Löysin ihanat mokkanahkaiset kengät jotka ehdottomasti haluaisin ostaa. Hintaa on 90€, ja juuri se minut nyt pyäsyttikin. Olen aiemmin ostanut mokkanahkaisia kenkiä, mutta ne ovat jotenkin menneet ruman näköisiksi (niissä oli jotakin koristenauhoja jotka venyivät rumiksi) mutta ovat silti kestäneet hyvin. Nyt siis mietinkin että ostaisinko vai en nuo kengät. Niissä on 8 sentin korko ja ne tuntuvat aivan ihanilta jaloissa.
Kysyisinkin siis että miten mokkanahkaa kuuluu hoitaa oikein että kengät kestäisivät hyvän näköisinä monta vuotta? Olen aina pistänyt kenkiin sitä suojasuihketta, mutta sitten aina tulee pitkä tauko ennen kui muistan uudestaan käsitellä kengät. Onko ainut vaihtoehto sitten todellakin käyttää mokkanahkaisia kenkiä vain hyvällä säällä (ei loskaa, märkää, lätäköitä yms. vaan kuiva lämmin sää tai luminen kunnon pakkaskeli) ja käsitellä ne parin viikon välein suoja-aineella? Vai onko mitään 'niksejä' miten mokkakengät pysyvät hyvässä kunnossa pitkään?
Mokkanahkaisten kenkien hoito
3
2957
Vastaukset
- ....
Mitkään nahkakengät eivät tykkää kastumisesta. Märissä kengissä näkyy suolarajat kun kengät kuivuvat, ja mokkakenkien harjaaminen kuluttaa niitä vielä entisestään.
Itselläni on ruskeat mokkanilkkurit, jotka olen omistanut jo 6 vuotta. Olen suihkuttanut ne 2-3 kertaa talven aikana suojasuihkeella ja hiukan katsonut jalkoihini, kiertänyt lätäköt ja mutaiset nurmikot. - helps
Tee näin:
Suojaa uudet kengät suojasuihkeella (esim. Woly Wet Blocker)
Uudista käsittely pari kertaa kuukaudessa, mutta poista ensin irtolika ja pöly mokkaharjalla tai puhdistussienellä (esim. Woly Schwamm)
Jos väri haalistuu, käytä mokalle tarkoitettua värinuudistetta (esim. Woly Velours / Nubuk)
Mitään nahkakenkiä ei saa kuivata patterilla tai saunassa ja käytön jälkeen kenkään kannattaa laittaa lepolesti. - kengät1
löytänyt vastauset kaikkiin kengänhoitokysymyksiin täältä: www.jalkineidenhoito.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1806577- 1481814
- 1131588
- 511320
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️471019Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98942Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5869Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan246863- 41829