Semperin hyvä kirjoitus

Semper fideliksen ys

Luuk. 6:36
”Olkaa armahtavaiset, niinkuin teidän Isänne on armahtavainen.” (UT 1938)
"Olkaa valmiit armahtamaan, niin kuin teidän Isännekin armahtaa.” (UT 1992)

Jeesuksen kehotus armahtavaisuuteen tarkoittaa, että meidän tulee osoittaa sääliä ja laupeutta, armeliaisuutta toisiamme kohtaan. Armahtavaisuuden vastakohta on kovasydämisyys. Sydämen kovuudella ja katumattomuudella ihminen kerää päälleen vihaa ” vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi”. Room. 2:5

Jumalan sana nostaa esiin kaksi vaihtoehtoa siinä, miten suhtaudumme lähimmäisiimme:
1) joko me olemme kuuliaisia Jeesuksen kehotukselle olemalla armahtavaisia, tai
2) kieltäydymme osoittamasta laupeutta ja olemme kovasydämisiä lähimmäisillemme.

Arkielämä on täynnä testitilanteita, joissa valitsemme noista vaihtoehdoista. Päivittäiset valinnat muodostuvat helposti rutiiniksi, niitä ei läheskään aina edes huomaa. Tottumuksesta tulee toinen luonto.

Yksi asia on varma, jokainen meistä tarvitsee armahdusta Jumalalta. Omat tekomme eivät kestä Jumalan vanhurskaan tuomion edessä, vaikka omasta mielestämme olisimme miten vanhurskaita tahansa. Jeesuksen kehotus ”olkaa armahtavaiset” osuu jokaiseen meistä. Jos kuka tahansa yrittää väistää tuon kehotuksen, hän saa varautua kohtaamaan Jumalan vihan.

Valinnan pitäisi olla helppo. Niin, paitsi sille, joka tietoisesti ja uhmaten haluaa kohdata Jumalan vihan!

”Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,” Room. 1:18

10

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Devout

hänen lähtösaarnansa:

Aika aikaansa kutakin
      Semper.Fidelis 13.12.2009 19:21

Reilut kaksi vuotta olen tällä palstalla kirjoittanut sen uskon puolesta, jonka
      Jumalalta olen lahjaksi saanut. Ajanjakso ei ole pitkä; onhan moni kirjoittanut
      pitempään. Kuitenkin, nyt on tullut hyvä aika ajaa palsta-aktiviteettia alemmas.

Olen halunnut olla, olen yhä, Raamattu-käsityksessäni täydellisesti Paavalin ja
      kaikkien apostolien linjoilla. Puolustan tinkimättä Kristuksen oppia, Totuuden
      evankeliumia. Oikea uskon kuuliaisuus Sanaa kohtaan alistuu AINA Kristukselle.

Kaikesta näkee, että elämme luopumuksen aikaa. Laittomuus on päässyt valtaan:
      "monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta. Ja sentähden,
      että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus. Mutta joka
      vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu." Matt. 24:11-13

Tämän palstan väärä profeetta Suni ei herjoillaan monia pysty eksyttämään.
      Lajinsa aito edustaja hän silti on herkeämättömässä Totuuden vihassaan.

Ihmettelen, miksi monet palstalla pitempään viipyneet uskovat kirjoittajat
      suostuvat pumppaamaan Sunilta TYHJIÄ kommentteja, vaikka tietävät, ettei
      Suni paatumukseltaan pysty Totuuden sanaa sydämeensä vastaanottamaan.

Olen monissa yhteyksissä kertonut jättäväni avoimeksi, josko Jumala vielä
      avaisi Sunille armon oven Kristuksessa, että hän saisi löytää pelastuksen.
      Meidän sanamme eivät hyödytä. ENEMMÄN Suni hyötyy, kun vaikenemme.

Sunin käyttövoimana on lähimmäisten parjaus. Saatanalta EI polttoaine lopu.
      Suni viihtyy Saatanan tankilla kuin narkomaani konsanaan 'aineensa piikeillä'
      - kunnes saa Jumalalta armon, jos saa. Uskovat, jätetään Suni jo rauhaan!

Niin, pyydän anteeksi, kuka oletkin, sen missä olen sinua sanoillani loukannut.
      Paljon mahdollista, että olen tehnyt sen kiivaudessa Totuuden puolesta, silti
      anteeksi pyydän. Lohtua tuo, että näin olen oppinut lisää ihmissuhdetaitoja.

Suni on oma lukunsa. Hänen herjojaan olen aikanaan kuitannut hyvinkin suorilla
      ilmaisuilla. Niihin KariHenrik sitten lisäsi "ytyä" omalla vapaalla listasävellyksellään.
      Annan sen anteeksi, rauha hänelle - hänhän teki sen ollessaan vielä TS:n renki.
      Sunilta olen asiat jo anteeksi pyytänyt, sovintoakin tarjonnut, vaan ei kelvannut.

Saatan toki vielä käväistä palstalla, varsinkin jos Suni äityy "alkuperäistä Semperiä"
      niin vetoavasti kaipaamaan, että Totuuden nimessä on todistuksia esille tuotava.
      Aloitukseni mahdollisiin kommentteihin vastaan vain 'pakon edessä'. Hyvää jatkoa!

Iloisella mielellä, SF

• Ainakin lierotyylillesi pysyt uskollisena

• hikikerran
        Devoit kirjoitti:

Ainakin lierotyylillesi pysyt uskollisena

käyttää toisen nimimerkkiä, se on suomeksi varastamista, olipa tuon varastamisen takana Teuvo tai muu. Ja selitykseksi ei käy, että "Devout" on nykyään, sen jälkeen kun sinä sen poisvaihdoit, vapaa nimimerkki. Ei tuolla kirjoitetuksella selvästikään oltu sinulle mitään hyvää tarkoittamassa. Olen pahoillani puolestasi.

• mhp.
        hikikerran kirjoitti:

käyttää toisen nimimerkkiä, se on suomeksi varastamista, olipa tuon varastamisen takana Teuvo tai muu. Ja selitykseksi ei käy, että "Devout" on nykyään, sen jälkeen kun sinä sen poisvaihdoit, vapaa nimimerkki. Ei tuolla kirjoitetuksella selvästikään oltu sinulle mitään hyvää tarkoittamassa. Olen pahoillani puolestasi.

Mutta tuo "lähtösaarna" on hyvä kaikesta huolimatta.

• kk,,kki
        Devoit kirjoitti:

Katson; näkemys TS,ssästä; tarvitsee hoitoa.
        Katson; näkemys on moni sais korvausta herjauksesta ja kunnianloukkauksesta.

• -------.
        Devoit kirjoitti:

Teuvo on kokenut lapsena kovia isättömyydestä ja siitä on jäänyt paha trauma.

Trauma kasvaessaan on muodostunut mustaksi seinäksi,
        ja tuo musta seinä johdattaa Teuvon pimeyteen jos hän ei käsittele tuota traummaansa pois,
        sen jälkeen alkaa valo loistaa hänen elämäänsä,
        Raamattu on totta valkeana loistaen, nyt se on mustan seinän sisällä,
        ja Raamattu sisälää hälle valheita, hänen kirjansa kertoo sen ja tekstit täällä.

• näkymätön ninni
        mhp. kirjoitti:

Mutta tuo "lähtösaarna" on hyvä kaikesta huolimatta.

Kyllä erittäin hyvä on, ja siinä on oppimista meille monelle!

• Minä se olin
        Devoit kirjoitti:

Teuvoa syytä!

• --------.
        Minä se olin kirjoitti:

Teuvoa syytä!

Niin sinähän se kaiken pahan alku olet. Pahuus.

Jos Teuvolla olisi ollut maallinen isä,
        hälle ei ehkä olisi tullut pahaa traumaa jonka yli hän ei olisi päässyt.

Luoja tietää.

En minä Teuvoa syytä, meillä kaikilla on omat kohtalomme.

• tiukka linja.
        --------. kirjoitti:

Niin sinähän se kaiken pahan alku olet. Pahuus.

Jos Teuvolla olisi ollut maallinen isä,
        hälle ei ehkä olisi tullut pahaa traumaa jonka yli hän ei olisi päässyt.

Luoja tietää.

En minä Teuvoa syytä, meillä kaikilla on omat kohtalomme.

Säännöt ovat kaikkia varten ja niitä on noudatettava. Ei kovat kokemukset tai isättömyys tarkoita, että lapsesta ongelmatapaus tulee. Näille foorumeille vain pesiytyy häiriköitä, jotka eivät muualla saa ääntään esille.
        Teuvo Suni on esimerkki ja hyvin varoittava onkin siitä, mitä karismaattisuuden kolmas aalto sai aikaan ennen kuin torontolaisvillitys vielä pahempana alkoi. Sunin omat kertomukset ovat epäselviä, millaista parannuksen tekoa oikein tapahtui. Sen kuuluisan tammikuun ratkaisutarinan jälkeen mentiin marraskuulle, mutta se ratkaisee mitä siinä välissä tapahtui.

Joutuiko Suni uskonelämän murroksessa ja innostuksessaan kokea enemmän väärään seuraan ja hurmahenkisten vaikuttajien viemäksi? Nyt ainakin hänen sekavien juttujen seasta erottaa uskonsanalaisten julistusta. Siellä on Kenneth Haginin, Copelandin ym nykyisten mennarien sekä valtateologien opillista jargonia. Uskovan nöyryydestä ja raitishenkisyydestä ei ole pientäkään merkkiä.
        Kävikö harhatien haarassa olleelle silloin marraskuussa niin kuin monelle muullekin eksyneelle? Kaivatessaan kokemuksia, elämyksiä tai armolahjoja omalla aikataulullaan, niin taivas sulkeutui, kun pyytäminen vain jatkui. Suni kertookin paljosta pyytämisestään ja tällöin vieraat henkivallat saavat tilaisuuden vastata. Kalaa pyytävä lapsi saa käteensä käärmeen.

Aito Kristuksen kohtaaminen tekee ihmisen syntiseksi ja murtaa kuten Pietarin kävi (Luuk. 5:8) Jumalan pyhyyden kokeminen, joka murtaa syntisen niin kokonaan, että anteeksiantava armo tulee ihmiselle rakkaaksi ja tuo pelastuksen ilon. Jumala antaa armonsa vain nöyrälle sielulle. Mitä enemmän armossa kasvamme, sitä nöyrempiä meistä tulee. Sitä paremmin näemme, ettei meillä ole mitään ansioita siihen lahjaan. ”Minun armossani on sinulle kylliksi.”

Usko on kokonaan lahja ja ilo pelastuksesta sekä Jumalan lapseudesta, ovat kokonaan Pyhän Hengen työtä. ”Sinä ympäröitset minut pelastuksen riemulla.” Ps. 32:7. Vasta kiittäessämme koemme pelastuksen ilon. Uskovan ilossa on aina murheen pohjasävy. ”Murheellisina mutta aina iloisina.” 2 Kor. 6:10. Murhe on omasta heikkoudesta ja pyhyyden puutteesta, synnistä ja omasta pahasta lihastaan. Se murhe ei saa hävitä tai voimme tehdä syntiä armon päälle ja usko kuolee vähitellen. Pyhä Henki osoittaa synnin ja johdattaa Kristuksen luo. Se on iloa Herrassa ja Hänen anteeksiantavassa armossaan. Ilo ja murhe ovat Pyhän hengen työtä.

Sunilla on sisimmässään paha olla. Sitä oloaan hän valuttaa tänne. Eikä hän erityisemmin poikkea muista hurmahenkisyyden valtaan joutuneista. Usein tunneherkät ja hermostuneet ihmiset elävät sisäisten äänien ohjeiden mukaan. Vaikka millaisia tyhmyyksiä he tekisivät ja puhuisivat typeryyksiään, he sanoutuvat irti vastuustaan. He vain toimivat totellen ”Jumalan” ääntä.

Teuvo Suni puhuu pilkkaavasti armosta ja erityisesti ristin sovitustyön halventamista kolmiyhteisen Jumalan itsemurhana ja lunnaina saatanalle. Paavalista hän tekee valehtelijaa joka käänteessä, koska tämä halusi julistaa ristiinnaulittua Kristusta. Suni itse synnittömäksi muuttuneena valikoi tänne jakeita, mutta jos muut siteeraavat Raamattua, se on totuuden kääntämistä valheeksi ja Jumalan paaduttaman porttoseurakuntalaisen työtä.
        Tällainen kaavamainen ja typerä vääristely ja syyttely ei kuulu keskusteluun. Viime aikoina olen huomannut ylläpidon poistavan hänen aloituksiaan. Se lääke tehoaa ja vielä ketjuista jos jaksettaisiin poistaa Sunin viestejä ja massapostituksia, alkaisi palsta puhdistumaan

.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe