Lukekaa tämä artikkeli, joka on osoitteessa http://www.helsinginsanomat.fi/uutisarkisto/19961106/urhe/961106ur02.html
Sen mukaan suomalaiset ovat itse toivoneet hemoglobiinirajan käyttöä ja saaneet tahtonsa läpi!
Tuon artikkelin aikaan oli miesten raja 185 ja naisten 165.
"Tilastojen mukaan vain yksi ihminen tuhannesta ylittää kyseiset rajat ilman manipulointia eli luonnostaan."
HUOMAATTEKO??
Ei ne rajat oo liian matalia todellakaan. On tehtävä valinta ja karsia kenties pari hiihtäjää pois, kun sillä estetään EPO:n liiallinen käyttö, jota esiintyi muutama vuosi takaperin erittäin paljon...
"Esitys hemoglobiinirajoista perustui FIS:n viime vuosien arvokisojen dopingtesteistä kerättyyn aineistoon, jossa ilmeni luonnottoman korkeita veriarvoja.
Suomalaisten tietoon on tullut, että esimerkiksi Trondheimin MM-esikisoissa viime talvena mitattiin yhdeltä mieheltä ja yhdeltä naiselta 220:n luokkaa olevat hemoglobiiniarvot."
Suomen mieshiihtäjien keskimääräiset hemoglobiinit ovat 160-
16
1469
Vastaukset
- grrrr
uskotko aina noin sinisilmäisesti mediaan?
- minä
Säkään et varmaan usko, että maapallo on pyöreä. Sun on itse se nähtävä. Säälittävä olet. Kyllä uskon tuohon artikkeliin ja tutkimuksiin, jotka siitä tulevat esiin.
- hohoh
Oot ainakin kova lukemaan lehtiä, mutta ikävä kyllä se mediakin voi joskus vääristää asoita!!
Annetaan jo Jarille rauha!! Tehty mikä tehty...
Kyllä Jari vielä tulee, uskokaan vaan!
Karpaasit on tehty voimasta :)- minä
-
- Kerpeles
Niinpäniin, suomessa olisi tuon kaavan mukaan 5000 henkilöä jotka ylittävät kyseiset arvot luonnostaan, ja mitä todennäköisemmin ko. henkilöt saattavat ajautua kestävyysurheilun saralle ainakin lahjakkuutensa puolesta. Vähän sama juttu kun laitettais pituus raja koripallon pelaajille, ei niitä yli kaksmetrisiäkään kovin paljoa ole ja useat sen pituset todellakin harrastaa korista :)
- minä
"Suomen mieshiihtäjien keskimääräiset hemoglobiinit ovat 160-170! Naisten 140-150!"
- Kerpeles
minä kirjoitti:
"Suomen mieshiihtäjien keskimääräiset hemoglobiinit ovat 160-170! Naisten 140-150!"
Se ei muuta tuota 1 tuhannesta seikkaa mihinkään suuntaan, kiitos. Lopettakaa vouhottaminen.
- Aimo
Jos havaittaisiin, että koripalloilijpoden pituudet yhtäkkiä alkaisivat lähentyä kahta ja puolta metriä, voitaisiin olettaa kepulikonsteja käytetyn. Tällöin voitaisiin asettaa koripalloilijoille maksimipituus, jolloin manipulointi saataisiin aisoihin. Juuri näinhän hiihdossa on tapahtunut.
- grrrr
Aimo kirjoitti:
Jos havaittaisiin, että koripalloilijpoden pituudet yhtäkkiä alkaisivat lähentyä kahta ja puolta metriä, voitaisiin olettaa kepulikonsteja käytetyn. Tällöin voitaisiin asettaa koripalloilijoille maksimipituus, jolloin manipulointi saataisiin aisoihin. Juuri näinhän hiihdossa on tapahtunut.
minä saisi häipyä kokonaan ja tulla takaisin, sitten kun on ottANUt asioista paremmin selvää....
- kunnia
grrrr kirjoitti:
minä saisi häipyä kokonaan ja tulla takaisin, sitten kun on ottANUt asioista paremmin selvää....
Aivan samaa mieltä!!
- Kerpeles
Aimo kirjoitti:
2.5 metrisiä lienee 1 miljardista jos sitäkään Aimo hyvä. Hieman eri asia kuin 1/5000.
- Aimo
Kerpeles kirjoitti:
2.5 metrisiä lienee 1 miljardista jos sitäkään Aimo hyvä. Hieman eri asia kuin 1/5000.
FIS otti raja-arvot käyttöön, kun eräältä naishiihtäjältä havaittiin yli 220:n hb-lukemat. Tuollaisia luonnollisia
hb -lukemia naisilla voisi ehkä löytyä juuri tuo 1 miljardista.
- B.H.
Jos tilaston mukaan yksi tuhannesta ylittää nuo rajat luonnostaan, merkitsee se sitä, että Suomestakin löytyy sellaisia 5000. Satun kuulumaan heihin, vaikka en olekaan mikään urheilija. Sama juttu on sisarellani ja isäni suvulla ylipäätään.
Urheillessa arvot helposti nousevat luontaisista arvoista. Arvot 175 miehille ja 165 naisille ovat todella alhaisia. Eiköhän suurella osalla muiden kestävyyslajien huippuja nuo arvot ylity.- apin poika
eli siis kuulun tuohon viiteen tuhanteen, hemoglobiini 179, eli en olisi päässyt edes hiihtämään. Mutta mitäpä niitä tilastoja seuraamaan, kun ne on vain arvioita ja siinä kaikki.
Mutta tuo Jarin kilpailukielto ei tosiaan ollut oikeudenmukainen.
Ja Isometsä nousee vielä! Se on vissi.
Tuola jossain keskusteluissa oli ruotsin lehdistöstä. Painukoon ***tuun koko sakki. Ruotsilla ei ole mitään muuta hyvää kuin naapurimaa Suomi. - 178
apin poika kirjoitti:
eli siis kuulun tuohon viiteen tuhanteen, hemoglobiini 179, eli en olisi päässyt edes hiihtämään. Mutta mitäpä niitä tilastoja seuraamaan, kun ne on vain arvioita ja siinä kaikki.
Tuola jossain keskusteluissa oli ruotsin lehdistöstä. Painukoon ***tuun koko sakki. Ruotsilla ei ole mitään muuta hyvää kuin naapurimaa Suomi.Omistan myös yli 175 hemoglobiinin ja sama homma molemmilla lapsillani. Itse en harrasta urheilua mutta suvussa niitä kyllä on, ja jos kesälajeissa olisi sama raja eivät he voisi osallistua kilpailuihin.
FIS voisi ruveta tutkimaan kasvuhormoonien käyttöä asettamalla kilpailijoille pituusrajan Esim.180 cm yli tuon mitan menevät urheilijat eivät voisi osallistua kilpailuihin, koska olisi oletettavaa että he ovat käyttäneet kasvuhormoneja.
Isometsän tapauksessa ihmetyttää hiihtoliiton kanta, ensin ei tiedetä mitään ja sitten kerrotaan varsin tarkasta seurannasta jopa kisapäivän aamulta. Varmaa lieneekin että lääkitykseen on lähdetty hyvinkin tietoisesti ja sillä on ollut hiihtoliiton siunaus. Ainoa jossa tiedonkulku pätki oli se ettei tiedetty testauksesta jossa veriplastman käyttö paljastuisi. - Epoa
apin poika kirjoitti:
Tuola jossain keskusteluissa oli ruotsin lehdistöstä. Painukoon ***tuun koko sakki. Ruotsilla ei ole mitään muuta hyvää kuin naapurimaa Suomi.Miten niin kilpailukielto ei ollut oikeudenmukainen? Epon käyttö käyttö taustalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123790MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar781997Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5431610Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin831267Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671077Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3798