paljonko vw t4 2.5tdi 102hv koneella ajaa ilman isompia remppoja

isoinen

jos on hyvin huollettu.tekis vaan mieli ostaa tuollainen vanha taxi mutta kun niillä on ajettu jo niin paljon.
vai ollisko toi 2.4d vapari kestolleen parempi

18

17092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kassee

      ainahan on kyse yksilöstä ja huoltohistoriasta. itellä nyt 400 000 tonttua ajettu ja kaikki ihan suht ok. ainahan jotain pientä laittoa tulee. mikä vm ja paljon ajettu?

      • xxxxxxxx

        Paljon ja paljon... Paljonko sitten on paljon? Vanhassa taksissa se hyvä puoli, että ne on yleensä hyvin huollettu, koska töitä on tehtävä joka päivä, ei siinä voi kikkailla että kauanko menee ennenkuin kokonaan hyytyy. Itsellä nyt tuossa ajossa vanha taksi porteri-96, mittarissa vaatimattomat 709000km, ja eikun mennä porskutellaan. Kaikki huollot ja hihnanvaihdot tehty ajallaan, niin eihän siinä muuta kuin pitää ja päästää.


    • mt96

      On varmasti yksi parhaista volkkarin pakuista joita on koskaan ko. luokassaan valmistettu !
      Kulutus, suhteessa vääntöön ja tehoon sekä ennekaikkea tekniikan(kone ja manuaali loota) kestävyyteen.

      Itselläni on ko. Malli vm.-00, 210 000 ajettu, pitkä, pariovilla.
      Itse koneessa on huomioitavaa mm. jakopäänhina, kampi ja nokka akselien stefat. Jos stefoja ei vaihda noin joka toisen hihnan vaihdon yhteydessä, niin voi käydä kalliksi=jako sekasin. Itse stefojen vaihto on järkevää mutta kallista hihnan vaihdon yhteydessä. Tämä minulle juurta jaksain selvitettynä bosch car servisestä.
      Myöskin jakohihnan tarkistaminen ja kunnon toteaminen esim. puolessa välin matkaa on järkevää, en itse ole tätä tehnyt vaikka ei kallis homma olekkaan.
      Luin taannoin juttua wolkkarin etumatkaa lehdestä: ko. koneella varustettu taksi portteri oli ajanut yli miljoona km.
      Samassa lehessä oli myös aiemmin juttua LT35 mallista jossa kanssa sama motti, mutta turbo on erilainen, niin kassa miljoona rikki ammatti ajossa. Molemmissa oli vielä alkuperänen motti ja vaihteisto.
      Ota ilmanmuuta manuaali askilla, tomaatti on susi.

      Ittellä on kokemusta kanssa 2.4D vaparista portterista -98 ajoin alle 300 000km ja hyvin tekniikka kesti, ainut murhe oli ruiskutuksen ajoitus, pumppu niin kulunut et se piti alkaan n.200 000km jälkeen säätää arviosta kohalleen(korvalla)(ajoitus myöhässä) Kulutus myös huom. isompi ja selvästi laiskempi. Olen kuullut et noista menee laatikko(manuaali) ton 300tkm jälkeen. Tässä 2.5tdi/102hv mallissa on parempi laatikko, kun taas 2.5tdi/65kw mallissa on sama laatikko kun 2.4D mallissa.
      Isäni metalli firmassa on 2kpl LT35 mallia ko. koneella(eri turbo) niin, ei mitään murheita, vain normi huollot. toisessa on 140tkm ja toisessa 300tkm. näissä on myös isompi öljytilavuus ja muutenkin pikkasen poikkee portterista.
      300tkm nurkilla portterissa voi varautua vaihtaan kaikki etupään nivelet ja takapään laakerit.(jotta pyöränkulmia ei joka vuos tartte tsekata) Vetoniveletkin voi kaivata huomioo. nää on kalliita juttuja joita pikku tallissa ei tehdä. terveisiä serkultani 315tkm ajetusta -98 2.5tdi portterista.

      Kertokaahan viisaammat kans lisää, ittee kiinnostas et voiko vetoniveliä vaihtaa keskenään, niin sais kestään vetarit pitempään?? Ym. vinkit???

      • misil

        Uudesta asti ollu 2,5tdi 75 kw bussi portteri v, 2002. n 60tkm tuli öljyt ulos joku öljypumpun tiiviste oli pettänyt.Oikean puolen etupyörän laakeri uusittu kaks kertaa, takaa oikea kerran.Vasemmalle puolelle ei.
        Etupään nivele uusittu kaikki ainakin kerran,yläpalloja useampia.Takajarrujen liukutapit tahtoo ruostua jumiin tarvii aika ajoin herkistelyä.350 tkm kampiakselin massapyörä,ilmamäärämittari.Kaikkea normaalia kuluvaa osaavaihdettu, kaks kertaa ajossa etujarruletku poikki.Normaalit huollot tehty ajallaan.Moottori, kytkin ja vaihteisto pelannut hyvin. Nyt ilmeisesti jarrupaineen kuormaventtiili jumissa ei anna täyttä jarrutehoa taakse ja kytkimestä kaksoismassapyörä kulunut ,ajettu n380tkm.Tässä jotain mitä mieleen tuli. Helmi-maaliskuun vaihteessa vanha ratsu pitäisi uuteen T5 vaihtua , piti viikolla 3 valmistua tehtaasta ja sieltä sitten suomeen koritehtaalle tulla missä verhoillaan bussiksi.


      • asentaja3

        Vetoakselit voi vaihtaa ristiin.
        Jakopään stefoja vaihdetaan, jos ovat vuotaneet. Ei hihnan taakse vuotava öljy mitään ajoituksia sotke???


    • Ihmefakiiri

      Tosson pihassa yli 500 000km ajettu Carsport ex taxi j-kylästä. Laturi menny 300 000km:ssa.
      Suuttimet vaihdettiin 7 reikäsiin reisseihin ja Holy Smoken softa (kehitteillä). vielä hypridi turbo ja 200kw...
      Kulutus nyt noin 7l/100 km ja autossa on kattokorotus.

      Jakopään vesipumpun ja öljyt suod kun muistaa vaihtaa aina ajallaan. JA KUN vaihtaa jäkopään niin se pumpun ajoitus PITÄÄ tarkistaa!!! Pelkkä tussimerkkaus EI riitä!! Sitten vielä EGR laipattava umpeen ennen kun on liian myöhäistä.

      Jos on tollasta ostamassa niin kannattaa valita se tehokkaampi malli eli moottorin päällä on pieni välijäähdytin ja peruutusvaihde löytyy laatikosta nelosen vierestä (helppo tunnistaa maallikonkin)
      2.4 imudieselit voi unohtaa kokonaan.

    • jonne86

      meiltä löytyy 803000 ajettu 2.5tdi ja hyvin kulkee.mootttorin puolesta ei tehty vielä mitään isompia.

    • feroza1

      Mulla pihassa LT35 vm-98, ajettu nyt 537 tkm. Lyhyt ja matala malli kuorma-autoksi rekisteröity. Kuudelle penkit ja pöytä yms. varusteita. Paljon huoltoja ja remontteja on pitänyt tehdä mutta ikinä ei ole reissu jäänyt tekemättä. Kone on 102 hv versio joka on yllättävän miellyttävä ja vaihteisto on sopivasti välitetty. Raskas kuorma ja pehmeä alusta niin silti ykkösellä pystyy lähtemään liikkeelle ilman kytkimen luistatusta. Seuraavaksi menee vaihtoon etupään nivelet ja raidetangonpäät kun maantiellä saa ohjata koko ajan ja huonolla tiellä kolisee ikävästi. Ja samoin kaksoismassavauhtipyörä on vaihtolistalla. Ja pelti hommiahan näissä olis aina. Kaikki ovet pitäis käyttää irti ja hiekkapuhaltaa ja hitsata ja maalata.... Kulutukset ollu kaupungissa 10-11 l/100km ja maantie painotteisessa ajossa 8-10 l/100km.

    • seppojk43

      Terve seppo jk täällä,hyvin on kuljettu Suomen teillä.Olis vähän kysyttävää,tulin pyhänä ,kun 600km jälkeen pakki sippas bensaaseman pihalla kuuman ajon jälkeen,1ja3 toimivat on t4 2.5vain 150tk.onko kellään kokemusta vm-97.

    • ainakotia

      t4 03 ajettu 377tkm ollut meillä melkein uudesta asti. 2.5/65kw tdi
      paljon pätkä ajoa . ihme kyllä. moottori yksi suutin.lataturin säädin
      anturi. vaihteistoa ja kytkin ei mitään tehty. alkuperäiset etu jarru levyt.odottanu
      katsastuksessa milloinkahan sanoo että pitäs vaihtaa vaan ei mainintaa.
      muuten normi huollot.ja iskareita jarrupaloja.jousia niveleitä.hihnat,vesipumput
      täytyy sanoa vaikka jotku moitti 65kw lootaa niin tässä toiminnu hienosti

    • kestävin

      756tkm ja kestää ja kestää

      • kestävin

        Siis 2.5 tdi bussi vm 97. Pikä .välijäähdyttimellä.


    • iäkäspaku

      Itselläni -99vm 2.5tdi 102heppanen nelikko,pitkämalli ajettu 460000km,normi huollot ajallaan,etupään palloniveliä uusittu,kuuluu auton normi kuluviin osiin.Helmikuussa katsastuksessa savutusmittauksen lukema 0.34.Ei muuta kuin ajellaan vanhalla kilometrejä lisää.

    • Luotettavaauto350tkm

      828tkm ajettu. Lohko alkuperäinen ei syö öljyä. Kansi vaihdettu 500tkm. Hihna vissiin mennyt poikki. Laatikko vaihdettiin N. 800 Tkm. Nelonen ei pysynyt päällä muuten pelasi ok. On kestävä kun huolloista pitää kiinni.Pumppu säädetty tunteella aina pelittänyt hyvin. Alkuperäinen turbo ja pumppu.

    • jokuaikasitte

      Mitähän vikaa sen Portteris oli joka vinssas volsunsa Nosturilla korkeelle ylös :D

      • Portterimies

        Transporter t4 vm-97. Auto on entinen taksi. Ajossa päivittäin minulla. Hitsasin uuden pohjan taakse. Kone on alkuperäinen. Km n. 820 000. Peltejä on syytä huoltaa. Vaihteet,kone ym. Muu tekniikka pelaa ihmeen hyvin. Vain mittaritaulusta katos taustavalot.


    • meninirkki

      Jakohihna vaihdettava ajallaan ja samassa yhteydessä vesipumppu aina. Antaa posottaa vaan miljoon km menee helposti.

    • Anonyymi

      03 vuosimallin vw t4 vanha koulu kyyti 840tkm ajettu 2.5Tdi 103hv

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies pakko olla rehellinen

      Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      38
      4102
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

      Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      45
      3167
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

      Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      3056
    4. Mitä on woketus?

      Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      484
      2754
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

      Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      191
      2003
    6. Oletko jo luovuttanut?

      Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1886
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

      Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      29
      1512
    8. Romillt veressä

      Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      40
      1447
    9. Hirvenmaitojuusto

      Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1281
    10. Vanhentunut runsaasti.

      Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1222
    Aihe