Palstalla draamaa....

57

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sirpamaikkarilta

      Oletko lukenut tai haluaisitko lukea Sonera-kirjan? EN OLE JA EN HALUA.

      Mitäpä jos Kaivopuistoon istutettaisiin vaikka 50 sutta? KAIVOPUISTO TAITAA OLLA TURHAN PIENI PAIKKA. KARJALAN PERÄMETISSÄ EIVÄT KOVINKAAN USEIN TAIDA IHMISIÄ TAVATA. KYLLÄ, KOIRIA HAKEVAT PIHASTA KOSKA NE KOIRAT OVAT NARUN PÄÄSSÄ KIINNI. KUMMAN VIKA SE SILLOIN ON? IHMISEN VAI SUDEN?



      Vastakysymys: Mitä sitten tapetaan kun kaikki villieläimet on tapettu?

      • Toki vähemmän, mutta on kuitenkin. Toki perämettäläiset pärijää elukoiden kanssa paremmin.

        Mutta, minä nyt lähinnä ajattelin sitä, että olis niille susille kans vähä sapuskaa ja pysyisivät hengissä jos ne ruokapöytään ihan ytimeen tois. Ja niillä olis siinä sitten paljon rakastavia ihmisiä ja rakkautta ympärillä.


      • sirpamaikkarilta
        relaxed_eyes kirjoitti:

        Toki vähemmän, mutta on kuitenkin. Toki perämettäläiset pärijää elukoiden kanssa paremmin.

        Mutta, minä nyt lähinnä ajattelin sitä, että olis niille susille kans vähä sapuskaa ja pysyisivät hengissä jos ne ruokapöytään ihan ytimeen tois. Ja niillä olis siinä sitten paljon rakastavia ihmisiä ja rakkautta ympärillä.

        ajattelit susien pärjäävän?

        Toistan: Mitä ihmiset sitten tappaa kun ne kaikki villieläimet on tapettu?


      • sirpamaikkarilta kirjoitti:

        ajattelit susien pärjäävän?

        Toistan: Mitä ihmiset sitten tappaa kun ne kaikki villieläimet on tapettu?

        Ei ne elukat mettistä ny iha heti lopu.


      • sirpamaikkarilta
        relaxed_eyes kirjoitti:

        Ei ne elukat mettistä ny iha heti lopu.

        Mutta vittuako sillä väliä euhän ne sun elinaikan lopu.

        Millon susi tai karhu on tappanu ihmisen?

        Riitelen tästä samasta aiheesta myös Pohjois-Karjalassa asuvien sukulaisten kanssa. Niistäki sudet ja karhut pitäs kaikki tappaa pois häiritsemästä. Mitenkäs sitten kun täällä slummilähiössä on kuiteski jonku verran turvattomampaa. Narkit, juopot, sekakäyttäjät ja ihan tavalliset perheenisät heiluu puukkoje ja aseiden kanssa. Somalit ahdistelee keskellä kirkasta päivää. Uskalla olla siellä perämetsässä ihan turvallisesti niitä karhuja tai susia pelkäämättä. Täällä taas saattaa saada sen ihmisen kimppuunsa jos sattuu väärällä tavalla vilkasemaan. Kuten kävi yhdelle tyypille taannoisella ravintolakäynnillä. Kesken tanssimisen tuli ja otti kurkusta kiinni. Mutta ei se mitään petoeläin joka pelkää ihmistä on ihan eri asia.


      • relaxed_eyes
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

        Mutta vittuako sillä väliä euhän ne sun elinaikan lopu.

        Millon susi tai karhu on tappanu ihmisen?

        Riitelen tästä samasta aiheesta myös Pohjois-Karjalassa asuvien sukulaisten kanssa. Niistäki sudet ja karhut pitäs kaikki tappaa pois häiritsemästä. Mitenkäs sitten kun täällä slummilähiössä on kuiteski jonku verran turvattomampaa. Narkit, juopot, sekakäyttäjät ja ihan tavalliset perheenisät heiluu puukkoje ja aseiden kanssa. Somalit ahdistelee keskellä kirkasta päivää. Uskalla olla siellä perämetsässä ihan turvallisesti niitä karhuja tai susia pelkäämättä. Täällä taas saattaa saada sen ihmisen kimppuunsa jos sattuu väärällä tavalla vilkasemaan. Kuten kävi yhdelle tyypille taannoisella ravintolakäynnillä. Kesken tanssimisen tuli ja otti kurkusta kiinni. Mutta ei se mitään petoeläin joka pelkää ihmistä on ihan eri asia.

        no sinähän voisit ottaa kaikki villieläimet sinne PKS:lle, niin ne ei loppuis :)


      • 6+6
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

        Mutta vittuako sillä väliä euhän ne sun elinaikan lopu.

        Millon susi tai karhu on tappanu ihmisen?

        Riitelen tästä samasta aiheesta myös Pohjois-Karjalassa asuvien sukulaisten kanssa. Niistäki sudet ja karhut pitäs kaikki tappaa pois häiritsemästä. Mitenkäs sitten kun täällä slummilähiössä on kuiteski jonku verran turvattomampaa. Narkit, juopot, sekakäyttäjät ja ihan tavalliset perheenisät heiluu puukkoje ja aseiden kanssa. Somalit ahdistelee keskellä kirkasta päivää. Uskalla olla siellä perämetsässä ihan turvallisesti niitä karhuja tai susia pelkäämättä. Täällä taas saattaa saada sen ihmisen kimppuunsa jos sattuu väärällä tavalla vilkasemaan. Kuten kävi yhdelle tyypille taannoisella ravintolakäynnillä. Kesken tanssimisen tuli ja otti kurkusta kiinni. Mutta ei se mitään petoeläin joka pelkää ihmistä on ihan eri asia.

        ei oo täällä slummilähiössä Kivikko-Kontula-Vesala-Mellunmäki-Myllypuro-Itäkeskus akselilla tuollaista ollut havaittavissa. Ihan rauhassa täällä saanut kulkea, mutta ravintolassa tai iltasella ostarilla en aikaani kulutakaan, kuten ei ne Pohjoisk-Karjalaisetkaan mettissä hengaa. Kyllä ne petoeläimet jotka tappaa pitää, niin tulevat sieltä mettästä poikkeen...ovat häiriintyneitä kun eivät ihmistä enää pelkää...

        Mitä itse tiedän, viime keväältä on karhu tappanut ihmisen, oli lapsi koulutiellänsä.


      • sirpamaikkarilta
        relaxed_eyes kirjoitti:

        no sinähän voisit ottaa kaikki villieläimet sinne PKS:lle, niin ne ei loppuis :)

        ne kaikki. Eivätpähän enää häiritse.


      • sirpamaikkarilta
        6+6 kirjoitti:

        ei oo täällä slummilähiössä Kivikko-Kontula-Vesala-Mellunmäki-Myllypuro-Itäkeskus akselilla tuollaista ollut havaittavissa. Ihan rauhassa täällä saanut kulkea, mutta ravintolassa tai iltasella ostarilla en aikaani kulutakaan, kuten ei ne Pohjoisk-Karjalaisetkaan mettissä hengaa. Kyllä ne petoeläimet jotka tappaa pitää, niin tulevat sieltä mettästä poikkeen...ovat häiriintyneitä kun eivät ihmistä enää pelkää...

        Mitä itse tiedän, viime keväältä on karhu tappanut ihmisen, oli lapsi koulutiellänsä.

        olla erimieltä. Jos kotonas pysyttelet niin tuskinpa kukaan kimppuun käy. Jotkut joutuu ulkoiluttelee koiriansa, tiedän vapaaehtoisesti oon ne ottanu. Myöskin iltavuorosta tullessa ei oo rauhallista. Aamuvuoroon mennessä on kuuden aikaan narkkari lähteny seuraamaan.

        Mä satun tykkäämään enemmän eläimistä ku ihmisistä. Yleensäkin se eläin varottaa ennenku tekee mitään. Ei tainu saada varotusta se mies joka sai kirveen päähänsä metrossa. Taikka Sellon uhrit.


      • sirpamaikkarilta
        6+6 kirjoitti:

        ei oo täällä slummilähiössä Kivikko-Kontula-Vesala-Mellunmäki-Myllypuro-Itäkeskus akselilla tuollaista ollut havaittavissa. Ihan rauhassa täällä saanut kulkea, mutta ravintolassa tai iltasella ostarilla en aikaani kulutakaan, kuten ei ne Pohjoisk-Karjalaisetkaan mettissä hengaa. Kyllä ne petoeläimet jotka tappaa pitää, niin tulevat sieltä mettästä poikkeen...ovat häiriintyneitä kun eivät ihmistä enää pelkää...

        Mitä itse tiedän, viime keväältä on karhu tappanut ihmisen, oli lapsi koulutiellänsä.

        Joudutko liikkumaan sörkässä iltasin? Taikka assalla? Mä joudun töiden takia. Uskallan edelleenkin väittää että vaarallisempaa siellä on ku metsässä.


      • 6+6
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

        Joudutko liikkumaan sörkässä iltasin? Taikka assalla? Mä joudun töiden takia. Uskallan edelleenkin väittää että vaarallisempaa siellä on ku metsässä.

        on valinnan varaa, varsinkin töiden suhteen. Mitäs liikut. Tosin liikun itsekin ja aion liikku seuraavat 40 vuotta mitä olen tähänkin saakka liikkunut, ja rauhassa myös iltaisin.

        Jos koet olosi turvattomaksi muuta sinne mettään niiden karhujen ja susien sekaan tai lopeta ruikutus. Ei sua kukaan pakota Helsingissä asumaan ja töitä tekemään.


      • sirpamaikkarilta
        6+6 kirjoitti:

        on valinnan varaa, varsinkin töiden suhteen. Mitäs liikut. Tosin liikun itsekin ja aion liikku seuraavat 40 vuotta mitä olen tähänkin saakka liikkunut, ja rauhassa myös iltaisin.

        Jos koet olosi turvattomaksi muuta sinne mettään niiden karhujen ja susien sekaan tai lopeta ruikutus. Ei sua kukaan pakota Helsingissä asumaan ja töitä tekemään.

        Tosiasiassa et tiiä yhtään mitään todellisesta elämästä. Aina ei oo valinnanvaraa.


      • 6+6
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

        Tosiasiassa et tiiä yhtään mitään todellisesta elämästä. Aina ei oo valinnanvaraa.

        ja varsinkin SUOMESSA.


      • sirpamaikkarilta
        6+6 kirjoitti:

        ja varsinkin SUOMESSA.

        Asioilla on monta puolta ja mun asioista et tiiä yhtään mitään. Mielummin mä niiden petoeläinten paskoja tutkisin keskellä metsää kun teen tätä mitä nyt teen. Oisin suorastaan onnellinen. Mutta aina ei pysty valitsemaan.

        Pysyhän sinä turvallisesti neljän seinän sisällä. Siellä ei tarvii ottaa kantaa oikeeseen elämään.


      • Mihin raha liikkuu

        Kyllähän se todellinen vika löytyy hesasta. Todellista hyötyeläinten rääkkäystä ovat lisänneet helsingissä majailevat henkilöt joiden politiikan perusteella tämä tapahtuu. Se on pitkäkkinen rääkki kun susi repii ensin kinnerjänteet ja sitten roikkuu kurkussa useita minuutteja ennenkuin tukehtuminen happivajeeseen tappaa. Koirita saattaa kiskoa mahan auki ennen kuolemaa, niin että suolet pursuaa ensin ulos.


      • s-kauppias

        Sitten kun saatte ne sudet hesaan, niin toivoisimme että laitatte lähettäen tänne takametiin tilalle ne susirumat naiset. Kyllä ne täällä mettäkylillä olisi ihan tarpeeseen tulleita.


    • salapoliiti.

      asetut: Jazulin vai feikkiblondin?

      • 11112

        molempia ihan lahopääbimboina, sorry.


      • 11112 kirjoitti:

        molempia ihan lahopääbimboina, sorry.

        että suurin osa tällä palstalla kirjoittavista ja tämän palstan lukijoista haluaa pitää itsensä koko insidentin ulkopuolella.


      • ////
        relaxed_eyes kirjoitti:

        että suurin osa tällä palstalla kirjoittavista ja tämän palstan lukijoista haluaa pitää itsensä koko insidentin ulkopuolella.

        Olis pitänyt pikku kissatappelunsa gallerioissaan.. Tuli taas mieleen kuinka järkkyä porukkaa täällä kirjoittelee.


      • maniamania
        relaxed_eyes kirjoitti:

        että suurin osa tällä palstalla kirjoittavista ja tämän palstan lukijoista haluaa pitää itsensä koko insidentin ulkopuolella.

        mahtuu ne jolkottamaan.


      • Toljake
        //// kirjoitti:

        Olis pitänyt pikku kissatappelunsa gallerioissaan.. Tuli taas mieleen kuinka järkkyä porukkaa täällä kirjoittelee.

        Mielenkiintoista silti nähdä kuinka jonkun käpy palaa aivan huolella ja lupaillaan kuokkaan irl. Eipä ole kovin usein moista tullut vastaan.


    • maniamania

      Miten susia istutetaan? Pääseekö niillekin pummitädiksi? En ole koskaan nähnyt sutta istumassa.. Kerran näin susiemon roikottavan pentujansa ties mihin. Turvaan varmaanki.. ihmisiltä.

    • maniamania

      sonerakirja??

    • kirpela

      Oletko lukenut tai haluaisitko lukea Sonera-kirjan? Ei mua kiinnosta.



      Mitäpä jos Kaivopuistoon istutettaisiin vaikka 50 sutta? Mieluusti, nehän on niin mukavia pikku karvaturreja. Mitä nyt kissat on kadonnu, koirista jää jäljelle ranka pannalla ja hirviporukat ei löydä hirven vaan pikkusöpöliinilauman jälkiä. Mutta ne kuuluu maamme luontoon ja liirumlaarumlässynlää.

      • sirpamaikkarilta

        jää ranka pannalla. Kukas ne koirat sinne narun perään ulos jättää?

        Tapetaan toki kaikki eläimet pois. Mitäs vittua niillä tekee.


      • kirpela
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

        jää ranka pannalla. Kukas ne koirat sinne narun perään ulos jättää?

        Tapetaan toki kaikki eläimet pois. Mitäs vittua niillä tekee.

        mitäs ne lapsetkaan sitä koulutaksia tuossa xxxxxx:n tienhaarassa kaikki oottas hengissä. Juoksi nimittäin Miesten puheiden mukaan viimeksi eilen aamulla siitä taksin edestä. Tuntuivat isät olevan huolissaan. Turhaan vissiin kun ikänsä ovat maillaan kulkeneet.

        Tiäkkö, täällä hevonhuilussa noi koirat on metästys- ja vartiokoiria. Asuvat puolilämpimissä tiloissa.

        Ymmärrän entisenä kaupunkilaisena tosin täysin mielipiteesi, noin itekin ennen aattelin :(


      • sirpamaikkarilta
        kirpela kirjoitti:

        mitäs ne lapsetkaan sitä koulutaksia tuossa xxxxxx:n tienhaarassa kaikki oottas hengissä. Juoksi nimittäin Miesten puheiden mukaan viimeksi eilen aamulla siitä taksin edestä. Tuntuivat isät olevan huolissaan. Turhaan vissiin kun ikänsä ovat maillaan kulkeneet.

        Tiäkkö, täällä hevonhuilussa noi koirat on metästys- ja vartiokoiria. Asuvat puolilämpimissä tiloissa.

        Ymmärrän entisenä kaupunkilaisena tosin täysin mielipiteesi, noin itekin ennen aattelin :(

        Kaikki sudet ja karhut on tapettava!


      • kirpela
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

        Kaikki sudet ja karhut on tapettava!

        jotka änkee ihmisten pihoihin. Terveesti käyttäytyvä mettän elukka menee ihmistä karkuun, ei tule lähelle. Mut ihan miten vaan.

        Pääkaupunnissa on muuten pupukriisi.


      • sirpamaikkarilta
        kirpela kirjoitti:

        jotka änkee ihmisten pihoihin. Terveesti käyttäytyvä mettän elukka menee ihmistä karkuun, ei tule lähelle. Mut ihan miten vaan.

        Pääkaupunnissa on muuten pupukriisi.

        Varmuuden varalta. Saattaahan se toinenkin tulla sinne pihoille pyörimään ja tappamaan ne ulos naruihin jätetyt koirat. Ennaltaehkäisy on erittäin tärkeä asia!


      • kirpela
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

        Varmuuden varalta. Saattaahan se toinenkin tulla sinne pihoille pyörimään ja tappamaan ne ulos naruihin jätetyt koirat. Ennaltaehkäisy on erittäin tärkeä asia!

        No, toi "toinen" on onnistunu jakautumaan kuudeksi.

        Ihan turha näemmä koittaa selittää, että jotkut yksilöt on ongelmallisia, ei kaikki.


      • sirpamaikkarilta
        kirpela kirjoitti:

        No, toi "toinen" on onnistunu jakautumaan kuudeksi.

        Ihan turha näemmä koittaa selittää, että jotkut yksilöt on ongelmallisia, ei kaikki.

        ennaltaehkäisy. Eipähän ole riskiä että muuttusivat ongelmaksi.


    • To4D

      "Mitäpä jos Kaivopuistoon istutettaisiin vaikka 50 sutta? "

      Mitäpä se minulle kuuluu, koska minusta se on ennenkaikkea kaivopuistolaisten asia ja samaa toisen kunnioitusta odotan kaivopuistolaisilta.

      • To4D

        Sonera-kirjasta: en jaksa lukea. Mulkut, nilkit tunarit tekivät mitä tekivät. Tuskin siinä kirjassa mitään niin ihmeellistä on.


    • Aihe ei mielestäni koskaan ollut koko kohon arvoinen. Relanderi osti liian kalliilla liikaa ilmaa ja sai lähteä. Kaikki muu on epäoleellista.

      Minusta ne sudet voitaisiin majoittaa helsinkiläisten viherpiipertäjien koteihin. Tai jos se ei sovi, niin ehdotan Kaivarin sijaan Karhupuistoa. Tai oikeastaan viedään ne sudet Kaivariin ja viedään sinne Karhupuistoon pari karhua. Asennekasvatusta elämästävieraantuneille kaupunkilainuorille. ;-)

    • ,--..

      En lukenut linkkejäsi. Oletan, että sivistyksesi on sillä tasolla, että tajuat viestisi pääasiallisen pointin tulisi ollla tajuttavissa ilman yhdenkään linkin vilkaisemista, näin keskustelupalstalla.

      Mitä draamaa? Sä olet pikkusen epämääräinen, mutta ei pahalla. Sun nimimerkkis melkein kaikki viestit on just tollasta: joko kohdennettuja ainoastaan ilmeisille palstakavereillesi tai sitten aivan älyttömän epämääräisiä.

      Kuule kerro suomenkielellä lukijallesi, että mistä draamasta sinä tällä kertaa puhut! Se on vähintä, mitä voit kunnioittaaksesi lukijakuntaasi ( mihin muuten - tiedoksi vaan- kuuluu muitakin, kuin esimerkiksi kaverisi scale, sun ehkäpä oma naisesi(?), Ratikkakuski ja muut ystävyksesi...) tehdä.

      Eks sä itse sitäpaitsi asunut jossakin Pohjanmaalla, vai missä? Ainakin olet näkynyt pitävän itseäsi tosi hauskana hemmona mokeltaessasi koko ajan jotakin tyyliin yhden- kahden lauseen Lauri Tähkä- murretta.

      Ps. Vittu katson sut sitten solvaajaksi, jos tulet tässä syyttelemään mua esim. stalkeriksi. Joku raja sillä mielikuvituksella, noin varmasti pitäisi olla jopa sulla.

      Tarkennatko lukijallesi, mitä viestilläsi ajat takaa?

    • Jazuli

      kaivariin..???..mikä olisi pointti..=o)

      een oo lukennu kirjaa enkä meinaa lukeakkaan..

    • monte34

      jotta kaupunkilaiset sais nauttia luonnosta.

      • sirpamaikkarilta

        susia ja karhuja ole niin paljoa.


      • monte34
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

        susia ja karhuja ole niin paljoa.

        hesalaisille, täällähän saa joka aamu ensiksi painia karhujen kanssa heti ku ne on selättänyt pitää potkia susilta hampaat sisään tai repiä turkista lepikkoon


      • sirpamaikkarilta
        monte34 kirjoitti:

        hesalaisille, täällähän saa joka aamu ensiksi painia karhujen kanssa heti ku ne on selättänyt pitää potkia susilta hampaat sisään tai repiä turkista lepikkoon

        ettei taida tarvita vähään aikaa keskustella muiden ku Buddyn kaa.


      • monte34
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

        ettei taida tarvita vähään aikaa keskustella muiden ku Buddyn kaa.

        kuinka monen ihmisen tiedät pelastaneen villi hiiren tai rotan? niin aivan,mut minä oon pelastanut.


      • Kokeellinen biologi

        Voitas aloittaa ihan vaan susi- ja karhuparilla. Kyllä sieltä kasvatustarhoilta liikenis valmiiksi tiineet parit ihan kokeiluun. Hätäsimmät voitais sijoittaa kokeilun ajalle muiden taajamien hotelleihin. Luulen että viikon kokeilun jälkeen olis jo enemmistö viisaampi.


      • rotta turkissa
        monte34 kirjoitti:

        kuinka monen ihmisen tiedät pelastaneen villi hiiren tai rotan? niin aivan,mut minä oon pelastanut.

        No viimeiseen vuoteen en ole sitten enää nähnyt yhtäkään, ei ole edes jälkiä ollut lumella. Vitsi tapon ne varmaankin sukupuuttoon. Syötin raadot lokeille ja variksille.

        Mutta mihin menee ne suden tappamat raadot kun korvataan Hesalaisten pankkitililtä nostetuilla eu-rahoilla niin että maalaiset rikastuu. Syötetäänkö raadot joillekuille ja saadaan siitäkin rahaa.

        No ei syötetä. Elukan omistaja velvoitetaan kaivamaan elukka kolmen metrin syvyyteen. Sinne meni ne maalaisten itsensä alv-maksuina maksetuista varoista tulleet eu-"korvaukset" kaivinkonekuskin palkkoihin (no piti vielä osa pimeesti maksaa kun ei ne "korvaukset" riittäneet koko palkkaan). Mitään ei jäänyt kuin paha mieli, kun rakas kotieläin meni.


    • Olen lukenut

      Sensijaan punahiljja on tullut luettua useampaan kertaan.

      • tyly juttu

        siinä käy sudelle kalpat. ihan joka kerta


    • almasty

      Nimen omaan kaivariin pitää istuttaa 50 sutta pääsee bulevardi vihreätkin näkemään niitä.Ympäri Helsinkiä niitä pitäisi kävelläkin ja varsinkin jossain Kauniaisissa ja Ullanlinnassa.Yleensä suden tulisi antaa levitä sinne missä niiden innokkaimmat suojelijatkin asuvat.

      • maniamania

        Onko susi syönyt sinua?

        Oletko oikeasti pha ihminen?


      • almasty
        maniamania kirjoitti:

        Onko susi syönyt sinua?

        Oletko oikeasti pha ihminen?

        susi minua syönyt,erästä tuttavaani hätisteli kyllä kotikylilläni ja monenko lampaat ja koirat ovatkaan käyneet viemässä peräti pihasta asti.Susi kun tulee pihaan niin ei ole kuin ajankysymys milloin se vie jonkun lapsen.
        Suden hyökkäyksiä ihmisten kimppuun ei ole raportoitu sukupolviin Suomessa joka johtunee siitä että kanta on pidetty pienenä.
        Sitä eivät kaupungissa "vihertäjät" ymmärrä niinpä olisi niille paikallaan istuttaa Kaivariin 50 sutta.
        No kerroinko jotain mitä et ennen ole kuullut en varmaan.

        Olenko paha ihminen? Valtion kirkon opettaman uskonnon mukaan jokainen on syntyjään paha.
        En usko että olen muita pahempi tekeekö se ihmisestä pahan jos hän ei ajattele olevansa paha?


      • Tota noin

        Miksiköhän susia ei haluta hesaan. Nehän on niin lutuisia. Eihän ne syö kuin vain vaivaisia eläimiä, kuten liian kireässä hihnassa talutettuja puudeleita ja sairaasti lihavia lemmikkejä. Eihän ne maallakaan syö kuin kapiin kuolleita kettuja ja nälkiintyneitä lammasparkoja. Sehän on kuulkaas eläimiä omistavien paikallisten ihmisten tehtävä omilla varoillaan hankituilla sairailla kotieläimillä ruokkia ylisuuret villieläinkannat. Ja sehän on ihan oma vika jos kulkee ilman taksia lenkkeillen puistossa ja joutuu jonkun villieläimen hampaisiin. Ei sinne ulos ole mitään asiaa, asiansa voi toimittaa netissä. Kaiken saa lisäksi kotiovelle toimitettuna. Sähköä saa töpselistä ja vettä kaupan muovipullosta.


      • kirpela
        Tota noin kirjoitti:

        Miksiköhän susia ei haluta hesaan. Nehän on niin lutuisia. Eihän ne syö kuin vain vaivaisia eläimiä, kuten liian kireässä hihnassa talutettuja puudeleita ja sairaasti lihavia lemmikkejä. Eihän ne maallakaan syö kuin kapiin kuolleita kettuja ja nälkiintyneitä lammasparkoja. Sehän on kuulkaas eläimiä omistavien paikallisten ihmisten tehtävä omilla varoillaan hankituilla sairailla kotieläimillä ruokkia ylisuuret villieläinkannat. Ja sehän on ihan oma vika jos kulkee ilman taksia lenkkeillen puistossa ja joutuu jonkun villieläimen hampaisiin. Ei sinne ulos ole mitään asiaa, asiansa voi toimittaa netissä. Kaiken saa lisäksi kotiovelle toimitettuna. Sähköä saa töpselistä ja vettä kaupan muovipullosta.

        *jess*

        :DD


      • Tota noin kirjoitti:

        Miksiköhän susia ei haluta hesaan. Nehän on niin lutuisia. Eihän ne syö kuin vain vaivaisia eläimiä, kuten liian kireässä hihnassa talutettuja puudeleita ja sairaasti lihavia lemmikkejä. Eihän ne maallakaan syö kuin kapiin kuolleita kettuja ja nälkiintyneitä lammasparkoja. Sehän on kuulkaas eläimiä omistavien paikallisten ihmisten tehtävä omilla varoillaan hankituilla sairailla kotieläimillä ruokkia ylisuuret villieläinkannat. Ja sehän on ihan oma vika jos kulkee ilman taksia lenkkeillen puistossa ja joutuu jonkun villieläimen hampaisiin. Ei sinne ulos ole mitään asiaa, asiansa voi toimittaa netissä. Kaiken saa lisäksi kotiovelle toimitettuna. Sähköä saa töpselistä ja vettä kaupan muovipullosta.

        :)


      • maniamania
        almasty kirjoitti:

        susi minua syönyt,erästä tuttavaani hätisteli kyllä kotikylilläni ja monenko lampaat ja koirat ovatkaan käyneet viemässä peräti pihasta asti.Susi kun tulee pihaan niin ei ole kuin ajankysymys milloin se vie jonkun lapsen.
        Suden hyökkäyksiä ihmisten kimppuun ei ole raportoitu sukupolviin Suomessa joka johtunee siitä että kanta on pidetty pienenä.
        Sitä eivät kaupungissa "vihertäjät" ymmärrä niinpä olisi niille paikallaan istuttaa Kaivariin 50 sutta.
        No kerroinko jotain mitä et ennen ole kuullut en varmaan.

        Olenko paha ihminen? Valtion kirkon opettaman uskonnon mukaan jokainen on syntyjään paha.
        En usko että olen muita pahempi tekeekö se ihmisestä pahan jos hän ei ajattele olevansa paha?

        ovat lapsia, tai aikuisiakaan suomessa vieneet.(varaa ois viedä)

        Mutta ainahan se mahdollista on. Miten sinä tämän aiheen itseesi liität?


      • almasty
        maniamania kirjoitti:

        ovat lapsia, tai aikuisiakaan suomessa vieneet.(varaa ois viedä)

        Mutta ainahan se mahdollista on. Miten sinä tämän aiheen itseesi liität?

        se olit kun musta rupesit puhumaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      85
      741
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      675
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      29
      555
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe