Laulukilpailujen kirjoittamattomat edellytykset välierään pääsyssä näyttävät olevan:
Jatkopaikan ilman muuta ansaitsevat vahvat ilmaisijat ja äänellisesti taidokkaat laulajat.
Näiden lisäksi:
1. Jos laulaja on päässyt jossain aikaisemmissa kilpailuissa palkintosijoille, hänellä ei ole hätäpäivää.
Vaikka hän ei olisi edistynyt tai vaikka olisi mennyt aikaisemmasta tasosta taaksepäin - jatkopaikka tulee.
2. Jos laulaja sattuu olemaan tiettyjen arvostettujen opettajien oppilas, hänellä on jokeri taskussa.
3. Jos ilmaisullisesti on lahjakas, vaikka äänellinen toteutus tökkisi, niin jatkopaikka tulee.
4. Ei haittaa, vaikka ääni soisi pienesti ja kapeasti vain päässä; miksi harjoitella tukea, kun sitä ei vaadita?
5. Ei haittaa, vaikka ylä-äänet tulevat kireästi tai puskemalla tai alaäänet painamalla.
6. Ei haittaa, vaikka laulun tekstistä ei saisi selvää; sehän on niin yleistä klassisessa laulussa.
7. Ei haittaa, vaikka ei hallitse kuviolaulua - harvapa sitä osaa.
8. Ei haittaa, vaikka äänessä on väpätystä, se kompensoituu esim. jos on jokeri taskussa.
9. Naislaulajat voivat laulaa pelkällä ohenteella; ei tarvitse osata mikstin käyttöä.
10. Lupaavasta äänimateriaalista saa bonusta, vaikka sen käyttöä ei oikein hallitsekaan.
Mitkähän seikat sitten todella vaikuttavat pudottavasti, kun näinkin paljon hyväksytään?
Mitä kilpailuissa vaaditaan jatkoon pääsyssä?
Mitä jää jäljelle
1
355
Vastaukset
- SallyOh
Ihan pelkkää politiikkaahan nämä kilpailut ovat. Suomessa ei edes ammattilaulajilla ole kinesteettistä korvaa, tai siltä se ainakin vaikuttaa. Minkäs teet :) Pienet sisäänpäinlämpiävät piirit... Tosin onneksi silloin tällöin pärjäävät myös oikeasti hyvät laulajat oikealla osaamisellaan, kuten Jeni Packalen edellisissä Lappeenrannan laulukilpailuissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204974
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni861762Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2881622Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741574Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2561448Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1351207Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121180Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041129Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi691111- 931064