Kaipaisin kokemuksia, mielipiteitä aiheesta. Oletteko palanneet yhteen tauon ( tai eron, miksi sitä nyt haluaakin nimittää..) jälkeen? Itselläni on aiemmin ollut hyvin vahvat mielipiteet siitä, että jos suhde on ollakseen, niin siihen ei kuulu mitkään tauot, eikä näitä siis tarvita eikä niistä ole hyötyä suhteen jatkumisen kannalta. Jos haluaa taukoa toisesta, niin eihän se voi olla hyvä asia? Vai voiko? Vai onko nämä tauot juuri niitä sitoutumiskammoisten juttuja? Itselläni on nyt takana n. vuoden kestänyt suhde, joka oli mielestäni hyvällä mallilla. Rakkautta oli/on eikä suurempia ongelmia. Arki alkoi jo hieman astumaan kuvaan, mutta sekin tuntui sujuvan hyvin. Kumpikaan ei haaveillut ikuisesta huumasta, ikää ja kokemusta jo sen verran, että tiesimme ettei se aina ole yhtä alkuhuumaa. Sitten tuli kuvaan tämä "ahdistus" ( taitaa olla aika yleistä nykyään). Toisella osapuolella enemmän kuin minulla. Minulla "ahdistusta" alkoi tulla vasta siinä vaiheessa, kun huomasin, että toista "ahdisti". Oikeastaan ärsyttää koko ahdistus sana. Jos ahdistaa, niin tarkoittaako se sitä, että suhde ei toimi eikä tule toimimaan vai mitä se tarkoittaa? Pitääkö kaikkea analysoida niin hirveästi, että ahdistuu? Eikö voisi ottaa rennommin, jos ei suuria ongelmia suhteessa ole..? Ilmeisesti toinen koki painostusta suhteen etenemiseen, kai minä olisin halunnut edetä nopeammin. Tästä siis ahdistus, tai siitä minä ajattelen sen johtuvan. No nyt on sitten ero/tauko menossa. Kesto määrittelemätön. Itseänikin tämä tietyllä tapaa helpottaa, kun ei tarvitse huolehtia siitä, että ahdistaako sitä toista nyt vai ei. Ahdistuu nyt sitten omissa oloissaan. Mutta takaisin kysymykseen: Auttavatko tälläiset tauot selventämään ajatuksia? Minkälaisissa tilanteissa olette itse halunneet tauon? Voivatko nämä joissain tapauksessa parantaa suhdetta?
Ero/tauko suhteessa
10
4842
Vastaukset
- tomtentomera
itse ainakin näin jälkeenpäin ajatellen olen sitä mieltä että olisi ollut hyvä pitää tauko omassa suhteessa. mutta me vain erottiin suoraan. tommoinen tauko ei tullut mieleenkään, mutta se olisi ollut hyvä pitää jonka aikana olisi voinut rauhassa miettiä mitä haluaa
- kyseessä...
On noin nuori suhde, ei ennuste tilastollisesti varmasti ole hyvä. Varsin usein nuo tauot menevät yksipuolisesti, ahdistunut katselee löytyisikö vihreämpää ruohoa aidan toiselta puolelta ja toinen odottaa.
- inka355
Sitä minäkin mietin, että ihan tässä vaiheessa ei varmaan taukoja olisi tarvinnut vielä alkaa tulemaan. Itsellä kyllä vahvasti nyt sellainen fiilis, että haluaisin itsekin katsoa, onko se ruoho vihreämpää aidan toisella puolella. Tai että ahdistaako näitä nykyajan miehiä todellakin kaikkia...siitähän sen sitten tietää.
- tauot sux
inka355 kirjoitti:
Sitä minäkin mietin, että ihan tässä vaiheessa ei varmaan taukoja olisi tarvinnut vielä alkaa tulemaan. Itsellä kyllä vahvasti nyt sellainen fiilis, että haluaisin itsekin katsoa, onko se ruoho vihreämpää aidan toisella puolella. Tai että ahdistaako näitä nykyajan miehiä todellakin kaikkia...siitähän sen sitten tietää.
kannattaa mielummin vaan suoraan erota. voihan sitä eronkin jälkeen palata yhteen, mutta se osoittaa ahdistuneelle, ettei se toinen osapuoli aio jäädä vain odottelemaan ikuisiksi ajoiksi, vaan lähtee heti eteenpäni.
- noohanjoo
tauot sux kirjoitti:
kannattaa mielummin vaan suoraan erota. voihan sitä eronkin jälkeen palata yhteen, mutta se osoittaa ahdistuneelle, ettei se toinen osapuoli aio jäädä vain odottelemaan ikuisiksi ajoiksi, vaan lähtee heti eteenpäni.
Mun mielestä taas eron jälkeen yhteenpalaminen on hölmöä. Ollaan muutama vuosi erossa ja taas palataan, kun ei muiden kanssa onnistunut suhteet ja tuo yksi ottaa aina takaisin. Vähän aikaa menee ehkä hyvin ja sitten taas sama p...ka jatkuu.
Lopullinen ero on paras, ei haihatteluita, ei mitään. Yhteenpaluu ainakaan väljähtyneeseen suhteeseen ei ole järkevää. Ehkä vain sellaiseen, jossa ei edes oltu edetty väljähtymisen asteelle vaan erottiin riitojen, muuton, nuoruuden tms. takia. Kerran väljähtynyt suhde on sitä seuraavallakin kerralla ja siitä lähdetään samalla tavalla pois kuin ensimmäiselläkin kerralla.
Taukohan taas on mielestäni sellainen, jossa ei muiden kanssa olla vaan mietitään sitä omaa elämää ja päätetään mitä tehdään. Sellainen ei ole tauko, jossa hypitään kukasta kukkaan.
- vaikea suhde
Mun mielestä tauko olisi ollut paikallaan eks miehen kanssa, kun molemmilla oli entisten erojen läpikäyminen kesken eikä tunnettu toisiamme kunnolla eikä osattu sitten puhuakaan niistä tunteista. Mies selvästi oletti, että minä olen sitten samanlainen kuin se entinen eikä jotenkin tajunnut, että mulla on omat tunteet, omat tavat, omat unelmat, joista olisi vähitellen voinut muokkautua ne yhteiset unelmat. Ja siis hän oli eronnut jo kuukausia aiemmin, muttei ollut ilmeisesti käsitellyt eroaan juurikaan.
Meidän olisi ptänyt olla tahoillamme, pitää taukoa, jonkin aikaa heti tapaamisemme jälkeen siksi, koska kumpikaan ei ollut käsitellyt erojaan. Ehkä minusta ei olisi kuoritunut sitä kamalaa hirviötä eikä miehelle olisi jäänyt minusta niin paskan maku suuhun kuin varmasti nyt kaikesta päätellen jäi.
Itse olisin varmasti tauon jälkeen halunnut jatkaa suhdetta, mutta hän ei ehkä olisi. Hänen tunteensa eivät ehkä olleet niin vahvat kuin omani, en sitä tietenkään tiedä. Mutta sekin olisi ollut parempi kuin se kamaluus mitä suhteen liian nopeasta etenemisestä seurasi.
Minusta tauko on siis hyvä asia, siis miettimistauko. Vaikka muutama kuukausi ja jos sen jälkeen ei kiinnosta niin sitten loppu suhteelle. NImittäin silloin kyse tosiaan voi olla siitä, ettei toinen tosissaan kiinnosta vaan mennään yhteen vain koska ei ole ketään muutkaan. Kyllä muutamassa kuukaudesssa osaa jo miettiä mitä haluaa ja kenen kanssa. Ero on parempi kuin tosi painostava suhde. - ei taida auttaa
jos se ahdistuksen takana on joku ongelma, ei tauolla selvitetä itse ongelmaa.
- kovanonnenkundi35
oletko miettinyt sitä et jos hyppäätte tauolle ja palaatte sit jonkin ajan päästä yhteen ni tuoko tämä sinkkuaikana haihattelu sit omia ongelmia lisää?jos hänellä sit onkin tunteita sinua kohtaan tai sinulla häntä kohtaan niin oletko satavarma et nämä tunteet mitä olet kokenut tauon aikana esim.toiseen mieheen/naiseen,häviävät tuosta vain?mä olen sitä mieltä että tauko ei paranna välejä...mulla on iso omakohtainen kokemus tauosta,yhteenpalaamisesta ja voin sanoa että ainakaan exvaimoni tunteet eivät kasvaneet minua kohtaan tauon aikana vaan tauon aikana tapahtuneet asiat lopulta ajoivat meidät lopulliseen eroon.valitettava asia siinä erossa oli että en jäänyt kaipaamaan vaimoani vaan sellaista pikkutyttöä johon minulla ei ole juridisia oikeuksia....
- tauolla
En osannut kuvitella ajattelevani taukoa hyvässä mielessä kunnes itse tajusin sen olevan hyvä vaihtoehto.Itselläni on nimittäin sama tilanne, olen tauolla yli vuoden seurustelun jälkeisestä suhteesta, vanhempani ja hänen vanhempansa tulevat hyvin juttuun ja olo on kuin naimisissa... se ahdistaa. haluaisin vielä elää nuoruutta sillä olen vasta nuori! En ole vielä valmis niin vakavaan suhteeseen joten halusin vähän etäisyyttä. Lisäksi tunnen ihastumisen tunteita muihin enkä ole varma tunteistani. Ilman taukoa olisin jo eronnut, mutta nyt kun se on saan aikaa miettiä ja ehkä muuttaakkin mieleni mikäli haluankin jatkaa seurustelua. Tilanne on kuitenkin kinkkinen ja ero vetää puoleensa. Vaikea sanoa onko tauosta tässä hyötyä vai haittaa. Kuitenkin se pistää toisen ajattelemaan onko itse sellainen tyyppi että ei osaa arvostaa jotain ennen kuin kerran menettää. Itse pidän sitä kyllä tällaisessa tilanteessa suotavana, sillä ei tunteita voi määrätä.
ahdistusta olisi tarkoitus hoitaa?
Paljon lepoa ja siinä vaiheessa kun ei enää ahdista, palataan yhteen?
Mikäli niin, se ei poista ahdistuksen varsinaista syytä.
Kannattaisi ottaa yhteyttä kunnan parisuhdeneuvojaan (tai mikä nimike lie?) joka on puolueeton.
Monesti taukoa halutaan pitää myöls siksi, että ehdottaja on havainnut mielenkiintoisen tapauksen ja yrittää lähempää kontaksit häneen ja mikäli onnistuu, kertoo seurustelukatkoksella tulleensa siihen tulokseen, ettei kannata jatkaa.
Jotkut taas käyttävät seurustelutaukoa vieraissa laukkaamiseen ja näin ollen eivät katso pettävänsä, koska suhde on tauolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941719
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2321453- 881331
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651005Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809