Biljardia tuli joskus opiskeluaikoina pelattua enemmänkin, mutta nyt on ollut vuosien tauko. Nyt olen miettinyt tästä ihan harrastuksen tekemistä, mihin liittyen olisi muutama kysymys.
Asun Itä-Helsingissä, onko tiedossanne paikallisia seuroja, joihin kannattaisi liittyä? Tai muita Helsinkiläisiä seuroja?
Antavatko biljardiseurat vasta-alkajille erillistä opetusta? Onko biljardiseuroilla omia saleja vai ovatko pelipaikat poikkeuksetta kapakoissa?
Paljonko pelaaminen itse maksaa? Onko tuntihinnalla vai esimerkiksi seuran jäsenmaksulla?
Minkä verran rahaa menee suurin piirtein varusteisiin, sen tasoisiin joilla pärjää esimerkiksi ainakin ensiääisen harjoitusvuoden?
Harrastuksen aloittaminen
1
1510
Vastaukset
> Asun Itä-Helsingissä, onko tiedossanne paikallisia seuroja, joihin kannattaisi liittyä?
> Tai muita Helsinkiläisiä seuroja?
Itähelsinkiläisitä ei ole kokemusta, mutta eiköhän se arvostetuin ole edelleen Ritzissä pyörivä seura...
> Antavatko biljardiseurat vasta-alkajille erillistä opetusta?
Luultavasti. Maksua vastaan varmaankin... Yksi hyvä keino on hakeutua osaavampien (oikeati hyvien mieluusti) seuraan ja pelata rahasta. Sopivalla eteenannilla ei häviä hirveän paljoa... :)
> Onko biljardiseuroilla omia saleja vai ovatko pelipaikat poikkeuksetta kapakoissa?
Sanotaan vaikka niin, ettei heti tule mieleen salia, jossa ei tarjoiltaisi alkoholia. Usein varsinainen anniskelualue on erillään pelialueesta, mutta kotomaassa annosten kanssa saa kyllä pelaamaan mennä. Pöydälle olutlasia ei sitten lasketa, ei edes reunalle.
> Paljonko pelaaminen itse maksaa? Onko tuntihinnalla vai esimerkiksi seuran jäsenmaksulla?
Yleensä tuntihinnalla. Jäsenkortilla saanee alennusta. Joskus on voinut sopia kuukausimaksusta, mutta siitä kannattaa keskustella salin omistajien kanssa... Ovat aina vähän tapauskohtaisia. Itse pelaaminen maksaa luultavasti reilun kympin tunti, vähän paikasta riippuen (en oikeastaan ole edes katsonut hinnastoja viime aikoina. :D).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838