Minua piirittää mielenkiintoinen Meksikolainen nuorimies. Hän on hyvin koulutettu, matkustanut ja kieliä taitava. En tunne paljon meksikolaista kulttuuria, enkä heidän tapojaan, esim. naisen asemaa yms...tiedän kyllä että miehet siellä pitävät usein rakastajattaria yms. Hän on kuitenkin kiltti ja harras katolilainen. Onko muilla enemmän tietoa tai kokemuksia?
Meksikolainen mies
24
5565
Vastaukset
- Kukka-Maaria
Meksikossa naiset eivät saa asua yksin ennen avioliittoa. Jos asuvat, niin heitä pidetään huonoina naisina, eivätkä välttämättä pääse naimisiin. Naisen neitsyys on yleensä miehille tärkeää. En tosin tiedä, noudattavatko kaikki tätä sääntöä.
- aicha*
Ei tuo oo niin mustavalkoista, varsinkin jos kysymys monikulttuurisesta suhteesta. Ei mun kokemuksen mukaan miehille väliä onko neitsyt tai asuuko yksin. Maailma on nykyään niin kansainvälinen, että tässä ei ehkä pysty yleistämään mitään. Jos on kiltti, fiksu ja matkustanut, niin varmasti kannattaa vain tutustua ja katsoa sitten millainen ihminen on ja pystyykö luottamaan. Tuskin tässä kuitenkaan ollaan naimisiin kiirehtimässä. Itselläni tosin huono kokemus meksikolaisesta miehestä. Tapasin hänet lomalla ja oltiin pitkään yhteydessä. Vannoi rakkautta ja että olisin aina se ainoa ja halusi tulla Suomeen. Onneksi ajoissa selvisi, että oli mennyt naimisiin yhteydenpitomme aikana. Juttelin hänen vaimonsa kanssa ja sanoi, että Meksikossa nimenomaan tällainen machokulttuuri, että miehelle ei riitä yksi nainen ja aina ollaan chikichiki ympärille. En halua pelotella, mutta aina kannattaa tietysti olla varautunut kaikkeen.
- beeaimpiainen
Thats not true at all. I'm mexican and I've never heard of that o.O
- buenostinasss
Seurustelen itse meksikolaisen miehen kanssa ja meilla menee oikein hyvin. Olemme tietysti erilaisia mutta tulemme toimeen loistavasti! poikaystavani on todella rauhallinen, fiksu ja kova tekemaan toita. Saattavat joskus olla omistushaluisia mutta loppupeleissa hyvia kumppaneita. Ainakin tallainen on oma kokemukseni.
- lola84..
mitäs meksikolaisten tempperamentti? mustasukkaisuus?
- misis pantalones
Mistä tiedät että on hyvin koulutettu?
Vain siitä että hän sattui kertomaan?
Aha, ok. U lose.- samawa
Sivistys ja älykkyys ovat asioita, joita on vaikea näytellä.
- mexxicoon
Ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta tuttavapiirissä on perhe jonka tytär on naimisissa meksikolaisen kanssa ja asuvat Meksikossa. Menivät naimisiin jotain 10 vuotta sitten ja hyvin kuulemma sujuu, eli heillä ei ainakaan ole ymmärtääkseni ollut pahempia kulttuurien yhteentörmäyksiä. Tässäkin tapauksessa mies on kielitaitoinen ja ennen muuttoa Meksikoon asuivat Isossa-Britanniassa muutaman vuoden.
- samma??
onko meksikolaiset miehet lähes samaa kun espanjalaiset?
- viva mexico..
samma?? kirjoitti:
onko meksikolaiset miehet lähes samaa kun espanjalaiset?
mulla on meksikolainen mies, hän on päälikkönä yhdessä Mäkissä... yhdessä kohta 4 vuotta, ja loistavasti menee. ja kaverillani on meksikolainen taiteilija-mies, kaverini on jotai 28-v, mies on jotai 15v vanhempi... sellanen boheemi nallekarhu :)
- dondiegolover
viva mexico.. kirjoitti:
mulla on meksikolainen mies, hän on päälikkönä yhdessä Mäkissä... yhdessä kohta 4 vuotta, ja loistavasti menee. ja kaverillani on meksikolainen taiteilija-mies, kaverini on jotai 28-v, mies on jotai 15v vanhempi... sellanen boheemi nallekarhu :)
mulla oli meksikolainen poika, kun olin californiassa vaihto-oppilaana...tosi mukava poika, ihanat muistot jäi...
- Carm
Mexicolaisen kanssa seurustelen ja hyvin menee:). Kannattaa ehdottomasti tutusta paremmin jos vaikuttaa kerta mukavalta tyypiltä.
- mexilava
mun mielestä parempia ovat ku espanjalaiset...
- mexican girl.
mexilava kirjoitti:
mun mielestä parempia ovat ku espanjalaiset...
mulla on meksikolainen poikaystävä. tosi söpö, kohtelias ja lapsirakas. näen tulevaisuuteni hänen kanssaan.
- mi corazon87
mexican girl. kirjoitti:
mulla on meksikolainen poikaystävä. tosi söpö, kohtelias ja lapsirakas. näen tulevaisuuteni hänen kanssaan.
minullakin on meksikolainen mies, tosin 17 vuotta mua vanhempi, mutta en vaihtais päivääkään!!
- beehappy
mi corazon87 kirjoitti:
minullakin on meksikolainen mies, tosin 17 vuotta mua vanhempi, mutta en vaihtais päivääkään!!
siis meksikolaiset miehet ovat parhaita!
- mexican girl87
beehappy kirjoitti:
siis meksikolaiset miehet ovat parhaita!
sopii suomalaiselle naiselle loistavasti!!
- mexico city -
mexican girl87 kirjoitti:
sopii suomalaiselle naiselle loistavasti!!
meksikaanot ovat aika mustasukkaisia kuulemma...
- rva mx df
mexico city - kirjoitti:
meksikaanot ovat aika mustasukkaisia kuulemma...
Meksikolaisia miehiä on moneen lähtöön niin kuin ihmisiä yleensä, kaikkea ei pidä niellä "kulttuuri erona". Kyllä on kunnollisia meksikolaisia joilla on hyvät arvot, mutta ei sitä tiedä ennen kuin tutustuu - > suosittelen pidempää tutustumis-aikaa, ja vakavempaan suhteeseen ryhdyttäessä ehdottomasti perheen tapaamista.
- reijo v. 69
LAINAUS: Minua piirittää mielenkiintoinen Meksikolainen nuorimies. Hän on hyvin koulutettu, matkustanut ja kieliä taitava. En tunne paljon meksikolaista kulttuuria, enkä heidän tapojaan, esim. naisen asemaa yms...tiedän kyllä että miehet siellä pitävät usein rakastajattaria yms. Hän on kuitenkin kiltti ja harras katolilainen. Onko muilla enemmän tietoa tai kokemuksia?
VASTAUS:
Toi kirjoitus on selvä provo! Ei kaltaisellasi sikarumalla ja tyhmällä ämmällä ole koskaan miestä ollutkaan. Äitisikin on varmaan tosiruma yrjö, kun on sinunlaisen otuksen tehnyt. - Meksikolaisen kanssa
Olen ollut yhdessä meksikolaisen miehen kanssa kohta kolme vuotta ja hyvin menee. Asun tällä hetkellä Meksikossa, jossa tunnen myös useita suomi-meksiko pareja. Kaikki vaikuttavat hyvin tyytyväisiltä valintaansa. Meksikossa perhe ja parisuhde on tärkeä, paljon perhekeskeisempi kulttuuri kuin Suomessa. Hieman stereotyyppisiltä jotkin kommentit tässä threadissä vaikuttivat. Jos et vielä tunne kulttuuria, siihen ehtii kyllä tutustumaan ja rakastumaan, jos niin tahdot. Tosin ei se pelkkä kulttuuri mitään merkitse, enemmänkin asiat on yksilöstä kiinni. Meksiko on iso maa, kannattaa hieman selvittää miehen taustoja. Esim. sosiaalinen luokka ratkaisee paljon miten hän käytännössä on elänyt, ilmeisesti koulutettuna on joko keskiluokkaa, ylempää keskiluokkaa tai jopa ylintä luokkaa (super rikkaasta perheestä)? Selviää helposti vaikkapa kysymällä mitä kouluja mies on käynyt, ja jos ovat yksityisiä, niin hän edustaa jotain näistä luokista varmasti. Samalla kysyisin hiukan asenteista esim.meksikon natiiveja kohtaan, sillä on hyvä tietää millaisia ajatuksia moinen herättää. Jos ovat kovin rasistisia, itse oisin varovainen, sillä monikulttuurisuuden suvaitseminen on mielestäni tärkeää monikulttuurisissa suhteissa, ja jos moiseen ei pysty omassa maassaan, omalla ajattelullaan, oisin hiukan varovainen.
Toiseksi, Meksikolaisten kanssa ei kannata suomalaiseen tapaan niinkään niihin sanoihin takertua. Meksikossa tunteita saa esitellä ja niille ollaan uskollisia hetkessä. Lisäksi jotkut miehet kertovat mitä naiset tahtovat kuulla (pätee myös toisinpäin). Tietenkään tämä ei tarkoita, että miehesi olisi epäluotettava. Kannattaa laittaa enemmän painoa eleisiin ja ilmeisiin, niin hekin tekevät ja siihen mitä toinen todella tekee (kun pitää sanansa on luotettava, jos ei niin ei ole). Noin yleisesti meksikossa miehet vastaavat tietyistä kustannuksista naisten osalta (myös vaikkei olisi oma tyttöystävä) ja naiset ovatkin aika vaativia.
Noin itse olen todennut, että meksikolaiset miehet (vaikka omani onkin hyvin kansainvälinen) kohtelevat naisia todella hyvin, näyttävät tunteensa ja pitävät huolta. Omani ei ole mustasukkainen, hyvin kaukana ns. Machosta, ongelma täällä on että flirttailu on sallitua, joten toisin kuin Suomessa, miehet sekä naiset laittavat välillä rajoja touhulle. (eli ystävät/tuttavat saattavat flirttailla miehesi kanssa, vaikka hän olisi varattu). Tuo neitsyys juttu.... hmmmm.... Ehkä joillekin tärkeää, ei kenellekään minun tuttavapiirissäni. Ehkä ei kuitenkaan ole tapana leveillä entisillä suhteilla.- tijuana-girl
"meksikolaiset miehet kohtelevat naisia todella hyvin, näyttävät tunteensa ja pitävät huolta"... mahtavaa! siis Mexicon!!!
- s.l.84
tijuana-girl kirjoitti:
"meksikolaiset miehet kohtelevat naisia todella hyvin, näyttävät tunteensa ja pitävät huolta"... mahtavaa! siis Mexicon!!!
6 vuotta naimisissa meksikolaisen kanssa. ei ollut pahempia kulttuurien yhteentörmäyksiä.
- kale12
Niin sellaisia ovat Mexikaani Speedy Conzalet, mutta entäs arojen kalmukit?
Onko kenelläkään kokemusta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362769Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122559100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432278Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201871Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381572Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511555- 381483
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251363- 281194
- 261151