Pääsin UPM:lle!

Ralliperuna

Onnistuin pääsemään UPM:lle kesätöihin. Olen kyllä aika ihmeissään, ku oli 1900 hakijaa ja 150 pääsi..tässä pari kysymystä niille jotka ovat siellä jo aikasemmin olleet:

-työpaikkani on "rakennusryhmässä..." mitä hommia siellä on?

-entä millanen palkkataso?

21

20447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timppa

      Kuten nimestä voi päätellä, on siellä pääasiassa erilaisia sekalaisia rakennustöitä, muottien tekoa, telineitä, jos tehtaalle tehdään jotain isompaa, niin väliseiniä yms. Palkka on (riippuen ilta- ja (joskus) ylitöiden määrästä) n. 2000-2500 euroa kuussa.

      • Ralliperuna

        Siis 2000-2500 euroa? Ootko nyt ihan varma? Ei kai se niin paljo voi olla...minä oon siellä vain 3 kuukautta..ja oon ihan keltanokka.


      • Jaina
        Ralliperuna kirjoitti:

        Siis 2000-2500 euroa? Ootko nyt ihan varma? Ei kai se niin paljo voi olla...minä oon siellä vain 3 kuukautta..ja oon ihan keltanokka.

        Toi palkka on varmaan sellasen jolla on oikea vakanssi. Kesätyöläiset on usein "muita työntekijöitä" ja palkka on jonkin verran pienempi. Ainakin se mitä siitä jää käteen. Mut ei se silti mikään huono ole.


      • Ralliperuna
        Jaina kirjoitti:

        Toi palkka on varmaan sellasen jolla on oikea vakanssi. Kesätyöläiset on usein "muita työntekijöitä" ja palkka on jonkin verran pienempi. Ainakin se mitä siitä jää käteen. Mut ei se silti mikään huono ole.

        Joo minä ajattelinkin että Timppa varmaan tarkoitti tuolla palkalla vakinaisen työntekijän palkkaa...mutta mitähän se kesätyöläiselle vois suunnilleen olla? Tuntipalkka kai siellä on..


      • jhjk
        Ralliperuna kirjoitti:

        Joo minä ajattelinkin että Timppa varmaan tarkoitti tuolla palkalla vakinaisen työntekijän palkkaa...mutta mitähän se kesätyöläiselle vois suunnilleen olla? Tuntipalkka kai siellä on..

        Kyllä kesähanskatki tienas rakennusosastolla keskimäärin sen 2500€/kk, jos oli enempi ylityötä niin meni reiluun 3000€. Ite olin kesäpomona ja tienasin reilusti vähemmän ku duunarit.


      • Mike
        jhjk kirjoitti:

        Kyllä kesähanskatki tienas rakennusosastolla keskimäärin sen 2500€/kk, jos oli enempi ylityötä niin meni reiluun 3000€. Ite olin kesäpomona ja tienasin reilusti vähemmän ku duunarit.

        ..varmasti tuo 2500e/kk. UPM on niitä harvoja firmoja joissa maksetaan kesäduunareillekin kunnon liksaa eikä mitään 1000e/kk pilipali juttuja. Onnellinen saa olla jos sinne pääsee.


      • Timppa
        Mike kirjoitti:

        ..varmasti tuo 2500e/kk. UPM on niitä harvoja firmoja joissa maksetaan kesäduunareillekin kunnon liksaa eikä mitään 1000e/kk pilipali juttuja. Onnellinen saa olla jos sinne pääsee.

        Kyllä tarkoitin tuolla ekalla vastauksellani nimenomaan kesämiesten palkkoja. En vakituisten.


      • kesätöissä

        Nykyään UPM:llä on palkat kaikilla ensimmäisen ja toisen vuoden kesätyöntekijöillä sama eli ekaa kertaa töissä niin on 11,23€ ja toisena kesänä 12,06€.


    • Make

      Palkka on kesäpojalla n. 1500 e/kk. Tästä lähtee vielä verot. Olen ollut muutamana kesänä.

      • sinikka

        HYvä työpaikka mieheni oli siellä.
        Kaikki etuudet toimivat loistavasti ja palkka kohtuullisen hyvä,koulutukseen nähden.
        Työtä tehtävä ahkerasti, mutta niinhän meidän kaikkien täytyy.


    • juku

      Mihin päin suomea pääsit ja milloin sait tiedon pääsystä? Kiinnostaa vaan kun olen itsekkin hakenut UPM:lle, tosin eri hommiin, eikä ole vielä vastausta tullu.

      • Ralliperuna

        Kajaaniin pääsin ja pari viikkoa sitten tuli kirje postissa että olen päässyt sinne.


    • uwlfkdk

      Mikä on nykyisin palkkataso??

      • Paijj

        Eka kesä tuotannossa, ka 14. Ovat pienentäneet 1. kesän palkkoja, 2. saa jo enemmän.


      • 2267

        1900€/kk toimistotyö


      • Anonyymi
        Paijj kirjoitti:

        Eka kesä tuotannossa, ka 14. Ovat pienentäneet 1. kesän palkkoja, 2. saa jo enemmän.

        Ekaa kesää tuotannolla töissä juuri valmistuneena palkka: 17.20e/h


    • kaukas

      3000€/kk sahalla

    • duunari11

      Miksköhän 1000e pienempi kuin paperitehtailla??

    • Anonyymi

      Nykyisin kolmivuorohommissa ansiot pyörii noin 5000 e/kk kiepeillä

      • Anonyymi

        lisähuomiona siis kesähessuna


    • Anonyymi

      uksi tapaus upm tehtaalla kesätyöntekijän kohdalla palkkauksesta. Eivät suostuneet laittamaan työsopimukseen palkkaa 2 viivaa sillä kohtaa. Perusteena oli ollut että jos siihen laittaa tuntipalkan niin se on peruste olla maksamatta vuorolisiä sun muita tapauskohtasia lisiä!!!! Kaksi viivaa tarkoittaa varmaan että se on kuin nollasopimus.Mitään varmuutta palkasta ei ole mustaa valkoisella. TÄMÄ VARMAAN SITÄ UPM Laitoskohtaista työehtosopimuksen plokkaamista.
      Olen huolissani miten nuoria käytetään jatkossa hyväksi .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe