Hmm mistäs tän nyt aloittais elikä olen kolmenlapsen yksinhuoltaja,vanhin lapseni eri isästä kun kaksi nuorempaa. Minulla on ollut erittäin paljon ongelmia vanhemman lapseni isovanhempien ja varsinkin eksäni uuden naisystävän taholta.Isovanhemmat muummuassa ovat tehneet minusta lastensuojelu ilmoituksia useita,muummuassa että vanhin poikani näkee nälkää, no se oli helposti todistettavissa ja lastensuojelu jätti asian sikseen. Sitten on kaiken maailman muita tuulesta temmattuja juttuja jotka lastensuojelu on jättäneet sikseen eivät enään viitsi lastensuojelusta käydä kotona kun uusi ilmoitus tulee vaan soittavat puhelimella että taas tällänen hetki rupattelua ja jättävät asian sikseen.No tämä eksäni nykyinen naisystävä on lähettänyt minulle sähköpostiin kaikenmaailman solvausviestejä ja on tullut kotiini useita kertoja kiellosta huolimatta viimeksi soitin sitten poiliisit jotka puuttuivat tämän naisen käytökseen hän ei saa tulla postilaatikkoa pidemmälle kotiin,teimme sopimuksen eksänikanssa että minä en ole yhteydessä naiseen,en toki ole koskaan ollutkaan ja hän ei sitten ottaisi mitään yhteyttä minuun.Poikamme on 9 vuotias ja hänellä on todettu lievä kehitysvamma,poikamme ei osaa lukea on tällähetkellä startti luokassa ja se oikea opetusmuoto tällähetkellä,pojalleni olen ostanut kännykän jossa on minun liittymä jota itse myös maksan käytän myös itse silloin tällöin puhelinta mutta puhelin enimmäkseen poikani käytössä. Puhelimeen oli jäänyt minun ja miesystäväni välisiä aikuisviestejä ei siis mitään kuvia vaan ihan tekstiä, eksäni naisystävä oli lukenut viestit ja laittoin puhelimeeni viestiä että anti olla viiminen kerta että lukee pojan puhelimesta tuollaisia viestejä että tuo on edes vastuutonta ja hän tekee asiasta lastensuojelu ilmkoituksen ja että olen jakorasia jolla on aviottomia lapsia ym,vaikka olen ollut naimisissa.Ensimmäinen reaktio oli että purskahdin nauruun koska musta on huvittavaa että hän lukee minun henkilökohtaisia viestejä ilman munun lupaa ja uhkailee minua minun puhelimessahan ne viestit ovat? Läheiseni sanoo että pitäisi tehdä rikosilmoitus mutta en tiedä onko sekään ihan kannattavaa.Mitäs mieltä te olette? Sanottakoon vielä sen että kahdennuoremman lapsen isänkanssa on hyvät välit niinkuin hänen perheensäkkin ja tulen erinomaisesti toimeen hänen naisystävänsäkanssa myös,ja mielestäni en ole tehnyt mitään pahaa vanhemman lapseni isän naisystävälle tai kellekkään heistä mutta kokoajan sieltä suunnalta tulee kaikkea pahaa minulle ja olen niellyt kaiken koska en viitsi lapsentakia tapella parempi unohtaa vaan mutta tätä on jo jatkunut 9 vuotta koska poika oli vauva kun erosimme.Mitä tehdä?
eksän uusi luki viestini
12
1477
Vastaukset
- vaikeasuomenkieli?
että miten voi ärsyttää lukea tuota tekstiä kun siinä on niin hirveästi kirjoitusvirheitä.
No joo. Ota etäisyyttä niihin kiusan tekijöihin. Vaihda vaikka paikkakuntaa ja tee selväksi että tekevät vain hallaa itselleen jos sinulle alkavat änkyrehtämään. Älä pidä yhteyttä kuin vain siihen lapsen isään asioissa joissa on pakko pitää yhteyttä. Yhteydenpito minimiin. Ei tuossa oikein muutakaan voi tehdä. - elisaeth
Rikosilmoitus ei sinun tapauksessasi auta yhtään mitään, koska mitään siihen viittaavaa ei ole edes tapahtunut. Kenties läheisesi tarkoittivat kunnianloukkausta, mutta siinäkin on tärkeää perustella asiansa ja pitää esim. pitemmältä ajalta päivän tarkkaa päiväkirjaa mitä on sanottu ja tehty. Huomioi myös, että hyvässä lykyssä istutte käräjillä, maksatte sikakovat palkat lakimiehille kummankaan tahon pääsemättä tilanteessa eteenpäin.
Käytännön vinkki: suodata exäsi naisystävän sähköpostit. Kaikissa sähköpostiohjelmissa on roskapostisuodin,jota voi käyttää myös tarpeettomien tuttavuuksien postien suodattamiseen myöskin. Näin säästät itseäsi kun et edes tiedä hänen ottaneen sitä kautta yhteyttä.
Nouse tuollaisessa tilanteessa hölmöyden yläpuolelle. Kärsit sitä enemmän, mitä enemmän suostut joka asiasta soittamaan suutasi takaisin. Opettele kohauttamaan olkapäitäsi, koska olet yhdeksässä vuodessa oppinut tuntemaan vihollisesi ja tiedät tasan tarkkaan mistä hänen kanssaan milloinkin tuulee. Välinpitämättömyys on maailman paras keino hiljentää suunsoittajat. Siihen voi oikeesti opetella, hitaasti mutta varmasti. - fsdfsdfsdfs
miksi sitä pitää lapsen kännykästä lähettää aikuisvivahteisia viestejä miehen kännykkään? eikö sinulla ole siis oma, henkilökohtainen puhelin mistä niin tehdä? siis ihan syystä minun mielestä sanoo tuossa asiassa, varsinkin jos olet jättänyt puhelimeen viestit ja antanut lapsesi käyttöön!! TÖRKEÄÄ
- Mielipiteitäni vain
Eihän se lapsi osannut lukea. Miten sitä silloin haittaa, mitä viestejä siellä on? Jos kerran äiti on puhelimen lapselleen hankkinut ja laskut maksaa, voi hän lähetellä viestejä myös lapsen puhelimesta. Eri asia on tietysti, että miksi pitäisi, mutta ehkä hänellä oli siihen syynsä. Esimerkiksi oma puhelin oli kauempana, joten lapsen puhelimesta oli helpompi lähettää.
Jos nyt tarkkoja ollaan, niin eiköhän tuossa se uusi nainen jotain rikosta tehnyt, kun menee lukemaan toisten puhelimia. Kirjesalaisuus koskee myös tekstiviestejä. Hän tietää, ettei lapsi kirjoittele viestejä kun ei osaa lukeakaan, joten ei ollut tarpeen edes seurata lapsen tekemisiä. Eli ihan hän tarkoituksella luki sieltä lapsen äidin viestejä. Rikos täyttyy, mutta minusta sen takia ei kannata mitään rikosilmoituksia mennä tekemään. Jättää vain kirjoittelemasta niitä viestejä lapsen puhelimesta tai ainakin poistaa ne.
Asia erikseen on sitten se, mitä syytä on lähetellä aikuisviestejä lapsen isälle, josta on jo erottu ikuisuus sitten. Mielestäni ei mitään ja varsinkaan, kun miehellä on jo uusikin nainen. Kun tahallaan provosoi, ei pidä ihmetellä, jos toinen provosoituu. - tälläistä meillä
Mielipiteitäni vain kirjoitti:
Eihän se lapsi osannut lukea. Miten sitä silloin haittaa, mitä viestejä siellä on? Jos kerran äiti on puhelimen lapselleen hankkinut ja laskut maksaa, voi hän lähetellä viestejä myös lapsen puhelimesta. Eri asia on tietysti, että miksi pitäisi, mutta ehkä hänellä oli siihen syynsä. Esimerkiksi oma puhelin oli kauempana, joten lapsen puhelimesta oli helpompi lähettää.
Jos nyt tarkkoja ollaan, niin eiköhän tuossa se uusi nainen jotain rikosta tehnyt, kun menee lukemaan toisten puhelimia. Kirjesalaisuus koskee myös tekstiviestejä. Hän tietää, ettei lapsi kirjoittele viestejä kun ei osaa lukeakaan, joten ei ollut tarpeen edes seurata lapsen tekemisiä. Eli ihan hän tarkoituksella luki sieltä lapsen äidin viestejä. Rikos täyttyy, mutta minusta sen takia ei kannata mitään rikosilmoituksia mennä tekemään. Jättää vain kirjoittelemasta niitä viestejä lapsen puhelimesta tai ainakin poistaa ne.
Asia erikseen on sitten se, mitä syytä on lähetellä aikuisviestejä lapsen isälle, josta on jo erottu ikuisuus sitten. Mielestäni ei mitään ja varsinkaan, kun miehellä on jo uusikin nainen. Kun tahallaan provosoi, ei pidä ihmetellä, jos toinen provosoituu.Niin tosiaan en lähettänyt viestiä kyseisen lapsen eli vanhimman poikani isälle vaan omalle kumppanilleni jonka kanssa minulla lapsi myös,joten provosointia ei todellakaan minun puolelta ole koskaan ollut olen itse aina vältellyt kaiken maailman riitoja heidän kanssaan ja jättänyt esim vastaamatta vanhimman poikani isän nykyisen naisystävän sähköposti viesteihin.Joissa hän on haukkunut minua huoraksi ym koska vanhin lapseni on syntynyt ilman avio liittoa. Kyseisestä naisesta on ollut minulle paljon harmia ja olemme pojan isänkanssa jo noin vuosi sitten sopineet että tämä nainen jättäisi minut rauhaan eikä yhteydenottoa ole kummankaan puolelta.Itse en pitänyt naiseen aiemminkaan yhteyttä enkä ole pitänyt nyttenkään mutta tämä nainen vaan jatkaa ja jatkaa vaikka vanhimman poikani isä on useaan otteeseen kieltänyt ottamasta yhteyttä minuun.Hän ei vain lopeta?? Poikani puhelinta käytin koska samana päivänä nuorin lapseni pesi oman henkilökohtaisen puhelimeni joka oli osissa kuivumassa sim kortteja myöten ja jouduin ostamaan uuden puhelimen koska puhelin meni rikki.Tämä nainen ja lapseni isä kyllä tiesi asiasta kun tälle miehelle kerroin ja yhteydenotot pojan tapaamisestakin sujui sitten pojan puhelimen kautta.
- tälläistä meillä
tälläistä meillä kirjoitti:
Niin tosiaan en lähettänyt viestiä kyseisen lapsen eli vanhimman poikani isälle vaan omalle kumppanilleni jonka kanssa minulla lapsi myös,joten provosointia ei todellakaan minun puolelta ole koskaan ollut olen itse aina vältellyt kaiken maailman riitoja heidän kanssaan ja jättänyt esim vastaamatta vanhimman poikani isän nykyisen naisystävän sähköposti viesteihin.Joissa hän on haukkunut minua huoraksi ym koska vanhin lapseni on syntynyt ilman avio liittoa. Kyseisestä naisesta on ollut minulle paljon harmia ja olemme pojan isänkanssa jo noin vuosi sitten sopineet että tämä nainen jättäisi minut rauhaan eikä yhteydenottoa ole kummankaan puolelta.Itse en pitänyt naiseen aiemminkaan yhteyttä enkä ole pitänyt nyttenkään mutta tämä nainen vaan jatkaa ja jatkaa vaikka vanhimman poikani isä on useaan otteeseen kieltänyt ottamasta yhteyttä minuun.Hän ei vain lopeta?? Poikani puhelinta käytin koska samana päivänä nuorin lapseni pesi oman henkilökohtaisen puhelimeni joka oli osissa kuivumassa sim kortteja myöten ja jouduin ostamaan uuden puhelimen koska puhelin meni rikki.Tämä nainen ja lapseni isä kyllä tiesi asiasta kun tälle miehelle kerroin ja yhteydenotot pojan tapaamisestakin sujui sitten pojan puhelimen kautta.
Niin selvennystä vielä,olen siis yksin huoltaja mutta seurustelen ja meillä on siis tämän seurustelukumppaninikanssa yhteinen lapsi jonkakanssa niitä viestejä olen kirjoittanut. Asia on monimutkaineen mutta tämä suhde on meille tällähetkellä se oikea.
- oppia ikä kaikki
Niin selvennystä vielä,olen siis yksin huoltaja mutta seurustelen ja meillä on siis tämän seurustelukumppaninikanssa yhteinen lapsi jonkakanssa niitä viestejä olen kirjoittanut. Asia on monimutkaineen mutta tämä suhde on meille tällähetkellä se oikea.
mitka kumppanit ja puolisot vaan kuvioissa, niin eikös niitä viestejä voi lähettämisen jälkeen poistaa? Helppo klikkaus , poista viesti, ja viestit ei näkyisi sen jälkeen kellekään.
- tälläistä meillä
oppia ikä kaikki kirjoitti:
mitka kumppanit ja puolisot vaan kuvioissa, niin eikös niitä viestejä voi lähettämisen jälkeen poistaa? Helppo klikkaus , poista viesti, ja viestit ei näkyisi sen jälkeen kellekään.
Joo mutta eipä sitä aina muista että pitää omasta/pojan kännykästä poistaa viestit etteivät toiset niitä lueskele. Onhan se tosiaan helppo klikkaus mutta enpä tullut ajatellekksi että poikani puhelinta pengotaan ja viestejä luetaan vaikka poika itse ei osaa lukea eikä kirjoittaa.
- A
Joo mutta eipä sitä aina muista että pitää omasta/pojan kännykästä poistaa viestit etteivät toiset niitä lueskele. Onhan se tosiaan helppo klikkaus mutta enpä tullut ajatellekksi että poikani puhelinta pengotaan ja viestejä luetaan vaikka poika itse ei osaa lukea eikä kirjoittaa.
Sulla on siis lapsia KOLMEN ERI MIEHEN kanssa. Mene äkkiä steriloitavaksi.
- tälläistä meillä
A kirjoitti:
Sulla on siis lapsia KOLMEN ERI MIEHEN kanssa. Mene äkkiä steriloitavaksi.
Vaikka aihe ei kuulukkaan keskusteluun jonka olen aloittanut niin olen itse valinnut sen miten monta lasta elämässäni teen ja lasteni isät ovat kyllä olleet täysillä mukana ja halunneet lapset. Itse en nää siinä mitään pahaa vaikka naisella olisi viiden eri miehenkanssa lapsia. Olen onnellinen jokainen lapsi/raskaus on ollut harkittu ja suunniteltu yhteistuumin lasten isänkanssa.Se että sanot minulle että pitäisi mennä steriloitavaksi on Mielestäni hölmöä koska jokainen valitsemme elämämme miten sitä elämme ja montako lasta teemme.En ole päivääkään katunut valitsemaani polkua ja tiedän että en tule katumaankaan. Itselläni on elämässä kaikki hyvin juuri niinkuin olen toivonutkin,omakotitalo omaapihaa ihanat lapset aivan mahtavat läheiset ja hyvä työpaikka. Enempää en osaisi edes pyytää olen saanut elämässä enenmmän kuin olisin osaanut toivoa ja talot autot ym olen ihan itse hommannut,en jäänyt eks aviomiehen rahoja ruikuttamaan vaikka eipä sillä edes ollut mitään mitä ruikuttaa..
Vaikka aihe ei kuulukkaan keskusteluun jonka olen aloittanut niin olen itse valinnut sen miten monta lasta elämässäni teen ja lasteni isät ovat kyllä olleet täysillä mukana ja halunneet lapset. Itse en nää siinä mitään pahaa vaikka naisella olisi viiden eri miehenkanssa lapsia. Olen onnellinen jokainen lapsi/raskaus on ollut harkittu ja suunniteltu yhteistuumin lasten isänkanssa.Se että sanot minulle että pitäisi mennä steriloitavaksi on Mielestäni hölmöä koska jokainen valitsemme elämämme miten sitä elämme ja montako lasta teemme.En ole päivääkään katunut valitsemaani polkua ja tiedän että en tule katumaankaan. Itselläni on elämässä kaikki hyvin juuri niinkuin olen toivonutkin,omakotitalo omaapihaa ihanat lapset aivan mahtavat läheiset ja hyvä työpaikka. Enempää en osaisi edes pyytää olen saanut elämässä enenmmän kuin olisin osaanut toivoa ja talot autot ym olen ihan itse hommannut,en jäänyt eks aviomiehen rahoja ruikuttamaan vaikka eipä sillä edes ollut mitään mitä ruikuttaa..
Noniin taas vanhimmanpoikani isän puolelta lisää lokaa.. Isä ei hakenut poikaa viikonloppuna vaikka oli hänen viikonloppu,poika soitti että onko isä tulossa isä vastasi että tiskaa ja tulee sitten,no jonkun ajan päästä isä sitten soitti pojalle ja sanoi että hän ei voi tulla hakemaan poikaa koska minä en muka anna poikaa hänelle????Korjasin heti että todellakin saa tulla hakemaan että mitäs tollasia selittelee senkun tulee vaan.Noh kului taas hetki isä soitti pojalle uudestaan ja sanoi että hän ei uskalla tulla hakemaan poikaa kun äiti soittaa poliisit?? Siis haloooo... En viitsinyt sanoa pojalleni muuta kuin että kyllä isi nyt vähän hassuttelee että kyllähän poika tietää että ei äiti poliiseja soita.No aikaa kului sunnuntaihin,Kunnes isä sitten soitti pojalle taas että isi on synttäreillä että isi ei pääse hakemaan poikaa mutta pojan pitää soittaa mummolle että mummi hakisi pojan,sanoin pojalle että isin piti hakea sinut perjantaina eikä isi hakenut nyt me olemme menossa äitilleni oli toiselle mummille että isin pitäisi sopia nämä asiat äidinkanssa ja annoin asian olla.. Ei näytä törkeydellä olevan mitään raja,jälleen kerran...
- huoh................
vollota kirjoitti:
Noniin taas vanhimmanpoikani isän puolelta lisää lokaa.. Isä ei hakenut poikaa viikonloppuna vaikka oli hänen viikonloppu,poika soitti että onko isä tulossa isä vastasi että tiskaa ja tulee sitten,no jonkun ajan päästä isä sitten soitti pojalle ja sanoi että hän ei voi tulla hakemaan poikaa koska minä en muka anna poikaa hänelle????Korjasin heti että todellakin saa tulla hakemaan että mitäs tollasia selittelee senkun tulee vaan.Noh kului taas hetki isä soitti pojalle uudestaan ja sanoi että hän ei uskalla tulla hakemaan poikaa kun äiti soittaa poliisit?? Siis haloooo... En viitsinyt sanoa pojalleni muuta kuin että kyllä isi nyt vähän hassuttelee että kyllähän poika tietää että ei äiti poliiseja soita.No aikaa kului sunnuntaihin,Kunnes isä sitten soitti pojalle taas että isi on synttäreillä että isi ei pääse hakemaan poikaa mutta pojan pitää soittaa mummolle että mummi hakisi pojan,sanoin pojalle että isin piti hakea sinut perjantaina eikä isi hakenut nyt me olemme menossa äitilleni oli toiselle mummille että isin pitäisi sopia nämä asiat äidinkanssa ja annoin asian olla.. Ei näytä törkeydellä olevan mitään raja,jälleen kerran...
Tuli siskon tunnuksilla vahingossa kun oli kyläilemässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo666264Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583083- 312243
- 131847
- 201828
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191813Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131562- 181539
- 511515
- 91484