Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miksi nainen kertoo kaiken kavereille?

mies vaan

Miksi pitää kertoa kaikki parisuhdeongelmat ja riidat kavereille.Ja eritoten kun riidellään,niin molemmat siinä riitelee ja suuttuu eri näkemyseroista.Nyt kuitenkin kertoo vain OMAN näkemyksensä asioista.Unohtaa oman osuutensa...Oma oloni on heidän seurassaan vaivautunut ja olen alkanut välttää heidän näkemistään.Saako kertomisesta jotain sympatiaa,vai mikä siinä on?

35

2824

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Säyseä Sissi

      riidoistani kenellekään ulkopuoliselle, siis mun ja mieheni esim. Ei ne muille kuulu. Olen lojaali miehelleni tai ystävälleni, ei ole rehtiä peliä levitellä juttujaan muille. Riidat ja erimielisyydet puidaan sen henkilön kanssa jonka kanssa niitä on. Piste.

      Mutta joo tiedän tuollaisen tyypin ja se on tosi rasittavaa kuunnella, ikäänkuin olisin jokin kaatopaikka jonne voi kipata vaikka mitä paskaa. Alussa jaksoin jonkinverran vastailla ja heittää jotain kommenttia, ERIÄVÄÄ, väliin mut nykyään on vaan hiljaa enkä edes viitsi vaivautua kommentoimaan...

      Jotain ihmeen sympatiaa ne ihmiset vaatii, ymmärrystä ja vahvistusta omille mielipiteilleen ja teoilleen.

      • aino.

        Puhun ikävistä asioista vasta sen jälkeen kun suhde on päättynyt. Eli exästä voin kyllä kertoa asioita mutta en nyxästä. Siinä ero.
        Jotain pikkujuttuja saattaa joku joskus kertoa mutta mitään kovin dramaattista ei kukaan fiksu ihminen kerro omasta puolisostaan. Siis tottakai joku universaali miesten tapa toimia tai sanoa jostain asiasta heräättää keskustelua, mutta ne ovat aika lieviä juttuja.


      • Toljake
        aino. kirjoitti:

        Puhun ikävistä asioista vasta sen jälkeen kun suhde on päättynyt. Eli exästä voin kyllä kertoa asioita mutta en nyxästä. Siinä ero.
        Jotain pikkujuttuja saattaa joku joskus kertoa mutta mitään kovin dramaattista ei kukaan fiksu ihminen kerro omasta puolisostaan. Siis tottakai joku universaali miesten tapa toimia tai sanoa jostain asiasta heräättää keskustelua, mutta ne ovat aika lieviä juttuja.

        nykyisen kanssa ne rosot selvitellään keskenään tai sitten niellään kieli. Exät... on sitten tosiaan hiukan toinen juttu :)


    • kjhguiytjh

      Kyllä minä ainakin puhun parhaiden ystävieni kanssa parisuhdeongelmista, jos niitä on. Ystäviltä saa tukea ja heille voi purata pahaa oloa, etten tekisi sitä miehelle.

      Kaikkihan tietävät sen, että kun toinen osapuoli paasaa kumppanistaan, niin se on vain ja ainoastaan toisen näkökanta, ystävät kuitenkin tahtovat antaa tukea silloin kun sitä tarvitaan eivätkä ota niin kirjaimellisesti näistä toispuolisesta ongelmista puhumisen.

      • Anonyymi

        Tuo nyt on ihan puppua. Miksi ne riidan aiheet pitää kertoa kavereille? Sitten ihmetellään kun ei mies halua lähteä enää mihinkään.


    • akgäag

      asioista kertominen kavereille on joskus varsin hyödyllistä.
      Esimerkiksi ystäväni entinen poikaystävä harrasti henkistä väkivaltaa ja oli käyttänyt myös jokseenkin fyysistä väkivaltaa, niin on helpompi kannustaa naista eroamaan poikaystävästään kun hän eroa on harkitsemassa.

      • Anonyymi

        Nainen naiselle paras kannustin.


    • harmistunut mies

      Miehenä olen harmistunut usein samasta asiasta. En ymmärrä miten naiset ottavat usein oikeudekseen kertoa kaikki yksityisasiat eteenpäin. Ja miten he kuvittelevat että miehen pitäisi hyväksyä itsestäänselvyytenä esim. se että kaikki seksiasiatkin kerrotaan kavereille? Yritä siinä nyt jutella sivistyneesti naisystävän kaverin kanssa jos tiedän että penikseni kokokin on käsitelty jossain tyttöjen juoruillassa.

      • äläolelapsellinen

        Tai sitten sä vaan luulet, kun sä todella luulet, että kaikkia sen ystäviä kiinnostaa sun penikses. Kuule, tipu jo sieltä pilvilinnoistas, ei kiinnosta peniksesi eikä rintakarvasi, eikä niissä mitään ole, mitä ei ole jo nähty. Luuletko sä ettei muuta keskusteltavaa tyttöjen kesken ole, kun sinä ja sun kyrpäs. Herää jo fuckin' pahvi.

        PS. Ja joo, kerro kaverillesi/kavereillesi ihan mitä lystäät, who cares? Kyllä mä itse tiedän kuka mä olen ja millainen mä olen.


      • harmistunut mies
        äläolelapsellinen kirjoitti:

        Tai sitten sä vaan luulet, kun sä todella luulet, että kaikkia sen ystäviä kiinnostaa sun penikses. Kuule, tipu jo sieltä pilvilinnoistas, ei kiinnosta peniksesi eikä rintakarvasi, eikä niissä mitään ole, mitä ei ole jo nähty. Luuletko sä ettei muuta keskusteltavaa tyttöjen kesken ole, kun sinä ja sun kyrpäs. Herää jo fuckin' pahvi.

        PS. Ja joo, kerro kaverillesi/kavereillesi ihan mitä lystäät, who cares? Kyllä mä itse tiedän kuka mä olen ja millainen mä olen.

        Sitä en väitä että penikseni kiinnostaisi juuri ketään, mutta tiedän kyllä että tämäkin aihe on käsitelty. Naiset kun suorastaan ylpeilevät sillä mitä kaikkea he voivatkaan tyttöjen kesken puhua.


      • oho!
        harmistunut mies kirjoitti:

        Sitä en väitä että penikseni kiinnostaisi juuri ketään, mutta tiedän kyllä että tämäkin aihe on käsitelty. Naiset kun suorastaan ylpeilevät sillä mitä kaikkea he voivatkaan tyttöjen kesken puhua.

        Sullahan outo tuttavapiiri on.
        Kantsis varmaan valita naisensa tarkemmin. Tuollainen käytös on kuitenkin melko harvinaista, joten ihmetyttää, että sä pelkästään sellaisia naisia olet edes onnistunut kumppaneikses seulomaan.


      • harmistunut mies
        oho! kirjoitti:

        Sullahan outo tuttavapiiri on.
        Kantsis varmaan valita naisensa tarkemmin. Tuollainen käytös on kuitenkin melko harvinaista, joten ihmetyttää, että sä pelkästään sellaisia naisia olet edes onnistunut kumppaneikses seulomaan.

        Toivon että olet oikeassa siinä että se olisi harvinaista. Kaikkeen kurjuuteenkin tottuu, joten en ole oikein osannut edes tosissani haaveilla suhteessa jossa asiat olisivat luottamuksellisia. En vaan millään osaa yhdistää mielessäni luottamusta ja naista samaan pakettiin, valitettavasti. Enkä tarkoita että naiset juoruavat ilkeyttään, mutta harmittaa se silti.


      • ...........
        oho! kirjoitti:

        Sullahan outo tuttavapiiri on.
        Kantsis varmaan valita naisensa tarkemmin. Tuollainen käytös on kuitenkin melko harvinaista, joten ihmetyttää, että sä pelkästään sellaisia naisia olet edes onnistunut kumppaneikses seulomaan.

        "Sullahan outo tuttavapiiri on.
        Kantsis varmaan valita naisensa tarkemmin. Tuollainen käytös on kuitenkin melko harvinaista, joten ihmetyttää, että sä pelkästään sellaisia naisia olet edes onnistunut kumppaneikses seulomaan."

        Tuo käytös että puhutaan kavereille kaikki miehen intiimiasiat on naisilla erittäin yleistä, moni nainen ei vaan kerro siitä miehelleen.


      • ---------
        harmistunut mies kirjoitti:

        Toivon että olet oikeassa siinä että se olisi harvinaista. Kaikkeen kurjuuteenkin tottuu, joten en ole oikein osannut edes tosissani haaveilla suhteessa jossa asiat olisivat luottamuksellisia. En vaan millään osaa yhdistää mielessäni luottamusta ja naista samaan pakettiin, valitettavasti. Enkä tarkoita että naiset juoruavat ilkeyttään, mutta harmittaa se silti.

        että naiset vaatii mieheltä luotettavuutta, mutta itse mölisevät kaikki miehen intiimiasiat eteenpäin milloin millekin bestikselle, satunnaiselle puolitutulle jne?


      • oho!
        ........... kirjoitti:

        "Sullahan outo tuttavapiiri on.
        Kantsis varmaan valita naisensa tarkemmin. Tuollainen käytös on kuitenkin melko harvinaista, joten ihmetyttää, että sä pelkästään sellaisia naisia olet edes onnistunut kumppaneikses seulomaan."

        Tuo käytös että puhutaan kavereille kaikki miehen intiimiasiat on naisilla erittäin yleistä, moni nainen ei vaan kerro siitä miehelleen.

        Minä tiedän yhden tuollaisen naisen. Itse en tunne häntä niin hyvin, että olisin joutunut noita juttuja kuulemaan. Meillä on kuitenkin yksi yhteinen kaveri, ja hän on joskus maininnut miten kiusallista on kuunnella moisia puheita. Tiedän myöskin, ettei tälle naiselle kukaan uskalla mitään arkaluontoista kertoa. Jokainen hänen tuttunsa tietää, että ne asiat sitten leviäisivät ympäri kyliä.

        Mistä sinä muuten tiedät että: "Tuo käytös että puhutaan kavereille kaikki miehen intiimiasiat on naisilla erittäin yleistä, moni nainen ei vaan kerro siitä miehelleen." (Epäilen kyseessä olevan urbaanilegenda.)
        Itse en missään tapauksessa ilkeäisi käyttäytyä noin, eivätkä ystävänikään.


      • .........
        oho! kirjoitti:

        Minä tiedän yhden tuollaisen naisen. Itse en tunne häntä niin hyvin, että olisin joutunut noita juttuja kuulemaan. Meillä on kuitenkin yksi yhteinen kaveri, ja hän on joskus maininnut miten kiusallista on kuunnella moisia puheita. Tiedän myöskin, ettei tälle naiselle kukaan uskalla mitään arkaluontoista kertoa. Jokainen hänen tuttunsa tietää, että ne asiat sitten leviäisivät ympäri kyliä.

        Mistä sinä muuten tiedät että: "Tuo käytös että puhutaan kavereille kaikki miehen intiimiasiat on naisilla erittäin yleistä, moni nainen ei vaan kerro siitä miehelleen." (Epäilen kyseessä olevan urbaanilegenda.)
        Itse en missään tapauksessa ilkeäisi käyttäytyä noin, eivätkä ystävänikään.

        teekään, se on vain heidän mielestään heidän oikeutensa puhua "tyttöjen juttuja" toisin sanoen miehen intiimiasioita ilman että "tyhmät junttimiehet" ovat samassa seurassa häiritsemässä.


      • oho!
        ......... kirjoitti:

        teekään, se on vain heidän mielestään heidän oikeutensa puhua "tyttöjen juttuja" toisin sanoen miehen intiimiasioita ilman että "tyhmät junttimiehet" ovat samassa seurassa häiritsemässä.

        Mistä sinä tiedät noiden keskustelujen sisällön, jos naiset eivät niistä miehilleen kerro? Oletat, koska uskot tuohon urbaanilegendaan? Salakuuntelet?

        Oli miten oli: tyttöystäväsi kavereineen kuuluvat harvinaiseen vähemmistöön.


    • s.

      Onhan tuo nyt itsestäänselvää, että kavereilta saa sympatiaa. Niin sinäkin saat, kun harmittelet omille kavereillesi naisesi käytöstä.

      Joissakin fiksummissa kaveriporukoissa, voidaan asioita pohtia monelta kantilta (myös miehen kannalta). Yleensä nämä juorukellot eivät niitä fiksuja ole, ja heillä on muutenkin taipumus pitää kaikki yksityisasiansa levällään. He eivät yksinkertaisesti osaa pitää mitään omana tietonaan. Ei tuo kuitenkaan naisten keskuudessa niin tavallista ole, kuin sinusta ehkä tuntuu.

      Itse en missään tapauksessa levittelisi parisuhdeasioitani muille ihmisille. Omassa parisuhteessani, mies olisi herkemmin avautumassa ulkopuolisille kuin minä. Onneksi hän on kuitenkin pystynyt pitämään suunsa kiinni. (Hänen sukulaismiehensä avautui koko suvulle omista parisuhdeongelmistaan, ja minusta se oli kiusallista.)

    • Miesvastaus

      Riskinä tällaisessa on se, että kun parisuhdeongelmaa vatvotaan naisporukassa vain sen toisen osapuolen näkemyksen perusteella, niin kaikkihan toki tukevat naista ja syyllistävät miestä. Loppujen lopuksi naiselle jää psyykkauksen jälkeen vakaa tunne siiutä, että hänessä ei ole mitään vikaa ja mies on täysi paska ja suhde ajautuu yhä syvempään kriisiin tai jopa eroon, vaikka alkuperäisessä kiistatilanteessa korjaamista olisi puolueettomin silmin katsottuna ollut molempien toiminnassa, tai jopa enemmänkin naisen.

      • zippo-zeppo

        Tämä on omakin käsitykseni. Miesten kesken ei niin paljon pyritä silittelemään kaverin egoa, vaan usein ladotaan tauluun, että jätkä itsekin on tehnyt jotain mokia. On tullut vähän sellainen olo, että naisten setvintäsessioissa pyritään enimmäkseen saamaan kaverin oloa hyväksi, reiluudesta enemmän tai vähemmän tinkien


    • lottamari

      Koska on juoruileva, ajattelematon ja piittaamaton toisen tunteista. Sen tarkoitus on kai kiillottaa omaa egoa ja peitellä omaa vastuutaan suhteen ongelmiin. Hakea luultavasti vahvistusta omalle epävarmalle ja heikolle itsetunnolle kertomalla parisuhteeseen kuuluvia asioitaan ulkopuoliselle.

    • näinminätekisinjos..

      Emmä nyt kaikkea kyllä menis kertomaan :)
      Mutta kyllä me jutellaan mun parhaan ystävän kanssa myös meidän parisuhteista, ja tuetaan toisiamme, yritetään myös löytää eri näkökulmia asioihin, ja yleensä esim. kun ystäväni kertoo jostain, en yritä niinkään ottaa kantaa, tai kerätä muistiini yksityiskohtia miehestä (ei ne kuule kiinnosta niin paljon kun miehet kuvittelee, on teitä tässä nähty..), kun vaan olla läsnä ja kuunnella sillä tavalla ystävääni, jolla on jotain asiaa, ymmärrätkö? Ei aikuiset mistään munan koosta juttele, vaan jos seksissä on vaikka ongelma, niin ei se mikään naureskelun asia ole (ehkä jollekin pissikselle tai hieman muuten simppeleille..?) vaan mietitään voisiko sitä ratkaista... Etenkin jos se mies ei suostu millään tavalla. Tai sitten vaikka jos on jotain tilapäistä kriisiä tms. niin kannustetaan jaksamaan, että kyllä se siitä.

      Lisäksi monesti me yritetään kannustaa kyllä pysymään suhteessa ja ratkaisemaan ne ongelmat, jos niitä on, mutta tietenkin jos toinen on voinut pahoin, niin parempihan se on erota,-ja tietää ettei ole yksin. Me ollaan siis tunnettu jo vuosia ja vuosia. Muutaman ystävän kanssa jutellaan parisuhteista, yleisemmin, mutta vain yhden kanssa enemmän. Siinähän levittää omia asioitaan samalla, eikä kukaan halua kaikille suhteitaan jakaa. Tai kukaan, mutta suurin osa.

      Kyllä me ainakin tiedetään, että se on vaan sen toisen näkemys, ainahan se on. Kyllä me jo tiedetään, että kyse on tunteista ja jokainen parisuhde on PARIsuhde, koska siinä on kaksi.

      Ehkä sä olet sitten tehnyt jotain niin pahaa että sua hävettää? Vai mikä on? En mä ole koskaan kokenut niitä juttuja elämää suuremmiksi tai että sillä miehellä mitään hävettävää olisi, tosin enhän mäkään ihan kaikkea kerro, joten ehkä sun mimmis sitten kertoo, ja sillä on jotain kerrottavaakin silloin..?
      Kyllä mun miesystävät on tunnustaneet juttelevansa suhteista parhaan ystävänsä kanssa ja myös seksistä, eikä mua hävetä yhtään. Kyllä mä jopa tiedän, että ilkeyksissään musta on juoruiltu vääriä asioita, niin siis MIES, mutta mitä sitten: ei mua kuule liikuta mitä joku ulkopuolinen ajattelee.

      Niin, ehkä sulla ei ole kavereita? Parasta ystävää ainakaan, kenen kanssa voisi jutellakaan?
      Kannattaisi olla.

      Se on nimittäin tutkittu juttu, että tämä ns. juoruilu parantaa sydäntä. Kun saa jutella, vastoin käymiset pienenee ja olo helpottuu ja tuntee ettei ole yksin. Joskus asioita voi jakaa ystävän kanssa paremmin ja senkin voisi ottaa niin, ette koskaan ihan vaan yhden ihmisen päälle tarvitse kaikkea kaataa.
      Joku ehdotti tälläistäkin:"Riskinä tällaisessa on se, että kun parisuhdeongelmaa vatvotaan naisporukassa vain sen toisen osapuolen näkemyksen perusteella, niin kaikkihan toki tukevat naista ja syyllistävät miestä. Loppujen lopuksi naiselle jää psyykkauksen jälkeen vakaa tunne siiutä, että hänessä ei ole mitään vikaa ja mies on täysi paska ja suhde ajautuu yhä syvempään kriisiin tai jopa eroon, vaikka alkuperäisessä kiistatilanteessa korjaamista olisi puolueettomin silmin katsottuna ollut molempien toiminnassa, tai jopa enemmänkin naisen."

      Mutta kylllähän se niin on, että jos ei nainen osaa vielä erottaa psyykkausta eikä koskaan omia virheitään ja koko suhde on kavereitten kaadettavissa, niin sen sopiikin kaatua. Nimittäin ei kukaan aikuinen kyllä ihan noin menettele, vaan harkitsee itse, osaa kyllä erottaa psyykkaukset ja mitäs ne sellaiset kaverit edes ovat, jotka laumassa panettelevat vaan toista jne... Aika lapsellista sanon minä.

      Ehkä sitten on huono itsetunto, kun pelkää sitä juoruilua niin? En mä itse pelkää ja mulle se on ihan sama. Ne ihmiset ketkä ovat läheisiä, ovat sitä ja suhteessa, jos miehellä on paras ystävä, puhukoot ihan mitä lystää, loppujen lopuksi meidän asiat on meidän ja jos se nyt antaa vaikka jonkun kavereitten hajottaa jopa suhteen, niin ei ole niin lapsellinen mies minun arvoiseni.

      Kannattaako tuosta nyt niin murhetta ottaa, jospa vaan elää elämäänsä.

    • weemäistä

      Jotkut ihmiset ovat sellaisia, että kertovat omat käsityksensä kaikesta kaikille tyhjentävästi. Ikävä juttu.

    • Mies1985
    • nainen vaan

      Niin, onhan se pirun väärin, kun ei voi lirkutella naisen kavereita sitten ja selitellä, ettei nainen anna.. kaveri kun tietää, että syy on stondisongelmissa..

      • mies vaan

        Joo nyt mennään ojasta allikkoon... minulla ei ole potenssin tai koon kanssa mitään ongelmia.Päinvastoin.En myöskään flirttaile puolisoni kavereille,enkä yritä iskeä heitä.Kyse oli vain siitä,kun kaikki kerrotaan ja se alkaa vaikuttaa suhtautumiseeni puolison kavereihin.


      • oho!
        mies vaan kirjoitti:

        Joo nyt mennään ojasta allikkoon... minulla ei ole potenssin tai koon kanssa mitään ongelmia.Päinvastoin.En myöskään flirttaile puolisoni kavereille,enkä yritä iskeä heitä.Kyse oli vain siitä,kun kaikki kerrotaan ja se alkaa vaikuttaa suhtautumiseeni puolison kavereihin.

        Mikä sua pitää kiinni tuollaisessa juoruakassa?


      • .
        mies vaan kirjoitti:

        Joo nyt mennään ojasta allikkoon... minulla ei ole potenssin tai koon kanssa mitään ongelmia.Päinvastoin.En myöskään flirttaile puolisoni kavereille,enkä yritä iskeä heitä.Kyse oli vain siitä,kun kaikki kerrotaan ja se alkaa vaikuttaa suhtautumiseeni puolison kavereihin.

        Kertooko tyttöystäväsi sinulle omien kavereittensa yksityisasiat?
        Yleensä tuon tyyppiset naiset niin tekevät.


      • mies vaan
        . kirjoitti:

        Kertooko tyttöystäväsi sinulle omien kavereittensa yksityisasiat?
        Yleensä tuon tyyppiset naiset niin tekevät.

        Ei kerro.


      • ..........
        . kirjoitti:

        Kertooko tyttöystäväsi sinulle omien kavereittensa yksityisasiat?
        Yleensä tuon tyyppiset naiset niin tekevät.

        Eihän nainen voi kertoa kavereidensa intiimiasioita miehelleen, se olisi törkeää luottamuksen rikkomista. Miehen intiimiasiat taas ovat vapaata riistaa joilla saa herkutella kaikkien kanssa. Jos mies tästä valittaa, naiset sanovat häntä tunnevammaiseksi juntiksi jolla ei ole tunneälyä.


    • Hä?
      Siksi, ettei saa haluaamaansa vastakaikua? Siksi, ettei halua puida asioita? Siksi, että se on opittu toimintatapa?

      Siksi, että me ollaan erilaisia? Tapa käsitella asioita on erilainen?

      Mulle kertominen ja keskusteleminen selkiyttää asioita. Auttaa tajuamaan sitä omaa osuutta. Opettaa muuttamaan toimintatapoja. Helpottaa. Yhdistää.

      Jos kerran olet noin kypsä kaverisi tilitykseen, oisko reilumpaa sanoa se hälle suoraan?

    • Anonyymi

      Ihan ikuisesti yksinolleena miehenä uskon, että ”ystävät” näkee asioita kertomattakin. ”Ystävät” tietää jopa yksinolevistakin kaiken kertomatta. Kyse on vain siitä ettei haluta puuttua.

    • Anonyymi

      Jätkät kertovat intiimejä seksijuttujaan ällöttävästi. Eikö se ole väärin? Jätkät arvostelevat naisten kehoa ja ulkomuotoa kuin ameebat. Jos naiset kertovat toisilleen miehen henkisistä ominaisuuksista, niin mitä pahaa siinä on. Ystävätär on halvempi vaihtoehto kuin terapia.

      • Anonyymi

        Sinunkin kannattaisi valita seurasi paremmin kun tuollaisten jätkien seurassa olet viihtynyt.


    • Anonyymi

      Nais-narratiivin vahvistamistahan tuo on. Nimenomaan sanaton sopimus tyttöjen kesken että siskon näkemystä tuetaan.

      Näitä asioita ei puida edes ystävämiesten kanssa koska on riski että miehen neutraali näkökulma tuo esiin niitä piirteitä naisen toiminnassa joiden heikkouksia voidaan osoittaa.

      Nainen haluaa aivopieruilleen konformistisen vertaisryhmän ja kokoaa sellaisen samanlaisista. Yhteinen kupla "sallittavasta naiseilusta" vahvistaa jäseniään eikä turha analyysi tai loogisuus pääse pilaamaan hyväntuoksuisen häröpallon sisäistä konsensusta siitä että on ok olla perseestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      31
      1781
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1530
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1496
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1402
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe