Hyvin pukeutunut mies

Peter Houston

Kiinnittääkö naisten huomiota hyvin pukeutunut mies?

Entä jos mies on kasvoiltaan tavallisen näköinen, mutta on kuitenkin hyvin ja tyylikkäästi pukeutunut, niin onko silloin hyvällä pukeutumisella loppujen lopuksi mitään merkitystä? Kyllähän hyvä pukeutuminen jostain viestii, mutta riittääkö se naisen huomion kiinnittämiseen?

24

3034

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ms. S

      Omasta mielestäni siisti pukeutuminen on kaiken A ja O. Huonosti istuvat, kuluneet ja tilanteeseen sopimattomat vaatteet saavat paremmankin näköisen ihmisen näyttämään huonolta. Pukeutumisella voi vaikuttaa erittäin paljon omaan ulkonäköönsä - minulle ajatus "olen tällainen tavallinen tallaaja; miksi välittäisin pukeutumisestani?" on hyvin vieras. Vaatteilla ja asusteilla viestitään monenlaista. Jos pidät siististi pukeutuvista naisista, niin miksi et vaatisi itseltäsikin samaa. Olen yllyttänyt monet vaatetuksen kanssa hukassa olleet miespuoliset ystäväni ostamaan itselleen esim. parin tummia hyvin istuvia farkkuja ja kauluspaidan. Ovat saaneet kyllä aina erittäin positiivista palautetta ulkonäöstään verrattuna aikaisempaan.

      • olkaa oma itsenne

        Eikös pukeutumisen pitäisi lähteä itsestä, silloin se viestii myös totuudenmukaisesti. Nuhjut olkaatte nuhjuja, tylsät pukeutukaa tylsästi, viralliset ja vanhoilliset pukuun, köyhät likaisiin lenkkareihin ja rääsyihin, jne, silloin vetoatte omaan viiteryhmäänne.

        Toki naiset huomaa tyylikkään ja persoonaan sopivan pukeutumisen, usein kehuvatkin :)


      • jusst
        olkaa oma itsenne kirjoitti:

        Eikös pukeutumisen pitäisi lähteä itsestä, silloin se viestii myös totuudenmukaisesti. Nuhjut olkaatte nuhjuja, tylsät pukeutukaa tylsästi, viralliset ja vanhoilliset pukuun, köyhät likaisiin lenkkareihin ja rääsyihin, jne, silloin vetoatte omaan viiteryhmäänne.

        Toki naiset huomaa tyylikkään ja persoonaan sopivan pukeutumisen, usein kehuvatkin :)

        on vain kaupunkilaisten hömpötyksiä.. kuhan ei persvako paista ku kylille lähtee niin se riittää.


    • vain yhden mielipide

      Mies joka taitaa pukeutumisen kiinnittää varmasti ainakin meikä tytön katseen itseensä.

      Hyvällä pukeutumisella on ainakin minulle suuri arvo ja aivan varmasti kiinitä siihen mieheen huomiota. Kiiltokuvapojut kun eivät muutenkaan iske oikein makuhermooni niin se ihan normaalin näköinen mies joka osaa pukeutua on juuri selllainen namu.

      Ulkonäöllisesti ja visuaalisesti epämiellyttäviä piirteitä miehessä
      1. Tatuointi
      2. Korvis tai muuten massiiviset korut
      3.Voimakas värjäys hiuksissa ( siis norm poikeava)
      4. Pitkät hiukset
      5. Epäsiisti parta
      6.Resuiset ja likaiset vaateet
      7.Meikki
      8.Voimakas ylipaino
      9.Bodarin vartalo
      10. tilanteeseen sopimattomasta pukeutumisesta, uskokaa miehet huvikseen ne liikunta vaateet on syytä jättää sinne urheilun pariin.

      Erityisesti kiinitän huomiota miesten jalkineisiin ja niiden soveltuvuudesta muuhun pukeumiseen. Sillä mies jonka toinen nainen pukee ja valitsee vaatteet unohtaa usein ne mukavat omat kengät jalkaan, kyse on siis vain feikistä. Itopisteitä saa esim kaulahuivista, päähineestä, nahka hanskoista, kankaisesta nenäliinasta, solmiosta, puvusta, pitkästä ulsterista, puvun takista joka istuu ja on laadukasta materiaalia. Materiaalien ja värien harmoniasta, hyvin hoidetusta viiksistä/parrasta/ tai että parta on ajettu huolella, hoidetusta ihosta, siisteistä kynsistä. Sukat jotka pilkistävät eivät ole tennissukat ym....

      Pukeutumisen ensivaikutelma onko mies kiinostava on noin 80 %. ( siis jos on yksin- ilman naisystävää eikä sormusta näy) Kasvot ehkä 10% ja muu vartalo 10% . Valitettavan usein näillä miehillä kylläkin on se vaseman nimettömän sormi sitten rengastettettu. Mutta jopa varatuista on sallituu saada edes sitä silmän iloa meille sinkkutytöille. Katsoa saa muttei koskea.

      Joten hieno pukeutuminen antaa anteeksi jopa sen pienen pyöreyden...

      Mutta minä olenkin esteetikko ja siksi varmaan vielä sinkku.

      • Peter Houston

        Kaltaisiasi esteetikkoja on aika harvassa.
        Varsin usein näkee pariskuntia, joissa nainen on viimeisen päälle tyylikäs ja tip-top, mutta mies rähjäinen ja tyylitön resupekka, joten ainakin osalle naisista on ilmeisen saman tekevää, mitä mies päälleen pukee.


      • Korni Kalle
        Peter Houston kirjoitti:

        Kaltaisiasi esteetikkoja on aika harvassa.
        Varsin usein näkee pariskuntia, joissa nainen on viimeisen päälle tyylikäs ja tip-top, mutta mies rähjäinen ja tyylitön resupekka, joten ainakin osalle naisista on ilmeisen saman tekevää, mitä mies päälleen pukee.

        Luojan kiitos siitä.


      • Mies <40v

        Voisit olla esteettisenä ihmisenä minulle varsin täydellinen kumppani, mutta ikävä kyllä olen aikoinaan erehtynyt jo erääseen naiseen, joka ei ymmärrä miksi minun pitää AINA miettiä mitä laitan päälleni. Se ei kuulemma ole kovin miehinen piirre katsoa joka päivä peiliin (eikä aina näemmä naisellinenkaan), mutta eipä hän jaksa tuosta näin monen vuoden jälkeen välittää (kuten ei omastakaan pukeutumisestaan).

        Mutta asiaan. Noista kengistä nimittäin. Vaikka pukeutumisessa olen tarkka, niin kenkiin pätee sama kuin alushousuihin, eli ei se ulkonäkö, vaan mukavuus. Tosin alushousut eivät näytä likaisilta kuten kengät, mutta niiden valinta on lähes yhtä vaikeaa ja kun sopiva malli löytyy, niin niitä ostetaan sitten pitkäksi aikaa :) Anyway, koska ennen hyvinkin laadukkaina tunnetut kenkämerkit ovat siirtäneet tuotantonsa vinkuintiaan ja laatu on romahtanut kuin lehmän häntä, niin kengät alkavat olla mukavimmillaan vasta sitten kun alkavat olla hieman nuhruisia. Ainoa asia mihin vaimoni saa pukeutumisessani kiinnittää huomiota (jota olen pyytänyt tekemään) on sanoa milloin kengät eivät enää istu asuun, sillä peiliin katson aina ennen kenkien jalkaan laittamista. Siisti ihminenhän ei kulje sisällä kengissä ja tuulikaapissa ei ole peiliä (ehkä olisi pitänyt suunnitella asunto hieman toisin).

        Enpä olisi uskonut tuollaista tekstiä naiselta löytyvän.. liekkö miehen tekstiä? Naiset jotka kuvittelevat pukeutuvansa hyvin ja ovat aina neuvomassa muita, eivät yleensä ymmärrä tyylistä yhtään mitään ja sinun tekstistäsi näkee, että ainakin perusasiat ovat tiedossa, joten luultavasti pukeudut myös itse hyvin.


      • iusöisdöc
        Peter Houston kirjoitti:

        Kaltaisiasi esteetikkoja on aika harvassa.
        Varsin usein näkee pariskuntia, joissa nainen on viimeisen päälle tyylikäs ja tip-top, mutta mies rähjäinen ja tyylitön resupekka, joten ainakin osalle naisista on ilmeisen saman tekevää, mitä mies päälleen pukee.

        se varmasti ihan sama ole, mutta ei kai sille mitään voi jos rakastuu tyylittömään ihmiseen. Se sisin kuitenkin ratkaisee. Ja eipä kai sitä toista voi ruveta sitten kuin jotain pikkulasta.


      • vain yhden mielipide
        Mies <40v kirjoitti:

        Voisit olla esteettisenä ihmisenä minulle varsin täydellinen kumppani, mutta ikävä kyllä olen aikoinaan erehtynyt jo erääseen naiseen, joka ei ymmärrä miksi minun pitää AINA miettiä mitä laitan päälleni. Se ei kuulemma ole kovin miehinen piirre katsoa joka päivä peiliin (eikä aina näemmä naisellinenkaan), mutta eipä hän jaksa tuosta näin monen vuoden jälkeen välittää (kuten ei omastakaan pukeutumisestaan).

        Mutta asiaan. Noista kengistä nimittäin. Vaikka pukeutumisessa olen tarkka, niin kenkiin pätee sama kuin alushousuihin, eli ei se ulkonäkö, vaan mukavuus. Tosin alushousut eivät näytä likaisilta kuten kengät, mutta niiden valinta on lähes yhtä vaikeaa ja kun sopiva malli löytyy, niin niitä ostetaan sitten pitkäksi aikaa :) Anyway, koska ennen hyvinkin laadukkaina tunnetut kenkämerkit ovat siirtäneet tuotantonsa vinkuintiaan ja laatu on romahtanut kuin lehmän häntä, niin kengät alkavat olla mukavimmillaan vasta sitten kun alkavat olla hieman nuhruisia. Ainoa asia mihin vaimoni saa pukeutumisessani kiinnittää huomiota (jota olen pyytänyt tekemään) on sanoa milloin kengät eivät enää istu asuun, sillä peiliin katson aina ennen kenkien jalkaan laittamista. Siisti ihminenhän ei kulje sisällä kengissä ja tuulikaapissa ei ole peiliä (ehkä olisi pitänyt suunnitella asunto hieman toisin).

        Enpä olisi uskonut tuollaista tekstiä naiselta löytyvän.. liekkö miehen tekstiä? Naiset jotka kuvittelevat pukeutuvansa hyvin ja ovat aina neuvomassa muita, eivät yleensä ymmärrä tyylistä yhtään mitään ja sinun tekstistäsi näkee, että ainakin perusasiat ovat tiedossa, joten luultavasti pukeudut myös itse hyvin.

        Kiitos ensinäkin että olet olemassa. Vaikkakin olet varattu, saa aina hieman iloa kun näen miehen, joka osaa ja haluaa pukeutua.

        Toiseksi haluan kiittää kauniista sanoistasi.

        Yhden unohdin lisätä, miehen viimeistelee ihastuttava tuoksu, joka istuu miehen persoonaan. Vihreä mennen ja muut myrkyt sopii lähinnä tunkiolle - ei miehelle.

        Olen kyllä nainen, mielestäni hyvinkin turhamainen ja arvosta myös samaa piirettä miehessä. Edellinen yritys seurustella taisi päättyä kun huomasin ettei miehelle ulkonäkö merkinyt yhtikäs mitään ja aloin häpeämään häntä. Kuulin ja kuulen olevani hyvin pinnallinen - ehkä ole, mutta kun kaunis ja harmooninen kokonaisuus on minulle tärkeä - sekä ihmisessä että kotona.

        Kengistä ymmärrän mitä tarkoitan, mutta silti kyllä nekin katseen alle joutuvat. Itse kyllä taidan hieman mukavuudesta tinkiä, jos kengät ovat kuin unelma. Lähes fetissin omainen tarve saada kulkea korkeissa koroissa kun ei oikein sovi tuon järjen kanssa, mutta kun ne ovat vain niin ihanat. Taitaa mennä mies vaihtoon kun alan kuulla liikaa valitusta peilin edessä viettämästä ajasta tai hepeneistä ja piikkareista.

        Valitettavan usein mies kun nimeää turhamaisuuden yhdeksi hirveimmästä naisen ominaisuuksista. Väri, materiaali, visuaalinen ilme, tuoksu ja kauneuden eteen olen valmis jopa hieman kärsimään. Ulos lähtiessä hame ei ole mitenkään talvella se järkevä vaihoehto, mutta kun sellainen kerran on tullut hakittua ( siis aika monta) niin se vaatii päästä mukaan. Pukeutumistyylini on aika laidasta laitaan, runkona on kuitenkin aina ehjän kokonaisuuden luominen.

        Mutta ulkona huvittelen katselemalla niitä timantteja ( siis miehiä jotka osaavat olla chick) katseeni kerää ne pienet yksityiskohdat. Solmion taidokuuden, kalvosin nappien loiston, onko taskuliinaa, millainen leikkaus takissa, istuuko vaatteet, miten materiaalit ja värit tekevät harmonian. Onko parta tai viikset leikattu huolella....

        Noh ehkä minäkin joskus löydän sen puolikkaan, mutta siihen asti nautin myös pelkästä silmän ilosta.

        Minulle riittäisi kun mies osaisi ja haluaisi edes silloin tällöin tehdä oloni juhlavaksi ja pukeutuisi huolella. Mutta naisiakin harvinaisempia sellaiset miehet ovat. Vaikka oletkin siis varattu, saata tuoda iloa siis naiselle, joka sinua katselee kenenkään huomaamatta ihan vain omaksi iloksi.


      • ...

        Aika, miten nyt sanoisin, perinteisen kuuloinen miesihanne sinulla pukeutumisen kannalta. Erityisesti kiinnitti huomiota tatuointien, korujen ja pitkien hiusten vastustaminen. Ne ovat kaikki asioita, jotka on mahdollista tehdä joko tyylikkäästi tai sottaisesti: aika suuri ero vaikkapa sellaisella hirvittävällä rasvaletillä ja hyvin hoidetuilla omaan tyyliin sopivilla pidemmillä hiuksilla. Ja oikeasti, puku ja solmio, voiko sen geneerisempää ja persoonattomampaa tyylikkyyttä olla?


      • Mies1985
        vain yhden mielipide kirjoitti:

        Kiitos ensinäkin että olet olemassa. Vaikkakin olet varattu, saa aina hieman iloa kun näen miehen, joka osaa ja haluaa pukeutua.

        Toiseksi haluan kiittää kauniista sanoistasi.

        Yhden unohdin lisätä, miehen viimeistelee ihastuttava tuoksu, joka istuu miehen persoonaan. Vihreä mennen ja muut myrkyt sopii lähinnä tunkiolle - ei miehelle.

        Olen kyllä nainen, mielestäni hyvinkin turhamainen ja arvosta myös samaa piirettä miehessä. Edellinen yritys seurustella taisi päättyä kun huomasin ettei miehelle ulkonäkö merkinyt yhtikäs mitään ja aloin häpeämään häntä. Kuulin ja kuulen olevani hyvin pinnallinen - ehkä ole, mutta kun kaunis ja harmooninen kokonaisuus on minulle tärkeä - sekä ihmisessä että kotona.

        Kengistä ymmärrän mitä tarkoitan, mutta silti kyllä nekin katseen alle joutuvat. Itse kyllä taidan hieman mukavuudesta tinkiä, jos kengät ovat kuin unelma. Lähes fetissin omainen tarve saada kulkea korkeissa koroissa kun ei oikein sovi tuon järjen kanssa, mutta kun ne ovat vain niin ihanat. Taitaa mennä mies vaihtoon kun alan kuulla liikaa valitusta peilin edessä viettämästä ajasta tai hepeneistä ja piikkareista.

        Valitettavan usein mies kun nimeää turhamaisuuden yhdeksi hirveimmästä naisen ominaisuuksista. Väri, materiaali, visuaalinen ilme, tuoksu ja kauneuden eteen olen valmis jopa hieman kärsimään. Ulos lähtiessä hame ei ole mitenkään talvella se järkevä vaihoehto, mutta kun sellainen kerran on tullut hakittua ( siis aika monta) niin se vaatii päästä mukaan. Pukeutumistyylini on aika laidasta laitaan, runkona on kuitenkin aina ehjän kokonaisuuden luominen.

        Mutta ulkona huvittelen katselemalla niitä timantteja ( siis miehiä jotka osaavat olla chick) katseeni kerää ne pienet yksityiskohdat. Solmion taidokuuden, kalvosin nappien loiston, onko taskuliinaa, millainen leikkaus takissa, istuuko vaatteet, miten materiaalit ja värit tekevät harmonian. Onko parta tai viikset leikattu huolella....

        Noh ehkä minäkin joskus löydän sen puolikkaan, mutta siihen asti nautin myös pelkästä silmän ilosta.

        Minulle riittäisi kun mies osaisi ja haluaisi edes silloin tällöin tehdä oloni juhlavaksi ja pukeutuisi huolella. Mutta naisiakin harvinaisempia sellaiset miehet ovat. Vaikka oletkin siis varattu, saata tuoda iloa siis naiselle, joka sinua katselee kenenkään huomaamatta ihan vain omaksi iloksi.

        Ajatteletko itse pukeutuessasi sitä aiheutatko iloa vieraille miehille?


      • M - 67
        ... kirjoitti:

        Aika, miten nyt sanoisin, perinteisen kuuloinen miesihanne sinulla pukeutumisen kannalta. Erityisesti kiinnitti huomiota tatuointien, korujen ja pitkien hiusten vastustaminen. Ne ovat kaikki asioita, jotka on mahdollista tehdä joko tyylikkäästi tai sottaisesti: aika suuri ero vaikkapa sellaisella hirvittävällä rasvaletillä ja hyvin hoidetuilla omaan tyyliin sopivilla pidemmillä hiuksilla. Ja oikeasti, puku ja solmio, voiko sen geneerisempää ja persoonattomampaa tyylikkyyttä olla?

        Puku on kuin laatikko, persoonallista on vain pää, tai ei oikein sekään jos pitää olla hiukset kuin paavo väyrysellä.

        Vähän enemmän pitäisi olla mielikuvitusta ja vähemmän kaavamaisuutta miesten pukeutumisessa. Naiset tahtovat aina tuputtaa tuota samaa mitä isoisätkin pitivät päällä, eli pukua, kravattia jne.
        Itse olen heittänyt kaikki kravatit pois, vaatteita ja kenkiä löytyy silti joka lähtöön.


      • Sinkku Tyttö
        Mies1985 kirjoitti:

        Ajatteletko itse pukeutuessasi sitä aiheutatko iloa vieraille miehille?

        Häpeäkseni myönnän pukeudun ensisijassa omaksi iloiksi, mutta toivon se toki miellyttävän myös muita. Kuitenkaan en voi sanoa, että pukeutuisin koskaan miettien mitä mies siitä ajattelee, oli sitten minun kaveri tai täysin vieras. Siksi varmaan vaadin poikakaverin ominaisuuksiin kuluvan se että olemme saman tyylisiä, sillä en usko että minulla olisi riittävästi halua muuttaa omaa tyyliä vain miehen vuoksi. Yleensä kun kuulen ensimmäisiä negatiivisiä kommenteja turhasta puunaamisesta myös vapaapäivinä, niin suhde alkaa näyttää vähemmän mielenkiintoiselta. Valitettavan usein kun mies kyllä sietää naisen laittamisen alussa, mutta hieman pidempään ja jo alkaa narina. Onko pakko joka aamu käyttää melkeen tunti pelkkään puunaamiseen.... ei sillä väliä ole miltä näytät.... ketä varten sää oikein laitat itseä.... mehän seurustellaan joten mitä väliä sillä on millaiset alusasut sulla on.... Tiedän, tiedän jos olisin halunut miellyttää olisin luopunut miehen vuoksi turhamaisuudesta.... ja tiedän, tiedän miesten mielestä turhamaisuus on ylivoimaisesti ikävin piirre naisessa....

        Joten myönnän mielummin sinkkuna kuin luovun niistä asioista, jotka ilahduttavat omaa sydäntä ja silmää....Edellinen suhde karitui juuri tähän syyhyn... varatun pitää kuulemma olla järkevä... ei kiitos.

        Myönnän olevani turhamainen joten laitan ja puunaan itseäni vaikka olisin vain yksin kotona enkä ole mihinkään lähdössä. Rakasta kaikkea turhamaista, hameita, piikkareita, hepeneitä ( vaikka muut eivät näe alusvaatteita niin minulle itselle ne ovat hurjan tärkeät) meikkaan ja laitan hiuksiani ( tiedän lyhyiden olevan järkevät ja käyttännölliset, mutta.... ne pitkät ovat minun silmääni miellyttävät) tarkailen painoani, nautin tuoksuista, rakastan silkin kosketusta iholla ja kaiken pitää sontua toisiinsa. Värit ja materiaalit ovat tärkeät. Turkki on luonnolliseti osa minua. Lenkkarit ja tuulipuvut ovat vain harvoin päälläni ( lähinnä vain niinä harvoina urheilukertoina). Jakkupuku, mekot ja ennen kaikkea korkeilla koroilla varustetut kengät ovat heikkouteni.

        Harvemmin mitetin mitä muut ajattelevat. Koska ajattelen, että ne miehet jotka näkevät vaivaa oman pukeutumisen suhteen ovat lähempänä omaa ajatusmaailmaani ja pukeutuvat hyvin myös omaksi iloksi niin en näe tuossa itsekkäässä ajattelussa mitään pahaa. Ja koska en ole iskemässä kenenkään miestä en myöskään pode huonoa omaatuntoa näiden miesten tarkailusta ja mielihyvän hakemisesta pelkästään itselle. Toki yritän olla aina niin hienotunteinen, että muut eivät huomasi minun tarkkailua... Joten minun iloni ei ole keneltäkään pois...


      • Sinkku Tyttö
        ... kirjoitti:

        Aika, miten nyt sanoisin, perinteisen kuuloinen miesihanne sinulla pukeutumisen kannalta. Erityisesti kiinnitti huomiota tatuointien, korujen ja pitkien hiusten vastustaminen. Ne ovat kaikki asioita, jotka on mahdollista tehdä joko tyylikkäästi tai sottaisesti: aika suuri ero vaikkapa sellaisella hirvittävällä rasvaletillä ja hyvin hoidetuilla omaan tyyliin sopivilla pidemmillä hiuksilla. Ja oikeasti, puku ja solmio, voiko sen geneerisempää ja persoonattomampaa tyylikkyyttä olla?

        Minun silmääni miellyttää "perinteinen mies", pitkät hiukset ja tatuoinnit vain eivät koskaan ole miellyttäneet minun silmääni.

        Niissäkin on eroja, mutta jotenkin koen tälläisen hieman "kovislukki, pikkupoika ilmeeksi" tai sitten naismaiseksi. Tähän varmaan vaikuttaa se, etten itse ole mikään parikymppinen tyttönen, joten minun katselemat miehetkin ovat hieman varttuneimpia kun nuoriso. Mies joka on nelikymppinen tai yli niin vaikuttaa silloin hieman sellaiselta, jolla on vaikeuksia hyväksyä oma ikä.

        Esim harmaita ohimoilla tai jopa kalu päälaella antaa miehelle vain tiettyä charmanttia, sillä se viestii hyvin varustetusta itsetunnosta kantaa se tyylillä....

        Puku kertoo yllättävän paljon... persoonaa voi tästäkin löytää... mies joka itse pitää puvuista, osaa siihenkin löyttä persoonallisuutta... mutta se vaatii juuri sitä taitoa osata hakea se niillä pienillä asioilla joka juuri tuo sitä iloa minun silmään.... ne pienet yksityiskohdat, jotka jäävät niin useilta huomaamatta...

        Mutta makunsa kullakin, onneksi niitä miehiä on jotka todellakin osaavat, jaksavat ja haluavat pukeutua niin että minäkin saan silmän iloa. Kamalaa on nähdä mies puvussa, josta näkee mies ei viihdy siinä yhtään vaan on todella vaivautunut... Jokainen tyylillään ja nautitaan toiset pukeutumisesta.

        Tämähän on vain yhden naisen mielipide....


      • Joe The Scrap
        Sinkku Tyttö kirjoitti:

        Minun silmääni miellyttää "perinteinen mies", pitkät hiukset ja tatuoinnit vain eivät koskaan ole miellyttäneet minun silmääni.

        Niissäkin on eroja, mutta jotenkin koen tälläisen hieman "kovislukki, pikkupoika ilmeeksi" tai sitten naismaiseksi. Tähän varmaan vaikuttaa se, etten itse ole mikään parikymppinen tyttönen, joten minun katselemat miehetkin ovat hieman varttuneimpia kun nuoriso. Mies joka on nelikymppinen tai yli niin vaikuttaa silloin hieman sellaiselta, jolla on vaikeuksia hyväksyä oma ikä.

        Esim harmaita ohimoilla tai jopa kalu päälaella antaa miehelle vain tiettyä charmanttia, sillä se viestii hyvin varustetusta itsetunnosta kantaa se tyylillä....

        Puku kertoo yllättävän paljon... persoonaa voi tästäkin löytää... mies joka itse pitää puvuista, osaa siihenkin löyttä persoonallisuutta... mutta se vaatii juuri sitä taitoa osata hakea se niillä pienillä asioilla joka juuri tuo sitä iloa minun silmään.... ne pienet yksityiskohdat, jotka jäävät niin useilta huomaamatta...

        Mutta makunsa kullakin, onneksi niitä miehiä on jotka todellakin osaavat, jaksavat ja haluavat pukeutua niin että minäkin saan silmän iloa. Kamalaa on nähdä mies puvussa, josta näkee mies ei viihdy siinä yhtään vaan on todella vaivautunut... Jokainen tyylillään ja nautitaan toiset pukeutumisesta.

        Tämähän on vain yhden naisen mielipide....

        Osuit ainakin tuossa kohtaa ytimeen missä mainitsit että kamalaa on nähdä mies puvussa, jossa hän ei viihdy, nämä äidin/vaimon/tyttöystävän pukemat "loistaa" kilometrien päähän.Toinen juttu, jos joku on samaa linjaa vetänyt 2-kymppisestä asti mitä tulee noihin pitkiin hiuksiin, niin onko se todellakin ikäkriisin merkki, jos niitä yhä päässään roikottaa?, olikos Johan Sebastian Bachilla vaikeus hyväksyä ikäänsä kun käytti peruukkia?, ai niin mutta sehän olikin muotia silloin.


      • Sikku tyttö
        Joe The Scrap kirjoitti:

        Osuit ainakin tuossa kohtaa ytimeen missä mainitsit että kamalaa on nähdä mies puvussa, jossa hän ei viihdy, nämä äidin/vaimon/tyttöystävän pukemat "loistaa" kilometrien päähän.Toinen juttu, jos joku on samaa linjaa vetänyt 2-kymppisestä asti mitä tulee noihin pitkiin hiuksiin, niin onko se todellakin ikäkriisin merkki, jos niitä yhä päässään roikottaa?, olikos Johan Sebastian Bachilla vaikeus hyväksyä ikäänsä kun käytti peruukkia?, ai niin mutta sehän olikin muotia silloin.

        Voi olla mutta minuun se ei vetoa ja minun mielikuvat tulevat jostain itseni sisältä ja se kyllä vain pysyy.

        Joten pitkät hiukset ja minun mielenkiito ei edes syty. Mutta meitä naisia ja meidän makuja on juuri niin monta kuin naistakin. Toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta.

        Ehkä ei ole mikään ikäkriisin merkki mutta ei se minun mielipidettä muuta - en pidä niistä miehellä. Oli muoti juuri sellainen kun oli - joten vaikka muotia olisivat, olisi minun mielipide silti sama.

        Kuten aina ihminen tekee toisesta ensimmäisen 2 min sisällä sen ensivaikutelman ja siitä omat päätelmät oli se kuinka "oikea" tahansa, niin on sillä kuitenkin vaikutusta.


      • ...
        Sinkku Tyttö kirjoitti:

        Minun silmääni miellyttää "perinteinen mies", pitkät hiukset ja tatuoinnit vain eivät koskaan ole miellyttäneet minun silmääni.

        Niissäkin on eroja, mutta jotenkin koen tälläisen hieman "kovislukki, pikkupoika ilmeeksi" tai sitten naismaiseksi. Tähän varmaan vaikuttaa se, etten itse ole mikään parikymppinen tyttönen, joten minun katselemat miehetkin ovat hieman varttuneimpia kun nuoriso. Mies joka on nelikymppinen tai yli niin vaikuttaa silloin hieman sellaiselta, jolla on vaikeuksia hyväksyä oma ikä.

        Esim harmaita ohimoilla tai jopa kalu päälaella antaa miehelle vain tiettyä charmanttia, sillä se viestii hyvin varustetusta itsetunnosta kantaa se tyylillä....

        Puku kertoo yllättävän paljon... persoonaa voi tästäkin löytää... mies joka itse pitää puvuista, osaa siihenkin löyttä persoonallisuutta... mutta se vaatii juuri sitä taitoa osata hakea se niillä pienillä asioilla joka juuri tuo sitä iloa minun silmään.... ne pienet yksityiskohdat, jotka jäävät niin useilta huomaamatta...

        Mutta makunsa kullakin, onneksi niitä miehiä on jotka todellakin osaavat, jaksavat ja haluavat pukeutua niin että minäkin saan silmän iloa. Kamalaa on nähdä mies puvussa, josta näkee mies ei viihdy siinä yhtään vaan on todella vaivautunut... Jokainen tyylillään ja nautitaan toiset pukeutumisesta.

        Tämähän on vain yhden naisen mielipide....

        Ikä on tietenkin faktori: jotenkin oletusarvoisesti nämä listat ovat nuorempien naisten kirjoittamia. Harvoin itsekään törmään keski-ikäisiin miehiin, joilla olisi hyvän näköiset pitkät hiukset.

        Vertaa:

        http://www.ksml.fi/multimedia/dynamic/00030/SY_1_3__PK_30947c.jpg
        http://www.bangitout.com/uploads/34haight-hippie.jpg


      • Sinkku Tyttö

      • esteetikko#2
        Peter Houston kirjoitti:

        Kaltaisiasi esteetikkoja on aika harvassa.
        Varsin usein näkee pariskuntia, joissa nainen on viimeisen päälle tyylikäs ja tip-top, mutta mies rähjäinen ja tyylitön resupekka, joten ainakin osalle naisista on ilmeisen saman tekevää, mitä mies päälleen pukee.

        Hei! On meitä ainakin kaksi, koska allekirjoitan edellisen vastauksen kaikilta osin! Pukeutuminenhan viestittää paljon. Vielä kun miehillä on paljon vähemmän liikumavaraa hiusten ja muun kauneudenhoidon suhteen (tarkoitan, he eivät voi kohentaa ulkonäköään hiusten ja meikin avulla yhtä paljon kuin naiset), vaatteet ovat tärkeät.

        Vaikuttaa tosiaan siltä, että parhaiten pukeutuvilla miehillä on aina se sormus. Mistä lie johtuu - onnistuvatko parhaiten pukeutuvat miehet löytämään itselleen kumppanin muita helpommin, vai stailaavatko naiset miehensä? Joka tapauksessa moni sinkkumies voisi ottaa näiltä varatuilta miehiltä oppia.


    • ryjrsyj

      Mun kokemusten mukaan pukeutumisella ei ole naisille suurta merkitystä, jos suurin piirtein asiallisesti pukeutuu. Kasvojen komeus on se, joka ULKONÄÖSSÄ on naisille tärkein asia.

      • Vain yhden

        Pelkällä nätillä naamalla ei mies pelasta, jos muu osa on miten sattuu.

        Miehen käsitys suurinpiirteen siististi pukeutumisesta töyttyy turhapuron elokuvien pääosassa.... joten jätetäänkö tämä ihan suosiolla rauhaan. Koska on näitä epätoivoisia naisia jotka huolivat sen rentun jotta itse voi kokea loistavansa.... mutta osa osaa jo vaatia laatua.

        Miehen pukeutuminen viestittää siitä tasosta millä hän elää.

        Joten puhu rauhassa vain sinun mielipiteestä mikä on sinulle naisena tärkeä miehessä. Älä yleistä sillä täälä on naisia joille miehen pukeutuminen on hyvinkin tärkeää.


      • Korni Kalle
        Vain yhden kirjoitti:

        Pelkällä nätillä naamalla ei mies pelasta, jos muu osa on miten sattuu.

        Miehen käsitys suurinpiirteen siististi pukeutumisesta töyttyy turhapuron elokuvien pääosassa.... joten jätetäänkö tämä ihan suosiolla rauhaan. Koska on näitä epätoivoisia naisia jotka huolivat sen rentun jotta itse voi kokea loistavansa.... mutta osa osaa jo vaatia laatua.

        Miehen pukeutuminen viestittää siitä tasosta millä hän elää.

        Joten puhu rauhassa vain sinun mielipiteestä mikä on sinulle naisena tärkeä miehessä. Älä yleistä sillä täälä on naisia joille miehen pukeutuminen on hyvinkin tärkeää.

        Kuule vaan hanskaa http://www.youtube.com/watch?v=Q8UtAKrVxBo


    • srtryr

      Aika suhteellinen käsite toi hyvin pukeutuva, kun esim. muotigurutkin ovat usein eri mieltä linnan juhlien asuista....

    • Anonyymi

      Naisille pitaa Olla Isot Munat, vakivaltainen, narsisti en alfauros, siita naiset tykkaa. Omasta kokemuksesta kaikki naisen hakkaajat saavat naisen, mutta ns kun on miehet jaavat yksin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      251
      2330
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1911
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      76
      1569
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      134
      1343
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1200
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1155
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      990
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe