. Ainut leikkikaveri oli lapsena 3 vuotta vanhempi sisareni, jolla oli itsellään yksi hyvä kaveri ja yksi hiukan huonompi.
Lapsena olin enimmäkseen täysin yksin mutta opin viihtymään omassa mielikuvitusmaailmassani erittäin hyvin. Vain joskus tulin ajatelleeksi että minähän olen yksinäinen lapsi, eikö sen pitäisi olla kamalaa ja epänormaalia? Mutta ajatus ei koskaan kestänyt muutamaa minuuttia kauempaa.
Mutta tuo oli väliaikainen "voitto", sillä teini-iässä yksinäisyys alkoi hävettää viimeisen päälle. Kävin maaseutupitäjän yläastetta missä yksinäiset oppilaat olivat luokan kollektiivinen häpeä ja siitä pidetiin lukua kuka ei "käy missään".
Asiaa ei auttanut että omat vanhempanikin häpesivät yksinäisyyttäni ja sain kuunnella syyttelyä siitä miten epänormaali olen. Sisareni, jolla oli suht' normaali teini-ikäisen seura-elämä, olisi taas pitänyt pysyä kotona. Kotoaan poistuva nuori tyttö edusti etenkin äidilleni lähinnä "huoran-alkua", minun olisi poikana tietty pitänyt tuottaa talolle kunniaa.
Yksinäisyys jatkui peruskoulun jälkeen ja onko kukaan muu itse kokenut miten kamalaa on kun kesälomien jälkeen lukuvuoden alussa luokkahuoneessa käytetään ekat tunnit siihen että kukin vuorollaan kertoo kaikkien kuullen mitä on kesänä tullut tehtyä?
Joskus kaksikymppisenä käänsin tilanteen uudelleen edukseni, minusta tuli korskean tuimasilmäinen ihmisvihaaja, joka ainoastaan tuijotti leimuavasti jos joku yritti puhua minulle mitään. Ironista kyllä, juuri tässä vaiheessa koin että muut ihmiset olivat minusta eniten kiinnostuneita. Kun olin onneton ja olisin kipeästi kaivannut seuraa, kukaan ei tuntunut tahtovan mitään tekemistä kanssani.
Tätä kesti melkein kolmikymppiseksi asti jolloin sattumalta sain itselleni ensimmäisen ystävän. Tuolloin opiskelin ulkomailla -työttömyyttä paossa, tämä yksinäisyyden ja työttömyyden kausaliteetti on itselleni(kin) tuttuakin tutumpi- ja vuokrat olivat ihan liian korkeat jotta olisin voinut vuokrata oman asunnon, joka Suomessa asuessani oli minulle TÄYSI elinehto.
Jaoin asunnon 7 vuotta nuoremman italialaisen pojan kanssa, josta tuli ystäväni. Siitä on nyt noin 5 vuotta ja pidämme yhteyttä vaikka olemme asuneet lähes koko ajan eri maissa alkuaikojen jälkeen.
Toinen ystäväni on ikäiseni italialainen poika/mies jonka tapasin samalla tapaa asuessani toisessa asunnossa.
Pidämme yhteyttä vaikka mekin olemme muuttaneet asumaan eri maihin.
Minulla on eräänlainen ystävä Amerikassa, mutta tuon miehen kanssa on kysymys lähinnä epäonnistuneesta parisuhteesta (homoseksuaali siis olen).
Australiassa suu yksi mies, jonka kanssa olen sähköpostitse kirjekaverit.
Eli vaikka minulla on kavereita ja ystäviäkin edes nuo 4, niin aika yksin olen silti sillä kaikki asuvat eripuolilla maailmaa kuin itse. Mutta ei se varsinaisesti häiritse, minua vaivaa lähinnä jos muita vaivaa minun yksinäisyyteni, kuten tämän hetkisiä kämppiksiä.- atlatl
En ole edes ajatellut että yksin olemisessa olisi hävettävää.
Synnyin maalla köyhään alkoholistiperheeseen ja sain kuulla siitä koulussa.
Olin 8 vuotta koulukiusattu ja sen jos minkä olisi luullut tekevän minut syrjäänvetäytyväksi.
Mutta yritin silti. Joko viinan voimalla tai ilman.
Olen joutunut pettymään ihmisiin kerta toisensa jälkeen. Mutta en koe häpeää yksinäisyydestä vieläkään,vaikka se on helpoin tapa poistaa ns huonot ainekset elämästään.
Kun on yksin,ei kukaan pääse kimppuusi....
Olin ja olen edelleenkin naiivi,luotan liian helposti ihmisiin vaikka saan kynsilleni aina silloin tällöin.
Vuosia sitten harrastin kaikenlaista; Melontaa,lumikenkäilyä,retkeilyä...
Kuuluin ja kuulun vieläkin useampaan retkeily-yhdistykseen.
Kävin kaikenmaailman kimppareissuilla,mutta vieläkään ei minulla ole sellaista tosiystävää,jolle voisi kertoa niitä syvimpiä tuntojaan.
Sellaista ei taida tullakkaan,sillä mielestäni syvimmät tuntoni ovat oma asiani.
Ja olen alkanut nauttiakkin siitä että minulla on ne omat juttuni joihin muilla ei ole osaa eikä arpaa.
Olen asunut vuosia saman miehen kanssa vaikka meillä ei ole muuta kuin toveruus.
Seksi on ollut poissa jo vuosia.
Sen hoidan omalla tavallani,onhan minulla kaksi tervettä kättä....
Syvimmät tuntoni puran menemällä jonnekkin missä saan olla yksin ja omillani.
Maalla minulla on pakopaikka,oma kota jonne voin mennä.
Valitettavasti se on niin kaukana että voin mennä sinne vain kerran vuodessa.
Mutta silloin nautin kun saan kerrankin tehdä asiani omassa tahdissa,ilman kenenkään puuttumista.
Yksinäisyydessä on puolensa. Siitä voi jopa tehdä voimauttavan kokemuksen.
Mutta se voi olla myös taakka sille jonka voi olla vaikeaa kestää sitä.
Mutta hävettävää se ei ole eikä saakkaan olla.
Se on vain osa sinua.
Mutta jos asia todella vaivaa niin ihminen joka haluaa jotakin,tekee myös jotakin asian hyväksi.
- rohkeutta!!!
Itse en kestäisi yksinäisyyttä viikkoakaan, joten nostan hattua niille, jotka siihen kykenevät! Ei niin että se olisi itsessään ihailtavaa olla yksin, mutta joskus ei ole varaa valita. En pidä ystäviäni itsestäänselvyyksinä, ja tiedän, että voisi olla toisinkin. Toivon kaikille yksinäisille ystäviä, edes yksi hyvä ystävä. Se, että yksinäisyyttä häpeää, voi joskus olla esteenä uusien ystävien saamiselle. Minusta ihmisellä on oltava lupa olla heikko ja näyttää heikkoutensa. Sillä tavalla voi saada myötätuntoa ja uusia kavereita. Kukapa kutsuisi mukaan ihmistä, jolla näennäisesti on aina jo olemassa ohjelmaa ja estettä jos toistakin??? Ei sitä aina jaksa vetää perässä ihmistä, joka ehdoin tahdoin hakee yksinäisyyttä ja eristäytyy. Helposti sitä alkaa jo ajattelemaan, että ehkäpä toinen nauttii enemmän yksinolosta, mitäpä minä toista kiusaamaan kutsumalla häntä sinne ja tänne, jne...
- yksinäiset vanhukset
Noooo, kaikki me kuitenkin vanhetaan ja vanhuus on pitkä ja sitä todela toivoo että kävisi katsomassa edes joku ventovieras, mutta, kaikki oppii sosiaalisuuden arvon vasta kun ikääntyy eikä tstäviä saa enää komealla ulkomuodolla, ja kun ikänsä ollut yksin, milläpä sitä enää oppii sosiaaliseksi! joten terve tuloa yksinäsyyteen, seon kaikilla edessä! se vain on kamalaa kun ikääntyy eikä kukaan käy tapaamassa enää!
- joopsjoops
Minulle kävi niin että kun kerroin yksinäisyydestäni ystävilleni, niin he eivät enää kutsuneet minua mihinkään. En ymmärrä että miksi. Ehkä hekin ajattelivat että ihminen on jonkinlainen luuseri jos hän kärsii yksinäisyydestä ja vielä tunnustaa sen. Onhan minulla työkavereita ja harrastan vähän, mutta minulla ei ole ketään jonka kanssa käydä kahvilla, mennä elokuviin tai konsertteihin, tai liikkua yleensäkään missään tai tehdä yhdessä erilaisia asioita. Lenkkipolullakin käyn yksin.
Yksi ystäväni joka muutti työn perässä ulkomaille sanoi minulle kerran kun hänelle puhuin asiasta että onhan töissänikin paljon ihmisiä. Niinhän niitä onkin, mutta ei se määrä poista yksinäisyyttä, vaan se ystävyyssuhde. Olen joskus kysynyt työkavereita lähtisivätkö he töiden jälkeen hetkeksi kahville, mutta osalla heistä on perhe ja osa ei muuten vaan ehtinyt.
Toinen ystäväni sanoi että minun täytyisi vain lähteä heidän mukaansa, mutta ongelmana on se että he puhuvat omasta elämästään ja heidän elämänsä poikkeaa täysin minun elämästä. He puhuvat harrastuksista joita he harrastavat ja työstään jota tekevät, mutta nykyään meillä ei ole mitään muuta yhteistä kuin yhteiset muistot opiskeluajoilta ja sellaiset aiheet on jo käsitelty useaan kertaan.
Ongelmani on siinä että en ole kovin ulospäinsuuntaunut tai muodosta helposti ystävyyssuhteita tuosta vaan, vaan aina tarvitsen jonkinlaisen tekosyyn tutustua ihmisiin esimerkiksi juuri työn tai harrastusten kautta. Mutta ongelmana on se että kaikilla heillä on omat elämänsä työn ulkopuolella ja siihen on hyvin vaikea päästä mukaan koska juuri minulla ei ole sitä elämää työn tai harrastusten ulkopuolella. En osaa kertoa hauskoja juttuja, koska eihän yksinäiselle ihmiselle paljoa mitään tapahdu.
Minäkin olen yrittänyt työkavereille esittää että se ei haittaa jos he eivät lähde kahville, mutta kyllä se satuttaa kun ystävyyssuhteiden luominen on niin hankalaa ja kun kaikki yritykseni olla ulospäinsuuntaunut saa vain pelkät pakit. Nuorena minulla oli paljon ystäviä koulusta ja opiskeluajoilta, mutta he kaikki hankkivat oman elämän aivan niinkuin minäkin. Minäkin seurustelin useita kertoja, mutta sitten jotenkin putosin kelkasta kun ystävyyssuhteeni perustuivat aina seurustelukumppanin ystäviin ja sukulaisiin.- teejasympatia
...osanottoa toisen elämään ja myös ongelmiin.
Onko helpompaa olla yksin,kuin että ystävyyden varjolla joutuisi myös osaksi toisen ihmisen ongelmia?
Ystävyys olisi helppoa jos ei tarvitsisi ottaa kantaa toisen ongelmiin.
Sillä sitähän tosi ystävyys mielestäni on:
Myös tukea toiselle,vaikka hänen ongelmansa suuremmassa mittakaavassa olisivat kuinka mitättömiä.
Tai sitten kuinka suuria tahansa,vaikkapa vakava sairaus tai talousahdinko...
Olenko itse yksinäinen juuri siksi???
Noukkisin vain rusinat ystävyyden pullasta ja jättäisin katkeran kalkin nauttimatta ystäväni kanssa?
Olisiko se ystävyyttä vai olisiko helpompaa yksin??
Kysykääpä tätä itseltänne peilin edessä.
Mikä on vastaus? - shaded
teejasympatia kirjoitti:
Onko helpompaa olla yksin,kuin että ystävyyden varjolla joutuisi myös osaksi toisen ihmisen ongelmia?
Myös tukea toiselle,vaikka hänen ongelmansa suuremmassa mittakaavassa olisivat kuinka mitättömiä.
Noukkisin vain rusinat ystävyyden pullasta ja jättäisin katkeran kalkin nauttimatta ystäväni kanssa?
Mikä on vastaus?Ystävyys olisi ollut helppoa, jos olisi osanotto toisen ongelmiin riittänyt, silloinhan se helpointa oli, kun riitti että oli läsnä. Mutta missä oli vastavuoroisuus? vaikka toinen lähestyi minua hyvinä hetkinään, tai avautui huonoina, niin ITSESTÄNI en saanut annetuksi mitään. Ei ollut mitään annettavaa. Olin vain ja 'toivoin' että se riittäisi, että on läsnä. Itse en muuta juuri olisi halunnutkaan, kuin jonkun joka vain on lähellä... Kuinka kylmältä olenkaan tuntunut niistä, joiden olen vain vaieten antanut mennä pois? ja kuinka paljon se itseen sattui...
- tällainenkin näkemys
teejasympatia kirjoitti:
Mikä on vastaus?Luottamusta! Jos haluaa ystäviä, on oltava valmis myös luottamaan ja uskomaan ystävyyteen. Jos on liian epävarma, torjuu huomaamattaan toiset kauemmas ja pitää ympärillään suojamuuria, joka karkottaa ystävät. Ehkä olet valmis tukemaan ja ymmärtämään toisia, mutta et ota itse vastaan toisilta tukea? Silloin ei pääse syntymään tasapuolista luottavaista ystävyyssuhdetta.
Ei kukaan halua pitkään uskoutua ystävälle, joka ei puolestaan avaudu ja uskoudu samalla tavalla. Ystävyys on vastavuoroisuutta, ei pelkästään kuuntelemista tai auttamista. Olen jättänyt muutaman ystävän, jotka eivät koskaan paljasta syvemmin omia asioitaan, koska sellaisessa ystävyydessä tulee jotenkin petetty olo.
Yksinäisyydelle voi todella tehdä jotain, eikä vain hävetä itsekseen.... - joopsjoops
tällainenkin näkemys kirjoitti:
Luottamusta! Jos haluaa ystäviä, on oltava valmis myös luottamaan ja uskomaan ystävyyteen. Jos on liian epävarma, torjuu huomaamattaan toiset kauemmas ja pitää ympärillään suojamuuria, joka karkottaa ystävät. Ehkä olet valmis tukemaan ja ymmärtämään toisia, mutta et ota itse vastaan toisilta tukea? Silloin ei pääse syntymään tasapuolista luottavaista ystävyyssuhdetta.
Ei kukaan halua pitkään uskoutua ystävälle, joka ei puolestaan avaudu ja uskoudu samalla tavalla. Ystävyys on vastavuoroisuutta, ei pelkästään kuuntelemista tai auttamista. Olen jättänyt muutaman ystävän, jotka eivät koskaan paljasta syvemmin omia asioitaan, koska sellaisessa ystävyydessä tulee jotenkin petetty olo.
Yksinäisyydelle voi todella tehdä jotain, eikä vain hävetä itsekseen....Olen ihan samaa mieltä että ystävyys vaatii vastavuoroisuutta.
Minun elämässä on ollut "ystäviä" jotka ovat kertoneet minulle ongelmiaan, mutta kun olen vastavuoroisesti kertonut omasta elämästäni ja ongelmistani ja yrittänyt sillä tavoin auttaa ja esitellä ratkaisun heidän ongelmaan, niin he vaihtavat aihetta. Silloin minusta tuntuu että olen joillekin ihmisille pelkkä likaämpäri johon voi kaataa kaikki paskat, mutta että ämpäristä ei tarvitse välittää mitään.
Heitäkin on tullut vastaan jotka kuuntelevat ja kuuntelevat ja kuuntelevat, mutta kun heiltä kysyy, he vastaavat yhdellä tai kahdella sanalla, joskus jopa kokonaisella lauseella, kuten Kyllä tai Ei. Sellaisessa tilanteessa ei voi vastavuoroisuutta syntyä kun tilanne alkaa vaikuttamaan enemmän haastattelulta kuin varsinaiselta ystävyyssuhteelta. Haastattelija haluaa tietää kaiken sinun elämästä, mutta hän ei anna sinulle mitään omasta elämästään. Orastava ystävyyssuhde sammuu samantien.
En ole itse epävarma enkä myöskään pälätä heti koko elämäntarinaani ja kyllästytä toisia, mutta kuitenkin ystävien hankkiminen on vaikeaa koska omassa elämässä työn ja harrastuksen ulkopuolella tapahtuu niin vähän kun ei ole niitä ystäviä joille, tai joiden kanssa olisi tapahtunut joitakin hauskoja sattumuksia. Töissä työkaverit tietävät jo mitä töissä on tapahtunut ja työasiat käsitellään töissä. Pitkäaikaisten ystävien kanssa ongelmana on aikataulut jotka sopivat harvoin yhteen. Sen lisäksi ongelmana on keskustelun aiheet jotka käsittelevät työtä ja harrastuksia ja joitakin päivän polttavia uutisaiheita, mutta ongelmana on se että se on ikäänkuin raportti meidän elämistä, ei sitä yhteistä elämää jota ystävien kanssa kokisi. Aiemmin teimme asioita yhdessä, kuten vuokrasimme mökin ja vietimme viikonlopun siellä, kävimme juhlimassa ja muutenkin olimme yhdessä, mutta nyt sellaista ei enää tapahdu.
Alan entistä enemmän uskoa siihen että joillakin käy ystävien kanssa tuuri ja että ulospäinsuuntautumisella on oikeastaan vain vähän tekemistä sen kanssa. Hyvällä tuurilla varustetut ihmiset löytävät työpaikaltaan tai harrastuksista ihmisiä jotka ovat kiinnostuneita samoista aiheista ja näin muodostavat tiiviin tiimin jossa toista tuetaan ja verkosto pääsee kasvamaan. Me muut taas olemme joutuneet yhteiskunnan oravanpyörään jossa täytyy tehdä töitä ja sitten sulkeutua vuokrakämppään neljän seinän sisälle kunnes sieltä taas tullaan seuraavana aamuna ulos työelämään. Esimerkiksi kukaan työpaikallani ei ole kiinnostunut samoista harrastuksista kuin minä. Minulla ei siis ole mitään annettavaa heille ja heidänkin kiinnostuksen kohteet eivät saa minua innostumaan vaikka olen yrittänyt olla kiinnostunut heidän asioistaan. - huh huh
shaded kirjoitti:
Ystävyys olisi ollut helppoa, jos olisi osanotto toisen ongelmiin riittänyt, silloinhan se helpointa oli, kun riitti että oli läsnä. Mutta missä oli vastavuoroisuus? vaikka toinen lähestyi minua hyvinä hetkinään, tai avautui huonoina, niin ITSESTÄNI en saanut annetuksi mitään. Ei ollut mitään annettavaa. Olin vain ja 'toivoin' että se riittäisi, että on läsnä. Itse en muuta juuri olisi halunnutkaan, kuin jonkun joka vain on lähellä... Kuinka kylmältä olenkaan tuntunut niistä, joiden olen vain vaieten antanut mennä pois? ja kuinka paljon se itseen sattui...
kaikki saa mitä ansaitsee, ellei sosiaalisuutta ja vastavuorosuutta opita nuorena, on keksi iässä edessä tylyt ajat kun perseet ja kasvot roikkuu kun meidän pinnallisessa kulttuurissa ei kavereita saa seuraa kun kiiltokuva kasvoilla, niinmaataan kun pedataan, nuorena on helppo olla yksinäinen mut ans kattoo kun 50v viisarissa ja pitäs olla viä 30-40v yksin, todella yksin ja huomata kun ihmiset karttelee ikä edes juttele, kun paikat roikkuu!
- Luovitaan!
En ole koskaan elvistellyt yksityiselämäni ystävillä jossain duunissa. Mitä se niille kuuluu? Ja minulla on kovastikin tuttavia ja pari ystävää. Jos minulta saa sellaisen tittelin (ystävä siis), tarttee olla hyvin, hyvin tietoinen tietyistä asioista.
Jos olet yksinäinen ja haluat seuraa, mene ja liiku. Kukaan ei tule soittamaan ovikelloasi. Mene tosiaan sellaiseen paikkaan, jossa on kaltaisiasi ihmisiä. Kyllä ujollekin jutun juurta löytyy, kun vaan uskaltaa avata sen suunsa.
Minulla tuli mieleen jotta kuinka vanha olet? Nimittäin asiat ja tarpeet kyllä muuttuvat elämisen myötä. Jos myönnät ääneen olevasi yksinäinen, olet jo aloittanut matkasi ulos siitä.
Muista aina hymy. Ja posiitiivinen asenne.
Menin 1.11.2009 uuteen duuniin, ja nyt jo askarteluryhmän yksikin jäsen (en muista nimeä) antoi kauppakeskuksessa sattumalta tavatessamme minulle migreenilääkkeen kokeiltavaksi. Olin nimittäin poissa töistä migreenin takia. Ja niillä ei ollut kahvit keitettynä. Eikä avainta varstoon jne. Puhumattakaan pullista. Kuten voi päätellä, olen kovasti humanistis-sosiaalisella työpaikalla.
Olemme jokainen persoonia ja erilaisella temperamentilla varustettuja, mutta anna itsestäsi, niin lupaan, että saat kaksinkerroin. - nautiaan kun eletään
Ei hävetä lainkaan. Olin nuorena liian ujo naisten suhteen ja "liian" tunnollinen opiskelujeni suhteen. Valmistuin lähes 4,5 keskiarvolla (max 5). Baareissa en käy. Työpaikkaa en saanut heti vaan vasta 35 vuotiaana. Lapsuuteni oli erilainen äitini ms-taudin ja isäni ei ollut juurikaan läsnä reissutöiden takia. En välitä suomalaisesta kulttuurista paskaakaan. Halosta en arvosta, not my president (evvk). En juokse rahan tai titteleiden perässä. Virossa käyn huorissa aina kun haluan ja nuorta sekä tuoretta lihaa on aina tarjolla. En aio viettää eläkepäiviäni suomessa, vaan muutan muualle heti kun työt loppuu. Olen hyväksynyt sen, että minulla ei tule olemaan perhettä ja hyvä niin. Feministien harmiksi nautin elämästäni niin kauan kuin vain voin. En tule koskaan tekemään mitään aloitetta suomalaisten naisten suhteen. Jääkää vain rauhassa yksinhuoltajiksi, minä nauran teille!
- ihanaa!!!!
Ajattelen hieman samoin kun sinä, moni pitää että meillä on huono itsetunto, mutta itse pidän itseäni paljon vahvempana ja älykkäämpänä kun näitä baarikärpäsiä ja linnan venkuloiden ihailijoita, itse en toimi ihan noin radikaalisti, mutta en pidä suomen kulttuurista koska en ota viinaa ja näin ollen minua pidetään kummajaisena (olen komea ja treenaan ym) itse olen naimisissa Thaimaassa enkä aio vaimoani (kuvan kaunis) ei jua eikä haluakaan juovaa miestä,nii, en aio vaimoani tuodakaan tähän sairaaseen kulttuurin, oli täälä 3 kuukautta ja vaimoni sanoi että Farangit eivät voikaa näillä elämän arvoilla olla koskaan sydämmestään onnellisia, joten itsekin teen vain rahaa suomessa ja vietän 8kk vuodessa perheeni kanssa bengalinlahdella omassa talossa kun ääliöt hakkaa mattoja räntäsateessa!
- Jungmann
Jos nainen valittaa yksinäisyyttä, hän on kranttu! Miehiä - ja kunnollisia miehiä (tähdennän) kyllä löytyy. Se on vaan naisen ongelma jos ei hyväksy tupakoimatonta ja raitista miestä! SIIS, EI VALITUSTA!
- HÄPEÄ
Mä nautin siitä ettei ole huollettavana sitä "ikuista lasta"! Kuulin tänään parista tapauksesta, joissa naisten tilanne on lähes kestämätön sikamaisen äijän takia.
Mä nautin oikein omasta sinkkuudestani, jonka olen pitänyt jo 5-kymppiseksi asti!
Kerron myös avoimesti ratkaisuni ja perustelen mahdolliset kyselyt. Suut menee tukkoon.
Nauti sinäkin. Ajattele, saat mennä ja tulla ihan miten haluat. Voit nukkua sillon kun nukuttaa, voit jättää ruuanlaiton väliin ellei vatsasi kurni, päätät itse tv-kanavasi, ajankäyttösi, rahankäyttösi, missä ja miten asut ym, ym....
En keksi mitään huonoa sinkkuudessa! Jos koet yksinäisyyttä niin etsi joku kiva harrastus? Ala lukea kieliä, askarrella, ommella, kutoa, uida, jumpata, käydä kirjastossa ja varsinkin lukusalissa usein joku vaihtaa sanasen kanssasi.
Sinulla ON IHANA OMA ELÄMÄ - HYÖDYNNÄ SE! - Yksin tahtomattaan
HÄPEÄ kirjoitti:
Mä nautin siitä ettei ole huollettavana sitä "ikuista lasta"! Kuulin tänään parista tapauksesta, joissa naisten tilanne on lähes kestämätön sikamaisen äijän takia.
Mä nautin oikein omasta sinkkuudestani, jonka olen pitänyt jo 5-kymppiseksi asti!
Kerron myös avoimesti ratkaisuni ja perustelen mahdolliset kyselyt. Suut menee tukkoon.
Nauti sinäkin. Ajattele, saat mennä ja tulla ihan miten haluat. Voit nukkua sillon kun nukuttaa, voit jättää ruuanlaiton väliin ellei vatsasi kurni, päätät itse tv-kanavasi, ajankäyttösi, rahankäyttösi, missä ja miten asut ym, ym....
En keksi mitään huonoa sinkkuudessa! Jos koet yksinäisyyttä niin etsi joku kiva harrastus? Ala lukea kieliä, askarrella, ommella, kutoa, uida, jumpata, käydä kirjastossa ja varsinkin lukusalissa usein joku vaihtaa sanasen kanssasi.
Sinulla ON IHANA OMA ELÄMÄ - HYÖDYNNÄ SE!Ei se vaan kaikilla sinkuilla ja yksinäisillä elämä ole niin ihanaa ja kaikki positiivista. Voi olla masennusta, sairautta, kipuja ja vaivoja. Sinkkuna voi olla kivakin olla, oma vapaus jne. Mutta silti kaipaisi lähelleen toista ihmistä etenkin kriiseissä. Elämä ei ole aina ihanaa. Joskus on, usein ei.
- tutkikaa treffipalst
Yksin tahtomattaan kirjoitti:
Ei se vaan kaikilla sinkuilla ja yksinäisillä elämä ole niin ihanaa ja kaikki positiivista. Voi olla masennusta, sairautta, kipuja ja vaivoja. Sinkkuna voi olla kivakin olla, oma vapaus jne. Mutta silti kaipaisi lähelleen toista ihmistä etenkin kriiseissä. Elämä ei ole aina ihanaa. Joskus on, usein ei.
SUOMI ILMIÖ ON SE ETTÄ HALUTAAN SINKKUILLA, HAETAAN SEKSIKOKEMUKSIA, NUSSITAAN JOPA SATOJEN KANSSA, SINKKUUN ON IHANAA KUN SAA NAIDA JA BAARITELLA, MUTTA ANS OLLA KU TULEE 40 IKÄÄ, NAAMA VELTOSTUU, SILMÄKULMAT RYPISTYY, AHTERIT ROIKKUU JNE, KUINKA OLLAKAAN, NÄÄ ITSEKKÄÄT IKÄSINKUN PORAAVAT TREFFIPALSTOILLA (ELLETTE USKO, TUTKIKAA TREFFIPALSTOJA) KUINKA YKSINÄISIÄ OVAT JA KUINLKA IHANA JA SOSIAALINEN JA HUOMIOON OTTAVA NAINEN HAKEE SITÄ OIKEAA RAKKAUTTA, MILLÄ VITULLA NE ON OPPINU SITÄ HUOMIOON OTTAMISTA JA SOSIAALISUUTTAKU BILETTÄNY JA NUSSINU KOKO IKÄNSÄ ERI MIESTEN KANSSA, MUTTA PAKKO ON HAKEE KUMPPANI KUN VANHUUS JA YKSINÄISYYS EDESSÄ, ITE HAEN MIELUUMMIN AKKANI VENÄJÄLTÄ TAI THAIKUISTA KUN OTAN NOITA KULUNEITA "IHANIA SINKKUJA"
ps, siä treffipalstoillakin ollaan vielä niin ronkeleita että seuran saanti mahdollisuus on teoreettista - kriisissä..
Yksin tahtomattaan kirjoitti:
Ei se vaan kaikilla sinkuilla ja yksinäisillä elämä ole niin ihanaa ja kaikki positiivista. Voi olla masennusta, sairautta, kipuja ja vaivoja. Sinkkuna voi olla kivakin olla, oma vapaus jne. Mutta silti kaipaisi lähelleen toista ihmistä etenkin kriiseissä. Elämä ei ole aina ihanaa. Joskus on, usein ei.
löytyy tukea saman katon alla asujasta? Mä olen kyllä kuullut aivan muuta. Jopa lapsen menetyksen jälkeen vaimo on jätetty yksin suruaan ja pohjatonta tuskaansa itkemään.
En väitä, ettei minulla olisi kipuja ja sairauksia mutten usko parisuhteen niissä auttavan. Varsinkaan ukot eivät osaa mitään tukea antaa kriisissä! Tosi ku vesi. - Suurperheen lapsi
kriisissä.. kirjoitti:
löytyy tukea saman katon alla asujasta? Mä olen kyllä kuullut aivan muuta. Jopa lapsen menetyksen jälkeen vaimo on jätetty yksin suruaan ja pohjatonta tuskaansa itkemään.
En väitä, ettei minulla olisi kipuja ja sairauksia mutten usko parisuhteen niissä auttavan. Varsinkaan ukot eivät osaa mitään tukea antaa kriisissä! Tosi ku vesi.Kyllä väitän että tukea ja turvaa LÖYTYI saman katonalta, olin lapsuuteni ja nuoruuteni ns.suurperheessä, isovanhemmat, vanhemmat ja lapset, en tiedä mink ikäinen olet ja oletko yksinhuoltajan lapsi tms ja oletko koskaan kkenutkaan suuren perheen tuomaa turvallisuutta ym mutta minun on myös helppo väittää että perhe tuo turvaa kun olen sen kokenut!
Terv.
ps, en arvostele sinua ja väitteitäsi koska en tiedä menneisyyttäsi ja ikääsi, eli, mitä ei ole kokenut, ei voi arvostaakkaan!
- kiiltokuvapoika
Ärsyttää tuollainen naamakirjan (lontoolaisittain faceböök) kiiltokuvakaveripelleily että kerätään miljoona kaveria faceböökkiin ja ei sitten oikeasti pietä edes siellä mitään OIKEAA yhteyttä! On mullakin siellä n. 100 kaveria mutta ehkä 5% piän yhteyttä. Muut 95% vaan yrittää tyrkyttää niitä prkleen sikoja ja kanoja siinä farmissa ja kaikenmaailman hippakuppapersoonallisuustestejä eikä mitään muuta "oikeeta" kontaktia.
Oon monesti meinannu lopettaaa mun tilin, mut sitten oon aatellu et ne mun harvat hyvät kaverit pahottaa mielensä jos sen "aikuisten leikkikirjan" lopetan. Jos ette oo vielä facebookkiin liittyneet niin ette oikeasti ole menettäneet mitään! Ainoastaan sähköposti- ja laajakaistatilaa olette turhilta viesteiltä säästäneet;))- halauksin
Tunnen suurta myötätuntoa teitä kohtaan, jotka häpeätte yksinäisyyttä. Kouluni kävin 70-luvulla. Olin se, joka oli aina yksin välitunnit. Tyttö, tai paremminkin nuori nainen, jota pilkattiin, ja jota ei koskaan kutsuttu mukaan luokkalaisten rientoihin. Niin seurallisesta lapsesta kasvoi arka ja hiljainen nuori ja sittemmin aikuinen. Opiskelin ja pääsin töihin tekemään sijaisuuksia, mutta ystäviä en saanut. Kerran täysin tanssitaidottomana menin tansseihin, vaikka olin pyörtyä pelosta ja pyytelin anteeksi mieheltä, joka haki minua. Ja haki moni muukin, minua, rumaa Tuhkimoa! Paljon myöhemmin olen huomannut, etten ruma olekaan.Löytyi mies, syntyi lapsikin. Silti vasta viime vuosina olen oppinut ottamaan vastaan ystävyyttä hivenen kerrallaan. Joskus häpeän vieläkin, mutta kerron kokemuksistani harvoille ja valituille ja tunnen, että minut hyväksytään puutteineni. HEI, olin vuosi sitten kansalaisopiston lavatanssikurssilla, jännitti sekin. Siellä oli 17-70-vuotiaita pareja ja yksinäisiä. Nuorin ollut ennenkin samalla kurssilla.Sai katsellakin vaan ja usein joku jäi ilman paria välillä, mutta ei aina sama ihminen. Ujoja oltiin kaikki.
- hannu1234
Kait tiedät että Facebook on CIA:n perustama ja kaikki nuo maailman persoonallisuustestit lyö sun tietos niiden tietokantaan ja käytetään hyväksi siinä miten sua voidaan kusettaa ja hyväksikäyttää.
- Aamu nauraessa
Kiiltokuvapojalle! Asia on just noin kun sanot, minäkin olin ensin innoissani naamakirjasta että tämähän mukava paikka on ja eikun monta saatanan kertaa päivässä vahtaamaan mitä kaikki "kaverit" tekee..., olisi pitänyt jotain tärkeää tehdä kotona niin laiskotti, pääsi hommasta livahtamaan kun meni naamakirjaa lukemaan. Sit mun kaveriksi änkesi pari jotain ihan outoa, hyväksyin tietysti että olisi vaan komea luku kavereita, voi vee....pikkuhiljaa aloin niitä laittaa pimentoon kun en jaksanut lukea tosityhmiä kommentteja niiden tekemisistä. Pari kertaa kun sain vittuiluita omiin juttuihini niin ajattelin että mä en tartte tätä foorumia eikä se mua ja pistin itseni pois, kysyi mokoma vielä syytä, laitoin että olen saanut ihmisistä tarpeekseni. Ihan on elämä silti sujunut vaikken siellä olekaan ohittelemassa farmijuttuja, ne kunnon kaverit joilla on asiaa, tietävät mun sähköpostiosoitteen ja puhelinnumerot ovat julkisia, yhteyttä saa kyllä. Ja jos oikein totta puhutaan ja tästä tulee kynsille varmaan, ei kukaan järkevä ja fiksu ihminen pyöri missään facebookissa, siellä on vaan sellaset bigbrother-tyypit. On kiva että on oma elämä kuitenkin ja valinnanvapaus.
- Hätävarakaveri
Aika paljon on tullut oltua yksin, mutten koe sitä enää ongelmaksi arkena. Joulut, juhannukset, vaput ja uudet vuodet on tietysti kurjimpia. Vanhempieni luokse en haluaisi mennä tänäkään jouluna. Ehkä menen silti.
Minulla on ollut ongelmaa muodostaa vastavuoroisia kaverisuhteita. Jossain vaiheessa otin yksipuolisesti yhteyttä moniin ihmisiin. Nyttemmin olen luopunut tuosta tavasta ja opetellut siihen, että soitan vain niille, jotka soittavat minulle.
Joskus taas olen ollut sellainen "hätävarakaverina", jota kysytään silloin mukaan, kun kukaan muu ei ole lähdössä tai tarvitaan jotain apua. Omituista kyllä, että he eivät olleet kiinnostuneita tapaamaan, mikäli aloite tapaamiseen tuli minulta... Noista tapaamisista tuli itselle apea olo, joten lakkasin itse yhteydenpidon heihin.
Kunpa löytäisin vastavuoroisia ystävyyssuhteita, se on toiveeni loppuelämälleni!- Logan1
Minulle yksinäisyys on yhtä helvettiä päivästä toiseen. Minusta tuntuu että sydämeni on kuin vene ilman tappia. Jos joku ei ole tukkimassa reikää vajoan yhä syvemmälle ja syvemmälle. Tämän takia kaipaan elämänkumppania jota en ole onnistunut löytämään. Kavereitakin on niin vähän että heidän avulle veneeni ei kauaa pinnalla pysy. Lisäksi kaipaan rakkautta, läheisyyttä ja intohimoa. Yksinäisyys on syönyt elämänhaluni.
- Vajaa-älyinen-tampio
Logan1 kirjoitti:
Minulle yksinäisyys on yhtä helvettiä päivästä toiseen. Minusta tuntuu että sydämeni on kuin vene ilman tappia. Jos joku ei ole tukkimassa reikää vajoan yhä syvemmälle ja syvemmälle. Tämän takia kaipaan elämänkumppania jota en ole onnistunut löytämään. Kavereitakin on niin vähän että heidän avulle veneeni ei kauaa pinnalla pysy. Lisäksi kaipaan rakkautta, läheisyyttä ja intohimoa. Yksinäisyys on syönyt elämänhaluni.
koska jotenkin ne alkas jo kohta påitää mua idioottina. mitä vähemmän puhun. sitä parempi.
- ylhäinen yksinäisyys
Toiset ihmiset ovat meille merkityksellisiä sen takia, että voimme paeta itseämme(ajatuksia, tunteita)toisten luo. Siksi yleensä olemme niin suuntautuneita toisiin ihmisiin. Todellista rohkeutta on rohkeus olla yksin. Kaikki laumat, yhteisöt, ryhmät yms. muodostuvat pelkureista, jotka eivät uskalla olla yksin.
- Viisas sika
Aattelen samoin!
- HÖPSISTÄ!!
nYKYISINHÄN KAIKKI HALUAVAT OLLA YKSIN JA VALTA OSA JO ONKIN YKSIN JA AVIO EROJA TULEE ENEMMÄN KUN VIHKIMISIÄ, AVIOLIITOT LYHYITÄ, JOTEN MIKSI HÄPEÄT,ONHAN NYKYISIN PSYYKELÄÄKKEITÄ TARJOLLA IHMISILLE JOYTKA HALUAVAT OLLA YKSIN JA VOIVAT SAMALLA HUONOSTI, YLI 50 VUOTIAANA ALAT JOPA PELKÄÄMÄÄN YKSINÄISTÄ VANHUUTTA, MUTTA SE ON TÄTÄ HYVINVOINTI YHTEISKUNTAA, KAIKKI HALUAA OLLA ITSENÄISIÄ JA RIIPPUMATTOMIA EIKÄ HALUA VELVOLLISUUKSIA, IKÄÄNTYNEENÄ NIITÄ SEN SIJAAN TOIVOOKIN, MUTTA USEIN VANHEMPINA PÄÄDYTÄÄNKIN ITSEMURHIIN KUN SE YKSINÄISYYS EI NIIN KIVAA OLEKAAN!
- sinä.
Ole yksin,olet ymmärtänyt yksinäisyyden täysin väärin. Aloittaja kirjoittaa,ajattelen MUUT pitää mua epä onnistuneena,jos saavat tietää mun olevan yksin vastentahtoani Toisaalta mut KUTSUTTAISIIN mukaan jos...Yksinäisellä ihmisellä ei ole ketään kuka kutsuisi yhtään mihinkään,tai ottaisi edes minkäänlaista yhteyttä,eikä yksinäisen ihmisen tekoja mieti kukaan. Hieman pitäisi miettiä kun alkaa kirjoittamaan yksinäisyydestä,mitä yksinoleminen tarkoittaa, silloin kun ihminen on oikeasti yksinäinen.
- Yksin64
sinä. kirjoitti:
Ole yksin,olet ymmärtänyt yksinäisyyden täysin väärin. Aloittaja kirjoittaa,ajattelen MUUT pitää mua epä onnistuneena,jos saavat tietää mun olevan yksin vastentahtoani Toisaalta mut KUTSUTTAISIIN mukaan jos...Yksinäisellä ihmisellä ei ole ketään kuka kutsuisi yhtään mihinkään,tai ottaisi edes minkäänlaista yhteyttä,eikä yksinäisen ihmisen tekoja mieti kukaan. Hieman pitäisi miettiä kun alkaa kirjoittamaan yksinäisyydestä,mitä yksinoleminen tarkoittaa, silloin kun ihminen on oikeasti yksinäinen.
mustavalkoinen. Yksinäisyyttä on niin monenlaista. Sitä voi olla yksinäinen vaikka olisi 20 immeistä ympärillä ja jotka kaveriksi itseään tituleeraavat. Sitä voi mennä virran mukana, jopa voimattomana, mutta kokea olevansa yksin henkisellä tasolla. Aloittaja on selvästi arka ihminen jolla olisi halua mennä mutta ei voimaa tarjota itseään rientoihin mukaan. Ymmärrän hyvin hänen tuskansa yksinäisyydestä.
- niiiih
sinä. kirjoitti:
Ihminen voi tuntea itsensä yksinäiseksi, vaikka olisikin jonkinlaisia sosiaalisia suhteita. Yksinäisyys on yleensä enemmän tunne!
- pikkuykkönen hittiä
vaikka kuinka sanoisin olevani yksinäinen niin kaikki vaan katsoisivat hiljaa. Eihän sille minkään voi. Valinnan on jokainen itse tehnyt.. ja jokaisella on omat kuviot mihin jotkut ei vain mahdu.
- haloo..
Ottakaapa yhteyttä vapaaehtois työhön asuinkuntaanne.Siellä tarvitaan ihmisiä auttamaan eri asioissa.Ette ole sen jälkeen päivääkään yksin,siellä tapaa muita ja auttamalla muita yksinäisiä esimerkiksi,tuotte iloa mistä myös itse nautitte.Voitte itse päättää kuinka kauan haluatte olla mukana, minkä verran ja missä asioissa.Reippaasti liikkeelle,teitä tarvitaan!
- tuimas
Ei se nyt enää häbetä. Ns.teinitytöillä lähestulkoon kaikki siinä alle 20v.iässä hävettää. Mutta kun on tullut jo aikuisen ikään, niin ei enää hävetä se että on paljon yksin ja asuu yksin ja on kin myös yksinäinen tyyppi. Tulee ajateltua, että onhan sitä jo aiemmin tarpeeksi 'kaartanut' tuolla iltaelämässä yöllä kaupungilla baareissa, pizzaravintoloissa ynnä muuallakin. Aattelen nykyään vaan että onneksi ei tarvi mennä enää sinne yönselkään, tuntemaan pitkän bussilla ajettavan kotimatkan pahoinvointia, vieläpä lähes täyteen ahdetussa ilta/yö bussissa. Ja ei enää tuu ainakaan alkoholista(joka olikin huonolaatuista) niin ei tuu enää pahoinvointia ja niin edelleen!!!On helpottavaa ajatella, että ihanaa taas on yks yksinäinen koti-ilta, saan olla lämpösessä kodissani rauhassa ja ihan selvinkinpäin, ei tartte pahoinvoida yökaupungin kylmässä pakkasessa tuiskeessa, odotella 45min.taksijonossa tai tunkkaisessa bussissa.
Vielä sitä kun saan netti tuttavia, kunhan saan asennuksen kotikoneelleni kuntoon noin parin viikon sisällä!!!
Vielä ollaan täällä yhteisnetillä, joka ei oon mun kotonani. Näin asiat selviää, kirjoittelu ja internetissä olo iltaisella tuo seuraa ja hyvää oloa. Oon tästä ihan varma!!!
Että en todellakaan häpeä yksinäisyyttäni, olen sen tunteen kokenut joskus teini-vuosina, mutta en enään!!! - ongelman ydin
niinpä yhä useammat ikä ihmiset päättää elämänsä itsemurhaan liian kovasta yksinäisyydestä!
- shaded
Kai se on yhteiskunnalle edullisempaa, kun ikäihmiset päättävät päivänsä lyhyeen...
Että kaikki ovat jokseenkin tyytymättömiä elämäänsä, ja suurin osa päätäpahkaa juoksemassa uutuuksien perässä pakenemassa itseään, tai etsimässä itseään...
Jos kaikki vain tyytyisivät siihen mitä on, niin kuoltaisiin kohta nälkään...
Itsellenikin on hirveä kynnys myöntää kenellekään, että minulla ei ole yhtään hyvää kaveria. Joillekin on niin helppoa hankkia kavereita ja sosiaalisia suhteita, toisille tuntuu olevan työn ja tuskan takana, että onnistuisi löytämään edes muutaman hyvän kaverin. Yleensähän parhaat kaverisuhteet on saanut hankittua jo lapsuudessa, mutta kaikilla ei ole vain erisyistä lapsuuden ystävyyssuhteet kestäneet aikuisiälle asti.
Tässä työttömänä olleena on huomannut, että kuinka tyhjää elämä voikaan olla yksin. Töissä käydessään yksinäisyyden pystyi paremmin unohtamaan, olihan silloin työkavereita ympärillä. Tosin itse olen ollut sellaisissa työpaikoissa, joissa kaikki muut ovat olleet keski-ikäisiä tai lähellä eläkeikää. Ei ole ollut hirveästi muuta yhteistä juteltavaa kuin työasiat. Itse täytin juuri 27-vuotta (olen mies).
Itselläni nuo ystävyyssuhteet ovat usein olleet lähinnä vain yksipuoleisia. Minuun päin ei oteta yhteyttä kuin korkeintaan silloin, kun tarvitaan jonkunlaista apua. Muuten on hiljaista. Ei jaksa pitää aina yksipuoleisesti yhteyttä "kavereihin". Olisi mukava, jos kutsuttaisiin välillä jonnekin illanistujaisiin yms, mutta eipä sellaista ihmettä ole tapahtunut. Ei halua olla aina se viimeinen henkilö, johon otetaan yhteyttä, jos otetaan.
En tiedä onko itsessä sitten jotain vikaa. Olen ihan tavallinen suomalainen mies. Osaan kyllä puhua ja olla ainakin omasta mielestäni hauskaa seuraa. En ole mikään hiljainen hissukka enkä tosikkokaan. Tunnen itseni myös epäonnistuneeksi, kun sosiaalista elämää ei pahemmin ole. Tylsää istua aina yksinään kotona tietokoneen tai telkkarin äärellä. Olen ajatellut alkaa käymään baareissa ja kokeilla jotain uusia harrastuksia, mutta on vain hirveän suuri kynnys lähteä yksinään mihinkään.
Facebook proliifin tuli luotua, mutta on vain ahdistavaa katsoa, kun muilla on satoja "ystäviä" ja itselläni ei ole juuri ketään. Ei kehtaa pyydellä vanhoja koulukavereita facebook kavereiksi, kun häpeää työttömyyttä, vähäisiä kavereita ja yleensäkin sosiaalisen elämän vähäisyyttä. Vanhoja luokkakavereita ei viitsi pyydellä facebookkiin, kun olen aikoinaan joutunut kärsimään koulukiusaamisesta. Häpeän sitäkin myöntää näin julkisesti. Ehkä se on suurin syy, ettei osaa oikein ystävystyä ihmisten kanssa. Mailailu ja messengerkavereita on ollut, mutta kaipaisi myös ihmisiä joiden kanssa voisi viettää aikaa kotona, baareissa ja harrastusten merkeissä.
Jotkut ihmiset täällä kirjoittavat siitä kuinka yksinäistä on, kun ei ole parisuhdetta. Se on taas aivan eriasia, viestiketjun aloittaja ymmärtääkseni puhuu siitä kun ei ole hyviä ystäviä. Mielestäni hyvien ystävien puute on vaikeampi ongelma kuin se, ettei ole puolisoa. Sinkkuna on tänä päivänä hyväksyttävää olla koska vain, mutta jos sinulla ei ole kavereitakaan, niin kyllä katsotaan kieroon, että "Tuolla on pakko olla jotain suuria ongelmia". Näin ei aina ole. Itsekin ihan täysissä sielun ja ruumiin voimissa.
Meille yksinäisille pitäisi tehdä joku oma tutustumisfoorumi/sivusto. Vai onko sellainen jo jossain olemassa? Tulee jumitettua välillä iltaisin esim. jollain chattisivustolla, mutta en ole onnistunut sen kautta oikein mitään pitkäkestoisia suhteita luomaan.- fdgdgfgfgfg
Onko jollakin osaamista perustaa tällänen tutustumisfoorumi?
- Papu83
Olen yksinäinen ja häpeän sitä. Muutin 1,5 kk sitten tähän nykyiseen asuntooni ja en ole pitänyt tupareitakaan, miksi pitäisin? Ei ole ketä kutsua. Ainoat "vieraat" jotka on käynyt ovat vanhempani ja veljeni. Viimeksi isä käydessään kysyi, onko vieraita käynyt? En häpeältäni voinut myöntää edes hänelle, että ei ole käynyt. Tokaisin vain, että onhan noita käynyt, huoltomiehet viimeksi eilen :)
Lapsuudesta on jäljellä kaksi ystävää. He asuvat kaukana, joten en näe heitä kuin ehkä korkeintaan kerran vuodessa. Satunnaista yhteydenpitoa puhelimitse. Heilläkin on perheet, opiskelut ja todella paljon ystäviä. Tuntuu, että ei heillä ole aikaa pitää yhteyttä.
Jos haluan lähteä joskus käymään baarissa, menen kotipaikkakunnalleni ja lähden paikalliseen räkälään vanhempieni kanssa, aika säälittävää. En osaa lähteä yksin baariin.
Olen liittynyt naamakirjaan, en tiedä miksi? minulla taitaa olla siellä n. 50 kaveria, jotka ovat suurinosa entisiä koulukavereita, joiden kanssa ei ole mitään yhteistä. Enkä koskaan kirjoittele heidän kanssaan, ne ovat vain niitä kaverikeräilijöitä. Itse en ole siellä laittanu yhtään kaveripyyntöä. Kun on kotoisin pieneltä paikkakunnalta, niin siellä "tuntee" jokaisen ja sillä perusteella laitetaan kaveripyyntö, olen tainnut tuon nähdä joskus kylällä.
Naamakirjassa näkee, kun ihmiset kirjoittaa: Oli ihana nähdä kavereita, kiitos kahviseurasta, kiva oli käydä leffassa...yms.. Olisihan se kivaa, kun olisi, joku jonka kanssa tehdä kaikkea kivaa ja parantaa maailmaa :)
Olen ujo, ja siksi on vaikea tutustua ihmisiin, enkä oikein itedä mistä löytäisi ihmisiä joihin tutustua. Kun olen tutustunut, niin ujous katoaa ja nauru raikaisi :)Niin tuli vielä mieleen, että minuun saa ottaa yhteyttä, hyvät yksinäiset! Mukava olisi tutustua uusiin ihmisiin, jotka kärsivät myös ujoudesta/yksinäisyydestä. Mielellään kuitenkin suht samaa ikäluokkaa olevat ihmiset, eli 80-luvulla syntyneet. Asun itse Kaakkois-Suomessa. Papu83 ja kumppanit, laittakaa postia=) [email protected] .
- vinkki.
Kalervo-Kolli kirjoitti:
Niin tuli vielä mieleen, että minuun saa ottaa yhteyttä, hyvät yksinäiset! Mukava olisi tutustua uusiin ihmisiin, jotka kärsivät myös ujoudesta/yksinäisyydestä. Mielellään kuitenkin suht samaa ikäluokkaa olevat ihmiset, eli 80-luvulla syntyneet. Asun itse Kaakkois-Suomessa. Papu83 ja kumppanit, laittakaa postia=) [email protected] .
yksinäisille. Viettäkää aikaa vähemmän netissä ja siirtykää harrastusten ja muun toiminnan muodossa live elämään,sieltä niitä kavereita löytyy. Naamakirjat ja muut ovat vain virtuaalisia,livessä tapaat ihka eläviä ihmisiä,joiden kanssa voi ihan kasvotusten jutella.Ei sieltä teidän asunnosta kukaan tule teitä hakemaan,vaan pitää ihan itse lähteä ulos. Kaikille löytyy varmasti harrastuksia,kunnon ja jaksamisen mukaan ja varallisuuden.
- da
vinkki. kirjoitti:
yksinäisille. Viettäkää aikaa vähemmän netissä ja siirtykää harrastusten ja muun toiminnan muodossa live elämään,sieltä niitä kavereita löytyy. Naamakirjat ja muut ovat vain virtuaalisia,livessä tapaat ihka eläviä ihmisiä,joiden kanssa voi ihan kasvotusten jutella.Ei sieltä teidän asunnosta kukaan tule teitä hakemaan,vaan pitää ihan itse lähteä ulos. Kaikille löytyy varmasti harrastuksia,kunnon ja jaksamisen mukaan ja varallisuuden.
Toi on ihan totta. Liian moni yksinäinen roikkuu vaan netissä, vaikka läheltä löytyisi paljon samanikäisiä ihmisiä joiden kanssa ei ole koskaan jutellut. Ei nettikään silti niin huono ole, etteikö siitä löytyisi jotain hyvääkin. Esim. mailailu on ihan hyvä tapa tutustua muihin ja saada kavereita, etenkin jos kirjoittelee lähellä asuvien kanssa. Netin pitäisi silti olla vain kiva lisä livenä tapahtuvaan kaverien etsimiseen, eikä ainoa keino etsiä ystävää yksinäiseen elämäänsä. Harrastuksista löytää helpommin samanhenkistä porukkaa kuin tällaiselta palstalta, mutta täältäkin kannattaa silti yrittää jos muutenkin viettää aikaansa netissä =)
- vanha_pappa
Hei.
Kaverini kuuluvat puolueisiin ja vaikak mihin, niin näemme normaalisit
1 kerran viikossa. jos seurustelisin,niin ainakin tietäisin, että HÄN
on minulle olemassa, vaikka olisi työssä 2 päivää putkeen ja kotona
vain nukkuisi. Olisiin iloinen voidessani pestä toisen työvaatteet, kun
hän nukkuu uni velat pois.
mistäpä löytäisin tämmöisen nuoren neitosen. itse olin 30 vasta.
Se mitä itse häpeän on se,että ihmiset luulevat, että jos on partaa,
että olen joku juoppo tai hölmö idiootti vanhus. Kun ei ole partaa,
on ihan sama kenen kanssa puhuu. Kasvatin partaa joulua ajatellen.
Hehe!! Yleensä ajan parran pois aina heti kun se pukkaa
kasvamaan liikaa.
No, ihmisten kommentit, pintakommentit eritoten, kyllä ne satuttaa.
yritetään selvitä!!! - tytteli24..
Itse en ole yksinäinen, minulla ei ole ikinä ollut hirveätä ystävä laumaa, mutta aina muutamia läheisiä ystäviä. Joskus aina tulee semmonen olo, että ei ole ketään jolle puhua ja hirveän yksinäinen olo. Tämä olo tulee silloin kun muutenkin on mieli maassa. Mutta aina sitä lopulta tajuaa, että ei olekkaan niin yksin. Yksinäisyys on aika yleistä, aina näyttää siltä että muilla menee paremmin ja on sosiaalisempi elämä, mutta kun vähän raapaisee pintaa syvemmältä niin huomaa, että ei muilla sen paremmin mene. Ja se piristää mieltä kun tajuaa, että ei ole ainoa yksinäinen. Ystävyys suhteiden eteen pitää tehdä töitä ja ylläpitää niitä.
Kun nyt näinkin paljon on yksinäisiä tällä palstalla olisi hyvä idea järjestää tapaamisia. Mikäs sen parempi ystävä ois kuin toinen yksinäinen joka tietäisi miltä itsestä tuntuu, voisi huoletta avautua ja purkaa sydämmensä. :)- Myrmyr
Olihan yksinaiset.fi. Joka lopetti kun siellä ei ollut porukkaa. Tai ainakaan sellaista joka olisi kirjoittanut. Tuntui että minä aloittelin siellä aina keskusteluja, mutta vastaajia ei ollut. Itse olen sosiaalinen enkä kovin yksinäinen. Kärsin ennemminkin masennuksesta, jonka yksi oire taitaa olla että tunnen itseni hylätyksi ja siten myös yksinäiseksi. Yleensä minä soitan ystävilleni ja he harvoin minulle. Itse ainakin tunsin yksinaiset palstalla että monet yksinäiset itse lietsoivat yksinäisyyttään kun eivät edes uskaltaneet vastata viesteihini.
- vastaantulija
Jokaisella meistä on yksinäisyyden tunteita, nuorena ehkä enemmän, uskon niin. Itse olen ollut kauan naimisissa, lapsiakin minulla on, ystäviä ja sukulaisia, silti olen aina potenut yksinäisyyttä, enemmän tai vähemmän. Vaikka minulla on muutamia ystäviä, koen olevani yksinäinen hyvin usein, en kuitenkaan kärsi siitä enää samalla tavalla kuin nuorempana. En ole kovin innokas osallistumaan kaikenmaailman rientoihin, se on yksi syy yksinäisyyteeni. Toisten ihmisten joukossakin koen monesti olevani yksin koska minulla on usein sellainen tunne, että olen aivan "eri maailmasta" kuin muut.
Mielestäni monet yksinäiset alkavat "sairastamaan" yksinäisyyttään, siitä voi syntyä oikein syndrooma monine oireineen. Ihminen jämähtää ja jää jotenkin kiinni, elämä rajoittuu, päässä on kuvitelmia siitä, että itse on jotenkin erilainen, kummallinen, outo ja niissä tunnelmissa päivät kuluvat vanhoja samoja yksinäisiä ja ahdistavia latuja.
Kaikkien yksinäisyydestä kärsivien kannattaa muistaa, että he eivät ole mitenkään poikkeuksellisia ja kummallisia, kaikilla ihmisillä on yksinäisyyden kokemuksia ja tuntemuksia enemmän tai vähemmän, sitä ei päällepäin heistä vain huomaa. Muista ihmisistä ei voi tietää juuri mitään ulkoapäin tarkasteltuna. Ihmisten puheetkin voivat olla aivan eri kuin se todellisuus missä he elävät. Ihmiset monesti antavat itsestä aivan eri kuvan kuin mitä todellisuus on.
Liian kriittinen ei yksinäisten kannattaisi olla itseä kohtaan, liikaa ei ole hyvä itseä tarkkailla. Heidän olisi hyvä ajatella itsestä hyvää ja olla suvaitsevaisia itseä kohtaan....ehkä lisääntynyt rohkeus ja luottamus itseen toisi jotakin uutta sisältöä elämään, tavalla tai toisella. Kaikki me olemme erilaisia persoonia, mikään ei ole sen piristävämpää kuin se ihmisten erilaisuus.
Toivotan sinulle kaikkea hyvää, on sitten joulu tai juhannus tai jotain siltä väliltä. Toivon, että sinä ja jokainen yksinäisyydestä kärsivä henkilö oppisi hyväksymään oman yksinäisyytensä, pääsisi siitä sillä tavalla tietyllä tasolla eroon ja sen jälkeen kääntäisi uuden avoimen, hyväksyvän, luottavaisen sivun omassa elämässään.
- Yksinäisyyden tuttav
Voisitko soittaa Palvelevaan puhelimeen, jonka puh.nro on esim. paikallisissa pikkulehdissä esim. Kokkola-lehti. Isommissa lehdissä esim. Keparissa Palvelevan puhelimen numero on esim. seurakuntailmoituksissa.
Toinen, nuorten enemmän suosima yhteydenpitomuoto on Palveleva netti, jonne voi kirjoittaa huolistaan ja saada viesteihin vastauksia. Muistaakseni palvelevan netin kirjoitusketju on 5-6 viestin mittainen.
Palvelevan netin tiedot löydät googlesta hakusanoilla PALVELEVA NETTI.
Jos pelottaa lähteä kotoa mihinkään harrastuksiin, liikuntaan tai opiskeluun vapaa-ajalla, on hyvä ottaa yhteyttä esim koulukuraattoriin, seurakunnan diakonissaan yms. vaitiolovelvollisiin tahoihin. Yksinäisyys ei ole varmaan vieras asia muille kuin ihan pintaliitäjille, jotka elävät niin pinnallisesti että heidän mieli tyytyy vähempään? Turvallista ja Hyvää joulua Sinulle !
Älä jää liian pitkäksi aikaa yksin. Olen huomannut elämäni aikana sen että sosiaalisuus meissä ihmisissä on samankaltainen kuin esim. lihakset joita pitää harjoittaa jos mielii pitää ne kunnossa. Sosiaalisuutta on harjoitettava, sitä on käytettävä. Jos ei muuten uskalla käyttää, voi pyytää apua terveysasemiltakin.
Lämpimällä Joulutoivotuksella Siua ajatellen, Ihminen linjalla- narujalka..so not
Minun yksinäisyydessäni, olkoonkin suhteellista, loukkaa eniten se että ne harvat ystävät ja sukulaiset joiden kanssa olen tekemisissä, eivät ikäänkuin kyseenalaista sitä että olen niinkin yksin.Tarkoitan että ei kukaan tule sanomaan (valheellisesti kannustaen) että olet niin nätti, kumma kun ei sulla ole ketään. Ja kuitenkaan en todellakaan haluaisi kuulla tuollaista päin naamaa, mikä dilemma! Myönnän, että itsesääli nousee pintaan aika-ajoin. En näin kolmikymppisenäkään ole löytänyt seurustelukumppania, koska en halua häntä etsiä vain sen takia että olisi minullakin joku, niin voisivat "läheiset" lopettaa siitä asiasta keskenään jauhamisen. Olen siitä "tyypillinen yksineläjä" että minulla on koira jonka kanssa tulee sitten liikuttua ulkona, joskus isommallakin koiraihmisten joukolla. Ilman tuota terapiaeläintä.. en tiedä, olisinko elossakaan enää. Kouluajan kiusaamiset nakersivat niin että todella vaikea kunnolla antaa jonkun tutustua itseeni perusteelllisemmin, vaikka joskus jopa ilman koiraakin liikkuessani saatan hakeutua vieraiden ihmisten seuraan (salaisena toiveena löytää JOKU). Kun huomaan jonkun kiinnostuvan, saatan saada paniikkireaktion ja pakenen paikalta kuin mikäkin metsäneläin. Piiri pieni pyörii..
- Yksinäinensaas
narujalka..so not kirjoitti:
Minun yksinäisyydessäni, olkoonkin suhteellista, loukkaa eniten se että ne harvat ystävät ja sukulaiset joiden kanssa olen tekemisissä, eivät ikäänkuin kyseenalaista sitä että olen niinkin yksin.Tarkoitan että ei kukaan tule sanomaan (valheellisesti kannustaen) että olet niin nätti, kumma kun ei sulla ole ketään. Ja kuitenkaan en todellakaan haluaisi kuulla tuollaista päin naamaa, mikä dilemma! Myönnän, että itsesääli nousee pintaan aika-ajoin. En näin kolmikymppisenäkään ole löytänyt seurustelukumppania, koska en halua häntä etsiä vain sen takia että olisi minullakin joku, niin voisivat "läheiset" lopettaa siitä asiasta keskenään jauhamisen. Olen siitä "tyypillinen yksineläjä" että minulla on koira jonka kanssa tulee sitten liikuttua ulkona, joskus isommallakin koiraihmisten joukolla. Ilman tuota terapiaeläintä.. en tiedä, olisinko elossakaan enää. Kouluajan kiusaamiset nakersivat niin että todella vaikea kunnolla antaa jonkun tutustua itseeni perusteelllisemmin, vaikka joskus jopa ilman koiraakin liikkuessani saatan hakeutua vieraiden ihmisten seuraan (salaisena toiveena löytää JOKU). Kun huomaan jonkun kiinnostuvan, saatan saada paniikkireaktion ja pakenen paikalta kuin mikäkin metsäneläin. Piiri pieni pyörii..
Itse häpeän myös. Olen 17-vuotias, ja facebookkiin kuuluva... Minulla ei ole ketään, on pari tuttua, joiden seuraan aina koulussa änkeän, koska en kehtaa olla yksin. En tiedä mistä se johtuu, se vain tulee. En halua vain olla yksin. Se on jotenkin niin noloa ja ankeaa katsoa, kun toiset pitävät hauskaa kavereidensa kanssa.
Facebookissa minulla on pian n. 300 kaveria, mutta yksikään heistä ei ole tosikaverini... Tullut vain lisättyä, kun ovat pyytäneet kaveriksi, mutta eivät ole puhuneet minulle mitään tne... Olen niin yksinäinen =/ Koulukiusattuna oleminen yläasteella sai minulle isot traumat, jonka takia kavereiden hankkiminen on ollut vaikeaa, eikä niitä ole tullut..
- JP
Oulussa ainakin toimii porukka Aikuiset Sinkut, ei tartte olla yksin. On joskus liinakin paljon menoja. Löytyy netistä just "Aikuiset Sinkuit".
- reino14
Yksinäiseksi jos tunnet itsesi, niin kysy itseltäsi mistä se johtuu!! Jos et saa asiaan vahvistusta ,niin pikku neuvo.Puhu tuttaviesi kanssa niistä asioista mistä he tykkäävät.Vaikka asia olisi sinulle vähäpätöinen.Muutaman kerran tavattuasi huomaat että olette ystäviä.Käytännön psykologi.
- En
En häpeää vaikka minulla ei ole ystävää.
- sisux
aika paljon tosi yksinäisiä täällä? niillä kuulostaa olevan lapsia ja harrastuksia ja ovat mukana yhdistyksissä ja ties missä. missä välissä ne ehtii yksinäisiä olemaan? ajatelkaa vähän ennen kuin tulette tänne oikeasti yksinäisiä pilkkaamaan.
- öööh
sisux kirjoitti:
aika paljon tosi yksinäisiä täällä? niillä kuulostaa olevan lapsia ja harrastuksia ja ovat mukana yhdistyksissä ja ties missä. missä välissä ne ehtii yksinäisiä olemaan? ajatelkaa vähän ennen kuin tulette tänne oikeasti yksinäisiä pilkkaamaan.
Ajattelisit itse vähän enemmän ennen kuin lähetät syyllistäviä viestejä. Pienistä lapsista saakin varmaan tosi henkevää juttuseuraa, ja kenelle yksinhuoltaja voi purkaa murheitaan jos ei ole yhtään ystävää? Harrastuksissakin voi olla henkisesti tosi yksin, vaikka juttelisi jatkuvasti muiden kanssa, jos muut on ajatusmaailmaltaan kovin erilaisia eikä ymmärrä.
Ei yksinäisyys edellytä sitä, että elää neljän seinän sisälle lukkiutuneena 24/7.
- Asvalttikasvatti
Minun on ollut pakko tarkastella itseäni kriittisesti viimeisinä vuosina. Kun pistetään taloudellisista syistä kilometritehtaalle 50 ikäisenä tulee paljon epämielyttäviä asioita mieleen, ja täytyy miettiä miksi sitä kerää itseensä tällaista painolastia. Omalta osatltani luulen että pääsyy on mun lapsuuden varhaishistoria. Elämä lastenkodissa viisivuotiaaksi ja sitten ottovanhemmat jotka aivopesivät mut unohtamaan varhaisimmat elämänvaiheeni. Siinä oppi aika nopeasti että tiettyjä asioita ei kannata kertoa kenellekään.
Opin varhain että olen aivan yksin tiettyjen asioitten kanssa, ja aikuisena melkein haluan olla yksin näitten asioitten kanssa. Mutta eipä edistä työnsaantia ja ongelmista selviytymistä pelkkä itseensä käpertyminen.
Että koita etsiä keinot jolla taas pääset ihmisten seuraan keskustelemaan asioista. Tulet huomaamaan ettet ole ainoa joka potee yksinäisyyttä. Jopa huipulla on yksinäistä! - make838383
vaikka olen yksin.asia on minulle kaksi jakoinen toisaalta viihdyn yksin mutta toisaalta taas olisi mukava jakaa jotain toisen kanssa.molemmissa on hyvät ja huonot puolet.Saan tehdä yksinäni ihan mitä mieleeni juolahtaa eikä kukaan kysele mitään mutta toisealta taas olisi hienoa vaihtaa ajatuksia jonkun kanssa ja ei sen väliä olisi jos vaikka vähän harrastettaisiin seksiäkin sellaisen kanssa jonka tuntee ja josta välittää.olen seurustellut jokusen kerran ennenkin mutta suhteet ovat aina kariutuneet johonkin..En ota yksinäisyydestäni mitään paineita löydän joskus jonkun tai sitten en se siitä..olen usein ihmetellyt ihmisiä jotka löytävät "sen oikean" kumppanin yhtäkkiä vaikka heillä ei olisi ollut aikaisemmin ketään lähipiirissäni on useita tapauksia.lähipiirissäni on myös ihmisiä jotka näkevät yksinäisyyden kuolemaakin vakavampana vaihtoehtona.
- Itamariaani
Olen ollut koko ikäni yksinäinen, enkä ole koskaan sitä sanaa kenellekään sanonut ääneen. Kenellekkä olisin? Menin naimisiin yli kolmekymppisenä, ja miehenkin kanssa elämme oikeastaan omissa lokeroissamme. Meillä ei käy koskaan ketään, emme käy missään (teatteria ja konsertteja ja ulkomaanmatkoja lukuunottamatta). Hän ei ole koskaan ottanut puheeksi, miksi minulla ei ole ystävättäriä, enkä koskaan juorua puhelimessa kenenkään kanssa, niinkuin varmaankin muut naiset. Unelmoin usein tilanteesta, että istun hyvän ystävättären kanssa keittiön pöydän ääressä rupattelemassa, mutta vanhemmalla iällä on vaikea saada ystävää, jonka kanssa synkkaisi. Yleensä ne harvat juttelutilanteet menevät niin, että toinen osapuoli paasaa omista asioistaan ja kun itse yritän jonkun oman asiani tyrkätä väliin, saan puhua ehkä 10 sekuntia, kun toinen aloittaa jo kertomuksen omasta kokemuksestaan kyseisestä asiasta. Että se siitä sitten. Ole osa-aika-eläkkeellä, ja eläkeviikkoina en juurikaan puhu kuin mieheni kanssa, ja nekin niitä samoja jorinoita. Töissä en halua leväyttää omia asioitani koko porukalle, enkä ole löytänyt hengenheimolaista. Vanhuus pelottaa, kun ei ole ketään lähettyvillä, kun tarvisi seuraa tai apua johonkin asiaan.
- make838383
minä saan taas vapautuneesti puhua mitä sylki suuhun tuo.olen löytänyt sieltä jokusen ihmisen jonka kanssa voin vaihtaa ajatuksia jopa niin paljon että nautin siitä kun kotona on hiljaista eikä tarvitse höpötellä kenenkään kanssa mistään asiasta
- jullo22
make838383 kirjoitti:
minä saan taas vapautuneesti puhua mitä sylki suuhun tuo.olen löytänyt sieltä jokusen ihmisen jonka kanssa voin vaihtaa ajatuksia jopa niin paljon että nautin siitä kun kotona on hiljaista eikä tarvitse höpötellä kenenkään kanssa mistään asiasta
"yksinäisyys sydämessä katkeriksi pisaroiksi tiivistyy,sinnä yksinäisyyden on seuraus,siinä on sen syy"
- Geissa
omat tuttavat ja suhteet jotka ovat olleet avustus ja palvelu suhteita, kun laistin avustamisen ja palvelun, ei kyseisistä ihmisistä ole kuulunut enää mitään.
Niin ehkä tuon kymmenen sekuntia sai puhua, jos myötäili avustettavaa palvelua nauttivaa..
Elämän varrella on tullut hyväksi käytetyksi monella tapaa, ihan liikaa kiltteyttään. Voisi sanoa, kahta ihokasta ei ole koskaan kertynyt, jos olen sen ostanut on lähtenyt lainaan jollekin palaamatta koskaan takaisin.
Olen aina ollut kuuntelija. Kuuntelija joutuu hyväksi käytetyksi, toisen taakan kantajana, tutut joiden tapaamisen jälkeen on niin poikki, ettei meinaa jaksaa raahautua kotiin omaan yksinäisyyteensä. Jossain heitä nimitettiin energia sieppareiksi..
Ei rajoitu edes siihen..
Työkaveri jakoi aikanaan itseään kohdanneen raiskaustapauksen, olin ainoa lääkärin ja sairaalahenkilökunnan kanssa jolle oli asian puhunut. Hän itki kuinka helpotti, kun sai asiasta puhua jonkun ymmärtävän kanssa. No asia kuitenkin muunsi ystävyytemme, herätin jatkuvaa ja voimakasta ärtymystä, olemalla samaa horoskooppimerkkiä kuin isänsä joka oli kylmä kovat ja ilkeä..
Muuttaessani toiselle paikkakunnalle, koko ystävyytemme loppui kuin veitsellä leikaten.
Ajauduin myös kaveruuteen miehen kanssa jolla oli tilapäinen impotenssi, vaimo potkaisi miehen tästä syystä ulos. Tunsimme n. 3 kk hän tuli päivittäin luokseni juttelemaan. Hain kirjastosta kirjoja, joissa kerrottiin impotenssin syistä, miten sen voi parantaa. Itse en ajatellut muuta kuin tukea kertomalla, ettei kyse ole loppuelämän olotilasta, vaan ohimenevästä tilanteesta, joka on jopa aika yleinen vaiva.
Kerran istuimme iltaa, kaveri toi viinipullon olin tehnyt pitsaa. Illan kuluessa hän ilmoitti ettei voi ensiyötä olla asunollaan, koska kämppiksellä on suku kylässä ja hän lupasi sänkynsä yövieraille. Hänen mielestään oli ihan ok että jää yöksi luokseni, omistin vain 80 cm sängyn. Se ei yövieraaksi jäävää kaveria haitannut, olimme hoikkia kumpikin.
Vaikea sanoin kuvat, mutta kaikki keskustelumme, tukeni ja rohkaisuni, muuttuivat siteiksi velvoitteiksi ja säälini hyväksikäytöksi. Juuri puolikova ankerias työntyi luolaani kysymättä. Hän halusi koittaa onnistuuko..
En tuntenut mitään, pitkähkölaiha ankerias solahti sisääni, tunsin enemmän jopa tampponia asettaessani. Psyykkisesti olin shokissa, en kyennyt kieltämään, tilanne oli täysin odottamaton, en koskaan ollut tarkoittanut olevani käytettävissä kokeiluun saako ankeriaan survaistua sisääni.
Tilanne oli hirveä, en pystynyt enää edes katsomaan koko kaveria, tapasin hänet kerran tuon jälkeen lopetimme koko suhteen siihen.
Nämä ovat tarinoita ystävyydestä ja kaveruudesta.
- yksinäinennn
mä oon melkee aina yksin himas ja oon mä siit useille kertonu mut en päin naamaa ikin
- höylääjä
Kerro vaan jollekin vaikka perheenjäsenelle niin se helpottaa todella paljon.ihan turha hautoa omassa päässään asioita.Itse olen yksinäinen ja tunnustin läheisille kaikki mikä mieltä painaa,ja olo helpotti kummasti.
- nirti
Joo häpeän. Tunnen itseni varsin epäonnistuneeksi ja sitähän mä olen. Ja varsinkin viime aikoina se on saanut mua hyvin masentuneeksi. kaikki kaverit alkaa mennä kihloihin poikaystäviensä kanssa ja yhä enemmän on sellaista ilmiötä havaittavissa että jos mä soitan kavereille ja he ei just sillon vastaa niin he eivät enää edes soita takaisin vaikka näkee että mä olen soittanut... tai vastaa mun viestiin... ennen ne vielä vastasi tai soitti takas... nykyään niillä on se joku jonka kanssa puhua ja joka on tärkein. Mulla kun taas ei ole ketään. Opiskelun jälkeen mun opiskelukaupunkiin ei jäänyt ketään mun tuttuja. Muutin työs perässä muualle. Täällä uusi elämä, mutta tilanne sama, ei ketään kaveria. Uusia kavereita on töistä hieman mutta heihin en ole vielä päässyt kunnolla tutustumaan. Syynä voi hyvinkin olla se etten mä osaa toimia hyvin ja olla sosiaalinen isossa porukassa. Olen parempi korkeintaan 3:n hengen porukassa... Ja suurin osa keskustuluista koskee heidän ihmissuhteitaan ja poikaystäviään... Mä en ole koskaan seurustellut joten mulla ei ole mitään "hauskaa" sanottavaa semmoisesta enkä osaa muutenkaan asiasta keskustella kun ei ole kokemusta. Tunnen itseni hyvin sosiaalisesti rajoittuneeksi tämän takia. Mä koitan näyttää siltä kuin etten välitä siitä että olen yksin, mutta luulen etten oikeasti onnistu ketään huijaamaan... Viimeaikoina liikkuminen kaupungilla kun nään ihmisiä kavereineen ja onnellisia pareja, on saanut mut todella surulliseksi ja kiroamaan olemassa oloani, sillä tiedän et semmonen on mulle mahdotonta... Kukaan ei vaan välitä musta. Olisi kiva löytää joku jonka kanssa puhua ja olla(ja joku joka koskettaisi mua) ja joku joka nauttisi minunkin seurastani... Mulla ei ole minkäännäköistä itseluottamusta joten luulen vähän ettei se oikein asiaa auta... Kun on ollut kiusattu pienenä niin se heijastuu pitkälle...
- yksinäiinen
ykinäisyyttä, voin sanoo että olen yksinäinen, ei mulla ole kavereita. Tuttavia on, mutta heitä en voi pitää kavereina. Itse en tiedä, miks mun pitää sano muille että olen yksinäinen, se on kuitenkin mun oma asia.
En tietenkään tykkä olla yksin, mut jos kerran ei ole sellaisia kavereita joiden kans viihtyy ja joiden kans pystyy olla ihan oma ittensä, tai jos he eivät vaan halua olla kavereita, niin viis heistä. :) - Veera__87!
En ole ikinä saanut ystäviä, jotka olisivat pysyneet elämässäni muutamaa vuotta pidempään. Aiemmin en ole tämän merkitystä tajunnut, ennen kuin nyt, kun olen opinnot loppuun suorittanut ja työtön. Lukiossa esimerkiksi minulla oli viisikin hyvää ystävää, nyt he asuvat kaikki eri kaupungeissa kuin minä, eikä kukaan heistä ole kiinnostunut minusta ja siitä, mitä minulle kuuluu. Samoin yliopistolta saamani "ystävät" toimivat jostain syystä samoin. Olen yrittänyt pitää yhteyttä ja ehdottaa tapaamisia, mutta aina se jää yksipuoliseksi. Enää en jaksa, kun olen aina se, joka ehdottaa. Haluaisin, että joskus joku haluaisi nähdä minua ihan oma-aloitteisesti, ei niin, että minä ensin ehdotan.
Poikaystävä minulla on. Se vaan ei aina riitä, tarvitsen myös ystäviä, enkä uskalla kuvitellakaan, mitä tapahtuu, jos meille tulee ero. Sitten olen kokonaan yksin, eikä ketään, johon turvautua ja jolle puhua.
Usein, ollessani yksin kaupungilla ostoksilla, katselen kateellisena ystävyksiä, jotka kulkevat käsikädessä ja vaihtavat kuulumisia ja juoruavat ja käyvät yhdessä ostoksilla. Minä haluaisin ihan samaa, nuori nainen kun olen. Olen yrittänyt harrastuksissani ja avoimen yliopiston kursseilla tutustua ja ystävystyä ihmisiin, mutta ketään ei tunnu kiinnostavan. Olen aina se, joka aloittaa juttelun ja ehdottaa ensin, mutta siihen se jää. En ymmärrä, mikä minussa on vikana, kun aina saa siipeensä. Se alkaa ottaa jo koville ja olen huomannut, että usein saatan pillahtaa itkuun aivan yhtäkkiä. Luulen, että se johtuu yksinäisyydestäni, jolle en mahda mitään. Olen yrittänyt, en jaksa enää.
Tottakai hävettää kertoa siitä, en halua sääliviä katseita ja sitä, että joku viettää aikaansa minun kanssa säälistä.- ystävä ja kumppani
puhutaan ne asiat jotka muuten puhuttaisiin kavereille? Eikö naiset osaa tai halua luoda tällaista suhdetta mieheensä sen tavallisen suhteen rinnalle? Vai onko niin että sellaiset miehet jotka sellaisen yhteyden haluaisi luoda on harvinaisuuksia? Itse olen 27-vuotias heteromies ja voisin hyvin olla naiselle myös se paras ystävä. Oikeastaan tunsin hieman mustasukkaisuutta siitä että ex-tyttöystävä uskoutui joistakin asioista naiskavereilleen eikä mulle.
- nirti
Kirjoituksesi tuntui kuin suoraan minun elämästäni otetulta...
- mandy85
ystävä ja kumppani kirjoitti:
puhutaan ne asiat jotka muuten puhuttaisiin kavereille? Eikö naiset osaa tai halua luoda tällaista suhdetta mieheensä sen tavallisen suhteen rinnalle? Vai onko niin että sellaiset miehet jotka sellaisen yhteyden haluaisi luoda on harvinaisuuksia? Itse olen 27-vuotias heteromies ja voisin hyvin olla naiselle myös se paras ystävä. Oikeastaan tunsin hieman mustasukkaisuutta siitä että ex-tyttöystävä uskoutui joistakin asioista naiskavereilleen eikä mulle.
oishan se kiva. minulle kelpaisi. mutta sellaista ei vain näytä löytyvän, varsinkaan kun kukaan ei minua toista kertaa vilkaisekaan... jos menemme tyttöporukalla baariin, kaikki seurustelevat porukan jäsenet saavat heti huomiota miehiltä,mutta minuun kukaan ei kiinnitä huomiota. Ja jos koitan jotakuta itse lähestyä, hän vastaa minulle kenties muutaman kerran jonka jälkeen hakeutuu seurustelevien porukan jäsenien lähettyville tai lähtee täysin muualle...
eli johtopäätökseni on se että minussa on jotain pahasti vialla ulkonäössäni tai jossain muussa, koska minua lähes paetaan.
- 29
olla yksinäinen.Yksi vaihtoehto on kysyä muilta mahdollisuuksista mitä juttuja on. Toisaalta kirjoitit tänne ja se on ensi askel. Lehdestä voi katsoa erilaisista tapahtumista.
Jos et pysty sanomaan tuntemilles yksinäisyydestäi voit soittaa auttavaan puhelimeen.
Mutta yksinäisyyteen ei ole pakko jäädä, tilanteen ei tarvitse olla niin että olet yksinäinen.
Elämä on Jumalan antama lahja ja myös sinun elämäsi on arvokas.
Ihminen on luotu Jumalan kuvaksi ja ihmisellä on tietyt tarpeet tarvitsee muiden seuraa. - asdf3
Minäkin olen monesti yksinäinen, mutta ei siinä ole hävettävää, mulle se tuntuu joskus vähän surulliselle, mutta toisaalta löydän sitten helposti seuraa sellaisessa tilanteessa.
En ymmärrä mitä häpeämistä siinä olisi. - asdf3
Jos 2 ihmistä asuu yhdessä asunnossa, kallistahan se elämä on yksin elää, mutta toisaalta voi tehdä mitä huvittaa... mullakin on esim. kylpyammeen vieressä telkkari, että kun menee kuumaan kylpyyn niin voi katsoa jonkun elokuvan tjsp..
Tietystihän se olisi mukava aina illalla kaatua väsyneenä jonkun rakkaan kainaloon.- unohtuu!
vielä kolmas vaihtoehto on elää parisuhteessa ja katsella silti sitä tv, tä kylpyammeesta, ja os huomioi kumppaniaan, voi saada vielä kupposen kuumaa kahviakin ihan tarjoiltuna ammeen reunalle ;)
- tyttö.......
unohtuu! kirjoitti:
vielä kolmas vaihtoehto on elää parisuhteessa ja katsella silti sitä tv, tä kylpyammeesta, ja os huomioi kumppaniaan, voi saada vielä kupposen kuumaa kahviakin ihan tarjoiltuna ammeen reunalle ;)
Häpeän yksinäisyyttäni, enkä ole kertonut siitä kenellekään, koska koen olevani epäonnistunut ja vihaan itseäni tämän takia. En yksinkertaisesti näe ihmisiä muuta kuin pari kertaa viikossa opiskelujen yhteydessä ja silloin esitän iloista, sosiaalista ja aktiivista opiskelijaa. Itselläni ei ole muuta sosiaalista elämää kuin tämä, mutta opiskelijakaverit ovat hyvin etäisiä. Luulen, että he ajattelevat minulla olevan paljon ystäviä ja kavereita muualla, enkä siksi käy esim. opiskelubileissä, vaikka todellisuudessa haluaisin käydä niissä. En vain enää koe olevani tervetullut minnekään, enkä siksi uskalla käydä järjestetyissä tapahtumissa, eikä näihin opiskelukavereihin muuten pääse tuttustumaan. Pelkään, että ihmiset pitävät minua outona ja tuijottavat tällaista kummajaista, eivätkä pidä minusta. Olen varmasti kehittänyt tämän ajatuksen päässäni, josta on vaikea päästä eroon.
Minulla on ollut vielä vuosi sitten paljon ystäviä ja olin onnellinen. Löysin ihanan miehen ja olin sen vuoksi aivan eri ihminen. En olisi koskaan kuvitellut, että joku pitää minua viehättävänä ja haluasisi olla kanssani. Kuitenkin myöhemmin hän yllättäen jätti minut ja ymmärsin sen kaiken olevan huijausta, tunteillani leikkimistä ja hyväksikäyttöä niin henkisesti kuin fyysisestikin. Masennuin ja sen seurauksena kaikki ihmiset vain katosivat ympäriltäni. Itsetuntoni romuttui ja pidän itseäni epäonnistuneena, koska sinisilmäisenä kuvittelin olevani jollekin jotain, eihän nyt kukaan oikeasti kanssani halua olla.
Välillä masennukseni vuoksi saan itsetuhoisia ajatuksia ja mietin millaista olisi jos en lainkaan olisi tässä maailmassa, entä jäsisikö kukaan minua kaipaamaan. Uskon, että kaikki tämä kääntyisi parempaan suntaan jos vain saisin kavereita ympärilleni. Aikaisemmin niitä oli ja kaikki oli hyvin. Nyt kaikki näyttää synkältä ja tulevaisuus pelottaa. Opiskelut ahdistaa ja kaikki se vouhotus railakkaasta ja sosiaalisesta opiskelijaelämästä, jota kaikki elävät ahdistaa, koska itselläni ei sellaista ole, vaikka haluasin, että olisi.
Ainoa asia, josta saan iloa yksinäsiyyden ja ahdistavan tunteen keskellä on omasta ulkonäöstä huolehtiminen. Joidenkin mielestä varmaan pinnallista ja turhaa, mutta itselleni tärkeää. Kropasta huolehtiminen ja kauniit vaatteet ja hiusten laittaminen vievät ajatukset ajoittain pois tästä kaikesta.
Ahdistaa vain kaikki, hyvä, että sain tänne hieman kirjoitteua ajatuksiani... - Omasta halusta yksin
tyttö....... kirjoitti:
Häpeän yksinäisyyttäni, enkä ole kertonut siitä kenellekään, koska koen olevani epäonnistunut ja vihaan itseäni tämän takia. En yksinkertaisesti näe ihmisiä muuta kuin pari kertaa viikossa opiskelujen yhteydessä ja silloin esitän iloista, sosiaalista ja aktiivista opiskelijaa. Itselläni ei ole muuta sosiaalista elämää kuin tämä, mutta opiskelijakaverit ovat hyvin etäisiä. Luulen, että he ajattelevat minulla olevan paljon ystäviä ja kavereita muualla, enkä siksi käy esim. opiskelubileissä, vaikka todellisuudessa haluaisin käydä niissä. En vain enää koe olevani tervetullut minnekään, enkä siksi uskalla käydä järjestetyissä tapahtumissa, eikä näihin opiskelukavereihin muuten pääse tuttustumaan. Pelkään, että ihmiset pitävät minua outona ja tuijottavat tällaista kummajaista, eivätkä pidä minusta. Olen varmasti kehittänyt tämän ajatuksen päässäni, josta on vaikea päästä eroon.
Minulla on ollut vielä vuosi sitten paljon ystäviä ja olin onnellinen. Löysin ihanan miehen ja olin sen vuoksi aivan eri ihminen. En olisi koskaan kuvitellut, että joku pitää minua viehättävänä ja haluasisi olla kanssani. Kuitenkin myöhemmin hän yllättäen jätti minut ja ymmärsin sen kaiken olevan huijausta, tunteillani leikkimistä ja hyväksikäyttöä niin henkisesti kuin fyysisestikin. Masennuin ja sen seurauksena kaikki ihmiset vain katosivat ympäriltäni. Itsetuntoni romuttui ja pidän itseäni epäonnistuneena, koska sinisilmäisenä kuvittelin olevani jollekin jotain, eihän nyt kukaan oikeasti kanssani halua olla.
Välillä masennukseni vuoksi saan itsetuhoisia ajatuksia ja mietin millaista olisi jos en lainkaan olisi tässä maailmassa, entä jäsisikö kukaan minua kaipaamaan. Uskon, että kaikki tämä kääntyisi parempaan suntaan jos vain saisin kavereita ympärilleni. Aikaisemmin niitä oli ja kaikki oli hyvin. Nyt kaikki näyttää synkältä ja tulevaisuus pelottaa. Opiskelut ahdistaa ja kaikki se vouhotus railakkaasta ja sosiaalisesta opiskelijaelämästä, jota kaikki elävät ahdistaa, koska itselläni ei sellaista ole, vaikka haluasin, että olisi.
Ainoa asia, josta saan iloa yksinäsiyyden ja ahdistavan tunteen keskellä on omasta ulkonäöstä huolehtiminen. Joidenkin mielestä varmaan pinnallista ja turhaa, mutta itselleni tärkeää. Kropasta huolehtiminen ja kauniit vaatteet ja hiusten laittaminen vievät ajatukset ajoittain pois tästä kaikesta.
Ahdistaa vain kaikki, hyvä, että sain tänne hieman kirjoitteua ajatuksiani...Omasta halustako vai yleisesti hyväksytyn selityksen puutteesta.Ei yksin olo aina pahasta,ei tule useastikaan riitaa.
- ====
Olisi jos vielä tuntisi itsensä väsyneeksi illalla sänkyyn mennessä.
- Järjestelmä alas
Tää on vähän kakspiippunen juttu. Välillä hävettää etten ole niin sosiaalinen eikä ole kymmentä kaveria mutta aina kun seuraavan kerran menen johonki opiskelijabileisiin tai ikäisteni kanssa istumaan iltaa johonki / baariin, kyllästyn helposti vaikka iteki olisin humalassa. Ennen osasin vaipua siihen humalatilan tarjoamaan tylsyyteen ja viihtyä kännijuttujen keskellä, mutta nykyisin helposti vain turhaudun ja väsähdän humalassa koska en koe saavani siitä hetkestä mitään irti.
- 2386
Ei ole helppo alkaa kertoa asioita kasvotusten..minulta usein on kysytty esim. töissä että no mitä sä teet vapaa-ajalla..mitä siihen sitte vastaisin mietin itekseni et kerronko miten asia on vai mitä oletan haluttavan kuulla..
Mä en yleensäkään ite avaa mitää keskusteluja henkilökohtaisemmista asioista töissä sillä mitä mä kertoisin -no heräsin aamulla ja puin päälle söin omenan lähdin kipittämään töihin talvipakkasessa :) olin töissä, tulin kotiin söin näkkileivän palan katsoin vähän telkkaa kävin nukkumaan mutten saanutkaan unta taaskaan valvoin puoli yötä ja sitten taas oli aamu.. sama rutiini vuodet läpeensä sillä saralla että on yksin ja itsekseen..yleensä tulee sanottua et no mitä ny tän ikäiset yleensä tekee tällästä ja tällästä joku ympäripyöreä vastaus josta vastapuoli ei saa vieläkään mitään käsitystä siitä kuka mä oon.
Ei sitä oikeen pysty myöntämään helposti itelleen et mun on paha olla mä oon yksinäinen jotenki ei tunne olevansa oikeutettu sanomaan sitä vaan siitä tulee melkein osa itteään sillai et mä nyt olen tälläinen deal with it pitäisi osata ottaa vastuuta itestään ja sanomaan et mulla on kans oikeus tuntee ja sanoo asioita ja tulla nähdyksi
Oon päässyt jo niin pitkälle et tosi monet asiat sosiaalisessa kanssakäymisessä ovat jo helpottuneet mutta toisinaan tulee sellaista takapakkia jossa sit velloo ja syyttelee itteään päiväkausia..
Häpeä on aina ollut osana mua.. häpeä menneisyydestä siitä ettei ole vieläkään päässyt siihen missä toivoi olevansa ja tosi iso osa on se et tuntee häpeää siitä et toiset ihmiset saa hävetä sun puolesta...
Häpeää sitä että järjellä tajuaa et moni juttu esim. sosiaalisissa tilanteissa esim. pelkää kuollakseen vaikka syömistilanteita on ihan hölmö sinällään ...
Toivon että kun ikää tulee lisää ja työstää elämäänsä niin saa uskallusta toimia niin jottei olisi enää täysin yksin ja eristäisi itseään pois maailman menosta...
Onneksi on netti se helpottaa meitä itse itsemme maailmasta eristäviä ajatuksenvaihdossa :) - uppeluksissa
melkein kaikki näkee tai aavistaa edes jollain tasolla että oon yksinäinen. se näkyy musta ihan selvästi. en voisi salata sitä millään (ei aina ja ikuisesti voi pitää kulissia yllä). mut ei useimmat ihmiset silti koskaan arvaa, kuinka todella todella vakavasti olen yksinäinen - ja kuinka uskomattoman synkkää se on. ihmisillä ei oo aavistustakaan. ne ei millään vois ymmärtää. ei ihmiset oikein käsitä, että joidenkin "ihan tavallisten tuttavien" elämä on helvettiä. joten vaikka en häpeä yksinäisyyttäni - en puhu asiasta ihmisille. koska ei ne ymmärtäis.
- sepi22
Itekki häpeen yksinäisyyttäni ja se onkin suurin syy miksen pääse eroon siitä. En kehtaa tunkea väkisin muiden juttujen väliin, kun sit ne aattelee "et eikö tolla pellellä oo muita kavereita". Mulla on oikeestaan just sama ongelma kuin sulla.
- Mall0
Kyllä enimmäkseen häpeän. On kyllä tullut tilanteita joissa kerron "vihjaillen", että olen yksinäinen. Koulussa oli sosiaalistentaitojen kurssi jossa tehtävänä oli katsekontaki ja elekielen näkyminen keskustelussa. Siinä ryhmässä sitten päätettiin keskustelun aiheeks jutella siitä mitä aikoo tehdä tulevana viikonloppuna. (ryhmässä oli läheisimpiä koulukavereitani) no muut siinä selitti kaikenlaista suunnitelmaa ja tekemistä koko viikonlopuks. Mun vuoro kun tuli sanoin vain et en tee mitään ihmeellistä? Saatan nukkuu pidempää ja kattoo telkkaria ja olla koneella ja sit syödä ja taas vähän telkkaria kattoo jne.. no vastaus ei miellyttäny ryhmäläisiä ja kysyi et no mitä teit edellisenä viikonloppuna.. sama vastauksen saivat.
Että en juurikaan sano mitenkään suoraan tuota asiaa että olen yksinäinen.
Vihaan sitä kun ihmiset kysyy; mitä teet juhannuksena? uutenavuotena? vappuna?.. EN MITÄÄN!!! joo no joillekin kyllä joille en kehtaa sanoa, sanon huijaukseksi et joo, kaverin kanssa ajattelin viettää iltaa
jep :/
- marikal
Häpeän niin paljon, että se haittaa kaikkia yrityksiäni saada jotain sosiaalista elämää. Töihin pitää tosiaan etukäteen keksiä vastaukset "Mitä teit uutena vuotena, vappuna, juhannuksena" ym. Häpeän tietysti myös sitä, että valehtelen tekemisistäni, mutta yritän kuitenkin mahdollisimman vähän kertoilla, (eli siis valehdella...). Tästä kaikki saavatkuvan etten halua kertoa heille elämästäni joten jättävät rauhaan. Kauhee noidanympyrä...
- fsdff
Kyllä häpeän, samoin ujouttani. Olen surkea luomaan ihmissuhteita :(
- Häpeän
yksinäisyyttäni, koska tämä ei ole oma valinta. Kun on ollut väkivaltainen lapsuus ja kaverit ovat pettäneet, on tullut niin pelokkaaksi että on koko ajan varautunut. Kaipaan ihmisten seuraa ja rakkautta ja olen täysin kyllästynyt tekemään aina kaiken yksin. Kukaan ei huomaa miten kärsin enkä kehtaa sanoa ääneen miten teen kaiken aina yksin. Tuntuu muutenkin että minussa on jotain vikaa kun olen yksin. Tätä ei helpota ulkopuolisten lässytykset siitä miten kaunis olen joten en voi missään nimessä olla sinkku. Ei sitä voi sanoa ääneen, että olen sinkku koska olen törmännyt pelkästään miehiin jotka ovat jollain tavoin väkivaltaisia, ja ettei ole kavereita koska kaikki naiset ennemmin tai myöhemmin puukottavat selkään. Mistä löytäisikään ihmisen ystäväksi ja vieläpä luotettavaksi sellaiseksi...
- 17+9
Sukulaisille ei kehtaa sanoa olevansa yksinäinen, mutta ne tietää kumminkin että yksin elelen
Yksinäisyyttään häpeää siinä määrin, ettei siitä halua puhua, mutta netissä voi anonyymisti
valittaakkin yksinäisyyttään.
- Mielummin yksin
Häpesin yksinäisyyttä ennen. Kunnes tajusin että miksi mun pitäisi välittää siitä mitä muut musta ajattelee? Päätiin vaan että ei enää muiden mielipiteet mun omasta elämästä kiinnosta. Jokainen eläköön kuten parhaaksi näkee. Minulle sopii melko yksinäinen elämä.
Nykyään jokaisen ihmisen pitäisi muka olla hirveän sosiaalinen, vaikkei haluaisikaan. - perskules-92
Joo ja ei. Mulla oli lapsena vielä aika paljon kavereita ja mua kysyttiin kaverien toimesta kaikkiin juttuihin. Sillon mää en oikeen tykänny, että mua kyseltiin joka paikkaan ja halusin olla mieluummin yksin. Nyt 20-vuotiaana olen melkeenpä ihan yksin ja nyt sitä sitten kaipaa kavereita, kun sellaisia ei ole.
Koulussa mua kehutaan hauskaksi ja mukavaksi tyypiksi, mutta en vain ole ystävystynet heidän kanssaan. Luulenkin, että jos kertoisin asiasta luokkakavereilleni niin heille tämä tulisi varmaankin suurena yllätyksenä, koska saatan koulussa vaikuttaa erittäinkin sosiaaliselta tyypiltä, mutta todellisuudessa mulla ei ole juurikaan vapaa-ajalla ystäviä.
Mun vapaa-aika koostuu siitä, että kun tulen koulusta niin olen sitten koko loppu päivän yksin kotona tai harrastan urheilua itsekseni. Oonkin yrittäny netin kautta löytää jotain samanhenkistä kaveria, mutta ne sitten asuukin ihan toisella puolen Suomea niin ei voi sitten säännöllisesti tavata :/
Eikä sitten yksinkään oikeen viitti lähteä mihinkään rientoihin, kun kaikilla tuntuu aina olevan vähintään se yksi seuralainen mukana.
Mulla ois kyllä itseäni 3-vuotta nuorempi veli joka täyttää kohta 18-vuotta, että sen kanssa vois alkaa kulkemaan jossain, mutta kun se tykkää taas istua päivät pitkät koneella ja pleikkarin ääressä, että tuskin siitäkään saa itselleen seuraa yöelämään... eikä se kyllä muutenkaan ole sen tyyppinen ihminen.
Itse kaipaan kyllä pelastajaa omaan sosiaaliseen elämääni. - ashamed
Kyllä häpeän ja ajattelen juuri niinkuin keskustelun aloittaja.
Oon vasta 20v..luulisi että elämäni olisi ihanaa ja mulla olisi kavereita niinkuin kaikilla muilla ikäisilläni, mutta ei ole. Ja miksi ei ole..voisin syyttää siitä vain itseäni. Nyt kun olen päätynyt tälläiseen tilanteeseen niin on jotenkin erittäin hankala muuttaa tilannetta. Tuntuu etten enää kelpaa (tai ole ikinä kelvannutkaan) kenellekään. Mielessä on käynyt muutto liki tuntemattomaan kaupunkiin, jossa kukaan ei tunne minua..ja sitä myötä helpompi aloittaa "uusi elämä uutena ihmisenä"..mutta olisiko se pidemmän päälle vain itsensä pettämistä.
Häpeän asiaa myös niin paljon että tuskin tulen ikinä saamaan miehen kanssa suhdetta aikaiseksi, tähän mennessä siitä ei ole ainakaan tullut mitään. Pelkään että tulen vain torjutuksi, koska mulla ei ole "oikeaa", sosiaalista elämää, eikä niin myöskään kovin sosiaalisiataitojakaan.- ashamed
..Ja niin tähän vielä lisäten että kun minulta kysytään mitä minulle kuuluu..vastaushan on automaattisesti ihan hyvää. Sitten jos kysymys kuuluu "mitä olet tehnyt", "mitäs teet viikonloppuna", tai muuta joka koskee tekemisiini ja menoihin, niin se on yhtä tuskaa yrittää vastata niihin kysymyksiin. Sen takia yritänkin aina keksiä edes jotain mielenkiintoisempaa kuin miten asiat oikeasti ovat.
Kyllä häpeän. Tiedän että ei pitäisi, koska myöntämällä että ei tunne ketään kenen kanssa olla, muut ihmiset ( esim. työkaverit. ) luultavasti tarjoaisivat jotain tekemistä / mahdollisuuden tutustua muihin.
Tän syvällisemmin ei pitäis tätä miettii niin saattais päästä eteen päinkin asioiden kanssa... Mutta ei se vaan niin helppoa ole... vai ?- vanha papparainen
Sähän oot vielä tosi nuori. Eiks sun kandeis mennä opiskeleen jotain ja tutustua myös muihin opiskelijoihin?
- ei pitäisi hävetä
Kuulun niihin, jotka mielellään viettävät aikaa yksin. Häpeäisin kyllä tunnustuksen tekemistä. Sosiaaliset ihmiset pitävät miltei metsäpeikkona, jos kertoo viihtyvänsä omissa oloissaan, mutta heistä on yhtälailla merkillistä, mikäli joku kertoo kärsivänsä yksinäisyydestä. Ilmeisesti molemmissa tapauksissa ajatellaan ihmisen olevan jotenkin sekundaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu292468- 1322385
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti141851Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151673Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731277- 1061234
- 171232
- 93967
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks134877Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon19868