Taxi Hiacet

Hiaceko

Moipati moi,
olis tarttista minibussille ja Hiace kiinnostaa eniten. Minkäs verran noilla Hiacen koneilla ja
laatikoilla oikeesti ajaa?
Myynnissä olevat näkyy olevan lähes kaikki entisiä taxeja ja niillä on ajettu 380-600tkm.
Tänäänkin soitin yhdestä 450tkm ajetusta ja siinä oli laturia lukuunottamatta vielä kaikki orkkista.
Huollothan näihin on poikkeuksetta tehty 10tkm välein. Uskaltaako tuommoista puoli milliä ajettua
ostaa vai käykö niin että kone tai laatikko porsii heti kohta.

11

3011

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ml213.

      Noita Bussejahan ei yleensä muualta saa kuin taksi käytöstä.Kolmestä Hiace bussista on kokemuksia ja 500tkm kilometrit täytyy ilman remontoimisia ja ihan normaali käytössä. Jos auton voimansiirto on äänetön ja kone normaali kunossa niin ei syytä' huoleen. Tuo D4D moottori on huomattavasti taloudellisempi kuin ne esikammio moottorit. Esim, tuo D4D moottori ei syö öljyä vaikka sillä olisi ajettu yli 400tkm.

      Yleensä kun autolla on takana paljon kilometrejä, niin parempi on tarkastella autoa yksilötasolla. Toinen auto on erittäin hyvässä kunnossa, vaikka 400tkm ajettuna ja toinen on jo remontoimisen tarpeessa jo 200tkm ajettuna. Ajotapa ja huolto on merkittäviä tekijöitä ajatellen auton iltaehtoota.

      • Hiaceko

        Mitäpä jos on ajettu yli 500tkm. Missä vaiheessa noissa koneet/lootat menee.
        Mitä sitten kun porsii ?
        Mikä niistä hajoaa, onko kallitta korjata, saako esim. vaihtomoottoreita jne.
        Paljonkohan maksaa jälkiasennus ilmastointi ja webasto kun ei kaikissa ole edes niitä.
        Tuntuu olevan aika kylmiä ilman webastoa.


      • ml213.
        Hiaceko kirjoitti:

        Mitäpä jos on ajettu yli 500tkm. Missä vaiheessa noissa koneet/lootat menee.
        Mitä sitten kun porsii ?
        Mikä niistä hajoaa, onko kallitta korjata, saako esim. vaihtomoottoreita jne.
        Paljonkohan maksaa jälkiasennus ilmastointi ja webasto kun ei kaikissa ole edes niitä.
        Tuntuu olevan aika kylmiä ilman webastoa.

        Kokemusta ei ole Hiacen moottorin laukeamisesta,- vaikka kilometrit ovat olleeet n500tkm. Kokeilin aikoinaan Hiacea, jolla oli mittarissa 600 tkm ja kokonaisuus ihan tyydyttävä. Tietenkin moottorin öljynkukutuksesta ei ollut tietoa.Mutta, yleensä voimansiirto ei koskaan ole ollut Hiacen ongelma ja Autovakuutus hajoittamolta saa luotettavasti hyviä paketteja ihan kohtuu hintaan vähän ajetuista kolariautoista esim. moottoreita.

        PS: Muuten vebasto/eberi ei vaikuta sisätilan lämpivyyteen,- vaan lämmityslaitteen kennon koko.Bussi malleissa aina on takana lisälämmitin, mutta niiden lämmitysteho on laidasta laitaan. Eberi polttoaine lämmitin maksaa asennettuna 1300....16000 euroa. Siis uutena. Jos moottori on D4D malli, niin webasti/Eberi on välttämätön ainkin silloin jos ajaa lyhyitä matkoja. Nyky Dieselit eivät kehitä lämpöenergiaa erikoisesti ja kaikki mikä tulee, niin siirtyy matkustamon lämitykseen.Siis alkulämpötila moottorissa tulee olla jo riittävän korkea lähettäessä ajoon.

        Niin, Hiace on valaa pikkuvioista ja suuremmista/kin.


      • ihme väittämiä
        ml213. kirjoitti:

        Kokemusta ei ole Hiacen moottorin laukeamisesta,- vaikka kilometrit ovat olleeet n500tkm. Kokeilin aikoinaan Hiacea, jolla oli mittarissa 600 tkm ja kokonaisuus ihan tyydyttävä. Tietenkin moottorin öljynkukutuksesta ei ollut tietoa.Mutta, yleensä voimansiirto ei koskaan ole ollut Hiacen ongelma ja Autovakuutus hajoittamolta saa luotettavasti hyviä paketteja ihan kohtuu hintaan vähän ajetuista kolariautoista esim. moottoreita.

        PS: Muuten vebasto/eberi ei vaikuta sisätilan lämpivyyteen,- vaan lämmityslaitteen kennon koko.Bussi malleissa aina on takana lisälämmitin, mutta niiden lämmitysteho on laidasta laitaan. Eberi polttoaine lämmitin maksaa asennettuna 1300....16000 euroa. Siis uutena. Jos moottori on D4D malli, niin webasti/Eberi on välttämätön ainkin silloin jos ajaa lyhyitä matkoja. Nyky Dieselit eivät kehitä lämpöenergiaa erikoisesti ja kaikki mikä tulee, niin siirtyy matkustamon lämitykseen.Siis alkulämpötila moottorissa tulee olla jo riittävän korkea lähettäessä ajoon.

        Niin, Hiace on valaa pikkuvioista ja suuremmista/kin.

        Kyllähän se on niin että webastolla lämpiää auto paljon paremmin kuin ilman sitä.
        Kennon koko vaikuttaa kanssa mutta webasto ei tarvitse koneen kierroksi lämmittääkseen.
        Dieselit ei hirveän kuumaa jaksa pukata ilman eberiä


      • ml213.
        ihme väittämiä kirjoitti:

        Kyllähän se on niin että webastolla lämpiää auto paljon paremmin kuin ilman sitä.
        Kennon koko vaikuttaa kanssa mutta webasto ei tarvitse koneen kierroksi lämmittääkseen.
        Dieselit ei hirveän kuumaa jaksa pukata ilman eberiä

        Jos moottorin lämpötila on lämmitetty riittävän korkealle ja ennen ajoa, niin normaalisti kyllä moottori itse jaksaa nostattaa ja pitää lämmön "termostaatti lukemassa". Ajon aikana,- jolloin lämmöt on normaalit, niin Webastosta/Eberistä ei ole hyötyö.

        Siis lämmittimen hyöty tulee vain moottorin lämmön nostamisessa eli sen nopeuttamisessa.Jos jokin auto on sisätiloiltaan kylä, niin syy on teottomassa lämityslaitteessa.


      • ihme väittämä
        ml213. kirjoitti:

        Jos moottorin lämpötila on lämmitetty riittävän korkealle ja ennen ajoa, niin normaalisti kyllä moottori itse jaksaa nostattaa ja pitää lämmön "termostaatti lukemassa". Ajon aikana,- jolloin lämmöt on normaalit, niin Webastosta/Eberistä ei ole hyötyö.

        Siis lämmittimen hyöty tulee vain moottorin lämmön nostamisessa eli sen nopeuttamisessa.Jos jokin auto on sisätiloiltaan kylä, niin syy on teottomassa lämityslaitteessa.

        No toistat sanomaani


      • vji
        ihme väittämä kirjoitti:

        No toistat sanomaani

        Hei.Meillä on nyt hiace vm:2006 ollu n,6 kk. Kilometrejä mittarissa on n,325 tkm. Tää meidän on se "tehokkaampi" malli eli 102 hv. Sitä 90 heppaista ei mielestäni kannata laittaa.Ei oikein jaksa kulkea. Tosi tyytyväisiä ollaan oltu. Ei se ajettavuus niin huono talvella ole kuin monet väittää. Liikkeelle pääsee yllättävän hyvin eikä perä ole aina irti. Lämmin auto sit kun on saanu lämpiämään ja tosiaan tarvii kyllä kovemmilla pakkasilla vebaston. Polttoaineen kulutus on suurehko talvella ainaki taajama ajossa. Paljon lisälämmitimen käyttöä ja lyhyttä ajoa sekä paljon tyhjänkäyntiä niin kulutus n,13 l/100 km. Syksyllä meni alle 10 l lämpimillä keleillä. Meillä on kokemusta myös Transportterin bussista. En kyllä vaihtais Hiacesta volkkariin. Niin paljon huolettomampi toi toyota on ollu, eikä se ajrttavuudeltaankaan nyt kovin paljoa jää jälkeen. Kyllä se bussi on ehoton jos vähänkään enemmän "kyytiläisiä".


      • Hiaceko
        vji kirjoitti:

        Hei.Meillä on nyt hiace vm:2006 ollu n,6 kk. Kilometrejä mittarissa on n,325 tkm. Tää meidän on se "tehokkaampi" malli eli 102 hv. Sitä 90 heppaista ei mielestäni kannata laittaa.Ei oikein jaksa kulkea. Tosi tyytyväisiä ollaan oltu. Ei se ajettavuus niin huono talvella ole kuin monet väittää. Liikkeelle pääsee yllättävän hyvin eikä perä ole aina irti. Lämmin auto sit kun on saanu lämpiämään ja tosiaan tarvii kyllä kovemmilla pakkasilla vebaston. Polttoaineen kulutus on suurehko talvella ainaki taajama ajossa. Paljon lisälämmitimen käyttöä ja lyhyttä ajoa sekä paljon tyhjänkäyntiä niin kulutus n,13 l/100 km. Syksyllä meni alle 10 l lämpimillä keleillä. Meillä on kokemusta myös Transportterin bussista. En kyllä vaihtais Hiacesta volkkariin. Niin paljon huolettomampi toi toyota on ollu, eikä se ajrttavuudeltaankaan nyt kovin paljoa jää jälkeen. Kyllä se bussi on ehoton jos vähänkään enemmän "kyytiläisiä".

        Miksi et vaihtaisi takaisin volkkariin.
        Mietin nyt transportter ja hiace bussin välillä että kumman laittais


    • YlisTaasVauhdissa

      Moipati moi

      Toyota Hiace bussi on henkilöauto ja tämä on siis väärällä keskustelualueella

    • YliL

      Olin luokkani kanssa huoltoasemalla ja Hiacen ajaessa ohi opettaja sanoi ihan naama peruslukemilla:

      "Ja tuossa on henkilöauto”

      Oikeastihan kyseessä on pakettiauto. Repesin kyllä totaalisesti, kun opettaja "ylensi" sen yhtäkkiä pakettiautosta henkilöautoksi.

      • hiaseis

        Hiacea on sekä henkilö-, että pakettiautona.

        Opettaja ei siis välttämättä ollut väärässä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      70
      4908
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

      Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      11
      3349
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      20
      2592
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

      🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      57
      1675
    5. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1556
    6. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1336
    7. Mitä meidän välillä

      Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1302
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

      Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      217
      1047
    9. Hiljaisuus

      Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      985
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

      Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      875
    Aihe