Pelkäätkö ? ikuista piinaa?

alex-kasi

Pelkäätkö että ikuinen piina olisi olemassa, että se olisi totta? että ...

Usein /lähes aina / ikuiseen piinaan uskovat sanovat "ei se minua koske, minä olen pelastettu".

Ei minun tarvitse asiasta kantaa huolta tai edes keskustella.

Kuinka joku uskova voisi sanoa, että että ei se minua koske jos hän uskoo että suurin osa ihmiskuntaa joutuu (hänen uskonsa mukaan) ikuiseen piinaan. Eikö olekin niin että sellainen "ei se minua koske, minä olen pelastettu" - väitös on tosiasiassa pelon sanelemaa.
Ainakin minulle - jos minä uskoisin ikuiseen piinaan - kyllä se koskisi minua, että monet rakastamasi ihmiset joutuisivat ikuiseen piinaan, kärsimään ikuisesti tulisessä järvessä. Se todella koskisi minua.. ihan sydänjuuria myöten .. ja en voi uskoa, että se ei koskisi jokaista jolla todella on sellainen usko että ikuinen piina on totta.

Nyt on niin että Raamattu ei sellaista opeta, siksi minua "koskettaa" se että ihmisille sellaista yhä syötetään ja että muutamat sellaiseen yhä hädissään uskovat. He pelkäävät väärää asiaa, heidän tulisi pelätä Jumalaa, mutta he pelkäävät olematonta ikuista piinaa ja väittävät samalla että se ei heitä koske..

Joku kysyi minulta että "mitä sinä siitä välität? Mikset anna ihmisten "rauhassa" uskoa ikuiseen piinaansa"?

No annanhan minä jokaisen uskoa ihan mihin vain ja saavat kirjoittaakin minun puolestani vaikka kuinka uskostaan ja väittää että ikuinen piina on totta ja .. no ihan mitä vain .. niinhän minäkin kirjoitan sen minkä olen todeksi havainnut.. Sitten saavat ihmiset lukea meidän kirjoituksiamme ja miettiä että olisiko tuo noin tai näin.

Joka kerta kun joku ihminen vapautuu ikuisen piinan pelostaan olen minä luonnollisesti iloinen hänen puolestaan ja jokainen sellainen vapautuminen on tärkeä - sillä jokainen meistä on tärkeä.

Ei kukaan ala uskomaan ikuiseen piinaan näiden keskustelujen perusteella, mutta monety vapautuvat pelostaan.

Siksi - näin heti vuoden alussa: Pelkäätkö että ikuinen helvetin piina on olemassa, että läheisesi joutuvat kitumaan tulisessa pätsissä ikuisesti - jos nyt uskot itse olevasi pelastunut.

Ei sinun tulisi pelätä sellaista mitä ei ole olemassa ja ikuista piinaa ei ole olemassa - synti ja valhe on olemassa ja niiden mukana käsimyksiä mutta mitään ikuista piinaa ei .. Jos luet Raamattua niin asia kyllä selviää sinullekin.

Ikuinen piina lepää "uskon omaan kuolemattomuuteen" varassa, Raamattu sanoo että synnin palkka on kuolema ja ei kukaan syntinen voi elää (ja kärsiä) ikuisesti, vaan vain kunnes hänen elämänsä loppuu - sitä kannattaa pelätä - jos haluat iankaikkisen elämän. Ihminen kärsii syntiensä tähden, ei siksi että Jumala haluaisi sitä vaan siksi että ihminen itse haluaa tehdä syntiä. Joten paras tapa saada hyvä elämä on lopettaa synnin tekeminen, niin paljon kuin mahdolllista ja kääntyä Jumalan puoleen Jeesuksen uhriin turvaten.

Raamattu sanoo, että ei kukaan valhettelija saa iankaikkista elämää siksi kannattaa karttaa valhetta, Raamattu sanoo älkää tuomitko sillä millä mitalla te tuomitsette .. sillä teidät tuomitaan - siksi kannattaa jättää kaikki tuomitseminen Jumalalle ... vai mitä sanotte..

Hyvää Uutta Vuotta ja sopua palstalle

toivoo
alex :)

77

453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 099656+8+

      jo sinunkin aika vaihtaa levyä, ja keskustella Raamatun sanasta eikä kinastella turhista tulkinnoista. Raamattu ilmoittaa turhia kinasteluja harrastavat olevan mieleltään turmeltuneita ihmisiä.

      • alex-kasi

        Olen huomannut että monet ovat päässeet eroon ikuisen piinan uskostaan kun asista puhutaan.
        Olen varma että se että piinaan uskominen yleensäkään on mahdollista nykyaikaisessa yhteiskunnassakin johtuu siitä ettei asiasta siitä puhuta tarpeeksi. Piinaan usko perustuu ainoastaan pelkoon - sille ei löydy mitään muuta perustusta kuin pelko. Tosiasiassa ikuisen piinan uskossa ei ole mitään järkeä - että joku esimerkiksi väittää että Jumalan oikeudenmukaisuus "vaatii" ikuista pinaa on täysin takaperoista puhetta ja jokainen joka tarkemmin asiaa ajattelee tajuaa sen.

        Siis puhutaan asiasta.. mutta sovussa,jos se meistä riippuu.

        :) alex


      • Kippee on

        1. Tim. 6:4
        niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on
        riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä,
        joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja, ...

        Piina-sanaa ei Raamattu edes käytä iankaikkisesta rangaistuksesta vaan ihan muita sanoja.
        Eikä asiasta pidä riidellä vaan keskustella kuin mies miehelle.


      • Toim.huom.
        alex-kasi kirjoitti:

        Olen huomannut että monet ovat päässeet eroon ikuisen piinan uskostaan kun asista puhutaan.
        Olen varma että se että piinaan uskominen yleensäkään on mahdollista nykyaikaisessa yhteiskunnassakin johtuu siitä ettei asiasta siitä puhuta tarpeeksi. Piinaan usko perustuu ainoastaan pelkoon - sille ei löydy mitään muuta perustusta kuin pelko. Tosiasiassa ikuisen piinan uskossa ei ole mitään järkeä - että joku esimerkiksi väittää että Jumalan oikeudenmukaisuus "vaatii" ikuista pinaa on täysin takaperoista puhetta ja jokainen joka tarkemmin asiaa ajattelee tajuaa sen.

        Siis puhutaan asiasta.. mutta sovussa,jos se meistä riippuu.

        :) alex

        "Jumalan oikeudenmukaisuus "vaatii" ikuista pinaa on täysin takaperoista puhetta
        ja jokainen joka tarkemmin asiaa ajattelee tajuaa sen." - alex-kasi

        Sivusta seuraavakin huomaa että muut ovat sanoneet ettei sitä piinakäsitettä ole Raamatussa.
        Olisi fiksua sinunkin siirtyä Raamatun kielenkäyttöön, siellä varmasti on moniakin sanontoja
        Jumalan ns. oikeudenmukaisuuden vaatimista toimenpiteistä.

        Minun järkeni sanoo että "oikeudenmukaisuus" sisältää ajatuksen että paha saa pahan palkan ja hyvä
        aivan toisenlaisen. Selatessani uudenvuodenpäivän ratoksi kymmeniä aloituksiasi aiheesta, toteat
        useasti, että pahan palkka on yksinkertaisesti vain (äkki)kuolema. Se ei tunnu oikeudenmukaiselta,
        ei lainkaan rangaistukselta.
        Ajatellaanpa vaikkapa Espoon tuoretta draamaa. Paha sai palkakseen äkkikuoleman ja juuri siitä syystä
        ei tuomiota voida langettaa ollenkaan. "Olemattomuus" toteutui tuomion olemattomuudessa.

        Kaikille olisi mielekkäämpää jos sinä joka aihetta ikäänkuin johdat, ottaisit yhteiset raamatulliset
        sanonnat käyttöön, sillä en minäkään, tosin tottumattomana, löytänyt internetraamatusta "ikuista piinaa".
        Toki löytyi tuo että pahan palkka on kuolema. Mutta viitaten edelliseen, siinä ei taida olla vielä kaikki tieto.

        Onnellista Uutta Vuotta alex-kasille ja kaikille lukijoillemme!

        Toim.


      • Toim.huom.
        Toim.huom. kirjoitti:

        "Jumalan oikeudenmukaisuus "vaatii" ikuista pinaa on täysin takaperoista puhetta
        ja jokainen joka tarkemmin asiaa ajattelee tajuaa sen." - alex-kasi

        Sivusta seuraavakin huomaa että muut ovat sanoneet ettei sitä piinakäsitettä ole Raamatussa.
        Olisi fiksua sinunkin siirtyä Raamatun kielenkäyttöön, siellä varmasti on moniakin sanontoja
        Jumalan ns. oikeudenmukaisuuden vaatimista toimenpiteistä.

        Minun järkeni sanoo että "oikeudenmukaisuus" sisältää ajatuksen että paha saa pahan palkan ja hyvä
        aivan toisenlaisen. Selatessani uudenvuodenpäivän ratoksi kymmeniä aloituksiasi aiheesta, toteat
        useasti, että pahan palkka on yksinkertaisesti vain (äkki)kuolema. Se ei tunnu oikeudenmukaiselta,
        ei lainkaan rangaistukselta.
        Ajatellaanpa vaikkapa Espoon tuoretta draamaa. Paha sai palkakseen äkkikuoleman ja juuri siitä syystä
        ei tuomiota voida langettaa ollenkaan. "Olemattomuus" toteutui tuomion olemattomuudessa.

        Kaikille olisi mielekkäämpää jos sinä joka aihetta ikäänkuin johdat, ottaisit yhteiset raamatulliset
        sanonnat käyttöön, sillä en minäkään, tosin tottumattomana, löytänyt internetraamatusta "ikuista piinaa".
        Toki löytyi tuo että pahan palkka on kuolema. Mutta viitaten edelliseen, siinä ei taida olla vielä kaikki tieto.

        Onnellista Uutta Vuotta alex-kasille ja kaikille lukijoillemme!

        Toim.

        Ihmettelen vielä lisäksi, että vaikka Raamatusta ei missään muodossa löydy käsitettä ikuinen piina, niin miten niin monet ovat harhautuneet uskomaan sellaiseen. Paholaisen työtä?

        Lopuksi vielä toivotan onnellista vuotta 2010, ei vain kaikille lukijoillemme, vaan myös kaikille keskustelijoille.

        Toim.


      • 10
        Kippee on kirjoitti:

        1. Tim. 6:4
        niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on
        riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä,
        joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja, ...

        Piina-sanaa ei Raamattu edes käytä iankaikkisesta rangaistuksesta vaan ihan muita sanoja.
        Eikä asiasta pidä riidellä vaan keskustella kuin mies miehelle.

        Kuolemahan se on oikeampi sana iankaikkisesta rangaistuksesta, eikä piina. Siksi Raamattu käyttääkin sanontaa "toinen kuolema".


      • Ajattele edes vähän
        10 kirjoitti:

        Kuolemahan se on oikeampi sana iankaikkisesta rangaistuksesta, eikä piina. Siksi Raamattu käyttääkin sanontaa "toinen kuolema".

        **Kuolemahan se on oikeampi sana iankaikkisesta rangaistuksesta, eikä piina.
        Siksi Raamattu käyttääkin sanontaa "toinen kuolema".**

        Saiko Sellon piinaaja Espoossa aattona, siinä rangaistuksensa kun hän käytti omankädenoikeutta ja rankaisi itseään kuolemalla?
        Mitäs sanoisi Jumalan asettama esivalta siihen? Ja mitäs sanoisi Jumala siihen, jos ihminen siellä ikuisuuden
        puolellakin voisi riistää itseltään hengen, ja niin pääsisi armomurhan kautta ikäänkuin koira veräjästä.

        Päättelytaito hoi!


      • 31
        Ajattele edes vähän kirjoitti:

        **Kuolemahan se on oikeampi sana iankaikkisesta rangaistuksesta, eikä piina.
        Siksi Raamattu käyttääkin sanontaa "toinen kuolema".**

        Saiko Sellon piinaaja Espoossa aattona, siinä rangaistuksensa kun hän käytti omankädenoikeutta ja rankaisi itseään kuolemalla?
        Mitäs sanoisi Jumalan asettama esivalta siihen? Ja mitäs sanoisi Jumala siihen, jos ihminen siellä ikuisuuden
        puolellakin voisi riistää itseltään hengen, ja niin pääsisi armomurhan kautta ikäänkuin koira veräjästä.

        Päättelytaito hoi!

        Oletpa sinä kostonhimoinen.

        Jumala on luvannut, että kaikki synti tulee häviämään maailmankaikkeudesta, ja siihen luotan.

        Mahdoton ajatus, että Jumala säilyttäisi syntiä ja syntisiä jossain ihmeen helvetissä ikuisesti. Siinä tapauksessahan Jumala olisi valehtelija. Ja koska valhekin on syntiä, niin silloinhan Jumala itsekin olisi ikuisesti siellä kuumassa paikassa. Ajattele nyt itsekin, miten absurdi ajatus.


      • Tekojen mukaan!
        Toim.huom. kirjoitti:

        Ihmettelen vielä lisäksi, että vaikka Raamatusta ei missään muodossa löydy käsitettä ikuinen piina, niin miten niin monet ovat harhautuneet uskomaan sellaiseen. Paholaisen työtä?

        Lopuksi vielä toivotan onnellista vuotta 2010, ei vain kaikille lukijoillemme, vaan myös kaikille keskustelijoille.

        Toim.

        koska adventistit, kuten alexikin uskovat rakastavan Jumalan oikeudenmukaisuuteen, eli siihen, että Jumala rankaisee TEKOJENSA MUKAAN, ei yhtään liikaa, eikä yhtään liian vähän. Viitasit tuohon Espoon murhajuttuun. Voi olla, että se mieskin oli uhri! Emmehän tiedä, että mitä siinä on taustalla, kun on kyse mustasukkaisuus traumasta, vaikka teko ei silti ole millään puolusteltavissa, niin älkäämme kuitenkaan tuomitko! Vain Jeesus on tuomarimme ja hän tuomitsee oikeudenmukaisuuden vaa,alla.


      • alex-kasi
        Toim.huom. kirjoitti:

        "Jumalan oikeudenmukaisuus "vaatii" ikuista pinaa on täysin takaperoista puhetta
        ja jokainen joka tarkemmin asiaa ajattelee tajuaa sen." - alex-kasi

        Sivusta seuraavakin huomaa että muut ovat sanoneet ettei sitä piinakäsitettä ole Raamatussa.
        Olisi fiksua sinunkin siirtyä Raamatun kielenkäyttöön, siellä varmasti on moniakin sanontoja
        Jumalan ns. oikeudenmukaisuuden vaatimista toimenpiteistä.

        Minun järkeni sanoo että "oikeudenmukaisuus" sisältää ajatuksen että paha saa pahan palkan ja hyvä
        aivan toisenlaisen. Selatessani uudenvuodenpäivän ratoksi kymmeniä aloituksiasi aiheesta, toteat
        useasti, että pahan palkka on yksinkertaisesti vain (äkki)kuolema. Se ei tunnu oikeudenmukaiselta,
        ei lainkaan rangaistukselta.
        Ajatellaanpa vaikkapa Espoon tuoretta draamaa. Paha sai palkakseen äkkikuoleman ja juuri siitä syystä
        ei tuomiota voida langettaa ollenkaan. "Olemattomuus" toteutui tuomion olemattomuudessa.

        Kaikille olisi mielekkäämpää jos sinä joka aihetta ikäänkuin johdat, ottaisit yhteiset raamatulliset
        sanonnat käyttöön, sillä en minäkään, tosin tottumattomana, löytänyt internetraamatusta "ikuista piinaa".
        Toki löytyi tuo että pahan palkka on kuolema. Mutta viitaten edelliseen, siinä ei taida olla vielä kaikki tieto.

        Onnellista Uutta Vuotta alex-kasille ja kaikille lukijoillemme!

        Toim.

        Olen aina sanonut että syntinen kärsii syntiensä seurauksena kunnes kuolee. Että Jumala ei ketään piinaa - Jumala kyllä voi lopettaa syntisen kärsimykset.

        Mieti nyt vähän mitä minä tuossakin kirjoitan.

        Synti on elämän tuhoamista ja sen lopullinen palkka on kuolema (sanoo Raamattu) ... syntinen elämä on kärsimystä ja vaikka se voi olla pitkän sen loppu aina elämän tuhoutuminen - ei sitä todellakaan voi sanoa "äkkikuolemaksi"... Synnin tekeminen on kuolemista koska se on elämän tuhoamista. Periaatteessa voisi sanoa että syntinen tekee kuolemaa koko elämänsä ajan - on kuoleman oma.

        Minä en todellakaan ole sanonut että Raamattu opettaisi ikuista piinaa - vaan että sellaista ei Ramatussa ole, jos Raamattua luetaan oikein eikä vain nypitä joitain lauseita sieltä ja toisia täältä.

        Minä sanon että koko ikuisen piinan pelko on TURHAA - koska sellaista ei Raamatussa ole.

        Jos ihminen ymmärtäisi että hänessä ei ole iankaikkista elämää ilman Jumalan täydellisyyttä ja koska me emme voi yhtyä Jumalan täydellisyyteen vajavaisuutemme tähden on meillä oltava "välimies" joka voi olla yhteydessä Jumalaan (Siis Kristus) - Raamattu sanoo, että ihminen ei itsessään ilman Jumalaa ole iankaikkinen elämä.

        Vain synnittömyydessä on iankaikkinen elämä mahdolllista ja meidänkin tulee elää ilman syntiä - nyt kuitenkin meillä on armo Jumalan Pojassa joka on synnitön ja me olemme hänen ja hänen kauttaan Jumalan. Emme voi olla suorassa yhteydessä täydelliseen Jumalaan ja jäädä eloon.

        Siksi ne jotka herätetään toisessa ylösnousemuksessa eivät voi jäädä myöskään eloon. Heillä ei ole välimiestä vaan joutuvat kohtaamaan Jumalan totuuden itse..

        Ei Jumala ketään piinaa - Jumala on oikeudenmukaisuus ja rakkaus täydellistettynä..


      • anti-kristitty

        Miten erotat turhan olennaisesta?


      • anti-kristitty
        Toim.huom. kirjoitti:

        "Jumalan oikeudenmukaisuus "vaatii" ikuista pinaa on täysin takaperoista puhetta
        ja jokainen joka tarkemmin asiaa ajattelee tajuaa sen." - alex-kasi

        Sivusta seuraavakin huomaa että muut ovat sanoneet ettei sitä piinakäsitettä ole Raamatussa.
        Olisi fiksua sinunkin siirtyä Raamatun kielenkäyttöön, siellä varmasti on moniakin sanontoja
        Jumalan ns. oikeudenmukaisuuden vaatimista toimenpiteistä.

        Minun järkeni sanoo että "oikeudenmukaisuus" sisältää ajatuksen että paha saa pahan palkan ja hyvä
        aivan toisenlaisen. Selatessani uudenvuodenpäivän ratoksi kymmeniä aloituksiasi aiheesta, toteat
        useasti, että pahan palkka on yksinkertaisesti vain (äkki)kuolema. Se ei tunnu oikeudenmukaiselta,
        ei lainkaan rangaistukselta.
        Ajatellaanpa vaikkapa Espoon tuoretta draamaa. Paha sai palkakseen äkkikuoleman ja juuri siitä syystä
        ei tuomiota voida langettaa ollenkaan. "Olemattomuus" toteutui tuomion olemattomuudessa.

        Kaikille olisi mielekkäämpää jos sinä joka aihetta ikäänkuin johdat, ottaisit yhteiset raamatulliset
        sanonnat käyttöön, sillä en minäkään, tosin tottumattomana, löytänyt internetraamatusta "ikuista piinaa".
        Toki löytyi tuo että pahan palkka on kuolema. Mutta viitaten edelliseen, siinä ei taida olla vielä kaikki tieto.

        Onnellista Uutta Vuotta alex-kasille ja kaikille lukijoillemme!

        Toim.

        Yleinen maalaisjärki sisältää kyllä sen ajatuksen, että oikeudenmukaisuus vaatii, että pahan kuuluu saada "palkkansa", mutta miten sen mittaat ja mitä hyötyä siitä on? Yleinen mielipide voi toki myös olla väärässä. Voiko tapahtunutta vääryyttä muka oikeasti hyvittää jollain tai tehdä tekemättömäksi?

        Eikö tuo Espoon tappaja oikeasti tehnyt rikoksensa kaikkia niitä ihmisiä kohtaan, joihin nuo hänen tekonsa vaikuttavat negatiivisesti? Kuinka suuri hänen rangaistuksensa siis pitäisi olla?

        Minä uskon, että sitten aikanaan Jumala herättää tuo Espoon tappajan haudasta ja sitten henkilökohtaisesti teloittaa hänet niiden vääryyksien vuoksi, jotka hän on tehnyt. Eikä se, että joutuu Jumalan vihan kohteeksi, ole mikään vitsi tai vapautus Raamatun mukaan. Mitä järkeä olisi Jumalan pitää vääryydentekijää hengissä ja kiduttaa häntä? Olisiko siitä mitään hyötyä kenellekään? Vai onko pelastuneet sellaista sakkia, että he nauttivat siitä, kun heille vääryyttä tehneet kärsivät?

        Oikeudenmukaisuus itsessään on jo niin monimutkainen asia, että ihmiset eivät yleensä edes tajua sitä. On siis ainakin minun mielestä turha yrittää summata sitä jollain ihmisten keksimällä teorialla siitä, kuinka se on tarkoitus saavuttaa.


      • vähemmän soopaa:
        Toim.huom. kirjoitti:

        "Jumalan oikeudenmukaisuus "vaatii" ikuista pinaa on täysin takaperoista puhetta
        ja jokainen joka tarkemmin asiaa ajattelee tajuaa sen." - alex-kasi

        Sivusta seuraavakin huomaa että muut ovat sanoneet ettei sitä piinakäsitettä ole Raamatussa.
        Olisi fiksua sinunkin siirtyä Raamatun kielenkäyttöön, siellä varmasti on moniakin sanontoja
        Jumalan ns. oikeudenmukaisuuden vaatimista toimenpiteistä.

        Minun järkeni sanoo että "oikeudenmukaisuus" sisältää ajatuksen että paha saa pahan palkan ja hyvä
        aivan toisenlaisen. Selatessani uudenvuodenpäivän ratoksi kymmeniä aloituksiasi aiheesta, toteat
        useasti, että pahan palkka on yksinkertaisesti vain (äkki)kuolema. Se ei tunnu oikeudenmukaiselta,
        ei lainkaan rangaistukselta.
        Ajatellaanpa vaikkapa Espoon tuoretta draamaa. Paha sai palkakseen äkkikuoleman ja juuri siitä syystä
        ei tuomiota voida langettaa ollenkaan. "Olemattomuus" toteutui tuomion olemattomuudessa.

        Kaikille olisi mielekkäämpää jos sinä joka aihetta ikäänkuin johdat, ottaisit yhteiset raamatulliset
        sanonnat käyttöön, sillä en minäkään, tosin tottumattomana, löytänyt internetraamatusta "ikuista piinaa".
        Toki löytyi tuo että pahan palkka on kuolema. Mutta viitaten edelliseen, siinä ei taida olla vielä kaikki tieto.

        Onnellista Uutta Vuotta alex-kasille ja kaikille lukijoillemme!

        Toim.

        Valehtelet lähimäisestäsi alex'ista! Sinäkö sitä teet jatkuvasti täällä?

        Alex ei ole koskaan puhunut ÄKKI-kuolemasta jumalattomiken lopullisena ragaistuksena, vaan TOISESTA-kuolemasta.

        Raamatun mukaan helvetti on TOINEN KUOLEMA.

        Eli, jumalattomat joutuvat viimeiseltä tuomiolta suoraan helvetin tuleen ja kärsivät siellä tekojensa seuraukset Jumalan säätämän oikeudenmukaisen rangaistuksen mukaan.

        SE on TOINEN KU)OLEMA.


      • alex-kasi
        Tekojen mukaan! kirjoitti:

        koska adventistit, kuten alexikin uskovat rakastavan Jumalan oikeudenmukaisuuteen, eli siihen, että Jumala rankaisee TEKOJENSA MUKAAN, ei yhtään liikaa, eikä yhtään liian vähän. Viitasit tuohon Espoon murhajuttuun. Voi olla, että se mieskin oli uhri! Emmehän tiedä, että mitä siinä on taustalla, kun on kyse mustasukkaisuus traumasta, vaikka teko ei silti ole millään puolusteltavissa, niin älkäämme kuitenkaan tuomitko! Vain Jeesus on tuomarimme ja hän tuomitsee oikeudenmukaisuuden vaa,alla.

        meidän on niin helppoa asettua tuomariksi - mutta jos otettaan huomioon koko totuus eikä vain viimeistä 5:tä minuuttia ... niin kenelle meistä silloin on mahdollista tuomita? Koko totuuden tietää vain Jumala.. siis emme me ole oikeutettuja tuomitsemaan.

        Mutta että ihmisille syötetään yhä sellaista uskoa että sielu olisi kuolematon!!? myös synnissä (joka tappaa) ... ja siksi on sokeus vain lisääntymässä.

        Sääli ? tottakai - Jumalakin tuntee sääliä näitä poloisia kohtaan - mutta kaikella on osoitteensa...

        Miksi kielletään että kuolemattomuus tarvitsee Jumalaa, kielletään että ainoastaan Jumalan tahdossa on kuolemattomuus mahdollista .

        Sääli sääli.. sääli kaikkia niitä jotka antavat pettää itseään "Ei - ette kuole" ... sääli heitä sillä jos he eivät turvaa Jumalaan he eivät saa iankaikkista elämää.

        JUMALA on AINOA joka voi antaa ihmiselle elämän ... ymmärrä hyvä veli ja sisko..

        alex


      • Että sillee
        Kippee on kirjoitti:

        1. Tim. 6:4
        niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on
        riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä,
        joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja, ...

        Piina-sanaa ei Raamattu edes käytä iankaikkisesta rangaistuksesta vaan ihan muita sanoja.
        Eikä asiasta pidä riidellä vaan keskustella kuin mies miehelle.

        Raamatusta:

        Ilm. 18:10
        He seisovat loitolla, kauhuissaan siitä, miten häntä piinataan. He sanovat: -- Voi sinua, suuri kaupunki! Voi sinua, Babylon, mahtava kaupunki: hetkessä tuli sinun tuomiosi. [Jes. 21:9; Jer. 51:8]

        Ilm. 18:15
        "Noiden tavaroiden kauppiaat, nuo, jotka ovat rikastuneet porton vauraudesta, seisovat loitolla, kauhuissaan siitä, miten häntä piinataan. He itkevät ja valittavat..

        Mutta oikeassa olet, ei Raamatussa edes ole ikuista piinaa.


      • alex-kasi
        anti-kristitty kirjoitti:

        Yleinen maalaisjärki sisältää kyllä sen ajatuksen, että oikeudenmukaisuus vaatii, että pahan kuuluu saada "palkkansa", mutta miten sen mittaat ja mitä hyötyä siitä on? Yleinen mielipide voi toki myös olla väärässä. Voiko tapahtunutta vääryyttä muka oikeasti hyvittää jollain tai tehdä tekemättömäksi?

        Eikö tuo Espoon tappaja oikeasti tehnyt rikoksensa kaikkia niitä ihmisiä kohtaan, joihin nuo hänen tekonsa vaikuttavat negatiivisesti? Kuinka suuri hänen rangaistuksensa siis pitäisi olla?

        Minä uskon, että sitten aikanaan Jumala herättää tuo Espoon tappajan haudasta ja sitten henkilökohtaisesti teloittaa hänet niiden vääryyksien vuoksi, jotka hän on tehnyt. Eikä se, että joutuu Jumalan vihan kohteeksi, ole mikään vitsi tai vapautus Raamatun mukaan. Mitä järkeä olisi Jumalan pitää vääryydentekijää hengissä ja kiduttaa häntä? Olisiko siitä mitään hyötyä kenellekään? Vai onko pelastuneet sellaista sakkia, että he nauttivat siitä, kun heille vääryyttä tehneet kärsivät?

        Oikeudenmukaisuus itsessään on jo niin monimutkainen asia, että ihmiset eivät yleensä edes tajua sitä. On siis ainakin minun mielestä turha yrittää summata sitä jollain ihmisten keksimällä teorialla siitä, kuinka se on tarkoitus saavuttaa.

        Sanot: oikeudenmukaisuus vaatii, että pahan kuuluu saada palkkansa

        Olisko SE PALKKA sama kuin tekojensa mukaan?

        Vai täytyykö syntisiä ensin kiduttaa jonkun aikaa ennen kuin hänet tapetaan?
        Eikö se olis aika huono tapa rangaista eksynyttä jo kuoleman omaa ihmistä, joka jo kärsii omien tekojensa tähden kaiken aikaa.
        Kuka kiduttaisi esimerkiksi sairasta koiraansa joka on purrut isäntäänsä ? Eikö parempi olis vain lopettaa koiran elämä, ettei se pääse uusimaan puremistaan tai keräänny muiden koirien kanssa laumaksi joka hyökkää isäntänsä kimppuun.

        Malakia:
        Katso, se päivä tulee liekehtivänä kuin tulinen uuni. Kaikki röyhkeät ja pahantekijät ovat silloin oljenkorsia.
        Se päivä tulee ja sytyttää ne liekkiin - sanoo Herra Sebaot - eikä niistä jää jäljelle juurta eikä vartta.

        Mutta teille, jotka pelkäätte minun nimeäni, on nouseva pelastuksen aurinko, ja TE PARANNUTTE sen siipien alla. Te astutte ulos, hypitte riemusta kuin vasikat laitumella.

        Sinä päivänä, jonka minä määrään, te poljette jumalattomat maahan, tallaatte heidät tomuksi, sanoo Herra Sebaot.
        .
        Huomattavaa tuo Raamatun lupaus TE PARANNUTTE. Vain sairaat tarvitsevat parantumista, Jumalan lupaukseen sisältyy siis pahuuden poistaminen ja syntisten parantuminen synnin turmelluksesta.

        Sama lupaus Ilmestyskirjassa:

        Ilm. 22:2
        Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen TERVEHTYMISEKSI.
        -
        Ei terveiden tarvitse tervehtyä.

        Jumala on luvannut poistaa kaiken pahuuden ja silloin loppuu kaikki kärsimyskin, siten on sekin armollinen teko Luojaltamme, sen jälkeen on Jumala "kaikki kaikissa" ja syntiä ei enää ole tuottamassa kärsimystä ja kuolemaa.

        Paavalikin kirjoitti synnin poistamisesta (parantumisesta) 1. Kor. 15:

        Mutta nytpä Kristus on NOUSSUT KUOLLEISTA, ESIKOISENA KUOLOON NUKKUNEISTA.
        Sillä koska KUOLEMA on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin KUOLLEITTEN YLÖSNOUSEMUS tullut ihmisen kautta.

        Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat HÄNEN TULEMUKSESSAAN, sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, KUKISTETTUAAN kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.

        Sillä hänen pitää hallitseman "SIIHEN ASTI, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
        Vihollisista VIIMEISENÄ KUKISTETAAN KUOLEMA.

        Sillä: "kaikki hän (Jumala) on alistanut hänen (Pojan) jalkojensa alle".
        Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut (siis Jumala) kaiken hänen allensa.

        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
        --
        Ilm. 20
        Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta

        Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet.

        Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.

        Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.

        Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin.
        Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät

        Ja PERKELE, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen jossa myös PETO ja VÄÄRÄ PROFEETTA ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti

        Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt

        Ja minä näin KUOLLEET suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu TEKOJENSA MUKAAN

        Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin TEKOJENSA MUKAAN. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen

        Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen
        -
        Kun kuolema ja tuonela on heitetty tuliseen järveen, ei niitä enää sen jälkeen ole - siis ei ketään sen jälkeen enää herätetä kuolleista (tuonela) eikä kukaan myöskään kuole (kuolema)

        alex


      • alex-kasi
        alex-kasi kirjoitti:

        Sanot: oikeudenmukaisuus vaatii, että pahan kuuluu saada palkkansa

        Olisko SE PALKKA sama kuin tekojensa mukaan?

        Vai täytyykö syntisiä ensin kiduttaa jonkun aikaa ennen kuin hänet tapetaan?
        Eikö se olis aika huono tapa rangaista eksynyttä jo kuoleman omaa ihmistä, joka jo kärsii omien tekojensa tähden kaiken aikaa.
        Kuka kiduttaisi esimerkiksi sairasta koiraansa joka on purrut isäntäänsä ? Eikö parempi olis vain lopettaa koiran elämä, ettei se pääse uusimaan puremistaan tai keräänny muiden koirien kanssa laumaksi joka hyökkää isäntänsä kimppuun.

        Malakia:
        Katso, se päivä tulee liekehtivänä kuin tulinen uuni. Kaikki röyhkeät ja pahantekijät ovat silloin oljenkorsia.
        Se päivä tulee ja sytyttää ne liekkiin - sanoo Herra Sebaot - eikä niistä jää jäljelle juurta eikä vartta.

        Mutta teille, jotka pelkäätte minun nimeäni, on nouseva pelastuksen aurinko, ja TE PARANNUTTE sen siipien alla. Te astutte ulos, hypitte riemusta kuin vasikat laitumella.

        Sinä päivänä, jonka minä määrään, te poljette jumalattomat maahan, tallaatte heidät tomuksi, sanoo Herra Sebaot.
        .
        Huomattavaa tuo Raamatun lupaus TE PARANNUTTE. Vain sairaat tarvitsevat parantumista, Jumalan lupaukseen sisältyy siis pahuuden poistaminen ja syntisten parantuminen synnin turmelluksesta.

        Sama lupaus Ilmestyskirjassa:

        Ilm. 22:2
        Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen TERVEHTYMISEKSI.
        -
        Ei terveiden tarvitse tervehtyä.

        Jumala on luvannut poistaa kaiken pahuuden ja silloin loppuu kaikki kärsimyskin, siten on sekin armollinen teko Luojaltamme, sen jälkeen on Jumala "kaikki kaikissa" ja syntiä ei enää ole tuottamassa kärsimystä ja kuolemaa.

        Paavalikin kirjoitti synnin poistamisesta (parantumisesta) 1. Kor. 15:

        Mutta nytpä Kristus on NOUSSUT KUOLLEISTA, ESIKOISENA KUOLOON NUKKUNEISTA.
        Sillä koska KUOLEMA on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin KUOLLEITTEN YLÖSNOUSEMUS tullut ihmisen kautta.

        Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat HÄNEN TULEMUKSESSAAN, sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, KUKISTETTUAAN kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.

        Sillä hänen pitää hallitseman "SIIHEN ASTI, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
        Vihollisista VIIMEISENÄ KUKISTETAAN KUOLEMA.

        Sillä: "kaikki hän (Jumala) on alistanut hänen (Pojan) jalkojensa alle".
        Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut (siis Jumala) kaiken hänen allensa.

        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
        --
        Ilm. 20
        Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta

        Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet.

        Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.

        Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.

        Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin.
        Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät

        Ja PERKELE, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen jossa myös PETO ja VÄÄRÄ PROFEETTA ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti

        Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt

        Ja minä näin KUOLLEET suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu TEKOJENSA MUKAAN

        Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin TEKOJENSA MUKAAN. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen

        Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen
        -
        Kun kuolema ja tuonela on heitetty tuliseen järveen, ei niitä enää sen jälkeen ole - siis ei ketään sen jälkeen enää herätetä kuolleista (tuonela) eikä kukaan myöskään kuole (kuolema)

        alex

        tämä missä sanotaan että Pojan tulee hallita "siihen asti" .. kunnes hän on kukistanut kaikki vihollisensa ja että vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.

        Kun asia ajattelee niin huomaa että juuri niinhän sen täytyy ollakin - Kun Poika hallitsee - niin armo vallitsee.. mutta kun synti "jonka palkka on tuo kuolema" on poissa ei Kristuksen enää tarvitse olla meidän ja Luojamme välissä syntiemme sovittajana. Silloin olemme täysin "parantuneet" synnin turmelluksesta ja kuolema on voitettu vihollisista viimeisenä. Silloin Jumala on kaikki kaikissa..

        Samassa 1 Kor. Paavali kirjoittaa kuoleman voittamisesta

        Niin on myös kirjoitettu:Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki. Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä. Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta. Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset..

        Ja niinkuin meissä on OLLUT maallisen kuva, niin meissä on myös OLEVA taivaallisen kuva.

        Mutta tämän minä sanon, VELJET, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.

        Katso, minä sanon teille salaisuuden:
        emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.

        Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".

        "Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?"

        Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki. Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!

        alex


      • alex-kasi
        31 kirjoitti:

        Oletpa sinä kostonhimoinen.

        Jumala on luvannut, että kaikki synti tulee häviämään maailmankaikkeudesta, ja siihen luotan.

        Mahdoton ajatus, että Jumala säilyttäisi syntiä ja syntisiä jossain ihmeen helvetissä ikuisesti. Siinä tapauksessahan Jumala olisi valehtelija. Ja koska valhekin on syntiä, niin silloinhan Jumala itsekin olisi ikuisesti siellä kuumassa paikassa. Ajattele nyt itsekin, miten absurdi ajatus.

        Olet ymmärtänyt asian hyvin.
        Tuohon voisi lisätä vielä senkin paljastavan kysymyksen, että loiko Jumala elämää sinne oletettuun ikuiseen helvetin piinaan tahallaan vai vahingossa tai välinpitämättömyyttään.

        Tähänkään kysymykseen ei kukaan näistä jotka uskovat sielun kuolemattomuuteen myös synnissä voi vastata.
        Ja se onkin mahdoton vastata, mutta se kuitenkin paljastaa että sellainen usko ei voi olla totta.

        Sen sijaan Raamatun kertomus voi olla totta ja onkin, se on ns. veden pitävä.

        Jumala loi ihmisen, ja varoitti ihmistä kuolemasta.
        Se jo kertoo että ei ole niin että Jumala olisi luonut ihmisen kuolemattomaksi, muutoin kuin olemalla ja elämällä Luojansa tahdon ja tarkoituksen mukaan.

        Siis jo alkujaan oli kuoleman mahdollisuus olemassa.. jo ennen luomista..

        Voi kysyä MIKSI?

        Koska Jumla on HYVÄ ja koska iankaikkinen elämä on mahdollista ainoastaan silloin kun elämä eletään siten että se tulee mahdolliseksi - se on Jumalan tahdossa - mikä taas tarkoittaa oikeudenmukaisuudessa, rakkaudessa ja keskinäisessä sovussa. Olisi turhaa alkaa vakuutella itselleen "olen kuolematon, olen kuolematon" - se ei lisäisi päivääkään elämäämme..

        Monet huutavat "oikeudenmukaisuutta" ja puolustavat ikuisen piinan uskoaan sillä, että olisi epäoikeudenmukaista jos syntistä ei rangaista, koska he eivät ymmärrä mitä todellinen Jumalan oikeudenmukaisuus on.

        He eivät halua käsittää että Jumalan oikeudenmukaisuus pitää AINA sisällään myös rakkauden ja armokin on olemassa vain oikeudenmukaisuudessa. Ei Jumalan anteeksi anto ole epäoikeudenmukaista, sillä Jumala maksaa Pojassaan itse syntiemme seuraukset.

        Eikä meidän anteeksi antamisemme ole epäoikedenmukaista sillä mekin saamme anteeksi. Sillä mitalla millä me mittaamme sillä meidätkin mitataan. Kaikki tapahtuu aina oikeudenmukaisuudessa.

        Ei epäoikeudenmukainen rakkaus ole täydellistä rakkautta - ei rakkaudeton oikeudenmukaisuus ole täydellistä oikeudenmukaisuutta, mutta Jumala On täydellinen oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa.

        Siksi on varmaa että kaikki Jumalan teot ovat oikeat - siksi on varmaa että Jumala/Luoja ei ole luonut elämää ikuisesti kitumaan, ei tulessa tai missään muuallakaan, sillä Jumala On kaikkiviisas, kaikkitietävä ja oikeudenmukainen ja Hänen rakkautensa ja tahtonsa ja se tapa millä Hän pelastaa syntiset heidän synneistään on sekin osoitus Jumalan täydellisyydestä.
        Se tarkoittaa että armonkin tulee tapahtua oikeudenmukaisesti - ei anteeksi anto ollut mahdollista muutoin kuin oikeudenmukaisuudessa - siksi Jumala Pojassaan maksoi ihmisten syntivelat, koska vain hän voi tehdä sen koska vain Jumalalla on kuolemattomuus ja hän teki sen täydellisesti - Jeesus otti osakseen koko syntisen syntivelan, maksoi sen täydellisesti kuolemalla ihmisten sijaiskärsijänä sen kuoleman mikä olisi muuten ollut heidän (meidän) syntiensä vääjämätön seuraus.

        Jumala varoitti olet kuolemalla kuoleva, ja ihminen kuitenkin teki oman päänsä mukaan, nyt kuitenkin Luojamme armossaan päätti pelastaa meidät ja maksoi meidän syntiemme seuraukset itse ... Pojassaan.. ja jälleen varoittaa meitä kuolemasta - tällä kertaa toisesta kuolemasta ja jälleen sanoo sama vanha käärme "Ei, ette te kuole" ja jälleen on ihmiset menossa lankaan..

        alex


    • "Ikuinen piina"- Jopas hauskan sanonnan keksit. Mistä se tulee ja minne se menee? Näkeekö sen kirkkaalla
      päkivänvalollakin? Mistäs löysit sapaparisi, sillä ei ainakaan Raamatussa vielä moinen esiinny. Onko se syötävää?
      En osaa pelätä kun en tiedä siitä piinasta mitään. Ja miksi sitä täytyisi pelätä?
      Eikös J.Kastajakin ollut vihainen tulevaan vihaan kohdistuvasta ennakkopelosta, sillä hän tokaisi:
      "Kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?". Jos on piinaa tulossa niin kestettävähän se on.


      [][][] Usein /lähes aina / ikuiseen piinaan uskovat sanovat "ei se minua koske, minä olen pelastettu". [][][]

      No, jos välttämättä tahdot, niin uskotaan sitten että asia koskee munuakin, eikä PAETA sitä ajatusta. Niinkuin J.Kastajakin kielteli pakenemasta sitä ajatusta.
      Mutta ei ole - minun mielestäni - korrektia ottaa
      tuommoinen asia esiin uudenvuodenpäivänä, kun kaikki muut toivottelevat HYVÄÄ uutta vuotta.
      Sinusta voi saada sen väärän käsityksen että olet aina vastarannan kiiski. Mieluummin toivoisin
      v. 2010 avauspäivänä sopulia palstalle.

      Kiistämättä olet oikeassa kun sanot, että se on pelon sanelemaa, se että tahtoo työntää pois mielestään
      ajatuksen tulevasta vihasta. Kyllä se pelastettuakin koskee - täytyy rukoilla hartaasti omaisten puolesta,
      että nämäkin pelastuisivat. Jottei käy niinkuin sille armottomalle, joka tuonelassa vasta heräsi ja liian
      myöhään vetosi heidän puolestaan - että joku varoittaisi heitä tuskan ja kauhun paikasta. "Lähetä joku ...".

      Semmoisen käsityksen annat että et usko itsekään ikuiseen piinaan, kuten en minäkään.
      Mutta kun Jumalan viha aikanaan "kohtaa kaikkea salassa olevaa", niin kuinka vähän aikaa ajattelisit
      pikkurikollisten ja kuinka pitkään ajattelisit suurrikollisten joutuman Jumalan vihan kohteeksi,
      ikuisuuden puolella? Et kai sentään sinä pakene tulevaista vihaa eli et kai kiistä vääräin tulevaa
      rangaistusta iankaikkisuuden puolella tykkänään? Ei täällä ajassa eikä siellä ikuisuudessa?
      Ruusu rintaan ja olemattomaksi tuossa tuokiossa?

      Täällä ajassahan ei vielä Jumalan viha kohtaa pahantekijää vaan armon aurinko paistaa kaikille.
      Matt. 5:44 :
      Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta,
      45
      jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia.
      Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille.

      Vai kuis on, alex, - tarkoittaako tuo sinun selitysopissasi sitä että kaikki pääsevät taivaaseen?

      Aurinkoista kevättalvea 2010 kaikille, toivoo antti aavikkosusi!

      • alex-kasi

        Antti - mitään ikuista piinaa ei ole olemassakaan. Joten siitä on mahdoton kertoa mitään. Sitä vastoin on tänäänkin vielä muutamilla sellainen (etupäässä katolisen kirkon alkuun panema ) luulo että ikuinen piina olisi mahdollista ja siitähän minä jo kerroinkin.

        Ikuisen piinan oppi on muuten vaihdellut aikojen saatossa, riippuen siitä kuka milloinkin on ollut hallitsevassa asemassa..

        alex


      • Ei "ikuista piinaa"
        alex-kasi kirjoitti:

        Antti - mitään ikuista piinaa ei ole olemassakaan. Joten siitä on mahdoton kertoa mitään. Sitä vastoin on tänäänkin vielä muutamilla sellainen (etupäässä katolisen kirkon alkuun panema ) luulo että ikuinen piina olisi mahdollista ja siitähän minä jo kerroinkin.

        Ikuisen piinan oppi on muuten vaihdellut aikojen saatossa, riippuen siitä kuka milloinkin on ollut hallitsevassa asemassa..

        alex

        Et voi raamatustasi löytää tuota sanaparia. Miksi jankutat meille oman pääsi tuotoksia. Lyöt päätäsi päihimme?

        Pahan palkka on kuolema "ja sitten tulee tuomio". Etsipä meille kaikki paikat ja sanonnat tuomion luonteesta.
        Mutta "ikuista piinaa" et taatusti löydä!

        Väität että ikuisen piinan oppi on "vaihdellut".
        Eikö kalloosi mahdu että ne vaihdevuodet ovat sinussa itsessäsi. Vain sinä hoet "ikuista piinaa".


      • 89452356

        Raamatussa ei ole ikuista piinaa - vaikka monet uskovat että on.

        Ilm. 18:10
        He seisovat loitolla, kauhuissaan siitä, miten häntä PIINATAAN. He sanovat: -- Voi sinua, suuri kaupunki! Voi sinua, Babylon, mahtava kaupunki: hetkessä tuli sinun tuomiosi. [Jes. 21:9; Jer. 51:8]

        Ilm. 18:15
        "Noiden tavaroiden kauppiaat, nuo, jotka ovat rikastuneet porton vauraudesta, seisovat loitolla, kauhuissaan siitä, miten häntä PIINATAAN. He itkevät ja valittavat..

        Ilm. 14:10
        joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä KIDUTETAAN tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. [Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]

        Ilm. 14:11
        TULESTA, joka ihmisiä KIDUTTAA, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon NIMEN merkikseen. [1. Moos. 19:28; Jes. 34:10]

        Ilm. 20:10
        Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä KIDUTETAAN yötä päivää, AINA ja IKUISESTI. [Ilm. 13:11, 14:10,11, 19:20]

        Niin, heikkouskoiset väittävät että Raamatussa olisi ikuinen piina, olen iloinen että sinä et kuulu heihin.


      • 89452356 kirjoitti:

        Raamatussa ei ole ikuista piinaa - vaikka monet uskovat että on.

        Ilm. 18:10
        He seisovat loitolla, kauhuissaan siitä, miten häntä PIINATAAN. He sanovat: -- Voi sinua, suuri kaupunki! Voi sinua, Babylon, mahtava kaupunki: hetkessä tuli sinun tuomiosi. [Jes. 21:9; Jer. 51:8]

        Ilm. 18:15
        "Noiden tavaroiden kauppiaat, nuo, jotka ovat rikastuneet porton vauraudesta, seisovat loitolla, kauhuissaan siitä, miten häntä PIINATAAN. He itkevät ja valittavat..

        Ilm. 14:10
        joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä KIDUTETAAN tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. [Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]

        Ilm. 14:11
        TULESTA, joka ihmisiä KIDUTTAA, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon NIMEN merkikseen. [1. Moos. 19:28; Jes. 34:10]

        Ilm. 20:10
        Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä KIDUTETAAN yötä päivää, AINA ja IKUISESTI. [Ilm. 13:11, 14:10,11, 19:20]

        Niin, heikkouskoiset väittävät että Raamatussa olisi ikuinen piina, olen iloinen että sinä et kuulu heihin.

        Niinkuin Jeesus myös täytti lain ja niinpä meidän ei tarvitse ulkoa opetella lakia sen kummemmin kuin piinaamista.

        Jes. 53:7
        Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen, ei hän suutansa avannut.
        Kuin karitsa, jota teuraaksi viedään, niin kuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä,
        ei hänkään suutansa avannut.

        Mutta, mutta ... totuuden nimissä on tunnustettava hämmentyneenä, että olen ollut väärässä.
        Alex on varmaan minuakin hämmentyneempi. Ikinä en ole havainnut Raamatussani muuta piinaa kuin
        että Jeesusta piinattiin puolestani. Sinä löysit peräti kaksi (2) kohtaa - tosin ne eivät ole ikuista piinaa
        nekään, eikä Jeesustakaan iäti piinattu. Mutta kuitenkin: maan päälläkin, lopussa, kohtaa Jumalan viha.

        Ilm. 18:10
        He seisovat loitolla, kauhuissaan siitä, miten häntä PIINATAAN.
        He sanovat: -- Voi sinua, suuri kaupunki! Voi sinua, Babylon, mahtava kaupunki: hetkessä tuli sinun tuomiosi.
        Ilm. 18:15 :
        "Noiden tavaroiden kauppiaat, nuo, jotka ovat rikastuneet porton vauraudesta, seisovat loitolla,
        kauhuissaan siitä, miten häntä PIINATAAN. He itkevät ja valittavat..

        "Kauhistuen" - tuosta maanpäällisestä kauhistustuksesta tulee mieleeni vääräin rangaistus: ikuinen kauhistus:
        Dan. 12:2 :
        Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään,
        toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.

        Löysit kolme kohtaa Raamatun loppukirjasta siitä, että saatanaa ja sen omia "kidutetaan" (ei piina) alati
        iäisyydessä, sitten kun tämä katoavainen kaikkeus on kadonnut.


      • alex-kasi
        Ei "ikuista piinaa" kirjoitti:

        Et voi raamatustasi löytää tuota sanaparia. Miksi jankutat meille oman pääsi tuotoksia. Lyöt päätäsi päihimme?

        Pahan palkka on kuolema "ja sitten tulee tuomio". Etsipä meille kaikki paikat ja sanonnat tuomion luonteesta.
        Mutta "ikuista piinaa" et taatusti löydä!

        Väität että ikuisen piinan oppi on "vaihdellut".
        Eikö kalloosi mahdu että ne vaihdevuodet ovat sinussa itsessäsi. Vain sinä hoet "ikuista piinaa".

        mutta miksi siihen silti monet uskovat. Raamatuhan ei sellaista opeta..


      • alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Niinkuin Jeesus myös täytti lain ja niinpä meidän ei tarvitse ulkoa opetella lakia sen kummemmin kuin piinaamista.

        Jes. 53:7
        Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen, ei hän suutansa avannut.
        Kuin karitsa, jota teuraaksi viedään, niin kuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä,
        ei hänkään suutansa avannut.

        Mutta, mutta ... totuuden nimissä on tunnustettava hämmentyneenä, että olen ollut väärässä.
        Alex on varmaan minuakin hämmentyneempi. Ikinä en ole havainnut Raamatussani muuta piinaa kuin
        että Jeesusta piinattiin puolestani. Sinä löysit peräti kaksi (2) kohtaa - tosin ne eivät ole ikuista piinaa
        nekään, eikä Jeesustakaan iäti piinattu. Mutta kuitenkin: maan päälläkin, lopussa, kohtaa Jumalan viha.

        Ilm. 18:10
        He seisovat loitolla, kauhuissaan siitä, miten häntä PIINATAAN.
        He sanovat: -- Voi sinua, suuri kaupunki! Voi sinua, Babylon, mahtava kaupunki: hetkessä tuli sinun tuomiosi.
        Ilm. 18:15 :
        "Noiden tavaroiden kauppiaat, nuo, jotka ovat rikastuneet porton vauraudesta, seisovat loitolla,
        kauhuissaan siitä, miten häntä PIINATAAN. He itkevät ja valittavat..

        "Kauhistuen" - tuosta maanpäällisestä kauhistustuksesta tulee mieleeni vääräin rangaistus: ikuinen kauhistus:
        Dan. 12:2 :
        Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään,
        toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.

        Löysit kolme kohtaa Raamatun loppukirjasta siitä, että saatanaa ja sen omia "kidutetaan" (ei piina) alati
        iäisyydessä, sitten kun tämä katoavainen kaikkeus on kadonnut.

        edistyt uskon tielläsi. Aikaisemmin olit poistamassa Jumalan lakia ja kutsuit sitä halventavasti kieltolaiksi.
        Tässä näet että asioita kannattaa jauhaa vähän enemmän kuin vain sanoa ne jossain keskustelun lopmassa.

        Eikö vain olekin kamalaa että yhä monet ihmiset uskovat että Raamattu opettaa IKUISTA kitumista tulisessa järvessä. Sanotaan kitumista - ettei se piina sana vie ajatuksiasi muualle kuin kysymykseeni.


      • Kuollut kuin kivi!
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Niinkuin Jeesus myös täytti lain ja niinpä meidän ei tarvitse ulkoa opetella lakia sen kummemmin kuin piinaamista.

        Jes. 53:7
        Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen, ei hän suutansa avannut.
        Kuin karitsa, jota teuraaksi viedään, niin kuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä,
        ei hänkään suutansa avannut.

        Mutta, mutta ... totuuden nimissä on tunnustettava hämmentyneenä, että olen ollut väärässä.
        Alex on varmaan minuakin hämmentyneempi. Ikinä en ole havainnut Raamatussani muuta piinaa kuin
        että Jeesusta piinattiin puolestani. Sinä löysit peräti kaksi (2) kohtaa - tosin ne eivät ole ikuista piinaa
        nekään, eikä Jeesustakaan iäti piinattu. Mutta kuitenkin: maan päälläkin, lopussa, kohtaa Jumalan viha.

        Ilm. 18:10
        He seisovat loitolla, kauhuissaan siitä, miten häntä PIINATAAN.
        He sanovat: -- Voi sinua, suuri kaupunki! Voi sinua, Babylon, mahtava kaupunki: hetkessä tuli sinun tuomiosi.
        Ilm. 18:15 :
        "Noiden tavaroiden kauppiaat, nuo, jotka ovat rikastuneet porton vauraudesta, seisovat loitolla,
        kauhuissaan siitä, miten häntä PIINATAAN. He itkevät ja valittavat..

        "Kauhistuen" - tuosta maanpäällisestä kauhistustuksesta tulee mieleeni vääräin rangaistus: ikuinen kauhistus:
        Dan. 12:2 :
        Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään,
        toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.

        Löysit kolme kohtaa Raamatun loppukirjasta siitä, että saatanaa ja sen omia "kidutetaan" (ei piina) alati
        iäisyydessä, sitten kun tämä katoavainen kaikkeus on kadonnut.

        Kuolleet eivät tiedä mitään, eli kauhistuskin on silloin ohitse kun elämä loppuu. Kuollut on siitä erikoinen että sillä ei ole elämää.


    • Voisit sinäkin jo vaihtaa välillä levyä. Missäs ne Jeesusta korostavat tekstit ovat?

      • 13

        Ehkä tuo sinun kirjoittamasi oli mielestäsi sellainen? Vai oliko?


      • Jumalan vihan päivä
        13 kirjoitti:

        Ehkä tuo sinun kirjoittamasi oli mielestäsi sellainen? Vai oliko?

        Olet Antti oikeassa, Raamatussa ei ole ikuista piinaa, totesi pilkkaaja ja laittoi kehiin piinakohtia.
        Mutta todellinen Sanan tutkija kyllä huomaa että piina-sanaa on käytetty kuvaamaan Jumalan vihaa
        lopunajan lopussa vain. Sensijaan saatanan väen kohtaamasta ikuisesta rangaistuksesta sanotaan,
        että "kidutetaan" (yötä päivää, aina ja iäti).

        ===
        Raamatussa ei ole ikuista piinaa - vaikka monet uskovat että on.

        Ilm. 18:10
        He seisovat loitolla, kauhuissaan siitä, miten häntä PIINATAAN. He sanovat: -- Voi sinua, suuri kaupunki! Voi sinua, Babylon, mahtava kaupunki: hetkessä tuli sinun tuomiosi. [Jes. 21:9; Jer. 51:8]

        Ilm. 18:15
        "Noiden tavaroiden kauppiaat, nuo, jotka ovat rikastuneet porton vauraudesta, seisovat loitolla, kauhuissaan siitä, miten häntä PIINATAAN. He itkevät ja valittavat..

        Ilm. 14:10
        joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä KIDUTETAAN tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. [Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]

        Ilm. 14:11
        TULESTA, joka ihmisiä KIDUTTAA, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon NIMEN merkikseen. [1. Moos. 19:28; Jes. 34:10]

        Ilm. 20:10
        Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä KIDUTETAAN yötä päivää, AINA ja IKUISESTI. [Ilm. 13:11, 14:10,11, 19:20]

        Niin, heikkouskoiset väittävät että Raamatussa olisi ikuinen piina, olen iloinen että sinä et kuulu heihin.
        ===


      • alex-kasi
        Jumalan vihan päivä kirjoitti:

        Olet Antti oikeassa, Raamatussa ei ole ikuista piinaa, totesi pilkkaaja ja laittoi kehiin piinakohtia.
        Mutta todellinen Sanan tutkija kyllä huomaa että piina-sanaa on käytetty kuvaamaan Jumalan vihaa
        lopunajan lopussa vain. Sensijaan saatanan väen kohtaamasta ikuisesta rangaistuksesta sanotaan,
        että "kidutetaan" (yötä päivää, aina ja iäti).

        ===
        Raamatussa ei ole ikuista piinaa - vaikka monet uskovat että on.

        Ilm. 18:10
        He seisovat loitolla, kauhuissaan siitä, miten häntä PIINATAAN. He sanovat: -- Voi sinua, suuri kaupunki! Voi sinua, Babylon, mahtava kaupunki: hetkessä tuli sinun tuomiosi. [Jes. 21:9; Jer. 51:8]

        Ilm. 18:15
        "Noiden tavaroiden kauppiaat, nuo, jotka ovat rikastuneet porton vauraudesta, seisovat loitolla, kauhuissaan siitä, miten häntä PIINATAAN. He itkevät ja valittavat..

        Ilm. 14:10
        joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä KIDUTETAAN tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. [Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]

        Ilm. 14:11
        TULESTA, joka ihmisiä KIDUTTAA, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon NIMEN merkikseen. [1. Moos. 19:28; Jes. 34:10]

        Ilm. 20:10
        Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä KIDUTETAAN yötä päivää, AINA ja IKUISESTI. [Ilm. 13:11, 14:10,11, 19:20]

        Niin, heikkouskoiset väittävät että Raamatussa olisi ikuinen piina, olen iloinen että sinä et kuulu heihin.
        ===

        Ajattele hetki asiaa - jos esimerkiksi minä ottaisin muutamia vain lauseita Raamatusta niin voisin saada tehtyä vaikka minkälaisen uskonnon itselleni.

        Jotta Raamatun todellinen sisältö tulisi tunnetuksi on se otettava koko Raamatun sanomasta - eikö niin.

        alex


    • alex-kasi

      Pelkäätkö?

      Uskotko että "oikeudenmukaisuus" vaatisi ikuisen elämän tuskassa. Uskallatko kysyä: MIKSI? Sopiiko ikuinen helvetti ja tulinen ikuinen helvetti yhteen muun Raamatun kanssa? Ajatteletko että Jumalan oikeudenmukaisuus vaatii ikuista piinaa?

      Kaiken vastaus on siinä oletko sinä kuolematon erossa Jumalasta vai et?

      • Tuntuu hassulta joutua vastaamaan samassa ketjussa uudestaan samaan aloitukseen, mutta pakkohan se on.

        [][][] Pelkäätkö?
        Uskotko että "oikeudenmukaisuus" vaatisi ikuisen elämän tuskassa. [][][] -alex-kaksi uskoa

        En itseäni osaa ajatella, yleensäkään. Mutta pelkään, pelkään kauheasti. Me saamme hyvityksen lopputilin
        yhteydessä, kun uskovat tuomitaan ikuiseen elämään, mutta sinähän kiusaat Jumalaa.
        Hänen kärsivällisyytensä kyllä riittää siihen hetkeen saakka kun sinut riisutaan tomumajastasi, mutta sitten
        tulee tuomio, jonka mitätöimiseen meilä ei ole valtuuksia vaikka tahtoa olisikin.

        Vaikka tätä ei ole kirjattu lakiin joka tietysti on voimasa ikuisesti - ei taivaasa lakia tarvita, mutta siellä
        rangaistuksen paikassa - niin totta tämä on:

        Matt. 4:7
        Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."

        Uskon että Jumalan oikeudenmukaisuus vaatii jättämään kiusaajat ulkopuolelle,
        jossa Kristuksen sanojen mukaan on "itku ja hammasten kiristys".
        Ei se mitään piinaamista ole Jumalan puolelta mutta oletettavasti melkoisen piinaavaa silti.

        Pelkään puolestasi. Emme ehkä kauan jaksa rukoilla puolestasi, että tässä ajassa
        laittaisit tilit kuntoon Elämän Herran kanssa.
        Tuskin osaat kyllin kiittää Sirkka-Iitaa joka varmasti kaikein pisimpään jaksaa sinua kantaa
        rukouksin.

        Paljon pelkään, sillä vähän rukoilen.


      • alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Tuntuu hassulta joutua vastaamaan samassa ketjussa uudestaan samaan aloitukseen, mutta pakkohan se on.

        [][][] Pelkäätkö?
        Uskotko että "oikeudenmukaisuus" vaatisi ikuisen elämän tuskassa. [][][] -alex-kaksi uskoa

        En itseäni osaa ajatella, yleensäkään. Mutta pelkään, pelkään kauheasti. Me saamme hyvityksen lopputilin
        yhteydessä, kun uskovat tuomitaan ikuiseen elämään, mutta sinähän kiusaat Jumalaa.
        Hänen kärsivällisyytensä kyllä riittää siihen hetkeen saakka kun sinut riisutaan tomumajastasi, mutta sitten
        tulee tuomio, jonka mitätöimiseen meilä ei ole valtuuksia vaikka tahtoa olisikin.

        Vaikka tätä ei ole kirjattu lakiin joka tietysti on voimasa ikuisesti - ei taivaasa lakia tarvita, mutta siellä
        rangaistuksen paikassa - niin totta tämä on:

        Matt. 4:7
        Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."

        Uskon että Jumalan oikeudenmukaisuus vaatii jättämään kiusaajat ulkopuolelle,
        jossa Kristuksen sanojen mukaan on "itku ja hammasten kiristys".
        Ei se mitään piinaamista ole Jumalan puolelta mutta oletettavasti melkoisen piinaavaa silti.

        Pelkään puolestasi. Emme ehkä kauan jaksa rukoilla puolestasi, että tässä ajassa
        laittaisit tilit kuntoon Elämän Herran kanssa.
        Tuskin osaat kyllin kiittää Sirkka-Iitaa joka varmasti kaikein pisimpään jaksaa sinua kantaa
        rukouksin.

        Paljon pelkään, sillä vähän rukoilen.

        kuinka tuo pelkosi vaikuttaa uskoosi, siihen kuvaan mikä sinulla on Luojastasi, Jeesuksen uhrin pitävyyteen (sillä vaikka sinä tai minä olisimme kuinka laittomia Jumala ei voi toimia laittomasti. Laki on Jumalan olemus ja sen mukainen tahto - etkö ymmärrä? Laki on Jumalan "sydämmessä" ja Hänen omiensa "sydämmessä" sillä Jumala kirjoittaa sen sinne - oman tahtonsa. Jumala ei koskaan tee mitään mikä olisi Hänen oikeamielistä ja rakkaudellista tahtoaan vastaan.

        Antti uskotko sinä että täydellinen oikeamielisyys ja rakkaus on olemassa?

        Minä uskon - sitä kutsutaan Jumalan tahdoksi ja Raamattu sanoo että AINOASTAAN siinä elävillä voi olla iankaikkinen elämä.

        Jos sinä nyt sanot että ei kukaan ihminen voi elää täydellisessä oikeudenmukaisuudessa niin olet ihan oikeassa. Mutta Jeesus teki sen - meidän edestämme - ja hänet murhattiin ja hän kuoli meidän syntiemme edestä koska hän itse oli synnitön - TÄYDELLINEN JUMALAN EDESSÄ - vailla syntiä oleva Jumalan lain pitäjä.

        Siis jos jotain pelkäät niin pelkää Jumalaa ja yritä tehdä Hänen oikeamielinen tahtonsa - siten kuin Jeesus meitä opetti.

        Ei kukaan ole hyvä kuin Jumala yksin.

        alex


      • alex-kasi kirjoitti:

        kuinka tuo pelkosi vaikuttaa uskoosi, siihen kuvaan mikä sinulla on Luojastasi, Jeesuksen uhrin pitävyyteen (sillä vaikka sinä tai minä olisimme kuinka laittomia Jumala ei voi toimia laittomasti. Laki on Jumalan olemus ja sen mukainen tahto - etkö ymmärrä? Laki on Jumalan "sydämmessä" ja Hänen omiensa "sydämmessä" sillä Jumala kirjoittaa sen sinne - oman tahtonsa. Jumala ei koskaan tee mitään mikä olisi Hänen oikeamielistä ja rakkaudellista tahtoaan vastaan.

        Antti uskotko sinä että täydellinen oikeamielisyys ja rakkaus on olemassa?

        Minä uskon - sitä kutsutaan Jumalan tahdoksi ja Raamattu sanoo että AINOASTAAN siinä elävillä voi olla iankaikkinen elämä.

        Jos sinä nyt sanot että ei kukaan ihminen voi elää täydellisessä oikeudenmukaisuudessa niin olet ihan oikeassa. Mutta Jeesus teki sen - meidän edestämme - ja hänet murhattiin ja hän kuoli meidän syntiemme edestä koska hän itse oli synnitön - TÄYDELLINEN JUMALAN EDESSÄ - vailla syntiä oleva Jumalan lain pitäjä.

        Siis jos jotain pelkäät niin pelkää Jumalaa ja yritä tehdä Hänen oikeamielinen tahtonsa - siten kuin Jeesus meitä opetti.

        Ei kukaan ole hyvä kuin Jumala yksin.

        alex

        Saatanan ns. voima on pelkkää valheen voimaa. Ei se pelottele helvetillä vaan ovelasti poistattelee
        rangaistuksen uhkaa oppirakennelmien avulla. Toisaalta, ellenismistä puheenollen, se vakuuttaa,
        että kun sinulla on sapattikokardi otsassa, enkeli tunnistaa sinut uskovaksi, eikä Jumala huomaa
        katsoa, mitä sisälläsi on.

        Matt. 10:28
        Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

        Dan. 12:2
        Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään,
        toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.

        Jätä jo Ellenin ja Flinkin aavelaiva ja liity hengessäsi Jeesuksen seurakuntaan!

        2.Tess.2:10
        ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.


      • alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Saatanan ns. voima on pelkkää valheen voimaa. Ei se pelottele helvetillä vaan ovelasti poistattelee
        rangaistuksen uhkaa oppirakennelmien avulla. Toisaalta, ellenismistä puheenollen, se vakuuttaa,
        että kun sinulla on sapattikokardi otsassa, enkeli tunnistaa sinut uskovaksi, eikä Jumala huomaa
        katsoa, mitä sisälläsi on.

        Matt. 10:28
        Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

        Dan. 12:2
        Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään,
        toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.

        Jätä jo Ellenin ja Flinkin aavelaiva ja liity hengessäsi Jeesuksen seurakuntaan!

        2.Tess.2:10
        ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        jo näinkin kauan ADVENTISMI palstalla - mutta et tajua adventismista mitään.
        katsos Antti kuten varmaan olet lukenut niin en minäkään ole adventisti (vaan Raamatullinen luterilainen) mutta olen minä kuitenkin sen verran oppinut että tiedän mitä adventismi opettaa ja se ei ole lainkaan tuollaista mitä sinä luulet (näköjään?) sen olevan. Joko olet tahallasi puhumassa potaskaa tai sitten et kertakaikkiaan käsitä. En oikein näe muitakaan mahdollisuuksia.

        Eikös vain olekin naurettavaa että sinä sanot tietäväsi paremmin mihin ihmiset uskovat kuin he itse. :)

        Adventisti ei siis mielestäsi tiedä mihin uskoo? :))


      • Adventisti
        alex-kasi kirjoitti:

        jo näinkin kauan ADVENTISMI palstalla - mutta et tajua adventismista mitään.
        katsos Antti kuten varmaan olet lukenut niin en minäkään ole adventisti (vaan Raamatullinen luterilainen) mutta olen minä kuitenkin sen verran oppinut että tiedän mitä adventismi opettaa ja se ei ole lainkaan tuollaista mitä sinä luulet (näköjään?) sen olevan. Joko olet tahallasi puhumassa potaskaa tai sitten et kertakaikkiaan käsitä. En oikein näe muitakaan mahdollisuuksia.

        Eikös vain olekin naurettavaa että sinä sanot tietäväsi paremmin mihin ihmiset uskovat kuin he itse. :)

        Adventisti ei siis mielestäsi tiedä mihin uskoo? :))

        "Adventisti ei siis mielestäsi tiedä mihin uskoo? :)) "

        Mutta alex, kyllä adventisti tietää tasan tarkkaan mihin uskoo ..

        Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju,
        ilman yhtäkään harhaoppista lausetta."
        ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905."


      • Adventisti kirjoitti:

        "Adventisti ei siis mielestäsi tiedä mihin uskoo? :)) "

        Mutta alex, kyllä adventisti tietää tasan tarkkaan mihin uskoo ..

        Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju,
        ilman yhtäkään harhaoppista lausetta."
        ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905."

        >>Mutta alex, kyllä adventisti tietää tasan tarkkaan mihin uskoo .. >>

        Tokkopa vain! Tuskin monikaan uskovainen kunnolla tietää mihin hän uskoo. Kun uskovainen sanoo uskovansa esim. Jumalaan tai Jeesukseen, niin tuskinpa hän oikeastaan edes tietää mitä puhuu tai mistä puhuu.


      • alex-kasi
        Epiktetos kirjoitti:

        >>Mutta alex, kyllä adventisti tietää tasan tarkkaan mihin uskoo .. >>

        Tokkopa vain! Tuskin monikaan uskovainen kunnolla tietää mihin hän uskoo. Kun uskovainen sanoo uskovansa esim. Jumalaan tai Jeesukseen, niin tuskinpa hän oikeastaan edes tietää mitä puhuu tai mistä puhuu.

        ja yhä uskon että myös ainakin suurin osa adventisteista tietää myös mihin he uskovat, olen sen tullut tuntemaan heidän kirjoituksistaan. Katsos uskova näkee toisen uskovan uskon.. "ei-uskova" näkee vain oman uskonsa..

        Mieti sitä..

        Hämmästyttääkö se sinua, että tiedän tarkalleen mihin uskon ja että voin perustella uskoni siten että se ei petä .
        En voi vaatia keneltäkään yhtään mitään - enkä edes halua vaatia - mutta kun olet keskustelupalstalla niin eikö olisi asiallista keskustella ASIOISTA...


    • lutkulainen

      . Herra on minun valoni ja apuni, ketä minä pelkäisin? Herra on minun elämäni turva, ketä siis säikkyisin?
      Onko muuta kysyttävää?

      • alex-kasi

        Kysyn sinultakin - uskotko sinä että täydellinen oikeamielisyys ja rakkaus on olemassa?

        Minä uskon - sitä kutsutaan Jumalan tahdoksi ja Raamattu sanoo että AINOASTAAN siinä elävillä voi olla iankaikkinen elämä.

        Jos sinä nyt sanot että ei kukaan ihminen voi elää täydellisessä oikeudenmukaisuudessa niin olet ihan oikeassa. Mutta Jeesus teki sen - meidän edestämme - ja hänet murhattiin ja hän kuoli meidän syntiemme edestä koska hän itse oli synnitön - TÄYDELLINEN JUMALAN EDESSÄ - vailla syntiä oleva Jumalan lain pitäjä.

        Siis jos jotain pelkäät niin pelkää Jumalaa ja yritä tehdä Hänen oikeamielinen tahtonsa - siten kuin Jeesus meitä opetti.

        Ei kukaan ole hyvä kuin Jumala yksin.

        alex

        Jos pelkää Jumalaa sen takia että uskot muuten joutuvasi helvettiin ikuisiksi ajoiksi niin mieti sinäkin kuinka tuo pelkosi vaikuttaa uskoosi ja siihen kuvaan mikä sinulla on Luojastasi tai Jeesuksen uhrin pitävyyteen (sillä vaikka sinä tai minä olisimme kuinka laittomia Jumala ei voi toimia laittomasti. Laki on Jumalan olemus ja sen mukainen tahto? Laki on Jumalan "sydämmessä" ja Hänen omiensa "sydämmessä" sillä Jumala kirjoittaa sen sinne - oman tahtonsa. Jumala ei koskaan tee mitään mikä olisi Hänen oikeamielistä ja rakkaudellista tahtoaan vastaan.


      • lutkulainen
        alex-kasi kirjoitti:

        Kysyn sinultakin - uskotko sinä että täydellinen oikeamielisyys ja rakkaus on olemassa?

        Minä uskon - sitä kutsutaan Jumalan tahdoksi ja Raamattu sanoo että AINOASTAAN siinä elävillä voi olla iankaikkinen elämä.

        Jos sinä nyt sanot että ei kukaan ihminen voi elää täydellisessä oikeudenmukaisuudessa niin olet ihan oikeassa. Mutta Jeesus teki sen - meidän edestämme - ja hänet murhattiin ja hän kuoli meidän syntiemme edestä koska hän itse oli synnitön - TÄYDELLINEN JUMALAN EDESSÄ - vailla syntiä oleva Jumalan lain pitäjä.

        Siis jos jotain pelkäät niin pelkää Jumalaa ja yritä tehdä Hänen oikeamielinen tahtonsa - siten kuin Jeesus meitä opetti.

        Ei kukaan ole hyvä kuin Jumala yksin.

        alex

        Jos pelkää Jumalaa sen takia että uskot muuten joutuvasi helvettiin ikuisiksi ajoiksi niin mieti sinäkin kuinka tuo pelkosi vaikuttaa uskoosi ja siihen kuvaan mikä sinulla on Luojastasi tai Jeesuksen uhrin pitävyyteen (sillä vaikka sinä tai minä olisimme kuinka laittomia Jumala ei voi toimia laittomasti. Laki on Jumalan olemus ja sen mukainen tahto? Laki on Jumalan "sydämmessä" ja Hänen omiensa "sydämmessä" sillä Jumala kirjoittaa sen sinne - oman tahtonsa. Jumala ei koskaan tee mitään mikä olisi Hänen oikeamielistä ja rakkaudellista tahtoaan vastaan.

        Vastasin näin etkö ymmärä tätä?
        Herra on minun valoni ja apuni, ketä minä pelkäisin? Herra on minun elämäni turva, ketä siis säikkyisin?
        Mutta sitä minä todella pelkään on se ,että liian paljon menee ihmisiä kadotukseen ,omaisista ,sukulaisista ,ystävistä ja Suomen kansasta siksipä on julistettava Evankeliumia tässä pimenevässä maailmassa.
        Mutta jos sinulla ei ole hätää hukkuvista sieluista tai sanotaanko kadotukseen tai helvettiin menevistä sieluista mitä sanaa nyt halutaankin tai haluat käyttää.Silloin kehoittasin sinua tekemään inventaariota siitä oletko uskossa ,sillä ihminen joka ei koe hätää eikä huolta muista ihmisistä, että he pelastuisivat ,eikä koe murhetta siitä että he joutuvat kadotukseen ei ole aidosti uudestisyntynyt .Mutta niin sinä kuin kaikki jotka täällä kirjoittelevat voimme pyytää taivaalliselta Isältämme Jeesuksen nimeen,että Hän antaisi niin sinulle kuin muillekkin hädän hukkuvista sieluista.
        Ja mitä todella tulee Jumalan tahtoon niin se on tämä :Ettei Jeesus olisi kuollut turhaan yhdenkään ihmisen tähden vaan ,että kaikki pelastuisivat se on Jumalan tahto. Siunausta sinun elämääsi.


      • alex-kasi
        lutkulainen kirjoitti:

        Vastasin näin etkö ymmärä tätä?
        Herra on minun valoni ja apuni, ketä minä pelkäisin? Herra on minun elämäni turva, ketä siis säikkyisin?
        Mutta sitä minä todella pelkään on se ,että liian paljon menee ihmisiä kadotukseen ,omaisista ,sukulaisista ,ystävistä ja Suomen kansasta siksipä on julistettava Evankeliumia tässä pimenevässä maailmassa.
        Mutta jos sinulla ei ole hätää hukkuvista sieluista tai sanotaanko kadotukseen tai helvettiin menevistä sieluista mitä sanaa nyt halutaankin tai haluat käyttää.Silloin kehoittasin sinua tekemään inventaariota siitä oletko uskossa ,sillä ihminen joka ei koe hätää eikä huolta muista ihmisistä, että he pelastuisivat ,eikä koe murhetta siitä että he joutuvat kadotukseen ei ole aidosti uudestisyntynyt .Mutta niin sinä kuin kaikki jotka täällä kirjoittelevat voimme pyytää taivaalliselta Isältämme Jeesuksen nimeen,että Hän antaisi niin sinulle kuin muillekkin hädän hukkuvista sieluista.
        Ja mitä todella tulee Jumalan tahtoon niin se on tämä :Ettei Jeesus olisi kuollut turhaan yhdenkään ihmisen tähden vaan ,että kaikki pelastuisivat se on Jumalan tahto. Siunausta sinun elämääsi.

        Uskotko että täydellinen oikeudenmukaisuus ja täydellinen räkkaus ovat olemassa vai etkö usko?

        Anna suora vastaus joko uskot niiden oevan olemassa tai et. Siis oikeudenmukaisuus ja rakkaus täydellisenä ja olevana.. En tarkoita mitään tapahtumaa vaan täydellistä elämää oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa.

        Minä uskon että se on todellisuutta.. ei ihmisten elämässä tosin..

        Minä uskon että todellisessa oikeudenmukaisuudessa on rakkaus osana ja että täydellistä rakkautta ei voi olla vääryydessä..


      • lutkulainen
        alex-kasi kirjoitti:

        Uskotko että täydellinen oikeudenmukaisuus ja täydellinen räkkaus ovat olemassa vai etkö usko?

        Anna suora vastaus joko uskot niiden oevan olemassa tai et. Siis oikeudenmukaisuus ja rakkaus täydellisenä ja olevana.. En tarkoita mitään tapahtumaa vaan täydellistä elämää oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa.

        Minä uskon että se on todellisuutta.. ei ihmisten elämässä tosin..

        Minä uskon että todellisessa oikeudenmukaisuudessa on rakkaus osana ja että täydellistä rakkautta ei voi olla vääryydessä..

        MInä vastasin sinun esittämääsi kysymykssei pelkäänkö minä sinun esittämääsi piinaa ja vastasin näin:
        Herra on minun valoni ja apuni, ketä minä pelkäisin? Herra on minun elämäni turva, ketä siis säikkyisin? Eikö tämä riitänyt sinulle vastaukseksi? Mitä muuta odotit minun vastaavan.
        Nyt sitten kysyit:Uskotko että täydellinen oikeudenmukaisuus ja täydellinen rakkaus ovat olemassa vai etkö usko? Vastaan : Jumala on rakkaus,Joka ei rakkautta tunne ei tunne Jumalaa .Ja on hyvä muistaa ,että Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä hänellä ei ole suosikkeja.Eli vastaus on KYLLÄ.
        Mutta otappa sinä kantaa tähän minun esittämääni kysymyksiin?
        Mutta pelkäätkö sinä ,että liian paljon menee ihmisiä kadotukseen ,sinunkin omaisista ,sukulaisista ,ystävistä ja myöskin Suomen kansasta siksipä on julistettava Evankeliumia tässä pimenevässä maailmassa.
        Mutta jos sinulla ei ole pelkoa tai hätää hukkuvista sieluista, tai sanotaanko kadotukseen tai helvettiin menevistä sieluista mitä sanaa nyt halutaankin tai haluat käyttää.Silloin kehoittasin sinua tekemään inventaariota siitä oletko uskossa ,sillä ihminen joka ei koe hätää eikä huolta muista ihmisistä, että he pelastuisivat ,eikä koe murhetta ja hätää siitä, että he joutuvat kadotukseen ei ole aidosti uudestisyntynyt .Mutta niin sinä kuin kaikki jotka täällä kirjoittelevat voimme pyytää taivaalliselta Isältämme Jeesuksen nimeen,että Hän antaisi niin sinulle kuin muillekkin hädän hukkuvista sieluista.
        Ja mitä todella tulee Jumalan tahtoon niin se on tämä :Ettei Jeesus olisi kuollut turhaan yhdenkään ihmisen tähden vaan ,että kaikki tulisivat tuntemaan Hänet ja pelastuisivat ,se on Jumalan tahto. Uskotko tämän ? Siunausta sinun elämääsi.


      • alex-kasi
        lutkulainen kirjoitti:

        MInä vastasin sinun esittämääsi kysymykssei pelkäänkö minä sinun esittämääsi piinaa ja vastasin näin:
        Herra on minun valoni ja apuni, ketä minä pelkäisin? Herra on minun elämäni turva, ketä siis säikkyisin? Eikö tämä riitänyt sinulle vastaukseksi? Mitä muuta odotit minun vastaavan.
        Nyt sitten kysyit:Uskotko että täydellinen oikeudenmukaisuus ja täydellinen rakkaus ovat olemassa vai etkö usko? Vastaan : Jumala on rakkaus,Joka ei rakkautta tunne ei tunne Jumalaa .Ja on hyvä muistaa ,että Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä hänellä ei ole suosikkeja.Eli vastaus on KYLLÄ.
        Mutta otappa sinä kantaa tähän minun esittämääni kysymyksiin?
        Mutta pelkäätkö sinä ,että liian paljon menee ihmisiä kadotukseen ,sinunkin omaisista ,sukulaisista ,ystävistä ja myöskin Suomen kansasta siksipä on julistettava Evankeliumia tässä pimenevässä maailmassa.
        Mutta jos sinulla ei ole pelkoa tai hätää hukkuvista sieluista, tai sanotaanko kadotukseen tai helvettiin menevistä sieluista mitä sanaa nyt halutaankin tai haluat käyttää.Silloin kehoittasin sinua tekemään inventaariota siitä oletko uskossa ,sillä ihminen joka ei koe hätää eikä huolta muista ihmisistä, että he pelastuisivat ,eikä koe murhetta ja hätää siitä, että he joutuvat kadotukseen ei ole aidosti uudestisyntynyt .Mutta niin sinä kuin kaikki jotka täällä kirjoittelevat voimme pyytää taivaalliselta Isältämme Jeesuksen nimeen,että Hän antaisi niin sinulle kuin muillekkin hädän hukkuvista sieluista.
        Ja mitä todella tulee Jumalan tahtoon niin se on tämä :Ettei Jeesus olisi kuollut turhaan yhdenkään ihmisen tähden vaan ,että kaikki tulisivat tuntemaan Hänet ja pelastuisivat ,se on Jumalan tahto. Uskotko tämän ? Siunausta sinun elämääsi.

        Kysyit tunnenko hätää ihmisistä.
        Tunnen tietenkin, eikö se nyt ole selvästi käynyt ilmi kirjoituksistani?
        Minun mielestäni PAHIN este ihmisille on vääristetty Raamattu. Ihmiset eivät usko edes Jumalaan kun heille yritetää syöttää keskenään täysin ristiriitaisia oppeja ja väitetään että ne ovat Raamatusta.

        Ajattele nyt että menet ja sanot jollekin ihmiselle ensin että Jumalan on rakkaus ja seuraavaan hengen vetoon että Jumala loi elämää ikuisesti kitumaan tulisessa järvessä. Haloo - kenen luulet sellaiseen uskovan? No vain ne jotka pelkäävät - luonnollisesti.

        Siksi on parempi puhua asioista Raamatun mukaan - siis koko Raamatun mukaan. Tässä joku sanoi että Raamattu on is´hmisten kirjoittama ja ettei siihen voi jokapaikassa luottaa... mutta sama henkilö uskoo kuitenkin että ikuinen piina on olemassa. Nähtävästi ei sellaiseen uskoon Raamatrtua tarvita.

        Siis vastaus on että kyllä minä tunnen huolta lähimmäisistäni ja uskon että paras lääke epäuskoon on totuus siis Raamatun totuus.

        Kun ihmisille osoittaa sen ristiriitaisuudes mikin omaan kuolemattomuuteen uskominen johtaa niin toiset sen tajuavat jmutta toiset ei.


      • Varo alex, takanasi
        alex-kasi kirjoitti:

        Kysyn sinultakin - uskotko sinä että täydellinen oikeamielisyys ja rakkaus on olemassa?

        Minä uskon - sitä kutsutaan Jumalan tahdoksi ja Raamattu sanoo että AINOASTAAN siinä elävillä voi olla iankaikkinen elämä.

        Jos sinä nyt sanot että ei kukaan ihminen voi elää täydellisessä oikeudenmukaisuudessa niin olet ihan oikeassa. Mutta Jeesus teki sen - meidän edestämme - ja hänet murhattiin ja hän kuoli meidän syntiemme edestä koska hän itse oli synnitön - TÄYDELLINEN JUMALAN EDESSÄ - vailla syntiä oleva Jumalan lain pitäjä.

        Siis jos jotain pelkäät niin pelkää Jumalaa ja yritä tehdä Hänen oikeamielinen tahtonsa - siten kuin Jeesus meitä opetti.

        Ei kukaan ole hyvä kuin Jumala yksin.

        alex

        Jos pelkää Jumalaa sen takia että uskot muuten joutuvasi helvettiin ikuisiksi ajoiksi niin mieti sinäkin kuinka tuo pelkosi vaikuttaa uskoosi ja siihen kuvaan mikä sinulla on Luojastasi tai Jeesuksen uhrin pitävyyteen (sillä vaikka sinä tai minä olisimme kuinka laittomia Jumala ei voi toimia laittomasti. Laki on Jumalan olemus ja sen mukainen tahto? Laki on Jumalan "sydämmessä" ja Hänen omiensa "sydämmessä" sillä Jumala kirjoittaa sen sinne - oman tahtonsa. Jumala ei koskaan tee mitään mikä olisi Hänen oikeamielistä ja rakkaudellista tahtoaan vastaan.

        Pelkää ennemminkin saatanan viekkautta!

        Saatanan ns. voima on pelkkää valheen voimaa. Ei se pelottele helvetillä vaan ovelasti poistattelee
        rangaistuksen uhkaa oppirakennelmien avulla. Toisaalta, ellenismistä puheenollen, se vakuuttaa,
        että kun sinulla on sapattikokardi otsassa, enkeli tunnistaa sinut uskovaksi, eikä Jumala huomaa
        katsoa, mitä sisälläsi on.

        Matt. 10:28
        Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

        Dan. 12:2
        Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään,
        toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.

        Jätä jo Ellenin ja Flinkin aavelaiva ja liity hengessäsi Jeesuksen seurakuntaan!

        2.Tess.2:10
        ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.


    • Ei ihminen käsitä ikuisuutta koska hän ja hänen ajattelunsa on aikaan sidottu. Elämässään jokainen voi kokeaa sekä piinaa, että "autuutta" ja tältä pohjalta hän sitten siirtää noihin kokemuksiin parustuvat toiveensa ja/tai pelkonsa ajattomuuteen eli ikuisuuteen, "rajan taakse" edes ymmärtämättä mistä hän oikeastaan puhuu. Oletushan tällöin on, että kuoleman jälkeen ihmisestä jäisi jäljelle jotain joka , joko välittömästi kuoleman jälkeen tai myöhemmin hkuolleista herätettynä, voisi kokea jotakin. - Mikäli ihminen jollain tavalla olisi jonkinlainen ikuisuusolento, sekä ikuinen autuus että ikuinen piina olisivat yhtä mahdollisia. Ikuisen autuuden hyväksyminen mutta ikuisen piinan kieltäminen tai päivastoin, johtuu siitä ettei ihminen halua hyväksyä jumalaa eli perimmäistä mahdollista todellisuutta sellaisena kuin se mahdollisesti on vaan haluaa valita miellyttävämmän.
      Tietääksen ei ole mitään näyttöä siitä, että ihmisestä jäisi hänen kuolemansa jälkeen jotain sellaista, joka voisi kokea jotakin , joko ikuista autuutta tai ikuista piinaa. Tietenkään se, ettei tällaista näyttöä ole, ei sulje pois täysin toistakaan mahdollisuutta mutta asia jää kylläkin pelkästään uskonvaraiseksi - ainakin toistaiseksi.

      • alex-kasi

        On kysymys elämästä tai kuolemasta ja siitä mitä RAAMATTU sanoo asiasta.

        Voiko ihminen olla kuolematon ja syntinen - ja onko iankaikkinen elämä mahdollista tai ei RAAMATUN MUKAAN. Tuo sinun kirjoituksesi kertoo sinun ajatuksistasi - mutta ei mitään siitä mitä RAAMATTU asioista sanoo. Monet pelkäävät ikuista piinaa - ja tekevät sen koska he uskovat että RAAMATTU opettaa sellaista mikä ei ole totta.

        Jeesus ei ole mikään taivaaseen pääsynlippujen lunastaja vaan on lunastanut ihmisen kuolemasta > elämään ja se on aivan toinen asia. Synti tappaa - sanoo RAAMATTU. Siksi on niin että kun ihminen tekee syntiä hän tuhoaa omaa elämäänsä ja saa kärsiä syntisyytensä tähden - kunnes kuolee - joko omiin synteihinsä tai sitten tekee Jumala lopun hänen kärsimyksistään.

        Ei minulla ole mitään sitä vastaan että ihmiset valitsevat itse uskonsa, mutta jos ei joku usko Raamatun sanomaan .. niin silloin ei usko .. kumma kyllä olisi jos kuitenkin sanoisi uskovansa Raamattuun .. eikö vain.
        Ketä hän silloin yrittäisi pettää ?? itseään? mutta ei kukaan voi sanoa että uskoo Raamattuun ja samalla kieltää Raamatun Sanan. Vai mitä.





        aletaan keskustelemaan meidän


      • alex-kasi kirjoitti:

        On kysymys elämästä tai kuolemasta ja siitä mitä RAAMATTU sanoo asiasta.

        Voiko ihminen olla kuolematon ja syntinen - ja onko iankaikkinen elämä mahdollista tai ei RAAMATUN MUKAAN. Tuo sinun kirjoituksesi kertoo sinun ajatuksistasi - mutta ei mitään siitä mitä RAAMATTU asioista sanoo. Monet pelkäävät ikuista piinaa - ja tekevät sen koska he uskovat että RAAMATTU opettaa sellaista mikä ei ole totta.

        Jeesus ei ole mikään taivaaseen pääsynlippujen lunastaja vaan on lunastanut ihmisen kuolemasta > elämään ja se on aivan toinen asia. Synti tappaa - sanoo RAAMATTU. Siksi on niin että kun ihminen tekee syntiä hän tuhoaa omaa elämäänsä ja saa kärsiä syntisyytensä tähden - kunnes kuolee - joko omiin synteihinsä tai sitten tekee Jumala lopun hänen kärsimyksistään.

        Ei minulla ole mitään sitä vastaan että ihmiset valitsevat itse uskonsa, mutta jos ei joku usko Raamatun sanomaan .. niin silloin ei usko .. kumma kyllä olisi jos kuitenkin sanoisi uskovansa Raamattuun .. eikö vain.
        Ketä hän silloin yrittäisi pettää ?? itseään? mutta ei kukaan voi sanoa että uskoo Raamattuun ja samalla kieltää Raamatun Sanan. Vai mitä.





        aletaan keskustelemaan meidän

        Ei ole mitään vaihtoehtoa. Ei ole mitään varjoelämää ilman Kristusta. Tarjolla on siis iankaikkinen elämä ja iankaikkinen eli lopullinen kuolema. Valitse siis ELÄMÄ Jeesuksessa Kristuksessa, sillä ilman häntä on jokainen kuoleman oma, sillä synninpalkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja Kristuksessa on iankaikkinen elämä.


      • alex-kasi kirjoitti:

        On kysymys elämästä tai kuolemasta ja siitä mitä RAAMATTU sanoo asiasta.

        Voiko ihminen olla kuolematon ja syntinen - ja onko iankaikkinen elämä mahdollista tai ei RAAMATUN MUKAAN. Tuo sinun kirjoituksesi kertoo sinun ajatuksistasi - mutta ei mitään siitä mitä RAAMATTU asioista sanoo. Monet pelkäävät ikuista piinaa - ja tekevät sen koska he uskovat että RAAMATTU opettaa sellaista mikä ei ole totta.

        Jeesus ei ole mikään taivaaseen pääsynlippujen lunastaja vaan on lunastanut ihmisen kuolemasta > elämään ja se on aivan toinen asia. Synti tappaa - sanoo RAAMATTU. Siksi on niin että kun ihminen tekee syntiä hän tuhoaa omaa elämäänsä ja saa kärsiä syntisyytensä tähden - kunnes kuolee - joko omiin synteihinsä tai sitten tekee Jumala lopun hänen kärsimyksistään.

        Ei minulla ole mitään sitä vastaan että ihmiset valitsevat itse uskonsa, mutta jos ei joku usko Raamatun sanomaan .. niin silloin ei usko .. kumma kyllä olisi jos kuitenkin sanoisi uskovansa Raamattuun .. eikö vain.
        Ketä hän silloin yrittäisi pettää ?? itseään? mutta ei kukaan voi sanoa että uskoo Raamattuun ja samalla kieltää Raamatun Sanan. Vai mitä.





        aletaan keskustelemaan meidän

        Kysehän lienee pitkälti siitä, kuinka Raamattuasi luet ja siten lukemmasi ymmärrät (?).
        Jos sanon Mannerheimin voittaneen kansalais-sodassa tai meidän hävinneen molemmat viimeiset sodat, ymmärrät kyllä mitä tarkoitan ja olet luultavasti samaa mieltä vaikkakaan kumpikaan väite ei ole tarkasti ottaen kirjaimellisesti tosi. - Vaikka Mannerheim oli Valkoisen armeijan ylipäällikkö, ei HÄN voittanut Punakaarteja ja vaikka Suomen armeija hävisi niin Talvi- kuin Jatkosodankin Neuvostoliitolle, emme ME olleet siinä mukan sitä häviämässä.


      • alex-kasi
        Epiktetos kirjoitti:

        Kysehän lienee pitkälti siitä, kuinka Raamattuasi luet ja siten lukemmasi ymmärrät (?).
        Jos sanon Mannerheimin voittaneen kansalais-sodassa tai meidän hävinneen molemmat viimeiset sodat, ymmärrät kyllä mitä tarkoitan ja olet luultavasti samaa mieltä vaikkakaan kumpikaan väite ei ole tarkasti ottaen kirjaimellisesti tosi. - Vaikka Mannerheim oli Valkoisen armeijan ylipäällikkö, ei HÄN voittanut Punakaarteja ja vaikka Suomen armeija hävisi niin Talvi- kuin Jatkosodankin Neuvostoliitolle, emme ME olleet siinä mukan sitä häviämässä.

        Kun Raamattu sanoo että AINOASTAAN Jumalalla on kuolemattomuus ja ihmisessä ei ole iankaikkista elämää joka hänessä pysyisi muutoin kuin Jeesuksessa Kristuksessa - niin ihminen sanoo että "njaa... ei Raamattu vasrmaankaan tarkoita että ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus ... olenhan minäkin kuolematon" ???

        ja kun Raamattu sanoo että SYNNIN PALKKA on kuolema - niin ihminen sanoo että "njaa... koska minä olen SYNTINEN JA KUOLEMATON niin ei Raamattu varmaankaan tarkoita että synnin palkka on kuolema vaan että syntinen on jo "kuollut" pois taivaasta" ???

        ja kun Raamattu sanoo että syntinen tuhoutuu - niin ihminen sanoo että "njaa... koska minä olen kuolematon niin ei Raamattu vasrmaankaan tarkoita että syntinen ihminen tuhoutuu vaan että syntinen joutuu ikuiseen piinaan"???

        ja kun Raamattu sanoo Jumala pelastaa kuolemasta > elämään - niin ihminen sanoo "njaa... koska minä olen kuolematon niin ei Raamattu vasrmaankaan tarkoita että Jumala pelastaa kuolemasta elämään" vaan että Jumala pelastaa ikuisesta piinasta taivaaseen ???

        ja kun Raamattu sanoo että Jumala on oikeudemukainen ja rakkaudellinen ja haluaa pelastaa ihmisen synnistä ja kuolemasta elämään ja synnittömyyteen niin ihminen sanoo "njaa... koska minä olen jo kuolematon niin ei Raamattu vasrmaankaan tarkoita Jumalan oikeudenmukaisuudella sitä että Hän haluaa palastaa minut kuolemasta vaan varmaan sitä että Jumalan oikeudenmukaisuus "vaatii" että hänen luomansa elämää joka ei elä totuudessa piinataan ikuisesti ja Jumala haluaa pelastaa minut siitä >>> taivaaseen.

        Kun Raamattu sanoo että Jeesus kuoli että hänet murhattiin niin ihminen sanoo että "njaa koska Jeesus on kuolematon niin ei hän varmaan oikeasti kuollut"

        Kun Raamattu sanoo Jumala herätti Jeesuksen kuolon UNESTA kolmantena päivänä niin ihminen sanoo että "njaa koska Jeesus on kuolematon niin ei hän varmaan nukkunut kuolon unessa ja siksi ei Raamattu varmaan tarkoita että Jumala herätti hänet kuolon unesta vaan ??? "..

        Kun Raamattu sanoo että Kerran Jumala herättää kaikki kuolleet, ensin ne joita toinen kuolema ei voi vahingoittaa niin ihminen sanoo että "njaa koska me kaikki olemme jo kuolemattomia niin ei toinen kuolema varmaan tarkoita kuolemaa vaan ikuista elämää jossain muualla - varmaan piinassa ja sitä paitsi kuolematon ihminenhän menee heti kuoltuaan taivaaseen niin että ei Raamattu varmaan tarkoita että taivaassa herätettäisiin kuolemasta..

        Kun Raamattu sanoo että viimeisenä vihollisista voitetaan kuolema niin ihminen sanoo että "njaa koska ihmnen jo on kuolematon niin ei Raamattu varmaan tarkoita kuolemaa vaan .. "

        Niin se menee kun Raamattua yritetään väkisin sovittaa omaan uskoon ja kun se ei sitten millään muuten sovi niin tehdään syntisen kuolemasta "iankaikkinen elämä muualla", tehdään tuhoutumisesta "iankaikkinenn piina" ja Jeesuksen uhrista vain "verinen näytelmä".. ja kaiken kukkuraksi poistetaan "Jumalan ikuinen elämänlaki" ja tehdään oikeudenmukaisesta ja rakkaudellisesta Luojasta arvoituksellinen ja käsittämätön "piina jumala".

        Jaa-a - kuinkahan sinä asian ymmärrät?


      • alex-kasi
        Epiktetos kirjoitti:

        Kysehän lienee pitkälti siitä, kuinka Raamattuasi luet ja siten lukemmasi ymmärrät (?).
        Jos sanon Mannerheimin voittaneen kansalais-sodassa tai meidän hävinneen molemmat viimeiset sodat, ymmärrät kyllä mitä tarkoitan ja olet luultavasti samaa mieltä vaikkakaan kumpikaan väite ei ole tarkasti ottaen kirjaimellisesti tosi. - Vaikka Mannerheim oli Valkoisen armeijan ylipäällikkö, ei HÄN voittanut Punakaarteja ja vaikka Suomen armeija hävisi niin Talvi- kuin Jatkosodankin Neuvostoliitolle, emme ME olleet siinä mukan sitä häviämässä.

        mutta tämä on Raamattua:

        Kuolleiden ylösnousemus.

        Jos kerran julistetaan, että Kristus on herätetty kuolleista, kuinka jotkut teistä voivat sanoa, ettei kuolleiden ylösnousemusta ole?

        Jos ei ole kuolleiden ylösnousemusta, ei Kristustakaan ole herätetty kuolleista.

        Mutta ellei Kristusta ole herätetty, silloin meidän julistuksemme on turhaa puhetta, turhaa myös teidän uskonne..

        Silloin nähdään, että olemme antaneet Jumalasta väärän todistuksen, kun olemme väittäneet hänen herättäneen Kristuksen - mitä hän siis ei ole tehnyt, jos kerran kuolleita ei herätetä. Ellei kuolleita herätetä, ei Kristustakaan ole herätetty.

        Mutta ellei Kristusta ole herätetty, teidän uskonne on pohjaa vailla ja te olette yhä syntienne vallassa. Ja silloin nekin, jotka ovat nukkuneet pois Kristukseen uskoen, ovat joutuneet perikatoon.

        Jos olemme panneet toivomme Kristukseen vain tämän elämän ajaksi, olemme säälittävimpiä kaikista ihmisistä.

        Mutta nyt Kristus on herätetty kuolleista, esikoisena niiden joukosta jotka ovat kuolleet.

        Kun kerran kuolema sai alkunsa ihmisestä, samoin kuolleiden ylösnousemus on alkanut ihmisestä. Sillä niin kuin kaikki ihmiset Aadamista osallisina kuolevat, niin myös kaikki Kristuksesta osallisina tehdään eläviksi, jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus ja sen jälkeen Kristuksen omat, kun hän tulee.

        Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.

        Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle.

        Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.

        Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken".
        Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan.

        Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea.

        Mitä varten sitten jotkut antavat kastaa itsensä kuolleiden puolesta? Ellei kuolleita lainkaan herätetä, miksi he kastattavat itsensä näiden puolesta?

        Entä mitä varten me joka hetki antaudumme vaaraan?

        Niin totta kuin te olette minun ylpeyteni Herramme Kristuksen Jeesuksen edessä, minä katson joka päivä kuolemaa silmiin.

        Olisiko minun kannattanut taistella Efesoksessa petoja vastaan, jos asiaa ajatellaan vain tavalliseen ihmistapaan? Ellei kuolleita herätetä eloon, niin "syödään ja juodaan, huomenna kuollaan".

        Älkää eksykö! "Huono seura hyvät tavat turmelee." Tulkaa lopultakin järkiinne, älkää tehkö syntiä! On näet eräitä, jotka eivät Jumalasta mitään tiedä -- tämän sanon teidän häpeäksenne.


      • Huomaaja
        alex-kasi kirjoitti:

        mutta tämä on Raamattua:

        Kuolleiden ylösnousemus.

        Jos kerran julistetaan, että Kristus on herätetty kuolleista, kuinka jotkut teistä voivat sanoa, ettei kuolleiden ylösnousemusta ole?

        Jos ei ole kuolleiden ylösnousemusta, ei Kristustakaan ole herätetty kuolleista.

        Mutta ellei Kristusta ole herätetty, silloin meidän julistuksemme on turhaa puhetta, turhaa myös teidän uskonne..

        Silloin nähdään, että olemme antaneet Jumalasta väärän todistuksen, kun olemme väittäneet hänen herättäneen Kristuksen - mitä hän siis ei ole tehnyt, jos kerran kuolleita ei herätetä. Ellei kuolleita herätetä, ei Kristustakaan ole herätetty.

        Mutta ellei Kristusta ole herätetty, teidän uskonne on pohjaa vailla ja te olette yhä syntienne vallassa. Ja silloin nekin, jotka ovat nukkuneet pois Kristukseen uskoen, ovat joutuneet perikatoon.

        Jos olemme panneet toivomme Kristukseen vain tämän elämän ajaksi, olemme säälittävimpiä kaikista ihmisistä.

        Mutta nyt Kristus on herätetty kuolleista, esikoisena niiden joukosta jotka ovat kuolleet.

        Kun kerran kuolema sai alkunsa ihmisestä, samoin kuolleiden ylösnousemus on alkanut ihmisestä. Sillä niin kuin kaikki ihmiset Aadamista osallisina kuolevat, niin myös kaikki Kristuksesta osallisina tehdään eläviksi, jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus ja sen jälkeen Kristuksen omat, kun hän tulee.

        Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.

        Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle.

        Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.

        Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken".
        Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan.

        Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea.

        Mitä varten sitten jotkut antavat kastaa itsensä kuolleiden puolesta? Ellei kuolleita lainkaan herätetä, miksi he kastattavat itsensä näiden puolesta?

        Entä mitä varten me joka hetki antaudumme vaaraan?

        Niin totta kuin te olette minun ylpeyteni Herramme Kristuksen Jeesuksen edessä, minä katson joka päivä kuolemaa silmiin.

        Olisiko minun kannattanut taistella Efesoksessa petoja vastaan, jos asiaa ajatellaan vain tavalliseen ihmistapaan? Ellei kuolleita herätetä eloon, niin "syödään ja juodaan, huomenna kuollaan".

        Älkää eksykö! "Huono seura hyvät tavat turmelee." Tulkaa lopultakin järkiinne, älkää tehkö syntiä! On näet eräitä, jotka eivät Jumalasta mitään tiedä -- tämän sanon teidän häpeäksenne.

        Pelkää, alex, ennemminkin saatanan viekkautta!

        Saatanan ns. voima on pelkkää valheen voimaa. Ei se pelottele helvetillä vaan ovelasti poistattelee
        rangaistuksen uhkaa oppirakennelmien avulla. Toisaalta, ellenismistä puheenollen, se vakuuttaa,
        että kun sinulla on sapattikokardi otsassa, enkeli tunnistaa sinut uskovaksi, eikä Jumala huomaa
        katsoa, mitä sisälläsi on.

        Matt. 10:28
        Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

        Dan. 12:2
        Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään,
        toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.

        Jätä jo Ellenin ja Flinkin aavelaiva ja liity hengessäsi Jeesuksen seurakuntaan!

        2.Tess.2:10
        ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.


      • Sirkka-Iita kirjoitti:

        Ei ole mitään vaihtoehtoa. Ei ole mitään varjoelämää ilman Kristusta. Tarjolla on siis iankaikkinen elämä ja iankaikkinen eli lopullinen kuolema. Valitse siis ELÄMÄ Jeesuksessa Kristuksessa, sillä ilman häntä on jokainen kuoleman oma, sillä synninpalkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja Kristuksessa on iankaikkinen elämä.

        "Ei ole mitään varjoelämää ilman Kristusta. "

        Vasta Kristuksessa meillä on elämä. Ilman häntä olemme, mutta varjossa ja elämämme on kuin varjoa vaub.

        Jes. 9:2
        (9:1) Kansa, joka pimeydessä vaeltaa, näkee suuren valkeuden;
        jotka asuvat kuoleman varjon maassa, niille loistaa valkeus.

        Joku adv.teologi valisti minua että onhan se "ikuinen kauhu" olemassa, mutta jumalaton ei sinne joudu.
        Mitä sillä kauhun paikalla sitten tehdään? Saatanako ja väärä profeetta vain sinne ja ihminen olemattomaksi?

        Dan. 12:2
        Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään,
        toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.

        KYLLÄ KUOLLUTKIN VOI OLLA OLEMASSA

        Ilm. 3:1
        "Ja Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä:
        Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut.

        Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

        VAI LISÄSIKÖ LUTHER MUKA RAAMATTUUN TÄMÄN:

        Ilm. 14:10
        joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä KIDUTETAAN tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. [Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]

        Ilm. 14:11
        TULESTA, joka ihmisiä KIDUTTAA, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon NIMEN merkikseen. [1. Moos. 19:28; Jes. 34:10]

        Ilm. 20:10
        Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä KIDUTETAAN yötä päivää, AINA ja IKUISESTI. [Ilm. 13:11, 14:10,11, 19:20]

        Lutherhan oli pitkään sitä mieltä ettei Ilmestyskirja edes kuulu Raamattuun. Adventistien onneksi se
        säilyi Raamatun lopussa, sillä adventismihan lepää kokonaan Ilm. 14:6-12 sanoman varassa.
        Kuin risaisessa riippumatossa jossain Pitcairnin rannalla, lukemassa Suuresta Taistelusta ilmestyskirjan
        totuuksia.


      • alex-kasi kirjoitti:

        Kun Raamattu sanoo että AINOASTAAN Jumalalla on kuolemattomuus ja ihmisessä ei ole iankaikkista elämää joka hänessä pysyisi muutoin kuin Jeesuksessa Kristuksessa - niin ihminen sanoo että "njaa... ei Raamattu vasrmaankaan tarkoita että ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus ... olenhan minäkin kuolematon" ???

        ja kun Raamattu sanoo että SYNNIN PALKKA on kuolema - niin ihminen sanoo että "njaa... koska minä olen SYNTINEN JA KUOLEMATON niin ei Raamattu varmaankaan tarkoita että synnin palkka on kuolema vaan että syntinen on jo "kuollut" pois taivaasta" ???

        ja kun Raamattu sanoo että syntinen tuhoutuu - niin ihminen sanoo että "njaa... koska minä olen kuolematon niin ei Raamattu vasrmaankaan tarkoita että syntinen ihminen tuhoutuu vaan että syntinen joutuu ikuiseen piinaan"???

        ja kun Raamattu sanoo Jumala pelastaa kuolemasta > elämään - niin ihminen sanoo "njaa... koska minä olen kuolematon niin ei Raamattu vasrmaankaan tarkoita että Jumala pelastaa kuolemasta elämään" vaan että Jumala pelastaa ikuisesta piinasta taivaaseen ???

        ja kun Raamattu sanoo että Jumala on oikeudemukainen ja rakkaudellinen ja haluaa pelastaa ihmisen synnistä ja kuolemasta elämään ja synnittömyyteen niin ihminen sanoo "njaa... koska minä olen jo kuolematon niin ei Raamattu vasrmaankaan tarkoita Jumalan oikeudenmukaisuudella sitä että Hän haluaa palastaa minut kuolemasta vaan varmaan sitä että Jumalan oikeudenmukaisuus "vaatii" että hänen luomansa elämää joka ei elä totuudessa piinataan ikuisesti ja Jumala haluaa pelastaa minut siitä >>> taivaaseen.

        Kun Raamattu sanoo että Jeesus kuoli että hänet murhattiin niin ihminen sanoo että "njaa koska Jeesus on kuolematon niin ei hän varmaan oikeasti kuollut"

        Kun Raamattu sanoo Jumala herätti Jeesuksen kuolon UNESTA kolmantena päivänä niin ihminen sanoo että "njaa koska Jeesus on kuolematon niin ei hän varmaan nukkunut kuolon unessa ja siksi ei Raamattu varmaan tarkoita että Jumala herätti hänet kuolon unesta vaan ??? "..

        Kun Raamattu sanoo että Kerran Jumala herättää kaikki kuolleet, ensin ne joita toinen kuolema ei voi vahingoittaa niin ihminen sanoo että "njaa koska me kaikki olemme jo kuolemattomia niin ei toinen kuolema varmaan tarkoita kuolemaa vaan ikuista elämää jossain muualla - varmaan piinassa ja sitä paitsi kuolematon ihminenhän menee heti kuoltuaan taivaaseen niin että ei Raamattu varmaan tarkoita että taivaassa herätettäisiin kuolemasta..

        Kun Raamattu sanoo että viimeisenä vihollisista voitetaan kuolema niin ihminen sanoo että "njaa koska ihmnen jo on kuolematon niin ei Raamattu varmaan tarkoita kuolemaa vaan .. "

        Niin se menee kun Raamattua yritetään väkisin sovittaa omaan uskoon ja kun se ei sitten millään muuten sovi niin tehdään syntisen kuolemasta "iankaikkinen elämä muualla", tehdään tuhoutumisesta "iankaikkinenn piina" ja Jeesuksen uhrista vain "verinen näytelmä".. ja kaiken kukkuraksi poistetaan "Jumalan ikuinen elämänlaki" ja tehdään oikeudenmukaisesta ja rakkaudellisesta Luojasta arvoituksellinen ja käsittämätön "piina jumala".

        Jaa-a - kuinkahan sinä asian ymmärrät?

        Muista ihmisistä en tarkkaan ottaen tiedä kuinka kuolemattomina tai kuolevaisina he itsekukin itseään pitävät mutta ne vainajat, joita olen nähnyt ja hautaan kantanut , ovat kylläkin varsin kuolleilta vaikuttaneet. Itse en pidä kylläkään itseäni kuolemattona vaikken vielä lopullista kokemusta omasta kuolemastani omaakaan enkä edes tiedä miten ihminen oman kuolemansa kokee vai kokeeko mitenkään.
        Luulisin uskon kuolemattomuudesta tai ylösnousemuksesta paljolti perustuvan siihen, että ihmisen - ainakin minun - on varsin vaikea hyväksyä kuolevaisuuttani ja katoavaisuuttani - sitä, että minuuteni on vain silmanräpäyksen kestävä tajunnan ja tietoisuuden leimahdus äärettömän kosmoksen ajattomassa yössä. Leimahdus, jolla ei ole maailmankaikkeudessa mitään merkitystä ja joka viimeistään muutaman vuoden kuluttua kuolemastani jää ikuisiksi ajoiksi unhotuksiin.
        Edeliseen on lisättävä, ettei ole sataprosenttista varmuutta onko näin vai ei: asia jää kertakaikkiaan uskonvaraiseksi. Sekä käsitys sielun menosta taivaaseen heti kuoleman jälkeen ja ihmisen nukkumisesta haudan levossa ylösnousemuksen päivään asti ovat mahdollisesti vain eri variaatioita samasta toivosta, etten 'MINÄ' elitietoisuuten ja jonkinlainen mahdollinen identiteettin aivan lopullisesti katoa.


      • >>>Mikäli ihminen jollain tavalla olisi jonkinlainen ikuisuusolento, sekä ikuinen autuus että ikuinen piina olisivat yhtä mahdollisia. Ikuisen autuuden hyväksyminen mutta ikuisen piinan kieltäminen tai päivastoin, johtuu siitä ettei ihminen halua hyväksyä jumalaa eli perimmäistä mahdollista todellisuutta sellaisena kuin se mahdollisesti on vaan haluaa valita miellyttävämmän.>>>

        Kirjoitit täyttä asiaa epiktetos.
        Tuota on moni yrittänyt alexille kertoa, muttei hän tajua asiaa mitenkään syvällisemmin, vaan hokee tietävänsä sellaisia asioita joista kukaan ei tiedä ja Raamattu puhuu vähän. Mutta saahan sitä jokainen luulla ja kuvitella mitä tahansa. Niinhän EGW:kin kuvitteli ja näki omiaan niihin luottaen. Jokainen Raamattua tunteva ja nykyaikaisen tietämyksen mukaan osaa jättää höpöjutut omaan arvoonsa.

        Tämän elämän ulkopuolisista asioista ei ole mitään näyttöä, emmekä voi ymmärtää mitä mahdollinen rangaistus pitää sisällään. Raamatun mukaan rangaistus on olemassa uskottomille. Mutta se on Jumalan hoidossa ja päätettävissä. Posahdus tai pitempi, sellaisessa paikassa jossa ei aineellista ja aikaa ole ei ole mitenkään suhteutettavana mihinkään. Ei vain ole sanoja kertomaan tuonpuoleisista. Raamatussa on yritetty jotain välittää, mutta sekin jää aika epäselväksi.


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        "Ei ole mitään varjoelämää ilman Kristusta. "

        Vasta Kristuksessa meillä on elämä. Ilman häntä olemme, mutta varjossa ja elämämme on kuin varjoa vaub.

        Jes. 9:2
        (9:1) Kansa, joka pimeydessä vaeltaa, näkee suuren valkeuden;
        jotka asuvat kuoleman varjon maassa, niille loistaa valkeus.

        Joku adv.teologi valisti minua että onhan se "ikuinen kauhu" olemassa, mutta jumalaton ei sinne joudu.
        Mitä sillä kauhun paikalla sitten tehdään? Saatanako ja väärä profeetta vain sinne ja ihminen olemattomaksi?

        Dan. 12:2
        Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään,
        toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.

        KYLLÄ KUOLLUTKIN VOI OLLA OLEMASSA

        Ilm. 3:1
        "Ja Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä:
        Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut.

        Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

        VAI LISÄSIKÖ LUTHER MUKA RAAMATTUUN TÄMÄN:

        Ilm. 14:10
        joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä KIDUTETAAN tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. [Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]

        Ilm. 14:11
        TULESTA, joka ihmisiä KIDUTTAA, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon NIMEN merkikseen. [1. Moos. 19:28; Jes. 34:10]

        Ilm. 20:10
        Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä KIDUTETAAN yötä päivää, AINA ja IKUISESTI. [Ilm. 13:11, 14:10,11, 19:20]

        Lutherhan oli pitkään sitä mieltä ettei Ilmestyskirja edes kuulu Raamattuun. Adventistien onneksi se
        säilyi Raamatun lopussa, sillä adventismihan lepää kokonaan Ilm. 14:6-12 sanoman varassa.
        Kuin risaisessa riippumatossa jossain Pitcairnin rannalla, lukemassa Suuresta Taistelusta ilmestyskirjan
        totuuksia.

        >>Lutherhan oli pitkään sitä mieltä ettei Ilmestyskirja edes kuulu Raamattuun>>

        Jo alkukirkon päivinä, valittaessa UUden Testamentin kaanonin kirjoituksia ties kuinka suuresta tekstien paljoudesta, käytiin pitkään polemiikkia hyväksyäkö vai ei Ilmestyskirja Uuteen Testamenttiin. Lopulta se sitten hyväksyttiin.


      • Veli veljelle

        synnin palkka ON KUOLEMA.

        Jokainen, joka ei ole otollinen Jumalalle joutuu sovittamaan syntinsä TEKOJENSA MUKAAN, sillä meillä on OIKEUDENMUKAINEN JUMALA! Jumala ei ole mikään IANKAIKKISESTI kiduttava saatana, jonka rinnalla Adolf Hitlerkin olisi vain "pyhäkoulu poikanen."

        Koska lopetat tuon vääristelysi? Ei kukaan ole sanonut, ainakaan adventisteista, että mitään rangaistusta ei olisi, vaan yksistään armomurha. Tuon tiedät itsekkin että se on omaa vääristelyäsi. Kaikkihan me myönnämme että on oleva rangaistus jumalattomille, sillä raamatun sana sanoo, etä Herra maksaa heille TEKOJENSA MUKAN. Huom.mikä ero!

        Tekojensa mukaan ei ole iankaikkisesti, vaan senmukaan mitä on ansainnut. Sitä ranggaistusta seuraava kuolema KUOLEMA on sensijaan lopullinen ja iankaikkinen. Kuten lunastetuille on iankaikkinen elämäkin. Siis kuoleman rangaistus seuraa sitä tekojensa mukaan saatua ranggaistusta.

        Onko se sinusta liian vähän? Haluaisitko kohdallesi kovemman ranggaistuksen, tai kenties lastesi kohdalle? Mitä et toivo itsellesi et voi toivoa YHDELLEKÄÄN IHMISELLE, sillä jokainen olemme erehtyväisiä ja eksyneitä ilman Kristusta. Emmekä koskaan voi tietää että minkä seurausta mikin rikoskin on ja kuka on lopulta syyllinen, senvuoksi meille on sanottu että: "Älkää tuomitko, ettei teitäkin tuomittaisi."

        Ja: "Millä mitalla te mittaatte, niin sillä mitalla teillekkin mitataan".


      • Utulila kirjoitti:

        >>>Mikäli ihminen jollain tavalla olisi jonkinlainen ikuisuusolento, sekä ikuinen autuus että ikuinen piina olisivat yhtä mahdollisia. Ikuisen autuuden hyväksyminen mutta ikuisen piinan kieltäminen tai päivastoin, johtuu siitä ettei ihminen halua hyväksyä jumalaa eli perimmäistä mahdollista todellisuutta sellaisena kuin se mahdollisesti on vaan haluaa valita miellyttävämmän.>>>

        Kirjoitit täyttä asiaa epiktetos.
        Tuota on moni yrittänyt alexille kertoa, muttei hän tajua asiaa mitenkään syvällisemmin, vaan hokee tietävänsä sellaisia asioita joista kukaan ei tiedä ja Raamattu puhuu vähän. Mutta saahan sitä jokainen luulla ja kuvitella mitä tahansa. Niinhän EGW:kin kuvitteli ja näki omiaan niihin luottaen. Jokainen Raamattua tunteva ja nykyaikaisen tietämyksen mukaan osaa jättää höpöjutut omaan arvoonsa.

        Tämän elämän ulkopuolisista asioista ei ole mitään näyttöä, emmekä voi ymmärtää mitä mahdollinen rangaistus pitää sisällään. Raamatun mukaan rangaistus on olemassa uskottomille. Mutta se on Jumalan hoidossa ja päätettävissä. Posahdus tai pitempi, sellaisessa paikassa jossa ei aineellista ja aikaa ole ei ole mitenkään suhteutettavana mihinkään. Ei vain ole sanoja kertomaan tuonpuoleisista. Raamatussa on yritetty jotain välittää, mutta sekin jää aika epäselväksi.

        Utulila veli kirjoitti:
        "Kirjoitit täyttä asiaa epiktetos.
        Tuota on moni yrittänyt alexille kertoa, muttei hän tajua asiaa mitenkään syvällisemmin, vaan hokee tietävänsä sellaisia asioita joista kukaan ei tiedä
        ja Raamattu puhuu vähän."

        Hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa - tuntuu kuin alex jatkuvasti tuota
        helvetinmoista piinaansa esiin vetämällä esittäisi hätähuutoa: minä pelkään.
        Näyttää pelkäävän että ellei hän julista helvettiä olemattomaksi, jumalat
        rankaisevat häntä laittamalla hänet sinne helvettiin saatanan piinattavaksi.

        Tottakai me kaikki tahtoisimme ettei helvettiä olisi, sillä kaikki me olemme
        Jeesuksen todistuksen mukaan "ansainneet helvetin tuomion". Miksi Raamattuun
        olisi kirjoitettu sellaista mitä ei saisi julistaa? Niinpä muun muassa adventistit
        ovat kirjanneet perusoppiinsa sanoman sellaisenaan, kiertelemättä ja kaartelematta - tyhjäksi selittelemättä. Voivat joskus epävirallisesti mainita "ikuisesti"-sanan
        tarkoittavan määrällistä aikaa, mutta eivät missään tapauksessa tee rangaistuksen
        paikkaa olemattomaksi, kuten alex oman erikoisen filosofiansa kautta.


        "" Kolmannen enkelin sanoma
        "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin, joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan.
        Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti.
        Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa - ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.
        Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä
        ja uskovat Jeesukseen" (Ilm. -14:-9 - 12).

        Ensimmäisen enkelin sanoma julistaa ikuista evankeliumia ja kutsuu
        ihmisiä palvomaan oikein Jumalaa Luojana, koska tuomion aika on tullut.
        Toinen enkeli varoittaa
        kaikista sellaisista jumalanpalvelusmuodoista, jotka ovat vain ihmisten keksintöä.
        Lopuksi kolmas enkeli julistaa Jumalan mitä vakavimman varoituksen
        pedon ja sen kuvan kumartamista vastaan; siihen syyllistyvät lopulta kaikki ne, jotka torjuvat uskonvanhurskauden evankeliumin.
        - -
        Ne, jotka tottelevat Jumalaa, saavat kokea lohikäärmeen vihaa (Ilm.- 12:-17)
        ja lopulta heitä uhataan kuolemalla (Ilm.- 13:-15).
        Ne taas, jotka valitsevat kumartaa petoa ja sen kuvaa, joutuvat kärsimään seitsemästä viimeisestä vitsauksesta ja lopulta tulevat heitetyiksi "tuliseen järveen" (Ilm. 15,16; -20:-14,15). ""

        "KOLMEN ENKELIN SANOMA", Adventtikirkon tuore teos, toistaa rohkeasti
        5. luvun alussa, sivulla 48, kolmannen enkelin varoitusta, Ilm.14:9-12, tuosta
        alexin kiistämästä tulikivijärvestä. Kirja ei sorru alexin lailla kiistelemään
        sanasta "ikuisesti", vaan vakavasti varoittaa vääristä valinnoista.
        Parempi on varoittaa kuin antaa sellainen käsitys, että ei tässä mitään hätää.

        antti


      • 1. Piet. 5:8
        Olkaa raittiit, valvokaa.
        Teidän vastustajanne, perkele,
        käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura,
        etsien, kenen hän saisi niellä.

        Saarn. 8:11
        Milloin pahan teon tuomio ei tule pian,
        saavat ihmislapset rohkeutta tehdä pahaa,

        Hepr. 9:27
        Ja samoinkuin ihmisille on määrätty,
        että heidän kerran on kuoleminen,
        mutta SENJÄLKEEN tulee tuomio,

        Jaakobin kirje 2:12
        Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan;
        pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
        13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion,
        mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton.

        Ps. 18:26 (18:27) puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.


      • Uskova
        AnttiVKantola kirjoitti:

        1. Piet. 5:8
        Olkaa raittiit, valvokaa.
        Teidän vastustajanne, perkele,
        käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura,
        etsien, kenen hän saisi niellä.

        Saarn. 8:11
        Milloin pahan teon tuomio ei tule pian,
        saavat ihmislapset rohkeutta tehdä pahaa,

        Hepr. 9:27
        Ja samoinkuin ihmisille on määrätty,
        että heidän kerran on kuoleminen,
        mutta SENJÄLKEEN tulee tuomio,

        Jaakobin kirje 2:12
        Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan;
        pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
        13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion,
        mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton.

        Ps. 18:26 (18:27) puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.

        Pahuus poistetaan ja sen mukana sen kannattajat kohtaavat toisen kuoleman, ja heistä ei jää juurta eikä oksaa.

        Katuva saa armon sillä Jumala on jo Pojassaan kärsinyt ja kuollut hänen kuolemansa.
        Jumala herätti Jeesuksen kuolleista, koska hän ei ollut syntiä tehnyt eikä kuolemaa ansainnut, mutta ne jotka kuolevat toisen kuoleman eivät enää saa toista ylösnousemusta. Heidän loppunsa on se tulijärvi joka kuluttaa heidät olemattomiin.

        Malakia 4: 1 (3:19) -- Katso, se päivä tulee liekehtivänä kuin tulinen uuni. Kaikki röyhkeät ja pahantekijät ovat silloin oljenkorsia. Se päivä tulee ja sytyttää ne liekkiin -- sanoo Herra Sebaot -- eikä niistä jää jäljelle juurta eikä vartta.

        Matt. 10:28 Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta EIVÄT KYKENE TAPPAMAAN SIELUA. Pelätkää sen sijaan häntä, JOKA VOI SEKÄ SIELUN ETTÄ RUUMIIN HUKUTTAA HELVETTIIN.

        Ilm. 20:9 Ja HE NOUSEVAT yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.

        Jumala poistaa pahuuden ja tuhoaa vihollisensa jotka roikkuvat pahuudessaan kiinni..

        Room. 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.

        Room. 9:22 Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty tuhottaviksi.

        1. Kor. 8:11 Näin sinun tietosi vie tuhoon tuon heikon, oman veljesi, jonka vuoksi Kristus on kuollut.

        2. Kor. 4:9 vainottuja mutta emme hylättyjä, maahan lyötyjä mutta emme tuhottuja.

        Gal. 6:8 Joka kylvää siemenen itsekkyyden peltoon, korjaa siitä satona tuhon, mutta se, joka kylvää Hengen peltoon, korjaa siitä satona ikuisen elämän.

        Ef. 4:22 Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma.

        1. Tess. 5:3 Juuri kun ihmiset sanovat: "Kaikki on hyvin, ei mitään hätää", tuho kohtaa heidät äkkiarvaamatta niin kuin synnytyspoltot raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon.


      • Uskova
        Epiktetos kirjoitti:

        Muista ihmisistä en tarkkaan ottaen tiedä kuinka kuolemattomina tai kuolevaisina he itsekukin itseään pitävät mutta ne vainajat, joita olen nähnyt ja hautaan kantanut , ovat kylläkin varsin kuolleilta vaikuttaneet. Itse en pidä kylläkään itseäni kuolemattona vaikken vielä lopullista kokemusta omasta kuolemastani omaakaan enkä edes tiedä miten ihminen oman kuolemansa kokee vai kokeeko mitenkään.
        Luulisin uskon kuolemattomuudesta tai ylösnousemuksesta paljolti perustuvan siihen, että ihmisen - ainakin minun - on varsin vaikea hyväksyä kuolevaisuuttani ja katoavaisuuttani - sitä, että minuuteni on vain silmanräpäyksen kestävä tajunnan ja tietoisuuden leimahdus äärettömän kosmoksen ajattomassa yössä. Leimahdus, jolla ei ole maailmankaikkeudessa mitään merkitystä ja joka viimeistään muutaman vuoden kuluttua kuolemastani jää ikuisiksi ajoiksi unhotuksiin.
        Edeliseen on lisättävä, ettei ole sataprosenttista varmuutta onko näin vai ei: asia jää kertakaikkiaan uskonvaraiseksi. Sekä käsitys sielun menosta taivaaseen heti kuoleman jälkeen ja ihmisen nukkumisesta haudan levossa ylösnousemuksen päivään asti ovat mahdollisesti vain eri variaatioita samasta toivosta, etten 'MINÄ' elitietoisuuten ja jonkinlainen mahdollinen identiteettin aivan lopullisesti katoa.

        ja hyvä niin, vaikka kovin Raamatullinen ei uskosi ole.


      • Uskova
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Utulila veli kirjoitti:
        "Kirjoitit täyttä asiaa epiktetos.
        Tuota on moni yrittänyt alexille kertoa, muttei hän tajua asiaa mitenkään syvällisemmin, vaan hokee tietävänsä sellaisia asioita joista kukaan ei tiedä
        ja Raamattu puhuu vähän."

        Hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa - tuntuu kuin alex jatkuvasti tuota
        helvetinmoista piinaansa esiin vetämällä esittäisi hätähuutoa: minä pelkään.
        Näyttää pelkäävän että ellei hän julista helvettiä olemattomaksi, jumalat
        rankaisevat häntä laittamalla hänet sinne helvettiin saatanan piinattavaksi.

        Tottakai me kaikki tahtoisimme ettei helvettiä olisi, sillä kaikki me olemme
        Jeesuksen todistuksen mukaan "ansainneet helvetin tuomion". Miksi Raamattuun
        olisi kirjoitettu sellaista mitä ei saisi julistaa? Niinpä muun muassa adventistit
        ovat kirjanneet perusoppiinsa sanoman sellaisenaan, kiertelemättä ja kaartelematta - tyhjäksi selittelemättä. Voivat joskus epävirallisesti mainita "ikuisesti"-sanan
        tarkoittavan määrällistä aikaa, mutta eivät missään tapauksessa tee rangaistuksen
        paikkaa olemattomaksi, kuten alex oman erikoisen filosofiansa kautta.


        "" Kolmannen enkelin sanoma
        "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin, joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan.
        Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti.
        Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa - ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.
        Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä
        ja uskovat Jeesukseen" (Ilm. -14:-9 - 12).

        Ensimmäisen enkelin sanoma julistaa ikuista evankeliumia ja kutsuu
        ihmisiä palvomaan oikein Jumalaa Luojana, koska tuomion aika on tullut.
        Toinen enkeli varoittaa
        kaikista sellaisista jumalanpalvelusmuodoista, jotka ovat vain ihmisten keksintöä.
        Lopuksi kolmas enkeli julistaa Jumalan mitä vakavimman varoituksen
        pedon ja sen kuvan kumartamista vastaan; siihen syyllistyvät lopulta kaikki ne, jotka torjuvat uskonvanhurskauden evankeliumin.
        - -
        Ne, jotka tottelevat Jumalaa, saavat kokea lohikäärmeen vihaa (Ilm.- 12:-17)
        ja lopulta heitä uhataan kuolemalla (Ilm.- 13:-15).
        Ne taas, jotka valitsevat kumartaa petoa ja sen kuvaa, joutuvat kärsimään seitsemästä viimeisestä vitsauksesta ja lopulta tulevat heitetyiksi "tuliseen järveen" (Ilm. 15,16; -20:-14,15). ""

        "KOLMEN ENKELIN SANOMA", Adventtikirkon tuore teos, toistaa rohkeasti
        5. luvun alussa, sivulla 48, kolmannen enkelin varoitusta, Ilm.14:9-12, tuosta
        alexin kiistämästä tulikivijärvestä. Kirja ei sorru alexin lailla kiistelemään
        sanasta "ikuisesti", vaan vakavasti varoittaa vääristä valinnoista.
        Parempi on varoittaa kuin antaa sellainen käsitys, että ei tässä mitään hätää.

        antti

        Te puolustatte ikuisen piinan uskoanne käsi kädessä, mutta siitä ei sen todenpaa koska se on valheeseen uskomista.


      • Epiktetos kirjoitti:

        >>Lutherhan oli pitkään sitä mieltä ettei Ilmestyskirja edes kuulu Raamattuun>>

        Jo alkukirkon päivinä, valittaessa UUden Testamentin kaanonin kirjoituksia ties kuinka suuresta tekstien paljoudesta, käytiin pitkään polemiikkia hyväksyäkö vai ei Ilmestyskirja Uuteen Testamenttiin. Lopulta se sitten hyväksyttiin.

        Ilm. 1-3 Silloinen nykyhetki
        4-19 Lopunaika
        20-22 Iankaikkisuus

        Kun Danielinkirjassa puhutaan selvästi vuosiviikoista 7 vuoden ajanjaksoina,
        lienee selvää, että Ilmestyskirjan mainitsema viimeinen (viikko) on 7 vuotta.
        Jeesus viittasi jossain puheessaan Danielinkirjan viimeiseen vuosiviikkoon ja
        antoi Johannekselle näyt erityisesti siitä ajasta, lopunajasta.
        Mielestäni ei ollut mahdollistakaan, että Ilmestyskirja, "Raamatun kruunu", olisi
        tullut hylätyksi Raamatun kaanonista. Se yhdistää profeetallisuuden kautta Vanhan
        ja Uuden Testamentin.

        Alex-kasi hylkää Ilmestyskirjan vissiin kolmen enkelin sanoman vuoksi, mutta se
        näyttää olevan eräänlainen vuorenhuippu [purkautuvan tulivuoren:)] kirjassa.
        Luulenpa että Adventtikirkko tulee saamaan tunnustusta siitä, että ensimmäisenä
        nosti keskusteltavaksi kolmen enkelin sanoman samannimisessä tuoreessa
        kirjassa, kaihtamatta mitenkään kolmannen enkelin sanomaa tulikivijärvestä.
        Puolet kirjasta käsittelee kolmannen enkelin sanomaa, Ilm.14:9-12.
        Voi hyvinkin olla että roomalaiskatolisesta kirkosta nousee se väärä profeetta,
        koettaen kasvattaa kuihtunutta paavikunnan valtaa sunnuntailain läpimenolla.
        Yhdistäen voimansa päävihollisensa, islamin kanssa jonka takaa vissiin nousee
        se Ilmestyskirjan viimeinen peto. Israelin ja protestantismin vastustaminen
        yhteisenä tekijänä. Babylonia herää ...

        Jes. 23:13
        Katso, kaldealaisten maa, kansa, jota ei ollut enää olemassa, jonka Assur oli valmistanut erämaan eläimille, -ne pystyttävät vartiotorninsa, ne kukistavat sen palatsit, tekevät sen raunioiksi.

        Jes. 10:7
        Mutta Assyria itse uskoo toisin, itse se ei ymmärrä tehtäväänsä.
        Sillä on mielessään vain hävitys ja halu tuhota kansa kansan jälkeen.

        Käsittääkseni monet asiantuntijat ovat alkaneet päätellä, että tässä puhutaan
        viimeisen pedon kukistumisesta, Babyloniasta nousevan antikristuksen:

        Jes. 31:8
        Assyria kaatuu miekkaan -- ei miehen miekkaan! Miekka sen nielee -- ei ihmisen miekka!


    • R.yssä

      iankaikkista Kadotuksen tuskaa, mutta otan huomioon sen mahdollisuuden noissa Raamatun tulkinnoissa, että se saattaa myös olla mahdollista. Ei yhden kirkkokunnan näkemykset asiassa ole kiistaton totuus, vaikka tuo yksi kirkkokunta noin väittääkin; vaan neuvonantajain runsaus tuo menestyksen asioissa, kun Raamatun kirjoitusten sanomaa tarkastellaan.

      Erilaisten kirkkokuntien päämiesten on syytä ryhdistäytyä ja alkaa yhteistuumin tarkastelemaan asioita järkevästi ja kiistelemättä mielipide-eroista, ettei kansakunnat hukkuisi omien ihmismielipiteisiin perustuvien järjenpäätelmiensä seurauksena kankkulankaivoon tai hornantuuttiin.

      • Uskova

        Mitähän oikein tarkoitit?
        Ajatteletko, että jos kirkkojen päämiehet kokoontuisivat ja päättäisivät yhteisesti mihin kansan tulisi uskoa?

        Jonkinlainen uusinta "ensimmäisestä kirkolliskokouksesta".. siitä jonka seurauksena katolinen kirkko syntyi joskus 300 - 400 luvulla.

        Lähtekää ulos kaikista kirkoista joissa perinteet ja sekauskonnor ovat tehneet niiden opeista vain ihmisoppeja ei tunnusteta että Raamattu on Jumalan Sana kehoitus.. usko Raamattuun ilman ennakkoluuloja tai

        Mutta olen siinä samaa mieltä, että se mihin uskoo täytyy olla myös järjellä ymmärrettävissä ja ilman vastakkaisuuksia. Ei kukaan voi uskoa, että Hitler rakasti juutalaisia samaan aikaan kun hän murhasi muutamia miljoonia heistä - mutta samaan aikaan uskovat monet että kaikkivaltias ja kaikkiviisas Luoja joka rakastaa luotujaan kiduttaisi heitä tulessa ikuisesti.

        Ja mikä kummallisinta he eivät edes pelkää???? :)) Hah hah - luultavasti ei kukaan heistä oikeastaan usko että koko piina satu on totta... enkä usko minäkään.

        Haloo !!??


      • R.yssä totesi mm:

        " Erilaisten kirkkokuntien päämiesten on syytä ryhdistäytyä
        ja alkaa yhteistuumin tarkastelemaan asioita järkevästi
        ja kiistelemättä mielipide-eroista, ettei kansakunnat hukkuisi
        omien ihmismielipiteisiin perustuvien järjenpäätelmiensä seurauksena kankkulankaivoon tai hornantuuttiin. "

        Ninhän se on, ja painokkaasti onkin. Tuommoiset alex-kasin kirjoitukset
        tekevät PALJON HALLAA adventtikirkolle ja kaikille uskoville. Tiedän omasta
        kokemuksesta, sillä yli 7 vuotta uskoin alexin väittämää, että helvetti olisi
        kaatopaikka, jossa väärämieliset haihtuisivat olemattomaksi ja sitten nousisivat
        tuomiolle vain muodollisesti Jumalan muistista. Sorruin mukaan kiistelyyn. Eihän tuollainen jälkikäteistuomio ole mitään ja se nukuttaa väärään rauhaan ja lepoon - tiedottomuuteen. Niin sitten taistelin adventismai vastaan alexin aloitteesta.

        Minä lopulta menin ja otin asiasta selvää, totesin että adventistit opettaa
        samalla tavalla kuin muutkin, jotkut heistä ehkä painottavat tulkintaansa,
        että kadotustuomio on ajallisesti rajallinen, mutta se ei ole kiistelemisen väärti. Oleellisesti ollaan samaa mieltä.

        "" yhteistuumin tarkastelemaan asioita järkevästi ja kiistelemättä mielipide-eroista ""

        Näin on!


      • Uskova kirjoitti:

        Mitähän oikein tarkoitit?
        Ajatteletko, että jos kirkkojen päämiehet kokoontuisivat ja päättäisivät yhteisesti mihin kansan tulisi uskoa?

        Jonkinlainen uusinta "ensimmäisestä kirkolliskokouksesta".. siitä jonka seurauksena katolinen kirkko syntyi joskus 300 - 400 luvulla.

        Lähtekää ulos kaikista kirkoista joissa perinteet ja sekauskonnor ovat tehneet niiden opeista vain ihmisoppeja ei tunnusteta että Raamattu on Jumalan Sana kehoitus.. usko Raamattuun ilman ennakkoluuloja tai

        Mutta olen siinä samaa mieltä, että se mihin uskoo täytyy olla myös järjellä ymmärrettävissä ja ilman vastakkaisuuksia. Ei kukaan voi uskoa, että Hitler rakasti juutalaisia samaan aikaan kun hän murhasi muutamia miljoonia heistä - mutta samaan aikaan uskovat monet että kaikkivaltias ja kaikkiviisas Luoja joka rakastaa luotujaan kiduttaisi heitä tulessa ikuisesti.

        Ja mikä kummallisinta he eivät edes pelkää???? :)) Hah hah - luultavasti ei kukaan heistä oikeastaan usko että koko piina satu on totta... enkä usko minäkään.

        Haloo !!??

        " Jonkinlainen uusinta "ensimmäisestä kirkolliskokouksesta".. "

        Ensimmäinen kaikkien yhteinen kirkolliskokous tapahtui Jerusalemissa jo
        ensimmäisellä vuosisadalla. Apt. 15. luku välittää sen meille. Sinun paavisi alkoi
        pitää kirkolliskokouksia vasta 1500-luvulla, eikä evankelisilla eli meillä protestanteilla ollut sinne pääsyä tietääkseni lainkaan.

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ap. t. 15:1&rnd=1287398371429

        antti


      • :) Uskova
        AnttiVKantola kirjoitti:

        " Jonkinlainen uusinta "ensimmäisestä kirkolliskokouksesta".. "

        Ensimmäinen kaikkien yhteinen kirkolliskokous tapahtui Jerusalemissa jo
        ensimmäisellä vuosisadalla. Apt. 15. luku välittää sen meille. Sinun paavisi alkoi
        pitää kirkolliskokouksia vasta 1500-luvulla, eikä evankelisilla eli meillä protestanteilla ollut sinne pääsyä tietääkseni lainkaan.

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ap. t. 15:1&rnd=1287398371429

        antti

        nyt kuitenkin tarkoitin tätä tapahtumaa.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Nikean_ensimmäinen_kirkolliskokous


      • R.yssä
        Uskova kirjoitti:

        Mitähän oikein tarkoitit?
        Ajatteletko, että jos kirkkojen päämiehet kokoontuisivat ja päättäisivät yhteisesti mihin kansan tulisi uskoa?

        Jonkinlainen uusinta "ensimmäisestä kirkolliskokouksesta".. siitä jonka seurauksena katolinen kirkko syntyi joskus 300 - 400 luvulla.

        Lähtekää ulos kaikista kirkoista joissa perinteet ja sekauskonnor ovat tehneet niiden opeista vain ihmisoppeja ei tunnusteta että Raamattu on Jumalan Sana kehoitus.. usko Raamattuun ilman ennakkoluuloja tai

        Mutta olen siinä samaa mieltä, että se mihin uskoo täytyy olla myös järjellä ymmärrettävissä ja ilman vastakkaisuuksia. Ei kukaan voi uskoa, että Hitler rakasti juutalaisia samaan aikaan kun hän murhasi muutamia miljoonia heistä - mutta samaan aikaan uskovat monet että kaikkivaltias ja kaikkiviisas Luoja joka rakastaa luotujaan kiduttaisi heitä tulessa ikuisesti.

        Ja mikä kummallisinta he eivät edes pelkää???? :)) Hah hah - luultavasti ei kukaan heistä oikeastaan usko että koko piina satu on totta... enkä usko minäkään.

        Haloo !!??

        että kaikkien kirkkokuntien päämiesten on syytä kokoontua yhteiseen kirkkosymposiumiin ja yhteistuumin tutkistella Raamatun kirjoituksia, jonka seurauksena se totuuteen perustuva yksimielinen ja Isä Jumalan mielenmukaisuutta edustava ymmärrys saavuttaisi nekin, jotka eivät kirkkojen päämiesten keskuudessa vielä asioita ymmärrä Isä Jumalan tarkoittamalla tavalla.

        Ja kun kirkkojen päämiehet pääsevät ymmärryksessään samalla tasolle toistensa kanssa, niin heidän on helpompi kertoa "oppilailleen" Raamatun kirjoitusten sanoma, mitä kulloisellekin päivälle on kirjoitettu ja joka heidän sydämeensä on rukouksen Hengessä kulloinkin laskettu.


      • Näin se menee Antti
        AnttiVKantola kirjoitti:

        R.yssä totesi mm:

        " Erilaisten kirkkokuntien päämiesten on syytä ryhdistäytyä
        ja alkaa yhteistuumin tarkastelemaan asioita järkevästi
        ja kiistelemättä mielipide-eroista, ettei kansakunnat hukkuisi
        omien ihmismielipiteisiin perustuvien järjenpäätelmiensä seurauksena kankkulankaivoon tai hornantuuttiin. "

        Ninhän se on, ja painokkaasti onkin. Tuommoiset alex-kasin kirjoitukset
        tekevät PALJON HALLAA adventtikirkolle ja kaikille uskoville. Tiedän omasta
        kokemuksesta, sillä yli 7 vuotta uskoin alexin väittämää, että helvetti olisi
        kaatopaikka, jossa väärämieliset haihtuisivat olemattomaksi ja sitten nousisivat
        tuomiolle vain muodollisesti Jumalan muistista. Sorruin mukaan kiistelyyn. Eihän tuollainen jälkikäteistuomio ole mitään ja se nukuttaa väärään rauhaan ja lepoon - tiedottomuuteen. Niin sitten taistelin adventismai vastaan alexin aloitteesta.

        Minä lopulta menin ja otin asiasta selvää, totesin että adventistit opettaa
        samalla tavalla kuin muutkin, jotkut heistä ehkä painottavat tulkintaansa,
        että kadotustuomio on ajallisesti rajallinen, mutta se ei ole kiistelemisen väärti. Oleellisesti ollaan samaa mieltä.

        "" yhteistuumin tarkastelemaan asioita järkevästi ja kiistelemättä mielipide-eroista ""

        Näin on!

        Ja nyt et usko enää? :O))

        Mutta eihän "alex" ole kirjoitellut niin kauaa ja ehdottomasti ei ku-olemattomuudesta ja ehdottomasti et ole koskaan uskonut mihinkään muuhun kuin siihen samaan sielun kuolemattomuuteen kuin nytkin, oli sitten kysymys elämisestä helvetin tulessa tai taivaassa.

        Kirjoituksistasi hahmottuu eräänlainen linja, niiden perimmäinen tarkoitus on puolustaa uskoa kuolemattomaan sieluun, ja nyt kun olet tehnyt adventismin kanssa "liiton" palstalla - näet alexin pahimpana palstalla olevana uskosi vastustajana ja siksi et jätä yhtään tilaisuutta käyttämättä puhuaksesi sitä hänen uskoaan vastaan, että "ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus". Sen nyt vielä ymmärtäisi jos puolustaisit uskoasi rehellisesti, mutta että teet sen valehtelemalla alexista ei kylläkään paranna asiaasi.

        Ei totuutta voi koskaan puolustaa valheella..

        Oletko pannut merkille, että ei yksikään adventisti koskaan tue tuota uskoasi vaikka kuinka kopioisit sitä yhtä kohtaa Adventtikirkon sin´vuilta tai niitä kahta kohtaa Raamatusta. Sinulla ei ole kuolematonta sielua muutoin kuin jos Jumala antaa sinulle elämän.


      • :) Uskova kirjoitti:

        nyt kuitenkin tarkoitin tätä tapahtumaa.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Nikean_ensimmäinen_kirkolliskokous

        // Nikeassa päätetty kirkon uskontunnustuksen muoto ja anateema on seuraava:

        Me uskomme yhteen Jumalaan, Isään Kaikkivaltiaaseen, kaikkien näkyvien ja näkymättömien luojaan. Ja yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainosyntyiseen Poikaan, Isästä syntyneeseen, joka on peräisin Isän olemuksesta, Jumala Jumalasta, valo valosta, tosi Jumala tosi Jumalasta, syntynyt eikä luotu, joka on samaa olemusta kuin Isä, jonka kautta kaikki on tehty niin taivaassa kuin maan päällä; meidän ihmisten ja tähden ja meidän pelastuksemme tähden hän astui alas ja tuli lihaksi, tuli ihmiseksi, kärsi ja nousi ylös kolmantena päivänä, astui ylös taivaisiin, tulee tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Ja Pyhään Henkeen.

        Ja heidät, jotka sanovat "oli aika, jolloin häntä ei ollut", ja "ennen kuin hän syntyi, häntä ei ollut", ja että hän tuli olevaiseksi olemattomista asioista, tai toisesta hypostaasista tai olemuksesta, vakuuttaen, että Jumalan Pojassa tapahtuu muutoksia tai erilaistumisia, katolinen ja apostolinen kirkko erottaa. //

        Totean: sopii hyvin protestanteille!
        antti


      • Että sillee
        AnttiVKantola kirjoitti:

        // Nikeassa päätetty kirkon uskontunnustuksen muoto ja anateema on seuraava:

        Me uskomme yhteen Jumalaan, Isään Kaikkivaltiaaseen, kaikkien näkyvien ja näkymättömien luojaan. Ja yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainosyntyiseen Poikaan, Isästä syntyneeseen, joka on peräisin Isän olemuksesta, Jumala Jumalasta, valo valosta, tosi Jumala tosi Jumalasta, syntynyt eikä luotu, joka on samaa olemusta kuin Isä, jonka kautta kaikki on tehty niin taivaassa kuin maan päällä; meidän ihmisten ja tähden ja meidän pelastuksemme tähden hän astui alas ja tuli lihaksi, tuli ihmiseksi, kärsi ja nousi ylös kolmantena päivänä, astui ylös taivaisiin, tulee tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Ja Pyhään Henkeen.

        Ja heidät, jotka sanovat "oli aika, jolloin häntä ei ollut", ja "ennen kuin hän syntyi, häntä ei ollut", ja että hän tuli olevaiseksi olemattomista asioista, tai toisesta hypostaasista tai olemuksesta, vakuuttaen, että Jumalan Pojassa tapahtuu muutoksia tai erilaistumisia, katolinen ja apostolinen kirkko erottaa. //

        Totean: sopii hyvin protestanteille!
        antti

        Niinhän se.. sopii monille, totuus on kuitenkin että tämä ns. "ensimmäinen kirkolliskokous" johti siihen että sielun kuolemattomuus julistettiin uskon peruskallioksi myös kristinuskossa.

        Tämän uuden pakanuudesta saadun "ymmärryksen" mukana saatiin sitten monta vaikeutta joita ei voitu oikein selittää Raamatun valossa. Asia "ratkaistiin" siten että kansalta kiellettin Raamatun lukeminen kokonaan, kuolemantuomion uhalla ja katoliset papit lukivat sitä kirkoissakin vain latinaksi (koska sen sanottiin olevan Jumalan kieli). Toisin ajattelevia vainottiin vuosisatoja ja tapettiin miljoonittain heitä kidutettiin kirkkojen kellareissa ja poltettiin rovioilla koko kristityssä maailmassa (myöhemmin Suomessakin). Asiaan kuuluu myös että koska sielu nyt oli kirkon opissa kuolematon, tuli helvetistä ikuinen (kuinkas muuten). Jotta asiaa lievennettäis hieman perustettiin ns. "kiirastuli" josta syntinen aikanaan pääsi kuitenkin taivaaseen, asia mikä varmaan rauhoitti synnintunnossa olevaa kansaa. Aika nopeasti tämä ns. "ensimmäisessä kirkolliskokouksessa" perustettu kirkko hylkäsi myös 'Herran sapatin' ja määräsi että kansan oli pyhitettävä "auringon päivää".

        Kun tämä sama kirkko sitten rakensi oman kirkkonsa päämajaansa Vatikaaniin sai auringon palvonta selvän ja yhä vieläkin näkyvän osan siten, että auringon varjo kirkon edessä piirsi (ja piirtää yhä) joka vuosi taukoamatta kautta vuosi satojen merkkinsä kirkon edustalla olevalle torille - merkki on sama jota katolisen kirkon päämies (siis paavi) kantaa mukanaan ja jota Jeesuksenkin on sanottu (symboolisessa mielessä) kantaneen. Jälkeenpäin on tehty jopa kuvia joissa Jumalan Poika kantaa tätä merkkiä.
        Kirkko liitti myös muita auringon palvonnasta saatuja oppeja menoihinsa, niille annettiin tosin uusia nimiä ja niillä sanottiin olevan muita tarkoituksia. Jeesuksen sanottiin esimerkiksi syntyneen vuoden pimeimpänä päivänä ja kirkko viettää näin vanhaa auringon palvonnasta saatua päivää vaikkakin sille on annettu uusia merkityksiä. Todellisuus on kuitenkin että Jeesus ei syntynyt vuoden pimeimpänä päivänä eikä Raamatussa myöskään edes ketään kehoiteta viettämään hänen syntymäpäiväänsä.

        Jaa-a sopii hyvin protetantille.. ?

        Ekumeeniset kirkolliskokoukset:

        Nikean ensimmäinen kirkolliskokous v. 325 Nikeassa
        Konstantinopolin ensimmäinen kirkolliskokous v. 381 Konstantinopolissa
        Efesoksen kirkolliskokous v. 431 Efesoksessa
        Khalkedonin kirkolliskokous v. 451 Khalkedonissa
        Konstantinopolin toinen kirkolliskokous, v. 553 Konstantinopolissa
        Konstantinopolin kolmas kirkolliskokous v. 680–692 Konstantinopolissa ja Trullossa
        Nikean toinen kirkolliskokous v. 787 Nikeassa ja Konstatinopolissa
        Konstantinopolin neljäs kirkolliskokous v. 867–870 Konstantinopolissa
        Ensimmäinen lateraanikonsiili v. 1123 Roomassa
        Toinen lateraanikonsiili v. 1139 Roomassa
        Kolmas lateraanikonsiili v. 1179 Roomassa
        Neljäs lateraanikonsiili v. 1215 Roomassa
        Lyonin ensimmäinen kirkolliskokous v. 1245 Lyonissa
        Lyonin toinen kirkolliskokous, v. 1274 Lyonissa
        Viennen kirkolliskokous v. 1311–1313 Viennessä
        Konstanzin kirkolliskokous v. 1414–1418 Konstanzissa
        Firenzen kirkolliskokous, v. 1431 Baselissa, Ferrarassa ja Firenzessä
        Viides lateraanikonsiili v. 1512–1517 Roomassa
        Trenton kirkolliskokous v. 1545–1563 Trentossa
        Vatikaanin ensimmäinen kirkolliskokous v. 1867–1870 Vatikaanissa
        Vatikaanin toinen kirkolliskokous v. 1962–1965 Vatikaanissa

        Lähemmin:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ekumeeniset_kirkolliskokoukset


      • Että sillee kirjoitti:

        Niinhän se.. sopii monille, totuus on kuitenkin että tämä ns. "ensimmäinen kirkolliskokous" johti siihen että sielun kuolemattomuus julistettiin uskon peruskallioksi myös kristinuskossa.

        Tämän uuden pakanuudesta saadun "ymmärryksen" mukana saatiin sitten monta vaikeutta joita ei voitu oikein selittää Raamatun valossa. Asia "ratkaistiin" siten että kansalta kiellettin Raamatun lukeminen kokonaan, kuolemantuomion uhalla ja katoliset papit lukivat sitä kirkoissakin vain latinaksi (koska sen sanottiin olevan Jumalan kieli). Toisin ajattelevia vainottiin vuosisatoja ja tapettiin miljoonittain heitä kidutettiin kirkkojen kellareissa ja poltettiin rovioilla koko kristityssä maailmassa (myöhemmin Suomessakin). Asiaan kuuluu myös että koska sielu nyt oli kirkon opissa kuolematon, tuli helvetistä ikuinen (kuinkas muuten). Jotta asiaa lievennettäis hieman perustettiin ns. "kiirastuli" josta syntinen aikanaan pääsi kuitenkin taivaaseen, asia mikä varmaan rauhoitti synnintunnossa olevaa kansaa. Aika nopeasti tämä ns. "ensimmäisessä kirkolliskokouksessa" perustettu kirkko hylkäsi myös 'Herran sapatin' ja määräsi että kansan oli pyhitettävä "auringon päivää".

        Kun tämä sama kirkko sitten rakensi oman kirkkonsa päämajaansa Vatikaaniin sai auringon palvonta selvän ja yhä vieläkin näkyvän osan siten, että auringon varjo kirkon edessä piirsi (ja piirtää yhä) joka vuosi taukoamatta kautta vuosi satojen merkkinsä kirkon edustalla olevalle torille - merkki on sama jota katolisen kirkon päämies (siis paavi) kantaa mukanaan ja jota Jeesuksenkin on sanottu (symboolisessa mielessä) kantaneen. Jälkeenpäin on tehty jopa kuvia joissa Jumalan Poika kantaa tätä merkkiä.
        Kirkko liitti myös muita auringon palvonnasta saatuja oppeja menoihinsa, niille annettiin tosin uusia nimiä ja niillä sanottiin olevan muita tarkoituksia. Jeesuksen sanottiin esimerkiksi syntyneen vuoden pimeimpänä päivänä ja kirkko viettää näin vanhaa auringon palvonnasta saatua päivää vaikkakin sille on annettu uusia merkityksiä. Todellisuus on kuitenkin että Jeesus ei syntynyt vuoden pimeimpänä päivänä eikä Raamatussa myöskään edes ketään kehoiteta viettämään hänen syntymäpäiväänsä.

        Jaa-a sopii hyvin protetantille.. ?

        Ekumeeniset kirkolliskokoukset:

        Nikean ensimmäinen kirkolliskokous v. 325 Nikeassa
        Konstantinopolin ensimmäinen kirkolliskokous v. 381 Konstantinopolissa
        Efesoksen kirkolliskokous v. 431 Efesoksessa
        Khalkedonin kirkolliskokous v. 451 Khalkedonissa
        Konstantinopolin toinen kirkolliskokous, v. 553 Konstantinopolissa
        Konstantinopolin kolmas kirkolliskokous v. 680–692 Konstantinopolissa ja Trullossa
        Nikean toinen kirkolliskokous v. 787 Nikeassa ja Konstatinopolissa
        Konstantinopolin neljäs kirkolliskokous v. 867–870 Konstantinopolissa
        Ensimmäinen lateraanikonsiili v. 1123 Roomassa
        Toinen lateraanikonsiili v. 1139 Roomassa
        Kolmas lateraanikonsiili v. 1179 Roomassa
        Neljäs lateraanikonsiili v. 1215 Roomassa
        Lyonin ensimmäinen kirkolliskokous v. 1245 Lyonissa
        Lyonin toinen kirkolliskokous, v. 1274 Lyonissa
        Viennen kirkolliskokous v. 1311–1313 Viennessä
        Konstanzin kirkolliskokous v. 1414–1418 Konstanzissa
        Firenzen kirkolliskokous, v. 1431 Baselissa, Ferrarassa ja Firenzessä
        Viides lateraanikonsiili v. 1512–1517 Roomassa
        Trenton kirkolliskokous v. 1545–1563 Trentossa
        Vatikaanin ensimmäinen kirkolliskokous v. 1867–1870 Vatikaanissa
        Vatikaanin toinen kirkolliskokous v. 1962–1965 Vatikaanissa

        Lähemmin:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ekumeeniset_kirkolliskokoukset

        Protestanteilla on hyvän Nikean uskontunnustuksen lisäksi pari muutakin suosittua:

        Asian esittely: http://www.evl.fi/kappeli/credo.html

        APOSTOLINEN uskontunnustus http://www.evl.fi/kappeli/apostolinen.html
        NIKEAN uskontunnustus http://www.evl.fi/kappeli/nikean.html
        ATHANASIUKSEN uskontunnustus http://www.evl.fi/kappeli/athanasiuksen.html


      • Näin se menee Antti kirjoitti:

        Ja nyt et usko enää? :O))

        Mutta eihän "alex" ole kirjoitellut niin kauaa ja ehdottomasti ei ku-olemattomuudesta ja ehdottomasti et ole koskaan uskonut mihinkään muuhun kuin siihen samaan sielun kuolemattomuuteen kuin nytkin, oli sitten kysymys elämisestä helvetin tulessa tai taivaassa.

        Kirjoituksistasi hahmottuu eräänlainen linja, niiden perimmäinen tarkoitus on puolustaa uskoa kuolemattomaan sieluun, ja nyt kun olet tehnyt adventismin kanssa "liiton" palstalla - näet alexin pahimpana palstalla olevana uskosi vastustajana ja siksi et jätä yhtään tilaisuutta käyttämättä puhuaksesi sitä hänen uskoaan vastaan, että "ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus". Sen nyt vielä ymmärtäisi jos puolustaisit uskoasi rehellisesti, mutta että teet sen valehtelemalla alexista ei kylläkään paranna asiaasi.

        Ei totuutta voi koskaan puolustaa valheella..

        Oletko pannut merkille, että ei yksikään adventisti koskaan tue tuota uskoasi vaikka kuinka kopioisit sitä yhtä kohtaa Adventtikirkon sin´vuilta tai niitä kahta kohtaa Raamatusta. Sinulla ei ole kuolematonta sielua muutoin kuin jos Jumala antaa sinulle elämän.

        Vääräleuka kirjoitti:
        "Oletko pannut merkille, että ei yksikään adventisti koskaan tue tuota uskoasi vaikka kuinka kopioisit sitä yhtä kohtaa Adventtikirkon sivuilta tai niitä kahta kohtaa Raamatusta"

        Annat väärän todistuksen, sillä kyllä normaali adventisti uskoo kolmen enkelin
        sanoman, mukaanlukien kolmannen enkelin varoitussanoman, Ilm.14:9-12.

        Kirjatoimen uutuuskirja "Kolmen enkelin sanoma" - siinä tulijärvi-varoituksella on
        aivan keskeinen sija. Varoitukset yleensäkin ovat sitä varten että varottaisiin.
        Ei niistä liiemmälti keskustella, ei huudella, mutta luetaan tarkasti. Esimerkiksi
        sähkölaitteissa olevat varoitukset tai purkautumassa olevan tulivuoren juurella
        olevat isot varoitustaulut.

        Oleellistahan on evankeliumi ja varoitus evankeliumin vastustajille.
        "Kolmen enkelin sanoma - paluu oleelliseen" ...
        http://www.kirjatoimi.fi/?sid=30003&tuoteid=327&luokkaid=0&from=/index.php?sid=1


      • Stone83..
        AnttiVKantola kirjoitti:

        R.yssä totesi mm:

        " Erilaisten kirkkokuntien päämiesten on syytä ryhdistäytyä
        ja alkaa yhteistuumin tarkastelemaan asioita järkevästi
        ja kiistelemättä mielipide-eroista, ettei kansakunnat hukkuisi
        omien ihmismielipiteisiin perustuvien järjenpäätelmiensä seurauksena kankkulankaivoon tai hornantuuttiin. "

        Ninhän se on, ja painokkaasti onkin. Tuommoiset alex-kasin kirjoitukset
        tekevät PALJON HALLAA adventtikirkolle ja kaikille uskoville. Tiedän omasta
        kokemuksesta, sillä yli 7 vuotta uskoin alexin väittämää, että helvetti olisi
        kaatopaikka, jossa väärämieliset haihtuisivat olemattomaksi ja sitten nousisivat
        tuomiolle vain muodollisesti Jumalan muistista. Sorruin mukaan kiistelyyn. Eihän tuollainen jälkikäteistuomio ole mitään ja se nukuttaa väärään rauhaan ja lepoon - tiedottomuuteen. Niin sitten taistelin adventismai vastaan alexin aloitteesta.

        Minä lopulta menin ja otin asiasta selvää, totesin että adventistit opettaa
        samalla tavalla kuin muutkin, jotkut heistä ehkä painottavat tulkintaansa,
        että kadotustuomio on ajallisesti rajallinen, mutta se ei ole kiistelemisen väärti. Oleellisesti ollaan samaa mieltä.

        "" yhteistuumin tarkastelemaan asioita järkevästi ja kiistelemättä mielipide-eroista ""

        Näin on!

        muiden takia olet adventismia vastustanut...?
        Kyllä luulin aikoinaan että olet fiksu ihminen,mutta käsitys kyllä muuttuu nopeaa tahtia..
        Minä tiedän mitä adventismi on ja siksi sitä vastustan,enkä tule sitä hyväksymäänkään ikinä..enkä heidän opetuksiaan,enkä heidän tapoja kohdella muita ihmisiä..
        Ehkä olet nyt saanut sen ruusuisen kuvan kun olet käynyt muutaman kerran paikan päällä,mutta muista myös ne totuudet mistä täällä sinäkin olet kirjoittanut,mihin ne on unohtunut???
        Herää Antti siitä horroksesta!


      • Stone83.. kirjoitti:

        muiden takia olet adventismia vastustanut...?
        Kyllä luulin aikoinaan että olet fiksu ihminen,mutta käsitys kyllä muuttuu nopeaa tahtia..
        Minä tiedän mitä adventismi on ja siksi sitä vastustan,enkä tule sitä hyväksymäänkään ikinä..enkä heidän opetuksiaan,enkä heidän tapoja kohdella muita ihmisiä..
        Ehkä olet nyt saanut sen ruusuisen kuvan kun olet käynyt muutaman kerran paikan päällä,mutta muista myös ne totuudet mistä täällä sinäkin olet kirjoittanut,mihin ne on unohtunut???
        Herää Antti siitä horroksesta!

        Ei tullut vuosien varrella mieleenkään, että Riitta tai alex voisivat puhua omiaan.
        Alex antoi ymmärtää että adventistit eivät hyväksy kolmannen enkelin sanomaa
        tulikivijärvestä, Ilm.14:9-12 ja Riitta höpötti ja laittoi linkkejäkin ja suomensi
        SDA ellenläksyjä.
        Jotain pielessä, ajattelin lopulta ja läksin tutustumaan adventtiseurakuntaan.
        Kävi ilmi että Adventtikirkko jopa korostaa kolmannen enkelin varoitussanomaa,
        mm. virallisella sivustollaan, opinkappaleessa 13 ja tuoreessa kirjassa "Kolmen
        enkelin sanoma - paluu oleelliseen". Ja sapattikoululäksyt olivatkin täyttä Raamattua:
        http://salo.adventist.fi/raamattutuntien-aiheet/

        Varmasti Ellenkin jossain esille tulee, käyttäväthän luterilaisetkin Lutheria.
        Yllätys - häpeä sanoa että yllätys - oli sekin, että adventisti on ihan mukava
        ihmisenä. Ihan niinkuin ne adventistit joihin olen tutustunut muualla.
        Aina pitäisi tarkistaa tuntemattomien ihmisten kautta saatu tieto, ettei
        syyllistyisi juoruiluun.


    • Kirjoittaja alex:
      " Pelkäätkö ? ikuista piinaa?
      Pelkäätkö että ikuinen piina olisi olemassa, että se olisi totta "

      En pelkää ikuista piinaasi, en nyt enkä tulevaisuudessa, sillä minulla on turva
      tuomiopäivänä Herrassa.

      1. Joh. 4:17
      Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.

      Johannes vakuuttaa että olen jo nyt sellainen kuin Hän, salatulla tavalla.
      Olen siis jo iankaikkisuuden puolella, vaikkakin toivon varassa, uskon kautta.

      Antti Pelastettu

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe