Jaksatko olla kohtelias kaikkia kohtaan? Vai valikoitko ne, jotka kohteliaisuutesi ansaitsevat?
Mies ja kohteliaisuus...
10
145
Vastaukset
- laskin väärin
Se on lähtökohta ja sillä lähdetään aina liikkeelle :-) Ainakin yritän. Vastaankin on mahdollista sanoa kohteliaasti.
- Jonem
vieraille on helmpompi olla kohtelias kun omalle kullalle. Jos vituttaa sen käytös niin ei varmasti saa takkia päälle tai ovea auki. Ihan on kiinni siitä, missä mennään. Jos ite oon töpeksinyt niin kohteliaisuudellla voi korjata jos vaan voi.
- laskin väärin
Jonem kirjoitti:
vieraille on helmpompi olla kohtelias kun omalle kullalle. Jos vituttaa sen käytös niin ei varmasti saa takkia päälle tai ovea auki. Ihan on kiinni siitä, missä mennään. Jos ite oon töpeksinyt niin kohteliaisuudellla voi korjata jos vaan voi.
Nii, mutta saahan sitä joskus olla huonolla tuulella. Vähän eri asia nyt oikeastaan... jos toinen sut hyvin tuntee niin ei se sitä "tosissaan" välttämättä ota, vaan osaa jo vähän lukea toisen mietteitä. Riippuu tosiaan siitä tilanteesta.
- uk-ko
pyrin, vaikka en ihan aina siihen yllä. Kohteliaisuus tarkoittaa minimissään asiallisuutta. Negatiivinen kohteliaisuus tarkoittaa, että ei vittuilla.
Yleensä mulle ei mielestäni tuota ongelmia harjoittaa kohteliaisuutta. Jos alkaa tehdä tiukkaa, ajattelen kaksi kertaa, vastaanko ollenkaan.- ihmetellyt
miksi miehet eivät ole suomessa kohteaita naisille ja esim. avaa ovea heille sen sijaan he paiskaavat sen mennessään naisen päälle. Toisin on muissa maissa.
- uk-ko
ihmetellyt kirjoitti:
miksi miehet eivät ole suomessa kohteaita naisille ja esim. avaa ovea heille sen sijaan he paiskaavat sen mennessään naisen päälle. Toisin on muissa maissa.
olen ihmetellyt sitä, kuinka monet naiset pitävät tuollaisia eleitä loukkaavina ja sovinistisen alistavina.
Kohteliaisuus ei ole aina yksinkertainen asia. Joskus sen tarjoaminen esim. tuollaisessa rituaalisessa muodossa voi olla loukkavaa. Joskus taas sen vaatiminen voi olla loukkaavaa. Kummallakaan ei ole tekemistä varsinaisesti kohteliaisuuden kanssa, jonka ymmärrän hyväksi köytökseksi. ihmetellyt kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa! Mulle avataan kyllä ovia ja huolehditaan ettei astuta hameen helman päälle. On mulle tarjouduttu tuoliakin siirtämään kun olen istumaan menossa, eli tyrmään täysin sen, että suomalaismiehet ei muka olis kohteliaita. On ne! :)
Olisiko niin, että sitä aina ensimmäiseksi odottaa, että minulle itselleni ollaan kohteliaita ja aurinkoisia ennen kuin voin hymyillä. Kun kaikki toimivat näin, ei kukaan hymyile.
Tosin joskus ajattelin näin, että kohtelen kaikkia samalla tavalla kuin he minua kohtelevat.
Enää en pidä kiinni tuosta tavasta ajatella, koska en nähnyt sen hyödyttävän mitään.- ????????
asiallisuus kohteliaisuutta? Siinä tapauksessa olen. Tekopyhyys vituttaa ja sen jälkeen en enää ole kohtelias.
- jv-77
Kohtelen muita siten,kuin he minua-eli kyllä mun mielestä kohteliaisuus "on ansaittava".
-Toki aluksi olen kohtelias kaikille,mutta loput on heistä itsestään kiinni...ja siitä miten he kohtelevat muita,osaan olla myös mykkäkoulua pitävä ja erittäin PITKÄ-vihainen,varsinkin jollei hän pyydä anteeksi.
Ja tiettyjä elämäntapoja omaavia 'hyljeksin',mutta en esim.sairauden takia,koska itsellänikin on eplilepsia,niin tiedän millaista on olla kiusattu:(
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun594044KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar932408Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo452062- 221793
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?261601- 281536
- 151212
- 311148
- 1101125
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale791062