Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miksi?

Mynthonssss

Kysyisin vaan, että miksi juuri SINÄ olet ottanut tai miksi aiot ottaa tatuoinnin? kertokaa syitä ja asioita mitkä ovat vaikuttaneet vahvasit päätökseen.

29

3772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arpi.

      Peitän tatuoinnilla arven. Otin kuvan noin vuosi sitten, mutta koska tatskaaja ei kuunnellut toiveitani, en ole kuvaan tyytyväinen. Ensi kuussa menen korjauttamaan/peittämään kuvaa toiselle tatskaajalle.
      Muutenkin minua on aina kiinnostanut tatuoinnit, niiden tekeminen, ja niiden merkitykset. Ne ovat taidetta, ja ne jotka niitä tekevät taidolla ja tunteella, ovat taiteilijoita. Tatuoinnit ovat yksi taiteen ala.
      Tatuointi on siis hyvä tapa peittää arpia, joiden poistaminen tulisi maksamaan moninkertaisesti sen mitä tatuointi maksaa.
      Turha sanoa muuten, että jos vanhana alkaa harmittamaan, tuskin sitä vanhana tummuna kulkee ylipäätänsä missään paljastavissa vaatteissa, ettei se kuva edes näy :) Itselläni se sijaitsee lapaluussa. Aiheena on vain yksinkertainen kukka, mutta korjailun myötä siihen tulee pari kukkaa muuta lisäksi. Iätön ja ajaton kuva.

      • Anonyymi

        Tatuoinnit ovat rumia.Ottajat ovat henkisesti outoja.


    • eiOLe

      elikkä kuva kädessä siksi että kehtaa kulkea t-paita päällä. kuva peittää ilkeän näköset arvet

    • julianna...

      Alun perin otin alaselkään pienen kuvan, koska elin elämässäni eräänlaista kriisivaihetta ja halusin jotain muistuttamaan siitä, mitä siitä opin. Kuva ei kuitenkaan ollut symmetrinen vaikka piti, joten kävin korjaamassa/samalla suurentamassa tatuointia muutaman vuoden kuluttua.

      Nyt olen menossa ottamaan uutta kuvaa itse asiassa huomenna. Sen otan hartian alueelle. Ja sen otan siksi, että en tykkää pitää kaulakoruja, mutta haluaisin silti, että dekolteellani olisi jotain koristetta.

    • XXX-XXX

      Siksi, että ei vituttaisi pienet asiat! Muistaa paremmin mikä on oikeesti tärkeää!

      • näin on

        Aion ottaa itselle tatskan joskus horoskooppiini liittyen ja myös sen takia että hieno tatuointi on kuin taideteos omalla iholla.


    • Jack---

      Ensimmäisen otin koska halusin tatuoinnin. Toisen otin kun löysin hauskasen mietelauseen latinaksi. Kolmannen otin hienon kuvan takia. Neljännen otin kunnioittaakseni vanhempiani. Viidennen otin hienon kuvan takia. Kuudennen otin parhaita kavereitteni kanssa samanlaiset. Seitsemännen otin vitsinä. Kahdeksannen otin hienon kuvan takia.
      Omasta mielestäni ei tarvitse olla mitään maailmaa mullistavaa syytä ottaa tatuointi, kunhan vain itse pitää siitä.

      • Tatuointisnobi

        Olen samaa mieltä. Tatuointeja kannattaisi ottaa ennen kaikkea tatuointien itseisarvon ja estetiikan takia eikä yrittää oikeuttaa ottoa jollakin symbolisella tms. tekijällä. Tärkeintä on se, että kuva miellyttää silmää nyt ja tulevaisuudessa.

        itselläni on kaksi suurikokoista värillistä tatuointia (sleeve ja half-sleeve). Kummallakaan ei ole minkäänlaista symbolista arvoa enkä ottanut niitä minkään tietyn tapahtuman tms. johdosta. Otin kuvat koska pidän tatuoinneista taiteena, mitä ne voivat olla siinä tapauksessa että artisti on todella hyvä.


    • ff art

      Itse otin kuvan liittyen lempi bändiini ja muistuttamaan menneestä ajanjaksosta. Kuva oli 30 vuotis lahja.
      Pidän siitä, että asiasta tietämätön näkee vain "siistin" kuvan, mutta samoista asioista kiinnostunut löytää myös varsinaisen tarkoituksen.
      Ei kai oikeaa syytä tatuionnin ottamiseen ole, tärkeintä on pohtia tarkaan haluaako kyseisen kuvan koristamaan itseään myös vanhana. Eräs tuttuni otti molempiin ranteisiin pillunkuvat ja luulempa että nyt hyvä vitsi ei niinkään naurata 20 vuoden päästä.
      Mutaa itseään korostaakseen en ottais, jos ei itsetunto ole tarpeeks korkealla ilman, ni ei se kuva auta.

    • miksi en ota...

      siksi että en haluaisi näyttää rähjäiseltä narkilta tai vankilakundilta jolta
      suurin osa tatuointien ottajista väkisinkin näytää...

      vain sellaisilla tatuointi saattaa näyttää hyvältä jolla on muutenkin hyvä iho, huonoihoisella tatuointi näyttää aina yhtä huonolta kuin huono iho...
      toisaalta miksi pilata hyvä iho tatuoinnilla? no tyhmä ja typerä saa olla ihan vapaaehtoisesti, vapaa maa...

    • Älä turhaan pelkää

      Jännä ettei näiden kommenttien edessä ikiniä ole lauseparia joka sinne ehdottomasti kuuluisi, minun mielestäni.

      SINUN mielestäsi tatuointi saa näyttämään narkilta ja .... Ei tehdä mielipiteistä totuuksia, pysyy keskustelukin mielekkäällä tasolla.

      Itselläni kuva kädessä ja työssäni joudun käyttämään kravattia ja suoria housuja, vaikka lyhythihainen kauluspaita päällä olenkin, en todellakaan näytä narkkarilta tms.

      Tatuoinnin ottamisen mielekkyyttä on mahdoton perustella ihmiselle joka ei sitä ymmärrä/halua ymmärtää, mutta kunnioitus toisia kohtaan pitäisi pystyä.

      Kai se on sama kun joku yrittäis selittää mulle miksi big brother on hyvä ohjelma tai miksi lady gagaa saa kutsua musiikiksi, does not compute... :)

      • opettele lukemaan...

        kerroinhan että miksi minä en ota tatuointia eli se oli minun mielipiteeni, ei mikään yleistys kuten sinä sisälukutaidottomana väärin ymmärsit :)

        edelleen olen sitä mieltä että tatuoinnit näyttävät minun silmissäni hyviltä vain sellaisilla joilla on muutenkin hyvä iho, kalpealla tai muuten vain näppyisellä jne. huonolla iholla ne eivät pääse oikeuksiinsa.


    • fhbfdhrtejygtkjul

      Ompas tuossa dilemma, MIELESTÄNI.
      Tatuointi näyttää mielestäsi hyvältä vain, jos on hyvä iho...okei. Mutta näyttääkö huono iho paremmalta ilman tatuointia? ;D

      Luonani käy huonoihoisia ottamassa kuvaa. Näppyisyys on huono pohja kuvalle kyllä, mutta kevyet arvet ym. esteettiset ihon viat saa kuvalla hyvin peittoon. Ja kalpea iho....loistava pohja kuvittamiselle!

      • puhut bisneksesi

        puolesta joten ymmärrän näkökantasi, money talks, bullshit walks jne...

        minun pointtini oli pelkästään esteettinen, omiin havaintoihini perustuva ja en voi pitää millään tavoin kauniina tatuointia huonolla iholla eikä se edes paranna ulkonäköä vaan tekee siitä vielä mahdollisesti jopa "suttuisemman" näköisen...

        ikävä kyllä monet eivät näytä esteettisyydestä välittävän mitään ja sehän on hyväksi tatuoijien bisnekselle ;D


    • Qestionmark

      kyseleekö tatuoitsijat L.A inkin tyyliin "miksi otat tämän kuvan?" että pitää ruveta selitteleen niille syitä.

      • 18

        Ei ainakaan multa ole kyllä kyselty että miksi olen ottamassa. Saattavat olla vaan ihan tyytyväisiä, jos välillä on asiakas, joka ei vuodat koko elämäntarinaansa kun kertoo että miks just tää ihana pieni sydän on just mulle just niin tärkee.
        Katsojia varten noita ihme tarinoita kehitellään tatuointiohjelmissa.


    • antitomppa!

      Ei kuulu sulle.

    • ..........

      pakko vastata ! no,oon ottamassa toisen ranteen sisäpuolelle JNS koska oon ylpee siitä että oon täältä kotosin ja saan asua täällä ja aionki,vaikka sitte työttömänä (: ja toiseen otan sitte yhteiskuvan,joka on myös päätetty,siks että se on muisto vanhoille paskemmille ajoille ja siitä kuinka niistäkin selvittiin ja ollaan kuin paita ja perse nykyään ja hengissä kummatkin toistaiseksi (: ja ei,kyseessä ei ole poikaystäväni niinku varmasti joku kohta sanoo... -,- kyseessä on siis rakas perheenjäsen

      • .............

        ainiinnn ! ja yläselkään tulee kanssa kuvaa,sellane hieno tassuviritelmä kun miun rakas koira kuolee,muistoks kaikesta mitä se on antanu ja jaksanu pomppia miun perässä pitkin maailmaa (: ja vasempaa käsivartee tulee sellane värikäs iso lintu,jonka kuvan näin kohta noin 10vuotta sitten (noin 7v) ja oon siitä asti halunnu sellasen kuvan just tohon kohtaa (:


      • KERTOKAA MULLE..

        Voisikos joku keroa ainakin 10 todella hyvää syytä miksi ottaa tatuointi, olen 14 ja mutsini lupas että saan pienen tatuoinnin jos minullla on 20 hyvää perustelua....minulla on jo 5 lävistystä naamassa mutta tatuointi olisi vielä se minkä haluaisin ehdottomasti xD


      • hfjd
        KERTOKAA MULLE.. kirjoitti:

        Voisikos joku keroa ainakin 10 todella hyvää syytä miksi ottaa tatuointi, olen 14 ja mutsini lupas että saan pienen tatuoinnin jos minullla on 20 hyvää perustelua....minulla on jo 5 lävistystä naamassa mutta tatuointi olisi vielä se minkä haluaisin ehdottomasti xD

        sulla on neljä vuotta aikaa keksiä ne syyt ihan itsekkin.


    • millizle

      Ensimmäinen tatuointini oli nuotti lantiolla. Otin sen siksi koska olin musiikkiluokalla 3vuotta, esiinnyin musikaaleissa, lauloin bändissä vapaa-ajalla, ja olen aina rakastanut musiikkia sydämeni pohjasta ja rakastan yhä. Aikuistuessa ei kuitenkaan opiskeluilta jne. ollut enää aikaa esiintymisiin, mutta muistelen noita ihania aikoja lämmöllä aina.
      Toinen tatuointini on käsivarressa jossa lukee "freiheit" joka on siis saksaa ja tarkoittaa "vapaus". Otin sen sen jälkeen kun parannuin syömishäiriöstä ja tunsin itseni taas vapaaksi ja onnelliseksi.
      Mielestäni ei ole väliä ottaako tatuoinnin jonkin tapahtuman takia vaiko sen takia että kuva on vaan kaunis ja haluaa sen ikuistaa iholleen. Ihmisillä on eri syitä miksi ottavat, ja mielestäni jokainen syy on juuri oikea syy sille henkilölle.

    • askkji

      Kaikissa kuvissani on jokin merkitys mutta silti kaikki olen ottanut vain estetiikan takia, eli tatuoinnit ovat minusta kauniita. En halua sellaista kuvaa jonka saatan nähdä jollakin muulla, joten jokaisen kuvan (yhtä lukuunottamatta) olen piirtänyt itse.
      Ensimmäiseen kuvaan sain inspiraation lempi bändistäni joka auttoi minut läpi vaikeiden aikojen, toinen kuvastaa maailmankatsomustani samalla kun se kaunistaa selkääni, kolmas on paritatuointi joka edustaa minulle maailman tärkeintä ihmistä ja tatuoinnin pari löytyy häneltä ja viides on lähinnä vain kaunis mutta siinä yhdistyy rakkauteni eläimiin ja luontoon.
      Kaikkia kuvia harkitsin enemmän tai vähemmän mutta jokainen on yhtä tärkeä enkä vielä ainakaan ole kertaakaan katunut, ne muistuttavat minua vaiheista elämässäni joita en tahdo unohtaa! Varsinkin kuva joka edustaa läheistäni on tärkeä, koska jos jostain syystä välimme menevät poikki, voin katsoa kuvaa ja muistaa kuinka tärkeä hän minulle on ollut, vaikka ei sitä ehkä enää olisikaan!

    • Thaikku-tapsa

      munan kärkeen otin tatskan ja kun laitan yh-äitejä, kotirouvia ym niin on kiva katsoa kun hepin kärjessä vilkkuu se tatska. mää tykkään.

    • karvanaamaapina

      tähän mennessä kaikki kuvat on otettu sen takia et olen halunnut ne.

      • mies vm 86

        Tatuoinnit ovat rumia ja rähjäisiä. Tatuointi naisella on totaalinen turn offi. Kertoo aika paljon elämäntavasta. Haluan kiltin ja normaalin naisen. En mitään poikatyttöä.


      • lifemocker
        mies vm 86 kirjoitti:

        Tatuoinnit ovat rumia ja rähjäisiä. Tatuointi naisella on totaalinen turn offi. Kertoo aika paljon elämäntavasta. Haluan kiltin ja normaalin naisen. En mitään poikatyttöä.

        voi onko joku saanut pakit naiselta jolla on tatuointi :D


      • Shole

        Sama vika. Perusteena täysin riittävä.


    • vitutuss

      Otin tatuoinnin muuten vaa kun täytin 16... Kadun jo nyt tätä :D että juuh.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2025
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1365
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      73
      1260
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe