Kuulin kaveriltani että tatuointia ei saisi rasvata Bepanthenilla, koska tatuointi voi "räjähtää" koska paranee liian nopeasti? Kuulostaa kaukaa haetulta, mietinkin että onko kukaan muu kuullut tällaisesta? En tiedä mitä tällä "räjähtämisellä" tarkoitettiin, mutta kuulostaa naurettavalta.
Tatuoinnin hoito Bepanthenilla
17
7385
Vastaukset
- räjähtikö-beba-then?
Aivan täyttä potaskaa. Toimii hyvin suurimmalla osalla. Tulee vähän näppylöitä jne.
- häh......
Hahah :D Joo, tatuointi räjähtää :D Enpä ole koskaan tuollaisesta kuullut. Itse olen tatskaa hoitanut ekoina päivinä bepanthenilla ja sitten siirtynyt helosaniin. Bepanthen on sen verran paksua, että välillä pitää antaa sitten ihon hengittää, eli pesu ja ilman mitään rasvaa välillä, jotta ihohuokoset saavat happea. Ei tatuointi voi parantua liian nopeaan. Toisilla, kuten minulla paranee yleensä jo noin viikossa, toisilla menee pidempään. Ihan yksilöllistä. Itselläni esim. ei tule minkäänlaista rupea kuvan päälle kun rasvailen sitä tarpeeksi paljon, kuvan päälle tulee vain ohuen ohut kerros irtoavaa mustetta, jota voi varmaan verrata rupeen, mutta ns. kovaa rupea ei tule.
- Ole huoletta
Kuten edellinen jo mainitsikin, pari ekaa päivää voi huoletta rasvailla bepanthenilla, sitten voi siirtyä helosaniin. Tokihan on sitten olemassa ihan nimenomaan tatuoinneille omia rasvoja, mutta itse olen bepanthenilla ja helosanilla hoitanut omat kolme tatuointiani moitteettomasti kuntoon. Kunhan muistaa vaan välillä antaa kuvan hengitellä, ei paksua rasvakerrosta 24/7. Itse käytän helosania myös parantuneiden kuvien rasvaukseen, pysyy värit parempana kuin kuivalla iholla.
- Geas
Tosiaan itellänihän on jo yli kymmenen tatuointia joita olen rasvannut Bepanthenilla ja sitäpä juuri ihmettelin että miten se nyt yhtäkkiä alkaa tatskoja "räjäyttelemään". Olikohan kenties jonkun kotitatuoijan selittelyjä miksi tatuoinnit näyttävät räjähtäneeltä ;) Syytetään Bepanthenia.
- gfhgdhddktfuotyy
Geas kirjoitti:
Tosiaan itellänihän on jo yli kymmenen tatuointia joita olen rasvannut Bepanthenilla ja sitäpä juuri ihmettelin että miten se nyt yhtäkkiä alkaa tatskoja "räjäyttelemään". Olikohan kenties jonkun kotitatuoijan selittelyjä miksi tatuoinnit näyttävät räjähtäneeltä ;) Syytetään Bepanthenia.
On hyviä tatuoijia ja huonoja. Ja sitten on liikkeitä jossa työskentelee olevinaan pro-tatuoijia joilla ei ole minkäänlaista taiteilijapohjaa taikka kokeneemman opastusta. Pahimmat tapaukset polttavat sillat mentorinsa kanssa koska eivät kestä kritiikkiä. 90% tatuoijista aloittaa kotona, vastuulliset kokeneen tatuoijan valvonnassa. Muistakaa että Individualin Lasse Sjöroos oli monta vuotta kotitatuoijana. Nimittäin vasta sitten kun tatuoijalla on riittävästi mainetta kannattaa perustaa liikettä. Liiketiloja on lisäksi vaikea saada, koska joku taloyhtiön puheenjohtaja vaari pelkää että tatuointiliike tuo mukanaan vankilakundeja ja moottoripyöräjengejä.
Mä ainakin katson portfoliota ja vasta sitten teen taidoista johtopäätöksiä.
Mutta muuten olen kyllä samaa mieltä Bepanthenista. - norr
mistään kaupoista en löytäny sitä bepanthenia mitä nyt kaikki suosittelee käyttämään alusta, joten jouduin ottamaan sitä helosania. ja tauointi on tehty pari päivää sitten, onko se sitten huono juttu jos käyttää ihan alusta pitäin helosania?
- apteekki hoi.
norr kirjoitti:
mistään kaupoista en löytäny sitä bepanthenia mitä nyt kaikki suosittelee käyttämään alusta, joten jouduin ottamaan sitä helosania. ja tauointi on tehty pari päivää sitten, onko se sitten huono juttu jos käyttää ihan alusta pitäin helosania?
Ei Bepanthenia mistään kaupoista saa, se on apteekin tuote, kuten myös Helosan minun tietääkseni. Sen kus käytät sitä Helosania alusta asti, mutta ei imeydy ihan yhtä hyvin kuin Bepanthen, ja saattaa jäädä sellaiseksi kökkäreiseksi ihan tuoreen kuvan päälle. Toisaalta taas Helosan imeytyy liiankin nopeaan, ja rasvaa pitää lisäillä vähän väliä.
- OrginalCheyenne
norr kirjoitti:
Helosania ite oon pelkästään käyttänyt, ja hyvin on sillä "parantunut". Eikä helosaniakaan tarvitse kuin alussa 2 kertaa ja parin päivän päästä enää kerran päivässä laittaa.
- Buu Klubben
Ei se räjähdä, mutta joillakin voi olla allergia johonkin bepanthenin aineisiin. Tai sitten värit ja bepanthen yhdessä voi ehkä aiheuttaa allergisen reaktion. Ennenkaikkea kyse kuitenkin on aina siitä, että tatska on paitsi fyysinen niin myös psyykkinen kokemus pitkälle tulevaisuuteen. Ja silloin ihmisen tulee miettiä ehkä jo ennakolta niitäkin asioita?
Eli kyllä tatska on aina kova juttu, vaikka muuta sanottaisiin.- dfhfljgheflkgrehklög
Tietyistä paikoista voisi tietty jotain kudosnestettä tai vastaavaa tulla. Alaselkä on esim. sellainen paikka, muitakin on. Jos se pääsee kuivumaan sen muodostama rupi voi olla aika häijyn näköinen. Tärkeintä on ettei vaan päästä sitä kuivumaan vaikka vuotaiskin, kannattaa vaan pestä ja olla tarkkana ettei vaatteista tule pöpö tatuointihaavaan
- ficaro
dfhfljgheflkgrehklög kirjoitti:
Tietyistä paikoista voisi tietty jotain kudosnestettä tai vastaavaa tulla. Alaselkä on esim. sellainen paikka, muitakin on. Jos se pääsee kuivumaan sen muodostama rupi voi olla aika häijyn näköinen. Tärkeintä on ettei vaan päästä sitä kuivumaan vaikka vuotaiskin, kannattaa vaan pestä ja olla tarkkana ettei vaatteista tule pöpö tatuointihaavaan
Mulla on kaks tatskaa ja viimesin otettu kk sitten. Molempia hoitelin Bepanthenilla, ohjeen mukaan ja paraneminen ollu tosi nopeeta. Muistaakseni sisältää B-vitamiiniä joka uusii ihoa nopeesti. Suihkuttelin 3 x pv ja rasvannu n. 4 kertaa pv. Nyt riittää aamulla ja illalla, hento rupi tuli nopeesti ja kutinaan (joka kuuluu yleensä paranemiseen) auttoi taputtelu, ei mitään ongelmia :). Kyllä ammattitaitoinen tatuoija antaa hoito-ohjeet mukaan, kuten minäkin sain.
- Geas
ficaro kirjoitti:
Mulla on kaks tatskaa ja viimesin otettu kk sitten. Molempia hoitelin Bepanthenilla, ohjeen mukaan ja paraneminen ollu tosi nopeeta. Muistaakseni sisältää B-vitamiiniä joka uusii ihoa nopeesti. Suihkuttelin 3 x pv ja rasvannu n. 4 kertaa pv. Nyt riittää aamulla ja illalla, hento rupi tuli nopeesti ja kutinaan (joka kuuluu yleensä paranemiseen) auttoi taputtelu, ei mitään ongelmia :). Kyllä ammattitaitoinen tatuoija antaa hoito-ohjeet mukaan, kuten minäkin sain.
Ei tässä nyt ollut kyse siitä, miten kukakin tatuointiaan hoitaa, vaan siitä onko kukaan muu kuullut tällaista huuhaata Bepanthenilla hoitamisesta. Että vähän taas poiketaan aiheesta. Mutta ilmeisesti joo tämän yhden ainoan kotitatuoijan omia juttuja nämä räjähtelyt.
Osaan kyllä hoitaa tatuointini ihan itse, että ei tarvitse jokaisen postailla niitä hoito-ohjeita ;) - et vaan osaa.
Geas kirjoitti:
Ei tässä nyt ollut kyse siitä, miten kukakin tatuointiaan hoitaa, vaan siitä onko kukaan muu kuullut tällaista huuhaata Bepanthenilla hoitamisesta. Että vähän taas poiketaan aiheesta. Mutta ilmeisesti joo tämän yhden ainoan kotitatuoijan omia juttuja nämä räjähtelyt.
Osaan kyllä hoitaa tatuointini ihan itse, että ei tarvitse jokaisen postailla niitä hoito-ohjeita ;)No et näköjään osaa hoitaa, kun ylipäätänsä kysyit täällä noin typerää asiaa, että voiko tatska räjähtää. Ja sitten kun sinulle sanotaan, että ei voi ja annetaan neuvoja miten tatskaa tulisi oikea-oppisesti hoitaa, niin ollaan niin näsäviisasta,että "osaan kyllä hoitaa ihan itse", vaikka kyseessä taitaa olla eka ja ainut tatska, ja näillä jotka täällä neuvoo, on kokemusta vähän enemmän.
- hvgjcfjlcflcl
et vaan osaa. kirjoitti:
No et näköjään osaa hoitaa, kun ylipäätänsä kysyit täällä noin typerää asiaa, että voiko tatska räjähtää. Ja sitten kun sinulle sanotaan, että ei voi ja annetaan neuvoja miten tatskaa tulisi oikea-oppisesti hoitaa, niin ollaan niin näsäviisasta,että "osaan kyllä hoitaa ihan itse", vaikka kyseessä taitaa olla eka ja ainut tatska, ja näillä jotka täällä neuvoo, on kokemusta vähän enemmän.
tyypillistä meinikiä trollailla suomi24:ssa. mutta topicciin, meillä menee kotona bepanthenia/helosania semmosia määriä (sekä vaimolla että mulla toistakymmentä tatskaa ja jatkuvasti uusia) ettei tuubi pääse ikinä pilaantumaan, mutta jos kyseinen neuvoja oli käyttänyt pilaantunutta voidetta niin tottaakai tatska voi tulehtua.
- Geas
et vaan osaa. kirjoitti:
No et näköjään osaa hoitaa, kun ylipäätänsä kysyit täällä noin typerää asiaa, että voiko tatska räjähtää. Ja sitten kun sinulle sanotaan, että ei voi ja annetaan neuvoja miten tatskaa tulisi oikea-oppisesti hoitaa, niin ollaan niin näsäviisasta,että "osaan kyllä hoitaa ihan itse", vaikka kyseessä taitaa olla eka ja ainut tatska, ja näillä jotka täällä neuvoo, on kokemusta vähän enemmän.
Huoh, voi sua lapsukainen. Jos tarvitsisin hoito-ohjeita, ehkä mä kysyisin niitä jostain muualta kun jostain suomi24:n keskustelusta. Mua kiinnosti vaan tieto onko kukaan kuullut näin lennokkaasta jutusta kuin tatuoinnin räjähtäminen.
Ja edelleen mulla on niitä tatuointeja kyllä vähän enempi kuin se yksi, mutta väitä mitä väität. - Geas
et vaan osaa. kirjoitti:
Ja jos opettelisit lukemaan, huomaisit varmaan että en kysynyt voiko tatuointi räjähtää, vaan onko kukaan muu kuullut tällaista tarinaa.
- ööööh.
Geas kirjoitti:
Ja jos opettelisit lukemaan, huomaisit varmaan että en kysynyt voiko tatuointi räjähtää, vaan onko kukaan muu kuullut tällaista tarinaa.
mulle antoivat kirjaalliset ja suulliset ohjeet, että joko Bepanthenia tai Helosania käytetään. Miten muka joku rasva aiheuttaisi moista? :o
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053101Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1521219Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793