Onnistuin pääsemään UPM:lle kesätöihin. Olen kyllä aika ihmeissään, ku oli 1900 hakijaa ja 150 pääsi..tässä pari kysymystä niille jotka ovat siellä jo aikasemmin olleet:
-työpaikkani on "rakennusryhmässä..." mitä hommia siellä on?
-entä millanen palkkataso?
Pääsin UPM:lle!
21
21382
Vastaukset
- Timppa
Kuten nimestä voi päätellä, on siellä pääasiassa erilaisia sekalaisia rakennustöitä, muottien tekoa, telineitä, jos tehtaalle tehdään jotain isompaa, niin väliseiniä yms. Palkka on (riippuen ilta- ja (joskus) ylitöiden määrästä) n. 2000-2500 euroa kuussa.
- Ralliperuna
Siis 2000-2500 euroa? Ootko nyt ihan varma? Ei kai se niin paljo voi olla...minä oon siellä vain 3 kuukautta..ja oon ihan keltanokka.
- Jaina
Ralliperuna kirjoitti:
Siis 2000-2500 euroa? Ootko nyt ihan varma? Ei kai se niin paljo voi olla...minä oon siellä vain 3 kuukautta..ja oon ihan keltanokka.
Toi palkka on varmaan sellasen jolla on oikea vakanssi. Kesätyöläiset on usein "muita työntekijöitä" ja palkka on jonkin verran pienempi. Ainakin se mitä siitä jää käteen. Mut ei se silti mikään huono ole.
- Ralliperuna
Jaina kirjoitti:
Toi palkka on varmaan sellasen jolla on oikea vakanssi. Kesätyöläiset on usein "muita työntekijöitä" ja palkka on jonkin verran pienempi. Ainakin se mitä siitä jää käteen. Mut ei se silti mikään huono ole.
Joo minä ajattelinkin että Timppa varmaan tarkoitti tuolla palkalla vakinaisen työntekijän palkkaa...mutta mitähän se kesätyöläiselle vois suunnilleen olla? Tuntipalkka kai siellä on..
- jhjk
Ralliperuna kirjoitti:
Joo minä ajattelinkin että Timppa varmaan tarkoitti tuolla palkalla vakinaisen työntekijän palkkaa...mutta mitähän se kesätyöläiselle vois suunnilleen olla? Tuntipalkka kai siellä on..
Kyllä kesähanskatki tienas rakennusosastolla keskimäärin sen 2500€/kk, jos oli enempi ylityötä niin meni reiluun 3000€. Ite olin kesäpomona ja tienasin reilusti vähemmän ku duunarit.
- Mike
jhjk kirjoitti:
Kyllä kesähanskatki tienas rakennusosastolla keskimäärin sen 2500€/kk, jos oli enempi ylityötä niin meni reiluun 3000€. Ite olin kesäpomona ja tienasin reilusti vähemmän ku duunarit.
..varmasti tuo 2500e/kk. UPM on niitä harvoja firmoja joissa maksetaan kesäduunareillekin kunnon liksaa eikä mitään 1000e/kk pilipali juttuja. Onnellinen saa olla jos sinne pääsee.
- Timppa
Mike kirjoitti:
..varmasti tuo 2500e/kk. UPM on niitä harvoja firmoja joissa maksetaan kesäduunareillekin kunnon liksaa eikä mitään 1000e/kk pilipali juttuja. Onnellinen saa olla jos sinne pääsee.
Kyllä tarkoitin tuolla ekalla vastauksellani nimenomaan kesämiesten palkkoja. En vakituisten.
- kesätöissä
Nykyään UPM:llä on palkat kaikilla ensimmäisen ja toisen vuoden kesätyöntekijöillä sama eli ekaa kertaa töissä niin on 11,23€ ja toisena kesänä 12,06€.
- Make
Palkka on kesäpojalla n. 1500 e/kk. Tästä lähtee vielä verot. Olen ollut muutamana kesänä.
- sinikka
HYvä työpaikka mieheni oli siellä.
Kaikki etuudet toimivat loistavasti ja palkka kohtuullisen hyvä,koulutukseen nähden.
Työtä tehtävä ahkerasti, mutta niinhän meidän kaikkien täytyy.
- juku
Mihin päin suomea pääsit ja milloin sait tiedon pääsystä? Kiinnostaa vaan kun olen itsekkin hakenut UPM:lle, tosin eri hommiin, eikä ole vielä vastausta tullu.
- Ralliperuna
Kajaaniin pääsin ja pari viikkoa sitten tuli kirje postissa että olen päässyt sinne.
- uwlfkdk
Mikä on nykyisin palkkataso??
- Paijj
Eka kesä tuotannossa, ka 14. Ovat pienentäneet 1. kesän palkkoja, 2. saa jo enemmän.
- 2267
1900€/kk toimistotyö
- Anonyymi
Paijj kirjoitti:
Eka kesä tuotannossa, ka 14. Ovat pienentäneet 1. kesän palkkoja, 2. saa jo enemmän.
Ekaa kesää tuotannolla töissä juuri valmistuneena palkka: 17.20e/h
- kaukas
3000€/kk sahalla
- duunari11
Miksköhän 1000e pienempi kuin paperitehtailla??
- Anonyymi
Nykyisin kolmivuorohommissa ansiot pyörii noin 5000 e/kk kiepeillä
- Anonyymi
lisähuomiona siis kesähessuna
- Anonyymi
uksi tapaus upm tehtaalla kesätyöntekijän kohdalla palkkauksesta. Eivät suostuneet laittamaan työsopimukseen palkkaa 2 viivaa sillä kohtaa. Perusteena oli ollut että jos siihen laittaa tuntipalkan niin se on peruste olla maksamatta vuorolisiä sun muita tapauskohtasia lisiä!!!! Kaksi viivaa tarkoittaa varmaan että se on kuin nollasopimus.Mitään varmuutta palkasta ei ole mustaa valkoisella. TÄMÄ VARMAAN SITÄ UPM Laitoskohtaista työehtosopimuksen plokkaamista.
Olen huolissani miten nuoria käytetään jatkossa hyväksi .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445199Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243420Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982802Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552608- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261871Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161381