Mikähän nyt mahtaa olla vikana kun ei nouse transitin lämpömittari ollenkaan. Vaihdoin uuden anturin, koska luulin vian olevan siinä, mutta ei muutosta. Kokeilin laittaa sen anturin liittimen toisen johdon maihin ja silloin mittari nousi. Mikä sillä toisella johdolla siinä anturissa on tarkoitus? Jos johdot on kunnossa, niin voiko olla niin, että termostaatti on aina auki ja sen takia se anturi ei saa mitattua lämpöjä? Onko kokemusta asiasta?
Ford Transitin lämpömittari ei nouse
5
4278
Vastaukset
- Pari Transittia...
Jos puhutaan 1986-1999 Transiteista, niin lämpömittarin anturihan on siinä termostaattikotelossa, joko sen etu- tai takaosassa.
1. Jos ei näytä mitään ? Mittarin sulakkeen kunnon toteaminen, onko palanut ?
2. Jos mittari näyttää kuumaa moottori kylmänä ? Irrotetaan anturin liitin > jos alenee on anturi viallinen,
mikäli näyttää kuumaa edelleen on lämpömittarin johto maadoittunut tai mittari on viallinen !
3. Jos mittari näyttää kylmää, vaikka kone on lämmin ? Irrotetaan anturin liitin (moottori sammutettuna) > maadoitetaan liittimen napa johdolla moottoriin, (virta päälle virtalukosta) > mikäli mittari näyttää kuumaa > anturi viallinen jos ei vieläkään mittari nouse on sähköjohto poikki tai mittari viallinen ?
Anturin johdon väri on puna/valkoinen (muistini mukaan ), katso että anturi saa maata ja koko moottori myös, siis kokeilemalla virtakynällä tai mittarilla akun napa termostaatin kotelon väliltä pelaako virtapiiri.
Se anturi pelaa joko anturin runko eritetyn navan välillä, tai siinä on kaksi napaa toinen sitten tulee niistä maihin mittaritaulussa. Navat kannattaa katsoa onko niistä kumpikaan kosketusyhteydessä anturin runkoon ?- T.O.
Mistäkohtaa tuo kone on maadoitettu auton runkoon? En ole sitä kaapelia löytänyt vielä mistään? Ja vuosimallihan on 94 2.5td. Kuulema joskus on mennyt ohivuotoventtiilin helmi, mutta kai nyt silloinkin pitäisi jotenkin pelata lämpömittarin?
Maadoitin sen punavalkean johdon ja sillä mittari nousee eli vois olettaa, että virtapiiri olisi kunnossa. Voisko se olla niin, että se anturi ei maadoitukkaan sitä runkoa vasten vaan se maadoitus tulee sitä toista johtoa pitkin? Ja jos sieltä ei tule maadoitusta, niin sitten ei anturikaan pelaa. Pitää varmaan kokeilla paria vippaskonstia, että tekee hyppyjohdon sen toisen kaapelin välille ja pistää sen maihin. katsoo sitten, että nouseeko mittri. En mää nää muuten mitään järkeä siinä kahden johtimen anturissa. - Pari Transittia...
T.O. kirjoitti:
Mistäkohtaa tuo kone on maadoitettu auton runkoon? En ole sitä kaapelia löytänyt vielä mistään? Ja vuosimallihan on 94 2.5td. Kuulema joskus on mennyt ohivuotoventtiilin helmi, mutta kai nyt silloinkin pitäisi jotenkin pelata lämpömittarin?
Maadoitin sen punavalkean johdon ja sillä mittari nousee eli vois olettaa, että virtapiiri olisi kunnossa. Voisko se olla niin, että se anturi ei maadoitukkaan sitä runkoa vasten vaan se maadoitus tulee sitä toista johtoa pitkin? Ja jos sieltä ei tule maadoitusta, niin sitten ei anturikaan pelaa. Pitää varmaan kokeilla paria vippaskonstia, että tekee hyppyjohdon sen toisen kaapelin välille ja pistää sen maihin. katsoo sitten, että nouseeko mittri. En mää nää muuten mitään järkeä siinä kahden johtimen anturissa.Kyllä kahden johdon anturi antaa olettaa että toinen nasta maadoitetaan.
Katsoin tuota ko. vuosimallin virtakaaviota, siinä näyttäisi maattojohto olevan yhteinen polttoainesuodattimen vesimäärätunnistimen kanssa.
Kannattaa katsoa sitä polttoainesuodattimen jalassa olevaan liitintä ja siitä lähtevää ruskeaa johtoa, sen pitäisi yhdistyä samaan pisteeseen/ tai yhdistyä lämpömittarin mattojohdon kanssa. Missä kohtaa tämä johto sitten on kiinnitetty runkoon eli maahan tai akun - napaan tulisi selvittää ja katsoa että johtavuus liitoksessa toimii.
Jos mittari toimii oikein maadoittamalla toinen anturin napa, se voi olla kaikkein helpoin konsti korjata vika, joskus tuon maatto-ongelman hakeminen voi olla vaikeaa esim. mittariston maatto-ongelma purattaa paljon vaikeasti irrotettavia osia ennen kuin pääsee edes asiaa tutkimaan.
Moottorin maattaminen tapahtuu joko akun - navasta lähtee kaapeli käynnistysmoottorin päähän runkoon tai akun - napa auton runkoon ja välikaapeli rungosta moottoriin, joko käynnistinmoottoriin tai
tai moottorin lohkoon tms.
minulla on 04 mallin transit, ja moottoriviisari ei kohoa kun auto on käynnissä paikallaan mutta kun lähtee liikkeelle niin kohoaa, mikä vika?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."
Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi1305025- 323177
Haluan jutella kanssasi Nainen
Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O161827Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa
Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak221780Onko mies niin,
että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.191645Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta711501Armi Aavikko Malmin hautausmaa
Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?111266Miksi näin?
Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi191257Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt111255Haluisin suudella ja huokailla
ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni161247