Minkälainen äänenlaatu tuossa on, jos alkuperäiset kuulokkeet korvaa hifikuulokkeilla ja käyttää wav-muotoa eli häviötöntä formaattia? Pääseekö lähellekään hifitasoista cd:tä?
Onko iPod Nanon videokamera tosiaan vain 4:3-kuvasuhteella?????
Meillä on Panasonicin melkein 5 vuotta vanha superzoom-digikamera ja siinä on sentään 848x480-resoluutio ja 30 kuvaa/s ja 100 Mt/min. Todella hyvä kuva! Eikö tuosta Nanosta olekaan digikameran korvaajaksi videokuvausta ajatellen?
Apple iPod Nano 5th gen?????
2
209
Vastaukset
- wnb-hifisti
Eipä noissa marketti MP3-soittimissa mikään laadukas äänenlaatu ole. Wav on täyttä tilan hukkaamista tollaisella laitteella, kun äänipiiri puskee muutenkin kuraa. Suosittelen AAC:ta (HE V2 / 100 kbps / VBR) pakkaamista, sillä se takaa hyvän laadun alhaisilla bittivirroilla ja mahtuu musiikkia paljon.
Mitään hifikuulokkeita tuolle soittimelle ei voi hankkia, mutta ehdotan vaikka sennheiserin mallistosta jotain yleisesti suositeltua ~ 50€ kuuloketta. Pienet ohmit (16-32) olis hyvä, että toi soitin jaksaa ajaa niitä.
Se kamera on sitä mitä spekseissä lukee, eli periaatteessa pelkkä koriste. Jopa iPhonessa on huono kamera verrattuna muihin puhelimiin, niin en edes halua ajatella, kuinka huonolaatuinen tuo iPodin kamera on. Todennäköisesti käyttökelvoton. - nano nano 5g
iPod nanon kaltaisilla ämpärisoittimilla ei kultakorvakaan erota mitään eroa äänenlaadussa oli muotona sitten häviötön WAV tai 256kbps mp3/AAC vaikka nappikuulokkeetkin vaihtaisi parempaan. Nanon äänenlaatu on juuri niin hyvä kuin ämpärisoittimelta voi vaatia eli tuo kelpaa taustahumpan soittoon metrossa, zumbatunnilla tai vaakamambossa.
Jos jostain pervosta syystä haluaa ladata ämpärisoittimeen häviötöntä CD-tason ääntä niin Apple Lossless on Applen oma häviötön pakkausmuoto jolla musan saa survottua noin puoleen alkuperäisestä. Tuokin on aivan turhaa tallennustilan haaskaamista.
iPodin "kamera" on mukana vain siksi että markkinointi halusi featurelistaan ehdottomasti yhden ranskalaisen viivan jossa lukee "kamera" ja rautapuolen suunnittelijat totesivat että mikäs siinä, eihän tuommoinen maksa kuin $0.20. Ei siis kannata odottaa että tuo korvaa tuhannen euron digivideokameran. Tai yhtään mitään jos niikseen tulee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231853
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001640Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy511215Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?491098Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31978Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50876Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47876Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37810Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet38797