Orjatyö kiellettävä, työnteosta oikeaa palkkaa

miksi?

Miettikäähän poliitikot miltä työttömästä tuntuu: Ilmaiseen orjatyöhön pakotettuna 80 km päähän kotoa, ei autoa. Joka aamu bussilla 1.5 tuntia pakolliseen orjatyöhön josta ei saa senttiäkään hyötyä, kun 8 euroa/päivä menee pelkkiin linja-autolippuihin ja ruokaan. Sitten viereiseen työpisteeseen tulee naapurissa asuva vakinainen työntekijä, jolla on TES-työsopimus ja joka saa 45 minuutissa saman rahan kuin orjatyöläinen koko päivänä. Illalla sitten orja istuu 1.5 tuntia takaisinpäin bussissa 80 kilometriä, eikä ole hyötynyt antamastaan työpanoksesta MITÄÄN.

Mitäpä poliitikot kuvittelette että tämä orjatyöläinen ajattelee teistä? Entä mitä hänen lainkuuliaisuudelleen tapahtuu? Miten perustelette esimerkiki sen, että kymmenien vuosien työhistorian omaava viisikymppinen joutuu HARJOITTELEMAAN ILMAISEKSI kuukausia jotakin perustyötä jonka hän oppii päivässä.

Ehkä hän jopa yön pimeimpinä tunteina pohtii, että oikeasta työstä pitäisi maksaa oikeaa palkkaa.

Hän saattaa myös pohtia mitä merkitystä on perustuslailla, jossa taataan ihmisille oikeus valita työnsä, sekä sitä että samaisessa perustuslaissa kielletään orjien pitäminen.

3

688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsgdsg

      niin no en mä ainaskaan menisi ilmaiseksi.. muutenkuin jos se kuluu ammattitutkintoon jos en vältämättä itse halua.

    • Juttusi on aivan oikein, että sellaista työtä ei voi nimittää muuksi kuin lailliseksi orjatyöksi. Ihmettelin lukiessani, että millä saat 8e riittämään 80km automaksuun ja ruokaan päivässä?
      Me suomalaiset olemme liian kilttejä ja hyväksymme tällaisen menettelyn. Meidän täytyisi kaikkien samassa tilassa olevien kansalaisten poikotoida kyseisiä työpaikkoja. Tukea täytyisi löytyä vakituisissa työsuhteissa oleviltakin. Ammattiliittojen tulisi puuttua kovin ottein estääkseen orjatyön käytön, mutta kun ei ammattiliitoiltakaan löydy selkärankaa estämään tällainen käytäntö!
      Esittämäsi toiminta on kyllä alle kaiken ymmärryksen ja elämme ns. sivistysyhteiskunnassa.

    • aaasytatsa

      Joutavata puhetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2803
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      73
      2576
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2121
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1449
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1413
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe