Mielipiteitä kehiin! Olen 19v nuori nainen ja minulla on 29v mies ystävänä ja meidän välillä on kyllä paljon kemiaa. Voiko 29v mies oikeasti olla vakavissaan näinkin nuoren kanssa vai haluaako hän vaan pitää hauskaa?Olemme tunteneet jokusen kuukauden ja tämä mies on kyllä selvittänyt viihtyvänsä minun seurassa ja haluavan enemmän kun ystävyyttä.
Itse kyllä haluan uskoa hyvää mutta pelkään että olen liian sinisilmäinen asian suhteen. Onhan tuo 10v aika iso ikäero mutta minua se ei haittaisi.
10vuoden ikäero
24
906
Vastaukset
- monte34
mut ajastaan haluut lähteä liitelemään ja hakemaan kokemuksia.
- .
mutta olessani yhtä nuori kun sinä olin aivan ymmälläni että noin salskea jne, on minusta kiinostunut kun hänellä oli paljon ihailijoita Tosin mulla jäi "yksi pikku juttu " ajattelematta tahdonko minä itse :) minusta oli vaan niin ihanaa kun joku "rakasti " minua....nuoruus on myös hölmöilyiden aikaa jota voi nyt nauraen ja ottaen oppikseen muistaa joskus mutta ei muistella.
tosiaan tärkeä kysymys jokaiselle itselleen tahdotko sinä jne.- ,
sun ikäisenä en ainakaan poppri piireistä lähtisi rakkareiden meinikeihin kun itse on tottunut kulkemaan londaikin suorat housut jal säärissä sekä jo silloin kobeliini laukku olalla eei oikein farkku rotsi sekä jamekset istuneet :) tärkeää olisi että ajattelee rakastaako tai edes tahtooko itse.
onhan se ihanaa kun joku "rakastaa" mutta joku ei vältämättä ole se oikea mies. jooo jooo kyllä sä tiedät eikö niin, niinhän sitä melkein kaikki nuorena :)
- Toljake
painaa enemmän vaakakupissa. 10 vuotta on paljon nyt, mutta 20 vuoden päästä ei enää juuri mitään. Se millä on enemmän merkitystä, on se kuinka te kaksi itse suhtaudutte tuohon ikäeroonne. Oletteko kaksi itsenäistä aikuista parisuhteessa vai onko ikäeronne kaiken aikaa teille elämänkokemuksen määrästä muistuttava asia? Tuonkaltaiset asennoitumiset ja roolitukset vaikuttavat suhteeseenne, numerot eivät vaikuta. Ikäeron tuoma elämänkokemus vaikuttaa varmasti suhteeseen ja asennoitumisiin, mutta se ei saisi olla hallitsevaa. Jos ihminen on ehtinyt aikuistua ja itsenäistyä, elää siis yksinkin omaa elämäänsä ilman parisuhdetta ja poissa lapsuuskodistaan, niin tuollainen ikäero ei juurikaan merkitse.
Voihan tuo mies vain haluta pitää hauskaa, mutta sitähän ei saa selville kuin yhdellä keinolla, kokeilemalla. Jos sinä olisitkin sinisilmäinen tai suhde ei muista syistä toimisi, niin oppisit varmasti jotain tuosta suhteesta ja itsestäsi, saisit varmaan hienoja muistojakin ja luoja tietää mitä muuta. Onnensa eteen pitää ottaa riskejä ja tehdä töitä, ja siltikin melko varmasti tulee välillä sormille. Parisuhteen onnistumisesta ei pysty saamaan varmuutta etukäteen, vaan sitä pitää kokeilla, elää, ottaa riski elämänsä onnesta ja samalla suuresta surusta.
Enemmän olisin huolissani siitä, ettei tuo mies suhteessanne roolitu isällisesti vanhemmaksi ja kokemuksensa kautta liian hallitsevaksi, ja sinä vastaavasti nuoren ihmisen lailla kokemattomaksi ja siten liikaa alistuvaksi ja uhrautuvaksi. Tuollainen asetelma on kovin tavallinen suhteissa joissa ikäeroa on paljon ja joissa toinen on suhteen alkaessa enemmän tai vähemmän ensimmäisessä itsenäisen elämänsä vakavassa parisuhteessa. Kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että paljonko kumpikin jättää ikiomaa elämäänsä (harrastukset, kaverit, omat puuhat jne) suhteen vuoksi, siitä huomaa ehkä helpoiten koska on itse mahdollisesti hieman sivuraiteella. Ja myös sitä kannattaa seurata, puolin ja toisin, tuleeko kummankin puolelta joistain omista ystävistä yhteisiä ystäviä.
Kyllä mies voi olla tosissaan naisen nuoruudesta huolimatta. Mediassa tuonkaltaisten suhteiden vääristyneitä muotoja vain paisutellaan. Eikä tuoda myöskään esille niitä onnellisia ja onnistuneita suhteita, koska niissä ei ole mitään uutisoitavaa, ne ovat tylsiä eivätkä myy, lukija kun ei pääse olemaan niitä parempi, ei voi nauraa, vinoilla ja surkutella niille.
Mene ja kokeile, elä. Luota vaistoihisi, ole varovainen jos siltä tuntuu, anna palaa kun siltä tuntuu. Anna onnelle mahdollisuus, mutta pidä silti jalat maassa, ole realisti.- ,
sinä annat täysin tuntemattomille ohjeita täällä mahdatko itse tietää edes omaa vastuutasi..pliis älä vastaa edes tähän p.s mistä te voitte TIETÄÄ kuinka kyseinen mies ajattelee tehän tai sinä kummalisia fakireita olette kun olette tietävinne toisten ajatukset...no huhuhuh piste
- .
, kirjoitti:
sinä annat täysin tuntemattomille ohjeita täällä mahdatko itse tietää edes omaa vastuutasi..pliis älä vastaa edes tähän p.s mistä te voitte TIETÄÄ kuinka kyseinen mies ajattelee tehän tai sinä kummalisia fakireita olette kun olette tietävinne toisten ajatukset...no huhuhuh piste
eläimet elää vaistojensa ohjaamina ei ihmiset lemmikkieläinkauppa on jossain muualla ei täällä.
- tyttönen19
Voi kun oli ihana vastaus! :)
Ei kai minua muuten asia arvelluttaisi mutta tässä nyt muutaman kuukauden tuntemisen aikana hänellä on ollut 2 muuta naista kenenkanssa hänellä on ihan omien sanojen mukaan ollut säpinää. Molemmat naiset kuitenkin olen loppujenlopuksi "voittanut" mistä olenkin ihan tyytyväinen itseeni..;D
olen 15vuotiaana muuttanut pois kotoa ja pidän itseäni kyllä ihan kypsänä ihmisenä mutta huomaahan sen ikäeron. Toisaalta se ei ole huono asia koska olen aika ailahteleva luonne niin hän osaa sitten vanhempana ja rauhallisempana ihmisenä hillitä minun käyttäytymistä.
Tuo on ehkä miettimisen arvoinen asia kun sanoit tuosta isällisestä roolista. Itselläni ei ole ollut isää lapsena ja joku on joskus todennut että haen vanhempia miehiä nyt sitten aikuisiässä sen takia. en taida olla ollenkaan varma haluanko vain jonkun vanhemman miehen rakastavan minua vai haluanko suhteen tämän miehen kanssa.
Toisaalta se olis jo aikalailla pakko haluta kun hän on kuitenkin kaksi naista lempannut minun takia kun olen aina silloin ollut kovin kiinnostunut kyseisestä ihmisestä kun hänellä on joku muu ollut.
No kokeilla voi aina..:) Pelkään vaan aina että minuun sattuu ja jätän sitten edes yrittämättä. Mutta ei sekään onnea tuo jos aina on varuillaan kaikkien suhteen. - dayum
tyttönen19 kirjoitti:
Voi kun oli ihana vastaus! :)
Ei kai minua muuten asia arvelluttaisi mutta tässä nyt muutaman kuukauden tuntemisen aikana hänellä on ollut 2 muuta naista kenenkanssa hänellä on ihan omien sanojen mukaan ollut säpinää. Molemmat naiset kuitenkin olen loppujenlopuksi "voittanut" mistä olenkin ihan tyytyväinen itseeni..;D
olen 15vuotiaana muuttanut pois kotoa ja pidän itseäni kyllä ihan kypsänä ihmisenä mutta huomaahan sen ikäeron. Toisaalta se ei ole huono asia koska olen aika ailahteleva luonne niin hän osaa sitten vanhempana ja rauhallisempana ihmisenä hillitä minun käyttäytymistä.
Tuo on ehkä miettimisen arvoinen asia kun sanoit tuosta isällisestä roolista. Itselläni ei ole ollut isää lapsena ja joku on joskus todennut että haen vanhempia miehiä nyt sitten aikuisiässä sen takia. en taida olla ollenkaan varma haluanko vain jonkun vanhemman miehen rakastavan minua vai haluanko suhteen tämän miehen kanssa.
Toisaalta se olis jo aikalailla pakko haluta kun hän on kuitenkin kaksi naista lempannut minun takia kun olen aina silloin ollut kovin kiinnostunut kyseisestä ihmisestä kun hänellä on joku muu ollut.
No kokeilla voi aina..:) Pelkään vaan aina että minuun sattuu ja jätän sitten edes yrittämättä. Mutta ei sekään onnea tuo jos aina on varuillaan kaikkien suhteen.Kypsältä vaikuttaa, joo.
Onkohan nämä muut leidit olleen mitä ikäpolvea kautta millaisia noin ulkoisenkin habituksensa osalta? Tuota ainakin voit miettiä.
Sitten voit miettiä sitäkin, että mahdatkohan kuitenkaan olla kovin kiinnostunut tästä tyypistä. Vaikka sinua panettaisi hänen seurassaan ja näin, niin se ei ehkä kuitenkaan minusta tarkoita sitä, että siinä mitään muuta tarvitsisi olla. Joillakin ihmisillä osaa myös olla taipumuksia uskotella itselleen ja/tai kaunistellakin asioita. Joitakin myös imartelee tuollainen "valituksi tuleminenkin". Näitä voit halutessasi miettiä.
- vänksy
se haluu sulta vaan pillua, mutta en mä silti mikään parisuhde-expertti ole.Tuli vaan sellanen tunne kirjoituksestasi...
Se että mies sanoo haluavansa enemmän kuin ystävyyttä tod.näk. tarkottaa nussimista, ei seurustelua.- tyttönen19
Niin yleensähän ne miehet on sitä vailla pelkästään.. mutta puheista päätellen hän haluaisi muutakin mutta onhan moni hyvä kauniita puhumaan..:)
- epätodennäköistä
tyttönen19 kirjoitti:
Niin yleensähän ne miehet on sitä vailla pelkästään.. mutta puheista päätellen hän haluaisi muutakin mutta onhan moni hyvä kauniita puhumaan..:)
mies katoo kun sanot sille että annat vasta papin aamenen jälkeen ellei Mies ole tosimielellä liikkeellä.
- Meikä...
tyttönen19 kirjoitti:
Älä nyt ihmeessä tuijota vain vuosilukuihin.
Olen jo useamman vuoden ajan asunut avoliitossa itseäni lähes 20 vuotta nuoremman naisen kanssa.
Tottakai nautin miehenä hänen nuoruudestaan, mutta ei se ole tärkein pointti kannaltani suhteessamme, tärkein on luottamus ja se, ettei liiaksi tuijoteta ikäeroomme. - ps misty
Meikä... kirjoitti:
Älä nyt ihmeessä tuijota vain vuosilukuihin.
Olen jo useamman vuoden ajan asunut avoliitossa itseäni lähes 20 vuotta nuoremman naisen kanssa.
Tottakai nautin miehenä hänen nuoruudestaan, mutta ei se ole tärkein pointti kannaltani suhteessamme, tärkein on luottamus ja se, ettei liiaksi tuijoteta ikäeroomme.siinä 36 se lähtee jonkun alle 40 vuotiaan matkaan
- So What
ps misty kirjoitti:
siinä 36 se lähtee jonkun alle 40 vuotiaan matkaan
..mä mitään varo. Meil ihhan toimiva suhde, just kämppää yhes ollaan ostamassa.
Jos muija joskus jättää, ni so what, sit vaan uutta kehiin, jos siltä tuntuu :)
- Oopust
kun täyttää 18, siis mies tai nainen, voi itse päättää, kenen kanssa sitä aikoopi olla...
Siis, selvennykseksi: jos 18-vuotias haluaa olla 80-vuotiaan kanssa, tai (ja) toisinpäin, ei se sitten kuulu muille. Rakit ne räköttää aina, mutta koska niitä ei saa sen takia lopettaa, pitää vain antaa olla...
On minulla asiasta mielipidekin, mutta en sitä esitä, ettei se joku teppana ala möykkäämään neuvomisesta...
Ja onko 10 v iso ikäero? - dayum
niin naiset ovat kyllä tavanneet lähteä vieraiden mulkkujen perään miehen jäädessä ruikuttamaan. Onpahan lapsia tahi ei. Noin kyllä voi käydä kelle vaan jos niitä aiempia kokemuksia ei niin ole, luonteestahan se pitkälle riippuu.
"Voiko"
VOI se olla.
Nyt kun otin pinkit lasit silmiltäni, näen ne muut inhottavat vaihtoehdot joihin kuuluu vaikkapa nuoren naisen paneminen paksuksi ja kenties sitominen perhe-elämään ja silleen. Harvemmin tuollaista ehken tapahtuu, mutta tapahtuu silti. Että muistahan kuunnella itseäsi eikä varmaan kannata hätäillä "liian vakavaksi" menemisen suhteen. Vaikka teidän asiahan se onkin. - M29.-
Tuo on täydellinen ikäero. Vaikka tässä katkerat naiset ja kateelliset miehet muuta sanoisi.
- kysyn vaan
Miksi se on täydellinen ikäero? Haluaisit siis itse 19vuotiaan juuri aikuisiällä olevan naisen? Mitä tällaisessa nuoressa on enemmän kun vanhemmassa oman ikäisessä?
- dayum
kysyn vaan kirjoitti:
Miksi se on täydellinen ikäero? Haluaisit siis itse 19vuotiaan juuri aikuisiällä olevan naisen? Mitä tällaisessa nuoressa on enemmän kun vanhemmassa oman ikäisessä?
Joskus kyse voi olla sellaisestakin, että nuoremmassa ihmisessä on vähemmän menneiden painolastia.
- komp.
dayum kirjoitti:
Joskus kyse voi olla sellaisestakin, että nuoremmassa ihmisessä on vähemmän menneiden painolastia.
Näin on
- 30v miekkonen
Et sinä nyt enää mikään lapsi ole, joten tuollaisella ikäerolla ei ole mitään merkitystä mielestäni.
- laskin alle
Tuskinpa ketään miestä haittaa jos tuleva vaimo on about 18
- tuollainen on
normia.
Tulevaisuudesta en tiedä. Venäjänkään. - Jazuli
voikin olla..mutta yhtä hyvin myöskin voipi olla olemattakin, kaikki riippus perin miehestä ja sustakin..=o)
oon itekkin joskus parikybäsenä seurustellu itteeni karvaa vailla 10 vanhemman miehen kanssa..enkä usko et meiän ikäero olis mitään haitannu, jos vaan muuten olis kemiat kohdanneet paremmin..
=o)
aika näyttää..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362759Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122549100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es402272Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201861Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511555Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo371547- 381473
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251353- 271188
- 251124