Miehen elämä on helpompaa kuin naisen!

nainen*

Tämä aloitus on lähinnä vastalauseena vastaavanlaisille jutuille, joissa väitetään naisen elämän olevan helpompaa. Joten ajattelin hieman näin naisena saada teidät miehet ymmärtämään, miksi elämänne on helpompaa.

Mies
Ei tarvitse kärsiä joka kuukausi kivuliaista ja rasittavista kuukautisista. Ei tarvitse ostella siteitä ja tamponeja
Ei tarvitse synnyttää ja kantaa lasta sisällään 9kk.
Ei ole pelkoa raskaaksi tulosta. Jos nainen sitten tulee raskaaksi niin mies usein häipyy ja pääsee täten kuin koira veräjästä
Ehkäisy jää yleensä aina naisen kontolle, ja nainen joutuu käyttämään hormonaalista ehkäisyä jotka aiheuttavat vaikka mitä sivuvaikutuksia. Mies saa nauttia seksistä.
Miehellä voi olla kymmeniä ja satoja seksikumppaneita, mutta siltikään hän ei saa horon leimaa niinkuin nainen
Miehen ei tarvitse meikata ja ajella jatkuvasti karvoja. Naisilta nykyään suorastaan vaaditaan karvattomuutta!
Miehillä ei ole läheskään niin paljon ulkonäköpaineita kuin naisilla
Miehet ovat reiluja toisilleen ja harvoin miehet puukottavat selkään toisiaan
Miehille on kymmenen kertaa helpompaa edetä työelämässä. Naiset joutuvat todistelemaan pätevyyttään
Miehet saavat parempaa palkkaa

Kaikesta tästä huolimatta olen silti mielelläni nainen :)

18

1902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • To4D

      "Joten ajattelin hieman näin naisena saada teidät miehet ymmärtämään"

      Just sitä me erityisesti kaivataan, että naiset auttaa meitä ymmärtämään asioita. Vittu!

      • au-liskot

        sä itekin ettei tää voi olla tällee


    • au-liskot

      hän sanoo että sinä et osaa ajatella miehen kannalta ollenkaan.

      Ei hyvä.

    • Oopust

      Ei tarvitse kärsiä joka kuukausi kivuliaista ja rasittavista kuukautisista. Ei tarvitse ostella siteitä ja tamponeja
      - Käyn kaupassa ja tarvittaessa ostan vaimolle rättejäkin. Tosin en kärsi kuukautisista, koska vaimoni on siltä osin poikkeuksellinen nainen, ettei hän kosta niitä miehelleen...

      Ei tarvitse synnyttää ja kantaa lasta sisällään 9kk.
      - Ei jaksa luetella niitä kaikkia juttuja, jotka lankeavat miehen osaksi, kun nainen on raskaana...

      Ei ole pelkoa raskaaksi tulosta. Jos nainen sitten tulee raskaaksi niin mies usein häipyy ja pääsee täten kuin koira veräjästä
      - Tilanne kuin tilanne, niin miehen vastuun perään huudellaan aina ja sitähän lakinaisetkin odottavat vesi kielellä, että päästään rankaisemaan miestä oikein tuelta...

      Ehkäisy jää yleensä aina naisen kontolle, ja nainen joutuu käyttämään hormonaalista ehkäisyä jotka aiheuttavat vaikka mitä sivuvaikutuksia. Mies saa nauttia seksistä.
      - N: "Muistatko sen hetken, kun huusit jipii!?" M (huokaa hymyillen):"Muistan, muistan." N: "Minä en huutanut jipii!" M: "Mutta eihän naisen kuulukaan..."

      Miehellä voi olla kymmeniä ja satoja seksikumppaneita, mutta siltikään hän ei saa horon leimaa niinkuin nainen
      - Saa, mutta miehet osaavat kääntää sen itselleen, jos ei nyt kunniaksi niin ainakin positiiviseksi maineeksi...

      Miehen ei tarvitse meikata ja ajella jatkuvasti karvoja. Naisilta nykyään suorastaan vaaditaan karvattomuutta!
      - Ei tarvitse naisenkaan, mutta he luulevat, että tarvitsee... Tosin, jos karvat ylettyvät kitalakeen asti, tulee yökkäysreaktio...

      Miehillä ei ole läheskään niin paljon ulkonäköpaineita kuin naisilla
      - Koska miehet eivät ota siitä paineita...

      Miehet ovat reiluja toisilleen ja harvoin miehet puukottavat selkään toisiaan
      - Tätä täytyy kompata, tosin miehissäkin on ämmiä...

      Miehille on kymmenen kertaa helpompaa edetä työelämässä. Naiset joutuvat todistelemaan pätevyyttään
      - Ei pidä paikkansa... se on kahdeksantoista kertaa helpompaa, vaikkei tee töissä mitään...

      Miehet saavat parempaa palkkaa
      - Sama palkka samasta työstä... pitää vaan tehdä saman verran kuin mieskin tekee...

      Niin, olen mielelläni mies, vaikka rahaa pitää olla kuin rantarosvolla, mutta töissä ei saisi olla kuin sen lakisääteisen...

    • RASKAANA::::!!!!!!!

      .

      koko ajan ei ole niitä kuukautisiakaan, miksi aina valitatte?????????????????

      .

      • ######???????

        *
        Ei kukaan jaksa olla raskaana ihan aina, eikä edes voisikaan.


        *


    • LOL-666

      Mies
      Ei tarvitse kärsiä joka kuukausi kivuliaista ja rasittavista kuukautisista. Ei tarvitse ostella siteitä ja tamponeja
      -- Ei ole onneksi koskaan tarvinnut kärsiä menkkojen takia ja hormonikierukan myötä ei ole kuukautisia ollenkaan. :)) Suosittelen.

      Ei tarvitse synnyttää ja kantaa lasta sisällään 9kk.
      -- Vapaaehtoista myös naisille ja synnyttäminen on Etuoikeus! Aivan mieletön kokemus.

      Ei ole pelkoa raskaaksi tulosta. Jos nainen sitten tulee raskaaksi niin mies usein häipyy ja pääsee täten kuin koira veräjästä
      -- Tämä on kyllä totta.

      Ehkäisy jää yleensä aina naisen kontolle, ja nainen joutuu käyttämään hormonaalista ehkäisyä jotka aiheuttavat vaikka mitä sivuvaikutuksia. Mies saa nauttia seksistä.
      -- Niin no... onhan niitä monenlaisia vaihtoehtoja.

      Miehellä voi olla kymmeniä ja satoja seksikumppaneita, mutta siltikään hän ei saa horon leimaa niinkuin nainen
      -- Juu, mutta kaikille naisillekaan ei kelpaa paljon naisia kierrättänyt mies.

      Miehen ei tarvitse meikata ja ajella jatkuvasti karvoja. Naisilta nykyään suorastaan vaaditaan karvattomuutta!
      -- Näin on. Epilaattori on loisto keksintö ja meikkaaminen on pelkästään kivaa.

      Miehillä ei ole läheskään niin paljon ulkonäköpaineita kuin naisilla
      -- En nyt tiedä. Kovin tuntuu joillekin olevan stressaavaa.

      Miehet ovat reiluja toisilleen ja harvoin miehet puukottavat selkään toisiaan
      -- Juu.

      Miehille on kymmenen kertaa helpompaa edetä työelämässä. Naiset joutuvat todistelemaan pätevyyttään
      -- Olen samaa mieltä.

      Miehet saavat parempaa palkkaa
      -- Tilastollisesti kyllä, mutta riippuu myös ammatista ja asemasta.

      • au-liskot

        " Ei ole pelkoa raskaaksi tulosta. Jos nainen sitten tulee raskaaksi niin mies usein häipyy ja pääsee täten kuin koira veräjästä
        -- Tämä on kyllä totta."

        Elatusmaksuhan on pelkkä paperi. Eikä se nyt niin haittaa, vaikka pinossa olisi useampikin eri paperi. Menee Jyskin mainosten sekaan hyvin. Ja kyllähän mies, joka jo luonnostaan on aina rahoissaan, ymmärtää jos näissä papereissa on kahden tai kolmenkin eri tilin numerot. Papereitahan ne vaan on.


    • että pääosa naisista tykkää tulla tiineeksi ja olla tiineenä. Ja synnytystäkin ne usein lämmöllä jälkikäteen muistelee.

      Ettei se nyt kuitenkaan vissiin ihan paska nakki ole nainen olla.

      • en ihan kokonaan jaksanu aluksi lukee, mut olen myös käsittänyt, että naiset tykkää päteä..se näkyy erityisesti parisuhteen kehityskeskusteluissa. Ja ihna omaehtoisesti tykkäävät myös meikata ja ajaa karvojaan. Se on kuulemma sellaasta ittestä huolehtimista, josta miehillä ei ole hajuakaan.


      • ap.

        mutta omaan ruumiiseen uudelleen opettelu on naisille herkkä paikka kun paikat repsottaa. Eivätkä miehetkään sitä usein mitenkään huomioi erityisellä huolenpidolla, vaan vaikenevat ettet voi itse tietää mitä he todella ajattelevat. Ja se raskaana (tiineenä) olo ei kyllä ole mitään herkkua varsinkaan loppuajasta. Synnytystä minäkin muistan lämmöllä, siinä syy jokaisen naisen olla itsestään ylpeä!


    • Marjelie

      Ei tarvitse kärsiä joka kuukausi kivuliaista ja rasittavista kuukautisista. Ei tarvitse ostella siteitä ja tamponeja
      - Ei todellakaan

      Ei tarvitse synnyttää ja kantaa lasta sisällään 9kk.
      -Ei todellakaan

      Ei ole pelkoa raskaaksi tulosta. Jos nainen sitten tulee raskaaksi niin mies usein häipyy ja pääsee täten kuin koira veräjästä
      - Pitää paikkansa suurelta osin.

      Ehkäisy jää yleensä aina naisen kontolle, ja nainen joutuu käyttämään hormonaalista ehkäisyä jotka aiheuttavat vaikka mitä sivuvaikutuksia. Mies saa nauttia seksistä.
      - Pitää paikkansa

      Miehellä voi olla kymmeniä ja satoja seksikumppaneita, mutta siltikään hän ei saa horon leimaa niinkuin nainen
      - Mutta ei kyläs***ikaan kaikille kelpaa

      Miehen ei tarvitse meikata ja ajella jatkuvasti karvoja. Naisilta nykyään suorastaan vaaditaan karvattomuutta!
      - Nykyään miehet ovat niin muotitietoisia että jotkut jopa meikkaavat, jota ei tarvitsisi miehekkään miehen tehdä

      Miehillä ei ole läheskään niin paljon ulkonäköpaineita kuin naisilla
      - No ei itsellään, mutta vaativat sitten liikaa naisilta

      Miehet ovat reiluja toisilleen ja harvoin miehet puukottavat selkään toisiaan
      - Eivät kaikki sittenkään

      Miehille on kymmenen kertaa helpompaa edetä työelämässä. Naiset joutuvat todistelemaan pätevyyttään
      - Pitää paikkansa. Miesten on helpompi edetä kun ei tarvitse huolehtia lapsista

      Miehet saavat parempaa palkkaa.
      Pitää paikkansa. Ainhan se on niin ollut

      Kaikesta tästä huolimatta olen silti mielelläni nainen :) Niin olen.

    • Ensimmäiset 8 kohtaa liittyivät enemmän tai vähemmän seksiin tai luonnollisiin ruumiintoimintoihin. Jospa alkaisit ajattelemaan jotain muuta. Jookos?

      Loppu riippuu sitten kuitenkin itsestäsi, mutta ethän sinä mitään vastuuta elämästäsi halua ottaa, koska olet nainen. ;-)

    • No, tuon perusteella mä en olekaan mies joka vastaa nimenomaan sitä suurinta miehuuden miinusta eli:

      Yhteiskunnan mieskuvaa johon harva äijä oikeasti soveltuu. Tän mieskuvan ulkopuolella ei ole mitään, kaikki tungetaan samaan vitun rooliin samoilla ehdoilla. Ellet ole miesroolin vaatimukset olet vittu homopuudelinollaluuseri-eikukaanpäähänpotkittavatakahuonerunkkariaivovammakääpiö.

      Katsos kun jos miehet ovat tuollaisia ja on HELPPOA olla mies niin silloinhan tuosta listasta derivoidaan mies jollainen on nimenomaan MIES: Kaikea paneva rahakukkaro jolla on ura ja kavereita eikä velvollisuusksia.

      Mitä tapahtuu Y-kromosomiselle joka ei täytä tuota määritelmää?

      Vittu hylätty. Hylätty tänään, hylätty huomenna, hylätty ikuisesti koska se ei ole mies. Eikö niin?

    • Ei elämän helppoutta voi tolleen vertailla. Mä en sano mitään siihen, kummalla sukupuolella vois elämä olla helpompaa mutta sen voin sanoa, että miehillä ei ole yhtään sen helpompaa tai vaikeempaa kuin naisilla. Se on suhtautumis- ja asennekysymys.

      Lisäksi mä sanon tähän puoliksi vitsillä, mikä naisilla on helppoa:

      -Miehet hakee tanssimaan ja iskee
      -Miehet tekee aloitteen
      -Miehet menee inttiin, naisten ei ole pakko
      -Lasta ei ole pakko synnyttää
      -Aina voi pihdata jos ei kortsunkäyttö miestä miellytä
      -Mies ostaa kuitenkin ne siteet ja tamponit
      -Jos nyt kuitenkin raskaaksi pamahtaa, mies kustantaa joko abortin tai maksaa elatusmaksut jolloin sidekuluilta säästää niiden tiettyjen kuukausien verran rahaa.. Syytä pistää säästöön siis!
      -Karvojen suhteen olen melko samaa mieltä, mutta sekään ei ole mikään pakko. Miksi karvoja ajellaan, huvikseen omaksi iloksi?

      En mä muuten, mutta kun tää sun viesti vähän haiskahti provolta niin minä sitten tartuin tähän, ollos hyvä vaan :D

    • kukkispukkis

      tajua mikä into ihmisillä on väitellä tästä asiasta. Ei siihen mun mielestä ole mitään vastausta. Joidenkin ihmisten elämä noin yleensäkin on helpompaa ja joidenkin vaikeampaa, ei sukupuolella väliä. Ja sekä miesten että naisten elämässä on plussia ja miinuksia jotka tulevat sukupuolen mukana. Miksi tästä halutaan jatkuvasti väitellä, yritetäänkö sillä kerätä jotain säälipisteitä vai?

      • Eiku tällä kasataan vastakkaiselle sukupuolelle velvoitepisteitä kun itseä ei huvita tehdä sitä tätä tai tota tylsää tai hankalaa juttua.


    • Anonyymi

      Tämä ei pidä paikkansa. SUKUPUOLELLA EI OLE MITÄÄN VÄLIÄ, koska kaikilla on yhtä vaikeaa elämää, tietty jollain vaikeampaa kuin toisilla, mutta silti kaikki on samanarvoisia.
      Itse olen nainen ja erikoistunut psykiatrian alalla vuosia ja miehelläni on jopa erittäin vaikeita jaksoja. Ns. miesflunssat ym.t sali treenit ja sinkkuelämästä, niin miehen rooli sinkkuna on sellainen, että se johtaa arvottomuuden tunteeseen enemmän kuin naisen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      244
      2368
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1565
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      73
      1366
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1265
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1172
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      90
      1099
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      968
    8. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      77
      930
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      902
    10. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      98
      790
    Aihe