Valehtelu parisuhteessa.

252552

Rehellisyys ja uskollisuus ovat yksi parisuhteen kulmakiviä, se taitaa olla kaikkien tiedossa. Mutta ulottuuko sellainen ihka oikea rehellisyys myös arjen (pieniin) asioihin?

Tarkoitan tällä sitä, että:

jokainen meistä tekee virheitä, ja pääosin vahingossa. Oletetaan, että virheen tekijä on sen tapahtuessa ainoa joka siitä tietää. Jos virhe on sellainen, että toisen saadessa tietää siitä, syttyy hurja taistelu, niin onko pahasti väärin yrittää välttää tämä riita sillä, että ei kerro mitä on tullut tehtyä? Silloinhan on vähän sellainen luikuri joka keplottelee itsensä kuiville, mutta sillä tavalla pääsisi monesti paljon helpommalla...

Tässä minun kohdaltani esimerkki: vaimoni on hyvin tarkka vaatteistaan: hän haluaa hoitaa niitä hyvin jotta ne näyttäisivät hyviltä vielä pitkään. Sen takia hän on myös todella tarkka siitä vaatteet, joiden pesuohjeissa kielletään konepesu, pestään käsin. Pari kertaa olen ajatellut, että ilahdutan vaimoani sillä, että pesen mahdollisimman paljon pyykkiä hänen ollessaan työvuorossa. No, vahingossa on sitten livahtanut joukkoon näitä hänen tarkkaan varjelemiaan vaatteita. Tiedän hänen saavan raivokohtauksen jos hän saisi tuosta tietää (sinällänsä oikein, koska hän on tarkasti varjellut niitä ja minä tulen ja pilaan kaiken jne), mutta en ole hänelle koskaan kertonut. Olen suunnitellut, että myönnän virheeni jos hän sen huomaa, mutta ei hän ole huomannut vaatteissaan mitään eroa, ja olen jättänyt asian kertomatta.

Onko muilla tällaisia vastaavia sattumuksia tai salattuja tekosia?

13

1137

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • prinsessa222

      Mutta opettele semmonen asia,että älä yritä ilahduttaa toista asioilla,joilla LUULET olevan positiivinen vaikutus!! Tuo vaateasiakin..ihan niinku verta kaivaisit nenästäsi..Jos tiedät jonku jutun olevan erityisen tarkkailun alla,niin miksi pitää mennä puuttumaan koko asiaan!! Miksi ottaa tuommoinen tyhmä riski ja ehkä pahoittaa toisen mieli pitkäksi aikaa..oishan ne vaatteetkin voinu mennä pilalle,entäs sitten?

      • ---

        Minulla on taas ongelmana, että muutaman kerran tullut polteltua pilveä kavereiden kanssa! Mies ei pitäisi jos saisi tietää - olen tunnustanut että sitä tuli nuorempana polteltua mutta ei enää. Silti olen pari kertaa vetänyt savut, ihan vain rentoutuakseni. Olen jättänyt kertomatta, vaikka sisällä on koko ajan tunne että pitäisi kertoa. Mutta olen ajatellut jättää asian omaan tietooni, en halua huolestuttaa miestä enempää enkä muutakaan riitaa tms.


      • 303030

        Heh, voisin sanoa että opettele sinä sellainen asia että erotat vahingon tietoisesta riskinotosta. Kyseessä oli siis alunperin tietämättä tehty vahinko, ei tietoinen riskinotto.

        Kysyt että miksi ottaa tuollainen tyhmä riski. Vastaus on, että mitään riskiä ei otettu, kyseessä oli onneton vahinko. Tottakai sen olisin voinut kertoa heti ja esittää vahinkona, mutta tuo toinen osapuoli sattuu olemaan sellainen että raivostuu, oli kyseessä vahinko tai ei, joten koska oli olemassa vielä mahdollisuus välttää riita, niin jätin kertomatta. Mutta tosiaan, vahinko, ei riskinotto. Luitko tuon kirjoitukseni kunnolla?


      • rinsessa787
        303030 kirjoitti:

        Heh, voisin sanoa että opettele sinä sellainen asia että erotat vahingon tietoisesta riskinotosta. Kyseessä oli siis alunperin tietämättä tehty vahinko, ei tietoinen riskinotto.

        Kysyt että miksi ottaa tuollainen tyhmä riski. Vastaus on, että mitään riskiä ei otettu, kyseessä oli onneton vahinko. Tottakai sen olisin voinut kertoa heti ja esittää vahinkona, mutta tuo toinen osapuoli sattuu olemaan sellainen että raivostuu, oli kyseessä vahinko tai ei, joten koska oli olemassa vielä mahdollisuus välttää riita, niin jätin kertomatta. Mutta tosiaan, vahinko, ei riskinotto. Luitko tuon kirjoitukseni kunnolla?

        Jos osaat kerran itsekkin asiat vääntää mielesi mukaan sopiviksi,mikä on ongelmasi?
        Että valehtelevatko kaikki muutkin suhteissaan?
        Jos sä nytkin valehtelet? Jos ne pyykit kuitenkin ihan kiusallas pesit pilalle ja saat kiksin odotellessasi,jäätkö kiinni?
        Vähän niinku kaupassa jännitystä hakeva julkkis,kun se varastaa..ei tarpeeseen vaan jännityksen vuoksi?
        Ja itsekkin tuossa myönsit,ettei kumppanisi siitä välitä,teitkö sen tahallasi vai vahingossa.sama paska niskaan sataa,kun jäät kiinni!
        Ja kyllä,luin kirjoituksesi kunnolla,vaikka ilmanaikuinen kirjoitteluhan tuo olikin..


      • '''''''''''''''''
        rinsessa787 kirjoitti:

        Jos osaat kerran itsekkin asiat vääntää mielesi mukaan sopiviksi,mikä on ongelmasi?
        Että valehtelevatko kaikki muutkin suhteissaan?
        Jos sä nytkin valehtelet? Jos ne pyykit kuitenkin ihan kiusallas pesit pilalle ja saat kiksin odotellessasi,jäätkö kiinni?
        Vähän niinku kaupassa jännitystä hakeva julkkis,kun se varastaa..ei tarpeeseen vaan jännityksen vuoksi?
        Ja itsekkin tuossa myönsit,ettei kumppanisi siitä välitä,teitkö sen tahallasi vai vahingossa.sama paska niskaan sataa,kun jäät kiinni!
        Ja kyllä,luin kirjoituksesi kunnolla,vaikka ilmanaikuinen kirjoitteluhan tuo olikin..

        Itse en ainakaan kertoisi. Turha tehdä toisen elämää vaikeammaksi kuin se on kun mitään vahinkoakaan ei lopulta tapahtunut.


      • Pirulle pikku sormi.
        ''''''''''''''''' kirjoitti:

        Itse en ainakaan kertoisi. Turha tehdä toisen elämää vaikeammaksi kuin se on kun mitään vahinkoakaan ei lopulta tapahtunut.

        Loppujen lopuksi totuuden kiertäminen tulee tavaksi ja lopulta petätkin puolisoasi ja kirkkain silmin kiellät kaiken..


    • KylmäNainen

      rehellisyys ihmissuhteissa ei toimi. Jo se, että haluaa suojella rakkaimpiaan pakottaa joskus valehtelemaan.

    • Tane oikealta

      Täydellinen rehellisyys ei toimi IKINÄ parisuhteessa. On vain asioita, joita ei kannata kertoa.

      • hyhhhyhyhyhyhyhy

        Täydellinen rehellisyys on parisuhteen a ja o. sitten kun jää kiinni valheesta, miten kuvittelet että toinen enää luottaa suhun missään? kysyn mä


      • järkevää,eikö totta!
        hyhhhyhyhyhyhyhy kirjoitti:

        Täydellinen rehellisyys on parisuhteen a ja o. sitten kun jää kiinni valheesta, miten kuvittelet että toinen enää luottaa suhun missään? kysyn mä

        Valkoiset valheet kuuluu hyvään suhteeseen..
        Ei kaikkia asioita vaan kannata kertoo..
        Äitille kerrotaan pienenä asiat oikeesti..aviopuoliso ei ole äiti!
        Naiset nyt vaan on mestareita vääntään viattomistakin juttuista päinvastaisia,joten miksi kertoo ollenkaan?
        Jos jään kiinni,sanon vaan etten muista?


    • huumoria kehiin

      Itse kuittaisin tuollaiset jutut hurtilla huumorilla. Tuntuu kyllä omituiselta tyypiltä, jos vahingosta suuttuu. Oletko varma, ettet vain oleta hänen suuttuvan? Itse kysymykseen, salailu ei ole ikinä hyvä vaihtoehto, jos haluaa rakentaa luottamuksellista parisuhdetta, mutta harvemmin sitä on kyllä pikkuasioiden kanssa edes tarvitnnut pohtia. Edellisessä suhteessani en esimerkiksi uskaltanut kertoa tavanneeni kavereitani, koska puolisoni olisi tosiaankin raivostunut. Erohan siitä sitten tietty tulikin.

      • ...........

        jotkut naiset ovat ostaneet monen sadan euron merkkivaatteita joita ei ehdottomasti saa pestä koneessa, koska herkät ja yksityiskohtia täynnä olevat materiaalit menee pilalle. jos minun mies laittaisi versace mekkoni vahingossa pesukoneeseen, haluaisin mieluummin olla tietämättä asiasta.


    • ouiouinonnon

      - vaikka et kertoisikaan pikku erehdyksestäsi, se ei tee sinusta toivotonta valehtelijaa joka seuraavaksi pettää ja valehtelee siitäkin, kuten joku tuolla väittää
      - mielestäni olisi ikävää vaimon puolelta alkaa huutamaan sinulle, ajatushan on tärkein ja sinähän yritit vain auttaa
      - sinuna olisin kertomatta, mutta tosiaan, kannattaa seuraavaksi ehkä kanavoida tuo auttamisen halu esim imurointiin, lattioiden tai ikkunoiden pesuun ja vastaaviin.

      Täällä suomi24:ssa on aika tulehtunu ilmapiiri ja tavallisissakin asioissa apua kaipaavat ihmiset tuntuu saavan pelkkää paskaa niskaansa. Seuraavan kerran kun tarviit apua, niin mee vaikka cosmopolitanin palstoille, siellä saa ystävällisiä ja asiallisia vastauksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe