Moro!
Olen tällä hetkellä siis liiketalouden perustutkintoa suorittamassa. Tutkintonimikkeenä siis Merkonomi.
Kiinnostaisi suuresti lähteä töihin USAhan tai Englantiin, pääasiassa Lontooseen. Millaiset työnsaantimahdollisuudet on merkonomin tutkinnolla? Pääasiassa palveluammattiin, eli myyjäksi ois kiinnostusta.
Merkonomi kysäisee
4
480
Vastaukset
- Mahdollisuus 0
Tuolla ammatilla, varsinkin ilman pitkää työkokemusta, mahdollisuutesi löytää töitä on puhdas nolla. Ikävä kyllä.
USA:han ei mitään mahdollisuutta, koska työluvat ovat USA:ssa kiven alla rautaisille erikoisammattilaisillekin.
Ja koko Eurooppa kärsii tällä hetkellä melkoisesta työttömyydestä, joten ulkomaalaisilla on erittäin vaikea saada töitä, kun jokaisessa maassa on niitä omiakin työttömiä pilvin pimein.
Mutta ainahan voi yrittää, mutta ei kannata pettyä, jos ja kun töitä ei löydy.
http://www.mol.fi/mol/fi/00_tyonhakijat/03_nuoret/kesatyonhaku/kesatyoulkomailla/index.jsp - xzxzx
Töitä kyllä löytyy.
- Ulkomailla töissä
USA:an ei riitä edes se kielitaito, vaan sinne pitää olla muita meriittejä ja paljon. Merkonomin tutkinto ei ole sellainen. Työviisumia ei saa, mikäli oman maan kansalaisista löytyy sopivia työntekijöitä ja USA:ssa on omastakin takaa vastaavan tutkinnon suorittaneita valmiina työhön, eli vaikka työnantaja jostain kumman syystä haluaisikin palkata sinut, maahanmuuttoviranomaiset pistävät hommalle stopin. Joitain leiri- ja luonnonpuistoalan kesätöitä on kyllä tarjolla, mutta ne ovat siis vain kesätöitä, eivätkä liity alaasi. Näitä paikkoja ilmoitellaan mol.fi:ssä ja googlettamalla summer camp jobs USA voi jotain löytyäkin.
Eurooppa on sitten eri juttu, voit lähteä vapaasti koittamaan onneasi vaikka juuri sinne Lontooseen, sillä mitään lupia tai viisumeita ei tarvita. Aina kannattaa kokeilla, vaikka tällä hetkellä voikin olla vaikeaa saada mitään työtä, mutta jotain suomenkielistä asiakaspalvelutyötä puhelimitse saattaa löytyä ja miksei myyjänkin työtä. Avainsana onkin paikan päälle lähteminen, sillä kaupat, baarit ja muut firmat harvoin palkkaavat ketään ulkomailta käsin ja etenkin, jos cv:ssäsi ei ole paikallista osoitetta tai puhelinnumeroa. Eli pieni riskinotto on paikallaan, sillä mitään ei saa, ellei ole valmis lähtemään suoraan paikan päälle, alempana on keskusteluita aiheesta, joita kannattaa selailla. Poikkeuksena saattavat olla nuo asiakaspalveluhommat, joita löytyy vaikka googlettamalla 'customer service UK Finnish' tai etsimällä Monsterin tms. sivuilta.
- asdlkj
Lähde sekä vaihtoon että työharjoitteluun johonku euroopan maahan (esim. Englanti). Saat jalkaa vähä ovien väliin ja samalla opit kuulostelemaan "turvallisella" tavalla, kuinka eläminen siellä sujuu.
Sit ku koulun jälkeen haluan hakea sinne töihin, saattaa asettuminen paperisotkuineen olla jo paljo helpompaa =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265