Apple iPod Nano 5th gen?????

jouluostoksilla...

Minkälainen äänenlaatu tuossa on, jos alkuperäiset kuulokkeet korvaa hifikuulokkeilla ja käyttää wav-muotoa eli häviötöntä formaattia? Pääseekö lähellekään hifitasoista cd:tä?

Onko iPod Nanon videokamera tosiaan vain 4:3-kuvasuhteella?????
Meillä on Panasonicin melkein 5 vuotta vanha superzoom-digikamera ja siinä on sentään 848x480-resoluutio ja 30 kuvaa/s ja 100 Mt/min. Todella hyvä kuva! Eikö tuosta Nanosta olekaan digikameran korvaajaksi videokuvausta ajatellen?

2

209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wnb-hifisti

Eipä noissa marketti MP3-soittimissa mikään laadukas äänenlaatu ole. Wav on täyttä tilan hukkaamista tollaisella laitteella, kun äänipiiri puskee muutenkin kuraa. Suosittelen AAC:ta (HE V2 / 100 kbps / VBR) pakkaamista, sillä se takaa hyvän laadun alhaisilla bittivirroilla ja mahtuu musiikkia paljon.

Mitään hifikuulokkeita tuolle soittimelle ei voi hankkia, mutta ehdotan vaikka sennheiserin mallistosta jotain yleisesti suositeltua ~ 50€ kuuloketta. Pienet ohmit (16-32) olis hyvä, että toi soitin jaksaa ajaa niitä.

Se kamera on sitä mitä spekseissä lukee, eli periaatteessa pelkkä koriste. Jopa iPhonessa on huono kamera verrattuna muihin puhelimiin, niin en edes halua ajatella, kuinka huonolaatuinen tuo iPodin kamera on. Todennäköisesti käyttökelvoton.

• nano nano 5g

iPod nanon kaltaisilla ämpärisoittimilla ei kultakorvakaan erota mitään eroa äänenlaadussa oli muotona sitten häviötön WAV tai 256kbps mp3/AAC vaikka nappikuulokkeetkin vaihtaisi parempaan. Nanon äänenlaatu on juuri niin hyvä kuin ämpärisoittimelta voi vaatia eli tuo kelpaa taustahumpan soittoon metrossa, zumbatunnilla tai vaakamambossa.

Jos jostain pervosta syystä haluaa ladata ämpärisoittimeen häviötöntä CD-tason ääntä niin Apple Lossless on Applen oma häviötön pakkausmuoto jolla musan saa survottua noin puoleen alkuperäisestä. Tuokin on aivan turhaa tallennustilan haaskaamista.

iPodin "kamera" on mukana vain siksi että markkinointi halusi featurelistaan ehdottomasti yhden ranskalaisen viivan jossa lukee "kamera" ja rautapuolen suunnittelijat totesivat että mikäs siinä, eihän tuommoinen maksa kuin $0.20. Ei siis kannata odottaa että tuo korvaa tuhannen euron digivideokameran. Tai yhtään mitään jos niikseen tulee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      123
      1853
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1640
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      51
      1215
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      49
      1098
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      978
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      876
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      876
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      810
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      797
    Aihe