Tarviisin tietoa pidennyksistä.
Millä tavalla on kestävin ja paras lopputulos?
Miten pitkään pidennyksiä voi käyttää?
Ja sitten mikä on noin hinta?
Tietoa hiustenpidennyksestä
19
8870
Vastaukset
- faerieee
Kestävimmän ja parhaimman lopputuloksen saa melkeinpä sineteillä tai Micro Ringeillä. Teipit ja ompelupidennykset eivät pysy korjaamattomina hiuksissa yhtä kauaa. Teippien ongelma on valuminen ja monet valittavat, ettei teippipidennykset näytä hyviltä jos hiukset on kiinni. Ompelupidennystä joutuu korjailemaan usein ja tiukkaan letitetty letti kiristää aluksi päänahkaa.
Pidennysten kesto riippuu ihan käytetystä menetelmästä, pidennyshiuksien laadusta ja omien hiusten kasvunopeudesta. Sinetti/Micro Ring pidennykset pysyy hyvänä ja korjaamattomana jopa puolikin vuotta jos omat hiukset eivät kasva kovin nopeasti. Senkin jälkeen hiukset voidaan irrottaa ja kiinnittää vain uudelleen jos ne on hyvin hoidetut ja laadukkaat hiukset. Teippi- ja ompelupidennykset kestää 2-3 kk ja korjauttaa voi joutua jopa useammin.
Hintaa on vaikea sanoa edes noin, koska hinnat riippuu monesta seikasta. Kampaajalla otetut laadukkaat sinettipidennykset yleensä maksaa 300 eurosta ylöspäin.- KampaajaÄippälomalla
Pakko vastata tähän viestiin, koska tekstissä oli niin suuria virheitä.
"Kestävimmän ja parhaimman lopputuloksen saa melkeinpä sineteillä tai Micro Ringeillä. Teipit ja ompelupidennykset eivät pysy korjaamattomina hiuksissa yhtä kauaa. Teippien ongelma on valuminen ja monet valittavat, ettei teippipidennykset näytä hyviltä jos hiukset on kiinni. Ompelupidennystä joutuu korjailemaan usein ja tiukkaan letitetty letti kiristää aluksi päänahkaa."
On totta, että sinettipidennys on tällä hetkellä kestävin kiinnitystekniikka, koska hiukset "liimataan" omiin hiuksiin kiinni. Micro ringit eivät kuitenkaan pysy läheskään yhtä kauaa. Ne ovat kyllä hellävaraisempi kiinnitystapa kuin esim. sinettiliima, ja niitä on hellpo nostaa huollon yhteydessä, mutta oman kokemukseni mukaan ne valuvat melko nopeastikin alemmas asennuksen jälkeen, varsinkin jos oma tukka on kovin liukas.
Teippipidennykseen olen itse tykästynyt eniten omassa käytössä, ja niiden laittaminen on myös ehdottomasti nopein tapa tehdä hiustenpidennys. Jos käytettävä teippi on laadukasta, teipit eivät kyllä valu yhtään, ellei erehdy laittamaan hoitoainetta teippien kohdalle. Teippipidennykset myös näyttävät luonnollisilta mikäli lisätyt osiot ovat tarpeeksi kapeita, oli tukka sitten kiinni tai auki.
"Pidennysten kesto riippuu ihan käytetystä menetelmästä, pidennyshiuksien laadusta ja omien hiusten kasvunopeudesta. Sinetti/Micro Ring pidennykset pysyy hyvänä ja korjaamattomana jopa puolikin vuotta jos omat hiukset eivät kasva kovin nopeasti. Senkin jälkeen hiukset voidaan irrottaa ja kiinnittää vain uudelleen jos ne on hyvin hoidetut ja laadukkaat hiukset. Teippi- ja ompelupidennykset kestää 2-3 kk ja korjauttaa voi joutua jopa useammin."
Olen itse tehnyt, ja minulla on ollut päässäni pidennykset lähes kaikilla olemassaolevilla tekniikoilla. Omien ja asiakkaideni kokemusten mukaan sinetti- ja teippipidennykset ovat pysyneet parhaiten, ja myös näyttäneet parhailta. On silti silkkaa valehtelua, että sinetti- ja micro ring -pidennykset voisivat olla tukassa yhtämittaa puoli vuotta! Hiukset kasvavat kuukaudessa n 07-1,5cm, joten puolessa vuodessa pidennykset roikkuisivat niin alhaala, että kiinnitykset näkyisivät, oma hius rastottuisi ja alkaisi katkeilla, jonka jälkeen omat hiukset olisivat kamalassa kunnossa. Liian pitkään samojen pidennysten pitäminen on yleisin syy, miksi tukka menee huonoksi pidennysten takia. Micro ring pidennys tuskin edes pysyisi kiinni puolta vuotta. Korkeintaan 3-4kk on sopiva aika, jonka jälkeen pidennyksen kanssa pitäisi käydä huollossa. Teippipidennykset pysyvät myös tuon max 4kk, mutta ompelupidennykset eivät korjaamatta pysy korkeintaan kuin 3-4 viikkoa.
"Hintaa on vaikea sanoa edes noin, koska hinnat riippuu monesta seikasta. Kampaajalla otetut laadukkaat sinettipidennykset yleensä maksaa 300 eurosta ylöspäin."
En löytänyt yhtään kampaajaa joka tekisi noin halvalla pidennystä. Tietenkin eri asia jos ostat itse materiaalit, pelkän työn voit saada juuri ja juuri tuolla hinnalla, jos ostat materiaalit itse. Materiaaleihin menee pidennystekniikasta, tarvittavasta lisähiusmäärästä ja pidennyshiusten pituudesta riippuen 80-250e. - faerieee
KampaajaÄippälomalla kirjoitti:
"Kestävimmän ja parhaimman lopputuloksen saa melkeinpä sineteillä tai Micro Ringeillä. Teipit ja ompelupidennykset eivät pysy korjaamattomina hiuksissa yhtä kauaa. Teippien ongelma on valuminen ja monet valittavat, ettei teippipidennykset näytä hyviltä jos hiukset on kiinni. Ompelupidennystä joutuu korjailemaan usein ja tiukkaan letitetty letti kiristää aluksi päänahkaa."
On totta, että sinettipidennys on tällä hetkellä kestävin kiinnitystekniikka, koska hiukset "liimataan" omiin hiuksiin kiinni. Micro ringit eivät kuitenkaan pysy läheskään yhtä kauaa. Ne ovat kyllä hellävaraisempi kiinnitystapa kuin esim. sinettiliima, ja niitä on hellpo nostaa huollon yhteydessä, mutta oman kokemukseni mukaan ne valuvat melko nopeastikin alemmas asennuksen jälkeen, varsinkin jos oma tukka on kovin liukas.
Teippipidennykseen olen itse tykästynyt eniten omassa käytössä, ja niiden laittaminen on myös ehdottomasti nopein tapa tehdä hiustenpidennys. Jos käytettävä teippi on laadukasta, teipit eivät kyllä valu yhtään, ellei erehdy laittamaan hoitoainetta teippien kohdalle. Teippipidennykset myös näyttävät luonnollisilta mikäli lisätyt osiot ovat tarpeeksi kapeita, oli tukka sitten kiinni tai auki.
"Pidennysten kesto riippuu ihan käytetystä menetelmästä, pidennyshiuksien laadusta ja omien hiusten kasvunopeudesta. Sinetti/Micro Ring pidennykset pysyy hyvänä ja korjaamattomana jopa puolikin vuotta jos omat hiukset eivät kasva kovin nopeasti. Senkin jälkeen hiukset voidaan irrottaa ja kiinnittää vain uudelleen jos ne on hyvin hoidetut ja laadukkaat hiukset. Teippi- ja ompelupidennykset kestää 2-3 kk ja korjauttaa voi joutua jopa useammin."
Olen itse tehnyt, ja minulla on ollut päässäni pidennykset lähes kaikilla olemassaolevilla tekniikoilla. Omien ja asiakkaideni kokemusten mukaan sinetti- ja teippipidennykset ovat pysyneet parhaiten, ja myös näyttäneet parhailta. On silti silkkaa valehtelua, että sinetti- ja micro ring -pidennykset voisivat olla tukassa yhtämittaa puoli vuotta! Hiukset kasvavat kuukaudessa n 07-1,5cm, joten puolessa vuodessa pidennykset roikkuisivat niin alhaala, että kiinnitykset näkyisivät, oma hius rastottuisi ja alkaisi katkeilla, jonka jälkeen omat hiukset olisivat kamalassa kunnossa. Liian pitkään samojen pidennysten pitäminen on yleisin syy, miksi tukka menee huonoksi pidennysten takia. Micro ring pidennys tuskin edes pysyisi kiinni puolta vuotta. Korkeintaan 3-4kk on sopiva aika, jonka jälkeen pidennyksen kanssa pitäisi käydä huollossa. Teippipidennykset pysyvät myös tuon max 4kk, mutta ompelupidennykset eivät korjaamatta pysy korkeintaan kuin 3-4 viikkoa.
"Hintaa on vaikea sanoa edes noin, koska hinnat riippuu monesta seikasta. Kampaajalla otetut laadukkaat sinettipidennykset yleensä maksaa 300 eurosta ylöspäin."
En löytänyt yhtään kampaajaa joka tekisi noin halvalla pidennystä. Tietenkin eri asia jos ostat itse materiaalit, pelkän työn voit saada juuri ja juuri tuolla hinnalla, jos ostat materiaalit itse. Materiaaleihin menee pidennystekniikasta, tarvittavasta lisähiusmäärästä ja pidennyshiusten pituudesta riippuen 80-250e.Itselläni Micro Ring pidennykset eivät ainakaan lähteneet valumaan, vaan pysyivät kuukausia päässä. Silikonivuoratut renkaat pysyy paremmin, kuin ne pelkät metalliset. Ja hoitohan siihen pysymiseen vaikuttaa aika suurelta osin. Monet käyttää tietämättään esim. silikonipitoisia shampoita, jotka liukastavat hiusta ja voivat yhtälailla aiheuttaa myös sinettipidennysten irtoamisen.
Keskihinta kampaamoissa on noin 4 e/sinetti ja ohuisiin ja kerrostettuihin hiuksiin riittää vähempikin määrä kuin 100 sinettiä, joten hinta voi hyvinkin pyöriä 300 euron paikkeilla. - Uusi hiusmalli..
En löytänyt yhtään kampaajaa joka tekisi noin halvalla pidennystä. Tietenkin eri asia jos ostat itse materiaalit, pelkän työn voit saada juuri ja juuri tuolla hinnalla, jos ostat materiaalit itse. Materiaaleihin menee pidennystekniikasta, tarvittavasta lisähiusmäärästä ja pidennyshiusten pituudesta riippuen 80-250e.Itse mietin myös tätä micro ring pidennystä. En ole ennen edes kuullut koko tekniikasta, itsellänikin ollut vain sinettipidennyksiä. Micro ring (vai micro loop?) tekniikka vaikuttaa kuitenkin suht helopolta itsekin laittaa. Ainut mikä epäilyttää on että näkyykö micro ringin "renkaat" miten oman hiuksen alta? Itselläni nyt melko lyhyt melkein polkkatukka malli, saankohan mitenkään suht luonnollisen näköistä pitkää tukkaa micro ringeillä?
Hinnoista vielä sen verran että itse sain viimeksi sineteillä (joita ei kuitenkaan tarvittu kovinkaan suurta määrää) ihanan pitkän tukan ja vielä todella upean malliin leikkauksen alle 100 eurolla. Suosikaa pienten paikkakuntien kampaamoja, huomattavasti edullisemmat hinnat.. :) - faerieee
Uusi hiusmalli.. kirjoitti:
Itse mietin myös tätä micro ring pidennystä. En ole ennen edes kuullut koko tekniikasta, itsellänikin ollut vain sinettipidennyksiä. Micro ring (vai micro loop?) tekniikka vaikuttaa kuitenkin suht helopolta itsekin laittaa. Ainut mikä epäilyttää on että näkyykö micro ringin "renkaat" miten oman hiuksen alta? Itselläni nyt melko lyhyt melkein polkkatukka malli, saankohan mitenkään suht luonnollisen näköistä pitkää tukkaa micro ringeillä?
Hinnoista vielä sen verran että itse sain viimeksi sineteillä (joita ei kuitenkaan tarvittu kovinkaan suurta määrää) ihanan pitkän tukan ja vielä todella upean malliin leikkauksen alle 100 eurolla. Suosikaa pienten paikkakuntien kampaamoja, huomattavasti edullisemmat hinnat.. :)Micro ringejä on saatavilla monessa eri värissä ja ne valitaan oman hiuksen värin mukaan. Ringit eivät näy omien hiusten joukosta ja rengas on kooltaan pienempi kuin sinetti. Jos sinettien kanssa ei ole ollut ongelmaa näkymisen kanssa, niin ei tule olemaan Micro Ringienkään kanssa. Paljon riippuu toki laittajasta, kokematon ja ammattitaidoton laittaja voi pilata pidennyksen sillä, että laittaa lisäkkeet väärin kohtiin jolloin kiinnikkeetkin saattaa näkyä.
Itselläni ei ole Micro Loopeja ollut, mutta ainakin Dreamhairin kuvissa jostain syystä Micro Loopien kiinnitysrenkaat näyttää huomattavasti pidemmiltä kuin Micro Ringit. Vaikka pidennystekniikat ovatkin kummassakin aika helpot, niin pidennykset eivät kuitenkaan ole mikään tee-se-itse-homma, koska niiden laitossa on otettava huomioon paljon muutakin kuin se miten hiuksen saa kiinni omaan. - hair_
faerieee kirjoitti:
Micro ringejä on saatavilla monessa eri värissä ja ne valitaan oman hiuksen värin mukaan. Ringit eivät näy omien hiusten joukosta ja rengas on kooltaan pienempi kuin sinetti. Jos sinettien kanssa ei ole ollut ongelmaa näkymisen kanssa, niin ei tule olemaan Micro Ringienkään kanssa. Paljon riippuu toki laittajasta, kokematon ja ammattitaidoton laittaja voi pilata pidennyksen sillä, että laittaa lisäkkeet väärin kohtiin jolloin kiinnikkeetkin saattaa näkyä.
Itselläni ei ole Micro Loopeja ollut, mutta ainakin Dreamhairin kuvissa jostain syystä Micro Loopien kiinnitysrenkaat näyttää huomattavasti pidemmiltä kuin Micro Ringit. Vaikka pidennystekniikat ovatkin kummassakin aika helpot, niin pidennykset eivät kuitenkaan ole mikään tee-se-itse-homma, koska niiden laitossa on otettava huomioon paljon muutakin kuin se miten hiuksen saa kiinni omaan.Kyllä pidennykset voivat olla myös tee-se-itse-hommia, jos on taitava laittamaan omia hiuksia ja tietää ennen kaikkea mitä tekee ja miten. Paljon netistä löytyy tietoa miten voit itsellesi laittaa pidennyksen.
Itse olen myös kokeillut micro ringsejä, teippejä, liimaa ja nyt viimeisimpinä klipsejä. Sen verran voi sanoa, että klipsit ovat kaikista helpoimmat ja parhaimmat. Voi vaihdella kampauksia ja yön ajaksi voi ottaa pidennykset pois, jolloin hiusten kunto säilyy laadukkaampana, omat hiukset lepäävät ja omia hiuksia voi pestä ilman että aina tarvitsee pestä pidennyshiuksia. Minulla ainakin on ollut niin, että klipseillä olevia hiuksia olen joutunut huomattavasti harvemmin pesemään kuin muilla tekniikoilla.
Itselläni on oikeasti sellainen lyhyt, heman rikottu polkkatukka ja aina olen tarvinnut hiustenpidennyshiusta n. 150-170 g. Joten sinetteinä se olisi aika paljon, mutta parhain on ollut kun ostanut suoraan hiusnauhaa. Hiusnauha on paljon tuuheampaa kuin vastaavasti sinetit. Sinetit myös näkyvät helpommin, koska lopputulos on liian luiru, ellei laita todella paljon niitä sinettejä. Micro ringsien kohdalla on ollut, että ne näkyvät liikaa jos laitan päällimmäisiin hiuksiin tai sitten jos en laita niin liian luiru tulee.
Olen laittanut hiustenpidennyksen itselleni riippuen mistä olen ostanut ja miten paljon hiusta, mutta sanotaan, että aina n. 80-250 e/kerta. Joskus saattaa olla tosi hyviä tarjouksia joten säästyy paljon rahaa. Hyviä nettikauppoja ovat esim. Hairtrade, Rapunzel, Connec-2-hair ja joitakin muitakin...
On kyllä totta, että ei kenenkään kannata pitää pidennyksiä puolta vuotta, sinetit tai teipit ovat jo siinä vaiheessa n. olkapäiden kohdalla, jolloin ne näkyvät taatusti tosi pahasti. Itse kyllästyin teippeihin myös siksi, että n. kuukauden päästä ne piti ottaa pois ja värjätä juurikasvu sekä samalla ottaa uutta teippiä ja asetella kiinnityskohdat ylemmäksi jolloin taas kuukauden päästä sama homma.
Kestävin ja paras tulos kuitenkin riippuu aina siitä käyttäjästä, jollain on liukkaammat ja rasvaisemmat hiukset kuin muilla, jollain ohuemmat kuin toisilla, jollain kasvavat todella nopeasti. Tärkeintä onkin löytää juuri se oikea tapa itselle, kaikille ei sovi sama menetelmä vättämättä parhaiten. - Kaaaatri
En löytänyt yhtään kampaajaa joka tekisi noin halvalla pidennystä. Tietenkin eri asia jos ostat itse materiaalit, pelkän työn voit saada juuri ja juuri tuolla hinnalla, jos ostat materiaalit itse. Materiaaleihin menee pidennystekniikasta, tarvittavasta lisähiusmäärästä ja pidennyshiusten pituudesta riippuen 80-250e.Heippa!
Itse ole käyttänyt vuosia pidennyksiä ja on totta, että hinnat vaihtelevat tosi paljon.
Sattumalta löysin paikan Vantaalla joka tekee pidennykset hintaan vain 199€!! Kun soitin, niin kertoivat että hinnat ovat niin matalat sillä he tuovat itse maahan hiukset.
Heillä kans microloop ja ajattelinkin mennä kokeilemaan sitä!
Paikka taisi olla La Vida Bella..
- gukyui
itsekin olen laittanut sineteillä ja ne pysyivät yllättävän pitkään ja hyväkuntoisina. Ostin omat hiuspidennykset täältä
http://www.cybershop.fi/product/2629/100-human-hair--blonde
sieltä saa suht halvalla ja tuotteet ovat myös laadukkaita.- hymmm
Mulla kävi silmään tuolla cybershopin sivuilla,että vaikka myytävää tuotetta mainostetaan että sen on 100% human hair, niin silti puhutaan kuidusta koko ajan. Aito hius ei ole kuitua, ja jos pidennyshius on kuitua, se ei ole hyvälaatuista, vaan rastoittuu, takkuuntuu ja sitä ei voi muotoilla/kuivata kuumentamalla tai värjätä.
- nööäööpöö
hymmm kirjoitti:
Mulla kävi silmään tuolla cybershopin sivuilla,että vaikka myytävää tuotetta mainostetaan että sen on 100% human hair, niin silti puhutaan kuidusta koko ajan. Aito hius ei ole kuitua, ja jos pidennyshius on kuitua, se ei ole hyvälaatuista, vaan rastoittuu, takkuuntuu ja sitä ei voi muotoilla/kuivata kuumentamalla tai värjätä.
Jos vielä jaksat selailla niin pistää sullekkin silmään että siellä on ihan selitetty, miks puhuvat kuidusta. Ja syy on se että hiushan on kuitua. Niinkuin kaikki puut ja viljat ja....ei se tarkoitra että puhuu kuidusta et se olisi muovia
- mp
tekevät edullisesti pidennyksiä!
- Näillä
Itselläni on ollu sinetti pidennykset ja on itseasiassa tällä hetkelläkin, edellisiä pidin 7kk pysy hyvin eikä ne sinetit näkyvästi roikkunut. Ja voin sanoa että sinetit kestävät mitä vaan. Laitoin tämän hetkiset pidennykset ulkomailla ja kun ne oli päähän laitettu niin koko tukka vaalennettiin. Vaikka aina sanotaan ettei sinetti pidennyksiä voi vaalentaa koska ne eivät kestä sitä. nämä kestivät hyvin eikä ole yhtään sinettiä viellä lähtenyt vaikka laitosta jo kuukausi.
Itselläni on ollut juhlia johon olen pistänyt erilaisia kampauksia ja sineteille se onnistuu hyvin, ja kestää hyvin.
Ja minusta on kiva laittaa myös hiuksia ihan omaksi iloksi jolloin tykkää kihartaa ja sekin onnistuu hyvin kunhan ei sinetin päältä kiharra. Suosittelen siis sinettejä ehdottomasti :) - Mindy.aa-
Hei! Itse suosittelen Micro ring pidennyksiä. Helppo laittaa itse, pois ottaminen helppoa ja suht halvatkin, eikä pilaa omia hiuksia. Itse olen tilannut: http://www.rapunzelofsweden.fi
Sieltä löytyy myös video ohjeet laittoon ja pois ottoon.
Rapunzelistä saa myös muita pidennyksiä, peruukkeja yms.
Ja todella hyvä laatuiset pidennykset ja nopea toimitus. - :( !
VIDA HAIR kylmäkeratiinipidennykset ovat ainakin erittäin huonolaatuiset. Varmasti mikä tahansa muu on parempi!!! Takkuuntuu, eikä poistoaine kykene kunnolla niitä irrottamaan. :(
- Micro ring
Itselläni oli kerran kampaajalla laitetut, laadukkaat Micro ring pidennykset.
Minun on sanottava niistä pelkkää miinusta.
-urheillessa hiki vetisti metallirenkaan sisällä olevaa silikonia ja hiuksista tuli tahmaiset ja liimaiset
-tuntui painavalle(1 ring 2g - 100 osion renkaat 200g)
-lisäksi, jos joutuu onnettomuuteen ja pää pitää kuvata magneetilla, niin tiedättekö, mitä metallisille micro ringeille tehdään? Ajetaan klipperillä kokonaan pois.
Itselleni paras valinta on sinetit, jotka sopivat hikoilevalle päänahalle, kovaan urheiluun ja kulutukseen :) - sinetit
http://www.salonroyal.fi/hinnasto.html voiko tuo pitää paikkaansa että sinettipidennyksien hinta on 55-75 euroa...
- sinetit
vai osaako kukaan tulkita mitä tuolla tarkoitetaan:
sinetti
35cm 55 euroa (20 kpl)
45cm 62 euroa
60cm 75 euroa - tietoaa
sinetit kirjoitti:
vai osaako kukaan tulkita mitä tuolla tarkoitetaan:
sinetti
35cm 55 euroa (20 kpl)
45cm 62 euroa
60cm 75 euroaluultavasti tuo tarkoittaa sitä että
20 kpl sinettejä 35senttimetrisiä maksaa 55€. Eli aika kallista.
(koska ite laitan omani, ja tulee paljon halvemmaksi)
itselläni on 120 sinettiä ja juuri hyvä määrä. yleensä kai sinettejä yms. laitetaan noin 80-170?riippuen hiuksen paksuudesta pituudesta yms
35cm pidennykset tulis maksaa noin 330 euroa :)
sori epäselvyyys viestissä7
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305822Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144374Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522961Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391559Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 661301
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161