Miltä minun laulu kuulostaa?Kiitos avusta!!!

VeeraBianca

Hei, tämä ei nyt ole parhain mihin pystyn, mutta enpä halua puolustaakkaan, tässä kuitenkin perusajatus siitä millainen soundi minulla on. Ehkä vähän erikoinen, eikä kaikkien makuun, mutta kaikenlaiset mielipiteet olisivat tervetulleita:)
Ja joo tiedän ettei ihan nuotilleen kaikki kohdat tässä :D

http://www.youtube.com/watch?v=o1aeLrvnHu0

enjoy :)

12

1014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laulajapoeka

      Kehityskelpoista! Sinun kannattaa ottaa laulutunteja, jotta pääset eroon "kuuntelusta".

      Äänestäsi kuulee, että pyrit omilla korvillasi säätelemään ääntäsi, eli kuuntelet sisältäpäin omaa ääntäsi. Pyri siirtämään kuuntelusi oman itsesi ulkopuolelle.

      Tämä saattaa olla hiukan vaikeaselkoista, mutta esimerkiksi mikrofonilla vahvistettuna laulaminen siirtää kuuntelua enemmän omien korvien ulkopuolelle. Kokeille "mikkituntumaa" ja yritä siirtää se ilman mikkiä laulettavaksi.

      Kuuntele omaa ääntäsi noin 30 cm päästä suusi edestä, älä nielusi äläkä korviesi tasolta. Pidä hengitys koko ajan syvällä, aisti kuinka hengitys menee alaselkään asti ja pidä hangitys siellä.

      Kun kuuntelet lauluasi suusi ulkopuolelta ja pidät hengityksen alhaalla, tasapaino löytyy sitä kautta. Luulen kyllä, että tähän tarvitaan laulutunteja.

      Hyvä ja kehityskelpoinen ääni joka tapauksessa, hyötyisit laulutunneista paljon.

      • VeeraBianca

        Hei kiitos oikein todella paljon kommenteistasi!!! :) Kerrankin oikein rakentavaa asiaa! :) Olen nyt ottanutkin laulutunteja, joten eiköhän nämä asiat saada korjaantumaan! :) Kiitos todella kovasti :)


      • Gaga<3
        VeeraBianca kirjoitti:

        Hei kiitos oikein todella paljon kommenteistasi!!! :) Kerrankin oikein rakentavaa asiaa! :) Olen nyt ottanutkin laulutunteja, joten eiköhän nämä asiat saada korjaantumaan! :) Kiitos todella kovasti :)

        Todella kivaa laulamista, MUTTA. alkuperäisen biisin suurena ystävänä haluaisin esittää sellaisen asian kun tota laulua laulat, niin laulat jotenkin niin että laulun alkuperäinen melodia on hukassa, ja vähän "kurkusta" laulat, eli ääni kuulostaa venytetyltä.


      • Öaulajapoeka
        Gaga<3 kirjoitti:

        Todella kivaa laulamista, MUTTA. alkuperäisen biisin suurena ystävänä haluaisin esittää sellaisen asian kun tota laulua laulat, niin laulat jotenkin niin että laulun alkuperäinen melodia on hukassa, ja vähän "kurkusta" laulat, eli ääni kuulostaa venytetyltä.

        Nimenomaan, "kurkusta" laulaminen johtuu nimenomaan kuuntelusta, eli kun kuuntelee omaa kurkkuaan, laulu tuntuu lähtevän kurkusta. Jos sen sijaan kohdistaa laulunsa kauemmaksi, "lähettää" sävelet yleisölle, soundi paranee huimasti.

        Tässä on sellainen paradoksi, että kun siirtää kuuntelua eteenpäin, eli yleisöön päin, oma ääni tuntuu ohenevan ja pienenevän. Kuitenkin äänen soivuus oikeasti paranee ja yleisökin kuulee äänen kantavana ja hienona. Kun tästä laulajan paradoksista pääsee yli, aloittajan mahtavalla äänellä ei ole mitään pidäkkeitä.

        Aloittajan ääni on minusta kuin kouluttamattoman Celine Dionin ääni. Kouluta sitä, niin kuulemme sinusta vielä!

        P.S. Älä mene Idolseihin äläkä X-factoriin, siellä monet lahjakkuudet tyrmätään alkumetreillä. Kyse on vain showsta. Tai jos menetkin noihin kilpailuihin, älä anna masentaa itseäsi.


    • Laulajapoeka

      Laulajapoika täältä vielä vastailee, että hienoa, kun olet jo laulutunneilla!

      Suihkussa laulaminen auttaa myös siirtämään kuuntelua oikeaan paikkaan, koska kaakelista tulee niin hyvä palaute omille korville. Kuuntelu siirtyy automaattisesti oikeaan paikkaan. Myöhemmin on hyvä oppia pysyvästi laulamaan samalla tavalla.

      Onnea laulu-uralle!

    • Laulutyttö

      Hieno ja persoonallinen. Ei kannata korjata jotain mikä ei ole rikki.

      • Aieivai?

        Sun englanninkielen taidoissa on kyllä vähän vikaa :D en lähtis ekana laulaa englanniks mihinkään kisoihin.
        lisäks "Ei kannata korjata jotain mikä ei ole rikki" ... joo, mutta kaikkea voi parantaa, tällä hetkellä lauluääni kuulostaa joltain perussuomalaiselta karaoke ääneltä, kun siitä saisi todella hyvän äänen pienellä hiomisella.


      • VeeraBianca
        Aieivai? kirjoitti:

        Sun englanninkielen taidoissa on kyllä vähän vikaa :D en lähtis ekana laulaa englanniks mihinkään kisoihin.
        lisäks "Ei kannata korjata jotain mikä ei ole rikki" ... joo, mutta kaikkea voi parantaa, tällä hetkellä lauluääni kuulostaa joltain perussuomalaiselta karaoke ääneltä, kun siitä saisi todella hyvän äänen pienellä hiomisella.

        En tiedä jos tämä vastaa nyt vaan ns viimeisen tekstiin, mutta tarkoitus on vastata kaikkiin yhteisesti. Kiitos siis todella hyvästä ja tooodella rakentavasta palautteesta.
        Laulajapoika, vinkkisi osuivat oikeaan kohtaan. En vielä kuitenkaan ihan ymmärrä tuota kuuntelun siirtämistä itseni ulkopuolelle. Tai en oikein ymmärrä miten niin tehdään. Pointti on loistava. Olenhan lähes koko ikäni "opetellut" laulamaan nimenomaan kuuntelemalla Celine Dionia. Joten olen nimenomaan kouluttamaton celine dion sitten heh! :D
        JA NOISTA ENKUNTAIDOISTA, mä olen englantilainen, joten se nyt ei ole ihan osuva kommentti kuitenkaan ;) kiitos kuitenkin mielipiteestä :D

        Olen jo löytänyt mainion tuottajan, mutta vieläkin kaipaan kunnon tekniikkatreenausta. Tuottajan mielestäni se voisi kadottaa ääneni persoonallisuuden. Itse en ihan ole sitä mieltä. Sillä hyvä tekniikka on kaiken perusta. Joten jos jollain on vinkkiä missä sitä kouluttaa turussa? tai lähen kyllä ulkomaillekkin, ei ole siitä kiinni! :) Mutta en oikein itse tiedä what would be the best thing to do :) any tips?


      • JUSTjoo!
        VeeraBianca kirjoitti:

        En tiedä jos tämä vastaa nyt vaan ns viimeisen tekstiin, mutta tarkoitus on vastata kaikkiin yhteisesti. Kiitos siis todella hyvästä ja tooodella rakentavasta palautteesta.
        Laulajapoika, vinkkisi osuivat oikeaan kohtaan. En vielä kuitenkaan ihan ymmärrä tuota kuuntelun siirtämistä itseni ulkopuolelle. Tai en oikein ymmärrä miten niin tehdään. Pointti on loistava. Olenhan lähes koko ikäni "opetellut" laulamaan nimenomaan kuuntelemalla Celine Dionia. Joten olen nimenomaan kouluttamaton celine dion sitten heh! :D
        JA NOISTA ENKUNTAIDOISTA, mä olen englantilainen, joten se nyt ei ole ihan osuva kommentti kuitenkaan ;) kiitos kuitenkin mielipiteestä :D

        Olen jo löytänyt mainion tuottajan, mutta vieläkin kaipaan kunnon tekniikkatreenausta. Tuottajan mielestäni se voisi kadottaa ääneni persoonallisuuden. Itse en ihan ole sitä mieltä. Sillä hyvä tekniikka on kaiken perusta. Joten jos jollain on vinkkiä missä sitä kouluttaa turussa? tai lähen kyllä ulkomaillekkin, ei ole siitä kiinni! :) Mutta en oikein itse tiedä what would be the best thing to do :) any tips?

        ANTEEKS MITÄ englantilainen? Et todellakaan ole, tolla englannin lausumisella olet kuin mikä tahansa suomen matti meikäläinen... Ainakin laulaessa englantisi kuulostaa kammottavalta.

        Itse olen suomalainen ja lausuntani paljon parempaa.


      • peace love music
        JUSTjoo! kirjoitti:

        ANTEEKS MITÄ englantilainen? Et todellakaan ole, tolla englannin lausumisella olet kuin mikä tahansa suomen matti meikäläinen... Ainakin laulaessa englantisi kuulostaa kammottavalta.

        Itse olen suomalainen ja lausuntani paljon parempaa.

        toi on tosi törkeetä!!


    • Tuluppu

      Hei.
      Laulusi kuulostaa oikein hyvältä,mutta korkeimmat kohdat
      ehkä eivät mene niinkuin pitäisi...
      Se ei haittaa yhtään, ja sinulla on laulamiseen lahjoja.
      Kannattaa käydä laulutunneilla vielä entisestäkin ehostamassa lauluasi.
      Äänesi on hyvä ja sitä kannattaa käyttää!!

      Ja kaikille niille jotka antavat huonoja kommentteja jonkun laulusta :
      - Vaikka haluattekin sanoa mielipiteenne suoraan, niin sanokaa
      hyviä asioita.Tuollaisista kommenteista saattaa oikeasti loukkaantua!
      Varmasti itsekin loukkaantuisitte, jos minä tulisin haukkumaan teidän
      ääntänne.Jos olette tulleet vain haukkumaan, onko järkeä
      ylipäätään tulla tänne?

      Ja etenkin kommentille "ANTEEKS MITÄ englantilainen? Et todellakaan ole, tolla englannin lausumisella olet kuin mikä tahansa suomen matti meikäläinen... Ainakin laulaessa englantisi kuulostaa kammottavalta. "
      - Varmasti "VeeraBianca" tietää itse parhaiten, minkä maalainen hän on.
      Ja tuskin tämä henkilö itse osaa laulaa yhtään, kun täytyy tulla moittimaan tänne.
      Taatusti on vain kateellinen kun ei osaa laulaa yhtä hyvin kuin "VeeraBianca" !

      "VeeraBiancalle" : Älä ikinä välitä huonoista
      kommenteista! Oikeasti äänesi on mahtava
      eikä sitä tarvitse hävetä!! Harvoilla on noin hyvä
      laulunlahja!

      JATKA SAMALLA TAVALLA!!

      • melusine

        Kyllä sinulla kaunis ääni on, ja ilman muuta olet lahjakas. Mutta paljon on vielä työtä tehtävänä, sillä perustekniikassakin on vielä aika paljon puutteita. Parhaimmillasi laulat kauniisti, mutta välillä äänesi karkaa hallinnastasi. Oppia vain lisää, niin hyvä siitä tulee.

        Ja sen vinkin annan: Älä ala matkia Celine Dionia, kun sinulla itselläsi on hieno ja kaunis äänenväri.Esikuvia voi olla, mutta matkimisessa piilee se vaara, että matkii myös ne äänenkäytölliset virheet joita on jopa Celinen tasoisella tähdellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5005
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe