Voiko hiuksia hoitaa liikaa?

tahtoohyväntukan

Hiukseni ovat kuivat ja katkeilevat. Kävin toissapäivänä kampaajalla, ja se leikkas kuivat latvat pois. Eilen hiuksia tutkiessani jo nyt oli katkeilevia latvoja (valkoinen pallo latvassa, ja ku siitä vetäsee niin hius menee poikki).

Kasvatan mun hiuksia enkä tosiaan tahdo et aina pitää joku 5cm leikata eikä ne silti pysy kondiksessa! Kysyisinkin nyt, voiko hiuksia hoitaa liikaa? Ajattelin seuraavanlaista hoito-ohjelmaa;

-pesen hiukset joka toinen päivä (shampoo, hoitoaine/tehokosteuttava pikahoito joskus, hiuksiin jätettävä hoitoaine)
-päivinä jolloin en pese, laitan Lorealin hiuksiin jätettävää hoitoainetta, jota voi siis laittaa kuivaan tukkaan
-1-2krt/vko kosteuttava hiusnaamio pesun lisäksi

Kuulostaako liialta? Hyviä vinkkejä saa antaa.

22

5612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samanlainen1235

      Voi hitsi kun ei ole vastauksia tullut sinun kysymykseen. Minulla ihan sama ongelma. Palloista hius katkeaa ja latvaan saattaa olla useampi sentti matkaa. Olen aikoinaan blondannut hiukset, ja nyt yrittänyt kasvattaa. Kaksihaaraisia on aivan sairaasti.. Toivotaan että joltain tulisi vastausta asiaan =)

      • saarutska

        mulla kans vielä blondausta pois kasvatettavana, joten latvoissa huonoa... mut olen silti saanut kasvatettua suht hyväkuntoiset hiukset puoleen selkään asti. toki latvat on ohuemmat juuri sen blondauksen ansiosta. EN KOSKAAN ENÄÄ VAALENNA HIUKSIANI, ovat luonnostaan melko tummat joten ei näytä hyvältä.

        kampaajani sanoi että hiuksia EI VOI hoitaa liikaa, mutta toki liika hoitoaineen läträys latistaa. minä pyrin pesemään hiukseni joka toinen päivä, mutta joskus pesu on päivittäistä. annan hiusteni välillä rasvoittua kunnolla (jos ei ole minnekään menoa, esim. viikonloppuisin).

        KUNNON HOITOAINEET kaiken A ja O! Käytän aussien 3 minute miracle reconstructor, BC hiuksiin jätettäviä hoitoaineita, joskus naamioita ja shampoota. shampoona tällä hetkellä shwartzkopf konstian elvytysshampoo ja proteiinihoitoaine, seuraavaksi ajattelin kokeilla aussien hoitoainetta ja shampoota koska tuo 3 minute on niin hyvä! pesun jälkeen laitan BC latvasuojan ja jos on aamulla pörröiset, suihkautan BC moisture kick:ä. en siis normaalisti muotoile mitenkään, saan sileät ja kiiltävät hiukset näinkin. jos menen juhliin, suoristan hiukseni, teen laineita tms.

        tässä välillä en viitsinyt hoitaa hiuksiani (olin laiska), ja parissa viikossa latvojen kunto heikkeni. pitäisi käydä taas latvoja leikkuuttamassa. joten kyllä ainakin minun kohdalla hoitoaineiden läträäminen kannattaa!


      • enselma
        saarutska kirjoitti:

        mulla kans vielä blondausta pois kasvatettavana, joten latvoissa huonoa... mut olen silti saanut kasvatettua suht hyväkuntoiset hiukset puoleen selkään asti. toki latvat on ohuemmat juuri sen blondauksen ansiosta. EN KOSKAAN ENÄÄ VAALENNA HIUKSIANI, ovat luonnostaan melko tummat joten ei näytä hyvältä.

        kampaajani sanoi että hiuksia EI VOI hoitaa liikaa, mutta toki liika hoitoaineen läträys latistaa. minä pyrin pesemään hiukseni joka toinen päivä, mutta joskus pesu on päivittäistä. annan hiusteni välillä rasvoittua kunnolla (jos ei ole minnekään menoa, esim. viikonloppuisin).

        KUNNON HOITOAINEET kaiken A ja O! Käytän aussien 3 minute miracle reconstructor, BC hiuksiin jätettäviä hoitoaineita, joskus naamioita ja shampoota. shampoona tällä hetkellä shwartzkopf konstian elvytysshampoo ja proteiinihoitoaine, seuraavaksi ajattelin kokeilla aussien hoitoainetta ja shampoota koska tuo 3 minute on niin hyvä! pesun jälkeen laitan BC latvasuojan ja jos on aamulla pörröiset, suihkautan BC moisture kick:ä. en siis normaalisti muotoile mitenkään, saan sileät ja kiiltävät hiukset näinkin. jos menen juhliin, suoristan hiukseni, teen laineita tms.

        tässä välillä en viitsinyt hoitaa hiuksiani (olin laiska), ja parissa viikossa latvojen kunto heikkeni. pitäisi käydä taas latvoja leikkuuttamassa. joten kyllä ainakin minun kohdalla hoitoaineiden läträäminen kannattaa!

        Mielestäni hiuksia voi hoitaa liikaa. Hoitotuotteet sisältävät myös hyvin paljon erilaisia aineosia, jotka osaltaan rasittavat hiusta. Liikapesu latistaa ja tekee hiukset lisuiksi. Hiuslakka kuivattaa. Lämpökäsittely kuivattaa. Kampaaminen huonolla kammalla/terävällä kuluttaa. Hiuslaatu voi myös olla herkästi kuluvaa... ja kaikille ei vain kasva pitkät ja paksut hiukset. Näitä ihmiselon tosiasioita.


      • itseoppinut83
        enselma kirjoitti:

        Mielestäni hiuksia voi hoitaa liikaa. Hoitotuotteet sisältävät myös hyvin paljon erilaisia aineosia, jotka osaltaan rasittavat hiusta. Liikapesu latistaa ja tekee hiukset lisuiksi. Hiuslakka kuivattaa. Lämpökäsittely kuivattaa. Kampaaminen huonolla kammalla/terävällä kuluttaa. Hiuslaatu voi myös olla herkästi kuluvaa... ja kaikille ei vain kasva pitkät ja paksut hiukset. Näitä ihmiselon tosiasioita.

        vaikka sä miten läträilisit hoitoaineiden sun muiden kanssa, se ei poista kaksihaaraisia, tai muutenkaan hoida hiusta SISÄLTÄpäin. sillä hiushan on jo kuollutta kudosta, hoitoaine ei paranna hiuskuntoa, vaan silikonilla siloittaa ja tekee siihen päälle sellaisen "kalvon" mikä sitten saa erheellisesti hiukset näyttämään terveiltä ja hyväkuntoisilta.

        yksinkertaisesti jos hiuksesi vaan katkeilevat ja haarottuvat latvoista, en suosittele pitkäksi kasvattamista, sillä ne eivät tule/jaksa pitkiksi sitten edes kasvaa.


      • Jessuuu
        itseoppinut83 kirjoitti:

        vaikka sä miten läträilisit hoitoaineiden sun muiden kanssa, se ei poista kaksihaaraisia, tai muutenkaan hoida hiusta SISÄLTÄpäin. sillä hiushan on jo kuollutta kudosta, hoitoaine ei paranna hiuskuntoa, vaan silikonilla siloittaa ja tekee siihen päälle sellaisen "kalvon" mikä sitten saa erheellisesti hiukset näyttämään terveiltä ja hyväkuntoisilta.

        yksinkertaisesti jos hiuksesi vaan katkeilevat ja haarottuvat latvoista, en suosittele pitkäksi kasvattamista, sillä ne eivät tule/jaksa pitkiksi sitten edes kasvaa.

        On hoitoaineita, jotka hoitavat oikeasti, parantavat siis hiusten kuntoa, eivätkä sisällä silikonia!


    • viii4

      ei kannata mitään lorealin tuotteita käyttää, silikoni tekee hetkellisesti hiukset sileäksi mutta pidemmän päälle tappaa. itselläni on samaa ongelmaa vaalennuksen jälkeen ja ainoat aineet joilla saan joten kuten tukan pysymään kondiksessa on Dove. Ei silikonia, vaan jotain silkkiuutetta.. tosin helposti rasvoittuvalle tukalle tosi huonoa, koska shamppookin on tosi hoitavaa..

    • hiukset ovat elämäni

      Ihanaa, kun tämä aihe on otettu puheeksi!
      Minulla on vaaleat keskipitkät hiukset, jotka ovat toistaiseksi pysyneet ihan hyväkuntoisina kunnollisilla tuotteilla. Olen oikeastikin melko vaaleahiuksinen, ja kahden vuoden punaiseksi värjääminen kolmen viikon välein huononsi hiusteni laatua paljon. Reilun vuoden takainen vaaleaksi takaisin saaminen oli piste i:n päälle; kamala prosessi, värinpoistot kun kuluttavat hiusta ihan sairaasti. Nykyään kampaajaäitini värjää hiusistani vain juurikasvun blondiksi n. 1,5 kk:n välein.

      OIKEILLA TUOTTEILLA HIUKSIA (varsinkaan huonokuntoisia) EI VOI HOITAA LIIKAA!!

      Tässäkin tuotevalinnoilla on ratkaiseva merkitys. Hyviin hiustuotteisiin menee ihan kiitettävästi rahaa, mutta mielestäni jos on mahdollisuus, niin kannattaa ehdottomasti suosia kampaamotuotteita ja nimenomaan SILIKONITTOMIA tuotteita! Erityisen tarkka kannattaa olla sen suhteen, ettei silikonia sisältäviä tuotteita joudu päänahkaan! Silikonittomia tuotteita ovat mm. suosikkini TIGIN honey and oatmeal hoitoaine ja shampoo, XZ:n tuotteet, joista tyrni-hoitoaine on ihan huippu ja sim4 -tuotteet sekä Bio (kuiviin katkeileviin hiuksiin kosteuttavat versiot). Hintataso kalleimmasta edullisimpaan 1. TIGI, 2.Bio /Sim4, 3. XZ (jota löytää siis marketeista ihan muutamalla eurolla, silti se tyrnihoitsikka on hyvää!)

      Joku täällä kirjoitti Bonacuren hiuksiin jätettävistä hoitoainesta. Sinistä kosteuttavaa voin suositella! Ole kuitenkin tarkkana sen suhteen, ettei sitä joudu päänahkaan, koska ne SISÄLTÄVÄT silikonia. Mutta pituuksiin toimii hyvin!

      TODELLA HYVÄ hiuksiin jätettävä hoitoaine on System4 -sarjan versio. Ei silikonia, lämpö- ja UV-suoja mukana. Tarkoitettu rakennevaurioisille, kuiville, katkeileville hiuksille.

      Ja niin kun joku täällä väitti tyyliin, että jos on huonokuntoiset hiukset niin sitten on, eikä sille mitään voi, niin se ei kyllä todellakaan niin mene!! Hiusten kuntoon voi oikeasti niin paljon vaikuttaa hoitamalla oikeilla tuotteilla!

      Kannattaa pestä hiukset max. joka toinen päivä ja ehkä min. joka kolmas päivä. Jos hiukset katkeilee, niin ei todellakaan kannata käyttää suoristusrautaa tms. muotoilurautaa eikä hiuslakkaa tms. muotoilutuotteita.
      (Naurettavaa, kun joku täällä keskustelussa sotki hiuslakat yms. hiusten hoitamiseen. Nehän on ihan vastakohtia keskenään..!)

      Harjan tulisi olla luonnonharjas. Löytyy yleensä tavallisestakin kaupasta, mutta ovat puolet kalliimpia kuin surkeat hiuksia repivät muoviaharjat (oikeen hirvittäisi harjata hiuksia sellaisilla nykyään).

      Jos vietät joskus esim. kotilauantain, niin laita hiuksiisi rypsiöljyä muutamaksi tunniksi. Pese sitten hiukset normaalisti. Auttaa. Jos ei ole tarkoitus suoristaa tms. hiuksia, niin sitä voi laittaa latvoihin VÄHÄN pesun jälkeenkin. Silottaa. Periaatteessa toimii samoin kuin päänahan rasva, jota latvat eivät saa osakseen.

      • meetuli

        Ei tuo ap:n hoitosuunnitelma kuulosta ollenkaan liialta. Itse kasvatan hiuksiani ja koitan pitää ne mahdollisimman hyvässä kunnossa, varsinkin kun tavoitteena on saada kutrit kasvamaan hyväkuntoisina jonnekin lähelle peppua jos vain sinne saakka kasvavat:) tässä muutamia juttuja mitkä itselläni tepsii:

        -syväpuhdistus päänahalle ja hiuksille kerran kuussa
        -hiusten öljyäminen ennen pesua, mm.manteli- ja kookosöljy toimineet hyvin, aivan ihanan öljyseoksen saa kun sulattaa karitevoita ja kookosöljyä johon sekoittaa manteliöljyä joukkoon, kaikkia aineita suhteessa suunnilleen saman verran. Öljyn olisi hyvä olla vähintään tunti hiuksissa ennen pesua, olen pitänyt välillä myös yön yli. Olen ajatellut myös amlaöljyn hankkimista sen positiivisten vaikutuksien vuoksi.
        -päänahan hierominen. Hieronta lisää päänahan verenkiertoa. Itse käytän hierontaan välillä hiusvettä.
        -hiuksiin jätettävien hoitoaineiden käyttö. Olen rakastunut suihkutettaviin hoitoaineisiin ja käytän pituuksiin kosteuttavaa, latvoihin öljyisempää hoitosuihketta.
        -pesu n. kolmen päivän välein. Ennen pesua hiukset kannattaa vielä selvittää kammalla tai harjalla. Pesen shampoolla yleensä kahdesti, ekassa pesussa lähtee isommat röhnät ja toisessa loputkin liat (käytä shampoota vain päänahan pesuun, pituudet puhdistuu kyllä huuhteluveden mukana tarpeeksi eikä shampoo turhaan kuivata niitä). Hoitoainetta käytän joka pesun yhteydessä ja pesen sen pois pää alaspäin kylmällä vedellä (kylmä huuhteluvesi jättää hiuksiin paremman kiillon kuin lämmin vesi).
        -Hiusnaamion käyttö noin kerran viikossa hoitoaineen sijasta, tekee hiuksista ihanan pehmeät ja silkkiset.
        -En kuivaa hiuksiani föönillä vaan annan niiden kuivua luonnostaan enkä KOSKAAN kampaa märkiä/kosteita hiuksia, sillä märkänä hius katkeaa helpommin. Selvittely vasta siis kun hiukset ovat kuivat tai ainakin melkein kuivat. Parhaiten ensiselvittelyyn toimii hyvin harvapiikkinen kampa (kuten afrokampa) ja aloitan hiusten selvittelyn latvoista edeten ylöspäin. Takun tielle osuessa koitan sitäkin selvittää alhaalta päin, mikä on hellävaraisempaa kuin kammalla runnominen ylhäältä päin jolloin takku yleensä vain pahenee. Harjaamiseen itselläni paras on luonnonharjasharja.
        -Suojaan hiukseni pakkasella löysällä pipolla, jonne hiukset mukavasti mahtuu ilman suurempaa tunkemista. Kesällä käytän hiusten auringonsuojatuotteita, ellei päässä ole hattua/huivia.
        -Käyn hiusten latvat läpi noin kerran viikossa, ja leikkaan tielle osuvat kaksihaaraiset pois. Varsinaisen latvojen tasauksen teen aina kun tuntuu ja näyttää siltä että latvat ovat kuivahkot, yleensä 3-4 kertaa vuodessa.
        -Terveellisellä ruokavaliolla on suuri vaikutus hiusten kuntoon! Itse koitan muistaa juoda päivittäin tarpeeksi vettä ja syödä monipuolisesti. Jotkut sanovat että avokado ja kananmuna päivässä tekevät hyvää hiuksille. Syön myös biotiinia, jonka sanotaan vaikuttavan hiusten kasvunopeuteen ja tuuheuteen myönteisesti. Muita lisäravinteita mitä kampaaja on suositellut ja mitä omassa käytössäni on ovat magnesiumsulfaatti ja sinkki.

        Toivottavasti tästä on sinulle jotakin apua tai sait ainakin vinkkejä hiustesi hoitamiseen. Itse kun aloitin kasvattamaan tukkaani tuollaisesta poikatukasta selasin kaikki mahdolliset vinkit ja konstit läpi ja nuo ylläolevat ovat niitä jotka ovat jääneet pidempiaikaiseen käyttöön, koska ovat osoittautuneet kohdallani toimiviksi. Hiustenhoidosta on tullut varsinainen intohimoni varsinkin kun tukka alkaa olla puoleen selkään ja tuntuu että mitä pidemmäksi se kasvaa, sitä enemmän hoitoa,aikaa ja huolenpitoa se vaatii pysyäkseen hyvässä kunnossa. Mutta sen teen toki mielelläni:) En muista missä sivustolla seuraavaa sanottiin, mutta olen huomannut että pitää paikkansa: "Kohtele ja käsittele hiuksiasi niin kuin ne olisivat antiikkipitsiä, yhtä hellävaraisesti" jonka olen koittanut pitää mielessäni:) Onnea kasvatusurakkaan! :)


    • ...

      hiuksille suosittelisin Tigin Dumb blond hoitoainetta, (hieman kallista, mutta tosi hyvä tuote), halvemmasta päästä eism XZ:n tuotteet, erityisesti xylitol-tuotteet sekä tyrnituotteet:)

      Itselläni menee hiukset huonoon kuntoon hiuskiinteestä, vaikka kalliimpaa hiuskiinnettä on ja muka hoitavaa, niin oikeastaan hiukset siitä vasta huonontuneet, kun taas halppis kiinteet eiole niin kuivattaneet hiuksia.

      • saksijakampa

        Totuushan kuitenkin on että mikään hoitoaine ei saa niitä kaksihaaraisia häviämään, ainoastaan tuntuvat paremmilta. Sakset ovat valitettavasti ainoa apu tähän asiaan. Hoitoaineilla saa hyvin estettyä lisävaurioita syntymästä.
        Ja kun hiukset ovat täynnä niitä ns valkoisit palleroita joista katkeavat vetäessä, on turha yrittää kasvattaa niitä leikkaamatta huonon kohdan yläpuolelta pois, koska vaikka hiukset kasvavat juuresta, ne murtuvat latvasta aina vain uudelleen ja uudelleen.
        Työssäni näen lähes päivittäin mitä suoristusrauta saa aikaan. Hiukset ovat aivan palaneita ja kuivia korppuja. Kaiken lisäksi suoristusrautaa EI kannata pitää kuumimmalla mahdollisella mikäli siinä on lämpötilan säätö. Suomalainen hius kun harvoin tarvii niin kuumaa rautaa suoristuakseen.
        Hiuslakan en ole kyllä sen kummemmin huomannut hiuksit kuluttavan, riippuu toki sen käyttömäärästä ja siitä käsitteleekö sen jälkeen vielä niitä kuumalla raudalla tai kihartimella. Saunaan kannattaa ehdottomasti hiukset suojata pyyheellä, eikä missään tapauksessa mennä hoitoaine päässä lauteille istumaan. Vain jos pyyhe suojaa hiuksia. Muuten hoitoaine palaa kiinni. Näin tapahtuu myös lakalle ym muotoilutuotteille. Eli kannattaa pestä hiukset ennen saunaanmenoa ja pyöräyttää pyyhe päälle.


      • Lanzagirl

        Suosittelen ehdottomasti Lanzan tuotteita. Löysin netistä hyvän kaupan, josta saa Lanzaa vielä todella halvallakin!! http://shop.fanletti.fi/ Tilasin heti useamman pullon, koska en ole koskaan vielä saanut sitä noin halvalla!!


      • blondi5658678568
        saksijakampa kirjoitti:

        Totuushan kuitenkin on että mikään hoitoaine ei saa niitä kaksihaaraisia häviämään, ainoastaan tuntuvat paremmilta. Sakset ovat valitettavasti ainoa apu tähän asiaan. Hoitoaineilla saa hyvin estettyä lisävaurioita syntymästä.
        Ja kun hiukset ovat täynnä niitä ns valkoisit palleroita joista katkeavat vetäessä, on turha yrittää kasvattaa niitä leikkaamatta huonon kohdan yläpuolelta pois, koska vaikka hiukset kasvavat juuresta, ne murtuvat latvasta aina vain uudelleen ja uudelleen.
        Työssäni näen lähes päivittäin mitä suoristusrauta saa aikaan. Hiukset ovat aivan palaneita ja kuivia korppuja. Kaiken lisäksi suoristusrautaa EI kannata pitää kuumimmalla mahdollisella mikäli siinä on lämpötilan säätö. Suomalainen hius kun harvoin tarvii niin kuumaa rautaa suoristuakseen.
        Hiuslakan en ole kyllä sen kummemmin huomannut hiuksit kuluttavan, riippuu toki sen käyttömäärästä ja siitä käsitteleekö sen jälkeen vielä niitä kuumalla raudalla tai kihartimella. Saunaan kannattaa ehdottomasti hiukset suojata pyyheellä, eikä missään tapauksessa mennä hoitoaine päässä lauteille istumaan. Vain jos pyyhe suojaa hiuksia. Muuten hoitoaine palaa kiinni. Näin tapahtuu myös lakalle ym muotoilutuotteille. Eli kannattaa pestä hiukset ennen saunaanmenoa ja pyöräyttää pyyhe päälle.

        Mut voi ostaa LATVASUOJAN, joka sit ehkäisee niiden kakshaaraisten syntymistä!!

        Mä blondasin mustasta reilu vuosi sitten, ja kaikki nämä hiukset sitten vuoden mittaan katkeilivat ja irtosivat, 10 senttii lähti ekan kuukauden aikana ja sit ne ei kasvanut vuoteen.
        Ja kampaajalla blondasin, joka ei sitten ystävällisesti voinnut sanoa että hiukset kuolisivat kokonaan.

        Mutta tuosta suojasta on ollut eniten apua BCn ja Eclipsen parhaita.


    • jaejea

      Olen vähän kiikun kaakun tämän hoitamisen kanssa.

      Kyllä hiuksia kannattaa hoitaa hyvin, mutta oma kokemus on, että niitä voi myös hoitaa liikaa.

      Hiukseni menivät huonoon kuntoon muutama vuosi sitten ja aloitin oikein tehohoidon. Hiusnaamiosta tuli oikeastaan hoitoaineen korvike, useimmiten lisuke.

      Yhtäkkiä hiuksia alkoi lähteä aivan älyttömästi. Minulla lähtee muutenkin aika paljon hiuksia, mutta tämä hiustenlähtö oli jo aivan älytöntä. Ihmettelin tätä ystävälleni ja totesin, että miten näitä voi lähteä näin hirveästi kun hoidankin niin hyvin.

      Kaverini totesi tähän, että ehkä hoidat liikaa. Vähensin hiusnaamioiden käyttöä ja hiustenlähtökin loppui. Olen huomannut, että hiukan vähemmällä hoitamisella hiukseni pysyvät tuuheampina. Liika hoito latistaa hiuksiani.

      Tietenkin hoidan enemmän, nyt esimerkiksi pakkasilla, kun hiukset kuivuvat ja kärsivät kylmyydestä. Joka tapauksessa pyrin aina hiukan vähentämään hoitoa tilaisuuden tullen. Ilman hoitoainetta en kuitenkaan selviä.

      Jokaisen hiukset ovat kuitenkin yksilölliset. Kannattaa koittaa löytää se itselle sopiva tapa hoitaa, sekä hyvät aineet, jotka sopivat juuri sinun hiuksillesi.

      TIGI on kyllä todella hyvä merkki minunkin mielestäni.

    • pooiigiuiu

      Itse en enää käytä muita kuin Goldwellin tuotteita, joista KMS California kaikista paras! Normaalisti pesen päivittäin, sillä urheilen, joten pää hikoilee. En siltikään ole huomannut mitään ongelmaa, sillä tuotteet ovat laadukkaita. Normaalisti siis pesu, hoitoaine sekä hiuksiin jätettävä hoitoaine. Erittäin harvoin käytän kuivaamiseen hiustenkuivaajaa, joten sekään ei kuivata hiuksiani. Jos joudun käyttämään erilaisia rautoja, niin alla on ehdottomasti jokin lämpösuoja-aine! N. kerran viikossa käytän hiusnaamiota, sekä fiiliksen mukaan erilaisia tehokosteuttajia ja latvajuttuja.

    • senih

      Mä en ole leikannut hiuksia 3 vuoteen. Pesen hiukseni 3-4 päivän välein pienellä määrällä silikonittomalla shampoolla ja käytän vähän hoitoainetta vain latvoihin. En käytä mitään muotoilutuotteita tai muita hiuksiin jätettäviä aineita. En myöskään värjäile hiuksia ja käytä hiusharjaa hiusten selvittämiseen eli haron vain sormin ne auki. Silti ihan hyvältä näyttää. Ovat paksut ja eloisat. :) Se on eri asia kuka jaksaa tollasta, mutta se toimii kyllä.

    • Ölkkipölkki

      Joo, ei hiuksia hoideta mättämällä niihin kemikaaleja, vaan sisältä päin. Hyvää terveellistä ruokaa ja itse käytän myös pellavansiemenöljykapseleita. Öljyhoitoja hiuksiin, ei oo kuivat.

    • ..

      ei aina tarvii mennä leikkauttamaan huonoja latvoja, jos lopettaa suoristamisen jne... itellekki tuli niitä katkeemia eli valkonen pallo mistä hius katkee, ja se tuli suoristamisen takia.. lopetin sen ja niitä ei enää tule :)

    • kampaajaparturi

      EI voi hoitaa liikaa, tavallaan. HIukset eivät mene huonoon kuntoon hoitamisesta, mutta ne voivat kyllä näyttää raskailta ja olla päätä myöten. Kannattaa ehkä olla laittamatta hoitoainetta ekaan 10cm tyvestä alkaen niin ei ihan niin latistuneilta näytä, muuten suunnitelma kuulostaa hyvälle :)

    • töttöröötti
    • 56

      voi

    • kampaaja222

      Ei voi hoitaa liikaa, tämä väite perustuu siihen että kun hiuksista tulee terveet niin voivat "lätsähtää", alkaa rasvoittua useammin ja tulla liian liukkaiksi. Asia kylläkin korjaantuu nopesti kun vaihtaa kevyempiin tuotteisiin.

      Hius on kuollutta solukkoa joten jos rakenne on kerran mennyt rikki, sitä ei mikään enää korjaa. Kosteuttaminen auttaa hiusten katkeiluun ja silikonit "meikkaavat" hiuksen hyvännäköiseksi - kunhan muistaa pestä välillä syväpuhdistavalla etteivät silikonit kerry hiukseen ja näin estä kosteuttavien aineiden pääsyä hiukseen.

      Ainoa osa hiuksesta, johon voit vaikuttaa, on se mikä ei ole vielä kasvanut ulos (ruokavalio).

      Hoitosuunnitelmasi kuulostaa varsin hyvältä, voit myös pestä pelkällä hoitoaineella, ei shampoota ollenkaan. löytyy googlettamalla co-pesu. oikeasti toimii!

      Älä vielä luovu pitkien hiusten unelmasta! :)

    • Anonyymi

      Itselläkin on nyt paljon hiusten värjäämisen jälkeen hiukset huonoon kuntoon MUTTA olen ratkaissut asian niin että olen käyttänyt joka päivä kerran päivässä hiusöljyjä (kampaamosta ostettua Teknia hair Care Argan oil dry oil nimistä mikä on päänahkaa auttaa hiuksia kasvamaan ja dermosilista ostettua Hair Care Argan oil Elixir (arganöljyseerumia) jota laitetaan latvoihin) nämä ovat auttanut itsellä näihin kuiviin katkeileviin todella paljon siis suosittelen vahvasti. Siinä menee 7-14 päivää ja huomaa jo huomattavan eron. Sekä koska erittäin kuivat hiukset ja olen huono pesemään hiuksia, vaikkakin en tarvitse niin useaa pesukertaa viikkoon että 2-3 kertaa riittää hiukset pysyvät puhtaina. pesen shampoolla hiukset kaksi kertaa kerralla ja sitten hoitoainetta ja nyt olen alkanut käyttää vielä hiusnaamiota 1viikkoon mutta niin että käytän hoitoainetta vielä sen jälkeen. merkki näihin tuotteisiin on täysin samaa (Lorean paris Elvital Hyaluron Plump 72h moisture filling shampoo/ 72h moisture sealing conditioner/ 72h moisture wrapping mask). OLEN RAKASTUNUT KYSEISIIN TUOTTEISIIN. mutta pitää muistaa, että shamppoota ja hoitoainetta mitä käyttää kannattaa joskus vaihdella en muista syytä mutta kampaajan kertoi tämän vinkin joskus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 103
      1869
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1835
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1834
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1350
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe