No kylläpä taas muistan miksi viime kesänä päätin, että pokeria en enää pelaa netissä eurollakaan. Tänään siirsin puolen vuoden jälkeen 200 pokeritilille. Ehdinpä siinä jopa 15 min pelata, ennenkuin rahat menivät. Eka all in, sain jätkä kolmoset, no kaverilla tietysti kaksi ruutua kädessä ja siis väri. Toinen all in, minulla kasi pari kädessä, pöydässä flopin jälkeen 4,8,Q. Siinä kaverin kanssa korotellaan...all in...ja ylläri, kaverilla kädessä QQ. Kesällä, viimeisen kerran kun pelasin, kävi juuri samalla tavalla.
Onko minulla maailman paskin tuuri, vai mikä tässä oikein mättää? Lähes poikkeuksetta peleissäni käy jokseenkin näin. Tällaisia jakoja ei livepokerissa paljoa tapahdu, minulle niitä sattuu useita vartin sisään...kummastuttaa...
Sekin on muuten outoa, että lähes joka loppuun asti vedetyssä jaossa pöytään tulee joko yhtä vaille suora, tai yhtä vaille väri. Itse en näissä tilanteissa hävinnyt, mutta ihmettelin vain kun kaverit katsoivat kortteja loppuun niin aina pöytään lähes valmis suora/väri. Aika vaikeaa siinä on silloin pelata. En tiedä mikä on todennäköisyys, mutta laskin tuon vartin aikana että lähes joka toisella täydellä jaolla kyseinen tilanne tapahtui. Tietääkö joku kuinka usein noin oikeasti tapahtuu?
Taas muistan...
18
425
Vastaukset
- Aftonfalken
Joskus viime vuonna talletin eräälle ongame-huoneelle ehkä 200 taalaa ja riensin 100 ison blindin á 0,20 taalaa kanssa rahapöytään. Kymmenen hengen pöytä oli vajaa. Sain AKs:n käteen ja pääsin flopille kohtuullisella maksulla. Floppiin tuli yksi kurko ja pari pienempää korttia. Kaveri löi reilusti, ehkä kolme neljännestä potista, ja minä maksoin. Neljäntenä korttina pöytään kirmaa kurko, All in -jakohan siitä tuli. Kaveri näytti AA ja kommentoi flopin jälkeistä maksuani rohkeaksi. Tuo oli ensimmäisiä, jos ei aivan ensimmäinen, jakoni tuolla huoneella. Alussa sain reissattua rolliani, mutta sitten alkoikin bad beat -ketju, johon tietysti sisältyi joitakin voittojakin.
Jossakin vaiheessa tuli täyteen sietoraja. Flopatulla setillä hävisin suuremmalle flopatulle setille. Lyöntejäni 3/4*potti flopilta eteenpäin (keulin kärkiparilla mainiolla kikkerillä) maksettiin useaan otteeseen, ja sitten river kaatoi käteni. Rolli tuli alaspäin vauhdilla. Nostin kytkintä, kun mikään ei näyttänyt onnistuvan.
Palasin nyt tuolle huoneelle tarkoituksenani pelata sittareita. Ensimmäinen sittarini tuotti täysosuman: voitto tuli, vaikka yhdessä kohtaa olin pudota. Tänään minulla oli sitten mainio tilaisuus päästä kolmen suurimman stäkin joukkoon, kun kahdeksan pelaajaa olisi ollut jäljellä. Korotukseni varhaisesta asemasta TT:llä reissattiin keskiasemasta all in ja minä tietysti maksoin. Kaveri näytti 77 ja sai korotettua kätensä flopilla setiksi ja myöhemmin nelosiksi. Saa nyt nähdä, kuinka äijän käy. Joka tapauksessa pienet sittarit sopivat minulla parhaimmin, vaikka voin käydä rahapöydissäkin.
Jos rahapöytiin eksyn, valitsen pienemmän tason siksi, että bad beatit ovat tehneet minusta varovaisemman. Ehkä kymmenen sentin iso blindi on minulle sopiva. Mikäli niissä pöydissä kärsii vaikkapa viisi bad beatia, menetys ei yleensä ole viittäkymmentä euroa tai taalaa suurempi. Tuplastäkillä menetys olisi sata euroa tai taalaa ja se saattaisi jo vaikuttaa omaan peliin, vaikka tuollaiset summat eivät sinällään vaikuta taloudelliseen asemaani millään tavalla. Taso on siis valittava siten, että sisäänoston voi hävitä hymyillen.
Pidän siksi erittäin rohkeana, jos olet siirtänyt 200 pokeritilillesi ja olet ollut valmis pelaamaan koko summasta kahdessa jaossa. En pidä outona esittämääsi tilannetta. Siltä ei voi suojautua millään muulla tavalla kuin pienentämällä sisäänostoa turvalliselle alueelle tai lopettamalla pokerin pelaamisen.
Suosittelen myös määrittämään turvallisen alueen kahta kautta. Ensin olisi syytä miettiä, millainen olisi suurin hymyillen hävittävä potti. Siitä lasketaan sitten tasolle tarvittava rolli. Toinen summa on sitten se summa, joka on mahdollisuus eristää pokerin pelaamiseen. Pienempi näistä summista määrittää rollin ja tästä summasta saa sitten jakolaskulla sisäänoston suuruuden. Jos olet bad beat -imuri kuten minä, on hyvä pitää sisäänoston suhteellinen osuus rollista pienempänä kuin pokeriammattilaiset suosittelevat. Pokeri on toki mainio harrastus ja harrastuksena se kannattaa yleensä pitääkin. Liialliset odotukset johtavat monesti turhan löysään peliin.- partane
Eka all in, sain jätkä kolmoset, no kaverilla tietysti kaksi ruutua kädessä ja siis väri.
Kolmosten kanssa kannattaa olla varovainen 3 saman maan korttia on pöydässä. Usein et halua mennä edes all-in. Väri on usein helposti huomattavissa, jos floppissa ois vaikkapa 2 ristiä ja korotat vihu maksaa. Sit turnilla veto täyttyy, korotat ja nyt vihu tekee vastakorotuksen silloin on helppo kipata, koska väri on melko todennäköinen.
Toinen all in, minulla kasi pari kädessä, pöydässä flopin jälkeen 4,8,Q. Siinä kaverin kanssa korotellaan...all in...ja ylläri, kaverilla kädessä QQ. Kesällä, viimeisen kerran kun pelasin, kävi juuri samalla tavalla.
Nii ja tässä hyvä esimerkki miks ei koko rollin kannata kerralla olla pöydässä näitäkin sattuu. - ex-peluri
partane kirjoitti:
Eka all in, sain jätkä kolmoset, no kaverilla tietysti kaksi ruutua kädessä ja siis väri.
Kolmosten kanssa kannattaa olla varovainen 3 saman maan korttia on pöydässä. Usein et halua mennä edes all-in. Väri on usein helposti huomattavissa, jos floppissa ois vaikkapa 2 ristiä ja korotat vihu maksaa. Sit turnilla veto täyttyy, korotat ja nyt vihu tekee vastakorotuksen silloin on helppo kipata, koska väri on melko todennäköinen.
Toinen all in, minulla kasi pari kädessä, pöydässä flopin jälkeen 4,8,Q. Siinä kaverin kanssa korotellaan...all in...ja ylläri, kaverilla kädessä QQ. Kesällä, viimeisen kerran kun pelasin, kävi juuri samalla tavalla.
Nii ja tässä hyvä esimerkki miks ei koko rollin kannata kerralla olla pöydässä näitäkin sattuu.Se kaksisataa ei sinänsä ole minulle mikään maailmanloppu, vaikka se olikin minun pokeritililleni siirtämä summa. En minä sitä rahaa täällä valita, voisin lyödä lisää rahaa tilille ja jatkaa pelaamista. Mutta kun noita tuntuu sattuvan aina kun rahaa tilille laitan, en minä sitä kahtasataa sentään päivittäin viitsi hävitä. Toisaalta ei minua kiinnosta missään kymmenen sentin pöydässäkään pelata, niissä kun tuntiansio ei voi nousta yli kymppiin tunnissa kuin hyvällä tuurilla. Mielummin sitten teen oikeaa työtä, josta tienaan selvästi enemmän. Pokeri on ihan hauskaa, mutta ei se sellainen harrastus ole, että itselleni mitättömistä summista jaksaisin päiväkausia hakata korttia.
Pelasin pöydässä jossa itseni lisäksi vain kaksi muuta pelaajaa. Mikä on tällöin todennäköisyys, että häviän kaksi kertaa kolmosilla vartin sisään? Kyllä se väri on hyvin epätodennäköinen, kun ennen floppia jo korotin, flopissa vain kaksi ruutua, ja vasta riverillä kolmas ruutu. Riverin jälkeen en korottanutkaan, kun pelkäsin että pamahtaa neljäskin ruutu pöytään. Kaveri tosin pelasi hyvin, sillä hänellä väri kädessä ja malttoi mielensä eikä hänkään heti korottanut. Muuten olisikin epäilyni heränneet. No noitahan aina toki sattuu, ei se mahdotonta ole, mutta ei todellakaan ollut ensimmäinen kerta kun näin käy. Viimeksi pelatessani kesällä, ensimmäisen all innin hävisin kolmosilla. Toisella kertaa sain värin, mutta kaveri nappasi viimeisellä kortilla täyskäden. Kolmannen all innin hävisin, kun kaveri bluffasi, jonka arvasin ja maksoin...pakassa oli yksi ainoa kortti jolla hän voi minut voittaa, eli noin 2 % todennäköisyys...ja se pamahti turnilla pöytään. Silloin taisin pelata viidenkympin pöydässä, eli noihin ei kaikki rahat ihan menneet, mutta lähes kaikki niin että pamahti. Nuo kaikki meni silloin noin puolen tunnin sisään.
Eniten minua näissä ärsyttää se, että olen pelannut ja voittanut kyllä ihan hyviä summiakin joskus. Useaan kertaan pari sataa talletettuani kotiutin jotain viidensadan yläpuolelta ja lopetin pitkäksi aikaa pelaamisen. Nämä voitot eivät pääosin tulleet millään tuuri all inneilla, vaan pikkuhiljaa bluffaamalla tai muiden bluffeja lukemalla. Bluffeja hyväksikäyttäen tai toisten bluffeja lukien olen voittanut aika hyvinkin, 50c blindillä päässyt keskimäärin noin 30-50 € tuntiliksaan tuurista riippuen, silloin kun ei vielä tämä täysin käsittämätön epäonni ollut vallassa. Pärjäsin hyvin myös turnauksissa, sen vähän mitä niissä pelasin (harvoin on tarpeeksi aikaa). Seitsemästä, noin sadan pelaajan turnauksesta, kahdessa pääsin kakkoseksi ja kahdessa kymmenen parhaan joukkoon. Eli ainakin kuvitteleisin, että ihan oikeasti osaan pokeria melko hyvin pelata. Niinhän toki kaikki kuvittelee. :)
Sen jälkeen kun pari kertaa isomman summan kotiutin, alkoi tämä alamäki. En kertakaikkiaan voi voittaa, sillä vaikka pikkuhiljaa rahamäärä kasvaa, niin aina tulee all in tilanteet, jossa jokainen pokerinpelaaja tälläisi all in (kolmoset tai parempi käsi)...mutta toisella vain on pikkuisen parempi käsi. Ja osaan kyllä lukea ne ilmeiset suorat/värit pois. Siis jos pöydässä lähes valmis väri/suora niin en tietenkään kolmosilla tällää kaikkia pöytään. Toisaalta mikäli flopin jälkeen korttia vaille väri tai suora, niin silloinhan kolmoset ovat huomattavasti vahvemmilla, jopa väristä. Sillä aina on täyskäden mahdollisuus. Tosin minulle sitä täyskättä ei ikinä tule, vastustajalle lähes aina.
Tämä nyt kuulostaa katkeralta vuodatukselta. Mutta en niinkään niiden hävittyjen rahojen perään itke, vaan ärsyttää se, että muutaman kotiutuksen jälkeen en ole päässyt edes yrittämään pelaamista ennenkuin rahat "ryövätään" joillain ihan käsittämättömillä käsillä. Ymmärrän mitä tarkoitatte pienempiin pöytiin siirtymisellä, mutta toisaalta en näe mitään hyötyä pelata niin pienessä pöydässä, että toisaalta mitään et häviä, mutta mitään et voitakaan. - partane
ex-peluri kirjoitti:
Se kaksisataa ei sinänsä ole minulle mikään maailmanloppu, vaikka se olikin minun pokeritililleni siirtämä summa. En minä sitä rahaa täällä valita, voisin lyödä lisää rahaa tilille ja jatkaa pelaamista. Mutta kun noita tuntuu sattuvan aina kun rahaa tilille laitan, en minä sitä kahtasataa sentään päivittäin viitsi hävitä. Toisaalta ei minua kiinnosta missään kymmenen sentin pöydässäkään pelata, niissä kun tuntiansio ei voi nousta yli kymppiin tunnissa kuin hyvällä tuurilla. Mielummin sitten teen oikeaa työtä, josta tienaan selvästi enemmän. Pokeri on ihan hauskaa, mutta ei se sellainen harrastus ole, että itselleni mitättömistä summista jaksaisin päiväkausia hakata korttia.
Pelasin pöydässä jossa itseni lisäksi vain kaksi muuta pelaajaa. Mikä on tällöin todennäköisyys, että häviän kaksi kertaa kolmosilla vartin sisään? Kyllä se väri on hyvin epätodennäköinen, kun ennen floppia jo korotin, flopissa vain kaksi ruutua, ja vasta riverillä kolmas ruutu. Riverin jälkeen en korottanutkaan, kun pelkäsin että pamahtaa neljäskin ruutu pöytään. Kaveri tosin pelasi hyvin, sillä hänellä väri kädessä ja malttoi mielensä eikä hänkään heti korottanut. Muuten olisikin epäilyni heränneet. No noitahan aina toki sattuu, ei se mahdotonta ole, mutta ei todellakaan ollut ensimmäinen kerta kun näin käy. Viimeksi pelatessani kesällä, ensimmäisen all innin hävisin kolmosilla. Toisella kertaa sain värin, mutta kaveri nappasi viimeisellä kortilla täyskäden. Kolmannen all innin hävisin, kun kaveri bluffasi, jonka arvasin ja maksoin...pakassa oli yksi ainoa kortti jolla hän voi minut voittaa, eli noin 2 % todennäköisyys...ja se pamahti turnilla pöytään. Silloin taisin pelata viidenkympin pöydässä, eli noihin ei kaikki rahat ihan menneet, mutta lähes kaikki niin että pamahti. Nuo kaikki meni silloin noin puolen tunnin sisään.
Eniten minua näissä ärsyttää se, että olen pelannut ja voittanut kyllä ihan hyviä summiakin joskus. Useaan kertaan pari sataa talletettuani kotiutin jotain viidensadan yläpuolelta ja lopetin pitkäksi aikaa pelaamisen. Nämä voitot eivät pääosin tulleet millään tuuri all inneilla, vaan pikkuhiljaa bluffaamalla tai muiden bluffeja lukemalla. Bluffeja hyväksikäyttäen tai toisten bluffeja lukien olen voittanut aika hyvinkin, 50c blindillä päässyt keskimäärin noin 30-50 € tuntiliksaan tuurista riippuen, silloin kun ei vielä tämä täysin käsittämätön epäonni ollut vallassa. Pärjäsin hyvin myös turnauksissa, sen vähän mitä niissä pelasin (harvoin on tarpeeksi aikaa). Seitsemästä, noin sadan pelaajan turnauksesta, kahdessa pääsin kakkoseksi ja kahdessa kymmenen parhaan joukkoon. Eli ainakin kuvitteleisin, että ihan oikeasti osaan pokeria melko hyvin pelata. Niinhän toki kaikki kuvittelee. :)
Sen jälkeen kun pari kertaa isomman summan kotiutin, alkoi tämä alamäki. En kertakaikkiaan voi voittaa, sillä vaikka pikkuhiljaa rahamäärä kasvaa, niin aina tulee all in tilanteet, jossa jokainen pokerinpelaaja tälläisi all in (kolmoset tai parempi käsi)...mutta toisella vain on pikkuisen parempi käsi. Ja osaan kyllä lukea ne ilmeiset suorat/värit pois. Siis jos pöydässä lähes valmis väri/suora niin en tietenkään kolmosilla tällää kaikkia pöytään. Toisaalta mikäli flopin jälkeen korttia vaille väri tai suora, niin silloinhan kolmoset ovat huomattavasti vahvemmilla, jopa väristä. Sillä aina on täyskäden mahdollisuus. Tosin minulle sitä täyskättä ei ikinä tule, vastustajalle lähes aina.
Tämä nyt kuulostaa katkeralta vuodatukselta. Mutta en niinkään niiden hävittyjen rahojen perään itke, vaan ärsyttää se, että muutaman kotiutuksen jälkeen en ole päässyt edes yrittämään pelaamista ennenkuin rahat "ryövätään" joillain ihan käsittämättömillä käsillä. Ymmärrän mitä tarkoitatte pienempiin pöytiin siirtymisellä, mutta toisaalta en näe mitään hyötyä pelata niin pienessä pöydässä, että toisaalta mitään et häviä, mutta mitään et voitakaan.Ymmärrän mitä tarkoitatte pienempiin pöytiin siirtymisellä, mutta toisaalta en näe mitään hyötyä pelata niin pienessä pöydässä, että toisaalta mitään et häviä, mutta mitään et voitakaan.
Niinhän tuo alkuun minustakin tuntui, kun siirryin pelaamaan näitten ohjeiden mukaan. Aloitin pikkulimitiltä ja pelailin. Kyllähän se on tylsää, mutta minkäs teet koska et voi voittaa pokerista pitkällä tähtäimellä, jos maksat ylisuuria buy-inejä. Sun ei alkuun kannatakkaan laskea mitään tuntipalkkaa eikä että paljonko voitit session aikana vaan lasket montako biniä. Helpottaa huomattavasti. Äkkiä sen limitin 0,50/1$ saavuttaa ja sitten onkin pikku stäkki jo 20$ kyllä sillä jo jotain voittaa. - partane
ex-peluri kirjoitti:
Se kaksisataa ei sinänsä ole minulle mikään maailmanloppu, vaikka se olikin minun pokeritililleni siirtämä summa. En minä sitä rahaa täällä valita, voisin lyödä lisää rahaa tilille ja jatkaa pelaamista. Mutta kun noita tuntuu sattuvan aina kun rahaa tilille laitan, en minä sitä kahtasataa sentään päivittäin viitsi hävitä. Toisaalta ei minua kiinnosta missään kymmenen sentin pöydässäkään pelata, niissä kun tuntiansio ei voi nousta yli kymppiin tunnissa kuin hyvällä tuurilla. Mielummin sitten teen oikeaa työtä, josta tienaan selvästi enemmän. Pokeri on ihan hauskaa, mutta ei se sellainen harrastus ole, että itselleni mitättömistä summista jaksaisin päiväkausia hakata korttia.
Tämä nyt kuulostaa katkeralta vuodatukselta. Mutta en niinkään niiden hävittyjen rahojen perään itke, vaan ärsyttää se, että muutaman kotiutuksen jälkeen en ole päässyt edes yrittämään pelaamista ennenkuin rahat "ryövätään" joillain ihan käsittämättömillä käsillä. Ymmärrän mitä tarkoitatte pienempiin pöytiin siirtymisellä, mutta toisaalta en näe mitään hyötyä pelata niin pienessä pöydässä, että toisaalta mitään et häviä, mutta mitään et voitakaan.Sen verran voisin vielä jatkaa että...
Nämä voitot eivät pääosin tulleet millään tuuri all inneilla, vaan pikkuhiljaa bluffaamalla tai muiden bluffeja lukemalla. Bluffeja hyväksikäyttäen tai toisten bluffeja lukien olen voittanut aika hyvinkin
Bluffatessa on erittäin tärkeä tietää mitä tekee, milloin on hyvä hetki bluffata ja mitä teet jos bluffi ei toimikkaan eli käytössä
- flopin pitää olla sopiva bluffille se ei saa olla vetoisa esim. 2 7 K offareina on hyvä floppi bluffiin, mutta esim. 7 9 T kahella suittarilla ei ole hyvä, koska floppi mahdollistaa paljon vetoja.
- Sulla pitää olla varasuunnitelma, jos bluffi ei toimi, kippaat vastakorotuksiin ja jos vastustaja maksaa korotuksesi luovut bluffista viimeistään riverillä, mieluummin jo turnilla. Olet kusessa, jos päädyt isosti bluffaamalla riverille. Pienellä stäkillä bluffi harvoin kannattaa, koska sitoudut nopeasti pottiin.
Ja mitä tulee nuihin toisten bluffeihin
- Nettipokerissa ei ole selkeitä tellejä, pelaajat ovat erilaisia ja he pelaavat kätensä eri tavalla. Tietysti pystyt jotain päättelemään oltuasi pöydässä jonkin aikaa, mutta yleisesti sinun ei kannata maksaa isoja korotuksia, jos sinulla ei ole hyvää kättä.
- Lähde pelaamaan toista pelaajaa vastaan vain jos epäilet että sinulla todellakin on paras käsi ja voitat showdownin. Tällöin siis emme lähde paljastamaan vastustajien bluffeja vaan lähdemme maksimoimaan valuen. Showdownille meno ei muuten kannata, kalat eivät usein osaa luopua käsistään, joko koska esim. AK ei osu flopilla tai he arvelevat vastapelaajan bluffivan ja haluavat mennä showdownille kavaltaakseen vihun bluffin. Kokenut peluri käyttääkin tätä hyödykseen kun hänellä on nutsit ja kala luulee hänen bluffaavan. Hyvä pokerinpelaaja onkin useimmiten bluffattavissa eikä siinä ole mitään hävettävää. partane kirjoitti:
Sen verran voisin vielä jatkaa että...
Nämä voitot eivät pääosin tulleet millään tuuri all inneilla, vaan pikkuhiljaa bluffaamalla tai muiden bluffeja lukemalla. Bluffeja hyväksikäyttäen tai toisten bluffeja lukien olen voittanut aika hyvinkin
Bluffatessa on erittäin tärkeä tietää mitä tekee, milloin on hyvä hetki bluffata ja mitä teet jos bluffi ei toimikkaan eli käytössä
- flopin pitää olla sopiva bluffille se ei saa olla vetoisa esim. 2 7 K offareina on hyvä floppi bluffiin, mutta esim. 7 9 T kahella suittarilla ei ole hyvä, koska floppi mahdollistaa paljon vetoja.
- Sulla pitää olla varasuunnitelma, jos bluffi ei toimi, kippaat vastakorotuksiin ja jos vastustaja maksaa korotuksesi luovut bluffista viimeistään riverillä, mieluummin jo turnilla. Olet kusessa, jos päädyt isosti bluffaamalla riverille. Pienellä stäkillä bluffi harvoin kannattaa, koska sitoudut nopeasti pottiin.
- Nettipokerissa ei ole selkeitä tellejä, pelaajat ovat erilaisia ja he pelaavat kätensä eri tavalla. Tietysti pystyt jotain päättelemään oltuasi pöydässä jonkin aikaa, mutta yleisesti sinun ei kannata maksaa isoja korotuksia, jos sinulla ei ole hyvää kättä.
- Lähde pelaamaan toista pelaajaa vastaan vain jos epäilet että sinulla todellakin on paras käsi ja voitat showdownin. Tällöin siis emme lähde paljastamaan vastustajien bluffeja vaan lähdemme maksimoimaan valuen. Showdownille meno ei muuten kannata, kalat eivät usein osaa luopua käsistään, joko koska esim. AK ei osu flopilla tai he arvelevat vastapelaajan bluffivan ja haluavat mennä showdownille kavaltaakseen vihun bluffin. Kokenut peluri käyttääkin tätä hyödykseen kun hänellä on nutsit ja kala luulee hänen bluffaavan. Hyvä pokerinpelaaja onkin useimmiten bluffattavissa eikä siinä ole mitään hävettävää.> esim. 7 9 T kahella suittarilla ei ole hyvä, koska floppi mahdollistaa paljon vetoja
Toisaalta juuri tällaiseen floppiin on hyvä lyödä lujaa, koska silloin vetelijöillä ei ole oddseja maksaa... Jos siis itsellä on jotain (esim. Tx). Semipluffin paikka siis.
Jos floppiin tulee vaikkapa kolme samaa maata, on myös hyvä paikka iskeä positiosta, oli kädessä mitä vaan. Moni katsoo, että siellähän on väri ja kippaa... Tietysti järki kädessä niiden korotusten kanssa. :)
27K tyyliseen floppiin iskeminen on todella riskiä. Jos itsellä ei ole kurkoa kädessä, on aika todennäkäöistä, että jollakulla muulla on (ei toki yhtä todennäköistä kuin ässän kanssa, mutta silti). Vähän riippuen siitä, miten aggressiivista pre-flop -peli on ollut. Mikrolimiiteillä porukka pelaa niin passiivisesti pre-flop, että käsivalikoima vihuilla voi olla melkein mitä vaan ja itse aktiivisesti pelaamalla saa sellaisen maineen, että pluffaaminen on aika turhaa. :)- ex-peluri
partane kirjoitti:
Sen verran voisin vielä jatkaa että...
- Lähde pelaamaan toista pelaajaa vastaan vain jos epäilet että sinulla todellakin on paras käsi ja voitat showdownin. Tällöin siis emme lähde paljastamaan vastustajien bluffeja vaan lähdemme maksimoimaan valuen. Showdownille meno ei muuten kannata, kalat eivät usein osaa luopua käsistään, joko koska esim. AK ei osu flopilla tai he arvelevat vastapelaajan bluffivan ja haluavat mennä showdownille kavaltaakseen vihun bluffin. Kokenut peluri käyttääkin tätä hyödykseen kun hänellä on nutsit ja kala luulee hänen bluffaavan. Hyvä pokerinpelaaja onkin useimmiten bluffattavissa eikä siinä ole mitään hävettävää.Miksi alat neuvomaan bluffeissa, kun sanoin että bluffaamalla ja lukemalla muiden bluffeja olen pääosin voittoni tehnyt. Sehän siinä ottaakin pattiin, kun voitan kohtuullisia summia aika huonoillakin korteilla, mutta mitä paremmat kortit saan käteen niin sitä varmemmin häviän. Viimeksi pelasin tosiaan kahta pelaajaa vastaan ja he laittoivat haisemaan ja kunnon pottia peliin, jos vain suurehko pari löytyi kädestä. Sitten perkele kun minä saan kolmoset niin häviän nillä kaksi kertaa niin että pamahtaa. Toisiansa he ovat vuorotellen voittaneet aivan paskakorteilla. Ja näin siis tosiaan on käynyt vähän liian usein...
Mitä muuten tulee bluffiin, niin olen ratin kanssa samaa mieltä. Joku suoran veto on kuitenkin aika epätodennäköinen, siinä on hyvä itse bluffata, kun kaverilla tuskin on kädessä mitään. En tietenkään mitään kaikkia rahojani bluffatessa likoon laita. Jos pöydässä taas on kunu, niin paljon todennäköisempää on että joku on siihen oikeasti osunut. Silloin on aika huono itse bluffata, jos mitään ei kädessä ole. No jokainen bluffaa tavallaan...ja tietysti se riippuu paljon vastustajasta miten bluffaa tai miten lukee bluffia. Itselläni se peli on sujunut hyvin. Kunnes sitten häviän kaikki namiskani muutamalla ihme kädellä. Vit****aa moinen! :)
No perkula, itse aion tästä lähin rahani tienata (sekä käyttää ;)) jollain muulla tavalla kuin nettipokerissa... - partane
The_Rat kirjoitti:
> esim. 7 9 T kahella suittarilla ei ole hyvä, koska floppi mahdollistaa paljon vetoja
Toisaalta juuri tällaiseen floppiin on hyvä lyödä lujaa, koska silloin vetelijöillä ei ole oddseja maksaa... Jos siis itsellä on jotain (esim. Tx). Semipluffin paikka siis.
Jos floppiin tulee vaikkapa kolme samaa maata, on myös hyvä paikka iskeä positiosta, oli kädessä mitä vaan. Moni katsoo, että siellähän on väri ja kippaa... Tietysti järki kädessä niiden korotusten kanssa. :)
27K tyyliseen floppiin iskeminen on todella riskiä. Jos itsellä ei ole kurkoa kädessä, on aika todennäkäöistä, että jollakulla muulla on (ei toki yhtä todennäköistä kuin ässän kanssa, mutta silti). Vähän riippuen siitä, miten aggressiivista pre-flop -peli on ollut. Mikrolimiiteillä porukka pelaa niin passiivisesti pre-flop, että käsivalikoima vihuilla voi olla melkein mitä vaan ja itse aktiivisesti pelaamalla saa sellaisen maineen, että pluffaaminen on aika turhaa. :)> esim. 7 9 T kahella suittarilla ei ole hyvä, koska floppi mahdollistaa paljon vetoja
Tuommonen pöytä on erittäin huono bluffille, koska siinä on mahdollisuudet väriin, suoraan, molempiin. Mahdollisia vihun käsiä, jolla se ois maksanu preflopin korotuksen on liikaa. (oletan että kyseessä on tässä tilanteessa korotettu potti) Mahdollisia käsiä, jotka jollain tavalla osuu tuohon floppiin vaarallisella tavalla on 56s,78s,89s,T9s,JT,JQ lisäksi kaikki suittarit, joissa on sama maa ku nuissa kahdessa jotka on flopissa (en tiedä mainitsinko edes vielä kaikkia). Joskus vihu päättää slowata kyseisen käden, jos sillä ei oo positiota, ja menetät valueta turhaan ku koitat tiputtaa vihun kädestä. Potti kasvaa turhan suureksi ja jos lähtee bluffiin tälläseen pöytään niin pitäs mielellään olla huppipotti (monta vastustajaa nostaa mahdollisuudet erittäin todennäköisiksi) ja jos ei toimi nii sökö/kippi vaan viimeistään toisen piipullisen jälkeen.
"koska silloin vetelijöillä ei ole oddseja maksaa..."
Monet kalat ei paljon oddseja kattele.
"Jos siis itsellä on jotain (esim. Tx). Semipluffin paikka siis."
Ei se oo bluffi eikä edes semibluffi, jos sulla T kädessä pöydällä 7 9 T pöydällä. Kyseessä on normaali arvolyönti, jolla suojaat kättäsi vetoja vastaan.
Ja tiedokses vain semibluffi tarkoittaa sitä sulla on itellä outteja johonkin valmiiseen käteen, muttei kyseisellä hetkellä oikeaa valmista kättä ja korotat ikäänkuin vetosi turvin.
Jos floppiin tulee vaikkapa kolme samaa maata, on myös hyvä paikka iskeä positiosta, oli kädessä mitä vaan. Moni katsoo, että siellähän on väri ja kippaa...
Harkinnan mukaan joo... Vastustustaja voi tietysti yhtä hyvin tehdä sökö/korotuksen, jos se on itse osunut väriin ja on vaan koittanu saaha sut bluffaamaan tai sillä voi olla värin veto yhdellä kortilla vaikkapa ässällä.
27K tyyliseen floppiin iskeminen on todella riskiä. Jos itsellä ei ole kurkoa kädessä, on aika todennäkäöistä, että jollakulla muulla on (ei toki yhtä todennäköistä kuin ässän kanssa, mutta silti).
Asia on kuule just päinvastoin tämmönen floppi on täydellinen yrittää jatkolyönti bluffia, koska useimmiten vastustaja ei osu yhtään mihinkään. Pöydässä ei ole mitään vetoja vai onko? Samoin on epätodennäköistä, että vastustajalla on vahva valmis käsi. Voit itse esittää vahvaa kättä. Vihun kortit riittävät harvoin maksuun, vaikka se olis täysin varma että bluffaat. Vihulla voi olla kaksi paria taskukorteilla 72, K7 tai K2, mutta tuskin se ois maksanu preflopin korotusta näillä korteilla. Vihu tarvitsee setin tai kärkipar kaksi paria maksaakseen lyöntisi. Todennäköisimmin sen on siis kipattava.
Mikrolimiiteillä porukka pelaa niin passiivisesti pre-flop, että käsivalikoima vihuilla voi olla melkein mitä vaan ja itse aktiivisesti pelaamalla saa sellaisen maineen, että pluffaaminen on aika turhaa. :)
Sieltä microlimiteiltä löytyy niin hyviä kuin huonojakin pelaajia et nää voi yleistää että käsivalikoima voi olla mitään vaan. Löysäpelaaja on aina löysä ja tiukka on tiukka. Monilla saiteilla on paljon tiukkoja sss-pelaajia, partyllä pöydät täynnä. - partane
ex-peluri kirjoitti:
Miksi alat neuvomaan bluffeissa, kun sanoin että bluffaamalla ja lukemalla muiden bluffeja olen pääosin voittoni tehnyt. Sehän siinä ottaakin pattiin, kun voitan kohtuullisia summia aika huonoillakin korteilla, mutta mitä paremmat kortit saan käteen niin sitä varmemmin häviän. Viimeksi pelasin tosiaan kahta pelaajaa vastaan ja he laittoivat haisemaan ja kunnon pottia peliin, jos vain suurehko pari löytyi kädestä. Sitten perkele kun minä saan kolmoset niin häviän nillä kaksi kertaa niin että pamahtaa. Toisiansa he ovat vuorotellen voittaneet aivan paskakorteilla. Ja näin siis tosiaan on käynyt vähän liian usein...
Mitä muuten tulee bluffiin, niin olen ratin kanssa samaa mieltä. Joku suoran veto on kuitenkin aika epätodennäköinen, siinä on hyvä itse bluffata, kun kaverilla tuskin on kädessä mitään. En tietenkään mitään kaikkia rahojani bluffatessa likoon laita. Jos pöydässä taas on kunu, niin paljon todennäköisempää on että joku on siihen oikeasti osunut. Silloin on aika huono itse bluffata, jos mitään ei kädessä ole. No jokainen bluffaa tavallaan...ja tietysti se riippuu paljon vastustajasta miten bluffaa tai miten lukee bluffia. Itselläni se peli on sujunut hyvin. Kunnes sitten häviän kaikki namiskani muutamalla ihme kädellä. Vit****aa moinen! :)
No perkula, itse aion tästä lähin rahani tienata (sekä käyttää ;)) jollain muulla tavalla kuin nettipokerissa...Miksi alat neuvomaan bluffeissa, kun sanoin että bluffaamalla ja lukemalla muiden bluffeja olen pääosin voittoni tehnyt.
Johan tuo nähtiin miksi, sain heti palautetta mitä te ajattelette esim. millaisella flopilla kannattaa bluffia. Halusin yleisesti herättää keskustelua siitä millainen bluffaaminen on järkevää, koska mielestäni ainakin toi sun bluffien paljastaminen kuulosti oudolta.
"Joku suoran veto on kuitenkin aika epätodennäköinen, siinä on hyvä itse bluffata, kun kaverilla tuskin on kädessä mitään."
"Jos pöydässä taas on kunu, niin paljon todennäköisempää on että joku on siihen oikeasti osunut. Silloin on aika huono itse bluffata, jos mitään ei kädessä ole."
VÄÄRIN VÄÄRIN VÄÄRIN... Ja Ratille laitoinkin jo perustelut miksi. partane kirjoitti:
> esim. 7 9 T kahella suittarilla ei ole hyvä, koska floppi mahdollistaa paljon vetoja
Tuommonen pöytä on erittäin huono bluffille, koska siinä on mahdollisuudet väriin, suoraan, molempiin. Mahdollisia vihun käsiä, jolla se ois maksanu preflopin korotuksen on liikaa. (oletan että kyseessä on tässä tilanteessa korotettu potti) Mahdollisia käsiä, jotka jollain tavalla osuu tuohon floppiin vaarallisella tavalla on 56s,78s,89s,T9s,JT,JQ lisäksi kaikki suittarit, joissa on sama maa ku nuissa kahdessa jotka on flopissa (en tiedä mainitsinko edes vielä kaikkia). Joskus vihu päättää slowata kyseisen käden, jos sillä ei oo positiota, ja menetät valueta turhaan ku koitat tiputtaa vihun kädestä. Potti kasvaa turhan suureksi ja jos lähtee bluffiin tälläseen pöytään niin pitäs mielellään olla huppipotti (monta vastustajaa nostaa mahdollisuudet erittäin todennäköisiksi) ja jos ei toimi nii sökö/kippi vaan viimeistään toisen piipullisen jälkeen.
"koska silloin vetelijöillä ei ole oddseja maksaa..."
Monet kalat ei paljon oddseja kattele.
"Jos siis itsellä on jotain (esim. Tx). Semipluffin paikka siis."
Ei se oo bluffi eikä edes semibluffi, jos sulla T kädessä pöydällä 7 9 T pöydällä. Kyseessä on normaali arvolyönti, jolla suojaat kättäsi vetoja vastaan.
Ja tiedokses vain semibluffi tarkoittaa sitä sulla on itellä outteja johonkin valmiiseen käteen, muttei kyseisellä hetkellä oikeaa valmista kättä ja korotat ikäänkuin vetosi turvin.
Jos floppiin tulee vaikkapa kolme samaa maata, on myös hyvä paikka iskeä positiosta, oli kädessä mitä vaan. Moni katsoo, että siellähän on väri ja kippaa...
Harkinnan mukaan joo... Vastustustaja voi tietysti yhtä hyvin tehdä sökö/korotuksen, jos se on itse osunut väriin ja on vaan koittanu saaha sut bluffaamaan tai sillä voi olla värin veto yhdellä kortilla vaikkapa ässällä.
27K tyyliseen floppiin iskeminen on todella riskiä. Jos itsellä ei ole kurkoa kädessä, on aika todennäkäöistä, että jollakulla muulla on (ei toki yhtä todennäköistä kuin ässän kanssa, mutta silti).
Asia on kuule just päinvastoin tämmönen floppi on täydellinen yrittää jatkolyönti bluffia, koska useimmiten vastustaja ei osu yhtään mihinkään. Pöydässä ei ole mitään vetoja vai onko? Samoin on epätodennäköistä, että vastustajalla on vahva valmis käsi. Voit itse esittää vahvaa kättä. Vihun kortit riittävät harvoin maksuun, vaikka se olis täysin varma että bluffaat. Vihulla voi olla kaksi paria taskukorteilla 72, K7 tai K2, mutta tuskin se ois maksanu preflopin korotusta näillä korteilla. Vihu tarvitsee setin tai kärkipar kaksi paria maksaakseen lyöntisi. Todennäköisimmin sen on siis kipattava.
Mikrolimiiteillä porukka pelaa niin passiivisesti pre-flop, että käsivalikoima vihuilla voi olla melkein mitä vaan ja itse aktiivisesti pelaamalla saa sellaisen maineen, että pluffaaminen on aika turhaa. :)
Sieltä microlimiteiltä löytyy niin hyviä kuin huonojakin pelaajia et nää voi yleistää että käsivalikoima voi olla mitään vaan. Löysäpelaaja on aina löysä ja tiukka on tiukka. Monilla saiteilla on paljon tiukkoja sss-pelaajia, partyllä pöydät täynnä.Jos lähtökäsiä nyt vähän katsotaan, niin on paljon todennäköisempää, että joku lähtee jakoon mukaan vaikka AK kädellä, kuin J8 kädellä. Siksi johonkin 79T -käteen vihu osuu harvemmin kuin mihin tahansa käteen, jossa on K. Tämä toki vaatii siis sen, että pöydässä on vähän actionia pre-flop, mistä harmittavan usein joutuu itse huolehtimaan...
Lähdetään kuitenkin siitä, että mikrolimiteissä kukaan (noh, hyvin harva) kippaa kättä jossa on A. Toisin sanoen, mikä tahansa floppi jossa on A osuu jollekulle yli 50% todennäköisyydellä. K-kädet kipataan toki herkemmin, mutta edelleen monet pelaavat Kx -tyyppiset roskakädet aina kun sellaisen saavat. Todennäköisyys siis K:n osumiseen on aika iso, ehkä kuitenkin alle 50%.
Mitä semipluffiin tulee, olet oikeassa, olisi pitänyt valita hieman parempi esimerkki (tai termi). Toki fisut katsovat millä tahansa, mutta pidemmän päälle se vain tarkoittaa, että heidän rahansa siirtyvät muiden taskuihin... :)
Itse kyllä pelailen lähinnä turnauksia, joissa matematiikka on hieman erilaista.- partane
The_Rat kirjoitti:
Jos lähtökäsiä nyt vähän katsotaan, niin on paljon todennäköisempää, että joku lähtee jakoon mukaan vaikka AK kädellä, kuin J8 kädellä. Siksi johonkin 79T -käteen vihu osuu harvemmin kuin mihin tahansa käteen, jossa on K. Tämä toki vaatii siis sen, että pöydässä on vähän actionia pre-flop, mistä harmittavan usein joutuu itse huolehtimaan...
Lähdetään kuitenkin siitä, että mikrolimiteissä kukaan (noh, hyvin harva) kippaa kättä jossa on A. Toisin sanoen, mikä tahansa floppi jossa on A osuu jollekulle yli 50% todennäköisyydellä. K-kädet kipataan toki herkemmin, mutta edelleen monet pelaavat Kx -tyyppiset roskakädet aina kun sellaisen saavat. Todennäköisyys siis K:n osumiseen on aika iso, ehkä kuitenkin alle 50%.
Mitä semipluffiin tulee, olet oikeassa, olisi pitänyt valita hieman parempi esimerkki (tai termi). Toki fisut katsovat millä tahansa, mutta pidemmän päälle se vain tarkoittaa, että heidän rahansa siirtyvät muiden taskuihin... :)
Itse kyllä pelailen lähinnä turnauksia, joissa matematiikka on hieman erilaista.Jos lähtökäsiä nyt vähän katsotaan, niin on paljon todennäköisempää, että joku lähtee jakoon mukaan vaikka AK kädellä, kuin J8 kädellä.
Totta kait on en tainnut mainita J8 edes käsijoukoissani, nuo kädet joita mainitsin ovat yleisiä maksukäsiä, sillä esim. suittarikonnektoreilla on hyvät mahdollisuudet osua väriin ja suoraan ja niillä voi maksaa varsin helposti 4bb avauskorotuksen ja katsoa flopin. Ja kun lähdetään pelaamaan shorttia käsijoukko laajenee entisestään joskus voi olla esim. suittarikonnektoreita aukolla, kuten 86, joka antaisi tässä tilanteessa suoran ja lisäksi vedon värille. Ja siksi tämä floppi on mielestäni ja varmasti monen muunkin mielestä huono bluffille.
Lähdetään kuitenkin siitä, että mikrolimiteissä kukaan (noh, hyvin harva) kippaa kättä jossa on A.
Ei pidä paikkansa tulevat menestyvät pokerinpelaajat aloittavat nimenomaan mikrolimiteiltä ja mikrolimiteillä on usein paljon niin sanottuja pokerikoululaisia. Heillä on yleensä käytössään, jonkinlainen aloituskäsitaulukko jonka mukaan he pelaavat, joskus lähes robottimaisesti. Näissä taulukoissa opastetaan muun muassa kippamaan ässäroskat melkeinpä kaikista positioista jos tulee yksikin korotus.
Tiedän tämän, koska kun aloitin itse pokerstrategyllä otin käteeni tämmöisen taulukon, olin tietysti jo aiemmin pelaillut netissä, mutta kyseillä taulukolla pääsin hyvin käsitykseen millaisia käsiä kannattaa pelata ja mitä positio merkitsee pokeripöydässä. Taulukko saattoi usein olla jopa hieman weak-tight.
Joka tapauksessa vaikka mikrolimitti olisikin kyseessä sun ei kannata koskaan aliarvioida vastustajias, koska osa heistä on kuin aloittelijoita, mutta heillä on hyvä mahdollisuus tulla hyviksi pelaajiksi pokerikoulujen avulla.
Eli yhteenvetona useimmat pelaajat kippaavat kuninkaat huonolla kikkerillä, KJ, KQ, KK ja AK jatkavat, joskus KJ:kin lentää takas pakkaan... - ex-peluri
partane kirjoitti:
Miksi alat neuvomaan bluffeissa, kun sanoin että bluffaamalla ja lukemalla muiden bluffeja olen pääosin voittoni tehnyt.
Johan tuo nähtiin miksi, sain heti palautetta mitä te ajattelette esim. millaisella flopilla kannattaa bluffia. Halusin yleisesti herättää keskustelua siitä millainen bluffaaminen on järkevää, koska mielestäni ainakin toi sun bluffien paljastaminen kuulosti oudolta.
"Joku suoran veto on kuitenkin aika epätodennäköinen, siinä on hyvä itse bluffata, kun kaverilla tuskin on kädessä mitään."
"Jos pöydässä taas on kunu, niin paljon todennäköisempää on että joku on siihen oikeasti osunut. Silloin on aika huono itse bluffata, jos mitään ei kädessä ole."
VÄÄRIN VÄÄRIN VÄÄRIN... Ja Ratille laitoinkin jo perustelut miksi.Toki pitää huomioida tilanne ennen floppia, sekä vastustaja. Itse en bluffaa, mikäli en ole jo ennen floppia korottanut. Ja edelleen oman kokemukseni mukaan, mikäli minä korotan pöydässä ja joku korotuksen katsoo, niin heillä on lähes aina K tai A, taikka sitten valmis pari kädessä. Hyvin harva lähtee katsomaan korotusta, mikäli kädessä on ollut pelkästään pienempiä kortteja kuin K tai Q. Siksi mielestäni on yleensä epätodennäköistä, että jollain pelaajalla oikeasti olisi suoraan mahdollisuus tuollaisilla korteilla. Toisaalta, mikäli heillä on se suora, niin yleensä he kyllä korottavat niin ronskisti, että sen suoran voi itsekin arvata ja luopua bluffista häviämättä suurempia summia.
No jokatapuksessa bluffaamisesta kiistely on mielestäni aika turhaa. Eri pelaajat bluffaavat eri tilanteissa ja aina bluffaaminen riippuu tilanteesta ja vastustajista. Ei tässä voi mistään tietyistä korteista alkaa kiistelemään. Vähintään yhtä paljon kuin kortit, bluffaamisen määrää vastustaja, aikaisemmat kädet sekä minkälainen kuva vastustajilla on sinusta. On aika turhaa lähteä bluffaamaan, jos olet juuri mokaillut pahasti. Toisaalta jos olet voittanut muutaman makean käden, niin bluffaaminen on huomattavatsi helpompaa. Mielestäni tämä on paljon tärkeämpää, kuin pöytään pamahtavat kortit.
Itse olen bluffaamalla (ehkä vielä paremmin muiden bluffeja lukemalla) pärjännyt mielestäni oikein hyvin. Itse keskityn bluffatessa enemmän "tilanteeseen", kuin pöydässä oleviin kortteihin. Tietysti toki kortitkin on huomioitava...
Ööö...en ymmärrä mitä tarkoitat minun bluffien paljastamisella? - partane
ex-peluri kirjoitti:
Toki pitää huomioida tilanne ennen floppia, sekä vastustaja. Itse en bluffaa, mikäli en ole jo ennen floppia korottanut. Ja edelleen oman kokemukseni mukaan, mikäli minä korotan pöydässä ja joku korotuksen katsoo, niin heillä on lähes aina K tai A, taikka sitten valmis pari kädessä. Hyvin harva lähtee katsomaan korotusta, mikäli kädessä on ollut pelkästään pienempiä kortteja kuin K tai Q. Siksi mielestäni on yleensä epätodennäköistä, että jollain pelaajalla oikeasti olisi suoraan mahdollisuus tuollaisilla korteilla. Toisaalta, mikäli heillä on se suora, niin yleensä he kyllä korottavat niin ronskisti, että sen suoran voi itsekin arvata ja luopua bluffista häviämättä suurempia summia.
No jokatapuksessa bluffaamisesta kiistely on mielestäni aika turhaa. Eri pelaajat bluffaavat eri tilanteissa ja aina bluffaaminen riippuu tilanteesta ja vastustajista. Ei tässä voi mistään tietyistä korteista alkaa kiistelemään. Vähintään yhtä paljon kuin kortit, bluffaamisen määrää vastustaja, aikaisemmat kädet sekä minkälainen kuva vastustajilla on sinusta. On aika turhaa lähteä bluffaamaan, jos olet juuri mokaillut pahasti. Toisaalta jos olet voittanut muutaman makean käden, niin bluffaaminen on huomattavatsi helpompaa. Mielestäni tämä on paljon tärkeämpää, kuin pöytään pamahtavat kortit.
Itse olen bluffaamalla (ehkä vielä paremmin muiden bluffeja lukemalla) pärjännyt mielestäni oikein hyvin. Itse keskityn bluffatessa enemmän "tilanteeseen", kuin pöydässä oleviin kortteihin. Tietysti toki kortitkin on huomioitava...
Ööö...en ymmärrä mitä tarkoitat minun bluffien paljastamisella?Konvertoitu käsi.:
$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (8 handed)
Known players:
MP1 = ($0.63)
MP2 = ($4.96)
MP3 = ($5.00)
CO = ($7.27)
BU = ($3.25)
SB(Hero) = ($2.28)
BB = ($4.17)
UTG2 = ($3.03)
Preflop: Hero is SB with Kd, Qd.
4 folds, CO calls $0.02, BU folds, Hero raises to $0.10, BB folds, CO calls $0.08.
Flop: ($0.22) 8d, Jd, 6d (2 players)
Hero checks, CO bets $0.08, Hero calls $0.08.
Turn: ($0.38) 4s (2 players)
Hero checks, CO bets $0.14, Hero raises to $0.48, CO folds, Hero gets uncalled bet back.
Final Pot: $0.52.
Tässä ihan selkeä syy miksi vedokkaalla pöydällä ei kannata lähteä bluffaamaan, kuten vastustaja todennäköisesti tekee. Toinen mahdollisuus on että hän on osunut kärkipariin, mutta mielestäni kippi tuli niin äkkiä että voin olla 80% varma että kyseessä oli bluffi. Kuten huomaatte nutsivärinveto (tai no Ässällä olis vielä parempi) on helppo slouvata. Vihulla vois olla flopilla setti, kärkipari, huonompi väri tai värin veto. sökö/korotus ois voinu olla ihan hyvä mutta aattelin saavani enemmän valueta pelkällä maksulla. Vihu varmaan ois kipannu heti. Tietysti tuota oli melko helppo epäillä bluffiksi, koska bluffin ja hyvin korttien ero on usein helposti luettavissa microtasoilla. Molemmat korotukset on alle puoli pottia, joten vaikka mulla ois vaan värin veto vihu antais mulle hyvät pottikertoimet maksuun. Turnillakin voisin vielä maksaa, koska vihu todennäköisesti löis vielä 3 piipullisen riverillä tai no vähän kyseenalaista, jos neljä ruutua samassa pöydässä. Tästä syystä ei ole siis hyvä lähteä bluffaamaan vedokkaaseen pöytään suora tai väri on usein helppo slouvata. Toisin kuin kurkopari joka osuu flopilla käsi tarvitsee usein suojausta joten saat todennäköisesti korottaessasi heti 3-betin ja sinun on helppo kipata. - partane
ex-peluri kirjoitti:
Toki pitää huomioida tilanne ennen floppia, sekä vastustaja. Itse en bluffaa, mikäli en ole jo ennen floppia korottanut. Ja edelleen oman kokemukseni mukaan, mikäli minä korotan pöydässä ja joku korotuksen katsoo, niin heillä on lähes aina K tai A, taikka sitten valmis pari kädessä. Hyvin harva lähtee katsomaan korotusta, mikäli kädessä on ollut pelkästään pienempiä kortteja kuin K tai Q. Siksi mielestäni on yleensä epätodennäköistä, että jollain pelaajalla oikeasti olisi suoraan mahdollisuus tuollaisilla korteilla. Toisaalta, mikäli heillä on se suora, niin yleensä he kyllä korottavat niin ronskisti, että sen suoran voi itsekin arvata ja luopua bluffista häviämättä suurempia summia.
Ööö...en ymmärrä mitä tarkoitat minun bluffien paljastamisella?Siirrymme seuraavaan esimerkkiin:
Konvertoitu käsi.:
$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (7 handed)
Known players:
BU = ($0.61)
SB = ($4.96)
BB = ($7.38)
MP1 = ($3.25)
MP2(Hero) = ($2.30)
MP3 = ($3.09)
CO = ($4.14)
Preflop: Hero is MP2 with Qs, Th.
MP1 calls $0.02, Hero raises to $0.10, 3 folds, SB calls $0.09, BB calls $0.08, MP1 calls $0.08.
Flop: ($0.4) 5c, Tc, Ks (4 players)
SB bets $0.16, BB folds, MP1 calls $0.16, Hero folds.
Turn: ($0.72) 9c (2 players)
SB checks, MP1 checks.
River: ($0.72) 2h (2 players)
SB checks, MP1 bets $0.30, SB calls $0.30.
Final Pot: $1.32.
Results follow:
SB shows a pair of kings(A K).
MP1 shows a flush, jack high(2 J).
MP1 wins with a flush, jack high(2 J).
Elikkäs tällä kertaa MP1:stä löyty kala, joka makso preflop korotuksen J 2 suited.
Mitä tähän esimerkkiin tulee oletetaan että oisin MP1:ssä samalla kädellä. Oon aggressorina, mutta floppi on kohtuullinen bluffia ajatellen paljon mahdollisia hyviä käsiä ei ole. Värinveto voi löytyä, kärkipari, setti ja OESD QJ:llä. Jos pelaajia olis 1 tai 2 lähtisin tässä lyömään, mutta ongelman muodostaa se, että pelaajia on 4. Ei tällä flopilla voi oikein helposti mitään kättä esittää kärkipari ainoana poikkeuksena. Silloin pitäis lyödä noin potillinen suojatakseen sitä ja en tiedä onko ajatus erityisen kannattava. Tässä SB osuu kärkipariin, mutta tekee melko tyhmästi tehdessään alle puolen potin lyönnin vaikkei MP1:llä olekaan oddseja maksaa hän tuskin voi vastustaa kiusausta noin pieneen lyöntiin.
Konvertoitu käsi.:
$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (9 handed)
Known players:
MP1 = ($2.70)
MP2 = ($1.00)
MP3 = ($3.82)
CO = ($1.12)
BU(Hero) = ($2.05)
SB = ($4.96)
BB = ($1.82)
UTG1 = ($1.00)
UTG2 = ($0.96)
Preflop: Hero is BU with Ks, Jh
UTG1 posts deadblind, UTG1 checks, UTG2 calls $0.02, 2 folds, MP3 calls $0.02, CO folds, Hero raises to $0.14, SB folds, BB calls $0.12, UTG1 folds, UTG2 calls $0.12, MP3 folds.
Flop: ($0.47) 4d, Kh, 6s (3 players)
BB checks, UTG2 checks, Hero bets $0.26, BB folds, UTG2 folds, Hero gets uncalled bet back.
Final Pot: $0.47.
Viimeinen esimerkki KJ buttonilla. Limppaajia tulee tarvallista enemmän joten teen hieman suurehkon raisen. Flopilla osun kärkipariin, täydellinen potti viedä rahat saman tien. Kukaan tuskin on osunut mihinkään ja mahdollisia vetoja ei ole, joten teen puolen potin reissun. Se ei ole liian kallis ollakseen kannattava ja lisäksi saatan saada maksuja ässäroskilta. Bluffilyöntikin on erityisen kannattava tehdä tälle flopille molemmat vihut on sököttänyt ja potissa on reilu 20bb. Erittäin helppo esittää kärkiparia.
Hyvin harva lähtee katsomaan korotusta, mikäli kädessä on ollut pelkästään pienempiä kortteja kuin K tai Q.
Todistinko jo että olet väärässä vai pitääkö kaivella lisää käsihistoriaa?
Toisaalta, mikäli heillä on se suora, niin yleensä he kyllä korottavat niin ronskisti, että sen suoran voi itsekin arvata ja luopua bluffista häviämättä suurempia summia.
Suorankin voi helposti slouvata, jos ei ole vetoa esim. väriin pöydässä. Ja oman järjen käyttö on aina salittua, miettii vaan että tarviiko käsi suojausta vai ei.
Vähintään yhtä paljon kuin kortit, bluffaamisen määrää vastustaja, aikaisemmat kädet sekä minkälainen kuva vastustajilla on sinusta. On aika turhaa lähteä bluffaamaan, jos olet juuri mokaillut pahasti. Toisaalta jos olet voittanut muutaman makean käden, niin bluffaaminen on huomattavatsi helpompaa. Mielestäni tämä on paljon tärkeämpää, kuin pöytään pamahtavat kortit.
totta kait vastustajalla on merkitystä itse jätän bluffin kokonaan sikseen, jos esim. WTS (went to showdown) prosentit ovat korkeat. Eihän kannata bluffata, jos vihu ei osaa luopua käsistään. Oikeastaan ei ole paljon merkitystä oletko juuri voittanut käsiä, jos pelaajilla on käsitys että olet löysä pelaaja tämä ei merkkaa yhtään.
Ööö...en ymmärrä mitä tarkoitat minun bluffien paljastamisella?
Siis tarkotin nimenomaan että mun mielestä kuulostaa oudolta että teet voittoa paljastamalla muitten bluffeja. En ole koskaan kuullut kenenkään mainitsevan tätä taitoa ansioluettelossaan kun kuitenkin puhutaan nettipokerista. - ex-peluri
partane kirjoitti:
Siirrymme seuraavaan esimerkkiin:
Konvertoitu käsi.:
$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (7 handed)
Known players:
BU = ($0.61)
SB = ($4.96)
BB = ($7.38)
MP1 = ($3.25)
MP2(Hero) = ($2.30)
MP3 = ($3.09)
CO = ($4.14)
Preflop: Hero is MP2 with Qs, Th.
MP1 calls $0.02, Hero raises to $0.10, 3 folds, SB calls $0.09, BB calls $0.08, MP1 calls $0.08.
Flop: ($0.4) 5c, Tc, Ks (4 players)
SB bets $0.16, BB folds, MP1 calls $0.16, Hero folds.
Turn: ($0.72) 9c (2 players)
SB checks, MP1 checks.
River: ($0.72) 2h (2 players)
SB checks, MP1 bets $0.30, SB calls $0.30.
Final Pot: $1.32.
Results follow:
SB shows a pair of kings(A K).
MP1 shows a flush, jack high(2 J).
MP1 wins with a flush, jack high(2 J).
Elikkäs tällä kertaa MP1:stä löyty kala, joka makso preflop korotuksen J 2 suited.
Mitä tähän esimerkkiin tulee oletetaan että oisin MP1:ssä samalla kädellä. Oon aggressorina, mutta floppi on kohtuullinen bluffia ajatellen paljon mahdollisia hyviä käsiä ei ole. Värinveto voi löytyä, kärkipari, setti ja OESD QJ:llä. Jos pelaajia olis 1 tai 2 lähtisin tässä lyömään, mutta ongelman muodostaa se, että pelaajia on 4. Ei tällä flopilla voi oikein helposti mitään kättä esittää kärkipari ainoana poikkeuksena. Silloin pitäis lyödä noin potillinen suojatakseen sitä ja en tiedä onko ajatus erityisen kannattava. Tässä SB osuu kärkipariin, mutta tekee melko tyhmästi tehdessään alle puolen potin lyönnin vaikkei MP1:llä olekaan oddseja maksaa hän tuskin voi vastustaa kiusausta noin pieneen lyöntiin.
Konvertoitu käsi.:
$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (9 handed)
Known players:
MP1 = ($2.70)
MP2 = ($1.00)
MP3 = ($3.82)
CO = ($1.12)
BU(Hero) = ($2.05)
SB = ($4.96)
BB = ($1.82)
UTG1 = ($1.00)
UTG2 = ($0.96)
Preflop: Hero is BU with Ks, Jh
UTG1 posts deadblind, UTG1 checks, UTG2 calls $0.02, 2 folds, MP3 calls $0.02, CO folds, Hero raises to $0.14, SB folds, BB calls $0.12, UTG1 folds, UTG2 calls $0.12, MP3 folds.
Flop: ($0.47) 4d, Kh, 6s (3 players)
BB checks, UTG2 checks, Hero bets $0.26, BB folds, UTG2 folds, Hero gets uncalled bet back.
Final Pot: $0.47.
Viimeinen esimerkki KJ buttonilla. Limppaajia tulee tarvallista enemmän joten teen hieman suurehkon raisen. Flopilla osun kärkipariin, täydellinen potti viedä rahat saman tien. Kukaan tuskin on osunut mihinkään ja mahdollisia vetoja ei ole, joten teen puolen potin reissun. Se ei ole liian kallis ollakseen kannattava ja lisäksi saatan saada maksuja ässäroskilta. Bluffilyöntikin on erityisen kannattava tehdä tälle flopille molemmat vihut on sököttänyt ja potissa on reilu 20bb. Erittäin helppo esittää kärkiparia.
Hyvin harva lähtee katsomaan korotusta, mikäli kädessä on ollut pelkästään pienempiä kortteja kuin K tai Q.
Todistinko jo että olet väärässä vai pitääkö kaivella lisää käsihistoriaa?
Toisaalta, mikäli heillä on se suora, niin yleensä he kyllä korottavat niin ronskisti, että sen suoran voi itsekin arvata ja luopua bluffista häviämättä suurempia summia.
Suorankin voi helposti slouvata, jos ei ole vetoa esim. väriin pöydässä. Ja oman järjen käyttö on aina salittua, miettii vaan että tarviiko käsi suojausta vai ei.
Vähintään yhtä paljon kuin kortit, bluffaamisen määrää vastustaja, aikaisemmat kädet sekä minkälainen kuva vastustajilla on sinusta. On aika turhaa lähteä bluffaamaan, jos olet juuri mokaillut pahasti. Toisaalta jos olet voittanut muutaman makean käden, niin bluffaaminen on huomattavatsi helpompaa. Mielestäni tämä on paljon tärkeämpää, kuin pöytään pamahtavat kortit.
totta kait vastustajalla on merkitystä itse jätän bluffin kokonaan sikseen, jos esim. WTS (went to showdown) prosentit ovat korkeat. Eihän kannata bluffata, jos vihu ei osaa luopua käsistään. Oikeastaan ei ole paljon merkitystä oletko juuri voittanut käsiä, jos pelaajilla on käsitys että olet löysä pelaaja tämä ei merkkaa yhtään.
Ööö...en ymmärrä mitä tarkoitat minun bluffien paljastamisella?
Siis tarkotin nimenomaan että mun mielestä kuulostaa oudolta että teet voittoa paljastamalla muitten bluffeja. En ole koskaan kuullut kenenkään mainitsevan tätä taitoa ansioluettelossaan kun kuitenkin puhutaan nettipokerista.Siis en nyt ymmärrä että mitä muutamat kädet tässä mitään osoittaa. Tottakai aina välillä tulee takkiin kun bluffaa, ihan sama mitä pöydässä on. Kyllä tässä nyt jokainen voi kaivaa pelihistoriastaan minkälaisia käsiä tahansa. Itse kyllä tiedän millaisissa tilanteissa itse olen onnistunut. Se lienee pääasia. Kuten sanoin, enemmän kuin pöytäkortit, mun bluffiin vaikuttaa kaikki se mitä on tapahtunut ennen kyseistä kättä ja ennen floppia. Itse olen edelleen sitä mieltä, että jos ennen floppia on korottanut kunnolla, niiin silloin karsiutuu pois ne pelaajat joilla ei ole suuria kortteja. Näin ainakin minun peleissäni yleensä. Bluffissa on kuitenkin aina riskinsä, tilanteessa kuin tilanteessa. Joskus joku maksaa jollain ihan roskaparilla, vaikka ei sitä ennen ole tehnytkään. Itse näin pari päivää sitten tilanteen, jossa kaveri maksoi bluffin pelkällä ässähailla ja VOITTI 16.000€. Siinä oli aika kylmäpäinen (voitosta huolimatta mielestäni jopa tyhmä) suoritus, sanoisin. :)
Ööö...en vieläkään ymmärrä tuota viimeistä. Mitä väliä mitä taitoja paljastan, kun ei kukaan tiedä millä nimimerkillä ja missä minä pelaan. Tai siis olen pelannut. Nyt en ole enää pelannut taas vähään aikaan... - partane
ex-peluri kirjoitti:
Siis en nyt ymmärrä että mitä muutamat kädet tässä mitään osoittaa. Tottakai aina välillä tulee takkiin kun bluffaa, ihan sama mitä pöydässä on. Kyllä tässä nyt jokainen voi kaivaa pelihistoriastaan minkälaisia käsiä tahansa. Itse kyllä tiedän millaisissa tilanteissa itse olen onnistunut. Se lienee pääasia. Kuten sanoin, enemmän kuin pöytäkortit, mun bluffiin vaikuttaa kaikki se mitä on tapahtunut ennen kyseistä kättä ja ennen floppia. Itse olen edelleen sitä mieltä, että jos ennen floppia on korottanut kunnolla, niiin silloin karsiutuu pois ne pelaajat joilla ei ole suuria kortteja. Näin ainakin minun peleissäni yleensä. Bluffissa on kuitenkin aina riskinsä, tilanteessa kuin tilanteessa. Joskus joku maksaa jollain ihan roskaparilla, vaikka ei sitä ennen ole tehnytkään. Itse näin pari päivää sitten tilanteen, jossa kaveri maksoi bluffin pelkällä ässähailla ja VOITTI 16.000€. Siinä oli aika kylmäpäinen (voitosta huolimatta mielestäni jopa tyhmä) suoritus, sanoisin. :)
Ööö...en vieläkään ymmärrä tuota viimeistä. Mitä väliä mitä taitoja paljastan, kun ei kukaan tiedä millä nimimerkillä ja missä minä pelaan. Tai siis olen pelannut. Nyt en ole enää pelannut taas vähään aikaan...Siis en nyt ymmärrä että mitä muutamat kädet tässä mitään osoittaa.
Siis koitan sulle ihan yleisesti tässä viestittää että kun korotat ennen floppia maksuja tulee kahdenlaisilta vihuilta. Kaloilta, joilla voi olla käytännössä mikä tahansa käsi. Yleistä että he maksavat kaikilla suittareilla kuten tuossa yhdessä esimerkissä J2 siksi ei oo mun mielestä oikein viisasta lähteä bluffaamaan pöytään, jossa on värin vetoa. Kalat ei ajattele mitään oddseja tai pottikertoimia vaan maksaa kyllä sillä värin vedolla vaikka korottaisit potillisen, jolla pitäis saada käytännössä kaikki vedot kyydistä.
Sitten on hyvä pelaajat, jotka kippaa kaikki Ax ja Kx kädet, jos ei oo parempi kikkeri ku jätkä, noin lähes aina. KJ:kin menee, joskus kippiin siksi pöytä, jossa kortit menee noin hajanaisesti ja ei oo vetoja ja kuningas korkeimpana sopii erinomaisesti bluffille. Sit jos sieltä tulee 3-bet niin tietysti kippaat. Hyvillä pelaajilla on maksujoukossaan käteispeleissä muun muassa (7 9 T kahella suittarilla ei ole hyvä) QJs, joka antaa tälle flopille 15 outtia. Vihu vetää ohi useammin kuin joka toinen kerta.
Kyllä tässä nyt jokainen voi kaivaa pelihistoriastaan minkälaisia käsiä tahansa.
Joo kyllä multa löytyis varmaan jokunen käsi sunki teorias tueksi, mutta ihan noin yleisesti oon sitä mieltä että vedokkaampaan floppiin tulee enemmän osumia kuin floppiin jossa on ylikortti.
Itse näin pari päivää sitten tilanteen, jossa kaveri maksoi bluffin pelkällä ässähailla ja VOITTI 16.000€. Siinä oli aika kylmäpäinen (voitosta huolimatta mielestäni jopa tyhmä) suoritus, sanoisin. :)
Ei välttämättä mitenkään tyhmä, muistaakseni Howard Lederer sanoi että Heads Upissa, jopa ässähai voi olla hyvä käsi, koska bluffaaminen saa niin suuren merkityksen. Olen itsekin huomannut että hupissa on helppo voittaa, koska jostain syystä heikot vihut pelaavat sitä paljon. Toinen ääripää ovat lagit ja maniacit ja heitä vastaa taasen kannattaa pelata passiivisesti koittaa "paljastaa bluffeja". Suosittelen kokeilemaan jos oot hyvä siinä, voin vakuuttaa että tienaat paljon rahaa. Ei voi muuta kun onnitella kaveria, jos hän tosiaan tiesi mitä oli tekemässä. 16 000€ on kuitenkin niin iso summa että tuskin hän mikään amatööri oli.
Ööö...en vieläkään ymmärrä tuota viimeistä. Mitä väliä mitä taitoja paljastan, kun ei kukaan tiedä millä nimimerkillä ja missä minä pelaan. Tai siis olen pelannut. Nyt en ole enää pelannut taas vähään aikaan...
Siis ei ihmettelin vaan, koska nettipokerissa on hakala tietää milloin vihu bluffii tai ei koska ei ole selkeitä riidejä. Et voi esim. katsoa vihun silmiin ja nähdä heikkoutta tai vahvuutta jne. Siis jos tuo taito on tosiaan ns. ansioluettelossasi niin suosittelen lämpimästi kokeileen heads uppia. Ehkäpä kyse sinun tapauksessa on siitä että fullipöydät eivät yksinkertaisesti ole paikka, jossa viihdyt. Itsekin aina joskus mietin miks etes pelaan fullipöytiä kun sinne häviää ison liudan rahaa ja sit kuroo tappiot takas pelaamalla heads up turneita.
- partane
Ehdinpä siinä jopa 15 min pelata, ennenkuin rahat menivät.
Jos se koko rolli noin äkkiä meni nii suurin vika sulla on pelikassanhallinnassa sulla on todennäköisesti ollu koko rolli tai ainakin puolet siitä kerralla pöydässä ja eihän siihen tarvii ku yhden huonon sattuman nii häviät kaikki. Et nää voi voittaa pitkällä tähtäimellä mitään jos et tätä perusasiaa hallitse. Tietysti jos nettipokeri on sulle kuten keno, lotto tai muut uhkapelit joilla haet hetkellistä jännistystä niin mikäpä siinä, mutta jos 200 menee 15 minuuttiin on melko kallista huvia minun mielestä parempi pelata microtasoilla. - TulevaExPelaaja
meitä on kaksi :D Siis mulle sattuu noita ihme säkärivoittajia.Viimeisessä pelissä vitutuksen määrä kasvoi niin korkealle et mun pelit loppu nyt sit kokonaan enkä yritä voittaa senttiäkään takasin enään ikinä!Kädessä oli ässä pari ja siihen sit runsas korotus alkuun ja joku idiootti katsoi ja kolme ensinmäistä korttia tuli pöytään niin sain kolmoset ässillä ja tää yks tyyppi vetää all inin joka katsoi ja tietysti vähän itseä naurattaa et mitähän vittua sillä muka vois olla siellä niin kädessä onkin 7 3 siis what a fuck?Katsoo suuren korotuksen 7 3 pitää olla joku pelle ja loppujen lopuksi saa kuin saakin viimeisellä kortilla suoran eli siis lähti hakemaan jotain käsittämätöntä et joopa joo.No ainakaan mun ei tarvi enää ikinä käydä tälläkään palstalla nyt sit vaikka eka kerta onkin tämä kun lopetan pelaamisen ja siirrän ne rahat omaan säästöön,kertyy paljo nopeemmin isoja voittoja ajan kanssa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602047Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661698Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431379Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2331321Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421185- 811156
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3481097Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3181086