Nainen ilman kavereita ihanteena.

Mies1985

Sellaisella naisella ei olisi naikkosystäviä joille juoruta joka sana,ele ja milli. En tarkoita että kaikki naiset tekisi niin tai ettei kukaan mies tekisi niin mutta riskittömänä on parempi elää.

Muita asioita jotka minua joskus tunnetasolla ärsyttää:
-Naisen kaverien hehkuttaminen maailmalle ja miehelle. Tämä alkaa melko penskana,kuten myös naisten hierarkioiden rakentaminen "ystävien" ja "kaverien" välille.
"Yyh,ystäväni on sairaana joten huolin sitä turhan takia vaikka en voi tehdä mitään".
"Rakastan ystäviäni! (En sinua)"
"Miksi se ei seisonut? Mälsää. Kysyn ystävättäriltä."

-Kun naisella ei ole kavereita niin teoriassa voidaan olettaa että mies saa sitten enemmän hellyyttä ja avautuu miehelle enemmän,kun kavereille ei voi. Nuoren naisen käytös kavereita kohtaan usein menee puolelle joka tulkittaisiin miesten välillä tapahtuvana jo homoudeksi.

-Kaverien priorisointi miehen yläpuolelle. On tietysti ymmärrettävää että naisen kaverit tarvitsevat myös aikaa mutta tämänkin asian voi hoitaa tyylikkäästi tai sillä tavalla että miehelle tulee kakkossijalle jääneen olo.

Nuo kaksi yllä mainittua eivät suoranaisesti ole väärin siinä mielessä että niitä mielestäni olisi pakko muuttaa mutta näin miehenä ne ovat sellaisia juttuja joihin on vaikea samaistua (miehen tekeminä tulkittaisiin helposti hintahtaviksi ja hassuiksi) ja sen takia ärsyttäviä.

Nuo ovat teoreettisia hyviä puolia mitä tuli mieleen. Huonojakin voi olla.

Keskustelkaa.

60

2471

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M20

naisviha sua vaivaa? Kirjottelet täällä eri nimimerkeillä pitkiä tarinoita päivittäin miten naisten kaikki piirteet on ihan perseestä? Onko sulla omaa elämää lainkaan?
      Selvää on että sut on jätetty ja elät puutteessä. Mitä muuta?

• n vastaa

Viekö se sinulta tilaa, jos jollakulla on omia ajatuksia? Ihan hyviä ajatuksia, mielestäni, ap:llä oli.
        Otatko kaiken niin henkilökohtaisesti, että pitää kommentoida aggressiivisesti?

• Muttamuttamutta

Niin, olisihan se kivaa, että naisella ei olisi elämää. Silloinhan se tekisi sulle ruokaa himassa, kertoisi elämästään (eli mistä??) sulle ja hellis vaan sua. Silloin sun ei tarvitsisi olla mustasukkainen sen kavereille (koska sulla on huono itsetunto ja ei yhtään kaveria itsellä).

Eikö susta ole hyvä, että naisella on ystäviä? Silloin voi pahanpäivän tullen nojata ystävän olkapäähän ja purkaa mieltää, saada lohdutusta ja neuvoja elämään. Miehet kun monesti jättää tai pettää ja silloin se kaveri ystävä on kultaakin kalliimpi. Miehethän tekevät vastaavassa tilanteessa itsarin tai alkavat juomaan, koska ei ole niitä ystäviä tai niille ei ainakaan voi vaikeista asioista puhua. Kumpi onkaan parempi tapa elää?

Ja vaikka sitä olisikin onnellisessa parisuhteessa, niin kyllä sitä kaipaa välillä naistenjuttuja, haluavathan miehetkin mennä katsomaan urheilua yhdessä jne.

On tervettä, että parisuhteen ulkopuolellakin on elämää, jotta pysyy vireänä, aktiivisena ja parisuhdekin virkistävänä. Ihmisaivot tarvitsevat haasteita, virikkeitä ja sitokyvynrajoille menemistä, että ne toimivat hyvin ja kehittyvät. Sinulle on nyt haaste hyväksyä naisen ystävät, ota se aivojumpan ja sopeutumiskyvyn kehityksen kannalta.

• nainentoinen

kyllä mä tajuan tuota aloittajaa. Kuulostaa aika teinimeiningiltä, jos noin pitää ystäviä hehkuttaa.
        Tietysti on hyvä, että naisella on ystäviä, mutta en minä tuolla tavalla heistä koskaan puhu miehelleni. Puhutaan kyllä kaikenlaista naisten kanssa keskenämme, mutta ei niistä raportoida yksityiskohtaisesti miehelle. Eikä mun tartte hehkuttaa että rakastan ystäviäni! ne on tärkeitä kyllä, ja sillä selvä.
        Mutta kyllä se mies on kuitenkin se ykkönen.

Kuulostaa tuossa aloittaja tapauksessa että aika nuorista ihmisistä on kyse. Ja jos tuollainen tyttöystävä on, niin vaikuttaisi että ei ole kovinkaan tosissaan, jos noin selvästi on ystävät paljon tärkeämpiä.

• Muttamuttamutta
        nainentoinen kirjoitti:

kyllä mä tajuan tuota aloittajaa. Kuulostaa aika teinimeiningiltä, jos noin pitää ystäviä hehkuttaa.
        Tietysti on hyvä, että naisella on ystäviä, mutta en minä tuolla tavalla heistä koskaan puhu miehelleni. Puhutaan kyllä kaikenlaista naisten kanssa keskenämme, mutta ei niistä raportoida yksityiskohtaisesti miehelle. Eikä mun tartte hehkuttaa että rakastan ystäviäni! ne on tärkeitä kyllä, ja sillä selvä.
        Mutta kyllä se mies on kuitenkin se ykkönen.

Kuulostaa tuossa aloittaja tapauksessa että aika nuorista ihmisistä on kyse. Ja jos tuollainen tyttöystävä on, niin vaikuttaisi että ei ole kovinkaan tosissaan, jos noin selvästi on ystävät paljon tärkeämpiä.

Jos tää on se sama mies1985, joka täällä koko ajan keksii mitä jännempiä juttuja, niin enpä usko, että kukaan nainen on oikeasti hänelle noin sanonut. Ja vaikka sanoisikin, että rakastaa ystäviään, niin ei kait se tarkoita, ettei rakasta miestään. Miksi tarkoittaisi?

Kyllä tottakai se parisuhde on tärkein suhde maailmassa, mutta ei sen pitäisi olla ainoa. Muuten on aika yksipuolinen elämä ja tyhjän päällä, jos toinen vaikka liukastuu ja kuolee.

• nainentoinen
        Muttamuttamutta kirjoitti:

Jos tää on se sama mies1985, joka täällä koko ajan keksii mitä jännempiä juttuja, niin enpä usko, että kukaan nainen on oikeasti hänelle noin sanonut. Ja vaikka sanoisikin, että rakastaa ystäviään, niin ei kait se tarkoita, ettei rakasta miestään. Miksi tarkoittaisi?

Kyllä tottakai se parisuhde on tärkein suhde maailmassa, mutta ei sen pitäisi olla ainoa. Muuten on aika yksipuolinen elämä ja tyhjän päällä, jos toinen vaikka liukastuu ja kuolee.

tarkoitin, että kyllä siis mun mielestäkin naisella saa, ja pitääkin olla ystäviä.

Mutta tuo tapa jos niistä noin puhutaan/hehkutetaan ja selvästi mies jää kakkoseksi, ja melkein kokonaan paitsioon.
        Teininä ihan okei tuollainen ja silloin ihan normaaliakin että kaverit ovat ykkösiä.

Mutta jos aletaan seurustella ja on oikeasti rakastunut, niin ei touhu silloin tuollaista ole.

• Mies1985
        nainentoinen kirjoitti:

tarkoitin, että kyllä siis mun mielestäkin naisella saa, ja pitääkin olla ystäviä.

Mutta tuo tapa jos niistä noin puhutaan/hehkutetaan ja selvästi mies jää kakkoseksi, ja melkein kokonaan paitsioon.
        Teininä ihan okei tuollainen ja silloin ihan normaaliakin että kaverit ovat ykkösiä.

Mutta jos aletaan seurustella ja on oikeasti rakastunut, niin ei touhu silloin tuollaista ole.

Omaan kokemuspohjaani liittyy melkoisesti teininaisia,ei kuitenkaan mitään laittomia.

• Valitettavasti asia on niin, että kumppaneita tulee ja menee, mutta ystävät ovat ikuisia. Siihen ei luulisi yhdelläkään olevan nokan koputtamista. Kyllä minä ainakin seurustellessa tapaan kavereitani normaalisti, kuten ennen seurusteluakin. Mies ei ole minulle se ykkönen aina ja kaikkialla. Onhan se mukavaa, että on joku jota rakastaa ja joka rakastaa minua, mutta rakastan myös ystäviäni ja kylle ne minun kohdallani menee kumppanin edelle. Varsinkin silloin jos mies haluaa koko ajan olla kuin Majakka ja Perävaunu.

Jokainen haluaa ja tarvitseekin omaa aikaa, oli se sitten kavereittensa kanssa tai yksikseen, ilman kumppania. Ketään ei voi vaatia olemaan kumppaninsa kanssa 24/7, koulussa ja töissäkin pitäisi käydä sekä hoitaa kotiaan, vaikka asuisikin yksikseen. Tapailinkin tuossa parisen kuukautta erästä miestä, joka olisi jatkuvasti halunnut nähdä. Heti töiden jälkeen, viikonloppuisin, iltaisin piti pysytellä valveilla että hän pääsee töistä ja itse kun nousen ennen kuutta töihin niin tuli aika rankaksi kun kaveri pääsee klo 23 iltavuorosta niin meikälikan selkänahasta otettiin nukkuminen pois.

Loppujen lopuksi päätin tapailun siihen, kun hän alkoi vihata kavereita. Haukkui heitä, nälvi ja arvosteli koko ajan, jolloin ilmoitin hänelle, ettei kannata viedä suhdetta yhtään pidemmälle. Mikäli hän ei ajattele kuin omaa napaansa niin on ihan turha jatkaa. Onneksi tuostakin tapauksesta on jo aikaa ja olen tyytyväinen siihen, että osaan pitää puoleni miestä vastaan. Juuri tämmöisten miesten varalle on hyvä olla ne kaverit. Yksikseen on hyvä olla, mutta jos haluaa kontakteja niin sitten on kaverit sitä varten :)

• näkökantasi !

Kavereita tulee ja menee.Ystävät pysyvät.Kun ikää tulee ja perheen perustaminen alkaa kiinnostaa ei enää voi olla tärkeysjärjestys tuo!Kovin teini-ikäiselta vaikutat?Kypsä aikuinen ihminen ei tarvitse isoa kaveriporukkaa ympärilleen vaan uskaltaa jo elää itsenäistä elämää!

• SBY

alatko mun kanssa suhteeseen?Lupaan että saat mennä ihan miten haluut ja kaveerata kenen kanssa haluut.Soitat sitten kun tarttet "rakkautta" ;)

• näkökantasi ! kirjoitti:

Kavereita tulee ja menee.Ystävät pysyvät.Kun ikää tulee ja perheen perustaminen alkaa kiinnostaa ei enää voi olla tärkeysjärjestys tuo!Kovin teini-ikäiselta vaikutat?Kypsä aikuinen ihminen ei tarvitse isoa kaveriporukkaa ympärilleen vaan uskaltaa jo elää itsenäistä elämää!

päättynyt jo vuosia sitten. Taidat olla vaan kateellinen vanha ämmä, jolla 3 kersaa, alkoholisoitunut mies ja kaverit lähteneet livohkaan koska passasit miestäs etkä viettänyt aikaa heidän kanssaan. Sori vaan, mutta minä en koskaan laita miestä ystävien saatikka kavereiden edelle! Ja lapsista ei ole pelkoa, koska niitä en hanki, joten väitteeltäsi putosi pohja :) Jos tuolla tavalla puhut kaikille, en yhtään ihmettele, että olet katkeroitunut mutta älä minulle kosta! Itse elämäsi valitsit, kärsi tai lähde! ;)

• SBY kirjoitti:

alatko mun kanssa suhteeseen?Lupaan että saat mennä ihan miten haluut ja kaveerata kenen kanssa haluut.Soitat sitten kun tarttet "rakkautta" ;)

ja lapseton, harkitsen asiaa :D

Jos nainen ei sinua rakasta tai rakkaus on hiipunut, niin voit jäädä kakkoseksi myös naisen harrastuksille tai perheelle.

• Aikuinen nainen

Pois teinien palstalle täältä piipittämästä!!

• ok?

No käyppä sitten samalla ajamassa Miehen logiikasta 17 v perseentarjoajatyttöset pois.

• mitään omaa, tahdot

omistaa hänet kokonaan. Se on turn-off miehessä. Kyllä miehellä pitää sen verran olla itsetuntoa että anisella on omat menot, omat kaverit yms. Äläkä jauha chaissea, ei kaikki naiset jourua poikaystävistään selän takana. En itse koskaan puhu miesystäväni ja minun ongelmista muille, ne ovat henkilökohtaisia asioita.

• veli hopea__

"Keskustelkaa"

Ulkomaalainen kiinteä tissinen/perseinen muija joka ei puhu sanaakaan suomea ja vain pari sanaa englantia. Toimii. Joo, ne on sun kanssa vaan rahasta, mutta sillä seikalla ei ole käytännössä mitään väliä. Suomalaisia muijia tuo "maahantuonti" ottaa selkeästi päähän, mutta aika pitkälti heidän oman miehiä halventavan käytöksen tulosta. Ihan samalla tavalla firmatkin tiputtavat hinnat vasta sitten kun vastaavaa tuotetta aletaan tuomaan ulkomailta halvemmalla. Kilpailu pitää hinta/laatu suhteen kurissa.

• estää...

omaa kieltään puhuville juoruamasta miehen surkeista sänkytaidoista?

Käsittääkseni ap. haluaa muijan kyllä juttelevan itselleen (kielitaidoton ei siis käy), mutta ei toisille naisille (erityisen epäsosiaalinen on hänen toiveensa).

• ...

Thaikkumuijat ne vasta toistensa kanssa kaveeraavatkin ja kaverit, perhe Thaimaassa ja jopa naapurin paremmin tienaava Pentti on PALJON sinua tärkeämpää. Laita vain rahasi kiinni Thaimaalaiseen tuontivaimoon, joka lähtee heti kun on Suomeen päässyt ja löytänyt paremmin toimeentulevan äijän itselleen tai vaikka pari.

• <3 <3 <3 <3
        ... kirjoitti:

Thaikkumuijat ne vasta toistensa kanssa kaveeraavatkin ja kaverit, perhe Thaimaassa ja jopa naapurin paremmin tienaava Pentti on PALJON sinua tärkeämpää. Laita vain rahasi kiinni Thaimaalaiseen tuontivaimoon, joka lähtee heti kun on Suomeen päässyt ja löytänyt paremmin toimeentulevan äijän itselleen tai vaikka pari.

joku otti taas vitsistä itseensä

• poika hyvä!

Kuulehan poika! Joudun valitettavasti kertomaan, että tämän on vasta alkua: Naisille nimittäin, kaikkina ikäkausina, omat ystävät ovat kaikki kaikessa. Ystävät eivät kuintenkaan kilpaile miehen kanssa, ystävät ovat erikseen.

Myös miehellä on kaverinsa, tai on olematta, riippuu persoonasta. Eli on toki sellaisia naisiakin, joilla ei ole henk.koht. ystäviä. Jos et siedä naisen ystävyyssuhteita, selvitä ensin, onko naisella ystäviä, ja aloita vasta sitten seurustelu...

• Va-Nil-La

kavereita, niin joka kerta kun naisella on huono päivä niin yksin mies ottaa vastaan sen kaiken kiukuttelun ja ahdistuksen. Mikä on vielä pahempaa, jos naisella ei ole kavereita kenelle puhua sen aiheuttaneesta asiasta.

Lisäksi voisi kysyä, että miten ikävä ihminen sellainen ihminen on, jolla ei ole kavereita? Mitä hänellä olisi miehellekään annettavanaan? Ja ehkä se olisi aluksi kivaa, mutta sitten kun te olisitte vuodenkin vain viettäneet aikaa toistenne kanssa ja teillä ei olisi ketään muuta, joiden kanssa jutella kuin toisenne, niin luulen, että tulisitte molemmat hulluiksi.

Kyllähän sitä paitsi miehetkin(varsinkin nuoret) pistää kaverit naisen edelle!

• Mies1985

Kuin että siitä on pitkä aika kun minulla viimeksi oikeita kavereita oli. Yläasteikäisenä oli kyllä kiusaajakavereita ja jotkut sukulaiset ovat läheisiä mutta siinä se.
        -
        Netissä kyllä on,ja vaikka jonkun tuntemattoman miehen kirjoitukseen esim.täällä voi joskus yhtyä ja hetken olla mukavaa kun joku vaikuttaa olevan samalla aaltopituudella. Naisen kanssa ei ole ihan samanlaista. Lyhyt flirtti tai katsaus vain saa mielen haikeammaksi.

• BarB82
        Mies1985 kirjoitti:

Kuin että siitä on pitkä aika kun minulla viimeksi oikeita kavereita oli. Yläasteikäisenä oli kyllä kiusaajakavereita ja jotkut sukulaiset ovat läheisiä mutta siinä se.
        -
        Netissä kyllä on,ja vaikka jonkun tuntemattoman miehen kirjoitukseen esim.täällä voi joskus yhtyä ja hetken olla mukavaa kun joku vaikuttaa olevan samalla aaltopituudella. Naisen kanssa ei ole ihan samanlaista. Lyhyt flirtti tai katsaus vain saa mielen haikeammaksi.

Ymmärrän sua.

Itse oon tosi erakkoluonteinen. Oon silti naimisissa, lapsi ja koira.

Koira on mun paras ystäväni (mieheni sanoi sen olevan tosi outoa, :)). Lapseni kanssa vietän mielellään aikaa. Ja myös mieheni kanssa.
        Muita en kaipaa.

Miehelläni taas on paljon kavereita ja ystäviä, mikä on hyvä, niin saan aikaa olla yksin. Tarvitsen yksinoloa, mutta olen myöntänyt, että tarvitsen myös miestäni. Ennen en tarvinnut ketään.

Kaveruussuhteet päättyvät heti alkuunsa, koska en viitsi niiden jatkumisen eteen tehdä "mitään". Ystäviä on vuosien varrelta jäänyt pari joiden kanssa satunnaisesti olen yhteydessä.

Ennen joskus itkin, kun ei ole kavereita. Mutta pakkohan se oli tajuta, että miksi itkeä, kun kyllähän niitä kavereita ja ystäviä enemmän olisi jos niitä oikeasti tarvitsisi ja kaipaisi.

Kyllä sä vielä löydät sun ihmisen tai ihmiset jos heitä kaipaat.

• sehän se

Mulla ei ole kavereita, en vaan osaa ystävystyä naisten kanssa, kai olen niin ikävä ihminen sitten ettei kukaan halua ola edes mun kaveri :) Ratkon kyllä mielummin suhdetta käsittelevät asiat suoraan miehen kanssa kuin juttelen niitä ympäriinsä, kai siinä voi oma olo helpottua jos keskustelee asioista kavereiden kanssa mut ei ne sillä kyl ratkea. Taidan olla aika riippa sit miehelleni joutuu raukka puhumaan mun kanssani asioista :) Mut toisaalta kiva kuulla että maailmassa ihan oikeesti voisi olla ihmisiäkin jotka ei ajattele et ihminen jolla ei ole ystäviä ois jotenkin outo vaan hyväksyisi sellaisen jopa
        suhteeseen :) On mulla ollut muutama kaveri kun mieheni tapasin mutta mun kaveri suhteet ei vaan kestä pitkään. En vain ole niin sosiaalinen ihminen et oisin saanut hankituksi itselleni joukon kavereita, mikä on nykyaikana ainakin kovin tuomittavaa. Mutta sekin on ihan totta jos ei ole yhtään muuta puhukaveria kuin se puoliso niin hulluksihan siinä lopulta tulee.

• selkeästi..

alemmuuskompleksi. Jotkut kaltaisesi miehet hakemalla hakevat yksinäisiä, alistuvia (ja ehkä vähän vinksahtaneita) naisia ja valittavat sitten, kun ei olekaan kivaa.

• psykotouhua

Pelottavaa, että joku on noin sairaalloisen mustasukkainen, ettei saisi edes kavereita olla. Huh huh..juoksisin kyllä karkuun ja tosi vauhdikkaasti, jos joku mies alkaisi alkuperäisen kirjoittajan juttuja puhumaan :P Henkeni hädässä pakenisin kyllä.

• Mies1985

Aloitusviestissä että ongelmat ovat "teoreettisia" eivätkä välttämättä koske kaikkia naisia,ja että huonojakin puolia voi kaverittomassa naisessa olla. Siis tarkoitus oli herättää keskustelua asiasta.

En oikeasti edellytä miltään naiselta 'yksinäisyyttä' mutta mielestäni on luonnollista että tuollaiset asiat voi mielessä käydä. Joskus noita ongelmia voi eteen tulla,mistä mainitsin. Naisia ilman kavereita on niin vähän että on vaikeaa muodostaa mitään suurta tilastollista analyysiä mutta selvästi negatiivisia asioita kuten intiimeistä asioista juoruaminen kavereille ei tietenkään voi tapahtua jos niitä kavereita ei ole.

• niin.
        Mies1985 kirjoitti:

Aloitusviestissä että ongelmat ovat "teoreettisia" eivätkä välttämättä koske kaikkia naisia,ja että huonojakin puolia voi kaverittomassa naisessa olla. Siis tarkoitus oli herättää keskustelua asiasta.

En oikeasti edellytä miltään naiselta 'yksinäisyyttä' mutta mielestäni on luonnollista että tuollaiset asiat voi mielessä käydä. Joskus noita ongelmia voi eteen tulla,mistä mainitsin. Naisia ilman kavereita on niin vähän että on vaikeaa muodostaa mitään suurta tilastollista analyysiä mutta selvästi negatiivisia asioita kuten intiimeistä asioista juoruaminen kavereille ei tietenkään voi tapahtua jos niitä kavereita ei ole.

Olisihan se järkyttävää, jos kaikki tietäisivät kuinka pieni muna sinulla on. Toistaiseksi ei ole ollut pelkoa, vai kuin?

Onko sinulla itselläsi muuten ystäviä?

• Mies1985
        niin. kirjoitti:

Olisihan se järkyttävää, jos kaikki tietäisivät kuinka pieni muna sinulla on. Toistaiseksi ei ole ollut pelkoa, vai kuin?

Onko sinulla itselläsi muuten ystäviä?

Sinua loukkaa se että olen sitä mieltä ettei asioita joihin esim.'munan' koko voi kuulua tarvitse kotkottaa kavereiden kesken.

• mukaan
        Mies1985 kirjoitti:

Sinua loukkaa se että olen sitä mieltä ettei asioita joihin esim.'munan' koko voi kuulua tarvitse kotkottaa kavereiden kesken.

tuon tyyppinen "kotkotus" on miesten keskuudessa paljon yleisempää kuin naisten. Miehethän ne toisilleen "saamisillaan" ja "millainen se on sängyssä" -jutuilla keskuvat (=juoruavat).

• Julia
        Mies1985 kirjoitti:

ja niin tarvitset sinäkin. Tyttöystäväsi ei voi kuitenkaan olla ainoa ystäväsi etkä sinä voi olla tyttöystäväsi ainoa ystävä. Naiset voivat toki "rakastaa" naisystäviään, mutta ei koskaan samalla tavalla kuin miestä rakastetaan. Naisen voi kahlita, mutta rakastamaan ketään ei voi pakottaa. Eikä se, ettei naisella ole ystäviä ole tae hänen rakkaudestaan. Ystävillä on oma erityinen tehtävä ihmisen elämässä, mutta rakastettua ystävät eivät koskaan korvaa. Sinunkin pitäisi saada itsellesi ystäviä, niin huomaisit etteivät ne niin vaarallisia ole.

• katsos
        mukaan kirjoitti:

tuon tyyppinen "kotkotus" on miesten keskuudessa paljon yleisempää kuin naisten. Miehethän ne toisilleen "saamisillaan" ja "millainen se on sängyssä" -jutuilla keskuvat (=juoruavat).

Miehet sanoo panoistaan toisille miehille "Oli ihan vitun hyvä pano" tai "Ihan OK".

Naiset taas kuvailee toisille naisille miehen ja koko toimituksen yksityiskohtaisesti ekasta sekunnista aina siihen saakka kun herättiin aamulla toisen vierestä.

• Ikäloppu M

on normaalia molemmille sukupuolille laittaa kaverit kumppanin edelle mutta naimisiin jos mennään ja perhettä kun tulee niin sitten täystyis vähän korjata asennetta.Miksi edes seurustella jos kaverit on tärkeämpiä?

Eniten ongelmia syntyy yleensä sitten jos ne edelle menevät kaverit vielä sattuu olemaan vastakkaista sukupuolta....

• ne ystävät ovat tärkeitä. Olkoon kakaroita vaikka millainen liuta, on se varmasti mukavaa päästä välillä kahveelle ystävien luokse, päiväkävelylle tai mitä nyt perheelliset naiset ja miehet tekevätkään. Onhan se kumppanikin tärkeä, mutta ei sekään ole maailman napa loppujen lopuksi. Jos tuntee, että tarvitsee suhteessa happea, niin sitten sitä happea on saatava. Jos kumppani alkaa poikkiteloin, ei sellaista tarvitse katsella. Eikun pihalle ja erot vetämään! Se on helppoa nykyaikana ja vahvaluonteiset ja itsenäiset ihmiset pärjäävät yksinhuoltajina aivan mainiosti! Turha itkeä lainoja sun muita. Kyllä kaksi aikuista ihmistä saavat asiat selvitettyä, huoltajuus, lainat sun muut, jos vain haluavat. Jos eivät, on raastupa sitä varten.

Narsistinen ihminen haluaa sulkea kumppaninsa täysin ulkomaailmasta, kavereistaan, sukulaisistaan jopa työstään ja sitä en kattelisi hetkeäkään! Jos joskus avioidun, teen miehelle selväksi, että minulla on ystäviä, joiden kanssa vietän aikaa silloin tällöin ja jos hänellä on, viettäköön aikaa heidän kanssaan. Ei tartte meikälikan naamaa katsoa päivästä toiseen *naur* Johan siinä erokin tulee :D Jos ei miehelle kelpaa, niin aina voi lähteä, en pakota ketään olemaan kanssani enkä pakolla jää suhteeseen, jossa on paha olla.

Ei pidä tehdä kaikkea niin vaikeaksi, ystävä hyvä! Ihan rennosti vaan niin kaikki sujuu :)

• <3 <3 <3 <3
        Kiara_85 kirjoitti:

ne ystävät ovat tärkeitä. Olkoon kakaroita vaikka millainen liuta, on se varmasti mukavaa päästä välillä kahveelle ystävien luokse, päiväkävelylle tai mitä nyt perheelliset naiset ja miehet tekevätkään. Onhan se kumppanikin tärkeä, mutta ei sekään ole maailman napa loppujen lopuksi. Jos tuntee, että tarvitsee suhteessa happea, niin sitten sitä happea on saatava. Jos kumppani alkaa poikkiteloin, ei sellaista tarvitse katsella. Eikun pihalle ja erot vetämään! Se on helppoa nykyaikana ja vahvaluonteiset ja itsenäiset ihmiset pärjäävät yksinhuoltajina aivan mainiosti! Turha itkeä lainoja sun muita. Kyllä kaksi aikuista ihmistä saavat asiat selvitettyä, huoltajuus, lainat sun muut, jos vain haluavat. Jos eivät, on raastupa sitä varten.

Narsistinen ihminen haluaa sulkea kumppaninsa täysin ulkomaailmasta, kavereistaan, sukulaisistaan jopa työstään ja sitä en kattelisi hetkeäkään! Jos joskus avioidun, teen miehelle selväksi, että minulla on ystäviä, joiden kanssa vietän aikaa silloin tällöin ja jos hänellä on, viettäköön aikaa heidän kanssaan. Ei tartte meikälikan naamaa katsoa päivästä toiseen *naur* Johan siinä erokin tulee :D Jos ei miehelle kelpaa, niin aina voi lähteä, en pakota ketään olemaan kanssani enkä pakolla jää suhteeseen, jossa on paha olla.

Ei pidä tehdä kaikkea niin vaikeaksi, ystävä hyvä! Ihan rennosti vaan niin kaikki sujuu :)

"Narsistinen ihminen haluaa sulkea kumppaninsa täysin ulkomaailmasta, kavereistaan, sukulaisistaan jopa työstään ja sitä en kattelisi hetkeäkään! Jos joskus avioidun, teen miehelle selväksi, että minulla on ystäviä, joiden kanssa vietän aikaa silloin tällöin ja jos hänellä on, viettäköön aikaa heidän kanssaan."

Lyödäänkö vetoa että sinä tulet olemaan tuo narsisti, jos joskus avioidut? Kumma homma mutta miehestä tulee hyvä vasta sitten kun se on naimisissa, nainen on hyvä vain jos se ei ole naimisissa. Siksipä näitä ukkomiehien perässä juoksijoita riittää ja miehiä kyseiset muijat kiinnostaa enemmän kuin se oma. Poikkeus vahvistaa säännön.

• <3 <3 <3 <3 kirjoitti:

"Narsistinen ihminen haluaa sulkea kumppaninsa täysin ulkomaailmasta, kavereistaan, sukulaisistaan jopa työstään ja sitä en kattelisi hetkeäkään! Jos joskus avioidun, teen miehelle selväksi, että minulla on ystäviä, joiden kanssa vietän aikaa silloin tällöin ja jos hänellä on, viettäköön aikaa heidän kanssaan."

Lyödäänkö vetoa että sinä tulet olemaan tuo narsisti, jos joskus avioidut? Kumma homma mutta miehestä tulee hyvä vasta sitten kun se on naimisissa, nainen on hyvä vain jos se ei ole naimisissa. Siksipä näitä ukkomiehien perässä juoksijoita riittää ja miehiä kyseiset muijat kiinnostaa enemmän kuin se oma. Poikkeus vahvistaa säännön.

Sanoppas, missä kohdassa lukee, että suljen miehen elämästä ystävät? Enkös kirjoittanutkin, että miehellä juuri PITÄÄ olla ystäviä, ettei kaikki aika mene sen muijan ja muksujen kanssa himassa. Taidat olla lukihäiriöinen, jos et osaa lukea selvää tekstiä :D

"miehestä tulee hyvä vasta sitten kun se on naimisissa, nainen on hyvä vain jos se ei ole naimisissa. Siksipä näitä ukkomiehien perässä juoksijoita riittää ja miehiä kyseiset muijat kiinnostaa enemmän kuin se oma. Poikkeus vahvistaa säännön. " Miten kyseinen teksti liittyy minuun? Olenko antanut sellaisen kuvan, että juoksen ukkomiesten perässä? Mistä päättelet että olen "hyvä" ilman parisuhdetta? Perustele väitteesi ennen kuin lauot suustas bullshittiä :D

• mulkero #1
        Kiara_85 kirjoitti:

Sanoppas, missä kohdassa lukee, että suljen miehen elämästä ystävät? Enkös kirjoittanutkin, että miehellä juuri PITÄÄ olla ystäviä, ettei kaikki aika mene sen muijan ja muksujen kanssa himassa. Taidat olla lukihäiriöinen, jos et osaa lukea selvää tekstiä :D

"miehestä tulee hyvä vasta sitten kun se on naimisissa, nainen on hyvä vain jos se ei ole naimisissa. Siksipä näitä ukkomiehien perässä juoksijoita riittää ja miehiä kyseiset muijat kiinnostaa enemmän kuin se oma. Poikkeus vahvistaa säännön. " Miten kyseinen teksti liittyy minuun? Olenko antanut sellaisen kuvan, että juoksen ukkomiesten perässä? Mistä päättelet että olen "hyvä" ilman parisuhdetta? Perustele väitteesi ennen kuin lauot suustas bullshittiä :D

Ensinnäkin, haista sinä lehmä vittu.

Toisekseenkin, halusin vain lyödä vetoa siitä että sinä tulet olemaan se narsisti joka haluaa sulkea mieheltä sen oman elämän. Näin käy avioliitossa aina, NAINEN on se joka haluaa täyden kontrollin ja mies haikailee vapautensa perään, muistelee kaiholla aikoja jolloin sai vapaasti mennä lätkäpeliin ja sen jälkeen kavereiden kanssa oluelle.

Kyseinen teksti ei liittynyt sinuun yhtään mitenkään. Älä suotta kuvittele olevasi maailman napa.

• mulkero #1 kirjoitti:

Ensinnäkin, haista sinä lehmä vittu.

Toisekseenkin, halusin vain lyödä vetoa siitä että sinä tulet olemaan se narsisti joka haluaa sulkea mieheltä sen oman elämän. Näin käy avioliitossa aina, NAINEN on se joka haluaa täyden kontrollin ja mies haikailee vapautensa perään, muistelee kaiholla aikoja jolloin sai vapaasti mennä lätkäpeliin ja sen jälkeen kavereiden kanssa oluelle.

Kyseinen teksti ei liittynyt sinuun yhtään mitenkään. Älä suotta kuvittele olevasi maailman napa.

Siivoas, poju suutas vähän. Eikö äitis ole opettanut käytöstapoja? Vai onko kenties ollut sellainen nainen, joka jakaa itseän monille miehille ja olet yhden heistä siittämä äpärä? No, kuinka vaan. Mielipiteensä jokaisella mutta turha siinä on ketään nimitellä. Tuskin olet yhtään minua parempi ihminen.

En ole väittänytkään itseäni maailman navaksi. Missä niin lukee? Sinulla taitaa olla kokemusta avioliitosta, jossa olit siellä tossun alla ja näköjään pahastikin. Älä kuule kosta kaikille naisille, jos yksi oli paskamainen. Syyttömiä me muut ollaan sinun huonoon vaimovalintaan.

Kuten aikaisemmin kirjoitin, minä itse olin se, joka jätti narsistin. En väittänyt itseäni narsistiksi. Olen kylläkin itsenäinen ja helvetin kovaluonteinen muija, mutta ensimmäistä kertaa joku väittää minua narsistiksi. Otan tuon kohteliaisuutena ;) Tai mikä minä olen häntä narsistiksi sanomaan? En ole mikään lääkäri joka sanelee ihmisten luonnehäiriöt *naur*

Minun puoestani mies saa vaikka painua Italiaan kavereitensa kanssa, kunhan ei edes ehdota, että lähtisin mukaan. Minua kun ei kiinnosta mökkeilyt eikä sen puoleen matkustaminenkaan. Joten mies saa aivan vapaasti juosta riennoissaan ilman, että tämä ämmä roikkuu mukana. Ja itse vaadin samaa, että saan liikkua missä vaan ja kenen kanssa vaan, koska hänkin saa tehdä niin. Hyvä diili eikö? :D

Ikävää jos Sinulla on ollut surkea kumppani mutta hei! Elämä jatkuu! Ei kannata surkutella ja itkeä sellaisen perään, joka ei arvostanut Sinua. Löydät paremman vielä. Onnea etsintään! ;)

• katsopa tätä
        Kiara_85 kirjoitti:

Siivoas, poju suutas vähän. Eikö äitis ole opettanut käytöstapoja? Vai onko kenties ollut sellainen nainen, joka jakaa itseän monille miehille ja olet yhden heistä siittämä äpärä? No, kuinka vaan. Mielipiteensä jokaisella mutta turha siinä on ketään nimitellä. Tuskin olet yhtään minua parempi ihminen.

En ole väittänytkään itseäni maailman navaksi. Missä niin lukee? Sinulla taitaa olla kokemusta avioliitosta, jossa olit siellä tossun alla ja näköjään pahastikin. Älä kuule kosta kaikille naisille, jos yksi oli paskamainen. Syyttömiä me muut ollaan sinun huonoon vaimovalintaan.

Kuten aikaisemmin kirjoitin, minä itse olin se, joka jätti narsistin. En väittänyt itseäni narsistiksi. Olen kylläkin itsenäinen ja helvetin kovaluonteinen muija, mutta ensimmäistä kertaa joku väittää minua narsistiksi. Otan tuon kohteliaisuutena ;) Tai mikä minä olen häntä narsistiksi sanomaan? En ole mikään lääkäri joka sanelee ihmisten luonnehäiriöt *naur*

Minun puoestani mies saa vaikka painua Italiaan kavereitensa kanssa, kunhan ei edes ehdota, että lähtisin mukaan. Minua kun ei kiinnosta mökkeilyt eikä sen puoleen matkustaminenkaan. Joten mies saa aivan vapaasti juosta riennoissaan ilman, että tämä ämmä roikkuu mukana. Ja itse vaadin samaa, että saan liikkua missä vaan ja kenen kanssa vaan, koska hänkin saa tehdä niin. Hyvä diili eikö? :D

Ikävää jos Sinulla on ollut surkea kumppani mutta hei! Elämä jatkuu! Ei kannata surkutella ja itkeä sellaisen perään, joka ei arvostanut Sinua. Löydät paremman vielä. Onnea etsintään! ;)

"Taidat olla lukihäiriöinen, jos et osaa lukea selvää tekstiä :D "

"Perustele väitteesi ennen kuin lauot suustas bullshittiä :D"

"Siivoas, poju suutas vähän. Eikö äitis ole opettanut käytöstapoja?"

"Vai onko kenties ollut sellainen nainen, joka jakaa itseän monille miehille ja olet yhden heistä siittämä äpärä?"

"Mielipiteensä jokaisella mutta turha siinä on ketään nimitellä. Tuskin olet yhtään minua parempi ihminen."

"Sinulla taitaa olla kokemusta avioliitosta, jossa olit siellä tossun alla ja näköjään pahastikin."

"Syyttömiä me muut ollaan sinun huonoon vaimovalintaan."

jatkanko?

• katsopa tätä kirjoitti:

"Taidat olla lukihäiriöinen, jos et osaa lukea selvää tekstiä :D "

"Perustele väitteesi ennen kuin lauot suustas bullshittiä :D"

"Siivoas, poju suutas vähän. Eikö äitis ole opettanut käytöstapoja?"

"Vai onko kenties ollut sellainen nainen, joka jakaa itseän monille miehille ja olet yhden heistä siittämä äpärä?"

"Mielipiteensä jokaisella mutta turha siinä on ketään nimitellä. Tuskin olet yhtään minua parempi ihminen."

"Sinulla taitaa olla kokemusta avioliitosta, jossa olit siellä tossun alla ja näköjään pahastikin."

"Syyttömiä me muut ollaan sinun huonoon vaimovalintaan."

jatkanko?

mutta mihin pyrit? Huomaan kyllä, että kopiointi sujuu, mutta oliko tarkoituksena viestittää jotain? Jos oli, niin mitä?

• ja ilmeisesti tyhmäkin
        Kiara_85 kirjoitti:

mutta mihin pyrit? Huomaan kyllä, että kopiointi sujuu, mutta oliko tarkoituksena viestittää jotain? Jos oli, niin mitä?

Tarkoitus oli viestittää että olet kaksinaismoralisti. Vaadit muilta käytöstapoja ja kohteliaisuutta, vaikka itse aloitit epäkohteliaan sävyn, veit sen reippaasti pidemmälle vetämällä sukulaisetkin mukaan jo toisessa vastauksessa. Lisäksi sinulta vaikuttaa puuttuvan itsekritiikki, eli et kykene kritisoimaan itseäsi tai ainakaan realistisesti. Et näe mitään väärää toiminnassasi vaikka siitä sinulle huomautettaisiin, ymmärrät sinua koskevan kritiikin eri tavalla kuin normaali ihminen, etkä osaa nauraa itsellesi. Kaikki tämä viittaa narsismiin, eli liialliseen itserakkauteen.

• ja ilmeisesti tyhmäkin kirjoitti:

Tarkoitus oli viestittää että olet kaksinaismoralisti. Vaadit muilta käytöstapoja ja kohteliaisuutta, vaikka itse aloitit epäkohteliaan sävyn, veit sen reippaasti pidemmälle vetämällä sukulaisetkin mukaan jo toisessa vastauksessa. Lisäksi sinulta vaikuttaa puuttuvan itsekritiikki, eli et kykene kritisoimaan itseäsi tai ainakaan realistisesti. Et näe mitään väärää toiminnassasi vaikka siitä sinulle huomautettaisiin, ymmärrät sinua koskevan kritiikin eri tavalla kuin normaali ihminen, etkä osaa nauraa itsellesi. Kaikki tämä viittaa narsismiin, eli liialliseen itserakkauteen.

että kun tuo oman mielipiteensä esille, nimitetään narsistiksi ja kaksinaismoralistiksi, jopa tyhmäksi :D Luulin että Suomessa on sananvapaus, mutta eipä taida ollakaan. No, on se hienoa, että osaat luokitella ihmisiä. Varmaan lääkärintutkinto tai vastaava. No, Sinulla on mielipiteesi, enkä lähde niistä riitelemään. Hienoa, että olet minua parempi ihminen! Jatka samaan malliin vaan niin pääset pitkälle. Onnea matkaan! ;)

• lääkärin tutkinto
        Kiara_85 kirjoitti:

että kun tuo oman mielipiteensä esille, nimitetään narsistiksi ja kaksinaismoralistiksi, jopa tyhmäksi :D Luulin että Suomessa on sananvapaus, mutta eipä taida ollakaan. No, on se hienoa, että osaat luokitella ihmisiä. Varmaan lääkärintutkinto tai vastaava. No, Sinulla on mielipiteesi, enkä lähde niistä riitelemään. Hienoa, että olet minua parempi ihminen! Jatka samaan malliin vaan niin pääset pitkälle. Onnea matkaan! ;)

"että kun tuo oman mielipiteensä esille, nimitetään narsistiksi ja kaksinaismoralistiksi, jopa tyhmäksi"

Sinähän sen aloitit? Huomaatko että yrität kiertää itseäsi koskevan kritiikin, keskityt vain antamaan takaisin ja kritiikki menee kokonaan sinulta ohi?

• lääkärin tutkinto kirjoitti:

"että kun tuo oman mielipiteensä esille, nimitetään narsistiksi ja kaksinaismoralistiksi, jopa tyhmäksi"

Sinähän sen aloitit? Huomaatko että yrität kiertää itseäsi koskevan kritiikin, keskityt vain antamaan takaisin ja kritiikki menee kokonaan sinulta ohi?

että nälvimisestäsi huolimatta olen kohtelias ja kunnioittava? En haasta kanssasi riitaa. Se ei hyödytä kumpaakaan. Voit olla minusta mitä mieltä haluat, Sinulla on siihen oikeus. Toivotan Sinulle erittäin hyviä jatkoja ja pitkää ikää! :)

• Mies1985
        Kiara_85 kirjoitti:

että nälvimisestäsi huolimatta olen kohtelias ja kunnioittava? En haasta kanssasi riitaa. Se ei hyödytä kumpaakaan. Voit olla minusta mitä mieltä haluat, Sinulla on siihen oikeus. Toivotan Sinulle erittäin hyviä jatkoja ja pitkää ikää! :)

Tuleeks tuo Kiara Leijonakuningas kakkosesta vai?

• ei pahalla
        Kiara_85 kirjoitti:

"olen kohtelias ja kunnioittava"

Luepa vähän omia kirjoituksiasi. Tuo on ihan selvä narsistin merkki jos ei kykene näkemään itsessään negatiivisia asioita ja tunnustamaan niitä. Narsisti ei kykene itsekritiikkiin, siitä sen helpoiten tunnistaa.

• Kiara...
        ei pahalla kirjoitti:

"olen kohtelias ja kunnioittava"

Luepa vähän omia kirjoituksiasi. Tuo on ihan selvä narsistin merkki jos ei kykene näkemään itsessään negatiivisia asioita ja tunnustamaan niitä. Narsisti ei kykene itsekritiikkiin, siitä sen helpoiten tunnistaa.

on vielä nuori. Ei ole tarpeeksi elämänkokemusta eikä oppia miten keskustella rakentavasti. Yhdessä ketjussa kertoi räkättävänsä kavereidensa kanssa kaikelle mahdolliselle koko ajan. Tuo kertoo jo jotain.

• asiasta moottorisahaan
        Kiara... kirjoitti:

on vielä nuori. Ei ole tarpeeksi elämänkokemusta eikä oppia miten keskustella rakentavasti. Yhdessä ketjussa kertoi räkättävänsä kavereidensa kanssa kaikelle mahdolliselle koko ajan. Tuo kertoo jo jotain.

Onko narsismi selitettävissä henkisellä nuoruudella? Mielestäni ei mutta voin olla metsässäkin. Tiedän kroonisia valehtelijoita, narsisteja, psykoja, jotka ovat olleet sitä mitä ovat ihan lapsesta saakka, eivätkä siitä muuksi muutu vanhanakaan. Niinhän sitä sanotaan että vanha koira ei uusia temppuja opi. Toisaalta narsistin piirteitä on kaikissa poikkeavissa ihmisissä jotka eivät tiedosta vikojaan. Normaali ihminen kuuntelee muiden kritiikkiä, osaa tulkita heidän käytöstään itseä kohtaan ja päätellä siitä missä asioissa olisi parannettavaa. Normaali ihminen haluaa oikeasti kehittyä ihmisenä. Sitten on nämä vähemmän normaalit jotka kuvittelevat itsestään mitä ihmeellisimpiä asioita eivätkä kerta kaikkiaan suostu kuuntelemaan mitään muuta kuin kehuja. Minä ainakin pidän siitä että minulle kerrotaan suoraan mitä vikaa minussa on, niin tiedän sitten missä pitää parantaa. Vähän toista se on näiden eräiden kanssa ketkä saavat itkupotkuraivarit jos joku sano heistä jotain vähänkin negatiiviseen sävyyn.

• Mies1985 kirjoitti:

Tuleeks tuo Kiara Leijonakuningas kakkosesta vai?

tulee :)

• sairas olet,
        asiasta moottorisahaan kirjoitti:

Onko narsismi selitettävissä henkisellä nuoruudella? Mielestäni ei mutta voin olla metsässäkin. Tiedän kroonisia valehtelijoita, narsisteja, psykoja, jotka ovat olleet sitä mitä ovat ihan lapsesta saakka, eivätkä siitä muuksi muutu vanhanakaan. Niinhän sitä sanotaan että vanha koira ei uusia temppuja opi. Toisaalta narsistin piirteitä on kaikissa poikkeavissa ihmisissä jotka eivät tiedosta vikojaan. Normaali ihminen kuuntelee muiden kritiikkiä, osaa tulkita heidän käytöstään itseä kohtaan ja päätellä siitä missä asioissa olisi parannettavaa. Normaali ihminen haluaa oikeasti kehittyä ihmisenä. Sitten on nämä vähemmän normaalit jotka kuvittelevat itsestään mitä ihmeellisimpiä asioita eivätkä kerta kaikkiaan suostu kuuntelemaan mitään muuta kuin kehuja. Minä ainakin pidän siitä että minulle kerrotaan suoraan mitä vikaa minussa on, niin tiedän sitten missä pitää parantaa. Vähän toista se on näiden eräiden kanssa ketkä saavat itkupotkuraivarit jos joku sano heistä jotain vähänkin negatiiviseen sävyyn.

kun pidät narsistina sellaista, joka ei ole kanssasi samaa mieltä. Minä olen oikeassakin elämässä törmännyt narsistiin ja sinun keskustelukumppanisi ei kirjoitustensa perusteella narsistilta vaikuta.

• ei ole kyse siitä
        sairas olet, kirjoitti:

kun pidät narsistina sellaista, joka ei ole kanssasi samaa mieltä. Minä olen oikeassakin elämässä törmännyt narsistiin ja sinun keskustelukumppanisi ei kirjoitustensa perusteella narsistilta vaikuta.

Niin. Henkinen sairaus on näkökulma kysymys. Lääkärin mielestä potilas on hullu, potilaan mielestä lääkäri on hullu. Siitä ei silti päästä mihinkään että tällä kirjoittajalla on selvästi jonkinlainen teennäinen suojakuori millä hän yrittää suojautua maailmaa vastaan. Pienikin kritiikki laukaisee hyvin voimakkaan vastareaktion. Normaali ihminen ei reagoisi ihan noin voimakkaasti.

Narsisti arvioi itseään reippaasti yläkanttiin, esimerkiksi luulevat itsestään liikoja vaikka heille jatkuvasti sanottaisiin ettei ole tässä asiassa lahjakas. Nimenomaan se että heille sanotaan siitä, laukaisee voimakkaan puolustusreaktion "minussa ei ole mitään vikaa".

Laitan lopuksi esimerkin narsistista:
        http://www.youtube.com/watch?v=JJMFehADZqk

• sinä lääkäriltä,
        ei ole kyse siitä kirjoitti:

Niin. Henkinen sairaus on näkökulma kysymys. Lääkärin mielestä potilas on hullu, potilaan mielestä lääkäri on hullu. Siitä ei silti päästä mihinkään että tällä kirjoittajalla on selvästi jonkinlainen teennäinen suojakuori millä hän yrittää suojautua maailmaa vastaan. Pienikin kritiikki laukaisee hyvin voimakkaan vastareaktion. Normaali ihminen ei reagoisi ihan noin voimakkaasti.

Narsisti arvioi itseään reippaasti yläkanttiin, esimerkiksi luulevat itsestään liikoja vaikka heille jatkuvasti sanottaisiin ettei ole tässä asiassa lahjakas. Nimenomaan se että heille sanotaan siitä, laukaisee voimakkaan puolustusreaktion "minussa ei ole mitään vikaa".

osaako hän diagnosoida narsistin muutaman nettikirjoituksen perusteella. Eipä taida pystyä. Se on nimittäin minun mielestäni todella sairasta, että sinä syyttelet täällä toista ihmistä narsistiksi tietämättä hänestä yhtään mitään. Sinun kannattaisi mennä tässä asiassa nyt itseesi.

• kun minä vasta sairas olen
        sairas olet, kirjoitti:

Hei miksi et tekisi itse samaa, kysy lääkäriltäsi oletko sairas kun kykenet muutaman nettikirjoituksen perusteella sen toisesta päättelemään. Minuahan ei voisi vähempää enää kiinnostaa koko asia, koko kritiikki on menny alusta asti pelkästään ohi.

• niin silloin
        ei ole kyse siitä kirjoitti:

olet sinäkin! saatanan ääliö tuo on kaukana narsistista! vittu itteppähän menit tuolla haukkumaan kiaraa lehmäksi ja huutamaan vitut ja muija iskee takasin ehdottamalla, että olet äpärä *NAURAA* taisipa likkalapsi osua arkaan paikkaan kun yrität haastaa riitaa HAHHAAA!!! KIARA SÄ OOT IHANA!! PIDÄ TUO ASENNE!! OLET JUURI SELLAINEN KUIN NAISEN TULISI OLLA!!! SÄRMIKÄS, ROHKEA JA RÄVÄKKÄ! JATKA SAMAA RATAA IHANAINEN, OOT MAHTAVA!!!!

• Kiara... kirjoitti:

viestiisi, ennen kuin lopetan keskustelun kyseisestä aiheesta. Tai, oikeastaan itse pääaiheesta on eksytty jo kauan sitten, kun minua alettiin nimittelemään. Otsikkonahan oli, että ihannenaisena oli nainen ilman kavereita, jos oikein muistan. Ja minun nimittelynihän lähti siitä, että kerroin oman mielipteeni siitä, että vaikka pariskunta on naimisissa, ovat ne naisen että miehen ystävät tärkeitä ja hyvä olla olemassakin. Kukapa jaksais aina olla 4 seinän sisällä pelkän kumppanin ja mukuloiden kanssa? Uskoisin, että välillä jokaisen perheellisen tekisi mieli päästä viettämään tyttöjen/poikien iltaa. Miksipäs ei ja miksi sitä toista kieltämään? Voi ollakin, että olen väärässä, mutta ellei kukaan muuta minulle kerro, esimerkiksi miten toimii omassa elämässään, tulen uskomaan että asia on niin kuin uskon. Tai väitän, tai ihan miten vaan. Ymmärrät kyllä mitä tarkoitan :)

Nimittelijä keskittyi minun mollaamiseeni eikä itse pääasiaan, mitä ihmettelen kyllä, koska eikös nämä keskustelupalstat ole juuri sitä varten, että näillä jaetaan kokemuksia, keskustellaan ajankohtaisista asioista, kokemuksista ja niin edelleen? Semmoisen kuvan ainakin itse olen saanut, mutta harvasta on keskustelemaan, oli se sitten rakentavaa tai ei.

Mutta palataan kirjoittamaasi räkättämiseen. Itse en näe mitään pahaa siinä, että nauraa silloin kun naurattaa ja itkee silloin kun itkettää. Se on selvä merkki empaattisuudesta, että osaa näyttää tunteensa. Naisille se tosin on helpompaa kuin miehille, mikä lie kromosomi senkin määrännyt xD Sanoinko sanatarkasti "räkättäväni asialle kuin asialle"? Nauratko itse yhtään kaveriporukassasi? Edes kun katselette komedia-leffoja? Varsinkin silloin pitäisi jokaista naurattaa, ainakin minä nauran vedet silmissä, kun Poliisiopiston pösilöpoliisit sähläävät ja touhuavat kaikkea omalaatuista :)

Minun mielestäni nauru on paras lääke jokaiseen murheeseen. Jos se on Sinulle ongelma, aina voit poistua paikalta eikä tarvitse jäädä kuuntelemaan muiden naurua. En ymmärrä sitä, miksi jostain nauramisestakin nostetaan kamala haloo. Jos se jotakin minusta kertoo, se kertoo sen, että olen huumorintajuinen ja positiivinen luonne, kuten ystävättärenikin. Meillä on hauskaa ja jos joku haluaa liittyä seuraan, on aina terve tullut :) Ja mitä tulee väitteeseesi "kaikelle mahdolliselle", taisit ymmärtää asian aivan väärin. En minä KAIKELLE naura, ainoastaan huvittaville asioille, ja kehonkieli kertoo myöskin aika paljon, jos esimerkiksi vitsiä kertoo, sitä voi tehostaa eleillä ja imeillä. Mitä pahaa siinä on? Ja huvittavilla asioilla tarkoitan muun muassa televisio-sarjoa, kuten Ketonen&Myllyrinne, Jugistyle, ja niin edelleen.

Saitko Sinäkin sellaisen kuvan, että yritän väkipakolla pitää miehen kotonaan ja suljen hänet kokonaan ulkomaailmasta? Enkös tuolla kirjoittanutkin, että mies saa ja hänen jopa pitääkin tulla ja mennä ihan miten haluaa ja hänen on myös annettava minun tehdä samoin. Jos narsisti on juuri sellainen kuin minä, antaa mennä ja tulla miten haluaa kuten itsekin menen, niin eikös siinä ole mennyt narsistin rooli ihan häränpyllyä? ;)

Lisäksi mainitsen vielä, että on aikamoinen taituri, jos pystyy pelkän tekstin perusteella päättelemään, millainen toinen on tosielämässä. Pystyn ottamaan kritiikkiä vastaan, olenhan työelämässä. Myönnän virheeni, jos niitä olen tehnyt ja otan oppia virheistäni. Enhän ole täydellinen ihminen, miksi vaatisin muilta samaa? Mutta kyseinen "kritiikki", jota tuo nimittelijä viljelee, keskittyy vain minun mollaamiseeni, joten en näe tarpeelliseksi lähteä riitelemään hänen kanssaan. Jos sait tästä sellaisen kuvan että olen surkea luuseri, nauraa kaikella paskalle ja olen persoonallisuushäiriöinen, se on Sinun mielipiteesi. Mutta suosittelen kuitenkin tutustumaan ihmiseen tämän ruudun takana, ennen kuin vetää omat johtopäätöksensä.

No, en näe enää tarpeelliseksi keskustella siitä, olenko minä narsisti vai en. Nuori ehkä olen, mutta perässä tulen kovaa vauhtia vaikka en kiinni saakaan :) Kaikki me vanhenemme ennemmin tai myöhemmin. Parasta on nyt, että jätetään "Kiara on narsisti lehmä"-aihe ja siirrytään keskustelemaan uusille urille :) Mutta jos välttämättä haluaa kanssani kättä vääntää, niin voimme sopia tapaamisen ja keskustella asiasta kahvikupposen äärellä. Mikäli pokka ei kestä kasvokkaista tapaamista ja aikoo jäädä tänne minua nälvimään, kaikessa rauhassa. Minä kuitenkin pesen käteni tästä keskustelusta ja siirryn keskustelemaan muista mielenkiintoisista asioista :) Erittäin mukavaa jatkoa Sinulle! :)

• ettet saa.

Sinä se jaksat näitä naisvihamielisiä kirjoituksia tänne rustata, ja sitten ihmettelet kun joudut kärsimään kroonista puutetta.

Hyväksyvämpi asenne kanssaihmisiä kohtaan, tekisi sinusta huomattavasti miellyttävämmän persoonan. Miellyttävät ihmiset yleensä saavat vaivattomasti kontaktin vastakkaiseen sukupuoleen, ja heidän seksielämänsä kukoistaa.

• KylmäNainen

haluat naisen joka roikkuu sinussa kaverien puutteen takia, koska sinulla ei seiso etkä kestä sitä että naiset nauravat sinulle.

• Mies1985

Joka trollaili samaa.

Mutta siis vastaan tähänkin jotta muutkin miehet suuremmalla todennäköisyydellä tietävät mitä vastata tuollaiseen,jos haluavat vastata.

Siinähän ei ole mitään väärää jos toivoo sellaista kumppania joka roikkuisi. Väärää olisi vain yrittää pakottaa joku sellaiseen tilaan. Sitä paitsi sanoin ihan selkeästi että kaverittomassa naisessa voi olla myös huonoja puolia. Se oli spekulaatiota.

Seisomisjuttu vain tarkoitti sitä että kaikki naiset eivät ehkä osaa olla juoruamatta intiimejä asioita joihin seisomiset tai seisomattomuudet kuuluu. Kukaan nainen ei voi kritisoida yhtäkään maailman miestä erektiosta koska kukaan maailman nainen ei joudu kohtaamaan samanlaista painetta tuossa asiassa kuin mies. Se on ihan sama asia kuin joku kaljamaha ärjyy huippuun treenatulle jääkiekkoilijalle että "vittu miks et syöttäny?!" tms.

Enkä kestä sitä että naiset nauravat minulle? Sinustako olisi kiva että miehet nauraisivat sinulle? Tuskin kukaan halua sellaista nauramista osakseen mutta ilmeisesti joidenkin naisten mielestä se on miehen heikkoutta jos ei toivo nauramista osakseen eikä järkevää strategiointia.

• Reissu-Nasse

Tähän törmää aina silloin tällöin, että naisten nauramisia pitäisi jotenkin erityisesti kestää.
        Sehän on vain järkevää hankkiutua eroon sellaisesta naisesta, jonka lempilajina on pään aukominen poikaystävälleen, varsinkin jos hän itse ei kestä vastaavantasoista kiusottelua.

Haluan tässä nyt varmuuden vuoksi korostaa vielä, että minulla ei ole erektio-ongelmaa, eikä muutakaan erityisen epämiehekästä piirrettä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      20
      2664
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1291
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      947
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      138
      925
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      881
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      842
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      806
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      795
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      165
      776
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      134
      725
    Aihe