Kefiirin siemen.

Kefiiri tekeytymään

Mistä löytyy siemen kefiirin valmistukseen? Olisiko kenties joku etninen kauppa joka tätä myisi? Saan työpaikaltani veloituksetta maitoa ja jatkojalostus kaipaa lisävivahdetta. Asiallinen vinkki kiitos, paskanjauhantaan en kommentoi.

3

3699

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin sitä ovat monet etsineet mutta missään kaupoissa sitä ei myydä. Yksityisilla ihmisillä saattaa olla kasvamassa ja kun se kasvaa riittävä suureksi niin se pitää jakaa.

Itse olen ratkaissut asian niin että käytän siemenenä virolaista kefiiriä. Valmistus on helppoa. 1 desi kefiiriä ja 9 desiä aitoa tilamaitoa kuumennetaan kädenlämpöiseksi. Laitetaan avoimeen astiaan vaikka lasipurkkiin happanemaan huoneenlämpöön. Kesäaikana se valmistuu kefiiriksi 3-5 tunnissa mutta näin talvella menee jotain 6-8 tuntia. Maku on fantastinen. Sen valmistumista pitää seurata ettei siitä tule liian paksua. Itse pidän juoksevammasta kefiiristä joka muistuttaa kirnupiimää.

• kefiiri tekeytymässä

Täytyy hommata tuota valmista kefiiriä jossakin vaiheessa. Muistaakseni hakiksessa oli joku kauppa josta sitä sai. Teen tuon kevytmaitoon, mutta se lienee makukysymys, eikä maitotiloja ole lähimailla, mutta menee noin.

• Isokyrppä

takaan että happanee nopeasti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      192
      1425
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      989
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      81
      902
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      6
      847
    Aihe